0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
apri, δε με μπέρδεψες καθόλου, καταλαβαίνω τι εννοείς και συμφωνώ, τουλάχιστον όσον αφορά στη μετατροπή σε απαρέμφατο παρακειμένου. Την ίδια άποιψη είχε και ο Σαββαντίδης απ' όσο θυμάμαι από τη σχολή. Έχω όμως πρόβλημα χρόνια τώρα με τους καθηγητές του σχολείου που μετατρέπουν σε απαρέμφατο ενεστώτα τον παρατατικό παρασυρόμενοι ίσως απο τ' αρχαία ελληνικά και σκέφτομαι μήπως τελικά κάνω εγώ λάθος...Το συγκεκριμένο είναι ένα από τα σημεία που δε μπορώ να το τεκμηριώσω με ακρίβεια στους μαθητές γι' αυτό το έθιξα εδώ και σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση.
Τώρα όσον αφορά στην αιτιολογική πρόταση, αν εκφέρεται με οριστική κι, επομένως, δεν υπάρχει ακολουθία, δεν είμαι βέβαιη ότι πρέπει να κοιτάξουμε το ρήμα της κύριας απ' την οποία εξαρτάται στον ευθύ. Μια αιτιολογική με παρατατικο αν τεθεί στα πλαίσια πλαγιασμένου λόγου σε εξάρτηση από αρκτικό, αν θέλουμε να δείξουμε το σύγχρονο, όπως λες, θα πρέπει να την εκφέρουμε με υποτακτική ενεστώτα. Έτσι όμως θα έχουμε ξεφύγει από το παρελθόν στο οποίο αναφερόταν ο χρόνος της αιτιολογικής στον ευθύ.Δεν ξέρω αν γίνεται κατανοητό το σκεπτικό..
Απρι αν θες φρεσκαρισμα εγω εχω ενα καρο αποριες που θα τις παραθετω σιγα σιγα. Μου φαινεται οτι θα μου κανετε διαδικτυακο φροντιστηριο..