0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Δεν βλέπω να ιδρώνει αυτί όμως, ούτε χέρι να μπαίνει στην τσέπη βαθύτερα....
Με τα κενά στη Γενική να κινούνται σε 5ψηφιο νούμερο και τις πιστώσεις Τακτικού Προϋπολογισμού να μη φθάνουν να καλύψουν ούτε τα μισά, θεωρώ αναπόφευκτο ότι θα εφαρμοστεί σχέδιο συμπτύξεων αλά Κόπτση. Η χρονιά προβλέπεται εκρηκτική...
Ενώ στις περισσότερες ΔΠΕ της χώρας έχουν ήδη μετακινηθεί εσωτερικά από το ολοήμερο (υπηρεσιακά για τις ανάγκες της υπηρεσίας) όσοι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί χρειαζόταν προκειμένου να στελεχωθούν όπως όπως τα πρωινά τμήματα και ενώ όλοι περίμεναν τη Β' φάση ώστε να επιστρέψουν στην αρχική τους τοποθέτηση, σκάει σήμερα αυτό: ΘΕΜΑ :«Φοίτηση των μαθητών/τριών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα των Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων» Κατά το τρέχον σχολικό έτος οι Διευθυντές/ντριες και οι Προϊστάμενοι/νες των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών Σχολείων προκειμένου να προβούν στη συγκρότηση των τμημάτων Ολοήμερου Προγράμματος και μέχρι την πλήρη ανάπτυξη του, κάνουν δεκτές τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών/τριών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα λαμβάνοντας υπόψη κατά προτεραιότητα α) αν είναι και οι δυο γονείς/ κηδεμόνες εργαζόμενοι ή αν είναι μονογονεϊκές οικογένειες β) αν είναι εργαζόμενος ο ένας εκ των δυο και ο έτερος άνεργος γ) αν ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.Οι Διευθυντές/ντριες και οι Προϊστάμενοι/νες των σχολικών μονάδων αναλαμβάνουν την ευθύνη για την συγκέντρωση των σχετικών δικαιολογητικών εγγράφων.Το ότι αυτή η εγκύκλιος έρχεται σε ευρεία διάσταση με τις ισχύουσες υπουργικές αποφάσεις για τις προϋποθέσεις εγγραφής στο ολοήμερο (για τα δημοτικά η Φ7/118139/ΦΔ/Δ1/9-9-2020 (Β’ 3838) Υ.Α) νομίζω πως δεν χρειάζεται να το επισημάνω. Μας το θέτει υπόψιν εξάλλου ο ίδιος ο Γ.Γ. με τις εγκυκλίους που στέλνει κάθε χρόνο στα τέλη και στις αρχές του σχολικού έτους (τελευταία φορά μας το υπενθύμισε πριν από 14 ημέρες με την 6Γ4Τ46ΝΚΠΔ-ΠΗΘ). Τι άλλαξε τώρα μέσα σε 14 μέρες και χρειάζεται να σταματήσει η ελεύθερη συμμετοχή όλων των παιδιών στο ολοήμερο ανεξαρτήτως εργασιακής κατάστασης των γονέων, αποτελεί ένα ωραίο ερώτημα προς την Υπουργό Παιδείας (που κατόπιν εντολής της στάλθηκε η σημερινή εγκύκλιος που παραβιάζει ευθέως την ισχύουσα νομοθεσία). Θα βρεθεί όμως κανένας θαρραλέος δημοσιογράφος να της το ρωτήσει ή οι επόμενοι που θα στοχοποιηθούν μετά τις αδειούχες εκπαιδευτικούς θα είναι οι γονείς που δεν εργάζονται και επομένως ΔΕΝ θα δικαιούνται από εδώ και στο εξής να εγγράφουν το παιδί τους στο ολοήμερο;
Κάτι τέτοιο φαίνεται να γίνεται αλλά με σωστό επικοινωνιακό χειρισμό.... για το μικρότερο κόστος για το υπουργείο. Σήμερα το πρωί στο open η Ζαχαράκη ήταν πολύ "καλή" και δεν μίλησε για κενά με νούμερα.....Βλέπω να δουλεύουν όσοι είναι ψηλά στους εκκαθαρισμένους πίνακες και οι υπόλοιποι στα κάγκελα....Πωπωπω ανυπομονώ να δω post σου στις δύο το βράδυ την άλλη Πέμπτη με κενά και καλύψεις!
Αυτό που έγινε φέτος δεν έχει προηγούμενο. Έπεσαν έξω όλοι οι υπολογισμοί και τώρα δεν μαζεύεται η κατάσταση.
Αυτό ίσχυε και πριν τον Covid.
Δεν έπεσαν έξω όλοι οι υπολογισμοί. Έπεσαν έξω οι υπολογισμοί ( ; ) που ακολουθήθηκαν. Διότι όταν ξέρεις από το Μάιο ότι στη Γενική Πρωτοβάθμιας θα έχεις πλέον μόνο πιστώσεις Τακτικού Προϋπολογισμού, δεν χρειάζεται να είναι κάποιος μέγας γνώστης για να καταλάβει ότι πρέπει να γίνουν περισσότεροι διορισμοί στη Γενική (και στις 2 βαθμίδες). Τώρα είναι αργά...
Δεν ισχύει όμως από το 2020 και αφεξής. Εξάλλου οι εγγραφές για το τρέχον σχολικό έτους έγιναν με βάση την Υ.Α. του 2020 και συνεχίζουν να γίνονται βάσει αυτής καθόλη τη διάρκεια του σχολικού έτους (άνευ προϋποθέσεων δηλαδή), σύμφωνα με την εγκύκλιο που στάλθηκε στις 4/9. Αν αυτή η εγκύκλιος δεν ισχύει από σήμερα, δεν πρέπει να ανακληθεί; Για να ισχύσουν οι νέες προϋποθέσεις, δεν πρέπει να βγει νέα Υπουργική Απόφαση;Το ότι ο Γ.Γ. λέει πως "οι διευθυντές μέχρι την πλήρη ανάπτυξη του ολοήμερου κάνουν δεκτές τις αιτήσεις των κάτωθι περιπτώσεων", δεν σημαίνει αυτόματα πως οι αιτήσεις των υπόλοιπων μαθητών απορρίπτονται όταν δεν υπάρχει προσωπικό για τη στελέχωση επιπλέον τμήματος ολοημέρου; Το λάθος ήταν η έμφαση στην ειδική αγωγή μέσω της δημιουργίας των νέων Τ.Ε. (τα οποία έδωσαν διορισμούς που χρηματοδοτήθηκαν από τα προγράμματα ΕΣΠΑ της Πρωτοβάθμιας Γενικής). Το είπαμε στο νήμα των διορισμών από την πρώτη στιγμή που φάνηκε αυτή η πρόθεση ότι η κατάληξη δεν θα ήταν καλή. Τίποτα λοιπόν δεν προκαλεί έκπληξη. Οι διορισμοί έγιναν με μοναδικό κριτήριο την τακτοποίηση των ημετέρων τους, αγνοώντας εντελώς κομβικά δεδομένα για τις ανάγκες σε προσωπικό. Όταν βέβαια η διαδικασία ξεκινά μετά τις μεταθέσεις και τις αποσπάσεις και γίνεται όλη στο πόδι, είναι λογικό να συμβαίνουν όλα αυτά.
Η εγκύκλιος δεν καταλαβαίνω πού αποσκοπεί. Λέει "μέχρι την πλήρη ανάπτυξη". Που σημαίνει ότι τώρα δεν υπάρχει το απαραίτητο προσωπικό για να λειτουργήσει όλα τα τμήματα. Οπότε, με δεδομένο ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εγγραφών έχει ήδη γίνει, τί προτείνει η εγκύκλιος; Τη διαγραφή από το ολοήμερο όσων ξεφεύγουν από το νούμερο εγγραφών που μπορεί να υποστηρίξει το υπάρχον προσωπικό;
Δεν μπορεί να σημαίνει κάτι άλλο. Ουσιαστικά όποιοι γονείς δεν προσκομίσουν από αύριο τα απαραίτητα δικαιολογητικά, χάνουν το δικαίωμα εγγραφής του παιδιού τους στο ολοήμερο (αν δεν υπάρχει προσωπικό για να λειτουργήσουν όλα τα τμήματα). Οι μαθητές αυτοί διαγράφονται και έτσι συμπτύσσονται τα υπάρχοντα τμήματα. Όχι βέβαια ότι θα σωθεί έτσι η κατάσταση, αλλά τουλάχιστον θα έχει να λέει η υπουργός πως φροντίσαμε να στελεχώσουμε τα ολοήμερα που φοιτούν παιδιά μονογονεϊκών οικογενειών και εργαζόμενων γονέων, λόγω της μεγάλης μας κοινωνικής ευαισθησίας. Για τον μέσο τηλεθεατή/αναγνώστη του ΣΚΑΪ και της Καθημερινής αυτό θα είναι από μόνο του αρκετά πειστικό. Γιατί άλλωστε να κατασπαταλείται το κρατικό χρήμα για να παίρνουν οι εκπαιδευτικοί άδειες και να αφήνουν τα παιδιά τους στο ολοήμερο οι τεμπέληδες γονείς;