0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Θα αναφέρω αυτά που ισχύουν για τη διδακτική της ιστορίας σχετικά με το φύλλο εργασίας, το φύλλο αξιολόγησης και το φύλλο πληροφοριών.Εν συντομία: το φύλλο εργασίας, το οποίο μοιράζεται ως πρόσθετο υλικό στους μαθητές κατά την ώρα του μαθήματος περιέχει συνήθως πηγές που δεν υπάρχουν στο σχολικό εγχειρίδιο, καθώς και ερωτήσεις στις οποίες οι μαθητές καλούνται ν' απαντήσουν βάσει των πληροφοριών που παρατίθενται στις πηγές σε συνάρτηση πάντα με την ιστορική τους γνώση.Το φύλλο αξιολόγησης είναι μια μορφή γραπτής αξιολόγησης των μαθητών (δηλ. στην περίπτωση που θέλουμε να εξετάσουμε τους μαθητές μας γραπτώς στο μάθημα της ημέρας, και περιλαμβάνει 2 ομάδες ερωτήσεων Α & Β, όπου στην 1η ομάδα τίθενται ερωτήσεις κλειστού τύπου που ελέγχουν το γνωστικό επίπεδο των μαθητών, η δε ομάδα Β περιλαμβάνει ερωτήματα συνθετικά, που ελέγχουν την κριτική ικανότητα των μαθητών).Το φύλλο πληροφοριών περιλαμβάνει πληροφοριακό υλικό επιπρόσθετο, που δεν εμπεριέχεται δηλ. στο σχολικό εγχειρίδιο, αλλά κρίνεται απαραίτητο το επιπλέον αυτό υλικό να καταστεί γνωστό στους μαθητές.
Όσοι θα γράψετε διδακτική αρχαίων, θα έχετε ώς πρότυπο τα σχέδια Ιλιάδας-Οδύσσειας από το βιβλίο καθηγητή?
Πιστεύω πως ναι. Είναι ενδεικτικά τα σχέδια αυτά. Απλά πρέπει να διατυπωθούν κάπως καλύτερα οι στόχοι για να είναι και μετρήσιμοι. Κριτήριο αξιολόγησης για τα αρχαία του Λυκείου (εννοώ τη δομή που πρέπει να έχει) ξέρετε που μπορώ να βρω γιατί το ΦΕΚ δεν το έχω.
Παράθεση από: stratos91 στις Ιανουάριος 19, 2009, 10:00:52 πμΠιστεύω πως ναι. Είναι ενδεικτικά τα σχέδια αυτά. Απλά πρέπει να διατυπωθούν κάπως καλύτερα οι στόχοι για να είναι και μετρήσιμοι. Κριτήριο αξιολόγησης για τα αρχαία του Λυκείου (εννοώ τη δομή που πρέπει να έχει) ξέρετε που μπορώ να βρω γιατί το ΦΕΚ δεν το έχω.Δεν ξέρω αν αναφέρεσαι σε κάτι τέτοιο.... Το παραθέτω από τις οδηγίες για τη διδασκαλία φιλιλογικών μαθηματων στο Λύκειο (2002-2203)Α. Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία.Ι. Για την εξέταση της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας στην Α' και Β τάξη Ενιαίου Λυκείου ως μαθήματος Γενικής Παιδείας ισχύουν τα εξής:1.Δίνεται στους μαθητές απόσπασμα διδαγμένου κειμένου 15-20 στίχων με νοηματική συνοχή και ζητείται:α. να μεταφράσουν ένα τμήμα του 8-10 στίχων στη νέα ελληνική και :β. να απαντήσουν σε:i. Δύο (2) ερωτήσεις ερμηνευτικές, που μπορεί να αναφέρονται σε ιδέες / αξίες / προβλήματα, στη στάση / ήθος / χαρακτήρα των προσώπων, στο ιστορικό / κοινωνικό / πολιτιστικό πλαίσιο της εποχής του έργου, στη δομή / σύνθεση του κειμένου, σε υφολογικά / αισθητικά θέματα, με βάση ολόκληρο το απόσπασμα.ii. Μία (1) ερώτηση ερμηνευτική που αναφέρεται σε τμήμα του από μετάφραση διδασκόμενου κειμένου, σε συσχετισμό με το παραπάνω εξεταζόμενο πρωτότυπο απόσπασμα. Σ' αυτή την περίπτωση δίνεται στους μαθητές σε φωτοτυπία το συγκεκριμένο μεταφρασμένο τμήμα.iii. Μία (1) ερώτηση που αναφέρεται στο γραμματειακό είδος, στο οποίο ανήκει το κείμενο, στον συγγραφέα ή το έργο του.iv. Μία (1) ερώτηση λεξιλογική -σημασιολογική (σύνδεση λέξεων αρχαίας και νέας, διατήρηση ή αλλαγή της σημασίας τους, οικογένειες ομόρριζων λέξεων, απλών ή σύνθετων, συνώνυμα, αντώνυμα).ν. Μία (1) ερώτηση γραμματικής καινi. Μία (1) ερώτηση συντακτικού. Οι ερωτήσεις υπό στοιχεία iv, v, vi μπορεί να αναλύονται σε δύουποερωτήματα, ανάλογα με το είδος των ερωτήσεων που χρησιμοποιούνται.2.Η βαθμολογία κατανέμεται ως εξής:α) Η μετάφραση του κειμένου βαθμολογείται με 30 μονάδες της εκατοντάβαθμης κλίμακας.β) Κάθε ερώτηση βαθμολογείται με 10 μονάδες της εκατοντάβαθμης κλίμακας.γ) Στις περιπτώσεις κειμένων για τα οποία δεν προβλέπεται από το Πρόγραμμα Σπουδών διδασκαλία από μετάφραση, δεν δίνεται στους μαθητές η υπό στοιχείο ii ερμηνευτική ερώτηση και τότε οι δύο πρώτες υπό στοιχείο i ερμηνευτικές ερωτήσεις βαθμολογούνται η καθεμία με δέκα πέντε (15) μονάδες της εκατοντάβαθμης κλίμακας.
Παράθεση από: octapus στις Ιανουάριος 19, 2009, 10:19:50 πμΠαράθεση από: stratos91 στις Ιανουάριος 19, 2009, 10:00:52 πμΠιστεύω πως ναι. Είναι ενδεικτικά τα σχέδια αυτά. Απλά πρέπει να διατυπωθούν κάπως καλύτερα οι στόχοι για να είναι και μετρήσιμοι. Κριτήριο αξιολόγησης για τα αρχαία του Λυκείου (εννοώ τη δομή που πρέπει να έχει) ξέρετε που μπορώ να βρω γιατί το ΦΕΚ δεν το έχω.Δεν ξέρω αν αναφέρεσαι σε κάτι τέτοιο.... Το παραθέτω από τις οδηγίες για τη διδασκαλία φιλιλογικών μαθηματων στο Λύκειο (2002-2203)Α. Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία.Ι. Για την εξέταση της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας στην Α' και Β τάξη Ενιαίου Λυκείου ως μαθήματος Γενικής Παιδείας ισχύουν τα εξής:1.Δίνεται στους μαθητές απόσπασμα διδαγμένου κειμένου 15-20 στίχων με νοηματική συνοχή και ζητείται:α. να μεταφράσουν ένα τμήμα του 8-10 στίχων στη νέα ελληνική και :β. να απαντήσουν σε:i. Δύο (2) ερωτήσεις ερμηνευτικές, που μπορεί να αναφέρονται σε ιδέες / αξίες / προβλήματα, στη στάση / ήθος / χαρακτήρα των προσώπων, στο ιστορικό / κοινωνικό / πολιτιστικό πλαίσιο της εποχής του έργου, στη δομή / σύνθεση του κειμένου, σε υφολογικά / αισθητικά θέματα, με βάση ολόκληρο το απόσπασμα.ii. Μία (1) ερώτηση ερμηνευτική που αναφέρεται σε τμήμα του από μετάφραση διδασκόμενου κειμένου, σε συσχετισμό με το παραπάνω εξεταζόμενο πρωτότυπο απόσπασμα. Σ' αυτή την περίπτωση δίνεται στους μαθητές σε φωτοτυπία το συγκεκριμένο μεταφρασμένο τμήμα.iii. Μία (1) ερώτηση που αναφέρεται στο γραμματειακό είδος, στο οποίο ανήκει το κείμενο, στον συγγραφέα ή το έργο του.iv. Μία (1) ερώτηση λεξιλογική -σημασιολογική (σύνδεση λέξεων αρχαίας και νέας, διατήρηση ή αλλαγή της σημασίας τους, οικογένειες ομόρριζων λέξεων, απλών ή σύνθετων, συνώνυμα, αντώνυμα).ν. Μία (1) ερώτηση γραμματικής καινi. Μία (1) ερώτηση συντακτικού. Οι ερωτήσεις υπό στοιχεία iv, v, vi μπορεί να αναλύονται σε δύουποερωτήματα, ανάλογα με το είδος των ερωτήσεων που χρησιμοποιούνται.2.Η βαθμολογία κατανέμεται ως εξής:α) Η μετάφραση του κειμένου βαθμολογείται με 30 μονάδες της εκατοντάβαθμης κλίμακας.β) Κάθε ερώτηση βαθμολογείται με 10 μονάδες της εκατοντάβαθμης κλίμακας.γ) Στις περιπτώσεις κειμένων για τα οποία δεν προβλέπεται από το Πρόγραμμα Σπουδών διδασκαλία από μετάφραση, δεν δίνεται στους μαθητές η υπό στοιχείο ii ερμηνευτική ερώτηση και τότε οι δύο πρώτες υπό στοιχείο i ερμηνευτικές ερωτήσεις βαθμολογούνται η καθεμία με δέκα πέντε (15) μονάδες της εκατοντάβαθμης κλίμακας.Ευχαριστώ πάρα πολύ. Με τον Πλάτωνα όμως και τον Αριστοτέλη, τι κάνουμε; Και κάτι άλλο. Θέτουμε τόσες πολλές ερωτήσεις σε ένα κριτήριο αξιολόγησης;
Δύο ερωτήσεις έχω να υποβάλω ,όποιος γνωρίζει μου απαντά κ παραθέτει στοιχεία.1)Τα κριτήρια αξιολόγησης τα απαντάμε?2)Θα ήθελα να μου προτείνετε κάποιο βιβλίο που περιλαμβάνει θέματα έτοιμα Ειδικής Διδακτικής για τα Αρχαία για όλους τους συγγραφείς της ύλης μας κ τις απαντήσεις τους ,όχι θεωρία.Έχετε βρεί κάτι τέτοιο που να είναι παράλληλα κ αξιόπιστο?Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Στράτο, μάλλον έτσι είναι τα πράγματα.Λογικά μόνο κριτήριο δε νομίζω να πέσει.Έχεις ιδέα μήπως για το βιβλίο που ρώτησα?Ευχαριστώ πάντως που απάντησες.
Παράθεση από: green ice στις Ιανουάριος 19, 2009, 05:46:45 μμΣτράτο, μάλλον έτσι είναι τα πράγματα.Λογικά μόνο κριτήριο δε νομίζω να πέσει.Έχεις ιδέα μήπως για το βιβλίο που ρώτησα?Ευχαριστώ πάντως που απάντησες.Δυστυχώς βιβλίο δεν ξέρω κανένα. Sorry Πάντως αν ρίξεις μια ματιά σε αυτά που έχουν γραφτεί εδώ, μαζί με τα βιβλία του καθηγητή, είσαι καλυμμένη.[/quoteΔεν πειράζει.