*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης  (Αναγνώστηκε 417431 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος THELEA

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 9
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #126 στις: Μάιος 26, 2009, 05:42:22 μμ »
   Εγώ πάντως τα θέματα της λογοτεχνίας την προηγούμενη εβδομάδα τα είδα να δημοσιεύονται πρώτα στο pde και μετά στο Ypepth! Pde και πάλι pde!

αλήθεια;θυμάσαι τι ώρα; δεν το είχα σκεφτεί...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 16:23:36 »

Αποσυνδεδεμένος despoina25

  • Συνδρομητής
  • Πλήρες μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 318
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #127 στις: Μάιος 26, 2009, 07:17:56 μμ »
Στις 10.15

Αποσυνδεδεμένος sharon

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 316
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #128 στις: Μάιος 26, 2009, 10:23:50 μμ »
η ερώτηση που ζητούσε σύγκριση με Αντιγόνη υπήρχε στις ερωτήσεις του ΚΕΕ..πολλοί δεν ήξεραν την εισαγωγή και στον πλάγιο λόγο έκαναν λάθος και αντί για απαρέμφατο έβαλλαν ειδική πρόταση .. το ζητούσαν κιόλας .. απαρεμφατική σύνταξη..όσο εύκολα και να είναι τα θέματα πάντα λάθη κάνουν..

Αποσυνδεδεμένος daffyduck

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 540
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #129 στις: Μάιος 26, 2009, 11:35:49 μμ »
Τα νεώτερα μετά τη συνάντηση στο βαθμολογικό:

Γενικά οι υποψήφιοι δεν έχουν δυσκολευτεί και τόσο και περιμένουμε πολύ καλές επιδόσεις, καθώς οι συντονιστές είδαν αρκετά γραπτά ήδη και τα περισσότερα είναι ... υψηλών προδιαγραφών.

Στο Άγνωστο το μόνο σημείο που τους "κόλλησε" είναι - φυσικά - το "ως αφέντες", όπου όμως η βαθμολόγηση θα είναι πολύ χαλαρή: οποιαδήποτε λύση δώσει ο υποψήφιος και βγάζει ένα νόημα θα γίνει αποδεκτή. Άλλωστε πρόκειται για "φιλολογούμενο" - αμφιλεγόμενο δηλ. ζήτημα, όσους φιλολόγους ρωτήσεις τόσες διαφορετικές απαντήσεις θα πάρεις, οπότε τρέχα γύρευε....

Μετάφραση : Κάθε σειρά του άγνωστου παίρνει 1,16 (ενώ του γνωστού 0,85). Διευκρινίζω ότι πρόκειται για σειρά ΑΡΧΑΙΟΥ κειμένου. Ωστόσο η μετάφραση θα βαθμολογηθεί συνολικά ως κείμενο, θα αξιολογηθεί δηλαδή η ροή της, η σωστή απόδοση σε νεοελληνικό λόγο κλπ.

"νυκτός" = γενική επιρρηματική του χρόνου (έτσι ακριβως έδωσε την απάντηση επιτροπή). Θα γίνουν δεκτά και τα: γενική ως επιρρηματικός προσδιορισμός του χρόνου, γενική του χρόνου σκέτο κλπ.

Επειδή ζητείται πλήρης συντακτική αναγνώριση: αν τα παιδιά γράψουν πχ "γενική του χρόνου στο προσβαλόντες" παίρνουν όλη τη μονάδα. Αν γράψουν: "γενική του χρόνου" παίρνουν μισή μονάδα, χωρίς δηλ να το "κολλήσουν" κάπου. Αν ωστόσο γράψουν "γενική αντικειμενική στο προσβαλόντες", δηλ. πιάσουν τη συνάφεια αλλά όχι το συντακτικό ρόλο, τότε δεν θα πάρουν καθόλου μονάδα.

Επίσης, στη γραμματική, κάθε λάθος τόνος ή πνεύμα αφαιρεί μισό μόριο. Αν δηλ. γράψουν λαβείν (με οξεία) θα πάρουν μισό μόριο κ.ο.κ.

Από το γνωστό είχε ενδιαφέρον η κουβέντα για τη λεξιλογική άσκηση, καθώς έγινε αρκετός καυγάς για το τι δεχόμαστε ως ομόρριζο και τί όχι....Τελικά  αποφασίστηκε να μη γίνει δεκτός κανένας ρηματικός τύπος (!), ούτε απλός ούτε σύνθετος (πχ αποφέρω, αποδέχομαι κλπ δεν θα γίνουν δεκτά). Ωστόσο, αν ο μαθητής γράψει πχ "αποδοχή, παραδοχή" θα γίνει δεκτό ως δύο λέξεις και θα πάρει όλες τις μονάδες που αντιστοιχούν στο "δέξασθαι".

Για να μην κουράζω, αν υπάρχουν άλλες απορίες, είμαι στη διάθεσή σας, εδώ ή σε pm.
Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 16:23:36 »

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #130 στις: Μάιος 27, 2009, 01:15:02 πμ »
Συνάδελφε daffyduck, ευχαριστούμε πάρα πολύ για τις πολύτιμες και κατατοπιστικότατες απαντήσεις που μας δίνεις!  :D
Καλή συνέχεια στη διόρθωση των γραπτών σου.

Υ.Γ: Πάλι σεντόνι, αλλά τι να κάνεις...  ;D  ;D  ;)  ;)

(http://www.pde.gr/forum/index.php?topic=11208.162, απάντηση 162)
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 27, 2009, 01:17:59 πμ από bikini »
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος legend

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 166
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #131 στις: Μάιος 27, 2009, 10:11:23 πμ »
Τα νεώτερα μετά τη συνάντηση στο βαθμολογικό:

Γενικά οι υποψήφιοι δεν έχουν δυσκολευτεί και τόσο και περιμένουμε πολύ καλές επιδόσεις, καθώς οι συντονιστές είδαν αρκετά γραπτά ήδη και τα περισσότερα είναι ... υψηλών προδιαγραφών.

Στο Άγνωστο το μόνο σημείο που τους "κόλλησε" είναι - φυσικά - το "ως αφέντες", όπου όμως η βαθμολόγηση θα είναι πολύ χαλαρή: οποιαδήποτε λύση δώσει ο υποψήφιος και βγάζει ένα νόημα θα γίνει αποδεκτή. Άλλωστε πρόκειται για "φιλολογούμενο" - αμφιλεγόμενο δηλ. ζήτημα, όσους φιλολόγους ρωτήσεις τόσες διαφορετικές απαντήσεις θα πάρεις, οπότε τρέχα γύρευε....

Μετάφραση : Κάθε σειρά του άγνωστου παίρνει 1,16 (ενώ του γνωστού 0,85). Διευκρινίζω ότι πρόκειται για σειρά ΑΡΧΑΙΟΥ κειμένου. Ωστόσο η μετάφραση θα βαθμολογηθεί συνολικά ως κείμενο, θα αξιολογηθεί δηλαδή η ροή της, η σωστή απόδοση σε νεοελληνικό λόγο κλπ.

"νυκτός" = γενική επιρρηματική του χρόνου (έτσι ακριβως έδωσε την απάντηση επιτροπή). Θα γίνουν δεκτά και τα: γενική ως επιρρηματικός προσδιορισμός του χρόνου, γενική του χρόνου σκέτο κλπ.

Επειδή ζητείται πλήρης συντακτική αναγνώριση: αν τα παιδιά γράψουν πχ "γενική του χρόνου στο προσβαλόντες" παίρνουν όλη τη μονάδα. Αν γράψουν: "γενική του χρόνου" παίρνουν μισή μονάδα, χωρίς δηλ να το "κολλήσουν" κάπου. Αν ωστόσο γράψουν "γενική αντικειμενική στο προσβαλόντες", δηλ. πιάσουν τη συνάφεια αλλά όχι το συντακτικό ρόλο, τότε δεν θα πάρουν καθόλου μονάδα.


Επίσης, στη γραμματική, κάθε λάθος τόνος ή πνεύμα αφαιρεί μισό μόριο. Αν δηλ. γράψουν λαβείν (με οξεία) θα πάρουν μισό μόριο κ.ο.κ.

Από το γνωστό είχε ενδιαφέρον η κουβέντα για τη λεξιλογική άσκηση, καθώς έγινε αρκετός καυγάς για το τι δεχόμαστε ως ομόρριζο και τί όχι....Τελικά  αποφασίστηκε να μη γίνει δεκτός κανένας ρηματικός τύπος (!), ούτε απλός ούτε σύνθετος (πχ αποφέρω, αποδέχομαι κλπ δεν θα γίνουν δεκτά). Ωστόσο, αν ο μαθητής γράψει πχ "αποδοχή, παραδοχή" θα γίνει δεκτό ως δύο λέξεις και θα πάρει όλες τις μονάδες που αντιστοιχούν στο "δέξασθαι".

Για να μην κουράζω, αν υπάρχουν άλλες απορίες, είμαι στη διάθεσή σας, εδώ ή σε pm.
πολύ σημαντική η προσφορά σου!!!
μπορείς να μου πεις πόσο βαθμολογείται στην τελευταία άσκηση παιδί που έκανε την μετατροπή, αλλά αντί για λαβειν έβαλε λαβαι...χιχι κατάληξη απρφ αορ. α΄! χάνει πολλά μόρια από αυτό το - χαζό - λάθος? επίσης στη μετοχή αν σημειώσει κάποιος μόνο το είδος ή μόνο το ότι είναι συνημμένη, παίρνει το μισό?
"όσο γνωρίζεις πιο καλά τόσο αγαπάς πιο πλέρια"

Αποσυνδεδεμένος daffyduck

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 540
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #132 στις: Μάιος 27, 2009, 10:55:32 μμ »
μπορείς να μου πεις πόσο βαθμολογείται στην τελευταία άσκηση παιδί που έκανε την μετατροπή, αλλά αντί για λαβειν έβαλε λαβαι...χιχι κατάληξη απρφ αορ. α΄! χάνει πολλά μόρια από αυτό το - χαζό - λάθος? επίσης στη μετοχή αν σημειώσει κάποιος μόνο το είδος ή μόνο το ότι είναι συνημμένη, παίρνει το μισό?

Legend, θα χάσει σίγουρα 1 και ίσως και 2 από τα 4 μόρια του θέματος, καθώς αυτό το απαρέμφατο ήταν η αλλαγή-κλειδί της άσκησης. Ανάλογα τώρα με την αυστηρότητα του διορθωτή...εγώ πάντως θα έκοβα 2 (και αυτό μου είπαν και άλλοι συνάδελφοι) λόγω της ευκολίας του απαρεμφάτου (δηλ. όχι λάθη και στο "λαμβάνω" τώρα, έλεος!!!!). Ο συντονιστής εχθές είπε -1 ή -2 ανάλογα με την κρίση του διορθωτή, για λάθη γραμματικής ή τονισμού στο λαβειν.

Ας χάσει μόνο αυτά πάντως και θα τη βγάλει μια χαρά, δεν είναι δα και καταστροφή 2 στα 20 μόρια του άγνωστου!  ;D

Για τη μετοχή: αν γράψει σωστά το είδος (χρονική μετοχή) και τίποτα άλλο, παίρνει το μισό. Για να το πάρει ολόκληρο πρέπει να γράψει "χρονική μετοχή συνημμένη στο ησύχαζον". Αν δεν γράψει το είδος της μετοχής σωστά όμως δεν παίρνει τίποτα. Έτσι πχ "εναντιωματική μετοχή συνημμένη στο ησύχαζον" δεν παίρνει τίποτα κι ας είναι σωστή η συνάφεια...
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 27, 2009, 11:01:11 μμ από daffyduck »
Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!

Αποσυνδεδεμένος iridax

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 61
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #133 στις: Σεπτέμβριος 16, 2009, 12:31:50 μμ »
Γεία σας!!!Μήπως μπορεί να μου πεί κάποιος ένα βοήθημα ή έστω ένα site που να έχει ζωγραφική απεικόνιση του σπηλαίου του Πλάτωνα στα Αρχαία της θεωρητικής κατεύθυνσης της γ' λυκείου για να το καταλάβουν πιο καλά οι μαθητές μου??Επίσης προσπάθησα να μπω στην ιστοσελίδα της στιχομυθίας που ξέρω ότι έχει μία ζωγραφική απεικόνιση αλλά δε μπορώ!!!Στραβή μέρα σήμερααα!!!!!!!!!! ;D

Αποσυνδεδεμένος eleni09 ΠΕ 02

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 791
  • "όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν..."
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #134 στις: Σεπτέμβριος 16, 2009, 12:33:09 μμ »
Γιατι δεν ζητας να στο ζωγραφισουν καλυτερα τα παιδια οπως το φαναζονται? θα εχει ενδιαφερον... ;)

Αποσυνδεδεμένος iridax

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 61
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #135 στις: Σεπτέμβριος 16, 2009, 12:48:01 μμ »
Αυτό έχω σκοπό να κάνω να το σχεδιάσουν πρόχειρα στο τετραδίο τους αλλά μετά θέλω να τους δώσω εγώ τη σωστή απεικόνιση του σπηλαίου!!
Ευχαριστώ πάντως!!

Αποσυνδεδεμένος eleni09 ΠΕ 02

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 791
  • "όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν..."
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #136 στις: Σεπτέμβριος 16, 2009, 12:49:49 μμ »
α....εχεις δικιο...πρεπει να τους δειξεις μετα......σωστη!
κοιτα νομιζω το βιβλιο που διαβαζα Πλατωνα για ασεπ..ειχε...δεν ειμαι σιγουρη....θα ριξω μια ματια και θα σε ενημερωσω αν εχει... :)

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #137 στις: Σεπτέμβριος 16, 2009, 12:52:30 μμ »
το εχω συναντησει σε ενα βοηθημα εκδοσης γκουντενμπερκ. ειναι για γ'λυκειου φιλοσοφικα κειμενα. δεν θυμαμαι συγγραφεα (αν και τον ειχα καθηγητη στη φιλοσοφικη της αθηνας, τωρα δεν μπορω να θυμηθω το ονομα του) νομιζω Κατσιμανης. εκει υπαρχει ενας πινακας ζωγραφικης με το σπηλαιο.

 υ.γ. iridax που χαθηκες εσυ?
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος eleni09 ΠΕ 02

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 791
  • "όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν..."
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #138 στις: Σεπτέμβριος 16, 2009, 12:58:46 μμ »

Αποσυνδεδεμένος olgalia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1509
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #139 στις: Σεπτέμβριος 16, 2009, 12:59:07 μμ »
Αυτό πώς σας φαίνεται; Έχει κι άλλα εκεί να δείτε... Εγώ έμεινα με ανοιχτό το στόμα όταν είδα τα περισσότερα

http://www.youtube.com/watch?v=nAd8su_ENi0&feature=related

Μου άρεσε αυτό αλλά είναι στα αγγλικά
http://www.youtube.com/watch?v=69F7GhASOdM&feature=related

« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 16, 2009, 01:07:40 μμ από olgalia »
Μπορείς να δώσεις μόνο αυτό που έχεις και γι αυτό καλά θα κάνεις να προσπαθήσεις να αποκτήσεις κάτι...

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162183
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 810
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 11
Επισκέπτες: 732
Σύνολο: 743

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.14 δευτερόλεπτα. 37 ερωτήματα.