*

Αποστολέας Θέμα: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)  (Αναγνώστηκε 315174 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος georgia9

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 131
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #518 στις: Σεπτέμβριος 01, 2011, 12:43:27 μμ »
Συνάδελφοι τα φώτα σας.  ;) Πόσες ώρες χρειάζεται ένας μαθητής γ λυκείου θεωρητικής κατεύθυνσης??
γνωστό, άγνωστο, λατινικά, λογοτεχνια??? 

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:10:04 »

Αποσυνδεδεμένος bania

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 711
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #519 στις: Σεπτέμβριος 01, 2011, 01:12:18 μμ »
Συνάδελφοι τα φώτα σας.  ;) Πόσες ώρες χρειάζεται ένας μαθητής γ λυκείου θεωρητικής κατεύθυνσης??
γνωστό, άγνωστο, λατινικά, λογοτεχνια??? 
συνήθως ένα δίωρο για το καθένα

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #520 στις: Σεπτέμβριος 10, 2011, 03:14:09 πμ »
Αύριο πάω για το δεύτερο μάθημα αρχαίων σε έναν καινούριο μαθητή που έχω Ά Λυκείου. Όπως είχα πει σε προηγούμενη ανάρτησή μου, του κάνω δυστυχώς μόνο μια ώρα.
Την προηγούμενη φορά κάναμε μερικές ασκήσεις γραμματικής (ουσιαστικά, ρήματα, επίθετα κτλ) και συντακτικού (πολύ απλά πράγματα) για να δω πού βρίσκεται. Στη γραμματική το έχει, αλλά στο συντακτικό καθόλου. Δυσκολευόταν να κάνει σύνταξη σε μια πρόταση με τους βασικούς όρους..Μου είπε πως πέρυσι μάθαινε το συντακτικό παπαγαλία  :o :o :o Αυτό πάλι πώς γίνεται?? ??? ???

Για αύριο του συγκέντρωσα ένα κάρο ασκήσεις (που θα πάρει για το σπίτι για την επόμενη φορά, με απρόσωπη σύνταξη, άμεσο, έμμεσο κτλ, κυρίως από ασκήσεις βοηθημάτων της Α' και Β' Γυμνασίου). Την επόμενη φορά θα του δώσω επαναληπτικές με την ύλη της Γ' Γυμνασίου (..δεν ξέρει να αναγνωρίζει δευτερεύουσες  :-\ )
Κατά τη διάρκεια του μαθήματος όμως τί με συμβουλεύετε να κάνω.? Να μπούμε στον Ξενοφώντα σιγά σιγά και να ξεκινήσουμε σύνταξη μπας και πάρει μπροστά? Να συνεχίσω την επανάληψη γενικά? Τί να κάνω?

Και όταν ξεκινήσουν τα σχολεία, μέσα σε αυτή τη μία ώρα πού να δώσω βάση? Σε ασκήσεις συντακτικού και γραμματικής και να του βάζω ερμηνευτικές για το σπίτι γραπτα? Όπως μου είπατε αρκετοί από εσάς, μία ώρα είναι ελάχιστο, αλλά τη δεδομένη στιγμή αυτό έχω και θέλω να προσπαθήσω να το αξιοποιήσω όσο καλύτερα γίνεται..

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #521 στις: Σεπτέμβριος 10, 2011, 11:46:31 πμ »
μεινε στα πολυ βασικα της συνταξης και μία μία οι δευτερευουσες προτασεις. Αυτα με δικες σου ασκησεις/παραδειγματα.
Παραλληλα ξεκινας Ξενοφώντα και κανεις εφαρμογη του συντακτικου (σε πραγματα ομως που εσυ η ιδια του εχεις διδαξει μεχρι εκεινη τη στιγμη).
Καλη τυχη! μην απογοητευεσαι ακομα εισαι στην αρχη.....θελουν χρονο να αφομοιωθουν.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:10:04 »

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #522 στις: Σεπτέμβριος 10, 2011, 05:49:40 μμ »
Φοβάμαι λίγο να μπω στο βιβλίο μόνη μου..εννοώ χωρίς να έχει γίνει μια προεργασία στο σχολείο.
Να του ξεκινησω με την εισαγωγή ή να μπω κατευθείαν στο ψητό? (και ποια είναι η ύλη? Να αρχίσω από το πρώτο κεφάλαιο?)

Ακόμη, να κάνουμε πλήρη συνταξη ή αυτά που μπορεί ακόμα να ανταπεξέλθει? Να το μεταφράζουμε ταυτόχρονα και να λέμε και μερικά ερμηνευτικά?

Αργότερα που θα ξεκινήσουν και στο σχολείο θα είναι αδύνατον να πηγαίνουμε  πρόταση-πρόταση..δε θα τελειώσουμε ποτέ σε 1 ώρα! Πού θα πρέπει να δώσω βάση? Να κάνουμε λίγο συντακτικό μαζί, να του τονίζω τα ερμηνευτικά όλου του κεφαλαίου, να του βάζω αρκετές γραπτές ασκήσεις πάνω σε αυτά και μετά η γραμματική κατεξοχήν σε ασκήσεις για το σπίτι? ::) ::)

ευχαριστώ Μάρκοοο ;D ;D ;D

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #523 στις: Σεπτέμβριος 10, 2011, 05:53:55 μμ »
Α!
Και τί εννοείς να φτιάξω δικές μου ασκήσεις και παραδείγματα? ???
Να τα βγάλω από το μυαλό μου? Πωπω..νομίζω πως αυτό είναι αδύνατον παιδιά..έχω τελειώσει Ιστορικό Αρχιολογικο..στο Πανεπιστήμιο είχαμε 2 μαθήματα αρχαίων..Δεν έχω και τόση ευχέρεια.. :-[ :-[ :-[
Πολλές φορές όταν κάνω μάθημα αμφιβάλλω όταν διορθώνω ασκήσεις. Νιώθω ανασφάλεια ακόμα και για τα αυτονόητα  :-[ Η αλήθεια είναι ότι τα αρχαία είναι ένα μάθημα που με  δυσκολεύει και διαβάζω αρκετές ώρες στο σπίτι.

Αποσυνδεδεμένος dina7

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 1
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #524 στις: Σεπτέμβριος 11, 2011, 12:14:45 μμ »
Καλημέρα! Φέτος θα έχω πρώτη φορά Β κ Γ' λυκείου στα αρχαία κατ. και η απορία μου (- απειρία μου) είναι τί συνοδευτικό υλικό θα πρέπει να δίνω σε κάθε μάθημα. Δε θα ήθελα να γίνω το "βοήθημα" και να δίνω έτοιμα π.χ όλα τα πραγματολογικά ή τις αντικαταστάσεις... Κάθε συμβουλή καλοδεχούμενη!  :)

Αποσυνδεδεμένος isminiraf

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 9
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #525 στις: Σεπτέμβριος 11, 2011, 05:28:09 μμ »
Γεια σας! Θα αναλάβω μαθητές γυμνασίου και είναι η πρώτη φορά που θα κάνω ιδιαίτερα μαθήματα. Έχω τελειώσει πρόσφατα και πήρα το πτυχίο μου. Δε ξέρω όμως πόσες ώρες την εβδομάδα να κάνω το κάθε μάθημα (αρχαία, γλώσσα, ιστορία, κείμενα). Επίσης, έχω μπερδευτεί με τον τρόπου διδασκαλίας και εξέτασης των αρχαίων...μετάφραση μαθαίνουν τα παιδιά από την α' γυμνασίου ή μόνο το νόημα του κειμένου; Με το συντακτικό; Αρκετές είναι οι απορίες μου!!!Οι συμβουλές σας θα μου ήταν χρήσιμες!!

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #526 στις: Σεπτέμβριος 11, 2011, 05:58:29 μμ »
Γεια σου Ισμήνη!
Στα αρχαία,τα παιδιά μαθαίνουν το νόημα.. Στα σχολικά βιβλία στο τέλος κάθε κειμένου έχει 2-3 ερωτήσεις κατανόησης. Με αυτό τον τρόπο εξετάζονται. Όσον αφορά τις ώρες, εγώ κάνω μιάμιση ώρα αρχαία και μιάμιση Έκθεση και μου είναι αρκετό.
Συντακτικό..εντάξει στην Α' Γυμνασίου τα πράγματα είναι απλά. Στη Β' Γυμνασίου την οποία θεωρώ πολύ βασική τάξη κάνουν άμεσο και έμμεσο αντικείμενο, μετοχές, ομοιόπτωτους και ετερόπτωτους, απρόσωπη σύνταξη...χμ, νομίζω αυτά είνα όλα, δεν ξέρω αν μου διαφεύγει κάτι. Στη Γ' Γυμνασίου κάνουν τις δευτερεύουσες προτάσεις κυρίως, τα παραθετικά, τους επιρρηματικούς προσδιορισμούς.
Γραμματικη στη Β Γυμνασίου έχουν Υποτακτική, Ευκτική και Προστακτική και στις 2 φωνές, Γ' Κλίση, Επίθετα, Αντωνυμίες (ερωτηματική, αναφορική, προσωπική και 1-2 ακόμη)..Στην Γ Γυμνασίου κάνουν τα Συνηρημένα, τον Αόριστο Β κτλ.

Και εγώ δεν είμαι το πιο έμπειρο άτομο.
Για τα Αρχαία: Έχω φτιάξει υλικό για το Γυμνάσιο όσον αφορά τη θεωρία του Συντακτικού, αν και θεωρώ πως το Βιβλιο του Συντακτικού για το Γυμνάσιο (Α, Β, Γ τάξη) είναι πολύ καλογραμμένο και με ωραία παραδείγματα. Δυστυχώς ασκήσεις συντακτικού δε φτιάχνω μόνη μου γιατί δεν ξέρω να κάνω κάτι τέτοιο. Όσο για τη γραμματική τα βάζω και κλίνουν πολλά ουσιαστικά, πολλά ρήματα κτλ. Μετά δουλεύουμε μαζί τις ασκήσεις του Μεταίχμιου που είναι πολύ καλό για το Γυμνάσιο και παίρνουν και αρκετές για το σπίτι. Αυτά.
Για την Έκθεση: Κάνουμε τη θεωρία, δουλεύουμε πάνω στο σχολικό βιβλίο, βάζω συχνά περιλήψεις και οπωσδήποτε μια-δυο έκθεση το μήνα. Διαβάζουμε κείμενα και παίρνουν ασκήσεις κατανόησης για το σπίτι κτλ. Συζητάμε πολύ. Ακόμη για τα παιδιά που παρουσιάζουν πρόβλημα έκφρασης τους παιρω ένα βιβλιαράκι δώρο (αφού καταλάβω  τί είναι αυτό που τους αρέσει) το οποίο διαβάζουν κάθε μέρα ή κάθε τόσο πριν κοιμηθούν το βράδυ. Στο μάθημα  μετά το συζητάμε, τί τους άρεσε κτλ. Έτσι είναι σε επαφή με τη γλώσσα, διαβάζοντας κάτι που να τους αρέσει.
Αρχαία από μετάφραση: (έχω κάνει Ιλιάδα και Ελένη), απαιτούσα να παρακολουθούν στο σχολείο, να κρατούν σημειώσεις (προοικονομίες, ηθογράφηση προσώπων κτλ) και μαζί κάναμε ασκήσεις του βιβλίου και μερικές που σκεφτόμουν μόνη μου  ;D  Σε ένα παιδί που έχω με μεγάλο πρόβλημα έκφρασης του έβαζα έξτρα να γράφει με δικά του λόγια την κάθε ραψωδία ή να κάνει μια περιληψη.

Ιστορία δεν έχω κάνει, ούτε κείμενα. Ότα δούλευα σε ένα κέντρο μελέτης, ουσιαστικά τους έκανα παράδοση από την αρχή και αφού το κατανοούσαν, έπρεπε να το μάθουν απ'εξω. Ε, δε γίνεται να τους το βάλεις και μέσα στο κεφάλι  ;D ;D ;D

Ελπιζω να σε βοήθησα!
Μην αγχώνεσαι! Εγώ όταν είχα πάει να κάνω το πρώτο μου ιδιαίτερο κόντευα να πάθω καρδιακό επεισόδιο  ;D ;D
Δε μιλούσα πολύ στο μάθημα και το παιδί είχε ψαρώσει εντελώς..νόμιζε πως ότι και να το ρωτούσα μου απάνταγε λάθος. Take it easy. Στο δεύτερο-τρίτο μάθημα θα είσαι οκ. Είναι μέχρι να πάρεις το βάπτισμα  ;D ;D

Αποσυνδεδεμένος isminiraf

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 9
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #527 στις: Σεπτέμβριος 11, 2011, 06:13:13 μμ »
Σ ευχαριστώ πολύ! Πραγματικά με όλα αυτά που μου έγραψες ήδη με έχεις βοηθήσει...δ μπορείς να φανταστείς πόσο! Γιατί με την αναζήτηση που έκανα και έψαξα οδηγίες του υπουργείου για τον τρόπο διδασκαλίας κλπ περισσότερες σάλτσες είχαν παρά ουσιαστικές οδηγίες.. Σ ευχαριστώ και πάλι για τον κόπο που έκανες και έγραψες όοοοολα αυτά! Δηλαδή αν κατάλαβα καλά και στις τρεις τάξεις του γυμνασίου τα παιδιά μαθαίνουν μόνο το νόημα του κειμένου;   

Αποσυνδεδεμένος bania

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 711
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #528 στις: Σεπτέμβριος 11, 2011, 06:21:41 μμ »
Σ ευχαριστώ πολύ! Πραγματικά με όλα αυτά που μου έγραψες ήδη με έχεις βοηθήσει...δ μπορείς να φανταστείς πόσο! Γιατί με την αναζήτηση που έκανα και έψαξα οδηγίες του υπουργείου για τον τρόπο διδασκαλίας κλπ περισσότερες σάλτσες είχαν παρά ουσιαστικές οδηγίες.. Σ ευχαριστώ και πάλι για τον κόπο που έκανες και έγραψες όοοοολα αυτά! Δηλαδή αν κατάλαβα καλά και στις τρεις τάξεις του γυμνασίου τα παιδιά μαθαίνουν μόνο το νόημα του κειμένου;   

γ' γυμνασίου εξετάζονται τη μετάφραση

Αποσυνδεδεμένος firiki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 309
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #529 στις: Σεπτέμβριος 11, 2011, 06:23:46 μμ »
Σ ευχαριστώ πολύ! Πραγματικά με όλα αυτά που μου έγραψες ήδη με έχεις βοηθήσει...δ μπορείς να φανταστείς πόσο! Γιατί με την αναζήτηση που έκανα και έψαξα οδηγίες του υπουργείου για τον τρόπο διδασκαλίας κλπ περισσότερες σάλτσες είχαν παρά ουσιαστικές οδηγίες.. Σ ευχαριστώ και πάλι για τον κόπο που έκανες και έγραψες όοοοολα αυτά! Δηλαδή αν κατάλαβα καλά και στις τρεις τάξεις του γυμνασίου τα παιδιά μαθαίνουν μόνο το νόημα του κειμένου;   
στη γ γυμνασιου εχουν κανονικη μεταφραση
ΠΕ02

Αποσυνδεδεμένος isminiraf

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 9
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #530 στις: Σεπτέμβριος 11, 2011, 06:28:43 μμ »
Στο συντακτικό και στη γραμματική δουλεύουμε πάνω σε ότι έχουν διδαχτεί από την α' και β' γυμνασίου ή κάνω λάθος; Δηλαδή χρειάζεται να βρίσκουμε κάθε φορά πάνω στο κείμενο τα φαινόμενα που έχουν διδαχτεί ή μόνο όσα η κάθε ενότητα ξεχωριστά έχει ως θέμα (για το συντακτικό και τη γραμματική);

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #531 στις: Σεπτέμβριος 11, 2011, 07:04:11 μμ »
Στο συντακτικό και στη γραμματική δουλεύουμε πάνω σε ότι έχουν διδαχτεί από την α' και β' γυμνασίου ή κάνω λάθος; Δηλαδή χρειάζεται να βρίσκουμε κάθε φορά πάνω στο κείμενο τα φαινόμενα που έχουν διδαχτεί ή μόνο όσα η κάθε ενότητα ξεχωριστά έχει ως θέμα (για το συντακτικό και τη γραμματική);

Απο ολα οσα εχουν διδαχτει τοσο στη γ΄γυμνασιου οσο και στις προηγουμενες ταξεις. Επιμενεις στα νεα γραμματικα και συντακτικα φαινομενα.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159835
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 539
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 527
Σύνολο: 527

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.125 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.