*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης  (Αναγνώστηκε 410586 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #336 στις: Μάρτιος 17, 2011, 11:50:16 πμ »
στο ψηφιακο βοηθημα του υπουργειο αναφέρεται η εξης ερωτηση για την ενοτητα 3 των ηθικων νικομαχειων:

Η άποψη που εκφράζεται στη φράση «εἰ γὰρ μὴ οὕτως εἶχε, οὐδὲν ἂν ἔδει τοῦ διδάξοντος» συμφωνεί με όσα υποστήριξε ο Αριστοτέλης στην 1η ενότητα σχετικά με το ρόλο της διδασκαλίας στη γένεση και ανάπτυξη των διανοητικών και ηθικών αρετών;

ΚΑΙ ΔΙΝΕΙ ΤΗΝ ΕΞΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Στην 1η ενότητα ο Αριστοτέλης είχε αναφέρει ότι οι διανοητικές αρετές οφείλουν τη γένεση και την αύξησή τους κατά κύριο λόγο στη διδασκαλία, ενώ οι ηθικές αρετές αποκτιούνται μέσω του εθισμού. Στην 3η ενότητα μιλά πάλι για τις ηθικές αρετές και τονίζει ότι η διδασκαλία παίζει σημαντικό ρόλο στην άσκηση για την απόκτηση των αρετών. Άρα, η αντίφαση που φαινομενικά υπάρχει στην πραγματικότητα δεν ισχύει, αφού η φράση «τὸ πλεῖον» που αναφέρεται στη διανοητική αρετή, δεν αποκλείει τη διδασκαλία ως μέσο για την κατάκτηση και των ηθικών αρετών.


θεωρειτε σωστη την απαντηση ;λεει ξεκαθαρα στην ενοτητα 1  οτι η διανοητικη αρετη αποκτιεται κατα κυριο λογο απο την διδασκαλια..αρα εχει και αλλους τροπους αποκτησης...

για την ηθικη λεει μονο τον εθισμο....

το "πλειον"δηλαδη (αυθαιρετα και αστοχα κατα την γνωμη μου) ενω  αναφερεται μονο για την διανοητικη αρετη ,συνδεεται και με την ηθικη  αφηνοντας να εννοηθει οτι υπαρχουν και αλλοι παραγοντες που συντελουν στην αποκτηση της..κατι τετοιο ομως δεν φαινεται μεσα στην ενοτητα 1 και κατα την γνωμη μου η αντιφαση στο σημειο αυτο ισχυει και λανθασμενα αναφερεται οτι αιρεται

εσεις τι πιστευετε;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 03:18:09 »

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #337 στις: Μάρτιος 17, 2011, 09:41:26 μμ »
κανεις ;  :o

Αποσυνδεδεμένος Belisha

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 100
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #338 στις: Μάρτιος 18, 2011, 07:45:43 πμ »
κανεις ;  :o

Καλημέρα συνάδελφε! Δεν υπάρχει , κατά τη γνώμη μου αντίφαση στην συγκεκριμένη φράση της Ενότητας 3 "εἰ γὰρ μὴ οὕτως εἶχε, οὐδὲν ἂν ἔδει τοῦ διδάξοντος" σε σχέση με την Ενότητα 1 , καθώς στην Ενότητα 3 με την αναφορά στον διδάσκοντα υποννοεί ότι η ηθική αρετή μπορεί να διδαχθεί όχι όμως όπως η διανοητική με την παραδοσιακή διδασκαλία. Διδάσκαλοι της ηθικής αρετής ΄γίνονται οι νόμοι του κράτους, η κοινωνία, τα πρότυπα αλλά και οι καθηγητές μόνο όμως ως πρότυπα.

Αποσυνδεδεμένος ntana

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 95
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #339 στις: Μάρτιος 18, 2011, 10:13:15 πμ »
Επίσης, να προσθέσω, πως δεν υπάρχει αντίφαση καθώς ο Αριστοτέλης επεξηγεί τα λεγόμενα του:εξακολουθεί να θεωρεί τον εθισμό ως μέσο για την απόκτηση της αρετής απλά συμπληρώνει πως για να μπει ο ανθρωπος σε αυτή τη διαδικασία προσωπικής εξάσκησης πρέπει κάποιος να του γεννήσει την επιθυμια για εθισμό σε ηθικές πράξεις.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 03:18:09 »

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #340 στις: Μάρτιος 21, 2011, 02:05:21 μμ »
Ενότητα 2 Ηθικά Νικομάχεια:
οίον γίνονται οικοδόμοι οικοδομούντες: πρέπει να εννοήσουμε ως υποκείμενο το "οι άνθρωποι" με το "οικοδόμοι" ως κατηγορούμενο ή μπορούμε να εκλάβουμε ως υποκείμενο το "οικοδόμοι";

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3370
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #341 στις: Μάρτιος 21, 2011, 02:40:19 μμ »
Έχω κι εγώ θέμα με το Ψηφιακό βοήθημα, καθώς εντοπίζω διαφορές στους συλλογισμούς μεταξύ του Βιβλίου του Καθηγητή και βοηθημάτων που χρησιμοποιώ και του ψηφιακού βοηθήματος. Τελικά δεν ξέρω αν πρέπει να το συμβουλεύομαι ή όχι. Εσείς τι λέτε; 

moagniko, η σύνταξη στο συγκεκριμένο χωρίο είναι ξεκάθαρα η εξής: τινές = εννοούμενο υποκείμενο, οἰκοδόμοι= κατηγορούμενο μέσω του συνδετικού γίνονται. οἰκοδομοῦντες = τροπική μετοχή, συνημμένη στο υποκείμενο.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #342 στις: Μάρτιος 21, 2011, 02:46:09 μμ »
erietta, να χρησιμοποιεις αυτο που η ιδια καταλαβαινεις και το βρισκεις ως σωστο συλλογισμο, ωστε να μπορεις να το εξηγησεις και στα παιδια.

αν ο συλλογισμος στο βιβλιο καθηγητη δεν ειναι σωστος, οφειλεις και παλι  να το  αναφερεις στα παιδια, εξηγωντας τους σε ποιο σημειο το επιχειρημα δεν "στεκει"...
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος Εγώ είμαι

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 769
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #343 στις: Μάρτιος 21, 2011, 02:55:50 μμ »


moagniko, η σύνταξη στο συγκεκριμένο χωρίο είναι ξεκάθαρα η εξής: τινές = εννοούμενο υποκείμενο, οἰκοδόμοι= κατηγορούμενο μέσω του συνδετικού γίνονται. οἰκοδομοῦντες = τροπική μετοχή, συνημμένη στο υποκείμενο.

σωστή βρε τί πάθανε οι καημένοι οι οικοδομοι :)

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3370
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #344 στις: Μάρτιος 21, 2011, 02:57:18 μμ »
Το θέμα με το ψηφιακό βοήθημα και την διαφορά από τα διάφορα βοηθήματα το επεσήμαναν και οι ίδιοι μαθητές, άλλωστε έχουν πρόσβαση στο ψηφιακό βοήθημα από το σπίτι. Οπότε η δουλειά μου είναι να συμβιβάσω τις όποιες διαφορές και να δώσω μια αποδεκτή λύση. Ουφ! Έρση, μάλλον έχουμε ταύτιση σκέψης.

Αποσυνδεδεμένος Εγώ είμαι

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 769
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #345 στις: Μάρτιος 21, 2011, 03:00:56 μμ »
απόλυτη θα έλεγα γιατι είναι παράθεση των γραφομένων σου άλλο που δεν φαίνεται :)

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #346 στις: Απρίλιος 19, 2011, 10:35:41 μμ »
Παιδιά, σχετικά με το σχόλιο του σχολικού βιβλίου στην Πολιτεία (σελ. 116) σχετικά τους ανδριάντας, θεωρείται ότι τα σκεύη και οι σκιές βρίσκονται μέσα στη σπηλιά;;; ::)

Αποσυνδεδεμένος ioulitsa26

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 53
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #347 στις: Απρίλιος 26, 2011, 09:44:47 μμ »
ξερει κανεις τι επεσε στον οεφε φετος?

Αποσυνδεδεμένος dessi

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 523
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #348 στις: Απρίλιος 26, 2011, 10:14:56 μμ »
Αριστοτέλους, Πολιτικά - ΕΝΟΤΗΤΑ 20 ( Οι στόχοι της παιδείας )

Τα θέματα του ΟΕΦΕ θα αναρτηθούν μετά της 2 Μαϊου.

Αποσυνδεδεμένος dessi

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 523
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #349 στις: Απρίλιος 26, 2011, 10:44:33 μμ »
Τα θέματα θα αναρτηθούν μετά τις 2/5/2011)   

http://etetraktis.wordpress.com/themata-oefe/

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32292
  • Τελευταία: johntsoum
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159768
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 336
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 303
Σύνολο: 303

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.1 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.