*

Αποστολέας Θέμα: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης  (Αναγνώστηκε 291357 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Flow

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 22
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #504 στις: Απρίλιος 29, 2012, 02:40:04 πμ »
Παπαδιαμάντης έπεσε το 2003 στις επαναληπτικές, το 2004 πάλι στις επαναληπτικές και το 2006 στις κανονικές. Από 'κει και πέρα δεν ξαναέπεσε. Παρ' όλα αυτά εγώ πιστεύω ότι φέτος τα θέματα είναι απρόβλεπτα. Συγκεκριμένα για τη θεωρητική περιμένουν δύσκολα. Οπότε πραγματικά δεν υπάρχει sos. Το μόνο που αποκλείεται είναι ο Κρητικός. Άντε, και το "Στου Κεμάλ το σπίτι".. Όλα τα υπόλοιπα είναι σημαντικά. Ακόμη και οι προσφυγικοί συνοικισμοί, γιατί στο συγκεκριμένο πολλά παιδιά δε θα γράψουν λόγω των περίπλοκων αφηγηματικών τεχνικών (φενακισμός, συγκερασμός, αδιάσπαστο / διασπασμένο θέμα, κτλ.) Στην ουσία τα αναμενόμενα είναι Αμάρτημα, Όνειρο και Εγγονόπουλος -Αναγνωστάκης. Αλλά εγώ δίνω πιθανότητες και Καβάφη ή Ιωάννου.
"Όπου κι αν με πήγαν οι θεωρίες μου, βρήκα ότι ένας ποιητής ήδη έχει πάει εκεί"
Ζίγκμουντ Φρόυντ

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 16:53:44 »

Αποσυνδεδεμένος ypernouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #505 στις: Απρίλιος 29, 2012, 05:30:36 πμ »
Καλημέρα...ή καλησπέρα για τους ξενύχτηδες!

Καταρχάς ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.

Μάρκο/Margr: τους είχα κάνει και άλλο ένα 2ωρο, αλλά -πλην ελαχίστων εξαιρέσεων- δεν είδα ουσιαστική βελτίωση...Προβληματίζομαι για αυτό.  Σε κριτήριο για τη μελαγχολία πχ 3-4 γραμμές για το μαχαίρι και την πληγή έγραφαν ... ούτε φονικό να περιέγραφαν  :P.

MENI@ Ανάπτυξη ερωτήσεων εννοώ εγώ: να επιμείνουμε σε τεχνική / δομή απαντήσεων, στο είδος (πχ στην 1η να απαντάνε αν μπορούν κ από βιβλίο), την τεκμηρίωση, αλλά κυρίως στο να καταφέρουν να περνάνε στα ποιήματα στο 2ο επίπεδο.Αυτή τη φορά σκοπεύω να τους βάλω να απαντήσουν σε ερωτήσεις και να πηγαινοέρχομαι στα θρανία εξηγώντας.
Στις επαναλήψεις κάνετε και εσεις ερωτήσεις Κεε; εγώ πρώτα τους θυμίζω όλα τα βασικά σημεία κ μετά Κεε.

Ανθή Μπ. Συμφωνώ με αυτά που είπες απόλυτα. Μόνο αυτά τα 2 είναι εκτός, ενώ όλα τα άλλα "παίζουν".
Τι εννοείς με τον φενακισμό στον Ιωάννου; εννοείς τον υπαινιγμό, ότι αποφεύγει -παρά τον εξομολογητικό τόνο- την ουσιαστική αποκάλυψη του εαυτού του ή μήπως κάτι άλλο;


« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 29, 2012, 05:42:01 πμ από ypernouli »

Αποσυνδεδεμένος Flow

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 22
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #506 στις: Απρίλιος 29, 2012, 05:29:24 μμ »
Ναι ypernouli την τεχνική των υπαινιγμών εννοώ. Αλλιώς λέγεται τεχνική του φενακισμού.  ;)
"Όπου κι αν με πήγαν οι θεωρίες μου, βρήκα ότι ένας ποιητής ήδη έχει πάει εκεί"
Ζίγκμουντ Φρόυντ

Αποσυνδεδεμένος ypernouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #507 στις: Απρίλιος 29, 2012, 11:34:16 μμ »

Ευχαριστώ Ανθή Μπ!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 16:53:44 »

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #508 στις: Απρίλιος 30, 2012, 01:29:33 μμ »
Κάπου στον συγκερασμό του Ιωάννου χάθηκα... μπορείο κάποιος να μου εξηγήσει; Έχω διαβάσει πόσα βοηθήματα δεν θυμάμαι να το είδα κάπου... Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Αποσυνδεδεμένος teacher25

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 48
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #509 στις: Απρίλιος 30, 2012, 03:13:18 μμ »
να ρωτησω τι ειναι η τεχνικη συγκερασμου στον ιωαννου  και τελικα στους προσφυγ.συνοικισμους εχουμε τεχνικη αδιασπαστου η διασπασμενου θεματ

Αποσυνδεδεμένος teacher25

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 48
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #510 στις: Απρίλιος 30, 2012, 03:15:07 μμ »
ειμαι πε06 αγγλικης και δινω φετος γ μια 2τερη σχολη...

Αποσυνδεδεμένος pelazi

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 470
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #511 στις: Απρίλιος 30, 2012, 11:13:22 μμ »
την τεχνική του αδιασπαστου και του διασπασμενου τη διακρίνουμε στην 4η ενότητα των προσφυγικων.
τεχνικη αδιασπαστου: το θεμα παρουσιαζει ενότητα, εχει αρχη, μεση και τελος, με κυριο χαρακτηριστικό τη χρονικη και χωρικη αλληλουχια των γεγονοτων.
τεχνική αδιασπαστου: το κειμενο σχηματίζεται από ψηφίδες, οι οποίες συνδέονται μεταξύ τους με δίαφορες εσωτερικές ή εξωτερικές συνάφειες π.χ. απο τη ζωη στις μεγάλες αρτηρίες της πολης φθανει σ'ένα λαικο δρωμενο της Θρακης.
Ο χρόνος είναι /πολύ αργός για όσους περιμένουν
                     /πολύ γρήγορος για όσους φοβούνται
                     /πολύ σύντομος για όσους χαίρονται
                     /πολύ μακρύς για όσους υποφέρουν
                     /και αιώνιος για όσους αγαπούν

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #512 στις: Μάιος 01, 2012, 12:50:53 πμ »
Και η τεχνική του συγκερασμού;

Αποσυνδεδεμένος ypernouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #513 στις: Μάιος 01, 2012, 12:14:32 μμ »
 Η τεχνική του συγκερασμού των πάντων είναι σχετική με τους συνειρμούς κ πρόκειται για τη σύνθεση πολλών υλικών (ψηφίδες της καθημερινότητας) που μεταμορφώνονται. Αλλιώς: η αφήγηση είναι το αποτέλεσμα της σύνθεσης ενός πολύμορφου υλικού, που αποτελείται από διάφορα θεματικά στοιχεία, τα οποία οργανώνονται ανάλογα με τον στόχο του αφηγητή.

Δηλαδή βιωματικά στοιχεία ενώνονται στα πεζογραφήματά του με μη βιωματικά (λαϊκός πολιτισμός κ.λπ.)  -γενικά διάφορα θέματα συνενώνονται-  και η σύνδεσή αυτή γίνεται μέσω των συνειρμών.

Αποσυνδεδεμένος teacher25

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 48
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #514 στις: Μάιος 01, 2012, 01:50:44 μμ »
υπαρχει και τεχνικη που να λεγεται τεχνικη των συνειρμων σκετο; και επισης ποιες αλλες τεχνικες εχουμε στον ιαννου;ισχυει η τεχνικη της αναδρομικης αφηγησης κ η τεχνικη των αντιθεσεων;

Αποσυνδεδεμένος ypernouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #515 στις: Μάιος 01, 2012, 02:07:57 μμ »
 Εκτός από τις προαναφερθείσες έχουμε τις εξής τεχνικές : αφηγηματική σύμβαση προφορικότητας, μονοεστιακή / μονομερής αφήγηση, εγκιβωτισμός, κυκλική δομή, σύνθεση παρόντος παρελθόντος, επανάληψη, παρεκβάσεις. Και οι συνειρμοί και οι αντιθέσεις και οι αναδρομές λογίζονται ως τεχνικές.Αυτές έχω καταλάβει! Τώρα υπάρχουν και κάποια βασικά χαρακτηριστικά των πεζογραφημάτων του Ιωάννου (πρωτοπρόσωπη αφήγηση, βιωματικότητα κλπ) αλλά δεν νομίζω να είναι καθαυτό τεχνικές.

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #516 στις: Μάιος 02, 2012, 12:08:43 πμ »
Εκτός από τις προαναφερθείσες έχουμε τις εξής τεχνικές : αφηγηματική σύμβαση προφορικότητας, μονοεστιακή / μονομερής αφήγηση, εγκιβωτισμός, κυκλική δομή, σύνθεση παρόντος παρελθόντος, επανάληψη, παρεκβάσεις. Και οι συνειρμοί και οι αντιθέσεις και οι αναδρομές λογίζονται ως τεχνικές.Αυτές έχω καταλάβει! Τώρα υπάρχουν και κάποια βασικά χαρακτηριστικά των πεζογραφημάτων του Ιωάννου (πρωτοπρόσωπη αφήγηση, βιωματικότητα κλπ) αλλά δεν νομίζω να είναι καθαυτό τεχνικές.

Εννοείς γενικά; Γιατί εγκιβωτισμό, ας πούμε, δεν έχουμε στους προσφυγικούς. Και η επανάληψη δεν θωρείται ως αφηγηματική τεχνική.

Αποσυνδεδεμένος ypernouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #517 στις: Μάιος 02, 2012, 12:34:25 πμ »

Ναι αφηγ. τεχνικές γενικά εννοούσα στο έργο του Ιωάννου.

Όσον αφορά την επανάληψη εννοώ το επαναληπτικό στοιχείο όχι λέξεων αλλά θεμάτων, ιδεών κ.λπ. αλλά και την τεχνική του επαναλαμβανόμενου παρόντος. Κάπου το είχα βρει ως αφηγηματική τεχνική αλλά μου φαίνεται και λογικό... Τώρα και με τον Ιωάννου ακόμα το "ψάχνω"  ::)

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159863
  • Σύνολο θεμάτων: 19213
  • Σε σύνδεση σήμερα: 602
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 12
Επισκέπτες: 425
Σύνολο: 437

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.082 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.