0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
δεν νομιζω οτι σχολιαζετε την ίδια περίπτωση, πολλές αγγλιδες και/ή αγγλικουδες δεν μιλάνε στα παιδιά τους αγγλικά καθόλου (άντε σχεδόν καθόλου) μέχρι τα 4/5 δηλ πανω που θα είχαν ηδη φτασει προφορικά στη μεση (και βαλε) γιατί καλή η θεωρια για να περάσουμε το μαθημα αλλά όταν έρχεται η ωρα της πρακτικής λενε ασε καλυτερα μη βραχυκυκλώσει τίποτα εκεί μέσα και μετα άντε να βρεις ανταλλακτικό, και άντε οι αγγλιδες συγχωρούνται, οι αγγλικουδες; τεσπα ας μη γίνω κακό σήμερα
Από εκεί κ πέρα, υπάρχει αρνητική πλευρά της διγλωσσίας? Μου φαίνεται περίεργο, διότι όλοι γνωρίζουμε πόσο σημαντική είναι η ομιλία γλωσσών, πόσο μάλλον σε επίπεδο Λ1! Πέρα από το γεγονός ότι αυτά τα παιδιά αργούν να μιλήσουν κ τη δυσκολία εφαρμογής των τεχνικών, δεν μπορώ να φανταστώ γιατί να μην επιλέξουμε τα παιδιά μας να είναι δίγλωσσα.
Αυτό που περιγράφεις είναι η τεχνική OPOL (φαντάζομαι το γνωρίζεις) η οποία δεν είναι η μοναδική τεχνική που μπορείς να ακολουθήσεις αλλά γενικά θεωρείται δοκιμασμένη και ασφαλής. Παίζουν όμως και πολλοί άλλοι παράγοντες ρόλο όπως το ποια είναι η κοινή γλώσσα των γονιών, πόσο αποφασισμένοι είναι οι γονείς να δουλέψουν τη διγλωσσία και πόσο μεγάλη και προς ποια κατεύθυνση είναι η γλωσσική επιρροή του περιβάλλοντος.Εγώ όμως από αυτό που είπε η eng_teacher κατάλαβα ότι υπάρχει κάποια διαφωνία για το ΑΝ θα πρέπει να επιδιώκουμε διγλωσσία, όχι για το πώς θα το κάνουμε. Κατάλαβα λάθος;
1). Ένα που θυμάμαι χαρακτηριστικά ήταν που λέγανε ότι σύμφωνα με τότε έρευνες (δεν έκατσα ποτέ να βρω τα original papers though) τα δίγλωσσα παιδιά κουράζονται παραπάνω από τα παιδιά με μία L1 να μιλήσουνε γιατί αργούνε να αποφασίσουνε σε ποια L1 να σκεφτούνε και ύστερα να μιλήσουνε.
2) Επίσης λέγανε ότι όταν υπάρχει ο στόχος διγλωσσίας θα πρέπει να γίνει με πάρα πολλή προσοχή όλο αυτό γιατί το παιδί μπορεί να μπερδέψει ανεπανόρθωτα τις 2 γλώσσες. Και ένα καθηγητής πανεπιστημίου είχε πει ότι θα πρέπει να έρχεται η δεύτερη L1 στο προσκήνιο ΜΕΤΑ τους 6 μήνες, δηλαδή αφού το μωρό είναι τουλάχιστον 6 μηνών. Μπορεί να έσφαλε.. δεν γνωρίζω.
3) Κι ένα προσωπικό παράδειγμα από τον οικογενειακό μου κύκλο, παιδί που προσπαθήσανε να γίνει τρίγλωσσο (Ελληνικά, Ιταλικά, Αγγλικά) γιατί η μαμά Ελληνίδα, μετακομίσανε μόνιμα Ιταλία, πήγε ύστερα σε international school της Ιταλίας, κτλ.. το παιδί μεγάλωνε και ερχόντουσαν πάντα για διακοπές στην Ελλάδα και ήταν προφανές ότι το παιδί (ούτε ως έφηβος) δεν είχε ευχέρεια σε καμία από τις 3 γλώσσες! Ήταν σχετικά καλός στα προφορικά, αλλά βαθειά γνώση δεν είχε σε καμία γλώσσα, ούτε να διαβάσει για πολλή ώρα μπορούσε.. η μητέρα του μας έλεγε από βιβλία μόνο comics να του παίρνουμε, μόνο αυτά μπορούσε με ευκολία. Τώρα είναι 20+ φοιτητής, αλλά δεν έχω επαφές.
PS. Εγώ όταν κάνω παιδί, θα το κάνω δίγλωσσο at all costs.
Καλή σας μέρα! Μια ερώτηση προς την Isla αν και μάλλον πρέπει να ανοίξουμε νέο θέμα...