0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Κάπου λέει ο Γεωργούλης ότι η λύση των δεσμωτών σ'ένα πρώτο στάδιο γίνεται από τους ίδιους ''στη διαδρομή της φυσικής ροής''.Μήπως τελικά εκλαμβάνουμε τα ρ.λυθείη και αναγκάζοιτο μέσα και όχι με παθητική σημασία; Πραγματικά παρακάτω φαίνεται καθαρά ότι κάποιος άλλος τον πιέζει.Στο συγκεκριμένο σημείο θα ήθελα τη διευκρίνηση.Αλλά πάντως ευχαριστώ για την προσπάθεια σας
Ωστόσο, το πρόβλημα εν προκειμένοις υφίστατα. Δηλ. κατά πόσον σ'ενα πρώτο στάδιο η λύση από τα δεσμά του ζόφου και της άγνοιας θα επέλθει από τον ίδιο το δεσμώτη χωρίς έξωθεν βοήθεια. Στηρίζω την άποψη μου στο γεγονός ότι στην αλληγορία δε διευκρινίζεται ο τρόπος, με τον οποίο ο πρώτος δεσμώτης καταφέρνει με κάποιο τρόπο (δηλ. με ποιο;) να σπάσει τα δεσμά του, να εξέλθει του σπηλαίου και να θεαθεί την ύψιστη Ιδέα, την Ιδέα του Αγαθού, ώστε φωτισμένος εν συνεχεία να επιστρέψει στη σπηλιά για να φωτίσει με κίνδυνο της ζωής του, τους παλαιούς συνδεσμώτες.
Καλημέρα! Έπεσε στα χέρια μου ενα παλιό βιβλίο καθηγητή της Ελένης Κακριδή. Γνωρίζει κάποιος κάτι γι'αυτό? Είναι το μόνο που έχω για Όμηρο και θα ήθελα να ξέρω αν βοηθάει. Επίσης από το πανεπιστήμιο μας έδωσαν τόμους για την Ιλιάδα από εκδ University Studio Press και για τη Ζ ραψωδία έχει γράψει ο Ρεγκάκος. Τι γνώμη έχετε?
Παράθεση από: marion στις Νοέμβριος 10, 2008, 11:29:02 μμΩστόσο, το πρόβλημα εν προκειμένοις υφίστατα. Δηλ. κατά πόσον σ'ενα πρώτο στάδιο η λύση από τα δεσμά του ζόφου και της άγνοιας θα επέλθει από τον ίδιο το δεσμώτη χωρίς έξωθεν βοήθεια. Στηρίζω την άποψη μου στο γεγονός ότι στην αλληγορία δε διευκρινίζεται ο τρόπος, με τον οποίο ο πρώτος δεσμώτης καταφέρνει με κάποιο τρόπο (δηλ. με ποιο;) να σπάσει τα δεσμά του, να εξέλθει του σπηλαίου και να θεαθεί την ύψιστη Ιδέα, την Ιδέα του Αγαθού, ώστε φωτισμένος εν συνεχεία να επιστρέψει στη σπηλιά για να φωτίσει με κίνδυνο της ζωής του, τους παλαιούς συνδεσμώτες.έλα μου ντε με ποιον τρόπο;;; καλά ο ρόλος του φιλοσόφου απο τότε που αντίκρυσε το Αγαθό, αλλά αυτον ποιός τον φώτισε;; λύθηκε τυχαία;; πάλεψε για να λυθεί;; δεν το χω καταλάβει απο τότε που ήμουν μαθήτρια..ίσως κάποιος που έχει μελετήσει τον Πλάτωνα εις βάθος να το ξέρει...μου θυμίζει πάντως λίγο το πρόβλημα δημιουργίας του κόσμου...