*

Αποστολέας Θέμα: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)  (Αναγνώστηκε 316866 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #420 στις: Ιούλιος 01, 2011, 01:35:18 μμ »
εχεις μια απρόσωπη έκφραση. Κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει μια δοτική προσωπική (αγνοούντι). Επειδή αυτή είναι ίδια με το υπολείμενο του απαρεμφάτου (αγνοούντα), παραλείπεται και η μετοχή που έχουμε είναι αναφορική αφού μεταφράζεται με " αυτός που". Άρα μτφ. "Δεν είναι αισχρό να μαθαίνει αυτός που δεν γνωρίζει". Περιμένω απόψεις και άλλων συναδέλφων.

Συμφωνω, όμως θα κανω μια "διορθωση" στη μεταφραση που μας δινει η συναδελφισσα haroulaki :
" Δεν είναι αισχρό να μαθαίνει αυτός που δεν γνωρίζει".
 Αντι της αντωνυμιας "αυτός" να βάζαμε το "κάποιος" αφου εχουμε απροσωπη συνταξη. γιατι το αυτος (οριστικη αντωνυμια σημαινει 'ο ιδιος"). Δεν ξερω αν συμφωνειτε(?).....

επισης το "αισχρο" μπορει να μεταφραστει και ως "ντροπή","κακό" επονειδιστο" κλπ κλπ αλλα και ετσι να μεινει ειναι πολυ σωστό!
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 01, 2011, 04:49:26 μμ από MARKOS »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:35:33 »

Αποσυνδεδεμένος anda

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 4
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #421 στις: Ιούλιος 01, 2011, 04:43:37 μμ »
ευχαριστω ΜΑΡΚΟ για την απάντηση! το παιδι θα το δω τη δευτερα αλλα απο ότι κατάλαβα απο το τηλεφωνο μαλλον θα χρειαστει αρκετη δουλεια!οσο αναφορα τα χρηματα θελει λεει καλη τιμη...κατω απο 14 λεω να μη δεχτω...

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #422 στις: Ιούλιος 01, 2011, 04:47:58 μμ »
βλεπεις, κρίνεις και .... αν θελεις κατι να ρωτησεις, εδω ειμαστε !
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #423 στις: Ιούλιος 02, 2011, 02:11:59 μμ »
Και όμως παιδιά στο λυσάρι το έχει ως υποθετική μετοχή και κοντεύω να τρελαθώ. Δε μπορώ να βγάλω τη μετάφραση με τίποτα.
Με το πρόβλημα που αντιμετωπίζω σε φάσεις με τη μετάφραση και με τις μετοχές τί λέτε να κάνω? Δε μου είναι εύκολο πάντα να βρίσκω από μόνη μου για τί μετοχή πρόκειται. Μήπως να κάνω η ίδια λίγα μαθήματα αρχαίων σε κάποιο φροντιστήριο όπως το Μπόνια? Θα με βοηθούσε?
Με το παιδί που του κάνω μαθήματα και έχει πρόβλημα στην έκφραση τί θα μπορούσα να κάνω?

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:35:33 »

Αποσυνδεδεμένος Κaterina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 207
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #424 στις: Ιούλιος 02, 2011, 05:08:35 μμ »
Το θέμα της συντακτικής αναγνώρισης των μετοχών και της μετάφρασής τους νομίζω πως είναι από τα πιο ρευστά και αβέβαια. Βέβαια, υπάρχουν και περιπτώσεις που είναι περισσότερο εύκολες και ''αναγνωρίσιμες'' αλλά πολλές φορές έχω δει περιπτώσεις που το ένα βοήθημα την χαρακτηρίζει κάπως ενώ κάποιο άλλο διαφορετικά - αυτό σημαίνει ότι ανάλογα με τον τρόπο που μεταφράζεις ή τα στοιχεία στα οποία στηρίζεις την απάντησή σου μπορούν ίσως να γίνουν δεκτές περισσότερες από μία απόψεις. Ιδανικά για να είναι σίγουρος κανείς θα πρέπει να γνωρίζει το περικείμενο της συγκεκριμένης φράσης στην οποία ανήκει η μετοχή και να προσπαθεί να καταλάβει το νόημα. Επίσης, η καλή γνώση της θεωρίας του συντακτικού είναι ακόμα ένα πολύτιμο βοηθητικό εργαλείο.
Γιατί δεν προσπαθείς να κάνεις πρώτα μόνη σου εξάσκηση σε άγνωστα κείμενα και ασκήσεις συντακτικού; Νομίζω ότι θα νιώσεις μεγαλύτερη άνεση και σιγουριά χωρίς να χρειαστεί να καταφύγεις στο φροντιστήριο.
Όσο για το παράδειγμα που ανέφερες, χωρίς να ξέρω την απάντηση του λυσαριού, θα την χαρακτήριζα χρονικο-υποθετική.
Μτφ:"Δεν είναι ντροπή να μαθαίνεις (ή να μαθαίνει κανείς) όταν δεν γνωρίζεις (ή γνωρίζει)".
Για να μεταφραστεί η μετοχή με το "αυτός που" (επιθετική) μου έλειπε το άρθρο ενώ ως αναφορική μετοχή θα έπρεπε να προηγείται το υποκείμενό της.
Όσο για την καθαρά υποθετική που δίνει το λυσάρι νομίζω πως εντοπίζει λανθάνοντα υποθετικό λόγο με απόδοση την απρόσωπη έκφραση + απαρέμφατο (αυτού του είδους η απόδοση συναντάται στα είδη του προσδοκωμένου και της αόριστης επανάληψης στο παρόν και μέλλον).
"Πάρε την λέξι μου. / Δώσε μου το χέρι σου". Α.Εμπειρίκος

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #425 στις: Ιούλιος 02, 2011, 07:07:06 μμ »
Συμφωνω απολυτα με οσα λεει η Κατερινα, τοσο στα της μετοχης (εγω θα την ελεγα καθαρα υποθετικη χωρις να αποκλειονται και χρον/υποθετικη ή αναφορικη.Ολες σωστες εφοσον δεν αλλοιωνεται το νοημα),οσο και στην εξασκηση σου πανω στο αγνωστο κειμενο.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος dim!

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 55
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #426 στις: Ιούλιος 04, 2011, 12:07:06 πμ »
Συνάδελφοι μια ερώτηση! Πρόκειται να αναλάβω ένα παιδί της Γ' Λυκείου στο μάθημα της Λογοτεχνίας. Θα με συμβουλεύατε να ξεκινήσω από τον "Κρητικό" του Σολωμού ή μήπως "διαισθάνεστε" κάποια αλλαγή στην φετινή ύλη; Ευχαριστώ πολύ!

Αποσυνδεδεμένος firiki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 309
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #427 στις: Ιούλιος 04, 2011, 08:38:24 πμ »
Συνάδελφοι μια ερώτηση! Πρόκειται να αναλάβω ένα παιδί της Γ' Λυκείου στο μάθημα της Λογοτεχνίας. Θα με συμβουλεύατε να ξεκινήσω από τον "Κρητικό" του Σολωμού ή μήπως "διαισθάνεστε" κάποια αλλαγή στην φετινή ύλη; Ευχαριστώ πολύ!
κι εγω αυτο ρωτησα..απαντηση δεν ελαβα και σκεφτομαι να αρχισω απο το αμαρτημα..
ΠΕ02

Αποσυνδεδεμένος ypernouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #428 στις: Ιούλιος 04, 2011, 12:08:41 μμ »
Συνάδελφοι μια ερώτηση! Πρόκειται να αναλάβω ένα παιδί της Γ' Λυκείου στο μάθημα της Λογοτεχνίας. Θα με συμβουλεύατε να ξεκινήσω από τον "Κρητικό" του Σολωμού ή μήπως "διαισθάνεστε" κάποια αλλαγή στην φετινή ύλη; Ευχαριστώ πολύ!
κι εγω αυτο ρωτησα..απαντηση δεν ελαβα και σκεφτομαι να αρχισω απο το αμαρτημα..

Από τα κεντρικά φροντιστήρια (δουλεύω σε αλυσίδα) μας είπαν να ξεκινήσουμε από ποιήματα ποιητικής, ενώ πέρσι ξεκινήσαμε από Κρητικό. Εγώ πάντως αν είχα επιλογή θα ξεκινούσα από αμάρτημα. Και για την περίπτωση που θα βγει ο Κρητικός, αλλά κυρίως επειδή τώρα που έχουν τα παιδιά ακόμα όρεξη να κάναμε και κάτι που μπορεί να πέσει  :)

Αποσυνδεδεμένος dim!

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 55
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #429 στις: Ιούλιος 04, 2011, 03:03:42 μμ »
Ναι, κι εγώ το σκέφτηκα.... Τόσο χρόνια με το "παιχνίδι" του "Κρητικού", είχαμε μια ελπίδα ότι θα έπεφτε και ξεκινούσαμε απ' αυτό γιατί ήταν δύσκολο για τα παιδιά... Τώρα όμως, σκέφτομαι κι εγώ να ξεκινήσω με το "Αμάρτημα", έπειτα να προχωρήσω στο "Όνειρο στο κύμα" και μετά από αυτά -και εφόσον είναι στην ύλη-, να ασχοληθώ με τον "Κρητικό"!! Παιδιά και μια βοήθεια με την Ιστορία της κατεύθυνσης. Θα τη διδάξω για πρώτη φορά. Πώς μου προτείνετε να οργανώσω το μάθημα; Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!!

Αποσυνδεδεμένος Εγώ είμαι

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 769
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #430 στις: Ιούλιος 04, 2011, 07:29:25 μμ »
Eγώ πάλι ξεκίνησα με τον Κρητικό ....ακολουθώ την ύλη και σειρά διδασκαλίας κανονικά ....και ο Δίας μεθ΄υμών

Ιστορία για να διδαχθεί μ έναν μάλλον παιδαγωγικο τρόπο χρειάζεσαι σχεδιαγράμματα,πλαγιότιτλους και ερωτήσεις ανά παράγραφο ,δηλαδή σκοπός να είναι η αφομοίωση της ενότητας ώστε έπειτα να μπορέσουν να παπαγαλίσουν -δυστυχώς-το μάθημα.Επίσης ,οι χρονολογίες της κάθε ενότητας να υπογραμμίζονται-κυκλώνονται ,χρησιμοποίησε χαρτάκια ποστ -ιτ για ορισμούς..γενικά το βιβλίο να είναι πολύχρωμο ....μπας και τους ξεγελάσεις :)

Αποσυνδεδεμένος dim!

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 55
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #431 στις: Ιούλιος 05, 2011, 09:22:39 μμ »
Σ' ευχαριστώ πολύ!!!!!!

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #432 στις: Ιούλιος 14, 2011, 12:50:19 μμ »
Παιδιά ξέρετε τί ώρα σχολάνε τα παιδιά της ά γυμνασίου?
Κάνουν 6ωρο ή 7ωρο? Μάλλον θα αναλάβω να παίρνω ένα παιδί από το σχολείο για να το διαβάζω και δεν ξέρω τί ωρα θα είναι περίπου..μία, μιάμισι ή δύο?

Αποσυνδεδεμένος firiki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 309
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #433 στις: Ιούλιος 14, 2011, 01:19:08 μμ »
Παιδιά ξέρετε τί ώρα σχολάνε τα παιδιά της ά γυμνασίου?
Κάνουν 6ωρο ή 7ωρο? Μάλλον θα αναλάβω να παίρνω ένα παιδί από το σχολείο για να το διαβάζω και δεν ξέρω τί ωρα θα είναι περίπου..μία, μιάμισι ή δύο?

7ωρα εχουν μονο και σχολανε στις 2+10
ΠΕ02

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32313
  • Τελευταία: anikologr3
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161200
  • Σύνολο θεμάτων: 19229
  • Σε σύνδεση σήμερα: 747
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 513
Σύνολο: 513

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.08 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.