*

Αποστολέας Θέμα: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)  (Αναγνώστηκε 318313 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #672 στις: Φεβρουάριος 26, 2012, 12:44:07 πμ »
Το διάβασα αυτό που μου έστειλες αλλά μπερδεύτηκα λίγο. :-[
 Καταλαβαίνω ότι χρειάζεται να συνεχίσω να διδάσκω την περίληψη..μπορεί να μη διδάσκεται ως αυτοσκοπός αλλά λέει ότι θεωρείται δεδομένο να μπορούν να την κάνουν αν τους δοθεί μια συνδιαστική άσκηση, που προκειμένου να την απαντήσουν θα πρέπει να ξέρει πώς γράφεται η περίληψη.
Κάνω λάθος?  ::)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 04:31:51 »

Αποσυνδεδεμένος annie.d

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 955
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #673 στις: Φεβρουάριος 26, 2012, 11:27:08 πμ »
Οι μαθητές καλούνται:
(α) Να δώσουν απαντήσεις  σε ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχεται κατά πόσο έγινε κατανοητό το περιεχόμενο του ή των κειμένων (π.χ. οπτικές από τις οποίες προσεγγίζεται η πραγματικότητα, επιχειρήματα συγγραφέα, προβλήματα που θέτει, θέσεις που υποστηρίζει κτλ.)

(β) Να δώσουν απαντήσεις σε ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχεται πώς γλωσσικά (βλ.  γνώσεις για τη γλώσσα) ή εξωγλωσσικά στοιχεία (πβ. πολυτροπικότητα) συγκροτούν την κειμενική ιδιαιτερότητα των συγκεκριμένων κειμένων και συνεισφέρουν στη σύνδεση των κειμένων αυτών με την κοινωνική πραγματικότητα όπου ανήκουν (βλ. στήλη 3 του Προγράμματος Σπουδών).
Τα θέματα αυτά βαθμολογούνται με 40 μονάδες (α=20μ.+β=20μ.).
(γ) εκθεση

Αποσυνδεδεμένος kikoula

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 22
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #674 στις: Μάρτιος 01, 2012, 10:23:55 πμ »
Καλημέρα παιδιά και καλό μήνα!!!! Θα κάνω πρώτη φορά αρχαία γενικής ( Αντιγόνη) β λυκείου και θα ήθελα την βοήθειά σας για τον τρόπο διδασκαλίας..Σκέφτομαι να κάνω τη μετάφραση στίχο-στίχο και  όπου βρίσουμε ρήματα,ουσιαστικά επίθετα να τα αναλύουμε. Εσείς τι λέτε?

Ευχαριστώ πολύ!!!

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #675 στις: Μάρτιος 01, 2012, 10:37:20 πμ »
Στα ερμηνευτικα κυρίως να επιμείνεις, όχι στα γραμματικά και συντακτικά.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 04:31:51 »

Αποσυνδεδεμένος kikoula

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 22
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #676 στις: Μάρτιος 01, 2012, 10:59:17 πμ »
@markos . Δηλαδή να μην επιμένω πολύ σε ρήματα πχ να κάνουμε χρονικές αντικαταστάσεις ή αρχικούς χρόνους? ούτε συντακτική ανάλυση? Συγγνώμη που ρωτάω απλά έχω άγχος για το ποια βήματα πρέπει να ακολουθήσω. Μήπως μπορείς να μου πεις κάποια βήματα για να έχω κάποιο πλάνο διδασκαλίας?

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #677 στις: Μάρτιος 01, 2012, 12:49:49 μμ »
Νομίζω πως δεν ειμαι ο πλεον καταλληλος. Καποια χρονια βοηθουσα μια μαθητρια μου και στην Αντιγονη, οχι συστηματικα, αλλα μονο καθε φορα που ηθελε κατι να ρωτησει...

Παντως, τόσο στα γραμματικα οσο και στα συντακτικα θα κάνετε μονο καποια λιγα πραγματα π.χ. να αναγνωρισει μια υποθετικη μετοχη ή μια κατηγορηματικη, ενα απαρεμφατο σε θεση αντικειμενου κλπ

επισης παραγωγες λεξεις, 

χωριζε το μαθημα σε ενοτητες 15 με 20 στιχους περιπου την καθε φορα.
Θεματικο κέντρο, χαρακτηρισμοι, ερμηνευτικα, στοιχεια δραματικοτητας, εξελιξης του μύθου, τραγικες ειρωνειες, αναδρομες,  κλπ Σε αυτα να επιμενεις καθε φορα.

στα σχηματα λογου, οχι πολυ. μονο αν υπαρχει κατι πολυ σημαντικο οπως π.χ. να δηλωνει ψυχικη κατασταση του ομιλητη , εμφαση κλπ κλπ

Καποιος αλλος συναδελφος σιγουρα θα εχει να σε συμβουλεψει καλυτερα.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος dina 94

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1403
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #678 στις: Μάρτιος 01, 2012, 01:11:35 μμ »
Προς kikoula :Θα τους κάνεις κατά λέξη μετάφραση ,ερμηνευτικά πολλά (ψυχολογία προσώπων ,επιχειρηματολογία κλπ),ετυμολογία λέξεων και παράγωγες λέξεις (πάρα πολλά τέτοια )και στο τέλος λίγο σύνταξη (αλλά σε πολύ σημαντικά φαινόμενα π.χ κατηγορηματική μετοχή -προτάσεις κλπ)και γραμματική (κλίσεις -αοριστος β κλπ).Καλή επιτυχία .

Αποσυνδεδεμένος kikoula

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 22
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #679 στις: Μάρτιος 01, 2012, 07:28:42 μμ »
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ!!!! Με βοηθήσατε και έχω ένα πλάνο στο μυαλό μου!!!! Ευχαριστώ και πάλι!!! ;D

Αποσυνδεδεμένος kikoula

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 22
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #680 στις: Μάρτιος 05, 2012, 07:27:14 μμ »
Μήπως ξέρει κανένας site για να βρίσκω ασκήσεις γραμματικής/συντακτικού αρχαίων β' λυκείου? ή κάποιο καλό βοήθημα με ασκήσεις (πάλι γραμματικής/συντακτικού β λυκείου)?

Αποσυνδεδεμένος zwi

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 126
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση/ ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #681 στις: Μάρτιος 05, 2012, 08:04:58 μμ »
κυκλοφορούν πάρα πολλά, καλό θα είναι να ρίξεις μια ματιά σε αρκετά από αυτά. εγώ είμαι αρκετά ευχαριστημένη με του Βασιλάτου ασκήσεις συντακτικού αρχαίας ελληνικής εκδ. Σαββάλας. Για ασκήσεις γραμματικής δες αυτά από εκδόσεις ΖΗΤΗ.
You can lose more than your patience ...

Αποσυνδεδεμένος juliesan

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 18
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #682 στις: Μάρτιος 05, 2012, 08:22:38 μμ »
Ρίξε μια ματιά στις ασκήσεις συντακτικού και γραμματικής του Πασχαλίδη των εκδόσεων Ζήτη.

Αποσυνδεδεμένος lkjhgfd

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 323
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #683 στις: Μάρτιος 07, 2012, 11:08:45 μμ »
Ελπίζω να μην είμαι εκτός θέματος γιατί έχω μια ερώτηση διαφορετική:Πώς θα σας φαινόταν αν μαθητής σας της γ λυκείου σας έλεγε ότι θα δώσει όλες σας τις σημειώσεις σε μαθητή που πάει σε άλλο καθηγητή; Από όλα τα μαθηματα. Εμένα, για να είμαι ειλικρινής, δε μου πολυάρεσε γιατί κουράστηκα να τις συγκεντρώσω και να φτιάξω ολόκληρα τετράδια, αλλά από την άλλη δε νομίζω να το καταλάβει. 'Η μήπως υπερβάλλω;
"Come out come out wherever you are..."

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #684 στις: Μάρτιος 07, 2012, 11:30:26 μμ »
Πολύ καλή ερώτηση  ;)
Πλάτων "Φαιδρος" 274c-275b,  Oι γραπτοί λόγοι όταν πάρουν τη διατύπωση τους και καταγραφούν, είναι πια ακίνητοι και αμίλητοι, οπως τα εργα της ζωγραφικής. Αν, ας πούμε, τους ρωτήσεις  κατι για όσα λένε, γιατί θέλεις να καταλάβεις κααλύτερα, αυτοί λένε πάντα το ίδιο.Δηλ.ο γραπτός λόγος χρειαζεται ερμηνευτή ....
Θα σου θεσω καποια ερωτήματα και θα παρεις μια απαντηση: Νομιζεις πως δεν θα τα δωσει ακομα κι αν εσυ του το αρνηθεις εξηγώντας το κόπο που εκανες; Αν σου ζητούσε να τις αγοράσει απο σένα, τί θα έλεγες? Εμεις πως δανειζόμαστε βιβλια και βγαζουμε φωτοτυπίες, δεν ειναι ο κόπος αλλου (το γνωστο κλόπη-right),....
H γνωμη μου ειναι (γιατι και μενα δεν θα μου αρεσε να τις δινουν αλλού) πως εξηγησε του το γιατι δεν το θεωρεις σωστο τοσο για σενα οσο και για τον ίδιο. Κανε τον να αναρωτηθει, αν ο φιλος του θα του έδινε τις δικες του σημειωσεις και πως θα αισθανοταν ο αλλος καθηγητης που κανει μαθημα στο φιλο του, γνωρίζοντας ο καθηγητης  πως ο μαθητης του  εχει σημειώσεις και απο τον αλλο καθηγητή!
 
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 07, 2012, 11:33:46 μμ από MARKOS »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος lkjhgfd

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 323
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #685 στις: Μάρτιος 08, 2012, 12:16:03 πμ »
Ευχαριστώ για την απάντηση Μάρκο. Κι εγώ πιστεύω πως αν το έχει αποφασίσει θα τα δώσει. Εμένα δε με πειράζει να τα διαβάσει το άλλο παιδί. Κι αν το βοηθήσουν ακόμα καλύτερα. Αλλά ο καθηγητής; Εμένα αν ένας μαθητής μου μού έλεγε ότι μπορεί να βρει σημειώσεις και από αλλού, θα θιγόμουν μεν, αλλά θα του έλεγα να τις φέρει για να τις δω κι εγώ, μήπως μπορώ να κερδίσω κάτι παραπάνω.
Θα ακολουθήσω τη συμβουλή σου πάντως :)

Υ.Γ. "Κλοπή-paste", ωραίο! ;D
"Come out come out wherever you are..."

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162208
  • Σύνολο θεμάτων: 19243
  • Σε σύνδεση σήμερα: 567
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 445
Σύνολο: 446

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.073 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.