*

Αποστολέας Θέμα: Βιβλία για ιδιαίτερα Αγγλικών  (Αναγνώστηκε 762370 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Isla

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 783
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Βιβλία για ιδιαίτερα Αγγλικών
« Απάντηση #1568 στις: Σεπτέμβριος 13, 2014, 04:59:20 μμ »
Οι "αγγλικούδες" :o συνήθως δεν μιλάνε στα παιδιά τους στα αγγλικά γιατί είναι Ελληνίδες και είναι λογικό να τους μιλάνε στη μητρική τους γλώσσα.

Οι Αγγλίδες συνήθως τους μιλάνε αγγλικά για τον ίδιο λόγο, τουλάχιστον από τη δική μου εμπειρία.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Βιβλία για ιδιαίτερα Αγγλικών
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:08:09 »

Αποσυνδεδεμένος eng_teacher

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 367
    • Προφίλ
Απ: Βιβλία για ιδιαίτερα Αγγλικών
« Απάντηση #1569 στις: Σεπτέμβριος 13, 2014, 05:00:20 μμ »
δεν νομιζω οτι σχολιαζετε την ίδια περίπτωση, πολλές αγγλιδες και/ή αγγλικουδες δεν μιλάνε στα παιδιά τους αγγλικά καθόλου (άντε σχεδόν καθόλου) μέχρι τα 4/5 δηλ πανω που θα είχαν  ηδη φτασει προφορικά στη μεση (και βαλε) γιατί καλή η θεωρια για να περάσουμε το μαθημα αλλά όταν έρχεται η ωρα της πρακτικής λενε ασε καλυτερα μη βραχυκυκλώσει τίποτα εκεί μέσα και μετα άντε να βρεις ανταλλακτικό, και άντε οι αγγλιδες συγχωρούνται, οι αγγλικουδες; τεσπα ας μη γίνω κακό σήμερα

Αν και ξεφύγαμε από το topic, ας πούμε ότι ήταν μία μικρή παρέθενση..

Ο enrie έχει δίκιο. Υπάρχει ακόμα μεγάλο debate για τα πλεονεκτήματα/ μειωνεκτήματα του να μεγαλώνει ένα παιδί ως bilingual. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει κανείς να διαβάσει προσεχτικά τις εξελίξεις πάνω στο θέμα από scientific literature και να αποφασίσει. Τελοσπάντων..

Αποσυνδεδεμένος Isla

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 783
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Βιβλία για ιδιαίτερα Αγγλικών
« Απάντηση #1570 στις: Σεπτέμβριος 13, 2014, 05:03:42 μμ »
Έχω διαβάσει αρκετά βιβλία πάνω σε αυτό το θέμα και το έχω συζητήσει με γιατρούς, λογοθεραπευτές, ψυχολόγους. Όλες οι γνώμες που έχω ακούσει είναι θετικές ως προς τη διγλωσσία. Ποιο είναι το debate?

(μήπως πρέπει να φτιάξουμε ένα καινούριο θέμα - άλλωστε έχει σχέση και με τη διδασκαλία π.χ. νηπιακά τμήματα)

Αποσυνδεδεμένος vivi06

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 100
    • Προφίλ
Απ: Βιβλία για ιδιαίτερα Αγγλικών
« Απάντηση #1571 στις: Σεπτέμβριος 14, 2014, 03:56:32 μμ »
Η διγλωσσία είναι επιτυχημένη - κ μάλιστα πολύ, καθώς το παιδί έχει δύο L1 κ όχι μια L1 κ μια L2- όταν ακολουθούνται πολύ συγκεκριμένα κ αυστηρά οι κανόνες από τους γονείς (κ αυτό είναι παρα πάρα πολύ δύσκολο να συμβεί καθημερινά). Προσωπικά το έχω βιώσει με γνωστό μου ζευγάρι, αλλά ήταν πολύ αυστηροί όσον αφορά τη γλώσσα. Πρέπει ο κάθε γονιός να μιλάει μόνο κ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στο παιδί στην γλώσσα που έχει επιλέξει κ να περιμένει απάντηση μόνο σε αυτή τη γλώσσα. Παράδειγμα - δίδυμα κορίτσια (τότε) 10 χρόνων. Χώρα - αγγλία. Ο μπαμπάς άγγλος, μιλάει με τα κορίτσια μόνο στα αγγλικά. Η μαμά ιταλίδα, μιλάει στα κορίτσια μόνο στα ιταλικά. Τα κορίτσια ήδη όταν τα γνώρισα ήξεραν καλά ότι αν απαντήσουν στο μπαμπά τους στα ιταλικά, ΔΕΝ θα τους απαντήσει κ θα αγνοήσει τα λόγια τους. Το ίδιο κ η μαμά. Αποτέλεσμα - τα κορίτσια είχα δύο Λ1 που εναλλάσσονταν, οι γονείς μεταξύ τους μιλούσαν κ τις δύο γλώσσες, τα κορίτσια μεταξύ τους μιλούσαν επίσης κ τις δύο γλώσσες, αρκετές φορές παράλληλα, αλλα στους γονείς τους απευθύνονταν με συγκεκριμένο τρόπο. Μετά από 2 χρόνια μετακόμισαν στην ιταλία, οπότε ισχυρή L1 δεν υπήρχε από το περιβάλλον - αρχικά ήταν η αγγλική μετά η ιταλική. ΥΓ Οι γονείς ακολουθούσαν γλωσσολογικό πείραμα με τα παιδιά τους (προφανώς με μεγάλη επιτυχία). Αλλά στην πραγματικότητα, ποια μαμά (ελληνίδα) θα μιλήσει στο παιδί της ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ αγγλικά, ώστε το μωρό ακόμα να συσχετίσει τη γλώσσα με την έννοια της μαμάς του? Πολύ δύσκολο να γίνει στην πράξη, τουλάχιστον στην ελληνική πραγματικότητα.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Βιβλία για ιδιαίτερα Αγγλικών
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:08:09 »

Αποσυνδεδεμένος Isla

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 783
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Βιβλία για ιδιαίτερα Αγγλικών
« Απάντηση #1572 στις: Σεπτέμβριος 14, 2014, 04:11:39 μμ »
Αυτό που περιγράφεις είναι η τεχνική OPOL (φαντάζομαι το γνωρίζεις) η οποία δεν είναι η μοναδική τεχνική που μπορείς να ακολουθήσεις αλλά γενικά θεωρείται δοκιμασμένη και ασφαλής. Παίζουν όμως και πολλοί άλλοι παράγοντες ρόλο όπως το ποια είναι η κοινή γλώσσα των γονιών, πόσο αποφασισμένοι είναι οι γονείς να δουλέψουν τη διγλωσσία και πόσο μεγάλη και προς ποια κατεύθυνση είναι η γλωσσική επιρροή του περιβάλλοντος.

Εγώ όμως από αυτό που είπε η eng_teacher κατάλαβα ότι υπάρχει κάποια διαφωνία για το ΑΝ θα πρέπει να επιδιώκουμε διγλωσσία, όχι για το πώς θα το κάνουμε. Κατάλαβα λάθος;

Αποσυνδεδεμένος vivi06

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 100
    • Προφίλ
Απ: Βιβλία για ιδιαίτερα Αγγλικών
« Απάντηση #1573 στις: Σεπτέμβριος 14, 2014, 05:10:33 μμ »
Είχα ασχοληθεί με το θέμα προ 15ετίας ως φοιτήτρια, οπότε προφανώς από τότε έχει εξελιχθεί κ άλλο η βιβλιογραφία, κ σαφώς δεν είναι η μόνη τεχνική, απλά την συγκεκριμένη την έζησα ως μπειμπισίτερ των κοριτσιών από κοντά. Από εκεί κ πέρα, υπάρχει αρνητική πλευρά της διγλωσσίας? Μου φαίνεται περίεργο, διότι όλοι γνωρίζουμε πόσο σημαντική είναι η ομιλία γλωσσών, πόσο μάλλον σε επίπεδο Λ1! Πέρα από το γεγονός ότι αυτά τα παιδιά αργούν να μιλήσουν κ τη δυσκολία εφαρμογής των τεχνικών, δεν μπορώ να φανταστώ γιατί να μην επιλέξουμε τα παιδιά μας να είναι δίγλωσσα.

Αποσυνδεδεμένος Isla

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 783
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Βιβλία για ιδιαίτερα Αγγλικών
« Απάντηση #1574 στις: Σεπτέμβριος 14, 2014, 05:13:04 μμ »
Από εκεί κ πέρα, υπάρχει αρνητική πλευρά της διγλωσσίας? Μου φαίνεται περίεργο, διότι όλοι γνωρίζουμε πόσο σημαντική είναι η ομιλία γλωσσών, πόσο μάλλον σε επίπεδο Λ1! Πέρα από το γεγονός ότι αυτά τα παιδιά αργούν να μιλήσουν κ τη δυσκολία εφαρμογής των τεχνικών, δεν μπορώ να φανταστώ γιατί να μην επιλέξουμε τα παιδιά μας να είναι δίγλωσσα.
Αυτό αναρωτιέμαι κι εγώ. Έλεγα μήπως υπάρχει κάτι στη βιβλιογραφία που μου έχει ξεφύγει.

Αποσυνδεδεμένος eng_teacher

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 367
    • Προφίλ
Απ: Βιβλία για ιδιαίτερα Αγγλικών
« Απάντηση #1575 στις: Σεπτέμβριος 14, 2014, 05:19:35 μμ »
Αυτό που περιγράφεις είναι η τεχνική OPOL (φαντάζομαι το γνωρίζεις) η οποία δεν είναι η μοναδική τεχνική που μπορείς να ακολουθήσεις αλλά γενικά θεωρείται δοκιμασμένη και ασφαλής. Παίζουν όμως και πολλοί άλλοι παράγοντες ρόλο όπως το ποια είναι η κοινή γλώσσα των γονιών, πόσο αποφασισμένοι είναι οι γονείς να δουλέψουν τη διγλωσσία και πόσο μεγάλη και προς ποια κατεύθυνση είναι η γλωσσική επιρροή του περιβάλλοντος.

Εγώ όμως από αυτό που είπε η eng_teacher κατάλαβα ότι υπάρχει κάποια διαφωνία για το ΑΝ θα πρέπει να επιδιώκουμε διγλωσσία, όχι για το πώς θα το κάνουμε. Κατάλαβα λάθος;

Για να διαμορφώσω δική μου άποψη πάνω στο θέμα θα πρέπει πρώτα να διαβάσω τα τελευταία papers πάνω στη διγλωσσία. Άρα ξεκάθαρη εικόνα και άποψη πάνω στη διγλωσσία δεν έχω.

Όμως πριν από 1-2 χρόνια -okay, από κάποια συζητήσεις εκπαιδευτικών και άρθρα που έτυχε να διαβάσω στο internet, άρα πηγές όχι από τόσο αξιόπιστες όσο τα scientific journals/research(!)- μου είχε μείνει αυτό, ότι επί χρόνια υπήρχε μεγάλο debate για τη διγλωσσία, το πόσο καλό ή κακό κάνει.

1). Ένα που θυμάμαι χαρακτηριστικά ήταν που λέγανε ότι σύμφωνα με τότε έρευνες (δεν έκατσα ποτέ να βρω τα original papers though) τα δίγλωσσα παιδιά κουράζονται παραπάνω από τα παιδιά με μία L1 να μιλήσουνε γιατί αργούνε να αποφασίσουνε σε ποια L1 να σκεφτούνε και ύστερα να μιλήσουνε. 

2) Επίσης λέγανε ότι όταν υπάρχει ο στόχος διγλωσσίας θα πρέπει να γίνει με πάρα πολλή προσοχή όλο αυτό γιατί το παιδί μπορεί να μπερδέψει ανεπανόρθωτα τις 2 γλώσσες. Και ένα καθηγητής πανεπιστημίου είχε πει ότι θα πρέπει να έρχεται η δεύτερη L1 στο προσκήνιο ΜΕΤΑ τους 6 μήνες, δηλαδή αφού το μωρό είναι τουλάχιστον 6 μηνών. Μπορεί να έσφαλε.. δεν γνωρίζω.
 
3) Κι ένα προσωπικό παράδειγμα από τον οικογενειακό μου κύκλο, παιδί που προσπαθήσανε να γίνει τρίγλωσσο (Ελληνικά, Ιταλικά, Αγγλικά) γιατί η μαμά Ελληνίδα, μετακομίσανε μόνιμα Ιταλία, πήγε ύστερα σε international school της Ιταλίας, κτλ.. το παιδί μεγάλωνε και ερχόντουσαν πάντα για διακοπές στην Ελλάδα και ήταν προφανές ότι το παιδί (ούτε ως έφηβος) δεν είχε ευχέρεια σε καμία από τις 3 γλώσσες! Ήταν σχετικά καλός στα προφορικά, αλλά βαθειά γνώση δεν είχε σε καμία γλώσσα, ούτε να διαβάσει για πολλή ώρα μπορούσε.. η μητέρα του μας έλεγε από βιβλία μόνο comics να του παίρνουμε, μόνο αυτά μπορούσε με ευκολία. Τώρα είναι 20+ φοιτητής, αλλά δεν έχω επαφές.

Ξαναλέω πως δεν έχω προσωπική άποψη γιατί δεν έχω κάνει τη μελέτη που θα ήθελα πάνω στο θέμα. Αλλά κατά τη γνώμη μου όλα τα θέματα οποιαδήποτες φύσεως είναι πολυδιάστατα και περίπλοκα και ποτέ άσπρο μαύρο. Ή τουλάχιστον στο δικό μου μυαλό μοιάζουν έτσι (μου το έχουν πει πολλάκις πως I dig too deep) ενώ μπορεί στην πραγματικότητα να είναι απλά.

PS. Εγώ όταν κάνω παιδί, θα το κάνω δίγλωσσο at all costs. 
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 14, 2014, 05:24:27 μμ από eng_teacher »

Αποσυνδεδεμένος Isla

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 783
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Βιβλία για ιδιαίτερα Αγγλικών
« Απάντηση #1576 στις: Σεπτέμβριος 14, 2014, 08:54:57 μμ »
1). Ένα που θυμάμαι χαρακτηριστικά ήταν που λέγανε ότι σύμφωνα με τότε έρευνες (δεν έκατσα ποτέ να βρω τα original papers though) τα δίγλωσσα παιδιά κουράζονται παραπάνω από τα παιδιά με μία L1 να μιλήσουνε γιατί αργούνε να αποφασίσουνε σε ποια L1 να σκεφτούνε και ύστερα να μιλήσουνε.
Αυτό σε ποια ηλικία το παρατήρησαν και σε τι είδους δίγλωσσα παιδιά; Μπορώ να φανταστώ να υπάρχει "κούραση" σε παιδιά μικρότερης ηλικίας και σε παιδιά που ζουν σε ένα μεικτό γλωσσικό περιβάλλον αλλά γιατί να υπάρχει κούραση όταν το παιδί μαθαίνει τη δεύτερη γλώσσα με τη μέθοδο OPOL ή στο σχολείο; Και για πόση κούραση μιλάμε;

Το ότι αργούν να μιλήσουν θεωρείται λίγο-πολύ δεδομένο αλλά η καθυστέρηση είναι σε φυσιολογικά πλαίσια. Αργούν με την έννοια ότι μιλάνε 2 χρονών αντί να μιλήσουν 16-18 μηνών, όχι ότι μιλάνε στα 4 ας πούμε.

2) Επίσης λέγανε ότι όταν υπάρχει ο στόχος διγλωσσίας θα πρέπει να γίνει με πάρα πολλή προσοχή όλο αυτό γιατί το παιδί μπορεί να μπερδέψει ανεπανόρθωτα τις 2 γλώσσες. Και ένα καθηγητής πανεπιστημίου είχε πει ότι θα πρέπει να έρχεται η δεύτερη L1 στο προσκήνιο ΜΕΤΑ τους 6 μήνες, δηλαδή αφού το μωρό είναι τουλάχιστον 6 μηνών. Μπορεί να έσφαλε.. δεν γνωρίζω.
Όλα τα βιβλία και τα άρθρα που έχω διαβάσει λένε ότι τα μπερδέματα είναι φυσιολογικό να συμβαίνουν, είναι προσωρινά και κανείς δεν φτάνει να μπερδεύει ανεπανόρθωτα 2 γλώσσες. Αυτό ήταν κάτι που ακουγόταν πολύ γύρω στη δεκαετία του '70 με '80 αλλά πλέον πιστεύω ότι θεωρείται μύθος. Το να ξεκινάς δεύτερη γλώσσα μετά τους 6 μήνες έχει μια λογική, αλλά όταν μπλέκεις με θεωρίες που αφορούν τόσο μικρές ηλικίες νομίζω ότι ως ένα βαθμό ο καθένας λέει ό,τι θέλει. Υπάρχει και η άποψη ότι το παιδί νιώθει πιο φυσική τη γλώσσα που μιλούσε η μαμά όταν ήταν έγκυος, συνεπώς αν επιλέξεις αυτή τη γλώσσα από την αρχή θα έχεις μεγαλύτερη επιτυχία απ' ό,τι αν επιλέξεις κάποια άλλη. Και σε αυτό έρχεται να προστεθεί και η ίδια η γλώσσα. Υπάρχουν γλώσσες που μοιάζουν πολύ και γλώσσες που διαφέρουν. Φαντάζομαι ότι άλλα θα ισχύουν όταν οι δύο L1 έχουν το ίδιο φωνητικό υπόβαθρο και άλλα όταν έχουν διαφορετική φωνολογία, ρυθμό κλπ. Σε αυτές τις διαφορές μπορεί να οφείλονται και τα μπερδέματα και η δυσκολία στην εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας.
 
3) Κι ένα προσωπικό παράδειγμα από τον οικογενειακό μου κύκλο, παιδί που προσπαθήσανε να γίνει τρίγλωσσο (Ελληνικά, Ιταλικά, Αγγλικά) γιατί η μαμά Ελληνίδα, μετακομίσανε μόνιμα Ιταλία, πήγε ύστερα σε international school της Ιταλίας, κτλ.. το παιδί μεγάλωνε και ερχόντουσαν πάντα για διακοπές στην Ελλάδα και ήταν προφανές ότι το παιδί (ούτε ως έφηβος) δεν είχε ευχέρεια σε καμία από τις 3 γλώσσες! Ήταν σχετικά καλός στα προφορικά, αλλά βαθειά γνώση δεν είχε σε καμία γλώσσα, ούτε να διαβάσει για πολλή ώρα μπορούσε.. η μητέρα του μας έλεγε από βιβλία μόνο comics να του παίρνουμε, μόνο αυτά μπορούσε με ευκολία. Τώρα είναι 20+ φοιτητής, αλλά δεν έχω επαφές.
Μου φαίνεται πολύ απίθανο άνθρωπος φοιτητής να μην έχει ευχέρεια σε καμία γλώσσα. Αν δεν είχε τότε, μάλλον θα την έχει αποκτήσει στο μεσοδιάστημα (γιατί δε νομίζω να σπουδάζει με κόμικ). Ίσως ήταν ένα παιδί χωρίς γλωσσική έφεση και οι 3 γλώσσες του έπεσαν βαριές, ειδικά σε συνδιασμό με το international school όπου σίγουρα θα άκουγε παραπάνω από 3 γλώσσες. Εδώ κάποια παιδιά δυσκολεύονται με τη μία γλώσσα, όχι με τις τρεις!

Γενικά με τις έρευνες θέλει προσοχή γιατί δεν θεωρούν διγλωσσία αυτό που έχουμε εμείς στο μυαλό μας (δύο γλώσσες που το παιδί τις μιλά σαν μητρικές) αλλά τη γνώση, ακόμα και ανεπαρκή, μιας δεύτερης γλώσσας εκτός της μητρικής. Με άλλα λόγια, τα παιδιά που διδάσκουμε θεωρούνται "δίγλωσσα" και κανείς μας πιστεύω δεν θα θεωρούσε "πρόβλημα" το ότι κάποιες φορές μπερδεύουν τις δύο γλώσσες ή ότι κάνουν παύση πριν απαντήσουν σε απλές ερωτήσεις για να μπορέσουν να βρουν τη σωστή απάντηση (κλασική αντίδραση τζουνιορακίων).

Επίσης το θέμα με τις έρευνες είναι ότι πολλές (οι περισσότερες?) από αυτές έχουν γίνει σε πληθυσμούς μεταναστών π.χ. στην Καλιφόρνια με Μεξικάνους και άλλους ισπανόφωνους, και συνεπώς υπάρχουν πολλές ιδιαιτερότητες όπως χαμηλή γλωσσική ικανότητα των γονέων στη δεύτερη γλώσσα ή ακόμα και στη μητρική, και γενικώς γλωσσικά φτωχό περιβάλλον, που ενδεχομένως δυσχεραίνουν την πρόοδο προς τη διγλωσσία. Θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι την εποχή που έψαχνα μανιωδώς για πληροφορίες για να αποφασίσω ποια τακτική θα ακολουθούσα με το γιο μου, τα βιβλία ήταν γεμάτα case studies και έρευνες που καμία σχέση δεν είχαν με τη δική μας περίπτωση.

PS. Εγώ όταν κάνω παιδί, θα το κάνω δίγλωσσο at all costs.
Βρες Άγγλο άντρα, είναι η καλύτερη λύση  ;)
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 14, 2014, 08:57:27 μμ από Isla »

Αποσυνδεδεμένος MissPE06

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 553
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Βιβλία για ιδιαίτερα Αγγλικών
« Απάντηση #1577 στις: Σεπτέμβριος 15, 2014, 10:53:12 πμ »
Καλή σας μέρα! Μια ερώτηση προς την Isla αν και μάλλον πρέπει να ανοίξουμε νέο θέμα... Ποια μέθοδο εφάρμοσες τελικά με το γιο σου και ποια τα αποτελέσματά της; Και τι βιβλία/πηγές/υλικό χρησιμοποιούσες όταν ήταν μικρός;

Αποσυνδεδεμένος stella19

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 186
    • Προφίλ
Απ: Βιβλία για ιδιαίτερα Αγγλικών
« Απάντηση #1578 στις: Σεπτέμβριος 15, 2014, 11:46:00 πμ »
Συνάδελφοι καλημέρα! Μπορώ να σας κάνω μια ερώτηση; Για προετοιμασία για Μάιο για ECCE νομίζετε ότι είναι κατάλληλος ο ακόλουθος συνδυασμός βιβλίων; Grammar, Vocabulary & Reading Skills (Grivas) - Stars & Stripes (Express) - Successful Writing (Express)? Θα μπορέσουμε να τα τελειώσουμε και να κάνουμε και μερικά Practice Tests πριν από τις εξετάσεις;

Αποσυνδεδεμένος MissPE06

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 553
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Βιβλία για ιδιαίτερα Αγγλικών
« Απάντηση #1579 στις: Σεπτέμβριος 15, 2014, 12:21:48 μμ »
Μα δε θα περιμένεις να τελειώσετε πρώτα τα βιβλία για να ξεκινήσετε Practice Tests. Με τη νέα χρονιά αρχίστε παράλληλα με τα βιβλία. Αυτό θα σου δείξει που πρέπει να επιμείνεις και τι πρέπει να επαναλάβετε.

Αποσυνδεδεμένος stella19

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 186
    • Προφίλ
Απ: Βιβλία για ιδιαίτερα Αγγλικών
« Απάντηση #1580 στις: Σεπτέμβριος 15, 2014, 12:45:51 μμ »
Σε ευχαριστώ πολύ! Πάντως δεν είναι βαρύς ο συνδυασμός αυτός, έτσι δεν είναι; Με απασχολεί κυρίως το Grammar, Vocabulary & Reading Skills σε συνδυασμό με το Stars & Stripes

Αποσυνδεδεμένος evi06

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2046
    • Προφίλ
Απ: Βιβλία για ιδιαίτερα Αγγλικών
« Απάντηση #1581 στις: Σεπτέμβριος 15, 2014, 01:01:01 μμ »
Καλή σας μέρα! Μια ερώτηση προς την Isla αν και μάλλον πρέπει να ανοίξουμε νέο θέμα...

δεν ξερω ποσο σχετικα ειναι αυτα τα παλαιοτερα θεματα...

http://www.pde.gr/index.php?topic=24315.0

http://www.pde.gr/index.php?topic=9561.0


 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159848
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 630
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 17
Επισκέπτες: 618
Σύνολο: 635

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.082 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.