*

Αποστολέας Θέμα: Βιολογία Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 53940 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος eduprisma

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 1
    • Προφίλ
Βιολογία Γ' Λυκείου
« στις: Μάιος 28, 2008, 03:07:09 μμ »
Παιδιά Help! Σχετικά με το 3ο θέμα στη βιολογία κατεύθυνσης το τρίτο υποερώτημα που ζητάει "να καθοριστεί το ένζυμο που καταλύει τη μεταγγραφή" πρέπει να δοθεί ως απάντηση και η διαδικασία της μεταγραφής ή αρκεί μόνο η αναφορά στο ένζυμο ;
Και κάτι ακόμα...
Στο θέμα 4ο στο ερώτημα που μιλάει για τη μετάλλαξη στο mRNA πρέπει να αναφερθούν μόνο οι επιτπώσεις απο την συγκεκριμένη αλλαγή ή να δοθούν και όλες οι επιπτώσεις μίας αντικατάστασης βάσης

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:26:37 »

Αποσυνδεδεμένος kalia_

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 50
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1 στις: Οκτώβριος 06, 2009, 02:06:41 μμ »
Χαιρετώ όλους τους καθηγητές και ιδιαίτερα τους συναδέλφους Βιολόγους!
Με αφορμή την αλλαγή της ύλης της Βιολογίας γενικής παιδείας και την ενσωμάτωση σε αυτήν και
της εισαγωγής της εξέλιξης, ανοίγω αυτό το θέμα. Δεν είναι βέβαια τυχαία η αλλαγή αυτή φέτος, που ορίστικε ως έτος Δαρβίνου!!!
Φέτος είναι μόλις η δεύτερη χρονιά που διδάσκω (σε φροντιστήριο) Βιολογία και νιώθω ότι η
διδασκαλία της εξέλιξης είναι μεγάλη ευθύνη και συνάμα πρόκληση για μένα.
Για αυτόν τον λόγο θα σας παρακαλούσα να μου αναφέρετε ιδέες για σωστή προσέγγιση του θέματος,
ποιές είναι οι παρανοήσεις και οι αντιστάσεις των μαθητών και ό,τι άλλο θεωρείτε
χρήσιμο για να διδαχθεί η Εξέλιξη όσο το δυνατόν καλύτερα....

Αποσυνδεδεμένος sec

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 696
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2 στις: Οκτώβριος 07, 2009, 06:01:21 μμ »
Καλησπέρα, πολύ καλή η ιδέα σου. "Διαφήμισε" λίγο το θέμα, γιατί εδώ που βρίσκεται, δεν ψάχνουν οι βιολόγοι  ;)
Αντίσταση no1: πέρυσι, με αφορμή το ότι ήταν έτος Δαρβίνου και έγινε μια επίσκεψη του σχολείου στο Ε.Ι.Ε. ρωτάω τα παιδιά τι γνωρίζουν για την εξέλιξη των ειδών. Σιγή... τελικά μια μαθήτρια λέει "κυρία εγώ δεν πιστεύω στην εξέλιξη"...

Αποσυνδεδεμένος kalia_

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 50
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #3 στις: Οκτώβριος 07, 2009, 07:20:07 μμ »
Πολύ χαίρομαι για την απάντησή σου sec!

Τέτοιες αντιστάσεις φαντάζομαι κι εγώ ότι θα υπάρξουν (μιας και δεν έχω ξαναδιδάξει το θέμα).
Και το ερώτημα είναι πώς θα φερθούμε εμείς για να τους αλλάξουμε την γνώμη.
Μια παρανόηση που ακούω πολλές φορές σε συζητήσεις είναι:
Αφού ο άνθρωπος προέρχεται από τον πίθηκο, τότε γιατί υπάρχουν ακόμη οι πίθηκοι;;;;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:26:37 »

Αποσυνδεδεμένος sec

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 696
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #4 στις: Οκτώβριος 17, 2009, 07:29:06 πμ »
Αν κάποιος προμηθευτεί αυτό το βιβλίο:

έκδοση ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΒΙΟΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ «2009 ΕΤΟΣ ΔΑΡΒΙΝΟΥ : Η ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΥ ΑΛΛΑΞΕ ΤΙΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ» με πρόλογο του καθηγητή κ. Ε. Ζούρου

καλό θα είναι να μας πει τη γνώμη του.

Αποσυνδεδεμένος utenar

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1545
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #5 στις: Οκτώβριος 17, 2009, 09:23:31 πμ »
Η πιο κοινη παρανοηση ειναι οτι ο ανθρωπος προερχεται απο τον πιθηκο.

Δεν εχω δει αν η εισαγωγη στην Εξελιξη του σχολικου βιβλιου αναφερει τα ομολογα οργανα, κλπ. Κατα τη γνωμη μου, ο εκπαιδευτικος θα επρεπε να κανει αναφορα εκει, οπως και στην οντογενεση του ανθρωπινου εμβρυου. Διοτι αν μαθουν μονο για Λαμαρκ και Δαρβινο, οι μαθητες δε θα καταλαβουν τιποτα ουσιαστικο για την Εξελιξη...

Αποσυνδεδεμένος ka8hghths

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 3
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #6 στις: Οκτώβριος 17, 2009, 09:42:26 πμ »
χαιρομαι για το θεμα αυτο κ περιμενω τις συμβουλες των συναδελφων βιολογων, γιατι,  καλως ή κακως, στο δημοσιο σχολειο θα κληθουμε κ εμεις των αλλων ειδικοτητων να διδαξουμε το τμημα αυτο της υλης..

Αποσυνδεδεμένος sec

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 696
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #7 στις: Οκτώβριος 17, 2009, 10:11:30 μμ »
Διοτι αν μαθουν μονο για Λαμαρκ και Δαρβινο, οι μαθητες δε θα καταλαβουν τιποτα ουσιαστικο για την Εξελιξη...

Σα μαθηματάκι ιστορίας θα είναι  ::) Όλο το ζουμί είναι μετά τις 10 σελίδες που προστέθηκαν, να δω με τι επιχειρήματα θα αντικρούσουμε τα αυτονόητα σχόλια "Κυρία εγώ δεν πιστεύω ότι προερχόμαστε από τον πίθηκο"...

Αποσυνδεδεμένος utenar

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1545
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #8 στις: Οκτώβριος 18, 2009, 09:50:34 πμ »
Εξ'αιτιας αυτου του τοπικ που ανοιξε η συναδελφος, καθισα χθες βραδυ και διαβασα το κομματι της Εξελιξης απο το σχολικο βιβλιο. Η αντιδραση μου με μια λεξη: ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ!

Φλυαριες (π.χ. οι πρωτες 2 σελιδες), περιττη η θεωρια του Λαμαρκ (σωστο ν'αναφερεται στο κεφαλαιο για ιστορικους λογους, περιττο να ειναι εντος υλης!) κι επιπλεον ειναι ΕΚΤΟΣ υλης οι πιο σημαντικες σελιδες (132-140). Ενταξει, δεν ειπαμε να συμπεριλαβουν και την εξελιξη του ανθρωπου στη διδακτεα/εξεταστεα υλη, αλλά να μη φτασουν ουτε στις σελ. 132-140??? Μα εκει ειναι ολο το ζουμι του κεφαλαιου, οι ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ της εξελιξης!

Ασυζητητι, εγω θ'αναφερω αυτες τις αποδειξεις στο μαθημα μου, γιατι αλλιως μπορει να μη γινει κατανοητη η διαδικασια της εξελιξης. Υπαρχει κινδυνος παρανοησης από τους μαθητες οτι η εξελιξη δουλευει με τα ατομα ενος ειδους κι οχι με τους πληθυσμους. Θα με ρωτανε γιατι ανηκουν στο ιδιο ειδος κι οχι σε διαφορετικο το σκυλακι Τσιουαουα κι ο Αγιου Βερναρδου! Αν δεν υπαρχει διαχωρισμος του πληθυσμου, δεν προκυπτει νεο ειδος. Πώς θα το καταλαβουν αυτο, αν δεν αναφερουμε τις παρακατω σελιδες?

Για να βαλουν εντος υλης αυτην την παπαγαλια, αφαιρεσαν την παραγωγικοτητα, με την οποια μπορουσαμε να κανουμε και καμια ασκησουλα? Δεν ειμαστε καλααα...

Αποσυνδεδεμένος sec

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 696
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #9 στις: Οκτώβριος 18, 2009, 05:58:42 μμ »
Για να βαλουν εντος υλης αυτην την παπαγαλια, αφαιρεσαν την παραγωγικοτητα, με την οποια μπορουσαμε να κανουμε και καμια ασκησουλα? Δεν ειμαστε καλααα...

Κι όχι μόνο, αφαίρεσαν και τον πολλ/μό των ιών τη μοναδική σφήνα μοριακής βιολογίας μέσα στο βιβλίο που τυχάινει να έιναι και ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ γνώση για τη βιολογία κατεύθυνσης! Η αβάσταχτη ελαφρότητα της βιολογιας θα καταντήσει το μάθημα  :P

Αποσυνδεδεμένος kalia_

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 50
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #10 στις: Οκτώβριος 24, 2009, 04:26:21 μμ »

 Διοτι αν μαθουν μονο για Λαμαρκ και Δαρβινο, οι μαθητες δε θα καταλαβουν τιποτα ουσιαστικο για την Εξελιξη...

Συμφωνώ. Πράγματι η εισαγωγή της εξέλιξης δεν θα κάνει τους μαθητές να κατανοήσουν πλήρως το νόημά της.
Σαν παραμυθάκι είναι για μαθητές μικρότερων τάξεων. Ασε που είναι πολύ δύσκολο να το μάθεις τέτοιο μάθημα. Από τη στιγμή μάλιστα που είναι πανελληνίως εξεταζόμενο, είναι αναγκασμένα τα παιδιά να το παπαγαλίσουν!
Επιμένει πολύ στην θεωρία του Λαμάρκ ενώ θα μπορούσε να εστιάσει πράγματι στις πολύ πιο ενδιαφέρουσες αποδείξεις της εξέλιξης!
                         

Αποσυνδεδεμένος daimonman

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 248
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #11 στις: Νοέμβριος 08, 2009, 08:10:00 μμ »
Γνωρίζετε κανένα βοήθημα που να αξίζει να το πάρει ένας μαθητής Γ Λυκείου για τη Βιολογία Γενικής παιδείας?

Αποσυνδεδεμένος kalia_

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 50
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #12 στις: Ιανουάριος 27, 2010, 03:14:48 μμ »
Χαίρετε!!!
Παρακαλώ όσους γνωρίζουν να με διαφωτίσουν!
Είμαι βιολόγος και διδάσκω σε φροντιστήριο το μάθημα και είπα στα παιδιά ότι η ερώτηση 3 σελ 82 είναι εκτός γιατί αναφέρεται στην παραγωγικότητα που είναι εκτός ύλης. Όμως μια μαθήτρια μου είπε ότι η καθηγήτρια στο σχολείο τους έκανε την άσκηση και μάλιστα τους είπε να την προσέξουν και ιδιαίτερα γιατί είναι πολύ καλή!  ???
Ποια είναι η γνώμη σας;
Εσείς την κάνατε;

Αποσυνδεδεμένος kalia_

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 50
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Βιολογία Γ' Λυκείου
« Απάντηση #13 στις: Ιανουάριος 29, 2010, 02:11:17 μμ »
Δεν υπάρχει κανένας Βιολόγος να με βοηθήσει;

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159788
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 621
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 14
Επισκέπτες: 540
Σύνολο: 554

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.13 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.