0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
https://e-wall.net/53146/syntaxiodotiseis-stis-p-e-diefthynseis-attikis-a-athinas-v-athinas-g-athinas-d-athinas-anatoliki-attiki-dytiki-attiki-peiraias/?no_cache=1708163764&fbclid=IwAR32oU-PSp2yUaUKHa7eyN3nv8ZjrO7PMB0K6Ax-rgbYXmL3BK-BuSoESsc
Το θέμα όμως είναι ότι η υπογεννητικότητα εισέρχεται σιγά σιγά και στη δευτεροβάθμια και αργά ή γρήγορα τα αποτελέσματά της θα γίνουν κάτι παραπάνω από εμφανή.
Πράγματι, αν εξετάσει κάποιος τα στοιχεία γεννήσεων από την ΕΛΣΤΑΤ για τα τελευταία 30 χρόνια, θα διαπιστώσει ότι ο αριθμός των μαθητών στο Γυμνάσιο έπιασε "κορυφή" το 2022-2023, οπότε στην Α+Β+Γ Γυμνασίου πήγαιναν οι γεννηθέντες το 2010+2009+2008, δηλ. 351.001 (Σ.Σ. ναι, υπάρχουν και μαθητές που επανέλαβαν το Νηπιαγωγείο ή "έμειναν" σε κάποια Τάξη του Δημοτικού και πήγαν σε μεγαλύτερη ηλικία στο Γυμνάσιο, αλλά η γενική εικόνα είναι αυτή).Πρώτο "χτύπημα" στη Δευτεροβάθμια υπήρξε φέτος στο Γυμνάσιο. Εισήλθαν αυτοί του 2011, ενώ αποφοίτησαν αυτοί του 2008. Αποτέλεσμα : -11.874Το 2024-2025 θα εισέλθουν αυτοί του 2012, ενώ θα έχουν αποφοιτήσει αυτοί του 2009. Αποτέλεσμα : -17.562Το 2025-2026 θα εισέλθουν αυτοί του 2013, ενώ θα έχουν αποφοιτήσει αυτοί του 2010. Αποτέλεσμα : -20.632Το 2026-2027 θα εισέλθουν αυτοί του 2014, ενώ θα έχουν αποφοιτήσει αυτοί του 2011. Αποτέλεσμα : -14.279Δηλ. το 2026-2027 ο αριθμός των μαθητών στο Γυμνάσιο θα είναι -64.347 σε σχέση με το 2022-2023Αυτή είναι μια μείωση περίπου 20% των μαθητών, η οποία εκτιμώ ότι θα επηρεάσει περισσότερο τα αστικά κέντρα. Ο λόγος είναι ότι οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό προκύπτουν από τα Τμήματα. Σε ένα μικρό Γυμνάσιο με 20 μαθητές ανά Τάξη, ακόμα και 50% να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών, πάλι ένα Τμήμα θα έχει σε κάθε Τάξη. Μία αντίστοιχη μείωση του μαθητικού δυναμικού σε Γυμνάσιο μεγάλου αστικού κέντρου, θα οδηγήσει σε απώλεια πολλών Τμημάτων.
Εμφανής η μείωση και στα δημοτικά. Στα σχολεία που ανηκω πριν 5 χρόνια υπήρχαν τρία τμήματα Ε και Στ ταξης. Εδώ και δυο χρόνια υπάρχουν μόνο δυο και σε κάποια από αυτα τα σχολεία με μεγάλη δυσκολία φέτος οριακά δημιουργήθηκε δευτερο τμημα Α ταξης
Ναι, αλλά στην πρωτοβάθμια δε μειώνονται τα οργανικά κενά με τη λειτουργική μείωση των τμημάτων.Για να αλλάξει η οργανικοτητα του σχολείου απαιτείται απόφαση δημοτικού συμβουλίου, που δεν βγαίνει ποτέ.
Ποιος είπε ότι δεν αλλάζει η οργανικότητα στα δημοτικά ποτέ; Το φετινό σχολικό έτος μόνο, καταργήθηκαν περίπου 100 οργανικές θέσεις ΠΕ70 με το ΦΕΚ σχολικών μεταβολών που βγήκε στις 28/8/23: https://www.minedu.gov.gr/news/56292-28-08-23-idryseis-katargiseis-sygxoneyseis-ypovivasmoi-kai-proagoges-dimotikon-sxoleion-kai-nipiagogeion-2023-2024Και αυτό ήταν ένα καλό σχετικά νούμερο (λόγω εκλογών φυσικά). Πέρυσι καταργήθηκαν πάνω από 300 οργανικές ΠΕ70 με το αντίστοιχο ΦΕΚ σχολικών μεταβολών που βγαίνει ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ: https://www.especial.gr/idriseis-katargiseis-sygxwneusis-ipovibasmoi-kai-proagwges-dimotikwn-sxoleiwn-kai-nipiagwgeiwn-2022-23/Σε πληροφορώ επίσης πως η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου είναι τελειώς προσχηματική. Αν το υπουργείο (διαμέσου του εκάστοτε Δ.Π.Ε ) έχει αποφασίσει να κάνει μία συγχώνευση, έναν υποβιβασμό ή μια κατάργηση θα την κάνει. Η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου είναι ΜΟΝΟ γνωμοδοτική και σχεδόν πάντα ΑΡΝΗΤΙΚΗ όταν συνεπάγεται απώλεια θέσεων (και παρ' όλ' αυτά το υπουργείο πάντα προχωρά στην κατάργηση, εκτός αν προκύψουν άλλου είδους πιέσεις). Επίσης, κάθε Νοέμβρη είναι υποχρεωτικό να σταλεί πρόταση σχολικών μεταβολών από κάθε διεύθυνση, σε κάθε δήμο της χώρας και ο τελευταίος να γνωμοδοτήσει στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου (άρα δεν υπάρχει κάποια γραφειοκρατική δυσλειτουργία όπως αφήνεται να εννοηθεί: η διαδικασία γίνεται κάθε χρόνο ούτως ή άλλως για να προσδιοριστεί αν θα μείνει η οργανικότητα των σχολείων ίδια ή θα μεταβληθεί ΣΕ ΟΛΕΣ τις περιοχές της χώρας).Επειδή η συζήτηση έχει ξαναγίνει (και έχει συμμετάσχει και ο Patreas σε αυτή), δεν θα ξαναανοίξω το θέμα. Θυμίζω απλώς το νούμερο αναπληρωτών γενικής παιδείας ΠΕ70 που έχουν προσληφθεί φέτος: 3.000+ (και ακόμα έχουμε κενά δασκάλων ΤΑΞΕΩΝ Δημοτικού: στην τελευταία φάση πριν λίγες μέρες δηλώθηκαν επιπλέον 199 κενά, περισσότερα από κάθε άλλο κλάδο).
Να κάνω εγώ μια ερώτηση. Υπάρχει οργανική θέση ΠΕ70 στους Οθωνούς;Αν ναι, από ποτέ έχει να λειτουργήσει το σχολείο;
Είναι από τις ελάχιστες περιπτώσεις στην Ελλάδα που η θέση ενδεχομένως να μην έχει καταργηθεί ακόμα μετά από αρκετά χρόνια αναστολής, με την προσδοκία πως ίσως το σχολείο επαναλειτουργήσει (και για τους λοιπούς εθνικούς λόγους: η είδηση της επίσημης κατάργησης του δεν θα ηχούσε καθόλου καλά στα αφτιά κανενός και αυτό δεν θα σύνεφερε καμιά κυβέρνηση).Αυτή όμως είναι η εξαίρεση. Ο κανόνας είναι πως όταν ένα σχολείο ξεμένει από μαθητές, πρώτα μπαίνει σε αναστολή λειτουργίας και μετά από 2-3 χρόνια, αν ο μαθητικός πληθυσμός παραμένει μηδενικός, καταργείται εντελώς (άρα οι οργανικές του θέσεις παύουν να υπάρχουν).Και για να σου φέρω ένα αντιπαράδειγμα: Το δημοτικό σχολείο Ψερίμου έχει επίσης να λειτουργήσει 14 χρόνια. Η οργανική θέση ΠΕ70 έχει καταργηθεί επομένως εδώ και αρκετά χρόνια. Να όμως που μετά από τόσα χρόνια θα αποκτήσει ξανά μαθητές: https://www.ertnews.gr/ert3/ksananoigei-to-sxoleio-stin-pserimo-meta-apo-14-xronia/Προκειμένου όμως να μπορεί να λειτουργήσει πρέπει να επανιδρυθεί! Γιατί εφόσον έχει καταργηθεί σαν σχολείο και έχουν χαθεί οι οργανικές θέσεις, δεν υφίσταται με κανέναν νομικό τρόπο στον χάρτη, άσχετα αν το κτήριο ίσως υπάρχει ακόμα. Και η ίδρυση του όπως καταλαβαίνεις δεν είναι τόσο απλή όσο η κατάργηση (πρέπει να δεσμευτεί ο δήμος ότι διαθέτει τους πόρους για να το συντηρήσει, η περιφέρεια να εγγυηθεί την μεταφορά των μαθητών, το ΥΠΟΙΚ να πει το οκ για τις επιπλέον δαπάνες από τον κρατικό προϋπολογισμό και άλλες γραφειοκρατικές διαδικασίες). Επομένως, ο ΔΠΕ Δωδεκανήσου, αν θέλει να ανοίξει το σχολείου του χρόνου, πρέπει ήδη να έχει ξεκινήσει όλη αυτή τη γραφειοκρατικη διαδικασία από τον Νοέμβριο, ώστε στα τέλη Αυγούστου να βγει το σχετικό ΦΕΚ και να μπορεί να προσλάβει εκπαιδευτικούς και να υποδεχθεί το σχολείο μαθητές (αλλιώς το σχολείο δεν μπορεί να υπάρξει σαν οντότητα).Βέβαια ο κυριότερος λόγος που δεν καταργούνται τέτοια σχολεία και οι οργανικές τους είναι το γεγονός ότι η ύπαρξή τους δεν δημιουργεί κάποιο θεσμικό ή οικονομικό πρόβλημα. Αν μου λέγατε ότι ο ΠΕ70 που έχει αυτή την οργανική δεν εργάζεται και σπαταλάει πόρους του δημοσίου θα έλεγα ότι έχετε απόλυτο δίκιο (και αυτό θα ήταν όντως εις βάρος και των άλλων ειδικοτήτων). Δείτε όμως πόσοι αναπληρωτές έχουν προσληφθεί στις περιοχές που βρίσκονται τα εν λόγω σχολεία και θα διαπιστώσετε πως και να καταργούνταν πιο άμεσα κάποια σχολεία, απλώς θα είχαμε μεγαλύτερο αριθμό αναπληρωτών σε κάποιες περιοχές. Η ορθή θεσμικά διαδικασία είναι φυσικά αυτή της ΔΠΕ Δωδεκανήσου, αλλά και να μην είχε καταργηθεί ποτέ το δημοτικό της Ψερίμου, απλά θα υπήρχε και μια θέση παραπάνω μονίμου ΠΕ70 στα Δωδεκάνησα (εξάλλου παίρνει πάρα πολλούς αναπληρωτές ήδη, μη πω πως έχει και χοντρό θέμα με τη στελέχωση των σχολείων λόγω των συνεχών παραιτήσεών τους) και θα είχε αποφευχθεί και όλη αυτή η δαιδαλώδης γραφειοκρατική διαδικασία της επανίδρυσης του.