*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου  (Αναγνώστηκε 45568 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος ZoumbiZou

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • Τίποτα δεν πάει χαμένο...
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #70 στις: Μάιος 07, 2015, 10:24:01 πμ »
Έχει άραγε το δικαίωμα να βάλει κείμενο εκτός ύλης? Το ίδιο κείμενο είχε εξετάσει σε διαγώνισμα τριμήνου τον Νοέμβρη... Μπορεί να της πει κάποιος κάτι ή θα θεωρηθεί ότι παρεμβαίνει στη δουλειά της?  :-\

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:14:17 »

Αποσυνδεδεμένος sarakey

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 13
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #71 στις: Μάιος 23, 2015, 07:06:25 μμ »
Καλησπέρα!

΄Ηθελα να ρωτήσω  ποια κείμενα θεωρούνται SOS από τα παρακάτω:

 5. Η ελεημοσύνη βασίλισσα των αρετών, 7. Ενας στοργικός ηγέτης,11.Οσεβασμός προς τους γονείς μέλημα του νόμου,12.Τα φαινόμενα απατούν και 14.Απρόσκλητοι βοηθοί.

Επίσης μήπως ξέρετε να μου πείτε γιατί ο πράκτορ στην κλητική παίρνει περισπωμένη ενώ ο αυτοκράτωρ παίρνει οξεία;;

Σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας...


Αποσυνδεδεμένος stave

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 580
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #72 στις: Μάιος 23, 2015, 07:24:49 μμ »
Καλησπέρα!

΄Ηθελα να ρωτήσω  ποια κείμενα θεωρούνται SOS από τα παρακάτω:

 5. Η ελεημοσύνη βασίλισσα των αρετών, 7. Ενας στοργικός ηγέτης,11.Οσεβασμός προς τους γονείς μέλημα του νόμου,12.Τα φαινόμενα απατούν και 14.Απρόσκλητοι βοηθοί.

Επίσης μήπως ξέρετε να μου πείτε γιατί ο πράκτορ στην κλητική παίρνει περισπωμένη ενώ ο αυτοκράτωρ παίρνει οξεία;;

Σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας...



ο πράκτορ στην κλητική παίρνει περισπωμένη γιατί το α είναι μακρό μπροστά από βραχεία λήγουσα ενώ στο "αυτοκράτωρ" είναι μακρά η λήγουσα

τώρα για τα κείμενα το 5, το 7 και το 12 περισσότερο

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5692
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #73 στις: Μάιος 23, 2015, 10:03:41 μμ »
Επίσης μήπως ξέρετε να μου πείτε γιατί ο πράκτορ στην κλητική παίρνει περισπωμένη ενώ ο αυτοκράτωρ παίρνει οξεία;;


Το "πράκτωρ" έχει το "α" μακρό, όπως και το "πράττω" από το οποίο προέρχεται.
Γι' αυτό και στην κλητική "πρᾶκτορ" το α παίρνει περισπωμένη ως μακρά συλλαβή πριν από βραχεία λήγουσα.

Το "αυτοκράτωρ" αντιθέτως έχει το "α" βραχύ, όπως και το "κρατέω-ῶ" από το οποίο προέρχεται (αλλά και το "κράτος").
Γι' αυτό και στην κλητική "αυτοκράτορ" το α ως βραχεία συλλαβή παίρνει οξεία.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:14:17 »

Αποσυνδεδεμένος sarakey

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 13
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #74 στις: Μάιος 24, 2015, 02:40:24 μμ »
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις!!!

Αποσυνδεδεμένος drizzt

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 4
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #75 στις: Οκτώβριος 12, 2015, 11:32:07 μμ »
Καλησπέρα!Στις ενοτητες που ειναι εντος ύλης, διδάσκετε κανονικα τα παράλληλα;Ευχαριστω!

Αποσυνδεδεμένος therapy

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 56
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #76 στις: Δεκέμβριος 08, 2021, 05:08:15 μμ »
Καλησπέρα. Ανέλαβα το τμήμα της Β΄ περίπου στα τέλη Νοεμβρίου. Μπορείτε να με βοηθήσετε με κάποιες απορίες; Πού βρίσκεστε στην ύλη; Για τα γραμματικά φαινόμενα που πρέπει να διδαχθούν σύμφωνα με τις οδηγίες διδασκαλίας, αλλά δεν υπάρχουν μέσα στο βιβλίο, δίνετε φωτοτυπίες; Επίσης, παράλληλο κείμενο διδάσκετε σε κάθε ενότητα; Συγγνώμη για τον καταιγισμό ερωτήσεων, αλλά έχω κάποια χρόνια να διδάξω γυμνάσιο και θέλω να οργανώσω το μάθημα όσο γίνεται καλύτερα, καθώς έχουν πολλά κενά.

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3369
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #77 στις: Δεκέμβριος 08, 2021, 06:21:23 μμ »
Το μόνο που έχω να πω είναι ότι η ύλη της Β΄ Γυμνασίου είναι τεράστια σε σχέση π.χ. με την ύλη της Γ΄. Εγώ στη θέση σου δε θα έκανα παράλληλα κείμενα, γιατί δεν επαρκεί ο χρόνος. Μετάφραση να μάθουν δε χρειαζεται, οπότε δίνεις εσύ την μετάφραση και να είσαι χαρούμενη αν μπορούν να αποδώσουν κάποιες φράσεις στα νέα ελληνικά. Δουλεύεις τα ερμηνευτικά και τις ερωτήσεις, εννοείται. Σχετικά με την γραμματική, ό,τι προλάβεις καλό θα είναι. Αν πρόκειται για ύλη από την Α΄, φυσικά μπορείς να δώσεις φωτοτυπίες.

Αποσυνδεδεμένος therapy

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 56
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #78 στις: Δεκέμβριος 08, 2021, 06:42:40 μμ »
Να ρωτήσω κάτι πιο συγκεκριμένο. Οι οδηγίες λένε να διδαχτεί η Οριστική αορίστου παρακ. και υπερσυντελ. των βαρύτονων, αλλά και των αφωνόληκτων ρημάτων (τέταγμαι, γέγραμμα κτλ). Μου φαίνονται πολλά αυτά για τα παιδιά. Εδώ κάνουν λάθη στον σχηματισμό των άρθρων. Πρέπει να διδαχτούν αυτά; Έχουμε ευελιξία ως προς αυτό;

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3369
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #79 στις: Δεκέμβριος 08, 2021, 07:56:43 μμ »
Τι να σου πω, ό,τι προλάβεις. Ανέλαβες και πολύ αργά.

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4125
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #80 στις: Δεκέμβριος 09, 2021, 08:21:24 πμ »
Η ύλη είναι πολύ μεγάλη. Αν κάνεις το μάθημα μαζί με άλλους καθηγητές, συνεννοείσαι απο πριν για το ποια κείμενα (όχι μόνο παράλληλα, και κανονικά) σκοπεύεις να αφήσεις έξω γιατί δεν προλαβαίνεις, αν θεωρούν ότι εκείνοι θα διδάξουν και θα εξετάσουν όλη τη γραμματική - συντακτικό. Το ετυμολογικό κομμάτι του λεξιλογίου το ξεχνάς επίσης, και συνενοννοείσια μαζί τους. Από λεξιλογικούς πίνακες κρατάς όποιον θεωρείς ότι έχουν κάτι τα παιδιά όντως να αποκομίσουν. Αυτά όλα σε συνεννόηση, εξ αρχής για να μην μαλλιοτραβιέστε το καλοκαίρι και σε εκθέσουν τότε.

Η γραμματική είναι πάρα πολλή και τα παιδιά στην καλύτερη θα τα μάθουν και θα τα ξεχάσουν. Κάνε ό,τι μπορείς για να θυμούνται τουλάχιστον τα βασικά, δλδ άρθρα και κλίση ουσιαστικών και τα γενικά χαρακτηριστικά των χρόνων κάθε ρήματος, να αναγνωρίζουν φωνές και χρονούς και εγκλίσεις.

Αν κάνεις το μάθημα μόνη σου, είσαι μια χαρά. Κάνεις τις επιλογές σου όπως κρίνεις. Ασχολείσαι κυρίως με τη συνέχεια της ύλης, καλό είναι δλδ να μην πάνε στην επόμενη τάξη και πουν ότι δεν είχαν διδαχτεί κάποιο γραμματικό φαινόμενο. Για τα μάτια του κόσμου είναι αυτά βέβαια, τα αρχαία στο γυμνάσιο είναι μια μαυρη τρύπα. Πέρσι είχα δουλέψει ένα τμήμα πολύ καλά ακόμα κ στο webex, αρκετοί βέβαια έκαναν κ φροντιστήριο, αλλά τέλος πάντων είχα την αίσθηση ότι έμαθαν αρκετά. Ρώτησα με πολλές προσδοκίες τη φετινή φιλόλογο αν τους βρηκε σε καλή κατάσταση και γέλαγε η γυναίκα με τις αυταπάτες μου.

Αποσυνδεδεμένος therapy

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 56
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #81 στις: Δεκέμβριος 09, 2021, 06:06:12 μμ »
Δεν είμαι όλες τις ημέρες σε αυτό το σχολείο. Τώρα έμαθα ότι τελευταία ήρθε φιλόλογος που ανέλαβε το άλλο τμήμα, το οποίο έχει και αυτό πολλά κενά. Θα προσπαθήσω να τη βρω για να συνεννοηθούμε. 

"καλό είναι δλδ να μην πάνε στην επόμενη τάξη και πουν ότι δεν είχαν διδαχτεί κάποιο γραμματικό φαινόμενο" Ξέρεις αν διδάσκονται τους άφωνους παρακείμενους και υπερσυντελίκους των βαρύτονων ρημάτων; Μου φαίνεται βαρύ αυτό το κομμάτι για τη Β΄. Ίσως δεν κατάλαβα εγώ καλά διαβάζοντας τις οδηγίες διδασκαλίας.

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4125
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #82 στις: Δεκέμβριος 10, 2021, 02:51:25 μμ »
Δεν είμαι όλες τις ημέρες σε αυτό το σχολείο. Τώρα έμαθα ότι τελευταία ήρθε φιλόλογος που ανέλαβε το άλλο τμήμα, το οποίο έχει και αυτό πολλά κενά. Θα προσπαθήσω να τη βρω για να συνεννοηθούμε. 

"καλό είναι δλδ να μην πάνε στην επόμενη τάξη και πουν ότι δεν είχαν διδαχτεί κάποιο γραμματικό φαινόμενο" Ξέρεις αν διδάσκονται τους άφωνους παρακείμενους και υπερσυντελίκους των βαρύτονων ρημάτων; Μου φαίνεται βαρύ αυτό το κομμάτι για τη Β΄. Ίσως δεν κατάλαβα εγώ καλά διαβάζοντας τις οδηγίες διδασκαλίας.

τη φετινή ύλη δεν την έχω δει. Νομίζω ότι είναι όμως κ χρειάζονται κ οι μετοχές για τις εγκλίσεις… τυπικα όμως τα παιδθα εξετάζονται στην αναγνώριση τύπων κυρίως κ όχι την παραγωγή, άρα δεν είναι υποχρεωμένα να κλίνουν κατεβατά, αρκεί να τα αναγνωρίζουν αν τα δουν. Εγω εκεί έδωσα βάρος πέρσι.

Αποσυνδεδεμένος therapy

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 56
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου
« Απάντηση #83 στις: Δεκέμβριος 10, 2021, 03:49:23 μμ »
Συνάδελφοι ευχαριστώ πολύ.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159584
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 386
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 19
Επισκέπτες: 327
Σύνολο: 346

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.109 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.