Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: QUICONQUE στις Απριλίου 06, 2008, 02:39:04 pm

Τίτλος: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: QUICONQUE στις Απριλίου 06, 2008, 02:39:04 pm
Με τί κριτήρια θα επέλεγες καλούς καθηγητές; Με μία εξέταση; Με συνολική παρακολούθηση της πορείας τους; Με προτεραιότητα; Με συνδυασμούς;
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: palelos στις Απριλίου 06, 2008, 02:52:03 pm
Εγώ θα επέλεγα άτομα που έχουν μπει σε τάξη και όχι μέσω ΑΣΕΠ ;)

Σε τάξη έχουν μπεί αναπληρωτές - ωρομίσθιοι - και άτομα που έχουν σχέση με εκπαίδευση. ;) ;) ;) ;)

Στον ΑΣΕΠ δίνουν και άτομα τα οποία είναι μόνιμοι υπάλληλοι σε άλλες υπηρεσίες, και όταν  παραιτούνται από αυτές για να διοριστούν στην εκπαίδευση δημιουργούνται προβλήματα στις υπηρεσίες τους. >:( >:( >:(

Τα άτομα αυτά του ΑΣΕΠ έχουν ελάχιστες πιθανότητες να γυρίσουν  άμεσα  με μετάθεση  στον τόπο τους, δηλαδή ξενιτεύονται για πάντα. ;D ;D ;D ;D
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: leti77 στις Απριλίου 06, 2008, 02:59:45 pm
Σιγουρα οχι με εξετασεις...Για μενα οι εξετασεις ειναι περισσοτερο φιλτρο απορριψης παρα μεθοδος αξιολογησης του ''καλυτερου''.....Δηλαδη εχουμε λεφτα μονο για 20 καθηγητες και πρεπει να βρουμε ενα τροπο να απορριψουμε τους υπολοιπους.....Το καλυτερο θα ηταν ενας συνδυασμος της εμπειριας σε ταξη και παρακολουθησης της συνολικης του πορειας...
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: maryk στις Απριλίου 06, 2008, 03:00:24 pm
Γιατί να υπάρχει αυτή η διαδικασία επιλογής;;;;Το πτυχίο από μόνο του δεν είναι πιστοποίηση εν δυνάμει καλών εκπαιδευτικών;;Πρέπει να μπούμε στο σκεπτικό της απαξίωσης των πτυχίων μέσω διαφόρων διαδικασιών επιλογής;;Στηρίζω κατηγορηματικά αναλογία των αποφοίτων με τις θέσεις εργασίας...
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: vsk στις Απριλίου 06, 2008, 03:24:25 pm
Καταρχάς θα επέφερα δραστική μείωση του αριθμού των εισακτέων στις σχολές που οδηγούν στην εκπαίδευση. Μετά θα δημιουργούσα μία λίστα-επετηρίδα στην οποία για να εγγραφεί κάποιος θα έπρεπε να συμμετάσχει σε κάποια βασική εξέταση γνώσεων-διδακτικής (κάτι σαν τον τωρινό διαγωνισμό δηλαδή, αλλά πιο χαμηλής δυσκολίας), που θα επαναλαμβανόταν κάθε χρόνο. Η βαθμολογία αυτή θα ίσχυε για πάντα, εκτός κι αν ζητούσε ο υποψήφιος εκ νέου εξέταση για βελτίωση. Στην λίστα αυτή λοιπόν θα προσμετρούνταν μόρια από:

ι) βαθμολογία στην εξέταση (20%)
ιι) προϋπηρεσία (30%)
ιιι) βαθμό πτυχίου (20%)
ιν) παλαιότητα πτυχίου (10%)
ν) σχετικά μεταπτυχιακά-διδακτορικά (20%)

Από τη λίστα αυτή θα διόριζα μόνιμους, αναπληρωτές, ωρομισθίους, ΠΔΣ, κτλ, κτλ. Όποιος αποκτούσε προϋπηρεσία θα ανέβαινε στον πίνακα και ουσιαστικά αυτός θα ήταν και ο μόνος τρόπος για να το πετύχει αυτό, πέραν της επανεξέτασης που ανέφερα παραπάνω.
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: mat στις Απριλίου 06, 2008, 03:27:15 pm
Θα φρόντιζα και θα απαιτούσα οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί εκτός από το βασικό τίτλο σπουδών να έχουν και σπουδές στην εκπαίδευση και τις επιστήμες αγωγής. Ακόμη θα φρόντιζα να έχουν "προϋπηρεσιακή επιμόρφωση" δηλαδή, κάτι ανάλογο με αυτό που γίνεται στην Κύπρο, όπου μετά από αυτή την επιμόρφωση θα γινόταν και η τελική αξιολόγηση για το ποιοί μπορούν να συνεχίσουν. ...

Τα πτυχία Φιλολογίας, Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας, Πληροφορικής, Κοινωνιολογίας, κλπ, αποδεικνύουν την γνώση μας στο αντικείμενο που θα κληθούμε να διδάξουμε,  όχι την επαρκή διδακτική και παιδαγωγική μας κατάρτιση και η τελευταία δεν μπορεί να είναι μόνο θεωρητική.
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: palelos στις Απριλίου 06, 2008, 05:42:47 pm
Θα φρόντιζα και θα απαιτούσα οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί εκτός από το βασικό τίτλο σπουδών να έχουν και σπουδές στην εκπαίδευση και τις επιστήμες αγωγής. Ακόμη θα φρόντιζα να έχουν "προϋπηρεσιακή επιμόρφωση" δηλαδή, κάτι ανάλογο με αυτό που γίνεται στην Κύπρο, όπου μετά από αυτή την επιμόρφωση θα γινόταν και η τελική αξιολόγηση για το ποιοί μπορούν να συνεχίσουν. ...

Τα πτυχία Φιλολογίας, Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας, Πληροφορικής, Κοινωνιολογίας, κλπ, αποδεικνύουν την γνώση μας στο αντικείμενο που θα κληθούμε να διδάξουμε,  όχι την επαρκή διδακτική και παιδαγωγική μας κατάρτιση και η τελευταία δεν μπορεί να είναι μόνο θεωρητική.

Πολύ σωστά mat. Επιμόρφωση στην ΑΣΠΑΙΤΕ ή σε αντίστοιχα προγράμματα άλλων σχολών όπως ζητάει η ΠΕΑ  βάση της πραγματικής προυπηρεσίας  διότι οι γενικές ειδικότητες  πλην ελαχίστων ειδικοτήτων δεν έχουν ταυτόχρονα και παιδαγωγική επάρκεια. ;) ;) ;)
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: Αγάπη στις Απριλίου 06, 2008, 06:37:22 pm
Εαν εγώ ήμουν κράτος,θα διόριζα την Αγαπούλα σε λύκειο των Χανίων.
ααααα..............θα διόριζα και τη letii77,θα έδινα και μια μετάθεση στον άντρα της εκεί,για να της κάνουν παρεούλα.
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: leti77 στις Απριλίου 06, 2008, 06:41:43 pm
           ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Μπραβο ρε Αγαπη!!!!!Τι ωραια!!!!!!!Γι αυτο λοιπον κι εγω θα σε ψηφισω δαγκωτο!!!!!!!! :-* :-* :-* :-* :-*

Επισης να προσθεσω και το ψυχολογικο τεστ απο το οποιο θα επρεπε να περναμε καθως και μια.....φωτογραφια μας!!!!! ;D ;D ;D ;D
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: Αγάπη στις Απριλίου 06, 2008, 06:53:43 pm
Επειδή βλέπω ότι έχω απήχηση στο κοινό,σας παρακαλώ για ρουσφέτια να μου στέλνετε pm.

Θα πληρώσω τους απλήρωτους αναπληρωτές και την ΠΔΣ ,για να τα βρω με κανα 2 μέλη που σκοτωθήκαμε τις προάλλες. ;) ;)
Θα μειώσω στο μισό τις ώρες των γυναικών που έχουν έστω και ένα παιδί,ή απλώς έχουν πεθερά.

Άμα σκεφτώ και τίποτε άλλο θα γράψω νέο μήνυμα με τις προγραμματικές δηλώσεις μου.

Ευχαριστώ.
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: kittoulini στις Απριλίου 06, 2008, 07:14:19 pm
για το kittoulini...τιποτα;
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: leti77 στις Απριλίου 06, 2008, 07:15:51 pm
για το kittoulini...τιποτα;


Δε νομιζω να σε αφησει ετσι!!!!!!!!!Κατι θα κανει και για σενα δεν μπορει!!!!!!!
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: Αγάπη στις Απριλίου 06, 2008, 07:21:04 pm
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: Miss Elenious στις Απριλίου 06, 2008, 07:51:31 pm
Εγώ θα επέλεγα άτομα που έχουν μπει σε τάξη και όχι μέσω ΑΣΕΠ ;)

Σε τάξη έχουν μπεί αναπληρωτές - ωρομίσθιοι - και άτομα που έχουν σχέση με εκπαίδευση. ;) ;) ;) ;)

Στον ΑΣΕΠ δίνουν και άτομα τα οποία είναι μόνιμοι υπάλληλοι σε άλλες υπηρεσίες, και όταν  παραιτούνται από αυτές για να διοριστούν στην εκπαίδευση δημιουργούνται προβλήματα στις υπηρεσίες τους. >:( >:( >:(

Τα άτομα αυτά του ΑΣΕΠ έχουν ελάχιστες πιθανότητες να γυρίσουν  άμεσα  με μετάθεση  στον τόπο τους, δηλαδή ξενιτεύονται για πάντα. ;D ;D ;D ;D

και να συμπληρωσω στα πολυ ρεαλιστικα κριτηρια...

1) ολοι οσοι ειναι πανω απο 1,80
2) ολοι οσοι εχουν μεγαλα αυτια
3)ολοι οσοι εχουν 21 δαχτυλα
4)ολοι οσοι εχουν μακρια μαλλια
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: kittoulini στις Απριλίου 06, 2008, 08:15:00 pm
ε τοτε να συμπληρωσω και εγω..να προσληφθουν οσοι ειναι νεοι και κουκλοι..ετσι θα αναβαθμιστουν τα σχολεια κατα πολυ!
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: chloi στις Απριλίου 06, 2008, 09:44:29 pm
ε τοτε να συμπληρωσω και εγω..να προσληφθουν οσοι ειναι νεοι και κουκλοι..ετσι θα αναβαθμιστουν τα σχολεια κατα πολυ!

...............και ωριμες ασχημούλες; μμμμμμμ καλό μου φαινεται
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: QUICONQUE στις Απριλίου 06, 2008, 09:59:11 pm
Γιατί να υπάρχει αυτή η διαδικασία επιλογής;;;;Το πτυχίο από μόνο του δεν είναι πιστοποίηση εν δυνάμει καλών εκπαιδευτικών;;Πρέπει να μπούμε στο σκεπτικό της απαξίωσης των πτυχίων μέσω διαφόρων διαδικασιών επιλογής;;Στηρίζω κατηγορηματικά αναλογία των αποφοίτων με τις θέσεις εργασίας...
[/quot
Και πώς να περιοριστεί ο αριθμός των αποφοίτων; Στενότερη είσοδο στα ΑΕΙ/ ψηλότερες βάσεις εισαγωγής; Και μετά επετηρίδα;
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: maryk στις Απριλίου 06, 2008, 10:28:04 pm
Nα μπαίνουν στις σχολές όσοι πρέπει ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες...Στο Πανεπιστήμιο θυμάμαι ότι σε ένα μάθημα συζητούσαμε στατιστικές σύμφωνα με τις οποίες η Ελλάδα είναι η χώρα των περισσότερων πτυχιούχων και ταυτόχρονα των περισσότερων αναλφάβητων.Κατ'επέκτασιν δεν υπάρχει ουσιαστικά μέση κατάσταση,ή αν υπάρχει είναι ασήμαντη ως προς τα ποσοστά.Χαρακτηριστικά υπήρχαν στατιστικά που απεδείκνυαν ότι οι πτυχιούχοι ανώτατων σχολών της Ελλάδας ξεπερνούσαν τους πτυχιούχους άλλων χωρών.Συμπέρασμα:η συνήθεια του Ελληνικού κράτους να προκηρύσσει πολύ περισσότερες θέσεις στα πανεπιστήμια από όσες χρειάζεται αυξάνοντας τα επίπεδα της ανεργίας,γι'αυτό στους περισσότερους κλάδους (ακόμα και σε αυτούς που δεν έχουν σχεση με την εκπαίδευση) εισάγωνται εξετάσεις.Για να αποδωθούν σε καθένα από εμάς οι ευθύνες της επαγγελματικής αποκατάστασης και να απομακρυνθούν από την εν λόγω ανεπάρκεια...
   Δώσαμε πανελλήνιες,περάσαμε στο πανεπιστήμιο,πήραμε πτυχίο,κάποιοι προχωρήσαμε σε μεταπτυχιακά για να αποδειχθεί μέσω εξετάσεων ότι δεν "αξίζουμε" διορισμό;;Γιατί όταν συγκεκριμένα από τους 14000 περίπου φιλολόγους οι 10000 περίπου είναι κάτω από τη βάση ουσιαστικά αυτό είναι απαξίωση πτυχίων.
   Επομένως μείωση θέσεων στα πανεπιστήμια ειδικά σε κλάδους που έχει επέλθει κορεσμός.
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: mat στις Απριλίου 06, 2008, 11:51:35 pm
Ταξίδευα και διαπίστωσα, διαβάζοντας αρκετές από τις απαντήσεις σας, ότι κατά τη διάρκεια του ταξιδιού κάτι έχασα στο δρόμο  ::) ??? ??? ::)

Maryk, απαντώντας σε αυτό που γράφεις περί μείωσης των εισακτέων στα πανεπιστήμια δεν συμφωνώ γιατί πιστεύω ότι είναι λάθος να συνδέεις τις σπουδές στο πανεπιστήμιο με αποκλειστικό κριτήριο τις θέσεις και τις ανάγκες της αγορά εργασίας. Είναι κάτι ανάλογο με αυτό που συμβαίνει συνδέοντας την εκπαίδευση στο Λύκειο αποκλειστικά και μόνο με την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Δεν είναι αυτή η λύση γιατί κατά την άποψη μου η εκπαίδευση και η παιδεία γενικότερα είναι αγαθό στο οποίο πρέπει να έχουν όλοι πρόσβαση και γιατί η "ανταλλακτική" της αξία δεν μετριέται μόνο με την πρόσβαση στην αγορά εργασίας.
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: maryk στις Απριλίου 07, 2008, 12:15:27 am
  Συμφωνώ με την άποψη περί του αγαθού της παιδείας! Αλλά υπάρχει και η άλλη πλευρά!Τα τελευταία χρόνια έμπαιναν στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση άτομα που δεν μπορούσαν να γράψουν το όνομά τους μόνο και μόνο για να αποδειχθεί ότι το νέο σύστημα είναι πολύ καλό και προσφέρει παιδεία και ευκαιρίες σε όλους κτλ.Κάποιος που "διψάει" για γνώση θα τα καταφέρει και αν όχι την πρώτη φορά δε θα το βάλει κάτω.
   Συζητούσα με άτομα που ζούν στη Γερμανία και μου έλεγαν ότι δεν υπάρχει περίπτωση να άφηναν ποτέ να φτάσει ο αριθμός σε 17000 και βάλε που ήταν στον προηγούμενο διαγωνισμό οι αδιόριστοι φιλόλογοι... Και αν συνεχιστεί έτσι φαντάσου τί θα γίνει σε λίγα χρόνια.
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: happiness στις Απριλίου 07, 2008, 12:38:08 am
Ταξίδευα και διαπίστωσα, διαβάζοντας αρκετές από τις απαντήσεις σας, ότι κατά τη διάρκεια του ταξιδιού κάτι έχασα στο δρόμο  ::) ??? ??? ::)

Maryk, απαντώντας σε αυτό που γράφεις περί μείωσης των εισακτέων στα πανεπιστήμια δεν συμφωνώ γιατί πιστεύω ότι είναι λάθος να συνδέεις τις σπουδές στο πανεπιστήμιο με αποκλειστικό κριτήριο τις θέσεις και τις ανάγκες της αγορά εργασίας. Είναι κάτι ανάλογο με αυτό που συμβαίνει συνδέοντας την εκπαίδευση στο Λύκειο αποκλειστικά και μόνο με την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Δεν είναι αυτή η λύση γιατί κατά την άποψη μου η εκπαίδευση και η παιδεία γενικότερα είναι αγαθό στο οποίο πρέπει να έχουν όλοι πρόσβαση και γιατί η "ανταλλακτική" της αξία δεν μετριέται μόνο με την πρόσβαση στην αγορά εργασίας.

τα πανεπιστήμια δεν προσφέρουν γενική παιδεία. προσφέρουν ειδίκευση σε μία συγκεκριμένη επιστήμη. τα μεταπτυχιακά και διδακτορικά προσφέρουν εξειδίκευση σε ένα θέμα/ζήτημα/κλάδο της εν λόγω επιστήμης.
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: mat στις Απριλίου 07, 2008, 07:47:34 am
 Τα τελευταία χρόνια έμπαιναν στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση άτομα που δεν μπορούσαν να γράψουν το όνομά τους μόνο και μόνο για να αποδειχθεί ότι το νέο σύστημα είναι πολύ καλό και προσφέρει παιδεία και ευκαιρίες σε όλους κτλ.Κάποιος που "διψάει" για γνώση θα τα καταφέρει και αν όχι την πρώτη φορά δε θα το βάλει κάτω.
Σε αυτό έχεις απόλυτο δίκιο.
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: enigma στις Απριλίου 07, 2008, 03:19:52 pm
Το κύριο ερώτημα  απ' ότι κατάλαβα δεν είναι πώς θα λύναμε το πρόβλημα της ανεργίας, αλλά ποιος κάνει για εκπαιδευτικός και ποιος όχι.

Πολύ σωστά λέει η mat ότι ένα πτυχίο π.χ. φυσικής δε σε καθιστά ικανό να διδάξεις π.χ.φυσική! Άλλο πράγμα είναι να είμαι ο σούπερ ουάου επιστήμονας που κάνω τα καλύτερα πειράματα, κι άλλο διδάσκω στους άλλους πώς να κάνουν τα καλύτερα πειράματα.

Το δεύτερο, δηλαδή η ικανότητα μετάδοσης γνώσεων και η προσπάθεια καλλιέργειας δεξιοτήτων εξασφαλίζεται με άρτια θεωρητική παιδαγωγική κατάρτιση(π.χ.μεταπτυχιακά στη διδασκαλία) και σαφώς περισσότερο με επαρκή πρακτική άσκηση -διδασκαλία/παρακολούθηση διδασκαλίας- για τουλάχιστον ένα χρόνο μετά από τις σπουδές στο αντικείμενο.

Μόνο σ'αυτές τις "επιδόσεις" θα έδινα λοιπόν βάση και όχι στο βαθμό πτυχίου(αν κ λόγω αυτού διορίστηκα εκεί που ήθελα).

Γιατί να μην υπάρχει ΑΣΠΑΙΤΕ για όλους;;;

Αναφορικά με το ζήτημα της ανεργίας: ακόμα και οι θέσεις των εισακτέων στις καθηγητικές σχολές να ήταν ίσες με τις θέσεις  εργασίας, δεν θα εξασφαλιζόταν η επιλογή των κατάλληλων εκπαιδευτικών!

Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: maryk στις Απριλίου 07, 2008, 03:34:31 pm
και σαφώς περισσότερο με επαρκή πρακτική άσκηση -διδασκαλία/παρακολούθηση διδασκαλίας- για τουλάχιστον ένα χρόνο μετά από τις σπουδές στο αντικείμενο.

Σε αρκετές καθηγητικές σχολές πλέον γίνονται πρακτικά μαθήματα.Θα μιλήσω σίγουρα για κάποια φιλολογικά τμήματα που το ξέρω από πρώτο χέρι και για τα παιδαγωγικά τμήματα που μου το έχουν επιβεβαιώσει..

Γιατί να μην υπάρχει ΑΣΠΑΙΤΕ για όλους;;;
Γιατί να μή δίνουμε εξετάσεις κάθε χρόνο μέχρι τη σύνταξη για να αποδείξουμε ότι δικαίως πήραμε το πτυχίο;;;;
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: mat στις Απριλίου 07, 2008, 05:11:04 pm
Σε αρκετές καθηγητικές σχολές πλέον γίνονται πρακτικά μαθήματα.Θα μιλήσω σίγουρα για κάποια φιλολογικά τμήματα που το ξέρω από πρώτο χέρι και για τα παιδαγωγικά τμήματα που μου το έχουν επιβεβαιώσει..
Δεν μιλάω για μαθήματα που θα προστεθούν στο γενικό προγραμμα σπουδών αλλά για επιπλέον Σπουδές στην Εκπαίδευση (Εducation Studies) που υφίστανται αν όχι σε όλες, στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Επιπλέον σε καμιά περίπτωση δεν αναφέρομαι στα Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Νηπιαγωγών και Παιδαγωγικής αλλά σε όλες τις άλλες ειδικότητες των τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Παράθεση
Γιατί να μή δίνουμε εξετάσεις κάθε χρόνο μέχρι τη σύνταξη για να αποδείξουμε ότι δικαίως πήραμε το πτυχίο;;;;
Ε.. καλά τώρα,  μίλησε κανείς μας για κάτι τέτοιο?  Έχε όμως υπόψη σου ότι έχει σημασία ως εκπαιδευτικός να σου δίνει το κράτος, η πολιτεία που σε πληρώνει για αυτή τη δουλειά, τη δυνατότητα να επανεκπαιδεύεσε, τόσο στο αντικείμενο σου,  όσο και σε θέματα διδακτικής και παιδαγωγικής,  διαρκώς. Kαι αφού θα υπήρχε τέτοιο ελληνικό κράτος  τότε μόνο θα δικαιούται να σε αξιολογεί κιόλας.
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: maryk στις Απριλίου 07, 2008, 05:26:58 pm
Έχε όμως υπόψη σου ότι έχει σημασία ως εκπαιδευτικός να σου δίνει το κράτος, η πολιτεία που σε πληρώνει για αυτή τη δουλειά, τη δυνατότητα να επανεκπαιδεύεσε, τόσο στο αντικείμενο σου,  όσο και σε θέματα διδακτικής και παιδαγωγικής,  διαρκώς. Kαι αφού θα υπήρχε τέτοιο ελληνικό κράτος  τότε μόνο θα δικαιούται να σε αξιολογεί κιόλας.
Σαφώς και δεν είμαι κατά της διαρκούς εκπαίδευσης.Ίσα ίσα που το θεωρώ  αναγκαίο.Αλλά αυτό γίνεται και κατόπιν επαγγελματικής αποκατάστασης.Αυτό που θέλω να πώ είναι ότι δεν είναι δίκαιο και σωστό κατά τη γνώμη μου να περνάν οι εκπαιδευτικοί από διαδικασίες απόδειξης της αξίας τους και των γνώσεών τους (που ουσιαστικά δεν είναι τη παρούσα χρονική στιγμή απόλυτα αξιοκρατικές) πρίν την επαγγελματική τους αποκατάσταση. Η προηγούμενη απάντησή μου ήταν στην πρόταση να υπάρχει ΑΣΠΑΙΤΕ σε όλους...
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: kathyk στις Απριλίου 07, 2008, 08:48:16 pm
  Συμφωνώ με την άποψη περί του αγαθού της παιδείας! Αλλά υπάρχει και η άλλη πλευρά!Τα τελευταία χρόνια έμπαιναν στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση άτομα που δεν μπορούσαν να γράψουν το όνομά τους μόνο και μόνο για να αποδειχθεί ότι το νέο σύστημα είναι πολύ καλό και προσφέρει παιδεία και ευκαιρίες σε όλους κτλ.Κάποιος που "διψάει" για γνώση θα τα καταφέρει και αν όχι την πρώτη φορά δε θα το βάλει κάτω.
   Συζητούσα με άτομα που ζούν στη Γερμανία και μου έλεγαν ότι δεν υπάρχει περίπτωση να άφηναν ποτέ να φτάσει ο αριθμός σε 17000 και βάλε που ήταν στον προηγούμενο διαγωνισμό οι αδιόριστοι φιλόλογοι... Και αν συνεχιστεί έτσι φαντάσου τί θα γίνει σε λίγα χρόνια.

πωε λες ότι όποιος διψαει για μαθηση θα δωσει ξανα πανελληνιες.. ενω στον ασεπ...;; τι;;  δεν χρειαζεται να ξαναδωσει; με την ιδια λογικη κ οποιος διψαει για διορισμο θα δωσει ξανα ασεπ.
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: maryk στις Απριλίου 07, 2008, 09:09:23 pm
Στόχος των πανελληνίων είναι η τριτοβάθμια εκπαίδευση.Δεν ξέρω εγώ προσωπικά κανέναν που να δίνει χωρίς να θέλει να περάσει σε κάποια σχολή.Τώρα για τον ΑΣΕΠ μιλάμε για έναν διαγωνισμό που απευθύνεται σε ήδη πτυχιούχους,σε άτομα που έχουν αξιολογηθεί ήδη από τα Πανεπιστήμια, που έχουν προσπαθήσει...Και πάλι εξαιτίας της ανάγκης για "επιβίωση" δεν το βάζουν κάτω και δίνουν ξαναδίνουν...,αμφιβάλλοντας πολλές φορές για τον ίδιο τους τον εαυτό την στιγμή που κάποιοι απαξιώνουν τις προσπάθειές τους...Και τις περισσότερες φορές δεν υπάρχει αξιοκρατία.Και αφού έκανες την επισήμανση θα σε ρωτήσω με τη σειρά μου, αφού φτάσαμε ώς εδώ έχοντας δώσει τόσες και τόσες εξετάσεις,έχοντας προσπαθήσει τόσο και τόσο γιατί να περνάμε από αυτή τη διαδικασία;;;
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: kathyk στις Απριλίου 07, 2008, 09:23:35 pm
δεν συμφωνω απολυτα με τη διαδικασια του ασεπ, αλλα διαφωνω απολυτα με την τοοοοσο μεγαλη επετηριδα. τουλαχιστον τωρα υπαρχει η δυνατοτητα για εναν νεο να το παλεψει. βεβαια σε μια μεγαλη επετηριδα καταληγει παλι το συστημα.. το οποιο πολυ απλα θα λυνοταν αν διοριζανε οσους χρειαζοταν και λιγους παραπανω για αναπληρωση σε περιπτωση ασθενειας και μονο. ουτε συμφωνω με τη γερμανια η αλλες χωρες που ο καθε δημος επιλεγει τους εκπαιδευτικους του. θεωρω απαραιτητη την διαρκη επιφορφωση για να ξανανιωνουμε λιγο μεσα στην ταξη και να δινουμε τον καλυτερο εαυτο μας.. υπαρχουν και απλα πραγματα που βοηθανε σ αυτο. πχ για τους νηπιαγ που τωρα δεν εχουν ουτε 5 λεπτα ησυχια.. στην κυπρο υπαρχουν καποια κενα την εβδομαδα τα λεγομενα off  κατι το οποιο στην ελλαδα δεν ισχυει. ...κανενας εκει δεν παραπονιεται για τους μισθους....2000 νομιζω τουλαχιστον το μηνα.. ομως εχουν το εντελως απαραδεκτο συστημα του επιθεωρητη ακόμα και την πληρη μονιμοτητα του διευθυντη. ξεφυγα λιγο ...αλλα...
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: k_k στις Απριλίου 07, 2008, 09:45:59 pm
σε άτομα που έχουν αξιολογηθεί ήδη από τα Πανεπιστήμια, που έχουν προσπαθήσει...............................
.......................................

...........γιατί να περνάμε από αυτή τη διαδικασία;;;

Θα κανω μια παρατήρηση για την ειδικότητα μου . (ΠΕ03)
Ενω τα μαθηματικά του ΑΣΕΠ είναι πολύ εύκολα και είναι κυρίως μαθηματικά Γ λυκείου με λίγες εξαιρέσεις (ας με διορθώσει κάποιος αν κάνω λάθος , γιατί μια φορά έδωσα) , γνωρίζω συνάδελφους μαθηματικους που δουλεύουν στα φροντιστήρια χρόνια , που έχουν ξεχάσει οτι μάθανε στο Πανεπιστήμιο και δεν μπορούν να γράψουν καλά στις εξετάσεις . Χάνουν (στην καλύτερη περίπτωση) αυτά τα ελάχιστα θέματα που είναι εκτός Γ λυκείου , που όμως παραμένουν ευκολα και είναι απαραίτητα για την κατανόηση εννοιών που διδασκονται στο σχολείο .

Αν λοιπον το ΑΣΕΠ αποτελεί κίνητρο για μια μικροεπανάληψη , δεν είναι κακό !!

Γιατί ο καθηγητής πρέπει να γνωρίζει καλά το αντικείμενο του για να εμπνέυσει τους καλούς μαθητές . Θυμάμαι τους μαθηματικούς στην Γ (σχολείο - φροντιστήριο) που τους ρώτησα ως μαθήτρια αν μια συνάρτηση μπορεί να είναι ολοκληρώσιμη χωρίς να είναι συνεχής και δεν γνωρίζανε . ??? ??? ??? ??? ??? Μάλιστα μου είπανε : πλέον οτι ξέρεις - ξέρω . :-\ :-\

Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: maryk στις Απριλίου 07, 2008, 09:57:55 pm
Μια μικρή παρένθεση...Δεν ξέρω κατά πόσο γίνεται στα μαθηματικά αυτό αλλά γνωρίζω άτομα που κατέχουν σε τεράστιο βαθμό κάποιο αντικείμενο και στο τέλος ,εκεί που νομίζουν ότι έχουν "σκίσει" στο διαγωνισμό, βρίσκονται αρκετά κάτω από τη βάση.Επίσης γνωρίζω άτομα που δίνουν χωρίς να έχουν διαβάσει καθόλου,πρώτη φορά και διορίζονται...Νομίζω όλοι έχουμε ακούσει αντίστοιχες περιπτώσεις.Όσο για την επανάληψη συμφωνώ .Αλλά επειδή σίγουρα αρκετές φορές στη ζωή μας θα χρειαστουμε επαναλήψεις δε νομίζω ότι κάθε φορά θα πρέπει να δίνουμε εξετάσεις...
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: kathyk στις Απριλίου 08, 2008, 12:10:56 am
.Επίσης γνωρίζω άτομα που δίνουν χωρίς να έχουν διαβάσει καθόλου,πρώτη φορά και διορίζονται...Νομίζω όλοι έχουμε ακούσει αντίστοιχες περιπτώσεις.

αυτό τι σημαινει; ότι ετυχε ή ότι ειχαν μεσο; θεωρω ότι όταν καποιος διαβαζει και ενημερωνεται για το αντικειμενο του παντα ακόμη και να μη σκιστει στο διαβασμα τις μερες του ασεπ μπορει και να περασει.
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: kittoulini στις Απριλίου 08, 2008, 12:25:23 am
αυτο που ολοι δεν διαβαζουν αλλα ειναι στους διοριστεους του Ασεπ..ενω εμεις εχουμε λιωσει στο διαβασμα και δεν μπορουμε να τα καταφερουμε...δεν μπορω να το χωνεψω!ολοι ειναι τοσο τυχεροι..ή πρεπει να αμφιβαλλω και για την τυχη μου αλλα και για τις πνευματικες μου ικανοτητες;Συγγνωμη που ειναι εκτος θεματος!Απλα παρασυρθηκα!
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: maryk στις Απριλίου 08, 2008, 01:27:37 am
αυτό τι σημαινει; ότι ετυχε ή ότι ειχαν μεσο; θεωρω ότι όταν καποιος διαβαζει και ενημερωνεται για το αντικειμενο του παντα ακόμη και να μη σκιστει στο διαβασμα τις μερες του ασεπ μπορει και να περασει.
Aυτό το ανέφερα ως προς το ότι δεν βοηθάει ο διαγωνισμός ως προς επανάληψη ή επέκταση της γνώσης.Τώρα το ότι κάποιοι διορίζονται με μέσον είναι αναμφισβήτητο,όπως επίσης ότι ευνοούνται από την τύχη ή τις ορέξεις των διορθωτών...κτλ.Πόσοι είδαν τα γραπτά τους και διαπίστωσαν ότι δεν υπήρχε παρέμβαση διορθωτή στο γραπτό τους;;;Πάντως τα θέματα των φιλολόγων κατά τη γνώμη μου δεν ήταν τέτοια ώστε να διορίζεται κάποιος απλά από ενημέρωση του αντικειμένου του..
 
Και αναφέρω πάλι ...

ή πρεπει να αμφιβαλλω και για την τυχη μου αλλα και για τις πνευματικες μου ικανοτητες;Συγγνωμη που ειναι εκτος θεματος!Απλα παρασυρθηκα!

...ότι ο θεσμός του ΑΣΕΠ είναι ικανός να μας κάνει να αμφιβάλλουμε για τις προσπάθειές μας και τους εαυτούς μας..
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: mat στις Απριλίου 08, 2008, 07:42:09 am
Θα κανω μια παρατήρηση για την ειδικότητα μου . (ΠΕ03)
Ενω τα μαθηματικά του ΑΣΕΠ είναι πολύ εύκολα και είναι κυρίως μαθηματικά Γ λυκείου με λίγες εξαιρέσεις (ας με διορθώσει κάποιος αν κάνω λάθος , γιατί μια φορά έδωσα) , γνωρίζω συνάδελφους μαθηματικους που δουλεύουν στα φροντιστήρια χρόνια , που έχουν ξεχάσει οτι μάθανε στο Πανεπιστήμιο και δεν μπορούν να γράψουν καλά στις εξετάσεις . Χάνουν (στην καλύτερη περίπτωση) αυτά τα ελάχιστα θέματα που είναι εκτός Γ λυκείου , που όμως παραμένουν ευκολα και είναι απαραίτητα για την κατανόηση εννοιών που διδασκονται στο σχολείο .
Αν λοιπον το ΑΣΕΠ αποτελεί κίνητρο για μια μικροεπανάληψη , δεν είναι κακό !!
Κατά την άποψη μου και κυρίως βάση προσωπικής εμπειρίας, το πρόβλημα των «μεγάλων» υποψηφίων και δεν μιλώ μόνο για τους μαθηματικούς , δεν είναι ότι έχουν ξεχάσει τι μάθανε στο Πανεπιστήμιο. Το κυριότερο πρόβλημα είναι ότι μετά από κάποια χρόνια είσαι εκτός κλίματος γραπτών εξετάσεων. Το ΑΣΕΠ δεν σε ωθεί ακριβώς στο «φρεσκάρισμα» γνώσεων  αλλά,  πρώτον  κυρίως  σε αναγκάζει να μπεις σε αυτή την πολύ επώδυνη διαδικασία εξέτασης που για να επιτύχεις πρέπει να ανταποκριθείς με ένα συγκεκριμένο τρόπο. Για παράδειγμα, για μένα το θέμα δεν ήταν αν θυμάμαι το αντικείμενο σπουδών μου μετά από τόσα χρόνια που έχουν περάσει αλλά ότι είχα ξεχάσει πως γράφει κανείς  σε συγκεκριμένου τύπου εξετάσεις. Δεύτερον, και σε αυτές τις  εξετάσεις σε αναγκάζουν να «τζογάρεις» αρκετά σε σχέση με το ποιος θα διορθώσει το γραπτό σου (τουλάχιστον για τη δική μου ειδικότητα που είναι καθαρά θεωρητική).
Έχει δίκιο η maryk που λέει  ότι δεν χρειάζονται εξετάσεις τύπου ΑΣΕΠ για να κάνεις επανάληψη στις γνώσεις σου.  Ούτε εγώ είμαι υπέρ των εξετάσεων μέσω ΑΣΕΠ, παρόλο που τελικά αναγκάστηκα να τις αντιμετωπίσω και να διοριστώ μέσω αυτών. Για χρόνια τις αρνιόμουν αυτές τις εξετάσεις  έχοντας πολύ θυμό καθώς είμαι από εκείνους που με την κατάργηση της επετηρίδας σε μια  νύχτα (καλή του ώρα του Αρσένη ;D) βρέθηκα αλλού για αλλού. Έτσι πολύ θυμωμένη που ήμουν, δεν κατάλαβα πως λέγοντας τους εξοργισμένη «αει στο καλό εσείς και ο γρύλος σας»  το μόνο που είχα καταφέρει είναι να τιμωρήσω τον εαυτό μου.
Αλλά, για να μην ξεφεύγω  πιστεύω πως εξετάσεις  τύπου ΑΣΕΠ κάθε άλλο παρά αξιόπιστες  είναι προκειμένου να κριθεί ποιος κάνει και ποιος δεν κάνει για εκπαιδευτικός. Γι αυτό και στην απάντησή μου στο ερώτημα του θέματος δεν ανέφερα πουθενά τη λέξη εξετάσεις. Αντίθετα μίλησα για απαραίτητες επιπλέον σπουδές (δεν με απασχολεί το όνομα του τμήματος που θα παρακολουθούν οι υποψήφιοι), για ουσιαστική πρακτική άσκηση και «προυπηρεσιακή» αξιολόγηση. Αν και δεν είναι τόσο επιτυχής η παρομοίωση που σκέφτομαι θα έλεγα να ακολουθούν κι εκπαιδευτικοί κάτι ανάλογο με τους γιατρούς, "αγροτικό και ειδίκευση". Όπως δεν γίνεται κάποιος χειρούργος γιατί παρακολούθησε επιτυχώς 5 χρόνια (τόσα δεν είναι?) την Ιατρική έτσι δεν μπορεί να γίνεται και κάποιος εκπαιδευτικός μόνο γιατί παρακολούθησε επιτυχώς 4 ή 5 χρόνια αντίστοιχα κάποιο τμήμα ΑΕΙ ή ΤΕΙ.
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: maryk στις Απριλίου 08, 2008, 01:16:14 pm
Αν και δεν είναι τόσο επιτυχής η παρομοίωση που σκέφτομαι θα έλεγα να ακολουθούν κι εκπαιδευτικοί κάτι ανάλογο με τους γιατρούς, "αγροτικό και ειδίκευση". Όπως δεν γίνεται κάποιος χειρούργος γιατί παρακολούθησε επιτυχώς 5 χρόνια (τόσα δεν είναι?) την Ιατρική έτσι δεν μπορεί να γίνεται και κάποιος εκπαιδευτικός μόνο γιατί παρακολούθησε επιτυχώς 4 ή 5 χρόνια αντίστοιχα κάποιο τμήμα ΑΕΙ ή ΤΕΙ.
Εγώ θα θεωρήσω άκρως πετυχημένη την παρομοίωσή σου και θα τη στηρίξω...Δυστυχώς όμως, αντί να ακολουθήσουμε εμείς το παράδειγμα της ειδίκευσης των γιατρών ακολουθούν αυτοί το δικό μας αφού πρωωθούν και εκεί ρύθμιση επαγγελματικής αποκατάστασης μέσω εξετάσεων...
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: mat στις Απριλίου 08, 2008, 01:27:24 pm
maryk, για αυτό κι εμείς κάνουμε προπόνηση να γίνουμε κράτος  :P και ν' αλλάξουμε τα πράγματα προς εκεί που πρέπει ;) όχι εκεί που τα πάνε
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: maryk στις Απριλίου 08, 2008, 01:42:29 pm
maryk, για αυτό κι εμείς κάνουμε προπόνηση να γίνουμε κράτος  :P και ν' αλλάξουμε τα πράγματα προς εκεί που πρέπει ;) όχι εκεί που τα πάνε

Αν είναι έτσι θα σε προτείνω για Υπουργό απασχόλησης..
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: palelos στις Απριλίου 08, 2008, 01:50:06 pm
Εμένα πάντως  εξεταστής του ασέπ  σήμερα μου είπε πως  ο  ασέπ στους δασκάλους είναι με οδηγία  περάστε τους.
Νηπιαγωγός μόνιμη πλέον μου είχε πει παλιά ότι ήταν επιτυχών αλλά μη διοριστέα και μάλιστα είχε δύο φορές τον ίδιο βαθμό.
Τρείς φορές επιτυχών αλλά μη διοριστέα, κατάφερε  να μην δουλεύει εδώ και πέντε χρόνια ούτε ως ωρομίσθια  επειδή στην ειδικότητά της οι θέσεις  αναπλήρωσης  έγιναν λίγες.
Εδώ έκαναν ασέπ και ........ ξέχασαν να δώσουν τις σωστές απαντήσεις..... πριν μερικά χρόνια.
ΕΙΝΑΙ ΨΕΜΑ?
Πια αξιοκρατία να πιστέψω  εγώ  μετά  μέσω ασέπ?

Ρωτήστε όσους είναι στους πίνακες και έχουν και μόρια από ασέπ αν θα πάνε από ευχαρίστηση να ξαναδώσουν ασέπ.
Ρωτήστε τους αν σέβονται  τη σειρά κατάταξης του πίνακα προκειμένου  να διοριστούν αλλά μόλις η προυπηρεσία τους τους το επιτρέψει.

Αλλιώς μιλάμε για κατάργηση των πινάκων άρα της όποιας μεθόδου όπου ο καθένας μπορεί να μιλάει για διαφάνεια.

Η εμπειρία στην σχολική αίθουσα  σε συνδυασμό με την όποια επιμόρφωση  για βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου είναι η καλύτερη απόδειξη  για ένα καλύτερο ποιοτικά εκπαιδευτικό έργο.
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: mat στις Απριλίου 08, 2008, 02:01:46 pm
maryk, για αυτό κι εμείς κάνουμε προπόνηση να γίνουμε κράτος  :P και ν' αλλάξουμε τα πράγματα προς εκεί που πρέπει ;) όχι εκεί που τα πάνε

Αν είναι έτσι θα σε προτείνω για Υπουργό απασχόλησης..
Εγώ και η λαική αηδόνα που έλεγε: "ψηφίστε με ψηφίστε με.... ":P
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: selas στις Απριλίου 08, 2008, 05:54:17 pm
       Καλά θα ήταν πάντως να μετράει κάτι παραπάνω και ο βαθμός πτυχίου. Αν κανείς δεν μπορεί να στρωθεί να διαβάσει και να περάσει τα μαθήματα της σχολής με αξιοπρεπείς βαθμούς (δεν μιλάμε φυσικά για περιπτώσεις ανόητων παλαιολιθικών καθηγητών που βάζουν 5 σε όλους, ή ατυχίας στις εξετάσεις εξαμήνου), τότε δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί να πείσει τον οποιονδήποτε ότι αγαπάει το αντικείμενό του και είναι γνώστης του διδακτικού σπορ...
   Νομίζω ότι οι εξετάσεις της σχολής είναι οι καλύτερες εξετάσεις για να κρίνουν τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς. Άλλωστε, πραγματοποιούνται σε χώρο  που είναι ο αρμόδιος να εκπαιδεύσει (άρα και να αξιολογήσει) υποψήφιους καθηγητές, και χρόνο δίκαιο για όλους (φοιτητής. όχι παντρεμένος, όχι χρόνια μετά το πτυχίο, όχι τρίτεκνος, δίτεκνος ν-τεκνος). Αρκεί να υπήρχαν και μερικά ίδια μαθήματα (ως προς την ύλη) στα πανεπιστήμια, για να είναι δίκαια τα πράγματα (να διαβάζουν πχ όλοι οι φοιτητές καθηγητικών σχολών την ίδια ύλη στα παιδαγωγικά και να εξετάζονται - αυτό δεν κάνει ουσιαστικά  και ο ΑΣΕΠ;)

Και για να προλάβω τυχόν αντιδράσεις ότι "υπάρχουν παιδιά από κατώτερα στρώματα/με οικονομικά προβλήματα/κτλ που δεν έχουν τη δυνατότητα να διαβάσουν και μπλα,μπλα..." γνωρίζω φοιτητή, που ο μπαμπάς του ήταν αγράματος βοσκός σε ένα χωριό (κοινωνικό κεφάλαιο μηδέν δηλαδή), παμφτωχος (οικονομική στήριξη καμία απολύτως και από πουθενά), το παιδί πέρασε στις πανελλήνιες χωρίς φροντιστήρια, έμενε στην εστία, τελείωσε καθυστερημένα τη σχολή επειδή δούλευε (για να έχει να φάει και όχι να πληρώνει το playstation), αλλά τελείωσε με εναν αξιοπρεπέστατο βαθμό, σε αντίθεση με κάτι χαιδεμένα που ήρθαν στην επαρχία για να κάνουν φοιτητική ζωή, πατούσαν στη σχολή μια φορά το εξάμηνο και τελείωσαν τη σχολή με 5 επειδή στο τέλος τους είχαν βαρεθεί οι καθηγητές και τους πέρασαν.

  Και για να μην το κάνω ταινία του Ξανθόπουλου, και να μην πολυλογώ πολύ ακόμα (που το συνηθίζω)νομίζω γενικά ότι ένας φοιτητής του 8 που προσπαθούσε και αγαπούσε το αντικείμενο και ένας φοιτητής του 5 που ξυνότανε και τελείωσε επειδή τον έπρηξαν οι δικοί του ή τον απείλησαν ότι θα κόψουν το χαρτζιλίκι αν δεν πάρει ένα "χαρτί" δεν μπορούν να μπαίνουν στην ίδια μοίρα.
Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: k_k στις Απριλίου 08, 2008, 06:24:51 pm

Αντίθετα μίλησα για απαραίτητες επιπλέον σπουδές (δεν με απασχολεί το όνομα του τμήματος που θα παρακολουθούν οι υποψήφιοι), για ουσιαστική πρακτική άσκηση και «προυπηρεσιακή» αξιολόγηση.

Οι προτάσεις σου mat δεν είναι καθόλου κακές . Θα τις υποστήριζα πλήρως , με μια επιφύλαξη για την προυπηρεσιακή αξιολόγηση . Μεγάλη επιφύλαξη θα έλεγα , διότι δυστυχώς στην Ελλάδα μεχρι στιγμής , ο μόνος τρόπος για να περιοριστει η αξιολόγηση βάση ''βύσματος'' είναι οι γραπτές εξετάσεις . Μακάρι αυτό να αλλάξει κάποτε , αλλα αυτή τη στιγμή κάθε άλλη αξιολόγηση θα οδηγήσει σε ''βολέματα δικών μας'' .

(γιαυτό υποστηρίζω τον ΑΣΕΠ χωρίς να θεωρώ οτι είναι ο καλύτερος τρόπος αξιολόγησης , αλλα ένας τρόπος που τα βύσματα έχουν περιορισμένη δράση (το καθόλου στο Ελλάντα μάλλον είναι ανέφικτο προς το παρόν))

Τίτλος: Απ: Αν ήσουν εσύ το κράτος, πώς θα επέλεγες καθηγητές για τα σχολεία σου;
Αποστολή από: selas στις Απριλίου 08, 2008, 06:35:38 pm