*

Αποστολέας Θέμα: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια  (Αναγνώστηκε 150527 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος cycle

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 77
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #854 στις: Ιανουάριος 20, 2009, 11:13:58 μμ »
Καλησπερα σε ολους .Μήπως μπορείτε να μου λύσετε την απορία , σε περίπτωση που μας ρωτήσουν τη συλλογιστική πορεια που ακολουθεί ο Αριστοτέλης στα ηθικά γράφουμε παραγωγή ή επαγωγή? Διότι σε σεμινάριο που παρακολούθησα καθηγητής επιμορφωτής ισχυρίστηκε οτι ησυλλογιστική του Αριστοτέλη είναι παραγωγική.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:08:56 »

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #855 στις: Ιανουάριος 20, 2009, 11:21:39 μμ »
η συλλογιστικη του Αριστοτελη ειναι ξεκαθαρα επαγωγικη. σε ολα τα συγγραμματα αυτο αναφερεται. εχει σχεση με τον εμπειρισμο του αριστοτελη. επαγωγικη σημαινει οτι ξεκιναει απο τα ειδικα κ καταληγει σε γενικα συμπερασματα. ετσι ο αριστοτελης ως εμπειριστης που ηταν παρατηρουσε τα γεγονοτα της φυσης (ειδικο) κ κατεληγε σε γενικες διαπιστωσεις.
σε καποια σημεια χρησιμοποιει κ την αναλογικη μεθοδο (ωσπερ των αλλων τεχνων κτλ) αλλα κατα κορον χρησιμοποιει την επαγωγικη.
για παραγωγικη εγω τουλαχιστον δεν εχω διαβασει ουτε ακουσει τιποτα
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 20, 2009, 11:31:10 μμ από maryvas »

Αποσυνδεδεμένος Georgia s

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1272
  • Φύλο: Γυναίκα
  • η παιδεία είναι θέμα εσωτερικού πολιτισμού
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #856 στις: Ιανουάριος 20, 2009, 11:27:40 μμ »
χωρίς να έχω διαβάσει - αλλά απ ό τι θυμάμαι παλαιότερα που δίδασκα το μάθημα- (γι αυτο κ το λέω με επιφύλαξη), δε νομίζω πως σε όλα τα αποσπάσματα ακολουθείται ίδια συλλογ πορεία..εξαρτάται απο το επιχείρημα νομίζω..

υγ. έγραψα το μην πριν την παρατηρηση της mar με την οποια συμφωνώ όσον αφορά στην γενικότερη πορεία της φιλοσοφικής σκέψης του Αριστοτέλη , η οποια είναι επαγωγική όντως..
δεν είμαι όμως σίγουρη για το αν πάντα στα αποσπάσμ του σχολικού βιβλιου ακολουθείται επαγωγική..σίγουρα πάντως η mar που διαβάζει ξέρει καλύτερα..
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 20, 2009, 11:34:04 μμ από Georgia s »

Αποσυνδεδεμένος sharon

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 316
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #857 στις: Ιανουάριος 21, 2009, 12:07:32 πμ »
ευχαριστώ για την απάντηση maryvas .τραγική παρέκταση εννοούσα.. μπερδεύτηκα ..
οι παρεκβάσεις είναι στον Ηρόδοτο ..άσχετο

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:08:56 »

Αποσυνδεδεμένος Supreme

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1037
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #858 στις: Ιανουάριος 21, 2009, 12:09:30 πμ »
Στο 1 κεφάλαιο υπάρχει παραγωγικός συλλογισμός για να αποδείξει ότι οι ηθικές αρετές δεν προέρχονται από τη φύση αλλά αποκτιουνται με συνήθεια.
Πρώτα διατυπώνει την άποψη του και μετά τη στηρίζει με εμπειρικά παραδείγματα(πέτρα+φωτιά)

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #859 στις: Ιανουάριος 21, 2009, 12:51:37 πμ »
Στο 1 κεφάλαιο υπάρχει παραγωγικός συλλογισμός για να αποδείξει ότι οι ηθικές αρετές δεν προέρχονται από τη φύση αλλά αποκτιουνται με συνήθεια.
Πρώτα διατυπώνει την άποψη του και μετά τη στηρίζει με εμπειρικά παραδείγματα(πέτρα+φωτιά)

το οτι διατυπωνει πρωτα  την αποψη δλδ το συμπερασμα δε σημαινει οτι ειναι παραγωγικος ο συλλογισμος.
"ο αριστοτελης στηριζει τη συλλογιστικη του σε παραδειγματα.(φωτια, πετρα). η συλλογιστικη του δηλαδη πορεια αποτελει επαγωγη." παραθεση απο μπονια.
"στο αποσπασμα αυτο ο Αριστοτελης, προκειμενου να αποδειξει με επαγωγικο συλλογισμο οτι οι ηθικες αρετες δεν υπαρχουν μεσα μας εκ φυσεως, αλλα ειναι αποτελεσμα εθισμου, χρησιμοποιει το παραδειγμα της φωτιας κ της πετρας, οι οποιες-αντιθετα με τις ηθικες αρετες-υπαρχουν στον ανθρωπο εκ φυσεως" παραθεση απο σχολικο βοηθημα του πασχαλιδη
τελος παντων ισως να διαβασες καπου οτι το πρωτο παραδειγμα ειναι με παραγωγικο συλλογισμο. μπορει κ να εχεις δικιο. εγω παντως δεν το εχω δει πουθενα.

Αποσυνδεδεμένος Supreme

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1037
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #860 στις: Ιανουάριος 21, 2009, 01:05:35 πμ »
Στο 1 κεφάλαιο υπάρχει παραγωγικός συλλογισμός για να αποδείξει ότι οι ηθικές αρετές δεν προέρχονται από τη φύση αλλά αποκτιουνται με συνήθεια.
Πρώτα διατυπώνει την άποψη του και μετά τη στηρίζει με εμπειρικά παραδείγματα(πέτρα+φωτιά)

το οτι διατυπωνει πρωτα την αποψη δλδ το συμπερασμα δε σημαινει οτι ειναι παραγωγικος ο συλλογισμος. είναι συμπέρασμα αλλά άλλου συλλογισμού.Είναι η αρχή του επόμενου
"ο αριστοτελης στηριζει τη συλλογιστικη του σε παραδειγματα.(φωτια, πετρα). η συλλογιστικη του δηλαδη πορεια αποτελει επαγωγη." παραθεση απο μπονια.Δε μου λέει κάτι ο Μπόνιας
"στο αποσπασμα αυτο ο Αριστοτελης, προκειμενου να αποδειξει με επαγωγικο συλλογισμο οτι οι ηθικες αρετες δεν υπαρχουν μεσα μας εκ φυσεως, αλλα ειναι αποτελεσμα εθισμου, χρησιμοποιει το παραδειγμα της φωτιας κ της πετρας, οι οποιες-αντιθετα με τις ηθικες αρετες-υπαρχουν στον ανθρωπο εκ φυσεως" παραθεση απο σχολικο βοηθημα του πασχαλιδη.Αυτό δε ξέρω πού το λέει το ίδιο το κείμενο
τελος παντων ισως να διαβασες καπου οτι το πρωτο παραδειγμα ειναι με παραγωγικο συλλογισμο. μπορει κ να εχεις δικιο. εγω παντως δεν το εχω δει πουθενα.
Μπορεί να έχω δίκιο μπορεί και όχι.Απλά το παρέθεσα και αυτό να μου πείτε και σεις τη γνώμη σας

« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 21, 2009, 01:11:31 πμ από Supreme »

Αποσυνδεδεμένος latifov

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 89
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #861 στις: Ιανουάριος 21, 2009, 02:35:54 πμ »
http://www.didefth.gr/docs/a2450aristotelis_c_lyk_theo.pdf
νομίζω το ότι ο αριστοτέλης χρησιμοποιεί κατα βάση την επαγωγή δεν είναι και δεσμευτικό για κάθε συλλογισμό που έκανε... στο παραπάνω λινκ στην σελίδα 8 υπάρχει ένα σχόλιο που προσωπικά με βρίσκει σύμφωνο.

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2608
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #862 στις: Ιανουάριος 21, 2009, 08:37:50 πμ »
Πρόσφατα τελείωσα στο φροντιστήριο τα ηθικά και θυμάμαι ότι ο Εμμανουηλίδης λέει για όλα τα κεφάλαια επαγωγική (μεταίχμιο). Ο Σωκράτης εισήγαγε τη μέθοδο, αλλά ο Αριστοτέλης την εφάρμοσε συστηματικά. Σκέφτηκα και εγώ "μα, πώς είναι δυνατόν, αφού η θέση του είναι στην αρχή". Αν το σκεφτούμε λογικά, κάνει κάποια νύξη στην αρχή, για να κατατοπιστεί ο αναγνώστης για τα παραδείγματα που θα ακολουθήσουν (επιμέρους) και η θέση του, ολοκληρωμένη παρατίθεται στο τέλος.

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #863 στις: Ιανουάριος 21, 2009, 10:26:19 πμ »
http://www.didefth.gr/docs/a2450aristotelis_c_lyk_theo.pdf
νομίζω το ότι ο αριστοτέλης χρησιμοποιεί κατα βάση την επαγωγή δεν είναι και δεσμευτικό για κάθε συλλογισμό που έκανε... στο παραπάνω λινκ στην σελίδα 8 υπάρχει ένα σχόλιο που προσωπικά με βρίσκει σύμφωνο.


προφανως εννοεις αυτο που λεει για τον συλλογισμο οτι ειναι παραγωγικος. η διατυπωση αυτη οντως μπερδευει κ μαλιστα κ εγω που το εψαξα χθες κ τον ειδα μου εκανε για παραγωγικος αφου παει οντως απο το γενικο στο ειδικο. αυτο ομως που κανει το συλλογισμο να γινεται επαγωγικος ειναι οτι για να στηριξει την πρωτη προκειμενη του, χρησιμοποιει παραδειγματα απο τη φυση, δλδ απο την εμπειρια, τα παραδειγματα της φωτιας κ της πετρας.

οπως κ να χει το θεμα για να μη μπερδευτει η κοπελα που ρωτησε, μπορει να υπαρχει παραγωγικος ή αναλογικος συλλογισμος σε καποια συγκεκριμενα σημεια, αλλα γενικα σε περιπτωση που ρωτησουν σε πολλαπλης, πρεπει να απαντησει οτι ειναι επαγωγικος.
αν επιχειρηματολογησει καποιος σωστα στον παραπανω συλλογισμο που παρεθεσες ειτε τον πει παραγωγικο ειτε επαγωγικο δε νομιζω να χει σημασια. σημασια εχει πώς θα στηριξουμε την αποψη μας.  ;)

Αποσυνδεδεμένος latifov

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 89
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #864 στις: Ιανουάριος 21, 2009, 10:33:00 πμ »
ακριβώς όπως το λες. όμως για να έχουμε επαγωγικό συλλογισμό πρέπει να φτάνουμε επαγωγικά στο συμπέρασμα και όχι να στηρίζεται με παραδείγματα (δηλ. με επαγωγικό τρόπο) μια προκείμενη.
για ερώτηση σε πολλαπλές έχεις δίκιο. αν όμως τεθεί ερώτημα επι δοθέντος αποσπάσματος να μην βιαστούμε να πούμε Αριστοτέλης = επαγωγή και τέλος.

Αποσυνδεδεμένος Georgia s

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1272
  • Φύλο: Γυναίκα
  • η παιδεία είναι θέμα εσωτερικού πολιτισμού
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #865 στις: Ιανουάριος 21, 2009, 10:49:42 πμ »
ακριβώς όπως το λες. όμως για να έχουμε επαγωγικό συλλογισμό πρέπει να φτάνουμε επαγωγικά στο συμπέρασμα και όχι να στηρίζεται με παραδείγματα (δηλ. με επαγωγικό τρόπο) μια προκείμενη.
για ερώτηση σε πολλαπλές έχεις δίκιο. αν όμως τεθεί ερώτημα επι δοθέντος αποσπάσματος να μην βιαστούμε να πούμε Αριστοτέλης = επαγωγή και τέλος.
αυτό ακριβώς πιστεύω κ υποστήριξα κ εγώ παραπάνω. ;)

Αποσυνδεδεμένος stratos91

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1319
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #866 στις: Ιανουάριος 21, 2009, 11:06:22 πμ »
Άλλος ο τρόπος ανάπτυξης της παραγράφου και άλλος ο συλλογισμός. Στο συγκεκριμένο απόσπασμα του Αριστοτέλη η παράγραφος αναπτύσσεται παραγωγικά (αυτό βέβαια δε μας ενδιαφέρει), αλλά ο συλλογισμός εξακολουθεί να είναι επαγωγικός. Αυτό πρέπει να το προσέξουμε και στα Νέα νομίζω.

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2608
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #867 στις: Ιανουάριος 21, 2009, 11:12:39 πμ »
Άλλος ο τρόπος ανάπτυξης της παραγράφου και άλλος ο συλλογισμός. Στο συγκεκριμένο απόσπασμα του Αριστοτέλη η παράγραφος αναπτύσσεται παραγωγικά (αυτό βέβαια δε μας ενδιαφέρει), αλλά ο συλλογισμός εξακολουθεί να είναι επαγωγικός. Αυτό πρέπει να το προσέξουμε και στα Νέα νομίζω.
Καλά, στα νέα παράγραφος θα μπει, εκτός και αν εννοείς την ειδική διδακτική. Και αυτό που λες είναι απόλυτα σωστό, δηλαδή ο Αριστοτέλης κάνει μια νύξη για το τι θέλει να αποδείξει και στη συνέχεια παραθέτει τα επιχειρήματά του και στο τέλος το συμπέρασμα ολοκληρωμένο, όπως για παράθειγμα με τον ορισμό της ηθικής αρετής. Σε κάθε παράγραφο εξετάζει και κάτι συγκεκριμένο και καταλήγει στον ορισμό. Συνεπώς και εγώ θεωρώ απίθανο να ρωτήσουν τρόπο αναπτυξης παραγράφου, αλλά σχετικά με την πορεία του νου του Αριστοτέλη.

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159859
  • Σύνολο θεμάτων: 19213
  • Σε σύνδεση σήμερα: 533
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 529
Σύνολο: 538

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.114 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.