0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Πρεπει ολοι να καταλαβουμε οτι το πανεπιστημιο εχει ως βασικο στοχο το ανοιγμα των οριζοντων και τη δημιουργια επιστημονων. Καθε ιδρυμα, λοιπον, εξειδικευευται αε κατι, γλωσσολογια, διαπολιτισμικη, φυσικες επιστημες κλπ. Και δεν μιλαω μονο για τα παιδαγωγικα. Σε ολα τα τμηματα συμβαινει το ιδιο! Πρεπει, λοιπον, σε καποια φαση να αποσυνδεσουμε το πανεπιστημιο απο την ντα και καλα επαγγελματικη αποκατασταση. Και επειδη αναφερονται πολλοι στο εξωτερικο…. Εκει εχει αποσυνδεθει! Τα παιδαγωγικα ειναι μια επιστημη, παιρνεις πτυχιο παιδαγωγικων και αν θες να γινεις εκπαιδευτικος κανεις επιπλεον σπουδες….Επισης, μπορεις να κανεις διπλες σπουδες, σε «ασχετα» μεταξυ τους αντικειμενα, γιατι, πολυ απλα, θες να ανοιξεις τους οριζοντες σου…. Τι θα κανεις μευτα; Ενα απο αυτα που σπουδασες ή και κατι αλλοΚαι παμε στη Φινλανδια που απορω πως δεν αναγερθηκε μεχρι στιγμης….. Εκει εκπαιδευτικος μπορει να γινει οποιος θελει, κανοντας ενα σεμιναριο μετα το πτυχιο του! Αναπληρωτης δε, δεν χρειαζεται καν το σεμιναριο! Μονο να εισαι γραμμενος σε εφαρμογη και να στειλεις απαντηση πρωτος το πρωι που βλεπουν τις ελλειψεις! Ο πιο γρηγορος κερδιζει!(Εχω φιλη κοινωνικη λειτουργο που δουλευει ετσι εδω και χρονια στο αντιστοιχο γυμνασιο…. Καθε μερα διαφορετικη ταξη και διαφορετικο μαθημα!!!!)
@TK φυσικ όλα τα παιδιά δεν θα μπορούν (και δεν χρειάζεται) τελειώνοντας το δημοτικό να αναγνωρίζουν δευτερεύουσες προτάσεις. Δεν γίνεται όμως να μην μπορούν να γράψουν μια πρόταση. Δεν περιμένουμε να έρθουν όλοι στο ίδιο επίπεδο σε πιο προχωρημένα αντικείμενα, όμως σε βασική γραφή, αριθμητική, κατανόηση και παραγωγή κειμένου, ιστορία, γεωγραφια, βιολογία επιπέδου δημοτικού, πρέπει να θεωρούμε κάποιες γνώσεις αυτονόητες. Άνοιξες και μεγάλη κουβέντα για τα μαθήματα των ειδικοτήτων στο δημοτικό, προφανώς και θα έπρεπε κι εκεί να θεωρούνται αυτονόητα κάποια πράγματα. Γενικα δεν έχει λογική να έχουμε αποδεχτεί ότι μπορει απόφοιτοι του δημοτικού στην εποχή μας να υστερούν σε γραμματισμο, σε σχέση με τπυς παππούδες μας που αφησαν το σχολείο στα 10 για να δουλέψουν. Το τι φταίει είναι πολυσύνθετο, σίγουρα πάντως δεν θα λυθεί με τη γυμνασιοποιηση.
Εντάξει μην τρελαθ9υμε τώρα ότι φτάνουν στο γυμνάσιο παιδιά που δεν μπορούν να γράψουν μια πρόταση. 10 χρόνια εργάζομαι στην εκπαίδευση δεν το έχω δει ποτέ αυτό εκτός αν μιλάμε για νοητική υστέρηση ή βαρύ αυτισμό. Ναι ορθογραφικά λάθη μπορεί να κάνουν. Ναι μπορεί το κείμενο τους να μην έχει ορθή δομή. Αλλά εντάξει μην φτάνουμε στο άλλο άκρο. Το αν στο γυμνάσιο δεν μπορούν να προσαρμοστουν στην γρήγορη εναλλαγή καθηγητών και στην αποστασιοποιημένη λογική του μαθήματος που επικρατεί στο γυμνάσιο, είναι άλλο θέμα. Αλλά δεν μπορώ να ακούω ανοησίες ότι όλα τα παιδιά φτάνουν στο γυμνάσιο μη γνωρίζοντας γραφή και ανάγνωση. Ακόμη και ο διαγωνισμκς Πίζα της Στ' Δημοτικού ( ο κρατικός εννοώ) δεν δείχνει κάτι τέτοιο. Οπότε ας αφήσουμε τις βολικές δικαιολογίες για να κρύψουμε την ανεπάρκεια μας.
Εντάξει σχήμα λόγου. Παιδιά που συλλαβιζουν όμως υπάρχουν. Και παιδιά που δυσκολεύονται να γράψουν πανω από 5-6 σειρές κι αυτό χωρίς σημεία στίξης. Χωρίς αναοτυξιακο πρόβλημα. Μην μου πεις ότι δεν εχεις δει. Και δεν είναι φυσιολογικό, είναι αναλφάβητοι απόφοιτοι δημοτικού.
Οι Έλληνες προτιμώμαστε στο εξωτερικό επειδή μαζεύουμε περισσότερα ects λόγω του τετραετούς προγράμματος πανεπιστημιακών σπουδών (εκεί έχουν πανεπιστήμια και τριτοετούς φοίτησης και η παιδαγωγική κατάρτιση παίρνει σκόπιμη λιγότερα ects). Ects σημαίνει πιστωτικές μονάδες εμπειρίας κατά τη φοίτηση. Θεωρώ ότι υπερέχουμε έναντι πολλών ευρωπαίων εκπαιδευτικών στην κατάρτιση (τυπικά τα ects είναι δείκτης, αλλά και ουσιαστικά), το πλαίσιο όμως εδώ δε μας εξυπηρετεί, δε μας ενισχύει, μας έχει αφημένους στην τύχη.Και στη
Ta ίδια ακριβώς προβλήματα αναφέρουν και στις ΗΠΑ και στον Καναδά ακόμη και στη Φινλανδία. Το πρόβλημα είναι δομικό και δεν έχει να κάνει με τους εκπαιδευτικούς. Τα αίτια βρίσκονται άλλου. Στη χρήση των κινητών από μικρή ηλικία,, στην αδιαφορία των γονιών, στην απαξίωση της εκπαίδευσης γενικότερα κ.α.
Το να λέμε ότι αυτά συμβαίνουν και αλλού, δεν είναι λύση. Κάθε χώρα εζει διαφορετική αφετηρία των προβλημάτων της.
Προσωπικά έχω συναντήσει περιπτώσεις μαθητών στο Γενικό Λύκειο που γράφουν πρόταση χωρίς ρήμα ή βάζουν ρήμα στην κύρια πρόταση κ αντί για ρήμα βάζουν μετοχή στη δευτερεύουσα. Ελάχιστες περιπτώσεις μεν, υπαρκτές δε. Κ δεν έχουν θέμα μαθησιακών δυσκολιών. Κ έχω πάνω από δεκαετία στην εκπαίδευση. Δεν λέω ότι για το παραπάνω ευθύνονται αποκλειστικά οι εκπαιδευτικοί.
@tiel : και τόσα χρόνια στο γυμνάσιο τι έκανε ; Γιατί δεν ενδιαφέρθηκε καμία φιλόλογος να τον παραπέμψει κάπου. Προσωπικά από πολλές.συζητησεις με φιλολόγους και γενικά καθηγητές διαπιστώνω τεράστια αδιαφορία για τους.μαθητες και συχνά πυκνά μιλάνε με φοβερή απαξίωση ειδικά για όσους δεν μπορούν να ακολουθήσουν το μάθημά τους. Άσε που αρκετές από αυτές δεν ξέρω καν πως στέκονται μέσα στην τάξη αφού είναι φανερό ότι έχουν αρκετά προβλήματακια (μιλώ κυρίως για 55+) .
Τα προβλήματά μας πηγάζουν για όλα τα
Είμαι 63 χρονώ και πάντοτε αυτό θυμάμαι. Να μας φταίει η Τουρκοκρατία. Χάλια η Εκπαίδευση; Η Τουρκοκρατία φταίει. Χάλια η Οικονομία; Η Τουρκοκρατία φταίει. Χάλια το Ποδόσφαιρο; Η Τουρκοκρατία φταίει. Απ' το 1830 μέχρι σήμερα η απάντηση για όλες τις κακοδαιμονίες είναι μία. Φταίει η Τουρκοκρατία.