*

Αποστολέας Θέμα: Ταινίες δράσης  (Αναγνώστηκε 132 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος leon.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3693
  • Φύλο: Άντρας
  • Νεοδιόριστος Πάπας
    • Προφίλ
Ταινίες δράσης
« στις: Ιουλίου 12, 2025, 07:05:59 pm »
Ο συνάδελφος εξ Αναβρύτων τα 'πε ΟΛΑ! Εύγε!

https://www.esos.gr/arthra/94337/draseis-draseis-draseis-kapoia-stigmi-prepei-na-asholithoyme-me-ton-elefanta-sto?fbclid=IwY2xjawLfZoVleHRuA2FlbQIxMQABHhCBFscEOStoULtZ5biWRuTtVtzm8S0u_xiCSuCWequth-BTWF359h5f1kAf_aem_rFudzkE432yTqQEfwD38Kw

Α. Το νέο hit!!

Μία από τις καινούργιες «καυτές» καινοτομίες του Υπουργείου Παιδείας, μαζί με τη θεσμοθέτηση προγράμματος I.B., τα Ωνάσεια πρότυπα σχολεία και τη συζήτηση γύρω από το εθνικό απολυτήριο , είναι και οι Δράσεις του Ενεργού Πολίτη.
Μετασχηματισμός της γνώσης σε ενεργητική συμμετοχή, ενσυναίσθηση, ανακαλυπτική μάθηση, και τόσες άλλες υπέροχα αόριστες ορολογίες, που δημιουργούν μια ψυχική ανάταση στον αναγνώστη όμως κατά βάση ουσιαστικά χαρακτηρίζονται από «δημιουργική ασάφεια».   (Σας θυμίζει κάτι ο όρος; ) 

Β. Μήπως έχουμε πάρει τη ζωή μας λάθος;

Τα τελευταία χρόνια στα ελληνικά δημόσια σχολεία, βομβαρδιζόμαστε από σωρεία  emails του εκάστοτε σχολείου, μέσω των οποίων η υπηρεσία μας καλεί να διοργανώσουμε-συμμετάσχουμε σε, πλήθος δράσεων-δραστηριοτήτων. Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς; Ημέρα σχολικού αθλητισμού, Ημέρα ολοκαυτώματος, Ημέρα κατά της Ρατσιστικής βίας, Ημέρα κατά της Έμφυλης βίας, Βουλή των Εφήβων, Ημέρα των Ζώων , Ημέρα κατά της κλιματικής αλλαγής, Διαμεσολάβηση, Σχολικός εκφοβισμός, ….και η λίστα συνεχίζεται….. Αν συνυπολογίσουμε και τις ώρες που χάνονται λόγω σχολικών περιπάτων, εκκλησιασμών , σχολικών εορτών, προβών για παρελάσεις , προβών για χορωδίες μιλάμε για μία πανσπερμία δραστηριοτήτων που πρέπει να χωρέσουν σε 27 εβδομάδες διδασκαλίας.
Και τα αναλυτικά προγράμματα των μαθημάτων συνάδελφοι; Όσοι από εμάς ασχολούμαστε με τη διδασκαλία βαρέων αντικειμένων (Φυσική, Χημεία, Μαθηματικά, Αρχαία, Γλώσσα, Βιολογία), «τρέχουμε» στα Λύκεια κατά τη διάρκεια της χρονιάς να καλύψουμε την ύλη με τρόπο συστηματικό, να κάνουμε την θεωρία, τις αντίστοιχες εργαστηριακές ασκήσεις καθώς και εξάσκηση στην τάξη ώστε οι μαθητές μας να μπορούν με ευχέρεια να ανακαλύψουν την ουσία των επιστημών που διδάσκουμε. Μιλάμε για βασικά μαθήματα, η κάλυψη της ύλης των οποίων από την Α΄ Λυκείου είναι κρίσιμη για την κατανόηση του αντικειμένου και την ομαλή προετοιμασία για τις Πανελλαδικές εξετάσεις.

Και μετά έρχονται οι δράσεις……. Δράσεις, από την πραγματοποίηση των οποίων επηρεάζεται και η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Συνεπώς η διεύθυνση της μονάδας έχει κάθε συμφέρον να τις στηρίζει και να βοηθά στην πραγματοποίηση τους.
Επίσης οι δράσεις είναι ένας ωραίος τρόπος να «κυλίσει» ο χρόνος για συναδέλφους που διδάσκουν αντικείμενα που από τα παιδιά χαρακτηρίζονται ως μη βασικά. Παίρνεις ένα τμήμα σήμερα , ένα την άλλη εβδομάδα, μία ομάδα μαθητών τον άλλο μήνα, και προχωράει η σχολική χρονιά ευχάριστα. Υπάρχει κάποιος «κόφτης» στον αριθμό των δράσεων που μπορεί να διοργανώσει ένας εκπαιδευτικός;  Αλήθεια, αν συμμετέχει σε τόσο αυξημένο αριθμό δράσεων, κατά τη διάρκεια της χρονιάς, πότε προλαβαίνει να διδάξει το οτιδήποτε; Καλή η βιωματική μάθηση, αλλά μπορεί αυτή να υποκαταστήσει εξ ολοκλήρου κάθε άλλο είδος διδασκαλίας;

Όσον αφορά δε τους μαθητές, κατά κανόνα έχεις τους ίδιους και τους ίδιους μαθητές να συμμετέχουν σε όλες τις δυνατές δράσεις. Σε όλες αν είναι δυνατόν, αρκεί να μην είναι στην τάξη. Υπάρχει από το υπουργείο κάποιος «κόφτης» όσον αφορά το πλήθος των δράσεων στις οποίες μπορεί να συμμετάσχει ένας μαθητής; Αλήθεια, πως ένα παιδί θα μπορέσει να καλύψει την ύλη που δεν παρακολούθησε συμμετέχοντας σε πανσπερμία δράσεων; Μήπως η θεσμοθετημένη συμμετοχή των παιδιών σε πληθώρα δράσεων, τελικά τα σπρώχνει στα φροντιστήρια ώστε να καλύψουν τα μαθήματα τα οποία απλά δεν έχουν ποτέ παρακολουθήσει;
Έτσι το υπουργείο και το Ι.Ε.Π. μας βάζει απέναντι! Στέλνουν στις σχολικές μονάδες οδηγίες, εγκυκλίους για διοργάνωση δράσεων, ανοίγουν πλατφόρμες δήλωσης δράσεων ενεργού πολίτη, άκριτα δίχως όριο ή σκέψη.  Μας αναγκάζει να γινόμαστε αρνητικοί , να τσακωνόμαστε μεταξύ μας, για να υπερασπιστούμε την υποχρέωση μας να παρουσιάσουμε την ύλη του μαθήματος μας με επάρκεια χρόνου. Ως πότε αδέρφια;

Ένα από τα καλύτερα κοπλιμέντα που μπορεί να κάνει γονιός κατά τις εβδομαδιαίες ενημερώσεις , είναι πως το παιδί δεν παρακολουθεί παράλληλα κάποιο φροντιστήριο ή ιδιαίτερο για το αντικείμενο σου, πως καταλαβαίνει το αντικείμενο, όπως αυτό παρουσιάζεται στην τάξη/εργαστήριο και πως απολαμβάνει το μάθημα στο σχολείο.

Αλήθεια, αν είχατε την δυνατότητα ως γονείς να εγγράψετε το παιδί σας σε ένα σχολείο που γνωρίζετε ότι διοργανώνεται πλήθος δράσεων αλλά  παρουσιάζεται βεβιασμένα η ύλη ή σε ένα σχολείο που ξέρετε πως καλύπτεται η ύλη βασικών μαθημάτων από έμπειρους-επαρκείς εκπαιδευτικούς με άνεση χρόνου, τι θα διαλέγατε;

Γ. Γεγονότα από το παρελθόν και προτάσεις για το μέλλον

Μια κομβική στιγμή στην εκπαιδευτική διαδικασία των τελευταίων χρόνων είναι η θεσμοθέτηση επί υπουργίας Γαβρόγλου, της εξάωρης διδασκαλίας των μαθημάτων κατεύθυνσης στην Γ΄ Λυκείου . Τότε επιτέλους η ελληνική πολιτεία εγκατέλειψε το ιερό τοτέμ της διδασκαλίας πληθώρας μαθημάτων κορμού (με τα οποία ουδέποτε ασχολούνταν οι μαθητές) -στο όνομα της παροχής γνώσεων γενικής παιδείας στο Λυκείου, προς όφελος της διδασκαλίας των μαθημάτων κατεύθυνσης. Έκτοτε, γίνεται ουσιαστική διδασκαλία στη Γ΄ Λυκείου των μαθημάτων κατεύθυνσης, τα παιδιά είναι ενεργά και παρόντα σε όλο το εβδομαδιαίο πρόγραμμα, γίνονται όλες οι εργαστηριακές ασκήσεις, εμβαθύνουμε στην ύλη, πραγματοποιούμε επαρκή αριθμό διαγωνισμάτων και έχουμε χρόνο για εξάσκηση στην τάξη.

Σε αντίθετη κατεύθυνση βρίσκεται η μονομανία σχετικά με την διεξαγωγή δράσεων σε μία σχολική μονάδα. Αν τα παιδιά σκεδάζονται καθημερινά δεξιά και αριστερά με πληθώρα δράσεων πως θα μπορέσουν να συγκεντρωθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία;

Κατ’ εμέ μία από τις αρμοδιότητες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα έπρεπε να είναι όχι μόνο η ανεξέλεγκτη αποστολή προτάσεων για δράσεις στις σχολικές μονάδες, αλλά και η θεσμοθέτηση ορίων/προϋποθέσεων σχετικά με την διεξαγωγή τους , τόσο για τους διδάσκοντες όσο και για τα παιδιά, ώστε να μην σαμποτάρεται εκ των έσω η προσπάθεια για ένα σχολείο που αξιοποιεί τον χρόνο που περνούν τα παιδιά μας σε αυτό.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ταινίες δράσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:02:46 »

Αποσυνδεδεμένος Mr_Staind

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 69
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ταινίες δράσης
« Απάντηση #1 στις: Ιουλίου 12, 2025, 10:04:45 pm »
Νομίζω ότι θα πρέπει να αλλάξεις τον τίτλο του νήματος ή να προσθέσεις κάποιο ενωτικό ή κόμμα, διότι διαφορετικά παραπέμπει σε προτάσεις για σινεφίλ. Εγώ μπήκα και περίμενα να διαβάσω για φονικό όπλο και τα συναφή!

Αποσυνδεδεμένος leon.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3693
  • Φύλο: Άντρας
  • Νεοδιόριστος Πάπας
    • Προφίλ
Απ: Ταινίες δράσης
« Απάντηση #2 στις: Ιουλίου 12, 2025, 10:25:56 pm »
Θα συστήσω Τα Γεράκια (Nighthawks) του 1981 με Συλβέστερ Σταλλόνε. Δυνατό φιλμ και παραγνωρισμένο. Αξίζει.

Αποσυνδεδεμένος Mr_Staind

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 69
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ταινίες δράσης
« Απάντηση #3 στις: Ιουλίου 12, 2025, 11:34:17 pm »
Pas mal!

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32928
  • Τελευταία: Special ed
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1185864
  • Σύνολο θεμάτων: 19496
  • Σε σύνδεση σήμερα: 802
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 25
Επισκέπτες: 695
Σύνολο: 720

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.048 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.