PDE - Η κοινότητα των εκπαιδευτικών
Όνομα χρήστη:
Κωδικός:
ή
Εγγραφή
Αρχική
Νέα
Μόνιμοι
Τοποθετήσεις
Μεταθέσεις
Αποσπάσεις
Μετατάξεις
Παραιτήσεις
Αναθέσεις-Ωράριο
Οικονομικά
Άδειες
Αναπληρωτές
Διορισμοί
Προσλήψεις
ΑΣΕΠ
ΠΔΣ
Δελτία Τύπου
Σχολική ζώνη
Επιμόρφωση - Μετεκπαίδευση
Μεταπτυχιακά προγράμματα
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις
Ημερίδες - Συνέδρια
Πιστοποιήσεις
Απεργίες-Κινητοποιήσεις
TV
Ιδιωτική Εκπαίδευση
Forum
Ημερολόγιο
Links
Σύνδεση
Εγγραφή
Αρχεία
Λήψεις αρχείων
Αναζήτηση
Στατιστικά
Προσθήκη αρχείου
Τράπεζα Θεμάτων
TV
Follow @PDE_GR
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Τυπική Εκπαίδευση
Σχολικά μαθήματα
Γενικό Λύκειο
Φιλολογικά μαθήματα
(Συντονιστές:
para5
,
MARKOS
)
Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
Τελευταία νέα
Πρόσκληση για απόσπαση εκπαιδευτικών Αβάθμιας και Β'βάθμιας σε φορείς του ΥΠΑΙΘΑ και από ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ/ ΠΥΣΠΕ, σε δομές Ε.Α.Ε., ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία
Έκδοση υπουργικής απόφασης μεταθέσεων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σχολικού έτους 2024-2025
Προσλήψεις 31 εκπαιδευτικών Ββάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης
Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Γενική Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Μεταθέσεις εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γενικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής έτους 2025
« προηγούμενο
επόμενο »
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
...
23
24
25
26
27
...
112
Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης (Αναγνώστηκε 462261 φορές)
0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
steven_seagal
Έμπειρο μέλος
Μηνύματα: 978
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Απάντηση #336 στις:
Μαρτίου 17, 2011, 11:50:16 am »
Tweet
στο ψηφιακο βοηθημα του υπουργειο αναφέρεται η εξης ερωτηση για την ενοτητα 3 των ηθικων νικομαχειων:
Η άποψη που εκφράζεται στη φράση «εἰ γὰρ μὴ οὕτως εἶχε, οὐδὲν ἂν ἔδει τοῦ διδάξοντος» συμφωνεί με όσα υποστήριξε ο Αριστοτέλης στην 1η ενότητα σχετικά με το ρόλο της διδασκαλίας στη γένεση και ανάπτυξη των διανοητικών και ηθικών αρετών;
ΚΑΙ ΔΙΝΕΙ ΤΗΝ ΕΞΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Στην 1η ενότητα ο Αριστοτέλης είχε αναφέρει ότι οι διανοητικές αρετές οφείλουν τη γένεση και την αύξησή τους κατά κύριο λόγο στη διδασκαλία, ενώ οι ηθικές αρετές αποκτιούνται μέσω του εθισμού. Στην 3η ενότητα μιλά πάλι για τις ηθικές αρετές και τονίζει ότι η διδασκαλία παίζει σημαντικό ρόλο στην άσκηση για την απόκτηση των αρετών. Άρα, η αντίφαση που φαινομενικά υπάρχει στην πραγματικότητα δεν ισχύει, αφού η φράση «τὸ πλεῖον» που αναφέρεται στη διανοητική αρετή, δεν αποκλείει τη διδασκαλία ως μέσο για την κατάκτηση και των ηθικών αρετών.
θεωρειτε σωστη την απαντηση ;λεει ξεκαθαρα στην ενοτητα 1 οτι η διανοητικη αρετη αποκτιεται κατα κυριο λογο απο την διδασκαλια..αρα εχει και αλλους τροπους αποκτησης...
για την ηθικη λεει μονο τον εθισμο....
το "πλειον"δηλαδη (αυθαιρετα και αστοχα κατα την γνωμη μου) ενω αναφερεται μονο για την διανοητικη αρετη ,συνδεεται και με την ηθικη αφηνοντας να εννοηθει οτι υπαρχουν και αλλοι παραγοντες που συντελουν στην αποκτηση της..κατι τετοιο ομως δεν φαινεται μεσα στην ενοτητα 1 και κατα την γνωμη μου η αντιφαση στο σημειο αυτο ισχυει και λανθασμενα αναφερεται οτι αιρεται
εσεις τι πιστευετε;
Καταγράφηκε
PDE ads
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4006
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Δημοσιεύτηκε:
Σήμερα
στις 21:52:26 »
steven_seagal
Έμπειρο μέλος
Μηνύματα: 978
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Απάντηση #337 στις:
Μαρτίου 17, 2011, 09:41:26 pm »
κανεις ;
Καταγράφηκε
Belisha
Προχωρημένο μέλος
Μηνύματα: 100
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Απάντηση #338 στις:
Μαρτίου 18, 2011, 07:45:43 am »
Παράθεση από: steven_seagal στις Μαρτίου 17, 2011, 09:41:26 pm
κανεις ;
Καλημέρα συνάδελφε! Δεν υπάρχει , κατά τη γνώμη μου αντίφαση στην συγκεκριμένη φράση της Ενότητας 3 "εἰ γὰρ μὴ οὕτως εἶχε, οὐδὲν ἂν ἔδει τοῦ διδάξοντος" σε σχέση με την Ενότητα 1 , καθώς στην Ενότητα 3 με την αναφορά στον διδάσκοντα υποννοεί ότι η ηθική αρετή μπορεί να διδαχθεί όχι όμως όπως η διανοητική με την παραδοσιακή διδασκαλία. Διδάσκαλοι της ηθικής αρετής ΄γίνονται οι νόμοι του κράτους, η κοινωνία, τα πρότυπα αλλά και οι καθηγητές μόνο όμως ως πρότυπα.
Καταγράφηκε
ntana
Νέο μέλος
Μηνύματα: 95
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Απάντηση #339 στις:
Μαρτίου 18, 2011, 10:13:15 am »
Επίσης, να προσθέσω, πως δεν υπάρχει αντίφαση καθώς ο Αριστοτέλης επεξηγεί τα λεγόμενα του:εξακολουθεί να θεωρεί τον εθισμό ως μέσο για την απόκτηση της αρετής απλά συμπληρώνει πως για να μπει ο ανθρωπος σε αυτή τη διαδικασία προσωπικής εξάσκησης πρέπει κάποιος να του γεννήσει την επιθυμια για εθισμό σε ηθικές πράξεις.
Καταγράφηκε
PDE ads
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4006
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Δημοσιεύτηκε:
Σήμερα
στις 21:52:26 »
moagniko
Πλήρες μέλος
Μηνύματα: 477
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Απάντηση #340 στις:
Μαρτίου 21, 2011, 02:05:21 pm »
Ενότητα 2 Ηθικά Νικομάχεια:
οίον γίνονται οικοδόμοι οικοδομούντες: πρέπει να εννοήσουμε ως υποκείμενο το "οι άνθρωποι" με το "οικοδόμοι" ως κατηγορούμενο ή μπορούμε να εκλάβουμε ως υποκείμενο το "οικοδόμοι";
Καταγράφηκε
erietta
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 3590
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Απάντηση #341 στις:
Μαρτίου 21, 2011, 02:40:19 pm »
Έχω κι εγώ θέμα με το Ψηφιακό βοήθημα, καθώς εντοπίζω διαφορές στους συλλογισμούς μεταξύ του
Καταγράφηκε
MARKOS
Moderator
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 8048
Φύλο:
Ο ΡΟΜΠΕΝ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Απάντηση #342 στις:
Μαρτίου 21, 2011, 02:46:09 pm »
erietta, να χρησιμοποιεις αυτο που η ιδια καταλαβαινεις και το βρισκεις ως σωστο συλλογισμο, ωστε να μπορεις να το εξηγησεις και στα παιδια.
αν ο συλλογισμος στο βιβλιο καθηγητη δεν ειναι σωστος, οφειλεις και παλι να το αναφερεις στα παιδια, εξηγωντας τους σε ποιο σημειο το επιχειρημα δεν "στεκει"...
Καταγράφηκε
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο
Εγώ είμαι
Έμπειρο μέλος
Μηνύματα: 769
Φύλο:
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Απάντηση #343 στις:
Μαρτίου 21, 2011, 02:55:50 pm »
moagniko, η σύνταξη στο συγκεκριμένο χωρίο είναι ξεκάθαρα η εξής: τινές = εννοούμενο υποκείμενο, οἰκοδόμοι= κατηγορούμενο μέσω του συνδετικού γίνονται. οἰκοδομοῦντες = τροπική μετοχή, συνημμένη στο υποκείμενο.
σωστή βρε τί πάθανε οι καημένοι οι οικοδομοι
Καταγράφηκε
erietta
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 3590
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Απάντηση #344 στις:
Μαρτίου 21, 2011, 02:57:18 pm »
Το θέμα με το ψηφιακό βοήθημα και την διαφορά από τα διάφορα βοηθήματα το επεσήμαναν και οι ίδιοι μαθητές, άλλωστε έχουν πρόσβαση στο ψηφιακό βοήθημα από το σπίτι. Οπότε η δουλειά μου είναι να συμβιβάσω τις όποιες διαφορές και να δώσω μια αποδεκτή λύση. Ουφ! Έρση, μάλλον έχουμε ταύτιση σκέψης.
Καταγράφηκε
Εγώ είμαι
Έμπειρο μέλος
Μηνύματα: 769
Φύλο:
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Απάντηση #345 στις:
Μαρτίου 21, 2011, 03:00:56 pm »
απόλυτη θα έλεγα γιατι είναι παράθεση των γραφομένων σου άλλο που δεν φαίνεται
Καταγράφηκε
moagniko
Πλήρες μέλος
Μηνύματα: 477
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Απάντηση #346 στις:
Απριλίου 19, 2011, 10:35:41 pm »
Παιδιά, σχετικά με το σχόλιο του σχολικού βιβλίου στην Πολιτεία (σελ. 116) σχετικά τους
ανδριάντας
, θεωρείται ότι τα σκεύη και οι σκιές βρίσκονται μέσα στη σπηλιά;;;
Καταγράφηκε
ioulitsa26
Νέο μέλος
Μηνύματα: 53
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Απάντηση #347 στις:
Απριλίου 26, 2011, 09:44:47 pm »
ξερει κανεις τι επεσε στον οεφε φετος?
Καταγράφηκε
dessi
Έμπειρο μέλος
Μηνύματα: 523
Φύλο:
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Απάντηση #348 στις:
Απριλίου 26, 2011, 10:14:56 pm »
Αριστοτέλους, Πολιτικά - ΕΝΟΤΗΤΑ 20 ( Οι στόχοι της παιδείας )
Τα θέματα του ΟΕΦΕ θα αναρτηθούν μετά της 2 Μαϊου.
Καταγράφηκε
dessi
Έμπειρο μέλος
Μηνύματα: 523
Φύλο:
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
«
Απάντηση #349 στις:
Απριλίου 26, 2011, 10:44:33 pm »
Τα θέματα θα αναρτηθούν μετά τις 2/5/2011)
http://etetraktis.wordpress.com/themata-oefe/
Καταγράφηκε
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
...
23
24
25
26
27
...
112
Πάνω
« προηγούμενο
επόμενο »
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Τυπική Εκπαίδευση
Σχολικά μαθήματα
Γενικό Λύκειο
Φιλολογικά μαθήματα
(Συντονιστές:
para5
,
MARKOS
)
Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης