Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί => Διάφορα θέματα αδιόριστων => Μήνυμα ξεκίνησε από: paparouna88 στις Μαΐου 18, 2015, 08:18:37 am
-
Σκεφτόμουν καιρό να γράψω λίγες σκέψεις για αυτό το θέμα...
-
μπα δεν θα τα κλείσουμε. το να δούμε δασκάλους και στα γυμνάσια πάντως δεν πρέπει να το αποκλείουμε...........
στα γυμνάσια βλέπω να χωρίζουν τομείς(πχ θετικών επιστημών) και ο πληροφορικός να διδάσκει από φέτος και φυσική και χημεία, οι ξενόγλωσσοι όλα τα φιλολογικά και οι καθαρίστριες αυτόνομη διαβίωση. το κακό είναι οτι τα δεχόμαστε και μάλιστα πολλές φορές τα προασπιζόμαστε. Η ΟΛΜΕ ανύπαρκτη και είμαστε άξιοι της μοίρας μας!!!!!!!!!!
-
Και τι θα γινόταν εάν...
ξεκινούσαν να "κατεβάζουν" στην Α/θμια ειδικότητες από την Δ/θμια για να διδάξουν τα αντικείμενα;
Το άδικο ή το δίκαιο δεν έχουν βαθμίδα.. Ρόδα είναι και γυρίζει. Όλες οι μεταρρυθμίσεις, εισηγήσεις, προτάσεις
που έχουν γίνει έως τώρα έχουν δοκιμάσει τον κλάδο των εκπ/κων και οι δύο βαθμίδες αποδείχτηκαν λίγες
να υπερασπιστούν το κοινό συμφέρον, το ορθό, το δίκαιο.
Όλα τα άλλα είναι απλώς αναπότρεπτα..
-
συγγνωμη αλλα τι λογικη είναι αυτή? επειδή σου φαινεται ότι η ηλικια 28-29 είναι νεα παιδια κακως πιεζει για διορισμούς ο μπρατης?μα πιεζει για τη στελεχωση των δημοτικων που είναι πολλακις περισσοτερα από γυμνασια κ λυκεια..ξερεις ποσα δημοτικα υπαρχουν σε ολη την ελλαδα?αρα μεγαλύτερες οι ανάγκες..
δεν πρεπει να τιμωρηθουν οσοι δεν επελεξαν πρωτοβαθμια αλλα ουτε να τιμωρηθουν οσοι είναι στην πρωτοβαθμια..
παραθετω καποιες ανακριβιες του Αποστόλη Γεωργακόπουλου
"Το ΕΑΕΠ στα δημοτικά σχολεία είναι ένας πιλοτικός θεσμός, χάρη στον οποίο δημιουργήθηκαν πολλά λειτουργικά κενά ειδικοτήτων, νέων και προϋπαρχόντων. Όλο αυτό το διάστημα συνέχισε να λειτουργεί πιλοτικά, καθώς δεν προβλέπεται από το ΕΣΠΑ χρηματοδότηση μόνιμων και διαρκών αναγκών. Δεν υπήρχε ποτέ περίπτωση οι θέσεις αυτές να θεωρηθούν οργανικές και να βρεθούν εκτός ΕΣΠΑ, αν δεν εμφανιζόταν το ζήτημα των μεταταγμένων, πλεοναζόντων στη
-
μα τρολ αρχισε υποτυπωδώς να γινεται αυτό και μη σου κανει εντυπωση αν δεις στις μεγαλες ταξεις φιλολογους και μαθηματικούς.
ξερω γαλλικων από μεταταξη που δεν μπορουσε να διδαξει γαλλικα γιατιο πλεοναζε πλήρως και εκανε ευελικτη, εικαστικα κτλ
τις ευέλικτες ζωνες που τις ειχαν μονο οι δάσκαλοι αρχιζουν και τις παιρνουν και ειδικοτητες.
φυσικα θα γινει το σωσε από δασκαλους γιατι η δοε παραδοσιακα στηριζει τους δασκαλους.οταν εγιναν οι μετατάξεις ναι μεν το καταδικασαν ολοι (μπρατης και σια) αλλα μονο η οκπε κινητοποιηθηκε ενεργα.αν γινοτανη αυτό στους δασκαλους θα ειχε διαλυθει το συμπαν
-
Συμφωνώ ότι υπάρχει βάση για το θέμα των μετατάξεων. Αλλά...
Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν καμία ευθύνη. Είναι σα να ζητάμε εμείς, ως επιτυχόντες ασεπ, που δικαιωθήκαμε από το ΣτΕ, να απολυθούν όσοι διορίστηκαν μετά το 2001 εκτός πινάκων ασεπ. Γι' αυτό μιλάω για επιλεκτική ανἀγνωση των νόμων και του συντάγματος από τον μπράτη..
Κύριε μπράτη, βγάζει μάτι..
Στο θέμα της απόφασης του ΣτΕ τσιμουδιά.. ή για να είμαι πιο δίκαιη, κάτι αχνές φωνούλες... (μιας και υπάρχουν και νηπιαγωγοί επιτυχόντες).
-
Σκεφτόμουν καιρό να γράψω λίγες σκέψεις για αυτό το θέμα...
-
Το σχόλιό μου αφορά στην ανάγνωση των νομων από τους αιρετούς, που γίνεται κατά το δοκούν και κατά το συμφέρον.
Δεν είναι το θέμα εδώ για τις μετατάξεις. Προσωπικά πιστεύω ότι όλοι είστε θύματα, άλλος περισσότερο και άλλος λιγότερο.
Το ίδιο πιστεύω ότι ισχύει και για τους διορισμούς. Όλοι (ή τουλάχιστον οι περισσότεροι) είναι θύματα, και δεν είχαν δόλο, απλά εκμεταλλεύτηκαν τους εκάστοτε νόμους.
-
συγγνωμη αλλα τι λογικη είναι αυτή? επειδή σου φαινεται ότι η ηλικια 28-29 είναι νεα παιδια κακως πιεζει για διορισμούς ο μπρατης?μα πιεζει για τη στελεχωση των δημοτικων που είναι πολλακις περισσοτερα από γυμνασια κ λυκεια..ξερεις ποσα δημοτικα υπαρχουν σε ολη την ελλαδα?αρα μεγαλύτερες οι ανάγκες..
Εγώ αντικρούω το επιχείρημα του Παληγγιάνη, που μιλά για ανάγκη διορισμών εξαιτίας της ανεργίας των δασκάλων. Ο παληγιάννης δεν μιλά στο άρθρο του για τα κενά αλλά για την ανεργία που πλήττει τους δασκάλους. Πραγματικά είναι για γέλια το επιχείρημα,αν δούμε τα νούμερα ανεργίας στη δευτεροβάθμια.
Παραθέτω το άρθρο (το οποίο σημειωτέον ο κ. Παλληγιάννης αναπαράγει παραλλαγμένο σε τακτά χρονικά διαστήματα) :
Του Αιρετού στο ΚΥΣΠΕ
-
Πρώτα από όλα να πω πως είναι κακό να μπαίνει το θέμα σε αντιπαράθεση. Δηλαδή δευτεροβάθμια εναντίον πρωτοβάθμιας.
Η δευτεροβάθμια έχει κάποια "φυσικά" μειονεκτήματα στο να μπορέσει να λειτουργήσει ενιαία. Το πρώτο και κύριο είναι ότι υπάρχουν πολλές ειδικότητες με αντικρουόμενα μικροσυμφέροντα, ενώ στην πρωτοβάθμια η συντριπτικά μεγάλη μάζα είναι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί, άρα υπάρχει μεγαλύτερη ενότητα.
Ο δεύτερος λόγος είναι ότι η κοινωνική πίεση είναι μεγαλύτερη όταν λείπει ένας δάσκαλος από τη θέση του σε σχέση με το να λείπει ένας καθηγητής. Πρώτα από όλα όταν λείπει ένας καθηγητής το παιδί σου χάνει 2-3 ώρες μάθημα, ενώ όταν λείπει δάσκαλος ή νηπιαγωγός μπορεί να μείνει στο σπίτι του.
Δεύτερον το παιδί είναι μικρό και είναι πολύ μεγαλύτερη ανάγκη για το γονιό να βρίσκεται στο σχολείο.
Επίσης η πίεση των δασκάλων προς τους συνδικαλιστές τους είναι πολύ μεγαλύτερη αν λείπει κάποιος συνάδελφος τους ή ειδικότητα, ενώ στη δευτεροβάθμια υπάρχει μεγαλύτερη αδιαφορία των συναδέλφων. Αυτό συμβαίνει για έναν πολύ απλό λόγο. Αν στο δημοτικό που υπηρετεί ένας δάσκαλος λείπει πχ Γυμναστής ή άλλος δάσκαλος, τα παιδιά δεν σχολάνε νωρίτερα, αλλά αν λείπει ο γυμναστής επιβαρύνεται με επιπλέον ώρες (χωρίς να πληρώνεται υπερωρίες) ο δάσκαλος της τάξης, ενώ αν λείπει άλλος δάσκαλος συνήθως τα παιδιά μοιράζονται σε άλλα τμήματα. Στο σχολείο που υπηρετούσα ξεκινήσαμε με μείον 58 ώρες στο διαθέσιμο προσωπικό. Επειδή τα παιδιά δεν μπορούσαν να σχολάνε νωρίτερα, αυτές τις ώρες τις επιβαρυνθήκαμε όλοι και κάθε βδομάδα κάναμε από 4-5 ώρες παραπάνω. Μάλιστα επειδή έλειπε δάσκαλος από το ολοήμερο κάθε μέρα εκ περιτροπής καθόταν και άλλος συνάδελφος. Στη δευτεροβάθμια αν λείπει πχ ένας φυσικός απλώς κάθε τάξη θα σχολάει 2 φορές την εβδομάδα μία ώρα νωρίτερα και κάποιοι συνάδελφοι μπορεί να μην το πάρουν καν χαμπάρι. Νομίζω πως αυτή είναι η αιτία που οι αιρετοί της πρωτοβάθμιας νιώθουν μεγαλύτερη πίεση από τους συναδέλφους, όταν υπάρχουν κενά και κατά συνέπεια πιέζουν περισσότερο.
-
well said..
-
Κακή τοποθέτηση για τους λόγους που είπε ο perastikos_kav.
-
Κακή τοποθέτηση για τους λόγους που είπε ο perastikos_kav.
Μπορείς να το εξηγήσεις λίγο περισσότερο;
-
Κακή η τοποθέτηση του paparouna88 για τους λόγους που προανέφερες.
-
Οκ, ευχαριστώ.
-
Το πτυχίο του δασκάλου είναι το μοναδικό πτυχίο που αφορά αποκλειστικά και μόνο τον χώρο της α'βαθμιας εκπαίδευσης. Συνεπώς όταν μιλάμε για ανεργία χιλιάδων δασκάλων και μάλιστα από γενιές αριστούχων των 18.000 μορίων, τότε ναι ναι είναι τεράστιο πλήγμα για τον χώρο της εκπαίδευσης και πρέπει να γίνει θέμα. Οι βασικές ειδικότητες της δευτεροβάθμιας έχουν διέξοδο εκτός της δημόσιας εκπαίδευσης (που έχει κορεστεί) τόσο σε φροντιστήρια όσο και σε ιδιαίτερα. Οι δάσκαλοι όχι... Όσο για τις υπόλοιπες ειδικότητες, με τις ευχές της ΔΟΕ και του Μπράτη απασχολούνται χιλιάδες εκπαιδευτικοί των υπόλοιπων ειδικοτήτων σε δομές της α'βαθμιας. Μάλιστα όχι μόνο αυτό, αλλά φέτος εξαφάνισαν και περίπου 1.000 θέσεις δασκάλων από τα ΕΑΕΠ.
Για το θέμα των διορισμών καταλαβαίνω πως το μίσος (και το εννοώ αυτό), προέρχεται από τους μαζικούς διορισμούς δασκάλων (πολλοί εκ των οποίων χωρίς ΑΣΕΠ) την εποχή των ολοήμερων σε βάρος ΑΣΕΠιτών άλλων ειδικοτήτων. Αυτό δεν θα δικαιολογεί μια ζωή τέτοιες επιθέσεις για τις νέες γενιές δασκάλων που δεν έφταιξαν σε τίποτα, ούτε θα κάτσουμε με σταυρωμένα χέρια μέχρι να γίνουμε και εμείς 40 ή 50 για να διεκδικήσουμε το δικαίωμα στην εργασία στα δημοτικά σχολεία για τα οποία προοριζόμασταν και σπουδάσαμε συνειδητά εξαρχής.
-
Έχεις απόλυτο δίκιο. Και ειμαι της δευτεροβάθμιας. Δε μας φταίνε οι δάσκαλοι. Αλλά και αυτο που ζητάει ο Μπρατης 60-40 δεν ειναι καθόλου αθώο, σου λεει οι νηπιαγωγοί έτσι οκ και οι δάσκαλοι, αφού εξαντλείται το 60%, σύμφωνα με τη ρύθμιση Γιαννακου θα πάρουν απο το 40%. Φαντάζομαι του εξήγησαν ότι το 40% τελείωσε ως δυνατότητα κι έτσι το 60-40 δεν παίζει. Ο Μπρατης δειχνει να το εχει καταλάβει. Ο Κοτσιφακης στην κοσμάρα του, τωρα που επέστρεψε...
-
μα τρολ αρχισε υποτυπωδώς να γινεται αυτό και μη σου κανει εντυπωση αν δεις στις μεγαλες ταξεις φιλολογους και μαθηματικούς.
ξερω γαλλικων από μεταταξη που δεν μπορουσε να διδαξει γαλλικα γιατιο πλεοναζε πλήρως και εκανε ευελικτη, εικαστικα κτλ
τις ευέλικτες ζωνες που τις ειχαν μονο οι δάσκαλοι αρχιζουν και τις παιρνουν και ειδικοτητες.
φυσικα θα γινει το σωσε από δασκαλους γιατι η δοε παραδοσιακα στηριζει τους δασκαλους.οταν εγιναν οι μετατάξεις ναι μεν το καταδικασαν ολοι (μπρατης και σια) αλλα μονο η οκπε κινητοποιηθηκε ενεργα.αν γινοτανη αυτό στους δασκαλους θα ειχε διαλυθει το συμπαν
Η ευέλικτη ζώνη δεν αποτελεί αποκλειστικότητα των δασκάλων, αλλά μπορεί να δοθεί σε οποιονδήποτε διδάσκει στην Α'θμια σύμφωνα με τους συμβούλους ( άσχετα αν δεν εφαρμόζεται μεχρι στιγμής). Επίσης σκέψεις για καθηγητές (φιλόλογους, φυσικούς, μαθηματικούς) στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού έχουν ακουστεί πολύ τα τελευταία χρόνια και μαλιστα απο επίσημα χείλη. Στις χώρες του εξωτερικού όπου το δημοτικό είναι 4 ή 5 χρόνια, οι τελευταίες τάξεις του ελληνικού δημοτικού ανήκουν στην
-
Αγαπητή paparouna88:
Λυπάμαι αλλά το θέμα και ο τίτλος του είναι επιεικώς απαράδεκτο!!! Ελευθερία λόγου έχουμε βέβαια και θα σου απαντήσω και εγώ στο ίδιο τόνο, ίσως λίγο πιο έντονα....Ο λόγος βέβαια που ανακινείς αυτό το θέμα είναι άλλος από το ότι εσείς οι φιλόλογοι.....αντιμετωπίζοντας προβλήματα ανεργίας...τι πιο εύκολο εποφθαλμιάτε τις θέσεις των δασκάλων. Αρχίσατε λοιπόν να πλασάρετε...... τις κρυφές σας βλέψεις με εκφράσεις του τύπου: το να δούμε δασκάλους και στα γυμνάσια πάντως δεν πρέπει να το αποκλείουμε...... . Aυτό βέβαια ξέρετε ότι δεν πρόκειται να γίνει γιατί τα μαθήματα (γνωστικά αντικείμενα) που διδάχτηκαν στο παιδαγωγικό δεν είναι τέτοια που να ανταποκρίνονται γνωστικά την ύλη της
-
To ότι το εσπα πάει στην πρωτοβάθμια, που το αποδίδεις;
Τα ολοήμερα μέσα στην οικονομική κρίση καλά κρατούν, για να πατάνε τα παιδάκια γράμματα στο word (στη καλύτερη περίπτωση που δεν πάει το internet με τον μπομπ τον σφουγγαράκη σύννεφο), και να παίζουν θεατρικά παιχνίδια για να αποβάλουν τις αναστολές τους, και για να ζεσταίνει η νηπιαγωγός με το βοηθητικό προσωπικό το ταπεράκι και να ταϊζει τα μωρουδέλια...
Γιατί δεν γίνοναι πιο αυστηρά τα κριτήρια για τα ολοήμερα (μόνο για έναν συγκεκριμένο αριθμό εργαζόμενων μητέρων και πάνω), για να εξασφαλιστούν πιστώσεις για την πρόσθετη στα λύκεια;
Είναι σωστό να μην υπάρχει στα λύκεια πρόσθετη για παιδιά που δίνουν πανελλήνιες, και να λειτουργούν τα κοινωνικά φροντιστήρια στους δήμους και στις ενορίες με εθελοντές εκπαιδευτικούς;
(Τα εριστικά σχόλια τα αντιπαρέρχομαι)
-
To ότι το εσπα πάει στην πρωτοβάθμια, που το αποδίδεις;
Τα ολοήμερα μέσα στην οικονομική κρίση καλά κρατούν, για να πατάνε τα παιδάκια γράμματα στο word (στη καλύτερη περίπτωση που δεν πάει το internet με τον μπομπ τον σφουγγαράκη σύννεφο), και να παίζουν θεατρικά παιχνίδια για να αποβάλουν τις αναστολές τους, και για να ζεσταίνει η νηπιαγωγός με το βοηθητικό προσωπικό το ταπεράκι και να ταϊζει τα μωρουδέλια...
Γιατί δεν γίνοναι πιο αυστηρά τα κριτήρια για τα ολοήμερα (μόνο για έναν συγκεκριμένο αριθμό εργαζόμενων μητέρων και πάνω), για να εξασφαλιστούν πιστώσεις για την πρόσθετη στα λύκεια;
Είναι σωστό να μην υπάρχει στα λύκεια πρόσθετη για παιδιά που δίνουν πανελλήνιες, και να λειτουργούν τα κοινωνικά φροντιστήρια στους δήμους και στις ενορίες με εθελοντές εκπαιδευτικούς;
(Τα εριστικά σχόλια τα αντιπαρέρχομαι)
Καλα, να μην πηγαίνουν πολλα παιδια ολοήμερο για να υπάρχει πρόσθετη στα λύκεια; Καλα, έχεις ξεφύγει... Και τα δυο πρέπει να γίνουν, οχι να κοροϊδεύεις τα μωρά με τα ταπεράκια. Αν δεν υπήρχαν αυτά εγώ δε θα μπορούσα να καθομαι στο σχολείο μέχρι τις δυο. Αλλά μαλλον τα λες έτσι επειδή δεν έχεις παιδια...
-
Στο ολοήμερο εγγράφονται μόνο τα παιδιά των εργαζόμενων μητέρων;
Για το λύκειο προφανώς, ως εργαζόμενη (και προνομιούχα σε σχέση με μη εργαζόμενες μητέρες), δε σε νοιάζει αν τα παιδιά σου θα έχουν δωρεάν βοήθεια για τις πανελλήνιες .
-
Πάλι λες ο,τι θέλεις! Εννοείται θέλω και τα δυο, γιατι το ενα αποκλείει το άλλο μονο στο δικό σου μυαλό.
-
Εσυ γιατι μιλάς υποτιμητικά για τα παιδάκια με τα ταπεράκια; τωρα θα μας πεις ότι αυτά σου φταίνε για την αδιοριστία σου. Έχεις ξεφύγει.
-
Το πτυχίο του δασκάλου είναι το μοναδικό πτυχίο που αφορά αποκλειστικά και μόνο τον χώρο της α'βαθμιας εκπαίδευσης. Συνεπώς όταν μιλάμε για ανεργία χιλιάδων δασκάλων και μάλιστα από γενιές αριστούχων των 18.000 μορίων, τότε ναι ναι είναι τεράστιο πλήγμα για τον χώρο της εκπαίδευσης και πρέπει να γίνει θέμα. Οι βασικές ειδικότητες της δευτεροβάθμιας έχουν διέξοδο εκτός της δημόσιας εκπαίδευσης (που έχει κορεστεί) τόσο σε φροντιστήρια όσο και σε ιδιαίτερα. Οι δάσκαλοι όχι... Όσο για τις υπόλοιπες ειδικότητες, με τις ευχές της ΔΟΕ και του Μπράτη απασχολούνται χιλιάδες εκπαιδευτικοί των υπόλοιπων ειδικοτήτων σε δομές της α'βαθμιας. Μάλιστα όχι μόνο αυτό, αλλά φέτος εξαφάνισαν και περίπου 1.000 θέσεις δασκάλων από τα ΕΑΕΠ.
Για το θέμα των διορισμών καταλαβαίνω πως το μίσος (και το εννοώ αυτό), προέρχεται από τους μαζικούς διορισμούς δασκάλων (πολλοί εκ των οποίων χωρίς ΑΣΕΠ) την εποχή των ολοήμερων σε βάρος ΑΣΕΠιτών άλλων ειδικοτήτων. Αυτό δεν θα δικαιολογεί μια ζωή τέτοιες επιθέσεις για τις νέες γενιές δασκάλων που δεν έφταιξαν σε τίποτα, ούτε θα κάτσουμε με σταυρωμένα χέρια μέχρι να γίνουμε και εμείς 40 ή 50 για να διεκδικήσουμε το δικαίωμα στην εργασία στα δημοτικά σχολεία για τα οποία προοριζόμασταν και σπουδάσαμε συνειδητά εξαρχής.
Στο δικό μου σχολείο πάντως διορισμένοι δάσκαλοι δεν προλαβαίνουν από τα πολλά ιδιαίτερα!!!
-
Πάλι λες ο,τι θέλεις! Εννοείται θέλω και τα δυο, γιατι το ενα αποκλείει το άλλο μονο στο δικό σου μυαλό.
Σε ρωτάω γιατί όντως δεν ξέρω. Έχω την αίσθηση όμως ότι στα ολοήμερα πάνε και μη εργαζόμενες τα παιδάκια.
Τα ταπεράκια είναι η πραγματικότητα.
-
Στο δικό μου σχολείο πάντως διορισμένοι δάσκαλοι δεν προλαβαίνουν από τα πολλά ιδιαίτερα!!!
Έτσι έχει η κατάσταση, αρκετοί γονείς πληρώνουν δασκάλους ή και καθηγητές για να διαβάσουν τα παιδιά του δημοτικού σε όλα τα μαθήματα.
Σε ενοχλεί αυτή η άποψη γιατί αν κάποιοι μεταταγμένοι επιστρέψουν, θα πάρουν ώρες από την ειδικότητά σου....
Γιατί δε λές κάτι και για τα παιδιά της ΟΛΜΕ και για τους ΠΕ02 και τους ΠΕΟ3 που με τις Λασκαρομετατάξεις απαλλάχτηκαν από τους πληροφοριακούς και τους ξενόγλωσσους που τους έπαιρναν τις 2ες αναθέσεις...και κανείς δεν βγήκε υπεράριθμος από τις συγκεκριμένες ειδικότητες;;;;;
Από πέρυσι δόθηκε η β ανάθεση, αυτό κι αν είναι εξωφρενικό απαγορεύουν στους πε 19 και στους ξενόγλωσσους να έχουν β ανάθεση στα δημοτικά που το επίπεδο είναι μικρότερο και διδάσκουν σε γυμνάσια! Αν κάθε δημοτικό είχε από ένα καθηγητή πε19 θα έπρεπε να συμπληρώνει ώρες με αλλά μαθήματα τουλάχιστον στην επαρχία που δεν υπάρχει σε κοντινή απόσταση άλλο σχολείο. Η ξένη γλώσσα δεν προσφέρει κάτι στους μαθητές, λίγες ώρες πολλοί μαθητές οι περισσότεροι αδιάφοροι, αν γινόταν απογευματινά τμήματα με λίγους μαθητές ανάλογα με το επίπεδο τότε θα είχε αποτέλεσμα.
Κανονικά θα έπρεπε πρώτα να στηρίξουν τους μαθητές γυμνασίου λυκείου με ολοήμερο διάβασμα. Αν δουλεύουν και οι δυο γονείς τότε ας παραιτηθεί ο ένας για να μεγαλώσει τα παιδιά του και να αφήσει μια θέση εργασίας για τις οικογένειες που δεν εργάζεται κανείς!
Ο θεσμός του ολοήμερου έχει καταντήσει αηδία, υπολειτουργεί για λίγους μήνες και δεν βοηθά τους μαθητές, το να τους κρατούν εκεί δεν έχει αποτέλεσμα , θα μπορούσαν να παίζουν με τους σχολικούς φύλακες! ;D
Οι ανάγκες στη δευτεροβάθμια είναι περισσότερες, το επίπεδο των μαθημάτων ανεβαίνει, οι γονείς δεν μπορούν να βοηθήσουν , κανείς έφηβος δεν θα ανεχτεί να τον προσέχουν οι παππούδες ή να πληρώνουν οι γονείς όπως γίνεται με τα μικρότερα παιδιά μέχρι να ξεκινήσει το ολοήμερο!!! Περισσότερο κινδυνεύουν οι έφηβοι όταν είναι μόνοι τους...
-
Το άρθρο είναι καταλυτικό. Αξίζει να το διαβάσετε.
http://conf2007.edu.uoi.gr/Praktika/1339-1387.pdf Κάποια αποσπάσματα:
.................
Οι καθημερινές πρακτικές ανάγκες καλύπτονται πρόχειρα εκ των ενόντων, με άγνωστες προς το παρόν (αν και εύκολα προβλέψιμες) επιπτώσεις στην υγεία των μαθητών από κακή διατροφή και υπερεξάντληση. Παρόμοια, ως λύση στις πρόσκαιρες αυξημένες ανάγκες σε προσωπικό, προτείνονται οι «ωρομίσθιοι» εκπαιδευτικοί, με παράπλευρη ωφέλεια τη γενικότερη εξοικείωση με τις λεγόμενες ευέλικτες σχέσεις εργασίας, οι οποίες αποτελούν συστατικό στοιχείο του νεοφιλελεύθερου σχεδίου. Με τέτοιες πρακτικές οι αρχικοί στόχοι και επιλογές ήταν αδύνατο να διατηρηθούν… Το αναλυτικό και ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου δεν αναδιαρθρώνεται συνολικά, ώστε ένα νέο curriculum με εσωτερική συνοχή και παιδαγωγικά αποδεκτή κατανομή μαθημάτων και δραστηριοτήτων να αντικαταστήσει το υπάρχον. Προστίθεται, απλώς, στα ολοήμερα τμήματα ένα δεύτερο πρόγραμμα, χωρίς οργανική συνάφεια και σύνδεση με το συμβατικό, ώστε να μπορεί, ανά πάσα στιγμή, να αναιρεθεί. Οι αλληλοεπικαλύψεις γνωστικών αντικειμένων είναι μία από τις πολλές παρενέργειες: Οι μαθητές διδάσκονται, για παράδειγμα, αγγλικά ή μουσική ή γυμναστική στο συμβατικό ωράριο για να ξαναδιδαχθούν τα ίδια αντικείμενα στο ολοήμερο από άλλον διδάσκοντα, με άλλα συχνά υλικά και άλλες μεθόδους. Από παιδαγωγική άποψη εγείρονται σοβαρά ερωτήματα αν παρόμοιες πρακτικές αποδίδουν μαθησιακά ή εάν απλώς προκαλούν σύγχυση στους μαθητές. Οι αντιφατικές πρακτικές και τα συνακόλουθα παιδαγωγικά προβλήματα αποτυπώνουν τη σύγχυση προσανατολισμού της κρατικής εκπαιδευτικής πολιτικής. Έστω και έτσι, ωστόσο, το κράτος δεν παύει να διευρύνει τον κοινωνικό του ρόλο, αν και επιλεκτικά σε μία πτυχή της εκπαιδευτικής του πολιτικής, ενάντια σε άλλες πτυχές της (π.χ. άρθρο 16), όπως ενάντια και σε άλλες πολιτικές που παραδοσιακά σχετίζονταν με το κοινωνικό κράτος (π.χ. ασφαλιστικό).
Στις αρχικές προδιαγραφές του το ολοήμερο δημοτικό σχολείο έθετε ως στόχο τη μείωση των
εκπαιδευτικών ανισοτήτων, εκτιμώντας, ενδεχομένως, ότι ο θεσμός θα αξιοποιηθεί από τα
χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα. Σύμφωνα, ωστόσο, με τα ευρήματα μίας έρευνας του
Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ (2003α & 2003β)
623, η οποία διηξήχθη κατά το σχολικό έτος
2002-03, το «ολοήμερο» δεν αξιοποιείται τόσο από χαμηλές, όσο κυρίως από μικρομεσαίες
εισοδηματικές κατηγορίες (οι ανώτερες φαίνεται πως έτσι κι αλλιώς επιλέγουν τα ιδιωτικά
σχολεία)
Εφόσον το ολοήμερο χρηματοδοτείται κατά 75% από το Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, ένας απαντητικός συλλογισμός δεν μπορεί παρά να ξεκινήσει από τις πρακτικές που συνεπάγονται οι προσπάθειες για απορρόφηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων. Θεωρώντας την απορρόφηση εθνικό στόχο, το ελληνικό κράτος, αξιοποιώντας τους μηχανισμούς του, προβαίνει άμεσα σε ορισμένες επενδύσεις, υποκαθιστώντας ή συμπληρώνοντας τον μάλλον καχεκτικό ιδιωτικό τομέα
Ποιοι, συνεπώς, αξιοποιούν το «ολοήμερο»; Μία σύντομη (και γι’ αυτό σχηματική) απάντηση θα ήταν η ακόλουθη: Στο σύνολό τους σχεδόν εργαζόμενοι γονείς, κυρίως μόνιμοι υπάλληλοι του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, μάλλον υψηλής μόρφωσης, χωρίς σημαντικά οικονομικά προβλήματα, αλλά και χωρίς ιδιαίτερη οικονομική άνεση. Κυρίως, δηλαδή, μέλη των μικροαστικών ή και μεσοαστικών στρωμάτων, που δεν έχουν την οικονομική άνεση να συντηρούν οικιακή βοηθό, ενώ για λόγους τρόπου ζωής και κουλτούρας τηρούν αποστάσεις από την «τρίτη ηλικία», στην οποία προστρέχουν (κατά 55%) μόνο σε περιόδους διακοπών ή, όταν για οιονδήποτε λόγο, το σχολείο αναστέλλει τη λειτουργία του. Καθώς τα αξιοσημείωτα μορφωτικά και κοινωνικά τους διαπιστευτήρια τους καθιστούν εξαίρετους διαμορφωτές της κοινής γνώμης –άρα και της εκλογικής συμπεριφοράς–, οι άνδρες και οι γυναίκες των μικροαστικών στρωμάτων φαίνεται πως ισχυροποιήθηκαν αρκετά, ώστε να καταστήσουν κοινωνικά ορατό το πρόβλημά τους και να στρέψουν τα (ευρωπαϊκά) κονδύλια στην κατεύθυνση της επίλυσής του. Εφόσον, άλλωστε, άτομα αυτών των στρωμάτων, ιδιαιτέρως της λεγόμενης νέας μικροαστικής τάξης, κινούν τα γρανάζια των χαμηλών και μεσαίων βαθμίδων του κρατικού μηχανισμού, μοιάζει εύλογη η υπόθεση ότι αδιόρατα προσανατολίζουν τη λειτουργία του προς όφελός τους. Οι κρατικοί μηχανισμοί εμφανίζουν εν τέλει μια επιλεκτικότητα όσον αφορά τα αιτήματα που είναι ικανοί να αποδεχθούν ως «λογικά» και άρα «νομιμοποιήσιμα».
Όσον αφορά στο παιδαγωγικό μέρος…μάλλον ασκείται ανώφελη «υπερεκπαίδευση», παρά ουσιαστική μορφωτική ενίσχυση των μαθητών, πράγμα που οι γονείς φαίνεται να μην αγνοούν (ούτε, άλλωστε, οι μαθητές).
η Διδασκαλική Ομοσπονδία, από το 1985 ήδη, διαπίστωνε την ανάγκη για «ένα ολοήμερο λαϊκό βασικό 1345 σχολείο, στο οποίο θα εξασφαλίζονται ίσες ευκαιρίες μόρφωσης σε όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από την κοινωνικοοικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους»… Είναι άραγε σύμπτωση το γεγονός ότι το «ολοήμερο» σχεδιάστηκε σχεδόν ταυτόχρονα με την προβολή του από την Ομοσπονδία και θεσμοθετήθηκε δύο μόλις χρόνια αργότερα….
Το ολοήμερο σχολείο θεωρείται «σχολείο της ζωής» (Πυργιωτάκης 2002) και εκτιμάται ότι
προσφέρει εκπαιδευτικό έργο χωρίς να σχολειοποιεί το χρόνο του μαθητή. Έτσι σε
θεωρητικό επίπεδο η θεμελίωση του ολοήμερου επεκτείνεται πέρα από την κοινωνική
αναγκαιότητα της φύλαξης και εκτιμάται ότι μπορεί να ανταποκριθεί στην υπέρβαση της
«κρίσης» του σχολικού θεσμού και στην αποκατάσταση της αξιοπιστίας του με την
εφαρμογή ποικίλων μεταρρυθμιστικών παιδαγωγικών προτάσεων....
η θεώρηση ότι η προσφορά μορφωτικών αγαθών και μαθησιακών δραστηριοτήτων στο ολοήμερο σχολείο θα συντελέσει στη διάθεση περισσότερου ελεύθερου χρόνου στα παιδιά, καταγράφεται στις έρευνες ως επιπλέον κόπωση (Kυρίζογλου 2004), η οποία είναι ικανή να αποτρέψει τη θετική ψυχοπαιδαγωγική αναδιοργάνωση της διδακτικής πράξης του ολοήμερου….). Η προσφορά μορφωτικών και εκπαιδευτικών αγαθώνχωρίς ουσιαστική ανάπαυση του παιδιού λόγω έλλειψης χώρων και υποδομών, όπως
καταγράφεται στις περισσότερες έρευνες, χρησιμοποιούνται ως προκαλύμματα για να
αποκρύψουν τη σχολειοποίηση του ελεύθερου χρόνου καθώς και τις διαδικασίες που
εγκυμονούν κινδύνους ιδρυματισμού (Παπαδοπούλου 2004), με αποτέλεσμα να θεωρούμε ότι
«το ολοήμερο σχολείο δίνει λύσεις και εξασφαλίζει ένα προστατευμένο παιδαγωγικό
περιβάλλον στους μαθητές εργαζομένων γονέων»
-
Στο παραπάνω άρθρο εντοπίζονται αντιθέσεις π.χ.
"Η προσφορά μορφωτικών και εκπαιδευτικών αγαθών χωρίς ουσιαστική ανάπαυση του παιδιού λόγω έλλειψης χώρων και υποδομών, όπως
καταγράφεται στις περισσότερες έρευνες, χρησιμοποιούνται ως προκαλύμματα για να
αποκρύψουν τη σχολειοποίηση του ελεύθερου χρόνου καθώς και τις διαδικασίες που
εγκυμονούν κινδύνους ιδρυματισμού (Παπαδοπούλου 2004), με αποτέλεσμα να θεωρούμε ότι
«το ολοήμερο σχολείο δίνει λύσεις και εξασφαλίζει ένα προστατευμένο παιδαγωγικό
περιβάλλον στους μαθητές εργαζομένων γονέων".
Δεν ξέρει τί θέλει μου φαίνεται ο αρθρογράφος.. Θέλουμε μεν τα παιδιά να αναπαύονται ανάμεσα στην πρωινή και την απογευματινή ζώνη, ώστε να αποδίδουν καλύτερα στη μελέτη των μαθημάτων τους, είμαστε δε αντίθετοι στην "ιδρυματοποίηση" των σχολείων.
Τελικά τί θέλουμε;
Πιστεύω πως το ολοήμερο όπως εφαρμόζεται σήμερα λειτουργεί όντως ως "παιδοφυλακτήριο", για τα παιδιά εργαζόμενων και μη γονέων, αφού μετά το πρώτο 2ωρο της μελέτης, οι επόμενες 2 ώρες περισσότερο κουράζουν παρά βοηθούν τα παιδιά.
Υ.Γ.: Όσον αφορά τον τίτλο του νήματος, θα παρακαλούσα το δημιουργό του έστω να τον μετονομάσει σε "Δευτεροβάθμια εναντίον Πρωτοβάθμιας", για να αποδοθεί καλύτερα το νόημα που θέλει να περάσει ο δημιουργός του.
-
To πρώτο άρθρο μιλά για την επιλεκτική αξιοποίηση του εσπα και μάλιστα για σκοπό μη καθαρά προνοιακό, όπως ήθελε να λειτουργεί το ολοήμερο (βοήθεια παιδιών κατωτέρων κοινωνικών στρωμάτων), αλλά εκπαιδευτικό. Και η εκπαιδευτική διάσταση όμως αλλοιώθηκε εξ αιτίως εγγενών προβλημάτων (τί διδάσκονται τα παιδιά; ό,τι κάνουν και στο πρωινό;), αλλά και πρακτικών προβλημάτων που προέκυψαν: τα παιδιά στιβάζονται σε χώρους μη λειτουργικούς, οι μικρότερες τάξεις (κοινώς τα ζουζούνια) είναι η πλειοψηφία ..., τα παιδιά είναι εξαντλημένα, οι γονείς οι μη εργαζόμενοι ζητούν τελικά άλλη ώρα αναχώρησης κτλ...
Τα αποτέλεσμα είναι αντί να έχουμε το "νέο σχολείο'' εμπλουτισμένο με δραστηριότητες ψυχοπαιδαγωγικά συμβατές , να έχουμε μια σχολειοποίηση του ελεύθερου χρόνου και τελικώς ιδρυματοποίηση.
Κυρίως όταν πρόκειται για τα λεγόμενα 'δύσκολα' παιδιά, οι γονείς τα παρκάρουν ή τα 'ξεφορτώνονται' κοινώς, και η δασκάλα ή νηπιαγωγός καλείται να βγάλει το φίδι από την τρύπα.
Το ερώτημα:
Δεχόμαστε ότι εξυπηρετούνται οι εργαζόμενες μητέρες, (αν και σε βάρος άλλων εκπαιδευτικών και προνοιακών αναγκών), αλλά γιατί να δίνεται το δικαίωμα και σε μη εργαζόμενες; Γιατί κουράζονται με τα παιδιά τους να τα έχουν στο σπίτι;
-
To πρώτο άρθρο μιλά για την επιλεκτική αξιοποίηση του εσπα και μάλιστα για σκοπό μη καθαρά προνοιακό, όπως ήθελε να λειτουργεί το ολοήμερο (βοήθεια παιδιών κατωτέρων κοινωνικών στρωμάτων), αλλά εκπαιδευτικό. Και η εκπαιδευτική διάσταση όμως αλλοιώθηκε εξ αιτίως εγγενών προβλημάτων (τί διδάσκονται τα παιδιά; ό,τι κάνουν και στο πρωινό;), αλλά και πρακτικών προβλημάτων που προέκυψαν: τα παιδιά στιβάζονται σε χώρους μη λειτουργικούς, οι μικρότερες τάξεις (κοινώς τα ζουζούνια) είναι η πλειοψηφία ..., τα παιδιά είναι εξαντλημένα, οι γονείς οι μη εργαζόμενοι ζητούν τελικά άλλη ώρα αναχώρησης κτλ...
Τα αποτέλεσμα είναι αντί να έχουμε το "νέο σχολείο'' εμπλουτισμένο με δραστηριότητες ψυχοπαιδαγωγικά συμβατές , να έχουμε μια σχολειοποίηση του ελεύθερου χρόνου και τελικώς ιδρυματοποίηση.
Κυρίως όταν πρόκειται για τα λεγόμενα 'δύσκολα' παιδιά, οι γονείς τα παρκάρουν ή τα 'ξεφορτώνονται' κοινώς, και η δασκάλα ή νηπιαγωγός καλείται να βγάλει το φίδι από την τρύπα.
Το ερώτημα:
Δεχόμαστε ότι εξυπηρετούνται οι εργαζόμενες μητέρες, (αν και σε βάρος άλλων εκπαιδευτικών και προνοιακών αναγκών), αλλά γιατί να δίνεται το δικαίωμα και σε μη εργαζόμενες; Γιατί κουράζονται με τα παιδιά τους να τα έχουν στο σπίτι;
Με συγχωρείς, αλλά αυτό είναι το ερώτημα; Αν μπορούμε να βάλουμε και άλλα "δύσκολα" παιδιά στο παιδοφυλακτήριο; Μα οι περιορισμοί όσον αφορά την επαγγελματική κατάσταση των γονέων σ' αυτό αποσκοπούν. Στο να εξυπηρετούνται κατά προτεραιότητα οι εργαζόμενοι γονείς που δεν έχουν που να αφήσουν τα παιδιά τους η που δεν προλαβαίνουν να τα διαβάσουν αργότερα.
Ο στόχος θα έπρεπε να είναι η γενικότερη αλλαγή των δομών και των αναλυτικών προγραμμάτων με ελάφρυνση της διδακτέας ύλης, με προϋπόθεση πάντα την αύξηση της κρατικής επιχορήγησης για την Παιδεία.
-
stef-thess προφανώς δεν κατάλαβες τίποτα από όσα είπα.
-
Kαλά όλα αυτά....Τα ολοήμερα έχουν προβλήματα στη λειτουργία , στην υλικοτεχνική υποδομή και τόσα άλλα....Φανταστείτε τώρα να μας έλεγαν ότι από αύριο θα λειτουργούν ολοήμερα γυμνάσια! Εεε ρε γλέντια!Εκεί να δούμε αν θα διαμαρτυρόμασταν για κάτι...
-
Στο δικό μου σχολείο πάντως διορισμένοι δάσκαλοι δεν προλαβαίνουν από τα πολλά ιδιαίτερα!!!
Ναι, είναι μύθος ότι οι δάσκαλοι δεν κάνουν ιδιαίτερα. Ίσως είναι πιο φτηνά τα ιδιαίτερα από αυτά των πανελλαδικών, αλλά διαπίστωσα κι εγώ ότι πάλι γίνονται.
-
Συζητάτε αντιμετωπίζοντας το ολοήμερο σχολείο αποκλειστικά ως χώρο "παρκαρίσματος" παιδιών. Δεν είναι έτσι όμως. Ίσως να είναι έτσι στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Εγώ βλέπω ότι ένα μεγάλο ποσοστό γονιών που θέλουν το παιδί τους να είναι στο ολοήμερο (μιλάω για την επαρχία πάντα )αφορά γονείς που δεν έχουν τη δυνατότητα "να διαβάσουν" μόνοι τους το παιδί τους. πχ αλλοδαποί, γονείς χωρίς καλό μορφωτικό επίπεδο κλπ. πχ στο σχολείο που είμαι δυστυχώς αλλάξαμε αρκετές δασκάλες στο ολοήμερο. Αρκετά παιδιά ξεκίνησαν στο ολοήμερο και όταν άλλαξε η δασκάλα μετά από 2-3 βδομάδες οι γονείς τα σταμάτησαν λέγοντας ότι η νέα δασκάλα δεν ολοκλήρωνε τη μελέτη, οπότε δεν είχε νόημα. Η κατοικία των παιδιών ήταν πχ 20 30 μέτρα από το σχολείο. Γενικά νομίζω ότι στην επαρχία ένα 60%-70% των παιδιών στο ολοήμερο μένουν, γιατί οι γονείς το βλέπουν ως λύση στη μελέτη των παιδιών και αυτή είναι η κύρια κοινωνική προσφορά του ολοήμερου. Από εκεί και πέρα ένα 20-25% το κάνουν από ανάγκη, γιατί εργάζονται μέχρι αργά, ενώ ένα πολύ μικρότερο ποσοστό 5-10% απλά, για να μην έχουν το παιδί στο σπίτι.
-
Πώς η πρωτοβάθμια διεκδικεί:
Η ανεργία μαστίζει τους δασκάλους και τους νηπιαγωγούς. 15.000 οι άνεργοι
16 Οκτωβρίου 2013
Ρεκόρ ανεργίας φέτος σε δασκάλους και νηπιαγωγούς - 16.722 δάσκαλοι και νηπιαγωγοί άνεργοι
Κυρ, 05/10/2014
Και το σημερινό…. Ίδιο με αυτό που δημοσιεύτηκε πριν κάποιες μέρες:
Ρεκόρ Ανεργίας στους Εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εννοείται…
http://www.ipaideia.gr/rekor-anergias-stous-ekpaideutikous.html
Και πολλά άλλα παρόμοια-πανομοιότυπα άρθρα τα τελευταία χρόνια σχετικά με την ανεργία των δασκάλων του κ. Παληγιάννη… μπορείτε να βρείτε με μια απλή αναζήτηση στο google....
Της δευτεροβάθμιας που είναι;;;; Μήπως τελικά δεν υπάρχει ανεργία στη δευτεροβάθμια και δεν το ξέρουμε;;;;
Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthron/%CF%81%CE%B5%CE%BA%CF%8C%CF%81-%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CF%86%CE%AD%CF%84%CE%BF%CF%82-%CF%83%CE%B5-%CE%B4%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BD%CE%B7%CF%80%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%BF%CF%8D%CF%82-16722-%CE%B4%CE%AC%CF%83%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%B9-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BD%CE%B7%CF%80%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%BF%CE%AF-%CE%AC%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%BF%CE%B9#ixzz3ahRAXiTJ
Follow us: @alfavita on Twitter | alfavita.gr on Facebook
http://xenesglosses.eu/2013/10/15000-3/
-
συναδελφοι εχω φτιαξει με σελιδα στο facebook για τους επιτυχοντες ασεπ 2008!οσοι μπορειτε ακολουθήστε την για να μπορουμε να ενημερωνομαστε για τις εξελιξεις δικαστικες και μη και για οτι μας αφορα