*

Αποστολέας Θέμα: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης  (Αναγνώστηκε 291287 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος chryssoulaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 206
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #42 στις: Μάρτιος 15, 2009, 09:01:13 μμ »
Ευχαριστώ και εσένα για την απάντηση marion και εγώ κάτι τέτοιο κατάλαβα.. Απλώς δεν υπάρχουν στο βιβλίο του καθηγητή οι τύποι του αφηγητή και έτσι υπάρχει μια ασάφεια σε αυτό το θέμα. Πάντως το βιβλίο του Καψωμένου της αφηγηματολογίας διαχωρίζει ξεκάθαρα τους τύπους του αφηγητή σε ομοδιηγητικό, αυτοδιηγητικό και ετεροδιηγητικό...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:49:37 »

Αποσυνδεδεμένος vidi

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 87
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #43 στις: Μάρτιος 15, 2009, 11:35:15 μμ »
Μια αρκετά αναλυτική αναφορά για τον αφηγητή και την οπτική γωνία-εστίαση μπορείτε να δείτε και στο Λεξικό Λογοτεχνικών Όρων του ΟΕΔΒ που μοιράζεται στην Α΄ λυκείου (σελ. 29-33).

Αποσυνδεδεμένος elena.p

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 33
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #44 στις: Μάρτιος 19, 2009, 10:37:52 μμ »
Καλησπέρα σε όλους!
Έμαθα από τη Δευτεροβάθμια ότι τελικά δεν θα αλλάξει το βιβλίο της λογοτεχνίας θεωρητικής κατεύθυνσης ούτε την επόμενη σχολική χρονιά και ήθελα να το μοιραστώ μαζί σας. Εγώ πάντως ανακουφίστηκα πολύ!!

Αποσυνδεδεμένος dora3110

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 114
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Νήδυμος Ύπνος
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #45 στις: Μάρτιος 19, 2009, 10:56:53 μμ »
Γιατί έχει ακουστεί ότι θα αλλάξουν τα άλλα της θεωρητικής????  Πρώτη φορά τ ακουω εγώ....
Νήδυμος Ύπνος

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:49:37 »

Αποσυνδεδεμένος elena.p

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 33
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #46 στις: Μάρτιος 19, 2009, 11:03:38 μμ »
όχι, μόνο της λογοτεχνίας. Μάλιστα το βιβλίο είναι έτοιμο αλλά έχει κολλήσει στην αξιολόγηση-κριτική. Δεν τίθεται θέμα αλλαγής των βιβλίων στα άλλα μαθήματα.

Αποσυνδεδεμένος vicsk

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 70
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #47 στις: Μάρτιος 20, 2009, 09:30:57 πμ »
Σ' ευχαριστώ για την ενημέρωση, elena.p. Αν και θεωρώ απαραίτητο να αλλάξει το βιβλίο, δεν έχω φέτος τις αντοχές να βγάζω καινούριες σημειώσεις...

Αποσυνδεδεμένος stefanosk

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 46
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #48 στις: Μάρτιος 29, 2009, 06:57:44 μμ »
Από το νέο σχολικό έτος πρόκειται να διδάξω αυτά τα μαθήματα. Θα ήθελα να ρωτήσω για τα Ρητορικά κείμενα: Κάνουμε συντακτική ανάλυση στο γνωστό ή διαβάζουμε μόνο τα σχόλια? Και για τη λογοτεχνία: Τι σημειώσεις πρέπει να δίνω στα παιδιά, πως θα ξέρω αν θα είναι επαρκείς ή όχι? Αν μπορείται να μου προτείνετε έναν τρόπο διδασκαλίας αυτών των μαθημάτων και κανένα καλό βοήθημα.

Αποσυνδεδεμένος eeve

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 1
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #49 στις: Μάρτιος 29, 2009, 07:48:33 μμ »
Ως προς τα Ρητορικα κειμενα η συντακτικη αναλυση δεν ειναι υποχρεωτικη ειναι ομως χρησιμη για τη κειμενικη προσσεγγιση. Στη λογοταχνια κατευθυνσης πληροφοριες και σκοπους της διδακτικης προσσεγγισης απο το βιβλιο του καθηγητη -που ειναι το πληρεστερο βοηθημα - και απο τα κριτηρια αξιολογησης του μαθηματος.Αν λοιπον εχεις προσβαση σ'αυτα εχεις καλυφθει. Αν οχι τοτε ... το προσφιλες σπορ των φιλολογων επιτασσει επισκεψη σε ενημερωμενο βιβλιοπωλειο και ανιχνευση εκεινου του βοηθηματος που ταιριαζει σε εσενα και στους μαθητες σου.

Αποσυνδεδεμένος para5

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1950
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #50 στις: Μάρτιος 29, 2009, 09:20:37 μμ »
Για τα ρητορικά κείμενα, δεν ξέρω αν η συντακτική ανάλυση είναι υποχρεωτική, αλλά σίγουρα επιβάλλεται για την κατανόηση της μετάφρασης.
Για τα κείμενα κατεύθυνσης, να προσθέσω ότι πολύ χρήσιμες είναι οι ερωτήσεις αξιολόγησης που μπορείς να τις βρεις στην ιστοσελίδα του κέντρου εκπαιδευτικής έρευνας. Αν οι σημειώσεις σου απαντούν σε όλες τις ερωτήσεις, τότε είναι υπερ-πλήρεις.

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #51 στις: Μάρτιος 29, 2009, 09:34:40 μμ »
Ρητορικά κείμενα διδάσκω φέτος.
Θα επικεντρωθείς στη μετάφραση και στα ερμηνευτικά.
Ειδικά τη μετάφραση τη λέω 5 φορές μέσα στην τάξη, για να καταλαβαίνουν οι μαθητές μου ποια λέξη μεταφράζω πώς και με ποια σειρά, ώστε να βγαίνει νόημα.
Δεν χρειάζεται να "ξοδεύεσαι" σε αναλυτική σύνταξη, εξάλλου έχεις χρόνο στο άγνωστο.
Αν, όμως, βλέπεις αραιά και πού ή συχνότερα ότι σου μένει χρόνος στο γνωστό, μπορείς να ζητάς τη συντακτική αναγνώριση μεμονομένων λέξεων.

Όσο για τη λογοτεχνία κατεύθυνσης, με κάλυψαν οι προλαλήσασες...  :)
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος vicsk

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 70
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #52 στις: Μάρτιος 29, 2009, 11:25:53 μμ »
   Πολύ σωστά όσα εθίγησαν.
   
   Να προσθέσω κάτι για τη λογοτεχνία. Το να δίνεις υλικό που απαντά σε όλες τις ερωτήσεις είναι απαραίτητο, ωστόσο δεν μπορείς ποτέ να ξέρεις αν το υλικό που δίνεις είναι επαρκές, εννοώ όχι αν δίνει μια απάντηση, αλλά μια επαρκή απάντηση σε μια ενδεχόμενη ερώτηση. Εκτός από την όποια επιμέρους βιβλιογραφία έχεις στη διάθεσή σου (από το πανεπιστήμιο κ.λπ.), θα σου συνιστούσα να χρησιμοποιήσεις άνω του ενός βοηθήματα. Εγώ έχω μελετήσει όλα (μα όλα) τα βοηθήματα που κυκλοφορούν στο εμπόριο (χωρίς αυτό να σημαίνει πως έχω φορτώσει τους μαθητές με τόσες σημειώσεις). Καταλαβαίνω ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει από τη μια μέρα στην άλλη. Εδώ διδάσκω Λογοτεχνία από όταν πρωτοδημιουργήθηκε ως μάθημα κατεύθυνσης, και πάλι όμως όλο και κάτι βρίσκω να προσθέσω.
   Λυπάμαι που θα το πω, αλλά και πάλι δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για τίποτε. Η Λογοτεχνία, ως γνωστόν, έχει πολύ υψηλό ποσοστό αναβαθμολόγησης (συχνά το μεγαλύτερο, μεγαλύτερο ακόμη και από αυτό της έκθεσης) και, μάλιστα, με μεγάλες αποκλίσεις. Όταν στο ίδιο γραπτό ο ένας βάζει, ας πούμε, 54 και ο άλλος 92, σε ένα συμπέρασμα μπορούμε να καταλήξουμε: δεν υπάρχει αυτό που λέμε "αντικειμενικά σωστό ή λάθος" (λογικό, λόγω του είδους του μαθήματος).
   Σημαντική, λοιπόν, είναι για μένα η πλήρης εξοικείωση με το κείμενο, ώστε να φτάσουν τα παιδιά στο σημείο να μην ψάχνουν να βρουν σε ποιο σημείο των σημειώσεων υπάρχει η απάντηση...
   Επίσης, πολύ σημαντικό είναι να μπορούν να επιβεβαιώσουν με στοιχεία του κειμένου οτιδήποτε μαθαίνουν. Κειμενοκεντρικά γίνονται όλα στη λογοτεχνία.

   Και κάτι για τα ρητορικά κείμενα. Δε βρίσκω λόγο να ασχοληθείς με το συντακτικό, εκτός αν είναι απαραίτητο στο πλαίσιο της εξομάλυνσης σε ορισμένα δύσκολα ως προς τη μετάφραση σημεία. Μεγαλύτερη έμφαση, κατά τη γνώμη μου πάντα, απαιτείται στα ερμηνευτικά, όπου έχουν την τάση να γράφουν τρεις - τέσσερις σειρές, αναπαράγοντας ουσιαστικά το κείμενο!

Αποσυνδεδεμένος stefanosk

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 46
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #53 στις: Μάρτιος 30, 2009, 07:01:47 μμ »
Σας ευχαριστώ όλους. Με βοήθησαν πολύ αυτά που μου είπατε. Θα ήθελα να μου προτείνετε κανένα καλό βοήθημα για να προετοιμαστώ. Και κάτι άλλο: Φέτος δίδαξα αρχαία κατεύθυνσης Γ' λυκείου. Χρησιμοποίησα το βοήθημα του ΕΟΣΚ. Μήπως μπορείτε να μου προτείνετε κανένα άλλο? (γιατί όπως φαίνεται θα τα κάνω και του χρόνου.) Είναι καλύτερα να κάνω το μάθημα με ερωταπαντήσεις ή ανάλυση κατεβατό ?(για τα αρχαία γ λυκείου)

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #54 στις: Μάρτιος 31, 2009, 11:28:35 μμ »
Σας ευχαριστώ όλους. Με βοήθησαν πολύ αυτά που μου είπατε. Θα ήθελα να μου προτείνετε κανένα καλό βοήθημα για να προετοιμαστώ. Και κάτι άλλο: Φέτος δίδαξα αρχαία κατεύθυνσης Γ' λυκείου. Χρησιμοποίησα το βοήθημα του ΕΟΣΚ. Μήπως μπορείτε να μου προτείνετε κανένα άλλο? (γιατί όπως φαίνεται θα τα κάνω και του χρόνου.) Είναι καλύτερα να κάνω το μάθημα με ερωταπαντήσεις ή ανάλυση κατεβατό ?(για τα αρχαία γ λυκείου)

για τη γ λυκειου αυτο που μου αρεσει πολυ κ χρησιμοποιω κ στον πλατωνα κ αριστοτελη ειναι του πασχαλιδη, εκδοσεις ζητη. αναλυση κατεβατο δε νομιζω οτι ενδεικνυται. φυσικα κ θα χρειαστει σε πολλα σημεια να πεις πραγματα. το καλυτερο ειναι να κανεις συνδεση με τα προηγουμενα κ μετα μεσα απο τις ερωτησεις που θα κανεις εσυ στο παιδι να το κανεις να τα πει μονο του. ειδικα αριστοτελη που εχει μια συγκεκριμενη λογικη ειναι πιο προσφορες οι ερωτησεις παρα το να εξηγεις πχ την επαγωγικη πορεια του συλλογισμου του.

Αποσυνδεδεμένος vicsk

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 70
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #55 στις: Απρίλιος 01, 2009, 02:25:06 μμ »
Πολύ καλό το βοήθημα που προτείνει η maryvas.
Θα συμφωνήσω κι εγώ να αποφύγεις το κατεβατό, γιατί μην ξεχνάς ότι το συγκεκριμένο μάθημα συνδυάζει τα αρχαία με τη φιλοσοφία. Υπάρχει καλύτερη μέθοδος από τη διαλεκτική, για να προσεγγίσει κανείς τη φιλοσοφία;

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159837
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 583
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 6
Επισκέπτες: 583
Σύνολο: 589

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.057 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.