*

Ψηφοφορία

να υπάρχει αξιολόγηση;

ναι
οχι

Αποστολέας Θέμα: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών  (Αναγνώστηκε 707806 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

aeee

  • Επισκέπτης
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« στις: Ιανουάριος 05, 2008, 10:35:36 πμ »
΄θεωρώ χρήσιμο να καταθέσουμε τις απόψεις μας πάνω στο ζήτημα: ποια η γνώμη σας για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, όχι μόνο για τον διορισμό τους με τη μορφή του ΑΣΕΠ αλλά η διαρκής αξιολόγησή τους και βαθμολόγησή τους. από ποιους θα θέλατε να γίνει η αξιολόγηση; τι να αξιολογείται; νομίζω ότι είναι ένα σημαντικό ζήτημα
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 06, 2012, 10:56:40 πμ από Stelios »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:11:02 »

Αποσυνδεδεμένος geomitsou

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 5
  • Φύλο: Άντρας
  • Προσπαθώ για το καλύτερο
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« Απάντηση #1 στις: Ιανουάριος 06, 2008, 10:39:16 πμ »
Θεωρώ ότι το θέμα δεν πρέπει να το βλέπουμε στενά συντεχνιακά. Όλοι γύρω μας ή τουλάχιστον οι περισσότεροι μιλούν για την αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού συστήματος. Όταν όλη η κοινωνία μιλάει για αξιολόγηση είναι τουλάχιστον ανόητο από μέρους μας να την αρνούμαστε.
Νομίζω ότι το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να συζητήσουμε πώς θα γίνει αυτή και να ζητήσουμε αξιοκρατία, δικαιοσύνη, διαφάνεια και διάφορα τέτοια.
Όταν θα αξιολογηθείς και θα φαίνεται πια ότι κάνεις καλά τη δουλειά σου, ο λόγος σου θα αποκτήσει βαρύνουσα σημασία και θα είναι αρκετά πιο εύκολο να ζητήσεις να γίνουν πράγματα γύρω από την Εκπαίδευση και φυσικά γύρω από τη μισθολογική σου ανέλιξη.

Πώς θα γίνει η αξιολόγηση;
Θεωρώ ότι δε χρειάζεται να ανακαλύψουμε τον τροχό. Υπάρχουν συστήματα αξιολόγησης εργαζομένων καταρχάς, σε όλον τον κόσμο. Υπάρχουν συστήματα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου. Μπορεί να γίνει μια σύνθεση όλων αυτών, να προστεθούν ίσως κάποια ειδικά κριτήρια για την Ελλάδα και να βγει ένα αξιόπιστο (κατά το δυνατόν) σύστημα αξιολόγησης.

Κάποια πράγματα που πρέπει να μετρούνται κατά τη γνώμη μου και στα οποία έχουμε έλλειψη στα σχολεία είναι:
1.   Η συνεργασία με τους συναδέλφους. Ο κάθε καθηγητής στο σχολείο λειτουργεί ως μονάδα. Δύσκολα συνεργάζονται 2 ή 3 καθηγητές μεταξύ τους. Το αντίθετο θα έλεγα.
2.   Να τίθενται στόχοι (σχετικά με το μάθημα) στην αρχή της χρονιάς από τον κάθε καθηγητή ή την κάθε ειδικότητα και να μετριέται κατά πόσο επιτεύχθηκαν ή όχι αυτοί και γιατί.
3.   Συνεργασία με τους γονείς.
4.   Συνεργασία με την κοινωνία. Το Σχολείο πρέπει να συνεργάζεται με την κοινωνία, τους φορείς ή οτιδήποτε άλλο. Πρέπει να είναι ο Φάρος της Γνώσης και της δραστηριότητας γύρω από αυτήν. Ειδικά στα μικρά μέρη.

Φυσικά θα πρέπει να αξιολογείται όλο το σύστημα. Δε μπορεί να κατηγορείται ο καθηγητής για κάτι που δεν πήγε καλά και το σχολείο να έχει ελλείψεις σε καθηγητές ή σε βιβλία ή σε αίθουσες ή σε εκπαιδευτικό υλικό.
Να μπουν όλα στην αξιολόγηση.

Σαφώς και πρέπει να αναβαθμισθεί (αν υποθέσουμε ότι υπάρχει) η εκπαίδευση των καθηγητών και να αξιολογείται και αυτή.
 
Το θέμα δεν είναι τόσο απλό και δεν εξαντλείται σε λίγες γραμμές, αλλά να μη γινόμαστε κουραστικοί....

Αποσυνδεδεμένος thlemaxos355

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 270
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« Απάντηση #2 στις: Ιανουάριος 06, 2008, 11:17:19 πμ »
οταν η αξιολογηση των εκπαιδευτικων εφαρμοζεται σε ολες τις ευρωπαικες χωρες εδω και δεκαετιες εμεις αναρωτιωμαστε ακομα  το πως, τι ,γιατι,απο που,αλλιωτικα και πασαλιμανιωτικα....ας συνεχισουμε.σε καμια 100ετια σε κατι μπορει να καταληξουμε.το πηγαδι εχει φτασει πατο ετσι και αλλιως, παρακατω δεν παει...

Αποσυνδεδεμένος marion

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1867
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« Απάντηση #3 στις: Ιανουάριος 06, 2008, 07:13:54 μμ »
οταν η αξιολογηση των εκπαιδευτικων εφαρμοζεται σε ολες τις ευρωπαικες χωρες εδω και δεκαετιες εμεις αναρωτιωμαστε ακομα  το πως, τι ,γιατι,απο που,αλλιωτικα και πασαλιμανιωτικα....ας συνεχισουμε.σε καμια 100ετια σε κατι μπορει να καταληξουμε.το πηγαδι εχει φτασει πατο ετσι και αλλιως, παρακατω δεν παει...

Συμφωνώ απολύτως με όσα έχουν γραφεί από το μέλος THLEMAXOS355. Τι να λέμε τώρα; Ότι είμαστε άξιοι της μοίρας μας (εξαιρετικά τετριμμένο ακούγεται πια....)!!!!
" Κάθε χώρα έχει την κυβέρνηση που της αξίζει. "

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:11:02 »

Αποσυνδεδεμένος inspector

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 118
  • Φύλο: Άντρας
  • -
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« Απάντηση #4 στις: Ιανουάριος 08, 2008, 12:42:15 μμ »
Ναι να γινονται αξιολογησεις οπως στους Διευθυντες, ωστε να τρεχουν και οι εκπαιδευτικοι στα Δικαστηρια για παρανομες αξιολογησεις....

Αποσυνδεδεμένος chryssoulaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 206
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« Απάντηση #5 στις: Ιανουάριος 08, 2008, 02:46:09 μμ »
 Αξιολόγηση εκπαιδευτικών. Ωραία ιδέα! Είχα καθηγητές που το τελευταίο μέρος στο οποίο θα έπρεπε να βρίσκονται είναι το σχολείο... μάλλον σε κανένα καφενείο θα τους ταίριαζε να βρίσκονται! Αυτοί φταίνε που τρέχουν οι μαθητές στα φροντιστήρια και στα ιδιαίτερα!Ναι, οι καθηγητές θα έπρεπε ίσως να αξιολογούνται πάνω στην πράξη. Να ελέγχεται ενδεχομένως η μεταδοτικότητά τους, ο ρυθμός που προχωράνε στην ύλη κτλ κτλ ..Ναι λοιπόν σε μια αξιολόγηση, που να λαβαίνει υπόψη της και τις συνθήκες στις οποίες εργάζονται οι καθηγητές, γιατι σίγουρα δεν είναι όλοι οι κακοί, οι ασυνείδητοι που κάνουν την παραπαιδεία να αντικαθιστά την παιδεία. Όταν για παράδειγμα σε μια τάξη υπάρχουν 32 μαινόμενοι έφηβοι που μόνο για μάθημα δεν έχουν όρεξη- όπως το τμήμα μου της Β Λυκείου- λοιπόν, σ αυτήν την περίπτωση,πώς μπορεί να αξιολογηθεί δίκαια, ο οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός, πάνω στην απόδοση ενός τέτοιου τμήματος? Στη τάξη μου κανείς δεν κατάφερνε να κάνει μάθημα παρα μόνο στα μικρότερα τμήματα κατεύθυνσης. Γι αυτό και μας έγραφαν στο τέλος και αυτοί και το '' κανονικό'' μάθημα γινόταν σε ιδιαίτερα -που τα μισά έκαναν οι ίδιοι καθηγητές που στο σχολείο έκαναν ένα υποτυπώδες μάθημα. Τους μισούσα γι αυτό παλιότερα, οχι που οι διορισμένοι πλούτιζαν από τα ιδιαίτερα, αλλά που στο σχολείο μας κορόϊδευαν κανονικά- (φυσικά με ελάχιστες εξαιρέσεις). Σε μια αξιολόγηση αυτοί θα έπαιρναν πόδι. Στην πορεία όμως κατάλαβα ότι δεν έφταιγαν και τόσο αυτοί οι άνθρωποι που αν παραβλέψουμε το γεγονός της συγκεκριμένης περίπτωσης , ότι επρόκειτο κυρίως για αναπληρωτές και ωρομίσθιους που διένυαν 80 χλμ καθημερινά απ τη Αθήνα για να μας κάνουν μάθημα, είχαν να αντιμετωπίσουν μια τάξη με τους διπλούς μαθητές απ ό,τι θα έπρεπε, ένα σχολείο ασπαρχαιωμένο και άλλα τόσα άσχετα με την παρούσα συζήτηση. Στη τελική έβλεπα ορισμένους που πάσχιζαν να κάνουν μάθημα και που έμεναν αναγκαστικά πίσω στην ύλη, επειδή το πρώτο μισάωρο το περνούσαν παρακαλώντας, φωνάζοντας και απειλώντας για ησυχία. Με τι τρόπο θα αξιολογήσουν τους εκπαιδευτικούς δηλαδή ,όταν τα σχολεία βρίσκονται σε τέτοια χάλια?? >:( >:( >:( Βάβαια παίζει να κάνω λάθος, ίσως ήμουν απλώς άτυχη που φοίτησα σ ΄ένα σχολείο που αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα. Μακάρι. Φοβάμαι όμως ότιμάλλον η αξιολόγηση στο εξωτερικό γίνεται εδώ και τόσα χρόνια επειδή τα περάγματα είναι ούτως ή άλλως όλα διαφορετικά. Μήπως θα έπρεπε πρώτα να γίνει μια αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος, να αλλάξουν τα κακώς κείμενα που το χαρακτηρίζουν και να αξιολογήσουν μετά και τους δόλιους τους καθηγητές???

Αποσυνδεδεμένος chryssoulaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 206
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« Απάντηση #6 στις: Ιανουάριος 08, 2008, 02:52:52 μμ »
Τώρα που διάβασα με την ησυχία μου όλα τα μηνύματα (γράφω πολύ γρήγορα γιατί είμαι στη δουλειά) μάλλον με καλύπτει η geomitsou κισ συγνώμη που επαναλαμβάνομαι.

Αποσυνδεδεμένος marion

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1867
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« Απάντηση #7 στις: Ιανουάριος 08, 2008, 08:47:41 μμ »
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών. Ωραία ιδέα! Είχα καθηγητές που το τελευταίο μέρος στο οποίο θα έπρεπε να βρίσκονται είναι το σχολείο... μάλλον σε κανένα καφενείο θα τους ταίριαζε να βρίσκονται! Αυτοί φταίνε που τρέχουν οι μαθητές στα φροντιστήρια και στα ιδιαίτερα!Ναι, οι καθηγητές θα έπρεπε ίσως να αξιολογούνται πάνω στην πράξη. Να ελέγχεται ενδεχομένως η μεταδοτικότητά τους, ο ρυθμός που προχωράνε στην ύλη κτλ κτλ ..Ναι λοιπόν σε μια αξιολόγηση, που να λαβαίνει υπόψη της και τις συνθήκες στις οποίες εργάζονται οι καθηγητές, γιατι σίγουρα δεν είναι όλοι οι κακοί, οι ασυνείδητοι που κάνουν την παραπαιδεία να αντικαθιστά την παιδεία. Όταν για παράδειγμα σε μια τάξη υπάρχουν 32 μαινόμενοι έφηβοι που μόνο για μάθημα δεν έχουν όρεξη- όπως το τμήμα μου της Β Λυκείου- λοιπόν, σ αυτήν την περίπτωση,πώς μπορεί να αξιολογηθεί δίκαια, ο οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός, πάνω στην απόδοση ενός τέτοιου τμήματος? Στη τάξη μου κανείς δεν κατάφερνε να κάνει μάθημα παρα μόνο στα μικρότερα τμήματα κατεύθυνσης. Γι αυτό και μας έγραφαν στο τέλος και αυτοί και το '' κανονικό'' μάθημα γινόταν σε ιδιαίτερα -που τα μισά έκαναν οι ίδιοι καθηγητές που στο σχολείο έκαναν ένα υποτυπώδες μάθημα. Τους μισούσα γι αυτό παλιότερα, οχι που οι διορισμένοι πλούτιζαν από τα ιδιαίτερα, αλλά που στο σχολείο μας κορόϊδευαν κανονικά- (φυσικά με ελάχιστες εξαιρέσεις). Σε μια αξιολόγηση αυτοί θα έπαιρναν πόδι. Στην πορεία όμως κατάλαβα ότι δεν έφταιγαν και τόσο αυτοί οι άνθρωποι που αν παραβλέψουμε το γεγονός της συγκεκριμένης περίπτωσης , ότι επρόκειτο κυρίως για αναπληρωτές και ωρομίσθιους που διένυαν 80 χλμ καθημερινά απ τη Αθήνα για να μας κάνουν μάθημα, είχαν να αντιμετωπίσουν μια τάξη με τους διπλούς μαθητές απ ό,τι θα έπρεπε, ένα σχολείο ασπαρχαιωμένο και άλλα τόσα άσχετα με την παρούσα συζήτηση. Στη τελική έβλεπα ορισμένους που πάσχιζαν να κάνουν μάθημα και που έμεναν αναγκαστικά πίσω στην ύλη, επειδή το πρώτο μισάωρο το περνούσαν παρακαλώντας, φωνάζοντας και απειλώντας για ησυχία. Με τι τρόπο θα αξιολογήσουν τους εκπαιδευτικούς δηλαδή ,όταν τα σχολεία βρίσκονται σε τέτοια χάλια?? >:( >:( >:( Βάβαια παίζει να κάνω λάθος, ίσως ήμουν απλώς άτυχη που φοίτησα σ ΄ένα σχολείο που αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα. Μακάρι. Φοβάμαι όμως ότιμάλλον η αξιολόγηση στο εξωτερικό γίνεται εδώ και τόσα χρόνια επειδή τα περάγματα είναι ούτως ή άλλως όλα διαφορετικά. Μήπως θα έπρεπε πρώτα να γίνει μια αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος, να αλλάξουν τα κακώς κείμενα που το χαρακτηρίζουν και να αξιολογήσουν μετά και τους δόλιους τους καθηγητές???

Δε θα συμφωνήσω με τη φράση "οι δόλιοι οι καθηγητές" ούτε και γενικότερα με τη νοοτροπία ότι για όλα τα κακώς κείμενα ευθύνεται το εκπαιδευτικό σύστημα, έτσι γενικά και αόριστα. Δηλ. οι "δόλιοι καθηγητές" δεν είμαστε κομμάτι αυτού του συστήματος; Δεν έχουμε καμία ευθύνη; Κάνουμε όλοι μας το καλύτερο δυνατό; Ή υπάρχει μια σχετική επανάπαυση, όταν έρθει ο πολυπόθητος διορισμός; Είμαι κάθετη στο ό,τι πρέπει να υπάρχει απαραιτήτως αξιολόγηση και όποιος δε κάνει γι΄αυτή τη δουλειά καλύτερα να πάει σπίτι του. Αρκετά με το δημοσιοϋπαλληλίκι και την περιφρούρησή του. Εργαζόμουν για αρκετά χρόνια στον ιδιωτικό τομέα - σε εντελώς διαφορετικό αντικείμενο και αξιολογούμουν καιθημερινώς, προκειμένου να αποδεικνύω ότι έκανα γι'  αυτό, για το οποίο με πλήρωναν. Πόσο μάλλον να έχει κανείς απέναντί του και υπευθύνει του ζωντανό υλικό! Ούτε και θεωρώ ότι πρέπει να υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά. Άλλα να ισχύουν για το δημόσιο τομέα και άλλα για τον ιδιωτικό. Έλεος πια!
" Κάθε χώρα έχει την κυβέρνηση που της αξίζει. "

Αποσυνδεδεμένος MATH

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 148
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« Απάντηση #8 στις: Ιανουάριος 08, 2008, 09:53:16 μμ »
Η σωστή θεσμοθέτηση  της αξιολόγησης της εκπαίδευσης και του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου , σε όλες τις βαθμίδες , είναι κάτι που θα επηρρεάσει όλη την Ελληνική κοινωνία και τη δομή της δημόσιας διοίκησης γενικότερα.Αλυσσιδωτά  αυτός ο θεσμός θα αρχίσει να κλωνίζει και όλο το σαθρό ελληνικό μοντέλο διακυβέρνησης είτε αφορά στην πολιτική είτε στην οικονομία. Όμως , η ομάδα που κυβερνάει τον τόπο(δεν εννοώ τις κυβερνήσεις αλλά τα άτομα και τις νοοτροπίες)  και που καρπώνεται τον εθνικό πλούτου δεν επιθυμεί κάτι τέτοιο στην παρούσα χρονική στιγμή , διότι αυτοκαταργείται.Κατά συνέπεια καμιά συστηματική  προσπάθεια δεν θα γίνει προς αυτή την κατεύθυνση.
  Η για πολλές δεκαετίες εγκατάλλειψη του δασκάλου και η ισοπέδωση που ακολούθησε έχει ως συνέπεια να έχει απογυμνωθεί η εκπαίδευση από στελέχη. Καλύτεροι καθηγητές θεωρούνται αυτή τη στιγμή εκείνοι που κάνουν μαθήματα και γνωρίζουν τουλάχιστον αυτά που διδάσκουν ενώ πιο πιθανοί αξιολογητές , σε μια πρόχειρη εφαρμογή του νόμου , θα γίνουν οι συνδικαλιστές , όσοι ακολουθούν τους βουλευτές στις ομιλίες τους και όσοι δεν μπορούν να σταθούν σε τάξη με περισσότερα των 3 ατόμων.Επομένως  οι καθηγητές και οι εκπαιδευτικοί γενικότερα αν και δεν έχουν αντίρρηση με την  αξιολόγηση , δεν πιστεύουν σε αυτή αφού:
  α) δεν έχουν εμπιστοσύνη στον  τρόπο επιλογής των αξιολογητών.
  β) οι καλύτεροι από τους εκπαιδευτικούς που φροντίζουν να παραμένουν και θεωρητικά ζωντανοί δε θα στηρίξουν  το θεσμό, διότι διαβλέπουν την αθλιότητα και την προχειρότητα με την οποία θα γίνουν οι κρίσεις.
  γ) η ελληνική κοινωνία δεν ελπίζει στην εκπαίδευση ,διότι έχει εγκαταλείψει τον ορθολογισμό και την αιτιοκρατική σκέψη
δ) οι θεωρητικά κατάλληλοι για να αποδεχτούν το ρόλλο αξιολογητών δεν έχουν εμπειρία από τη σχολική τάξη.
 ε) ο κομματισμός δεν αφήνει τίποτα να λειτουργήσει με υγιή τρόπο.
  στ) για να αξιολογήσεις κάποιον πρέπει πρώτα να του καθορίσεις με σαφήνεια τις ευθύνες και το ρόλλο του και  να τον ανταμείψεις σωστά για να μπορεί να αφιερωθεί σε αυτό που αναλαμβάνει/
    ζ) η αξιολόγηση δεν μπορεί να γίνει αποδεχτή , αν η δουλειά του δασκάλου και το προιόν του σχολείου δεν είναι η βασική προυπόθεση για τη συνέχιση την σταδιοδρομίας του μαθητή  και μετά το σχολείο ,μέσα από διαφανείς και αξιοκρατικές διαδικασίες(σε τι θα ωφελούσε πχ  η αξιολόγηση στη μέση εκπαίδευση , αν ο τρόπος εισαγωγής στα ΑΕΙ  ακυρώνει το έργο του σχολείου και η λειτουργία των ΑΕΙ είναι αναχρονιστική;)
   Συνάδελφοι , φωνάζω χρόνια ότι στην εκπαίδευση χρειάζεται να αρχίσουν να αλλάζουν πολλά. Το φωνάζουν πολλοί. Αν και γέρασα , τα πράγματα είναι χειρότερα από ότι ήταν όταν ξεκινούσα να διδάσκω το 1984.Χαίρομαι που η φωνή σας για αξιολόγηση δείχνει τη νεανική σας αποφασιστικότητα για να φτιάξουμε καλά σχολεία και σωστή πατρίδα. Αυτή η αισιοδοξία σας με γεμίζει και μένα με πίστη και  ελπίδα.Εδώ θα είμαι  και γω λοιπόν και αν δω να σχεδιάζεται ή να γίνεται  κάτι καλό , θα σας το πω:
  ΝΑΙ! Έτσι θα πάμε μπροστά !
 Φοβάμαι όμως ότι και η αξιολόγηση ,  που πολλοί την περιμένουν σαν το φάρμακο που θα εξαλλείψει  τα δεινά , θα είναι μια ακόμα πρόχειρη κίνηση με σκοπό να κατευνάσει τη λαϊκή κατακραυγή για το χάλι της παιδείας και που στην πραγματικότητα θα σπρώξει την παιδεία πιο βαθειά στο τέλμα.
 Δεν θα σας κουράσω άλλο , αλλά θα καταλάβετε ότι κάτι θα αρχίσει να αλλάζει προς το καλύτερο , αν ακούσετε κάποιον υπουργό να εξαγγέλει ότι θα γίνουν τρία πράγματα ταυτόχρονα:
 
               ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ

 'Ενα από τα τρία αν λείπει , αναπόφευκτα θα καταρεύσουν  όλα μαζί.Και  έτσι θα  συνεχίσουμε να λέμε τα ίδια πράγματα χωρίς νόημα και προοπτική.
 
                   ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ !!!

Αποσυνδεδεμένος Siobaras

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1041
  • Φύλο: Άντρας
  • 1.d4!
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« Απάντηση #9 στις: Ιανουάριος 08, 2008, 10:42:12 μμ »
Μέχρι πριν από μερικούς μήνες δεν ήμουν τελείως αντίθετος στην κατάργηση της μονιμότητας και την αξιολόγηση, διότι απλά τη φανταζόμουν στην ιδανική της μορφή, με τα ιδανικά αποτελέσματα.

Την αξιολόγηση (με άμεσο αντίκτυπο στις προαγωγές και άρα στο μισθό) την έζησα στην Τράπεζα.
Υπάρχει μια ουσιώδης διαφορά : Εκεί σε έκριναν 2 άτομα: 1) ο άμεσος προϊστάμενός σου και 2) ο αμέσως πάνω από αυτόν.
Στο 99,9% των περιπτώσεων επρόκειτο για άτομα με τα οποία δούλευες μαζί όλη την ημέρα και άρα είχαν ξεκάθαρη εικόνα για την απόδοσή σου.
Στις υπόλοιπες περιπτώσεις, ο ένας από τους δύο που δεν είχε εικόνα, στην πράξη αντέγραφε τους βαθμούς και τα σχόλια του άλλου που σε ήξερε.

Στους εκπαιδευτικούς ποιός θα σε κρίνει;
Μήπως ο διευθυντής;
Στο σχολείο μας τουλάχιστον (όπου ο Διευθυντής είναι Θεολόγος και ιδιαίτερα οργανωμένος για ακριτικό μέρος), η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου τείνει να ταυτιστεί με τον πειθαρχικό έλεγχο.
Σα νεοδιόριστος, ήταν από τα πράγματα που μου έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση, έχοντας στο μυαλό μου τις αντιλήψεις για το "ιδανικό" των ιδιοκτητών φροντιστηρίων. Ε, καμία σχέση... (λογικό, μάλλον)

Αν όχι ο διευθυντής, τότε ποιός; Μήπως ο σύμβουλος της κάθε ειδικότητας;
Ας καταθέσω και την εμπειρία μου για το συγκεκριμένο, μιας και είχαμε μια πρώτη επαφή με το σύμβουλο στα ΠΕΚ.
Του έκανα 3 ερωτήσεις :
1) Αν ο προγραμματισμός ύλης είναι κάτι που πρέπει υποχρεωτικά να γίνεται και για τις τάξεις εκτός Γ' Λυκείου.
2) Αν επιτρέπεται οι 3 ώρες στην Κατεύθυνση Β' Λυκείου να είναι σε δύο μέρες και μάλιστα Τετάρτη-Πέμπτη.
3) Αν στα διαγωνίσματα Γυμνασίου μπορώ ή πρέπει να βάλω θέματα και άπο Άλγεβρα και από Γεωμετρία, για να μην αδικήσω όσους είναι καλοί μόνο στο ένα από τα δύο.

Εκτός από τα "ΔΓ/ΔΑ" και "Δεν είμαι αρμόδιος" που εισέπραξα, η γενική κατευθυντύρια γραμμή ήταν "Κάνε ότι σε φωτίσει ο Θεός"
Θα έρθει αυτός ο άνθρωπος ποτέ να μου πει ότι δεν κάνω για καθηγητής, ή ότι είμαι τρομερός; Πλάκα κάνουμε τώρα;

Και όλα τα παραπάνω τα γράφω με την προϋπόθεση ότι ΟΛΟΙ οι εμπλεκόμενοι θα ξεκινάνε με την πρόθεση να κάνουν μια όσο το δυνατόν πιο αντικειμενική αξιολόγηση...
Εδώ γίνονται του κόσμου τα όργια στο παραθυράκι της ΠΔΣ, στο portal της αξιολόγησης θα ντραπούν να κάνουν τα δικά τους;

ΥΓ: Για άλλη μια φορά ο Μπάμπης κάνει σημαντικές παρατηρήσεις που με βρίσκουν σύμφωνο.
Και τότε η νύχτα... παίρνει διάσταση...

Αποσυνδεδεμένος kellykou

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1537
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« Απάντηση #10 στις: Ιανουάριος 09, 2008, 12:48:40 πμ »
Θεωρω οτι και ο Siobaras και ο Math εχουν θεσει κυρια ζητηματα:
1. Για να υπαρχει αξιολογηση πρεπει να υπαρχει τροφοδοτηση. Εννοω οτι πρεπει ο εκπαιδευτικος να αξιολογειται στην εφαρμογη ή οχι πραγματων στα οποια εχει εκπαιδευτει. Δηλαδη προηγειται η καταρτιση και η επιμορφωση και επεται η αξιολογηση. Αν δεν γινει το πρωτο πως θα ακολουθησει το δευτερο?
2. Δεν εχω καμια αντιρρηση να αξιολογηθει το εργο των εκπαιδευτικων αλλα επισης θελω και μια σειρα αξιολογησης σε ζητηματα ουσιαστικα οπως στην παρεχομενη εκπαιδευση, στα μεσα και στις μεθοδους που χρησιμοποιουνται, στα εκπαιδευτικα προγραμματα, βιβλια και curriculum, στην αξιολογηση των μαθητων κ.λ.π.
3.Ποιοι θα κανουν την αξιολογηση, με ποια κριτηρια και με ποιες συνεπειες?
Τα κριτηρια θα ειναι ανεξελεγκτα και θα κανει ο καθενας οτι θελει? (βλ.ΠΔΣ) Οι καρεκλοκενταυροι που δεν εχουν μπει ποτε σε ταξη και ωραιοτατα "φροντιζουν" για εμας χωρις εμας και δεν εχουν καμια επαφη με τη διδασκαλια και το παιδι γενικοτερα, θα καθοριζουν και την αξια ή οχι ενος εκπαιδευτικου? Με τι γνωσεις? Μηπως θα εκπαιδευσουν ειδικους? (μαλλον απιθανο)
Οι συνδικαλιστες τι ρολο θα παιξουν? Τα κομματοσκυλα? Ποτε υπηρξαν αξιοκρατικοι θεσμοι στην Ελλαδα για να υπαρξουν και τωρα?
Και τελος...
Ολους αυτους που μας κυβερνουν και μας εχουν φερει σε αυτο το χαλι ποιος θα τους αξιολογησει? Και ναι.... εμεις τους ψηφιζουμε!!!! Αλλα ειναι αυτη αιτια για να μη λογοδοτουν σε κανενα? Εγω ειμαι ετοιμη να αξιολογηθω και για το εργο μου και για την αποδοση μου και για την παραγωγικοτητα μου :-\ Δε δουλευω ομως σε εργοστασιο.. :-\ Ουτε παραγω προιοντα :-\ Τον παραγοντα ανθρωπια ποιος θα τον αξιολογησει?
Δυστυχως για να υπαρξει αξιολογηση πρεπει να υπαρχουν και καποιες αξιες....
Εγω ομως γιατι φοβαμαι οτι δεν εχει μεινει καμια αξια πια? :-\

Αποσυνδεδεμένος daniel

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 923
  • Φύλο: Άντρας
  • ..θέλω ανοιχτά παράθυρα να με χτυπάει αέρας...
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« Απάντηση #11 στις: Ιανουάριος 09, 2008, 01:34:04 πμ »
Βλέπω όλον (σχεδόν) τον καλό τον κόσμο κι είπα να πω ένα γεια.. ;)

Και μια και διάβασα από την αρχή τις γνώμες σας, νομίζω ότι μία συνοψίζει τις πιο πολλές από αυτές.Ένα απόσπασμα μόνο παραθέτω από χρυσουλάκι, έστω κι αν την παρεξήγησε λίγο η marion (κατά τη γνώμη μου):

Παράθεση
..Με τι τρόπο θα αξιολογήσουν τους εκπαιδευτικούς δηλαδή ,όταν τα σχολεία βρίσκονται σε τέτοια χάλια?? Angry Angry Angry Βέβαια παίζει να κάνω λάθος, ίσως ήμουν απλώς άτυχη που φοίτησα σ ΄ένα σχολείο που αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα. Μακάρι. Φοβάμαι όμως ότιμάλλον η αξιολόγηση στο εξωτερικό γίνεται εδώ και τόσα χρόνια επειδή τα περάγματα είναι ούτως ή άλλως όλα διαφορετικά. Μήπως θα έπρεπε πρώτα να γίνει μια αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος, να αλλάξουν τα κακώς κείμενα που το χαρακτηρίζουν και να αξιολογήσουν μετά και τους δόλιους τους καθηγητές???

Τα 'πε όλα μιας και πρώτα θα πρέπει να αλλάξουν οι συνθήκες, να τεθούν τα μέτρα και τα σταθμά κι έπειτα να γίνει η περίφημη "αξιολόγηση"..

(Αν και πιστεύω ακράδαντα ότι την καλύτερη, ορθότερη και πιο εμπεριστατωμένη αξιολόγηση την κάνουν πάντα οι μαθητές. Τους έχω απόλυτη εμπιστοσύνη προσωπικά..)
Γιατί να λένε βίαια τα νερά του ποταμού και όχι τις όχθες που τα περιορίζουν;...

Αποσυνδεδεμένος happiness

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 19 - Μηχ. Η/Υ & Πληρ. - ΠΠ
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« Απάντηση #12 στις: Ιανουάριος 09, 2008, 07:42:46 μμ »
@ΜΑΤΗ

Το θέτεις το ζήτημα σε πολύ σωστή βάση. Βέβαια, εγώ το "η ομάδα που κυβερνάει τον τόπο(δεν εννοώ τις κυβερνήσεις αλλά τα άτομα και τις νοοτροπίες)  και που καρπώνεται τον εθνικό πλούτου" το λέω καπιταλιστικό σύστημα, αλλά όπως και να την ονομάζει κανείς αυτή την κατάσταση ένα είναι το συμπέρασμα:
η παιδεία δεν βρίσκεται μέσα σε 'γυάλα'. για να αλλάξει δραστικά προς το καλύτερο πρέπει να γίνουν αντίστοιχες δραστικές αλλαγές στην κοινωνία και στο πολιτικοοικονομικό σύστημα.

Και όπως λέει και η/ο kellykou το ερώτημα συνοψίζεται στο εξής:
"Ποιοι θα κανουν την αξιολογηση, με ποια κριτηρια και με ποιες συνεπειες?"

Αποσυνδεδεμένος marion

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1867
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« Απάντηση #13 στις: Ιανουάριος 09, 2008, 08:04:51 μμ »
Η γνώμη του μέλους chrysoullaki, όπως και κάθε μέλους είναι σεβαστή και απαραίτητη να κατατεθεί, μιας και είμαστε μέτοχοι ενός γόνιμου θεωρώ διαλόγου στο εν λόγω forum. Άρα δεν τίθεται θέμα παρεξηγήσεως. Την άποψη μου εξέφρασα. Απλώς με αφορμή την άποψη του μέλους και μη συμφωνώντας με συγκεκριμένο χαρακτηρισμό, κατέθεσα τη δική μου γνώμη. Ακράδαντα κι εγώ πιστεύω ότι θα πρέπει να υπάρξουν κριτήρια συγκεκριμένα, προκειμένου να η εφαρμοστεί η αξιολόγηση σε καθηγητές και δασκάλους. Σαφώς και τίποτα δε πρέπει να συντελλείται άκριτα και επιπόλαια. Ναι, συμφωνώ: στην Ελλάδα ζούμε, έχουμε βαρεθεί τα ίδια και τα ίδια, και δη τη σαθρότητα σε όλο της το μεγαλείο και όλα τα σχετικά. Ωστόσο, κάποια στιγμή δεν πρέπει να γίνει μια αρχή για κάτι καλύτερο και εποικοδομητικότερο; Θέλω να πω πριν βιαστικά σπεύσουμε να απορρίψουμε εξ ορισμού την αξιολόγηση, μήπως θα πρέπει να κάνουμε λίγη υπομονή να δούμε αν ισχύσει τελικά,  ποιοι θα είναι οι όροι, τα κριτήρια κ.ο.κ.; Εξακολουθεί να μη με βρίσκει σύμφωνη η νοοτροπία του "ποιος άραγε είναι ικανός να κρίνει το έργο καθενός από εμάς;". Πιστεύω ότι αξιόλογοι άνθρωποι υπάρχουν σε όλους τους τομείς και ειδικευμένοι και ικανοί να μπορέσουν να ανταποκριθούν στο ρόλο του αξιολογητή. Με βρίσκει βέβαια σύμφωνη το γεγονός να τεθούν υπό συζήτηση τα κριτήρια που θα πρέπει να ισχύσουν, τα προσόντα που θα πρέπει να διέπουν τον εκάστοτε αξιολογητή, οι συνθήκες αξιολόγησης κτλ... Αλλά η άποψη να μην υπάρχει αξιολόγηση γιατί όλο το σύστημα απ΄άκρη σ΄άκρη είναι σάπιο, θυμίζει περισσότερο ότι δεν υπάρχει καμία διάθεση για καμία αλλαγή. Και πάντως ανέκαθεν ήμουν της άποψης πως αν πραγματικά θέλω να αλλάξει κάτι γύρω μου θα πρέπει εγώ η ίδια προηγουμένως  να  έχω αλλάξει.
" Κάθε χώρα έχει την κυβέρνηση που της αξίζει. "

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159540
  • Σύνολο θεμάτων: 19211
  • Σε σύνδεση σήμερα: 262
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 238
Σύνολο: 238

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.112 δευτερόλεπτα. 37 ερωτήματα.