*

Αποστολέας Θέμα: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)  (Αναγνώστηκε 315176 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος isminiraf

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 9
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #532 στις: Σεπτέμβριος 11, 2011, 07:09:36 μμ »
Ωραία!  :) Ευχαριστώ και πάλι! Ελπίζω να τα καταφέρω  :)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:23:31 »

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #533 στις: Σεπτέμβριος 11, 2011, 07:13:13 μμ »
Στην Α και Β Γυμνασίου τα παιδια μαθαίνουν το νόημα και τις ερωτήσεις κατανόησης. Στην Γ' Γυμνασίου (και σε όλο το Λύκειο εννοείται) ξεκινούν να μαθαίνουν τη μετάφραση κατά λέξη. Σαν βοήθεια για αρχή είναι καλό να βάζετε το κείμενο στη σωστή σειρά και μετά να μεταφράζει. Στα περισσότερα βοηθήματα αυτό υπάρχει έτοιμο, οπότε μπορείς αν έχεις παιδί στην Τρίτη Γυμνασίου να το βοηθήσεις λίγο με τις πρώτες μεταφράσεις. Όχι όμως να χαλάσεις όλη την ώρα για κάτι τέτοιο. Απλά το βλέπετε λίγο μαζί. Εγώ έτσι το δουλεύω  ;D

Αυτά που έχουν διδαχθεί στις προηγούμενες τάξεις θεωρούνται δεδομένα. Όταν για παράδειγμα στη Γ Γυμνασίου κάνουμε τις δευτερεύουσες, εγώ στο μάθημα κάνω πλήρη σύνταξη της κάθε πρότασης. ¨Ετσι γίνεται μια επανάληψη και στα υπόλοιπα και το παιδί τα έχει στη μνήμη του. Θα ζητήσω για παράδειγμα Υ-Ρ-Α- πλήρη σύνταξη απαρεμφάτου (ετεροπρ, ταυτοπρ) και μετοχών (συννημ-απολ). Ακόμα κοιτάμε και τους προσδιορισμούς. Όλα αυτά δεν είναι απλά επανάληψη. Με το να τα έχει διδαχθεί το κάθε παιδί σε ενα κεφάλαιο της Β Γυμνασίου, δε σημαίνει ότι τα έχει αφομοιώσει πλήρως και έχει γίνει ξεφτέρι. Στις μετοχές όλα τα παιδιά δυσκολεύονται όπως και στους προσδιορισμούς..Ε, έτσι προσπαθείς πάντα να κάνεις σύνταξη σε όσους περισσότερους όρους της πρότασης/κειμένου μπορείς δίνοντας βάση στα νέα φαινόμενα.

Όσον αφορά τη σύνταξη των Κειμένων. Εγώ το κάνω ως εξής: μέχρι τη Β' Γυμνασίου συντάσσουμε κάποιες περιοδους του κειμένου που πιστεύω ότι είναι πιο εύκολες, ή δεν έχουν δευτερεύουσες (μια και δεν τις έχουν κάνει ακόμα). Δε χαλάω όλο το χρόνο όμως σε αυτό..δε θα προλάβεις τίποτα μετα απο τα υπόλοιπα!
Στη Γ' Γυμνασίου αυτη τη σύνταξη την εφαρμόζω πιο πολύ σε κάθε κείμενο..άλλωστε η Γ Γυμνασίου έχει αρκετό συντακτικό να δουλέψεις. Τα κείμενα είναι μια καλή άσκηση ;)

Αποσυνδεδεμένος isminiraf

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 9
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #534 στις: Σεπτέμβριος 11, 2011, 07:28:22 μμ »
Σε καταλαβαίνω απόλυτα.. :) Όσο για την ώρα σκέφτομαι στα αρχαία να βάλω 2 ώρες την εβδομάδα...γιατί  θα προτιμούσα κάθε φορά να υπάρχει χρόνος για αρκετές ασκήσεις... :-\

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #535 στις: Σεπτέμβριος 12, 2011, 12:12:58 μμ »
Μπορείς να το κάνεις αυτό, το θέμα είναι αν θα δεχτεί και ο γονιός. Μην ξεχνάς ότι εκτός από τα φιλολογικά κάνουν ενα κάρο μαθήματα επιπλέον..Εγώ φέτος έχω με μερικά παιδιά πρόβλημα με τις ώρες των μαθημάτων μου. Πέραν του ότι δεν έκανα αύξηση στους παλιούς μου μαθητές, πολλοί γονείς δεν μπορούν να "αντέξουν" οικονομικά παραπάνω ώρες.
Σε συμβουλεύω πάντως, όπως με συμβούλεψαν και εμένα τα παιδιά στο φόρουμ, να μην ευτελίσεις τις τιμές σου προκειμένου να κάνεις παραπάνω ώρες, γιατί μετά δύσκολα θα τις ανεβάσεις. Ζούμε σε δύσκολους καιρούς και θεωρώ ότι πρέπει να αλληλοβοηθιόμαστε. Ακόμα είμαστε νέοι στο επάγγελμα, οπότε γνώμη μου είναι ότι δε μπορούμε να ζητάμε κιόλας όσο ένας άνθρωπος που είναι στο χώρο 20 χρόνια.

Αν και αυτά που σου γράφω ανήκουν σε άλλη ενότητα (αν θες Μάρκο μετάφερέ τα) θα φέρω ένα παράδειγμα για να το διαβάσουν και άλλοι συνάδελφοι. Πέρυσι έκανα ένα σεμινάριο που κράτησε όλο το χρόνο και ήταν χωρισμένο σε 3 κύκλους. Αφου τελείωσε ο πρώτος κύκλος, δε μπορούσα πια οικονομικά να το αντέξω, έτσι είπα στη δασκάλα μου ότι θα σταμάταγα. Εκείνη όμως δεν το δέχτηκε. Με άφησε να συνεχίσω χωρίς να την πληρώνω και ως αντάλλαγμα 1-2 φορές το μήνα τις πρόσεχα το γιο της για 3-4 ώρες όταν αυτή έβγαινε κάποιο Σάββατο βράδυ με τον άντρα της. Φυσικά δε σου λέω να κάνεις ανταλλαγή υπηρεσιών..αλλά θεωρώ ότι πάνω από όλα είμαστε παιδαγωγοί και άνθρωποι. Ζούμε απο τα ιδιαίτερα μαθήματα, αλλά εγώ προσωπικά βάζω και νερό στο κρασί μου.

καλή αρχή ;)


Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:23:31 »

Αποσυνδεδεμένος ΝΕΦΕΛΗ_1

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 114
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #536 στις: Σεπτέμβριος 12, 2011, 08:03:27 μμ »
παιδιά τα φώτα σας...είχα από πέρυσι δυο παιδάκια διδυμάκια που πήγαιναν έκτη δημοτικού και φέτος μου είπαν να συνεχίσουμε κανονικά.με πήρε λοιπόν ο πατέρας των παιδιών και μου είπε να περάσω από το σπίτι να συζητήσουμε για τς ώρες κτλ. πήγα εκεί, μιλήσαμε (βασικά είναι πολύ καλοί άνθρωποι και οικογένεια, συζητήσιμη, ανοιχτόμυαλοι), και μου είπε να κάνουμε αρχαία, όμηρο και γλώσσα............σε 1 δίωρο την εβδομάδα....  ??? πως θα κάνω 3 μαθήματα σε ένα δίωρο?? όχι πέιτε μου!και όταν είπα ότι δεν επαρκούν οι ώρες..μου είπε ότι είναι και πιεσμένοι οικονομικά διότι έχουν ιδιαίτερα φιλολογικά, μαθηματικών, αγγλικών, γαλλικών, πιάνου .... και πως θα κάνω το μάθημά μου εγώ σε αυτό τον χρόνο?  :-\ είναι μεν πολύ καλές μαθήτριες αλλά ούτε 1 ώρα δεν έχω καλά καλά για το κάθε μάθημα, και είναι 3 τα μαθήματα που θέλουν.....  :-\
"Φύσα Νοτιά μου κι άδικα λυπήθηκα

    σ' άλλους καιρούς μπορεί και ν' αγαπήθηκα.."

Αποσυνδεδεμένος bania

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 711
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #537 στις: Σεπτέμβριος 12, 2011, 08:44:20 μμ »
παιδιά τα φώτα σας...είχα από πέρυσι δυο παιδάκια διδυμάκια που πήγαιναν έκτη δημοτικού και φέτος μου είπαν να συνεχίσουμε κανονικά.με πήρε λοιπόν ο πατέρας των παιδιών και μου είπε να περάσω από το σπίτι να συζητήσουμε για τς ώρες κτλ. πήγα εκεί, μιλήσαμε (βασικά είναι πολύ καλοί άνθρωποι και οικογένεια, συζητήσιμη, ανοιχτόμυαλοι), και μου είπε να κάνουμε αρχαία, όμηρο και γλώσσα............σε 1 δίωρο την εβδομάδα....  ??? πως θα κάνω 3 μαθήματα σε ένα δίωρο?? όχι πέιτε μου!και όταν είπα ότι δεν επαρκούν οι ώρες..μου είπε ότι είναι και πιεσμένοι οικονομικά διότι έχουν ιδιαίτερα φιλολογικά, μαθηματικών, αγγλικών, γαλλικών, πιάνου .... και πως θα κάνω το μάθημά μου εγώ σε αυτό τον χρόνο?  :-\ είναι μεν πολύ καλές μαθήτριες αλλά ούτε 1 ώρα δεν έχω καλά καλά για το κάθε μάθημα, και είναι 3 τα μαθήματα που θέλουν.....  :-\

θα έλεγα να πρότεινες να κάνεις 1 ώρα αρχαία κ 1 έκθεση. όμηρο όποτε γράφουν ή λύνεις καμία απορία όποτε χρειαστούν

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #538 στις: Σεπτέμβριος 12, 2011, 09:05:49 μμ »
Νεφέλη και εγώ το ίδιο πρόβημα είχα πέρυσι.
Είχα ένα παιδί στη Β Γυμνασίου και έκανα μια ώρα αρχαία και μια έκθεση. Όμως  είχε γενικό πρόβλημα στην έκφρασή του και μου ζήτησαν να το βοηθήσω και στην Ιλιάδα.  ::) ::)Τους είπα ότι δε γίνεται και επέμεναν..Ε, του έκανα όποτε προλάβαινα και κυρίως του έδινα ασκήσεις για το σπίτι. Ήταν αδύνατο να προλάβω τα πάντα. Και είχα να κάνω με ένα παιδί..όχι με 2 όπως εσύ, που χρειάζεται κανονικά παραπάνω χρόνος..
Φέτος του κάνω 3 ωρο ευτυχώς! ;D ;D Το κατάλαβαν και οι ίδιοι ότι δε βγαίνει σε 2 ώρες, αλλά δεν τους έκανα αύξηση στην τιμή.

Αυτά..δώσε βάση στα αρχαία και στην έκθεση και Όμηρο ότι προλάβεις!!  ;D ;D

Αποσυνδεδεμένος ΝΕΦΕΛΗ_1

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 114
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #539 στις: Σεπτέμβριος 12, 2011, 09:29:21 μμ »
αυτο θα κανω μαλλον γιατι δεν βλεπω αλλη λυση..αυριο εχουμε ενα διωρο..θα κανουμε 1 ωρα αρχαια και 1 ωρα γλωσσα..αν και προσωπικα θα προτιμουσα για πρωτο μαθημα να καναμε 1 διωρο συνεχομενο αρχαια, μεχρι να εξηγησουμε τα σχετικα με τονισμο, να κανουμε ασκησεις να δω αν τα καταλαβαν, επειδη ειναι και η πρωτη επαφη των παιδιων με τα αρχαια..τι θα κανατε εσεις?
"Φύσα Νοτιά μου κι άδικα λυπήθηκα

    σ' άλλους καιρούς μπορεί και ν' αγαπήθηκα.."

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #540 στις: Σεπτέμβριος 13, 2011, 12:01:55 πμ »
εγώ συμφωνώ  ;D ;D
Κι εγώ το κάνω καμιά φορά στην αρχή της χρονιάς. Αλλά συνήθως ξεκινάω νωρίτερα με τους παλιούς κυρίως μαθητές μου.. 20-25 Αυγοούστου το πολύ έχουμε αρχίσει σε ότι τάξη και αν πηγαίνουν. Θέλω να είμαι λίγο μπροστά σε σχέση με το σχολείο και να έχω χρόνο να επιμείνω κάπου στα μέσα της χρονιάς αν δω ότι το παιδί κάπου "κολλάει" και θέλει πιο πολύ χρόνο κ εξάσκηση.

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #541 στις: Σεπτέμβριος 13, 2011, 11:10:41 μμ »
Παιδιά ξέρει κανείς την ύλη του Ξενοφώντα στην  Α Λυκείου?
Θέλω να μπω στα κείμενα αλλά δεν ξέρω αν είναι από την αρχή..

Ακόμα έχω μια ερώτηση..Κάτι μου διαφεύγει μάλλον  ::) ::)
Στα παραθετικά των επιθέτων της Β κλίσης γιατί έχουμε θερμος-θερμοτερος-θερμοτατος και ενδοξος-ενδοξοτερος-ενδοξοτατος? Αφού η συλλαβή που προηγείται έχει το ε που είναι βραχύ..
δεν έπρεπε να λήγουν σε ω όπως το νεος-νεώτερος-νεώτατος κτλ?  ??? 
Τί μπερδεύω?   :-[

Αποσυνδεδεμένος buble10

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 246
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #542 στις: Σεπτέμβριος 13, 2011, 11:14:49 μμ »
Παιδιά ξέρει κανείς την ύλη του Ξενοφώντα στην  Α Λυκείου?
Θέλω να μπω στα κείμενα αλλά δεν ξέρω αν είναι από την αρχή..

Ακόμα έχω μια ερώτηση..Κάτι μου διαφεύγει μάλλον  ::) ::)
Στα παραθετικά των επιθέτων της Β κλίσης γιατί έχουμε θερμος-θερμοτερος-θερμοτατος και ενδοξος-ενδοξοτερος-ενδοξοτατος? Αφού η συλλαβή που προηγείται έχει το ε που είναι βραχύ..
δεν έπρεπε να λήγουν σε ω όπως το νεος-νεώτερος-νεώτατος κτλ?  ??? 
Τί μπερδεύω?   :-[

Έλα, κοπέλα:

2.1. Ξενοφών, Ελληνικά, Βιβλίο Β΄
ΕΝΟΤΗΤΕΣ                             ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ
Ι, 16−32                                             6
ΙΙ, 1−4                                                3
ΙΙ, 16−23                                            4
ΙΙΙ, 11−16 (από μετάφραση)               2
ΙΙΙ, 50−56                                           4
ΙV, 1−17 (από μετάφραση)                 2
ΙV, 18−23                                           3
ΙV, 37−43                                           4
Σύνολο 28
Δ ι ο ρ ί σ τ η κ α !
ΠΕ02

Αποσυνδεδεμένος margar78

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 367
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #543 στις: Σεπτέμβριος 13, 2011, 11:16:04 μμ »
πΡΙΝ το ο προηγουνται 2 συμφωνα,υπαρχει σχετικος κανονας.

Αποσυνδεδεμένος buble10

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 246
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #544 στις: Σεπτέμβριος 13, 2011, 11:18:03 μμ »
Παιδιά ξέρει κανείς την ύλη του Ξενοφώντα στην  Α Λυκείου?
Θέλω να μπω στα κείμενα αλλά δεν ξέρω αν είναι από την αρχή..

Ακόμα έχω μια ερώτηση..Κάτι μου διαφεύγει μάλλον  ::) ::)
Στα παραθετικά των επιθέτων της Β κλίσης γιατί έχουμε θερμος-θερμοτερος-θερμοτατος και ενδοξος-ενδοξοτερος-ενδοξοτατος? Αφού η συλλαβή που προηγείται έχει το ε που είναι βραχύ..
δεν έπρεπε να λήγουν σε ω όπως το νεος-νεώτερος-νεώτατος κτλ?  ??? 
Τί μπερδεύω?   :-[

Επίσης:

στις λ. θερμος κ ενδοξος το ε κ το ο είναι θέσει μακρά, γιατί ακολουθούν 2 σύμφωνα κ διπλό σύμφωνο αντίστοιχα.
Δ ι ο ρ ί σ τ η κ α !
ΠΕ02

Αποσυνδεδεμένος marsak72

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 202
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #545 στις: Σεπτέμβριος 13, 2011, 11:18:26 μμ »
Παιδιά ξέρει κανείς την ύλη του Ξενοφώντα στην  Α Λυκείου?
Θέλω να μπω στα κείμενα αλλά δεν ξέρω αν είναι από την αρχή..

Ακόμα έχω μια ερώτηση..Κάτι μου διαφεύγει μάλλον  ::) ::)
Στα παραθετικά των επιθέτων της Β κλίσης γιατί έχουμε θερμος-θερμοτερος-θερμοτατος και ενδοξος-ενδοξοτερος-ενδοξοτατος? Αφού η συλλαβή που προηγείται έχει το ε που είναι βραχύ..
δεν έπρεπε να λήγουν σε ω όπως το νεος-νεώτερος-νεώτατος κτλ?  ??? 
Τί μπερδεύω?   :-[
Στην περιπτωση του θερμος και ενδοξος εχουμε θεσει μακροχρονη συλλαβη ενω στο νεος καθαρη βραχυχρονη.Η θεσει ειναι η βραχυχρονη που ομως ακολουθται απο 2 συμφωνα οπως το θερμος ή  διπλο συμφ. οπως το ενδοξος.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159835
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 539
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 3
Επισκέπτες: 491
Σύνολο: 494

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.142 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.