*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης  (Αναγνώστηκε 410202 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος gia 96

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5014
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Η κακή εκπαίδευση, χειρότερη της αγραμματοσύνης
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1330 στις: Νοέμβριος 14, 2018, 07:05:25 μμ »
Καλημέρα. Θα ήθελα να ρωτήσω σε σχέση με την αλληγορία του σπηλαίου. Οι άνθρωποι που κρατούν τα αντικείμενα τι ακριβώς συμβολίζουν; Σε ποια βαθμίδα γνώσης εντάσσονται; Βρίσκονται εντός ή εκτός σπηλιάς;
Επίσης, τι ακριβώς εννοεί το σχολικό λέγοντας πως ό,τι υπάρχει στη σπηλιά με εξαίρεση τους φέροντας και τους δεσμώτας είναι λιγότερο φωτεινό;
Ευχαριστώ
Ελπίζω να σε βοηθήσω με τα ακόλουθα:
οι  άνθρωποι  που  βρίσκονται  ανάμεσα  στη  τεχνητή  φωτιά  και  στους  δεσμώτες και τα  αντικείμενα  που
μεταφέρουν είναι εικόνες φυσικών αντικειμένων που προέρχονται από το ανώτερο ορατόν (τη δεύτερη ανώτερη βαθμίδα του γνωσιολογικού σταδίου της " δόξας"). Δεν πρόκειται δηλαδή για τις σκιές, αλλά  για  τα  αισθητά  αντικείμενα  στα  οποία  οφείλονται  οι  σκιές και  φωτίζονται  από  το  τεχνητό  φως  της φωτιάς.  Ο  άνθρωπος  αυτά  τα  συλλαμβάνει  με  την  αίσθηση,  είναι στραμμένος προς τα "μάλλον όντα"  και βρίσκεται στη γνωστική κατάσταση της «πίστεως». Ό,τι υπάρχει στη σπηλιά (με την εξαίρεση των φερόντων και των ίδιων των δεσμωτών), είτε είναι σκεύη είτε σκιές, θα πρέπει να θεωρηθούν λιγότερο φωτεινά και αληθή από τα όντα που βρίσκονται εκτός σπηλιάς. Οι ήχοι που συνδέονται με τους "φέροντας" τα διάφορα αντικείμενα αφορούν στην εμπιστοσύνη του υποκειμένου στην ίδια την αίσθηση κι όχι πια στο δεδομένο της (πίστις). Από την άποψη αυτή ο ήχος συνδέεται με τον φυσικό παραγωγό της κι όχι με τη σκιά του.
Επομένως, συμπεραίνουμε ότι αυτοί που μεταφέρουν τα αντικείμενα, τα ίδια τα αντικείμενα, οι ήχοι και η φωτιά αφενός βρίσκονται μέσα στο σπήλαιο, αφετέρου συμβολίζουν τα «μάλλον όντα», που για να  τα  γνωρίσουν  οι  δεσμώτες  έπρεπε πρώτα να  απελευθερωθούν  και  να  αρχίσουν  την  «ανάβαση»  εντός σπηλιάς, αφήνοντας πίσω τους τις εικασίες και τον σκιώδη κόσμο (σκιές) που αυτοί έβλεπαν και άκουγαν.
Βρισκόμαστε  δηλ.  από  γνωσιολογική  άποψη  στο  επίπεδο  της  πίστης,  που  σημαίνει  ότι  ο  άνθρωπος
εμπιστεύεται την ίδια την αίσθηση (φωτιά) κι όχι το δεδομένο της (σκιά). Έτσι, η πίστις είναι γνώση ανώτερη
από την εικασία, αλλά και οι δύο, εικασία και πίστις, αντιστοιχούν στον αισθητό κόσμο και στη δόξα, δηλαδή
στην αισθητηριακή γνώση, η οποία είναι μεταβαλλόμενη και ασταθής και άρα όχι αληθινή.
Οι άνθρωποι σπεύδουν να ασκήσουν κριτική, για να μην κριθούν οι ίδιοι!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:53:11 »

Αποσυνδεδεμένος katia88

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 7
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1331 στις: Νοέμβριος 17, 2018, 08:25:35 μμ »
καλησπερα συναδελφοι!
Θα ηθελα να ρωτησω πως τα πατε με τη διδασκαλια παραλληλων κειμενων? Εγω προσπαθω να βρω παραλληλα, ωστε να φτιαξω ενα αρχειο με αντιστοιχο υλικο αλλα δυσκολευομαι! Για παραδειγμα, στην ενοτητα 12 της Πολιτειας τι παραλληλο μπορω να χρησιμοποιησω εκτος απο το ποιημα Η ΑΡΕΤΗ που παιζει πλεον παντου?
Ευχαριστω! :)

Αποσυνδεδεμένος Minerva82

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 37
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1332 στις: Νοέμβριος 17, 2018, 09:07:24 μμ »
στις ερωτησεις αξιολογησης του κεε εχει καποια παραλληλα παντως..

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23, ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ,ΠΕ71
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1333 στις: Νοέμβριος 18, 2018, 06:59:18 πμ »
καλησπερα συναδελφοι!
Θα ηθελα να ρωτησω πως τα πατε με τη διδασκαλια παραλληλων κειμενων? Εγω προσπαθω να βρω παραλληλα, ωστε να φτιαξω ενα αρχειο με αντιστοιχο υλικο αλλα δυσκολευομαι! Για παραδειγμα, στην ενοτητα 12 της Πολιτειας τι παραλληλο μπορω να χρησιμοποιησω εκτος απο το ποιημα Η ΑΡΕΤΗ που παιζει πλεον παντου?
Ευχαριστω! :)

https://sygxrono-karditsa.blogspot.com/2011/02/12-18.html
 και
https://www.filologikos-istotopos.gr/2013/08/07/protinomena-themata-exetaseon/

« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 18, 2018, 07:01:56 πμ από theodora7 »
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:53:11 »

Αποσυνδεδεμένος therapy

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 56
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1334 στις: Ιανουάριος 07, 2019, 05:09:18 μμ »
Καλησπέρα. Θα ήθελα να ρωτήσω  αν για τη μετάφραση στο γνωστό θα πρέπει να γνωρίζουν απλώς ένα νόημα και δεν θα γίνεται κατά λέξη απόδοση; Ευχαριστώ εκ των προτέρων

Αποσυνδεδεμένος LIVERPOOL

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 14
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1335 στις: Ιανουάριος 30, 2019, 11:10:53 μμ »
Υπάρχει επιμεριστικη επεξηγηση; και αν ναι σε ποιο κειμενο;μπορεί κανείς να μου στείλει παραδειγμα;

Αποσυνδεδεμένος Dwrina

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1927
  • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1336 στις: Ιανουάριος 31, 2019, 12:03:41 πμ »
Υπάρχει επιμεριστικη επεξηγηση; και αν ναι σε ποιο κειμενο;μπορεί κανείς να μου στείλει παραδειγμα;


Επιμεριστική χαρακτηρίζεται (από ορισμένους) η επεξήγηση που αποτελείται από περισσότερες της μίας λέξεις, που δηλώνουν τα μέρη του όλου που προηγείται, π.χ. οἱ μὲν στρατηγοὶ παρεκλήθησαν εἴσω, Πρόξενος Βοιώτιος, Μένων Θετταλός, Ἀγίας Ἀρκάς, Κλέαρχος Λάκων, Σωκράτης Ἀχαιός. Νομίζω όμως ότι ο χαρακτηρισμός τέτοιων επεξηγήσεων ως επιμεριστικών δεν είναι ευρέως αποδεκτός.
Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

Αποσυνδεδεμένος therapy

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 56
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1337 στις: Φεβρουάριος 06, 2019, 05:24:07 μμ »
Καλησπέρα, στην γραμματική του Οικονόμου αναφέρεται ότι το  ρ. ζω έχει προστ. ενεστ μόνο β΄και γ΄ ενικό. Η καθηγήτρια στο φροντιστήριο τους είπε ότι υπάρχουν και οι άλλοι τύποι, πχ το ζήτωσαν το έχει δει σε άγνωστο. Ισχύει αυτό; Επίσης, στις πανελλήνιες μπορεί να ζητήσουν συνώνυμα ή αντώνυμα στα αρχαία; 

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1338 στις: Μάρτιος 05, 2019, 12:14:14 μμ »
Καλημέρα!
Μπορεί κάποιος, παρακαλώ, να με βοηθήσει στο εξής: Στη 18η ενότητα των Πολιτικών, οι ζωγραφισμένες μορφές συμβολίζουν το πλήθος ή τους αρίστους; Διότι έχω βρει και τις δύο εκδοχές...
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 17, 2019, 11:04:38 μμ από moagniko »

Αποσυνδεδεμένος ellitsa

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 106
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1339 στις: Μάρτιος 30, 2019, 09:28:57 μμ »
τους αριστους

Αποσυνδεδεμένος labr0s

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 282
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1340 στις: Ιούνιος 10, 2019, 09:21:29 πμ »
Καλημέρα! Έχουμε κανένα νέο για τα θέματα;

Αποσυνδεδεμένος ΜΕΝΙ@

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 121
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Αξίζει φίλε να υπάρχεις για ένα όνειρο....κι ας είναι η φωτιά του να σε κάψει!!! ;)

Αποσυνδεδεμένος eran

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 358
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1342 στις: Ιούνιος 10, 2019, 10:41:45 πμ »
Δε βλέπω κάτι δύσκολο...

Αποσυνδεδεμένος Dwrina

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1927
  • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1343 στις: Ιούνιος 10, 2019, 10:58:54 πμ »
Δεν είμαι βέβαιη ότι θα καταλάβουν τι ζητάει η άσκηση  Γ4β, έτσι όπως δόθηκε η διατύπωση “«πολλὰ αὐτοῖς γέγραπται»: Να αναγνωρίσετε το είδος της σύνταξης (μονάδες 2) και να κάνετε όλες τις απαραίτητες αλλαγές, ώστε να τονίζεται το πρόσωπο που ενεργεί (μονάδες 4)”.
Επίσης κανονικά το αὐτοῖς ως επαναληπτική αντωνυμία πρέπει να γίνει οὗτοι. Είμαι περίεργη τι θα  δοθεί ως σωστή απάντηση.

Και στην μετάφραση θα δυσκολευτούν με το  Ἴσως οὖν τοῖς μὲν ὀνόμασιν οὐ σεσοφισμένως λέγω, ιδίως με το ὀνόμασιν.

Αλλά ακόμη και στον υποθετικό λόγο, ὀνόματα μὲν γὰρ οὐκ ἂν παιδεύσειε, γνῶμαι δέ, εἰ καλῶς ἔχοιεν, η απόδοση της υποθετικής πρότασης δεν είναι το οὐκ ἂν παιδεύσειεν του κειμένου, αλλά ένα εννοούμενο ἂν παιδεύσειαν και κανονικά στη μετατροπή στο προσδοκώμενο πρέπει να φύγει η άρνηση και το ρήμα να τεθεί στον πληθυντικό. Αφού όμως έβαλαν τέτοιο υποθετικό λόγο, ίσως θεωρηθεί σωστή και η απάντηση με άρνηση και ρήμα στον ενικό.

Η νοηματική σε γενικές γραμμές βγαίνει, αλλά όχι από όλα τα σημεία του κειμένου.
Δεν θα βγάλουν εύκολα έως καθόλου νόημα από τα διατρίβειν δ’ ἄλλως παρέχει τοῖς ἐλπίσασί τι ἐξ αὐτῶν μαθήσεσθαι [μάτην] καὶ ἑτέρων κωλύει χρησίμων καὶ διδάσκει κακά περὶ δὲ ὧν γράφουσιν και
ὅτι τὰ μὲν ῥήματα αὐτοῖς ἐζήτηται, γνῶμαι δὲ ὀρθῶς ἔχουσαι, αἷς ἂν παιδεύοιντο οἱ νεώτεροι ἐπ’ ἀρετήν, οὐδαμοῦ, στα οποία δυσκολεύει και η σύνταξη. Δηλαδή, σε αυτά ούτε το νόημα βοηθάει στη σύνταξη ούτε η σύνταξη στο νόημα.

Το διατρίβειν είναι αντικείμενο στο παρέχειν ή απαρέμφατο αποτελέσματος από αυτό; 

Στο  γνῶμαι δὲ ὀρθῶς ἔχουσαι οὐδαμοῦ εννοείται εἰσί; Δεν είναι όμως από τις συνηθισμένες δομές στις οποίες το μυαλό πηγαίνει αμέσως σε έναν εννοούμενο τύπο του εἰμί.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 10, 2019, 11:55:00 πμ από Dwrina »
Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159562
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 359
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 27
Επισκέπτες: 342
Σύνολο: 369

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.061 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.