*

Αποστολέας Θέμα: Π.Ι.-οδηγίες για την διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων/Δημοτικό  (Αναγνώστηκε 5838 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος sophie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • 2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
    • Προφίλ
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος sophie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • 2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
    • Προφίλ
...συνέχεια

ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

1. Αναλυτικά προγράμματα (άξονες, διαθεματικό πλαίσιο σπουδών, νέες προοπτικές για το εκπαιδευτικό μας σύστημα και νέες παιδαγωγικές εφαρμογές).
2. Το προφίλ των μαθητών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (δυνατότητες νοητικές, γλωσσικές κ.α, ψυχολογικό δυναμικό των παιδιών, ενδιαφέροντα και τρόποι προσέγγισης, αντιμετώπιση ειδικών περιπτώσεων όπως του υπερκινητικού παιδιού, του δυσλεκτικού παιδιού και του παιδιού με υψηλό δείκτη νοημοσύνης, δυνατότητες ένταξης στην ομάδα και κατάλληλες διδακτικές προσεγγίσεις για την καλύτερη ομαδοποίηση, ανάλυση αναγκών του μαθητή, μαθησιακοί τύποι/ τρόποι προσέγγισης της γνώσης, στρατηγικές μάθησης, σταδιακή αυτονόμηση, πολλαπλή νοημοσύνη).
3. Διδακτικές προσεγγίσεις (επικοινωνιακή μέθοδος, ανάπτυξη /βελτίωση δεξιοτήτων: κατανόηση – παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου, σχέδιο μαθήματος [Παρουσίαση – Πρακτική άσκηση – Παραγωγή, Σχέδιο που βασίζεται στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, Μοντέλο Δραστηριοτήτων TBL], αρχές δημιουργίας διδακτικού υλικού και όχι ένα και μοναδικό διδακτικό βιβλίο, ανάγκες του συγκεκριμένου μαθητικού πληθυσμού, βιβλιοθήκη τάξης, αξιοποίηση νέων τεχνολογιών, ομαδοσυνεργατική μέθοδος, projects – βιωματική διδασκαλία, διαφοροποιημένη παιδαγωγική [διαβάθμιση δραστηριοτήτων, δραστηριότητες ανοικτού τύπου, συνθετικές εργασίες], εξατομικευμένη παιδαγωγική – κάλυψη των αναγκών του μαθητή, παραγωγή διδακτικού υλικού ως υλικό τάξης).
4. Διαχείριση τάξης (ρόλοι μαθητή/ δασκάλου, ομαδοσυνεργατική προσέγγιση, παρώθηση).
5. Αξιολόγηση (ποικίλες μορφές αξιολόγησης [διαγνωστικό τεστ, τεστ προόδου] με βαρύτητα στη διαμορφωτική αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση, στο portfolio, στην αξιολόγηση μέσα στην ομάδα και στην αξιολόγηση προϊόντων ομαδικών εργασιών).
6. Θέματα ειδικού ενδιαφέροντος όπως :
-Γλωσσικές δραστηριότητες και όχι γλωσσικές ασκήσεις
-Χρήση της μητρικής γλώσσας και ενδυνάμωση της πολυγλωσσίας
-Projects και τρόποι που προάγουν τη διαθεματική προσέγγιση
-Χρήση πολυμέσων/νέων τεχνολογιών για την προώθηση του εγγραμματισμού και της διαθεματικότητας
-Θεματικές που προάγουν την επικοινωνία μέσω της ξένης γλώσσας
-Δίκτυα επικοινωνίας με μαθητές άλλων χωρών
-Ανάπτυξη της ευρωπαϊκής διάστασης της εκπαιδευτικής μας πολιτικής και προώθηση της πολυπολιτισμικότητας.

ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

Το μάθημα συνδέεται με την ερμηνεία των φαινομένων που συναντάμε στην καθημερινή ζωή και τις βιωματικές εμπειρίες του μαθητή. Για το σκοπό αυτό θα πρέπει να δοθεί έμφαση στην ερευνητική διάσταση του μαθήματος και τις συνιστώσες της (ομαδοσυνεργατική διαδικασία, καταμερισμός εργασίας και ευθυνών κ.ά.). Παράλληλα πρέπει να έχει και διερευνητική διάσταση, ώστε να καλλιεργούνται δεξιότητες που έχουν σχέση με τον διερευνητικό χαρακτήρα της μάθησης (διατύπωση υποθέσεων, θεωρητική επεξεργασία του μοντέλου, έλεγχός του κ.λπ.).
Ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να προκαλεί ερωτήματα, ώστε να διερευνά τις εναλλακτικές απόψεις των μαθητών και να τους καθοδηγεί στην ανακάλυψη της σωστής εξήγησης των φαινομένων με την ορθή χρήση των εννοιών.
Για την επίτευξη των παραπάνω απαιτείται η υιοθέτηση της πειραματικής διαδικασίας ( ή της επίδειξης πειραμάτων) ως βασικής μεθοδολογίας για την εξαγωγή γενικών συμπερασμάτων. Ο χαρακτήρας των Φυσικών Επιστημών επιβάλλει την ανάγκη διασύνδεσής τους με τον πραγματικό κόσμο μέσω της δημιουργίας αυθεντικών / πραγματικών προβλημάτων ως προέκτασης του εργαστηρίου.
Η χρήση των Νέων Τεχνολογιών με διδακτικά λειτουργικό τρόπο κρίνεται αναγκαία για την συμβολική αναπαράσταση εννοιών, οι οποίες είναι δύσκολο να παρατηρηθούν στο φυσικό εργαστήριο. Ιδιαίτερο βάρος πρέπει να δοθεί στη σωστή διατύπωση των επιστημονικών όρων και στην προσαρμογή τους στο νοητικό επίπεδο των μαθητών.
Στη διαθεματική προσέγγιση απαιτείται να γίνει αντιληπτή η ανάγκη διασύνδεσης της Φυσικής με τον πραγματικό κόσμο. Ο σκοπός του προγράμματος είναι να προβληθούν και να διαχυθούν οι έννοιες της διαθεματικότητας. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να δοθεί έμφαση και στη γνώση και στη γνωστική δομή του αντικειμένου, αλλά και στις δεξιότητες που απαιτούνται και περιγράφονται στο Δ.Ε.Π.Π.Σ. Ειδικότερα στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να περιλαμβάνονται :
1. Διατύπωση ερωτήσεων και υποθέσεων με την έναρξη του μαθήματος από το δάσκαλο και πρώτες - αρχικές απαντήσεις από τους μαθητές.
2. Πείραμα - Παρατήρηση - Έρευνα - Συμπέρασμα στα πλαίσια της «ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας». Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες κάνουν τα πειράματα με απλά υλικά. Ο δάσκαλος επιβλέπει, βοηθάει και καθοδηγεί διακριτικά.
3. Μετά τη διατύπωση των συμπερασμάτων, οι μαθητές ελέγχουν και κρίνουν τις αρχικές απαντήσεις τους, οι οποίες είναι καταγεγραμμένες στον πίνακα.

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙ
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος sophie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • 2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
    • Προφίλ
...συνέχεια
ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Η ενασχόληση με τη μουσική στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση βασίζεται σε ένα ευλύγιστο σχήμα με σαφείς διδακτικούς στόχους, δομημένο έτσι, ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες αλλά και στις δυνατότητες των ηλικιών στις οποίες απευθύνεται. Οι κυριότεροι στόχοι της μουσικής αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι:
• Η άσκηση του παιδιού ώστε να τραγουδά ορθά και με ευχαρίστηση.
• Η ανάπτυξη της ακουστικής ικανότητας του παιδιού
• Η ενθάρρυνση του παιδιού για δημιουργική εργασία
• Η ανάπτυξη της ικανότητας του παιδιού να εκτιμά και να ανταποκρίνεται σε αισθητικά στοιχεία της μουσικής
• Η γνώση και η κατανόηση των βασικών στοιχείων και εννοιών της θεωρίας, της μορφολογίας και της ιστορίας της μουσικής
• Η ανάπτυξη των ατομικών μουσικών ικανοτήτων του κάθε παιδιού
• Η σύνδεση της μουσικής με τις άλλες τέχνες και γνωστικά αντικείμενα του προγράμματος Σπουδών
• Η χρήση της μουσικής για ανάπτυξη του πνεύματος της συνεργασίας, της ευθύνης της πειθαρχίας και της επικοινωνίας , στοιχείων απαραίτητων για την κοινωνικοποίηση των παιδιών.
Η κατάκτηση των παραπάνω στόχων επιδιώκεται μέσα από μουσικές δραστηριότητες, σχεδιασμένες έτσι ώστε να συντελούν στη βιωματική προσέγγιση διαφόρων μουσικών εννοιών. Οι δραστηριότητες αυτές πρέπει να διαρθρώνονται γύρω από τρεις άξονες μουσικών ικανοτήτων. Αυτοί είναι ο άξονας της εκτέλεσης . ο άξονας της μουσικής δημιουργίας και ο άξονας της αξιολόγησης. Στον άξονα της εκτέλεσης οι μαθητές αναπτύσσουν τις δεξιότητες και ικανότητες, που απαιτούνται για να εκτελέσουν, τραγουδώντας και παίζοντας όργανα, συνθέσεις άλλων ή και δικές τους. Στον άξονα της μουσικής δημιουργίας επιδιώκεται η γνωριμία των παιδιών με στοιχειώδεις μορφές μουσικής σύνθεσης. Τέλος , στον άξονα της αξιολόγησης οι μαθητές αναπτύσσουν τις δεξιότητες και τη γνώση που απαιτείται να έχουν ως ακροατές, καθώς και την ικανότητα να αξιολογούν συνθέσεις άλλων ή και δικές τους, διατυπώνοντας λογικές κρίσεις.
Η μουσική αγωγή για τα παιδιά της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης διακρίνεται σε δύο ηλικιακά επίπεδα. Το πρώτο περιλαμβάνει το νηπιαγωγείο και τις δύο πρώτες τάξεις του δημοτικού, ενώ το δεύτερο περιλαμβάνει τις τάξεις Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’. Το πρόγραμμα σπουδών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση αναπτύσσεται σπειροειδώς ακολουθώντας μια εξέλιξη από το απλό στο σύνθετο, από το γνωστό στο άγνωστο.

Διάφορα επίπεδα στα οποία η μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών αναμένεται να εργαστεί Αναμενόμενη απόδοση για την πλειονότητα των μαθητών στο τέλος κάθε επιπέδου
Επίπεδο 1 1-3 Ηλικία 4-8 2
Επίπεδο 2 2-5 Ηλικία 8-12 4
Επίπεδο 3 3-8 Ηλικία 12-15 7

1ΟΣ ΑΞΟΝΑΣ : ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Οι μαθητές πρέπει να αναπτύξουν τις δεξιότητες και τις ικανότητες που απαιτούνται για να εκτελέσουν τραγουδώντας και παίζοντας όργανα δικές τους συνθέσεις αλλά και συνθέσεις άλλων με διάφορους τρόπους.
Πρέπει να είναι ικανοί να ανταποκρίνονται σε σωστά σήματα, σύμβολα, συνθήματα και οδηγίες και επίσης πρέπει να είναι σε θέση να παρουσιάζουν τις εκτελέσεις τους με συνέπεια, χαρά και επιδεξιότητα.
Aπαραίτητος στόχος διδασκαλίας από τα πρώτα επίπεδα διδασκαλίας μουσικής στο Νηπιαγωγείο πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ακοής ως προς τα εξής γνωρίσματα ήχων γενικά (δηλαδή όχι μόνον μουσικών ήχων): διάκριση ύψους, διάκριση έντασης, διάκριση ηχοχρώματος, αναγνώριση πηγής παραγωγής του ήχου, αναγνώριση προέλευσης και θέσης του ήχου μέσα στον χώρο συμπεριλαμβανομένης και της εκτίμησης για την απόσταση της ηχητικής πηγής (μακριά/ κοντά).

1
(Νηπιαγωγείο, Α΄ &
ΠΕ60

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182514
  • Σύνολο θεμάτων: 19472
  • Σε σύνδεση σήμερα: 684
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 5
Επισκέπτες: 489
Σύνολο: 494

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.044 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.