KOSTIS1982, Κατερίνα1979, Mskonstance και 6 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Κάνεις τεράστιο λάθος! Τα τελευταία 2 χρόνια είναι μεγάλη διότι πέρσι δεν τους έδωσαν τα 600 οργανικά για την πλήρη συμπλήρωση των οργανικών και επιτέλους μην ξεχνάτε ότι η πρώτη φάση των δασκάλων είναι τεράστια διότι προσλαμβάνονται 7500 άτομα ως ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ! Είναι προφανές πως το ΥΠΑΙΘΑ θα κοιτάξει να κάνει μόνιμους αρκετούς της ειδικής κιας είναι στη διάθεση μία ζωή και θα τοποθετούνται κατά προτεραιότητα στις παράλληλες ακόμα και σε δύο σχολεία. Δε μπορεί να συνεχιστεί αυτό το χάλι κάθε χρόνο να χρειάζονται 10.500 ΠΕ70.50-71 στην ειδική αγωγή! Με τον ίδιο τρόπο θα επιχειρήσει να μειώσει και στις προσλήψεις στις παράλληλες και στους ΠΕ02, καθώς φέτος έφτασε οριακά για πρώτη χρονιά τις 2000 προσλήψεις, οπότε μία 300αρα θα μειώσει και εδώ. Το μέγα ζητούμενο που δεν το αναφέρει κανείς είναι η μείωση του αριθμού των μαθητών στα σχολεία, που στην επόμενη 5ετία θα έχει ένα κάρο άτομα ως οργανικά υπεράριθμους. Επομένως, η κυβέρνησης δεν καίγεται για το σχολείο πραγματικά αλλά την ενδιαφέρει να γλιτώσει λεφτά από τις προσλήψεις μετατρέποντας τους ευρωπαϊκούς πόρους σε εθνικούς. Άσε που φέτος έρχονται και νέες συγχωνεύσεις τμημάτων, ειδικά στην Α' βάθμια. Καθαρή εικόνα θα έχουμε τέλος Ιουνίου που θα βγάλουν οι διευθύνσεις τους υπεράριθμους
Η κατανομή των διορισμών είναι άμεσα συνδεδεμένη με τις πιστώσεις αναπληρωτών που θα μετατραπούν σε πιστώσεις μονίμων (φάνηκε ξεκάθαρα πέρυσι). Για να γίνονται δηλώσεις περί βέβαιης επανάληψης του περσινού σχεδίου (με ορίζοντα και τα προσεχή μάλιστα έτη, δείτε το σημερινό άρθρο των Παραπολιτικών), τότε υπάρχουν σίγουρα διεργασίες για τη μετατροπή πιστώσεων ΕΣΠΑ αυτή τη στιγμή εντός του ΥΠΑΙΘΑ (αφού οι πιστώσεις ΠΔΕ έχουν μετατραπεί σχεδόν όλες).Ελλείψει ενημέρωσης από τους γκουρού των προγραμμάτων στο forum (Patreas, mmmm), το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι εικασίες. Αρχικά, όσοι μιλούν για διορισμούς στη δευτεροβάθμια μόνο στο ύψος των αλγοριθμικών κενών, νομίζω πως βρίσκονται εκτός τόπου και χρόνου. Εφόσον οι πιστώσεις ΠΔΕ για αναπληρωτές δευτεροβάθμιας είναι μηδενικές, τότε δεν υπάρχει κανένα περιθώριο αύξησης των αναπληρωτών, οπότε όλοι οι φετινοί αποχωρήσαντες (~2.500) θα πρέπει να αντικατασταθούν, προκειμένου να έχουμε τουλάχιστον τις περσινές προσλήψεις αναπληρωτών στη δευτεροβάθμια. Αν μάλιστα θέλουμε να έχουμε ακόμα λιγότερους αναπληρωτές, τότε οι διορισμοί πρέπει να υπερβούν και αυτό το νούμερο.Τα πράγματα όμως είναι ήδη αρκετά περίπλοκα λόγω του τρόπου με τον οποίο διατέθηκαν οι 5.549 επιπλέον πιστώσεις πέρυσι. Είναι γνωστό πως οι πιστώσεις αυτές, ενώ αντιστοιχούσαν σχεδόν εξολοκλήρου σε προσλήψεις αναπληρωτών στη δευτεροβάθμια γενική, κάλυψαν και όλη τη δευτεροβάθμια ειδική (η οποία θα καλυπτόταν ειδάλλως από αναπληρωτές ΕΣΠΑ του προγράμματος ΣΜΕΑΕ-ΤΕ), όπως επίσης και τους διορισμούς του ΕΕΠ-ΕΒΠ (το μεγαλύτερο μέρος των οποίων αφορούσε νεοσυσταθείσες οργανικές σε ΣΜΕΑΕ) και των κοινών ειδικοτήτων σε γενικά, αλλά και ειδικά δημοτικά σχολεία.Επειδή μου φαίνεται πολύ δύσκολο ένα τέτοιο σχέδιο να εκπονήθηκε χωρίς προγραμματισμό και για τα επόμενα έτη και επειδή δεν γνωρίζουμε λεπτομέρειες για τα φετινά οικονομικά στοιχεία που αφορούν τα προγράμματα ΕΣΠΑ, νομίζω πως πρώτα θα πρέπει να δούμε τι ισχύει με αυτά. Χωρίς να είμαι ειδικός, αυτό που εγώ προσωπικά παρατήρησα φέτος είναι μια μεγάλη μείωση των προσλήψεων αναπληρωτών από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού (που τροφοδοτεί τις προσλήψεις ΠΕ70 και κοινών ειδικοτήτων στα γενικά δημοτικά), με αποτέλεσμα τις τεράστιες ελλείψεις σε δασκάλους φέτος και την αναστολή λειτουργίας εκατοντάδων ολοήμερων τμημάτων (που αποδόθηκε από πολλούς μόνο στην έλλειψη διαθέσιμων αναπληρωτών, πράγμα που δεν ισχύει). Όλα αυτά τη στιγμή που είχε προηγηθεί σημαντικός αριθμός διορισμών στις κοινές ειδικότητες (σε θέσεις που μέχρι πρότινος καλύπτονταν με αναπληρωτές), είχε συμβεί ένας τεράστιος "εξορθολογισμός" το καλοκαίρι που πετσόκοψε σχεδόν 1.000 τμήματα Γενικής Παιδείας στα δημοτικά σχολεία και φαινομενικά δεν είχαν μειωθεί οι πιστώσεις του αντίστοιχου προγράμματος ΕΣΠΑ (αφού δεν έπαιξαν κάποιο ρόλο στους διορισμούς του 2024). Κάτι τέτοιο μάλιστα δεν συνέβη στα νηπιαγωγεία, όπου οι ανάγκες στους ΠΕ60 γενικής καλύφθηκαν σχεδόν στο 100% από το αντίστοιχο πρόγραμμα ΕΣΠΑ και δεν υπήρξε καμία προσπάθεια περιορισμού της διάθεσης πιστώσεων.Πού πήγαν λοιπόν όλες αυτές οι πιστώσεις από το ΕΣΠΑ του Ολοήμερου Δημοτικού; Και πού πήγαν επίσης οι αχρείαστες πιστώσεις από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ των ΣΜΕΑΕ-ΤΕ, αφού όλα τα οργανικά κενά της δευτεροβάθμιας ειδικής και περίπου 1.000 θέσεις ΕΕΠ-ΕΒΠ σε εδικά σχολεία καλύφθηκαν από μόνιμους;Είναι τυχαία η δημιουργία τόσων οργανικών στα ειδικά σχολεία (που η Ε.Ε. θεωρεί απαρχαιωμένο θεσμό) και η διάθεση μέρους των πολύτιμων πιστώσεων ΠΔΕ για διορισμούς σε θέσεις όπου θα μπορούσαν να καλυφθούν μέσω του ΕΣΠΑ των ΣΜΕΑΕ-ΤΕ; Και γιατί τόση βιασύνη να μειωθούν στο μισό οι αναπληρωτές μέχρι το 2027; (έτος λήξης του τρέχοντος ΕΣΠΑ) Μήπως θα πρέπει να φανταστούμε πώς θα είναι το εκπαιδευτικό τοπίο μετά το 2027 για να έχουμε έναν μπούσουλα για το ποιες θα είναι οι επόμενες ανάγκες που θα οργανικοποιηθούν;
Για πε02 πιστεύω 450 γενική 50 ειδική
Θεωρείτε ότι θα δούμε φέτος μεγάλο αριθμό στους ΠΕ60 σε σχέση με τα περσινά νούμερα;;;
Δηλαδή για να καταλάβουμε, παρά τα τρομερά πλεονάσματα, π.χ. 97 στην Αθήνας των ΠΕ02 θα διορίσει κιάλους; Και αναφέρω τους ΠΕ02 διότι είναι ο μεγαλύτερος κλάδος της Β βάθμιας
Δεν έχω πληροφόρηση για τις προθέσεις τους, μόνο εικασίες μπορώ να κάνω. Τα νούμερα που βγάζει ο αλγόριθμος είναι πολύ μακριά από τις λειτουργικές ανάγκες και επηρεάστηκαν και από τα νέα Πρότυπα Πειραματικά και Ωνάσεια που δημιουργήθηκαν φέτος. Ο συνολικός αριθμός των απαιτούμενων εκπαιδευτικών για να λειτουργήσει η δευτεροβάθμια του χρόνου πιστεύω πως θα είναι παρόμοιος με τον φετινό, οπότε για να μπορέσουν να καλύψουν τα κενά θα πρέπει να διορίσουν τουλάχιστον στο ύψος των φετινών συντάξεων. Παράθυρο για περαιτέρω "εξορθολογισμό" δεν υπάρχει στη δευτεροβάθμια, αρκεί να δείτε πόσες τροποποιητικές αποφάσεις υπήρξαν για τα ολιγομελή τμήματα σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και θα καταλάβετε (σε αντίθεση με την πρωτοβάθμια όπου ελάχιστα σχολεία γλύτωσαν από το "συμμάζεμα"). Όσο για το πώς θα φτάσουν στο 10.000, υπάρχουν τρόποι για να γίνει ακόμα και χωρίς καμία νέα σύσταση στη Γενική Αγωγή. Η οργανικοποίηση αναγκών στην Εξειδικευμένη Υποστήριξη φαίνεται επίσης να είναι κάτι μακρινό, διότι δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα το νέο πλαίσιο λειτουργίας του θεσμού (το οποίο μπορεί να μεταβάλλει τις ισορροπίες ανάμεσα στην παράλληλη και τα τμήματα ένταξης). Επομένως, αυτά που μένουν είναι τα Ειδικά Σχολεία και τα ΚΕΔΑΣΥ, η πρόθεση για την ενίσχυση των οποίων με μόνιμο προσωπικό έχει ήδη φανεί από πέρυσι (και φυσικά δεν προκύπτει λόγω της ευαισθησίας τους για την ειδική, αλλά λόγω ΕΣΠΑ).
Τα νούμερα μπορεί να είναι μακριά, αλλά με βάση αυτά τα νούμερα γίνανε οι μεταθέσεις. Θα γίνει επανάσταση αν διορίσει σε μέρη που δεν έδωσε μετάθεση. Δε μπορεί να μην το ξέρει το υπουργείο.
Πέρσι γιατί δεν έγινε επανάσταση που διόρισε σε μέρη που δεν έγιναν μεταθέσεις;
Δεν διόρισε σε μέρη που δεν έγιναν μεταθέσεις. Έγιναν συμπληρωματικές μεταθέσεις πριν. Τώρα το πώς έγιναν αυτές και τι αδικίες δημιούργησαν αυτές είναι γνωστό και έχει συζητηθεί. Αλλά να διορίσει σε μέρη που δεν έγιναν μεταθέσεις δεν μπορεί.