*

Αποστολέας Θέμα: ειδικη διδακτικη ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια  (Αναγνώστηκε 108086 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος green ice

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 334
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #392 στις: Ιανουάριος 17, 2009, 11:37:44 πμ »
Λοιπόν, λέγεται φύλλο εργασίας και αξιολόγησης κ το κάνουν σε τρία λεπτά περίπου μέσα στην τάξη  τα παιδιά,αφού έχει ολοκληρωθεί η διδακτική διαδικασία.Μετά δίνουμε τις ασκήσεις εμπέδωσης σε φωτοτυπίες( σε δύο λεπτάκια τις μοιράζω) ,δεν απαντώ σαυτές,είναι για το σπίτι(έχουν να κάνουν με τους στόχους που έχω θέσει στην αρχή κ έχω αναλύσει στο μάθημα μου).Ελπίζω να βοήθησα.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #393 στις: Ιανουάριος 17, 2009, 12:06:41 μμ »
Λοιπόν, λέγεται φύλλο εργασίας και αξιολόγησης κ το κάνουν σε τρία λεπτά περίπου μέσα στην τάξη  τα παιδιά,αφού έχει ολοκληρωθεί η διδακτική διαδικασία.Μετά δίνουμε τις ασκήσεις εμπέδωσης σε φωτοτυπίες( σε δύο λεπτάκια τις μοιράζω) ,δεν απαντώ σαυτές,είναι για το σπίτι(έχουν να κάνουν με τους στόχους που έχω θέσει στην αρχή κ έχω αναλύσει στο μάθημα μου).Ελπίζω να βοήθησα.

Ευχαριστώ! Πάντως και το φύλλο εργασίας δεν πρέπει να έχει σχέση με τους στόχους και την ανάλυσή μου; Οι ασκήσεις προέκτασης δεν ζητούν και κάτι παραπάνω; Αυτές μπορούν να δοθούν και στο φύλλο εργασίας;

Αποσυνδεδεμένος dora2008

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 166
  • .."μην κλέβεις κλέφτη, μην κλέβεις κλέφτη.."
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #394 στις: Ιανουάριος 17, 2009, 01:09:33 μμ »
Σχετικά με το "φύλλο εργασίας" κι ελπίζοντας να μην περιπλέξω περισσότερο τα πράγματα.. ΄Εχω την εντύπωση από κάποια σχέδια μαθήματος που έχουν πέσει στην αντίληψή μου, ότι προϋποθέτουν λίγο πιο σύνθετες διαδικασίες. Κατ΄ αρχάς ενδείκνυνται ιδιαίτερα για ομαδικές εργασίες (ομαδοσυνεργατική μέθοδος), οπότε οι μαθητές μπορούν να επεξεργαστούν τις ασκήσεις / ζητούμενα συνεργατικά, κυρίως σε ομάδες ανά δύο. ΄Επειτα τα φύλλα εργασίας αποτελούν άριστο υλικό για διαθεματικές δραστηριότητες και δραστηριότητες γενικότερα που ξεφεύγουν από το αυστηρό πλαίσιο του σχολικού βιβλίου και εμπλέκουν τους μαθητές στη χρήση ίντερνετ, αναζήτηση διαφόρων πληροφοριών από το διαδίκτυο κλπ. Σε αυτήν την περίπτωση, το φύλλο εργασίας θα πρέπει να περιλαμβάνει και οδηγίες του τύπου σε ποιες ιστοσελίδες πρέπει να ανατρέξουν οι μαθητές, ποιες ακριβώς πληροφορίες να αναζητήσουν, καθώς φυσικά και συγκεκριμένες ερωτήσεις - κριτήρια αξιολόγησης. Με αυτήν την έννοια, ναι τα φύλλα εργασίας, αποτελούν τα ίδια κριτήριο αξιολόγησης, που όμως είναι πιο σύνθετο και απαιτεί τουλάχιστο συνδυασμό ικανοτήτων και γνώσεων, ποικίλες δραστηριότητες και περισσότερο χρόνο. (από τις απλές ερωτήσεις κλειστού ή ανοιχτού τύπου).
Οι ερωτήσεις ανοιχτού τύπου μπορούν να τεθούν στους μαθητές σε οποιαδήποτε φάση της διδασκαλίας, επιτελώντας βέβαια και διαφορετικό κάθε φορά ρόλο: π.χ. στη φάση "συναισθηματικής προετοιμασίας" και προετοιμασίας κατάλληλου ψυχογνωστικού κλίματος, για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των μαθητών, στη φάση της ανάλυσης για να εμπλέξουν περισσότερο τους μαθητές στη μαθησιακή διαδικασία ή να προκαλέσουν το διάλογο σε αμφιλεγόμενα ζητήματα ή σε ζητήματα "κρίσης αξιών" και τέλος μπορούν να δωθούν στη φάση αξιολόγησης (για επεξεργασία είτε στο σπίτι είτε στη σχολική αίθουσα) και να αποτελέσουν τις λεγόμενες "ασκήσεις επέκτασης".
Συγνώμη αν κούρασα, αλλά μου χρειάζεται κι εμένα να ξεκαθαρίσω πράγματα..
τρεις λαλούν κι οι υπόλοιποι χορεύουν

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #395 στις: Ιανουάριος 17, 2009, 01:20:17 μμ »
η αληθεια ειναι οτι δεν εχω ξανακουσει κατι τετοιο για ειδικη διδακτικη. στηριζομαι στο μαθημα του φροντιστηριου, οπου δε μας ανεφερε κατι τετοιο, κ δε διαβαζω κατι αλλο για να μη μπερδευτω. το εψαξα ομως λιγο στο ιντερνετ κ θα συμφωνησω με ντορα2008. δειτε λιγο αυτο:
http://www.netschoolbook.gr/kav2.pdf

επισης αν το παρουμε σχεδιο εργασιας (project)- φυλλο εργασιας, φαινεται να εχουν καποια νοηματικη σχεση

http://www.filvis.net/web_odysseas_2008/2_thl_2008/fyllo_ergasias_2h_thl_2008.pdf
δειτε κ αυτο που απευθυνεται σε μαθητες δημοτικου. ειναι λιγο διαφορετικο
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 17, 2009, 01:26:57 μμ από maryvas »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2613
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #396 στις: Ιανουάριος 17, 2009, 01:31:56 μμ »
Νομίζω πως αν δεν πάω να δώσω ειδική διδακτική θα πάρω μεγαλύτερο βαθμο από το να πάω να δώσω  :( :( :(.

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος dora2008

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 166
  • .."μην κλέβεις κλέφτη, μην κλέβεις κλέφτη.."
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #397 στις: Ιανουάριος 17, 2009, 01:40:40 μμ »
Νομίζω πως αν δεν πάω να δώσω ειδική διδακτική θα πάρω μεγαλύτερο βαθμο από το να πάω να δώσω  :( :( :(.

τσκ, τσκ, τσκ! τι απαισιόδοξες τάσεις είναι αυτές? αλλοίμονο αν αντιπαραθέτουμε τις γνώσεις μας με τις γνώσεις των άλλων.. ΄Ασε να το κάνουν αυτό, εκείνοι που έχουν επιφορτιστεί με αυτό τον άχαρο ρόλο. Και χωρίς να θέλω να σε παρηγορήσω (με τι προσόντα εξάλλου?) νομίζω ότι πρέπει να αναφέρω το προσωπικό μου παράδειγμα στις εξετάσεις του 2005. Είχα πάει ΤΟΥΡΙΣΤΡΙΑ, δεν είχα ιδέα, απόδειξη ότι στο γνωστικό ο μέσος όρος μου ήταν καπου γύρω στο 30 και στη διδακτική νέων πήρα 70. Χωρίς καμιά απολύτως ιδέα.
τρεις λαλούν κι οι υπόλοιποι χορεύουν

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2613
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #398 στις: Ιανουάριος 17, 2009, 01:46:21 μμ »
Έχεις δίκιο. Προχθές, μου έλεγε μία συνάδελφος στο φροντιστήριο ότι το 2005 είχε πάει σε φροντιστήριο και ακολούθησε ό,τι της είπαν και έγραψε 35 και το 2007 ακολούθησε δική της τακτική και έγραψε 2007. Αν σκεφτόμαστε εκείνη την ώρα τι ακριβώς έλεγε το βοήθημα τη βάψαμε. Τα βασικά βήματα και αυτά που πρέπει να γράψουμε απαραίτητα και μετά φαντασία. Στο κάτω-κάτω αυτή τη δουλειά κάνουμε, κάτι ξέρουμε από την εμπειρία μας. Δε θα μας βάλουν τα ΄στάδια μιας εγχείρισης, για να μην ξέρουμε τι να πούμε. Κάτι θα βρούμε, άλλωστε οι Έλληνες αυτοσχεδιάζουμε. Αυτό είναι το ταλέντο μας.

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος stratos91

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1319
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #399 στις: Ιανουάριος 17, 2009, 01:55:35 μμ »
Να σας πω τη γνώμη μου. Κατ' αρχάς πιστεύω δεν πρέπει να περιπλέξουμε πολύ τα πράγματα. Λοιπόν το φύλλο εργασίας μοιράζεται στην αρχή της μαθητικής διαδικασίας. Πριν δηλαδή αρχίσουμε την ανάλυση και πρέπει να το αναφέρουμε εκεί. Δική μου τακτική είναι να αναφέρω τις ερωτήσεις που έχω θέσει στο φύλλο εργασίας και στη συνέχεια η διδασκαλία μου κινείται πάνω σε αυτές τις ερωτήσεις. Με άλλα λόγια δεν κάνω μια ανάλυση στίχο στίχο π.χ από την αρχή μέχρι το τέλος. Οι ερωτήσεις στο φύλλο εργασίας θα βασίζονται πάνω στους στόχους που έχουν τεθεί. Ίσως να υπάρχουν και κάποιες ερωτήσεις έξτρα, π.χ. γραμματολογικά στοιχεία του ποιητή (ένα θέμα που ίσως να μην συμπεριλαμβάνεται στους στόχους). Από αυτό συνεπάγεται ότι το φύλλο εργασίας θα συμπεριλαμβάνει όλες τις ερωτήσεις που θα τεθούν στο μάθημα (εννοείται ότι δεν θα είναι και πάρα πολλές, π.χ. γύρω στις 6) και όχι μόνο διαθεματικές ή πολύπλοκες ερωτήσεις μόνο.
Όσον αφοράτο φύλλο αξιολόγησης έχω ακούσει δύο απόψεις. Οι ερωτήσεις αξιολόγησης είτε μπορούν να συμπεριληφθούν στο φύλλο εργασίας είτε μπορούμε να πούμε ότι στο τέλος μοιράζουμε ξεχωριστό φύλλο αξιολόγησης (το οποίο θα συμπεριλαμβάνει και την εργασία για το σπίτι πιθανώς).
Τέλος, κάπου είδα για πληροφορίες σχετικά με διευθύνσεις ιντερνετ και άλλα. Στην περίπτωση αυτή πιστεύω ότι πρέπει να πούμε ότι μοιράζουμε ξεχωριστό φύλλο πληροφοριών όπου θα παραθέτουμε ορισμούς, παραπομπές, διευκρινιστικά στοιχεία, κλπ. Αυτά δεν τα βάζουμε στο φύλλο εργασίας.
Γενικά πιστεύω ότι το φύλλο εργασίας, πληροφοριών και αξιολόγησης είναι καλό να το γράψουμε και δεν αποτελεί μειονέκτημα ακόμα κι αν πέσουμε σε συντηρητικό διορθωτή που προτιμά το παραδοσιακό σύστημα (αντίθετα με χωρισμό ομάδων π.χ. που μπορεί να μετρήσει αρνητικά).

Αποσυνδεδεμένος dora2008

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 166
  • .."μην κλέβεις κλέφτη, μην κλέβεις κλέφτη.."
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #400 στις: Ιανουάριος 17, 2009, 02:20:57 μμ »
ωραία Στράτο, έχεις μάλλον δίκιο ότι το φύλλο εργασίας δεν είναι αναγκαίο να περιλαμβάνει δραστηριότητες που σχετίζονται με ιντερνετ.. Παρ΄  ολ΄ αυτά, νομίζω ότι θα πρέπει σε αυτό οι μαθητές να καλούνται να απαντήσουν σε πιο "σύνθετες" ερωτήσεις (και ως τέτοιες μπορώ να φανταστώ π.χ. διαθεματικές -με συσχέτιση γνώσεων απο παρεμφερή γνωστικά αντικείμενα Νέα- Αρχαία- Ιστορία, για να μειώσουμε και το βαθμό δυσκολίας τους- ή εν πάσει περιπτώσει "ερωτήσεις επέκτασης" που δε θα υπερκαλύπτονται και δε θα συμπίπτουν όμως με τις ερωτήσεις από το φύλλο αξιολόγησης.
΄Εχω δε την εντύπωση, ότι το "φύλλο εργασίας" είναι διαφορετικό από το "φύλλο αξιολόγησης", γιατί στο δεύτερο ελέγχουμε περισσότερο το βαθμό εμπέδωσης των γνώσεων από τους μαθητές, το αποτέλεσμα της διδασκαλίας και την επίτευξη στόχων που θέσαμε αρχικά (συν αυτών που περιλαμβάνει το αναλυτικό πρόγραμμα). Στο πρώτο (φ.εργ.) νομίζω ότι καλούμε τους μαθητές να αναπτύξουν κι ευρύτερες πρωτοβουλίες και να επεκτείνουν τη γνώση τους και σε άλλους τομείς (εξ ου και η "διαθεματικότητα"). Το φύλλο εργασίας το αναφέρει με αυτό το πνεύμα και ο Ματσαγγούρας, που προσωπικά τον έχω σαν Ευαγγέλιο στα παιδαγωγικά (και δεν ξέρω βέβαια αν πράττω σωστά).
Εσύ πώς οριοθετείς τα δύο "φύλλα" ή πιστεύεις ότι είναι το ένα και το αυτό?         
τρεις λαλούν κι οι υπόλοιποι χορεύουν

Αποσυνδεδεμένος stratos91

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1319
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #401 στις: Ιανουάριος 17, 2009, 03:51:40 μμ »
ωραία Στράτο, έχεις μάλλον δίκιο ότι το φύλλο εργασίας δεν είναι αναγκαίο να περιλαμβάνει δραστηριότητες που σχετίζονται με ιντερνετ.. Παρ΄  ολ΄ αυτά, νομίζω ότι θα πρέπει σε αυτό οι μαθητές να καλούνται να απαντήσουν σε πιο "σύνθετες" ερωτήσεις (και ως τέτοιες μπορώ να φανταστώ π.χ. διαθεματικές -με συσχέτιση γνώσεων απο παρεμφερή γνωστικά αντικείμενα Νέα- Αρχαία- Ιστορία, για να μειώσουμε και το βαθμό δυσκολίας τους- ή εν πάσει περιπτώσει "ερωτήσεις επέκτασης" που δε θα υπερκαλύπτονται και δε θα συμπίπτουν όμως με τις ερωτήσεις από το φύλλο αξιολόγησης.
΄Εχω δε την εντύπωση, ότι το "φύλλο εργασίας" είναι διαφορετικό από το "φύλλο αξιολόγησης", γιατί στο δεύτερο ελέγχουμε περισσότερο το βαθμό εμπέδωσης των γνώσεων από τους μαθητές, το αποτέλεσμα της διδασκαλίας και την επίτευξη στόχων που θέσαμε αρχικά (συν αυτών που περιλαμβάνει το αναλυτικό πρόγραμμα). Στο πρώτο (φ.εργ.) νομίζω ότι καλούμε τους μαθητές να αναπτύξουν κι ευρύτερες πρωτοβουλίες και να επεκτείνουν τη γνώση τους και σε άλλους τομείς (εξ ου και η "διαθεματικότητα"). Το φύλλο εργασίας το αναφέρει με αυτό το πνεύμα και ο Ματσαγγούρας, που προσωπικά τον έχω σαν Ευαγγέλιο στα παιδαγωγικά (και δεν ξέρω βέβαια αν πράττω σωστά).
Εσύ πώς οριοθετείς τα δύο "φύλλα" ή πιστεύεις ότι είναι το ένα και το αυτό?         

Ναι κι εγώ Δώρα είμαι της άποψης να γράψουμε ότι μοιράζουμε 2 ξεχωριστά φύλλα: ένα εργασίας και ένα αξιολόγησης. Όσον αφορά το φύλλο εργασίας εννοείται ότι σε αυτό θα συμπεριλάβουμε όλες τις ερωτήσεις που θα τεθούν κατά τη διδασκαλία, ακόμα και διαθεματικές, διακειμενικές ή ο,τιδήποτε άλλο.

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #402 στις: Ιανουάριος 17, 2009, 04:48:15 μμ »
δηλαδη αν καταλαβα καλα το φυλλο εργασιας ειναι ενα χαρτι οπου ουσιαστικα θα γραψουμε τους στοχους μας?

Αποσυνδεδεμένος stratos91

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1319
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #403 στις: Ιανουάριος 17, 2009, 04:52:54 μμ »
δηλαδη αν καταλαβα καλα το φυλλο εργασιας ειναι ενα χαρτι οπου ουσιαστικα θα γραψουμε τους στοχους μας?

Όχι ακριβώς. Θα γράψεις ερωτήσεις πάνω στις οποίες θα κινηθεί η διδασκαλία σου και θα μοιραστεί στους μαθητές. Κάποιες από τις ερωτήσεις αυτές θα απαντούν και τους στόχους σου. Άλλες πάλι σίγουρα δε θα σχετίζονται, όπως είπα και προηγουμένως π.χ. Γραμματολογικά για το λογοτέχνη ή μια ερώτηση σύγκρισης με ένα παράλληλο.

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #404 στις: Ιανουάριος 17, 2009, 04:58:04 μμ »
οκ ευχαριστω πολυ

Αποσυνδεδεμένος N.Π.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1626
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #405 στις: Ιανουάριος 17, 2009, 05:39:54 μμ »
Καλά όλα αυτά, αλλά έχω την εξής απορία..Πώς γίνεται κάποιοι που δεν έχουν προετοιμαστεί να γράφουν καλά και κάποιοι που έχουν διαβάσει και πάει φροντιστήριο, να μην γράφουν? ::) Θέλω να πώ, ότι όλα αυτά μήπως μας μπερδεύουν περισσότερο?
Δεν μπορούμε να αλλάξουμε το χτές...μπορούμε όμως να αλλάξουμε το αύριο...:)

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162163
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 641
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 18
Επισκέπτες: 609
Σύνολο: 627

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.077 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.