Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - ΗΙΕΡΟΜΝΕΜΟΝ

Σελίδες: 123 ... 6
1
Περὶ μὲν οὖν αὐτῆς τῆς γραφῆς, καὶ ᾧ τρόπῳ κηδεσταὶ ἡμῖν ἐγένοντο, καὶ ὅτι οὐκ ἐξήρκει τὰ ἐκείνου εἰς τὸν ἔκπλουν, ἀλλὰ καὶ ὡς ἄλλοθεν προσεδανείσατο ἀκηκόατε καὶ μεμαρτύρηται ὑμῖν·

Στο παραπάνω απόσπασμα οι σύνδεσμοι "καί" συνδέουν τον προσδιορισμό της αναφοράς με την πλάγια ερ. του τρόπου και τις δύο ειδικές πρ.; Επίσης, αναφέρονται από κοινού στα δύο ρήματα ἀκηκόατε καί μεμαρτύρηται;
Αν μπορεί κάποιος να βοηθήσει

2
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Ιανουάριος 04, 2019, 06:43:10 μμ »
Χαίρετε και καλή Χρονιά σε όλους!

Μια βοήθεια στο παρακάτω χωρίο παρακαλώ:

Ὧ Κλεινία, πότεροί είσι τῶν ἀνθρώπων οἱ μανθάνοντες, οἱ σοφοί ἤ οἱ άμαθεῖς;

Υποκείμενο το πότεροι με απλό κατηγορούμενο του υποκειμένου το οἱ μανθάνοντες (αν και έναρθρη μετοχή;). Το τῶν ἀνθρώπων γενική κατηγορηματική διαιρετική. Τα οἱ σοφοί ἤ οἱ ἀμαθεῖς επεξηγήσεις;
Τι λέτε;

3
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« στις: Δεκέμβριος 07, 2017, 11:33:26 μμ »
Δεν σου διαφεύγει τίποτε. Έτσι ακριβώς θα γίνει η μετατροπή.

Την καλύτερη μαρτυρία παρέχουν τα ίδια τα λατινικά κείμενα: Cic. de opt. gen. oratorum, 7, 22  ad quod iudicium concursus dicitur e tota Graecia factus esse (πάλι με το dicitur). Τέτοια παραδείγματα δεν είναι πολλά, υπάρχουν όμως και καταρρίπτουν τον κλασικό μύθο των σχολικών βιβλίων σχετικά με τα περιφραστικά απαρέμφατα, ότι δηλαδή ο μετοχικός τύπος πρέπει να βρίσκεται πάντοτε σε αιτιατική: -um, -am, -um esse / -os, -as, -a esse.
Ευχαριστώ θερμά

4
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« στις: Δεκέμβριος 07, 2017, 06:33:17 μμ »
Camillus absens dictator factus est .

Εφόσον ζητηθεί να εξαρτηθεί η πρόταση από το λεκτικό παθητικό dicor (= άρση λατινισμού), το απαρέμφατο παρακειμένου ποια μορφή θα λάβει; Camillus dicitur absens dictator factus esse (???), δηλ. η μετοχή factus που μαζί με το esseσχηματίζει περιφραστικά το απαρέμφατο παρακειμένου θα τεθεί και αυτό σε ονομαστική ώστε να συμφωνεί με την πτώση του υποκειμένου; ή μου διαφεύγει κάτι;

5
Συνάδελφοι καλησπέρα! Θα ήθελα τη βοήθειά σας σε σχέση μα τα εξής: 1) Το nascor τι απαρέμφατο σχηματίζει στον μέλλοντα, naturum ή nasciturum esse; 2) Το cerno στη μέση φωνή τι απαρέμφατα σχηματίζει σε μέλλοντα και παρακείμενο; cretum iri και conspectum esse;;
Έχω ψάξει στο διαδίκτυο αλλά σε κάποιες σελίδες που κλινόταν το ρήμα έδιναν μετοχή μέλλοντα naturus οπότε δεν έβγαλα άκρη..
1) nasciturum esse (κατ' εξαίρεση)
2) σωστά

6
Ξέρετε αν απαντά σε κείμενα η κλητική, η οποία δίνεται στη σχολική Γραμματική, των συνηρημένων ουσιαστικών της  β κλίσης, όπως περίπλους, νοῦς κ.λπ.;
Γνωρίζετε κάποιο παροξύτονο συνηρημένο ουσιαστικό (όχι επίθετο) με μακρό φωνήεν στην παραλήγουσα;

Η γραμματική των Kuehner-Blass στα κλιτικά παραδείγματα έχει την κλητική εντός αγκύλης, με τη σημείωση ότι δεν απαντάται κλητική στους αρχαίους (αττικούς) συγγραφείς, μόνο σε μεταγενέστερους γραμματικούς. Αντίθετα, ο Smyth (ο οποίος ουσιαστικά "αντιγράφει" τον Kuehner) δίνει κανονικά την κλητική χωρίς να σημειώνει κάτι σχετικά. Ο Οικονόμου ακολουθεί -υποθέτω- τον Smyth (ενώ και ο δικός μας Τζάρτζανος στη  δική του γραμματική σημειώνει ότι τα συνηρημένα ουσιαστικά της β΄ κλίσης δεν έχουν κλητική).

7
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Ιούνιος 14, 2017, 11:37:55 πμ »
Έχει κανείς καταλήξει σε ένα ασφαλές συμπέρασμα αναφορικά με την αιτιολόγηση του ιστορικού-διηγηματικού cum; Ακόμα και στο ψηφιακό βοήθημα του υπουργείου άλλοτε βλέπω τη φράση "ότι υπογραμμίζει τη βαθύτερη σχέση κλπ." ως αιτιολόγηση της εισαγωγής άλλοτε ως αιτιολόγηση της υποτακτικής ...

8
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Ιούνιος 14, 2017, 11:14:46 πμ »
Αν ο simul δηλωνει το προτεροχρονο τοτε η εγκλιση τι δηλωνει; Δεν εκφερεται με οριστικη παρακειμενου γιατι δηλωνει το προτεροχρονο στο παρελθον;
Οι χρονικές που εκφέρονται με έγκλιση οριστική "εκφράζουν τον χρόνο και τίποτε άλλο" κατά τη διατύπωση του σχολικού εγχειριδίου (ή "η πράξη μάς ενδιαφέρει μόνο από χρονική άποψη" κατ' άλλους, αν και ουσιαστικά λέμε το ίδιο).

9
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Ιούνιος 14, 2017, 11:06:36 πμ »
ζηταει τις επιρρηματικές ..η βουλητική δεν μπαίνει
Πολύ σωστά!

10
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Ιούνιος 14, 2017, 11:03:47 πμ »
άκυρη η προηγούμενη απορία. Δεν πρόσεξα το "επιρρηματικές" ...

11
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Ιούνιος 14, 2017, 10:58:33 πμ »
Νορμαλ θεματα. Θελει προσοχη στη γραμματικη. Ισως το ποιο δυσκολο-αν και διδαγμενο- η συμπτυξη της υποθετικης σε μετοχη. Να προσεξουν να βαλουν και το non μπροστα. Ερωτηση: Πως αιτιολογειται ο τροπος εισαγωγης με τον simul και τον cum;
O cum είναι ιστορικός-διηγηματικός, επομένως η αιτιολόγηση του τρόπου εισαγωγής είναι ότι "υπογραμμίζει τη βαθύτερη σχέση της δευτερεύουσας με την κύρια πρόταση· δημιουργεί μια σχέση αιτίου και αιτιατού ανάμεσά τους". [σχ. βιβλίο σ. 31 παράγραφος 6]. Όσο για τον χρονικό simul δεν είμαι σίγουρος τι ζητούν. Ότι δηλώνει το προτερόχρονο;;;

12
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Ιούνιος 14, 2017, 10:25:04 πμ »
http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2017/EXETASEIS-2017/them_lat_op_c_hmer_170614.pdf

Με μια πρώτη ματιά, θεωρώ ότι η γραμματική είχε αρκετά "δύσκολα" σημεία, με την έννοια ότι χρειαζόταν αυτοσυγκέντρωση και αυξημένη προσοχή. Το συντακτικό σε γενικές γραμμές μάλλον σε αναμενόμενα πλαίσια...

13
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Απρίλιος 02, 2017, 07:10:56 μμ »
Ενδιαφέρον...Θεωρείς πως θα μπορούσαν να βάλουν ενδεχομένως και τονισμό; Μιας και το σχολικό βιβλίο έχει και τέτοιες ασκήσεις. Δεν ξέρω κατά πόσο πρέπει να αφιερώσω χρόνο στη διδασκαλία του,
Πρωταπριλιάτικο αστείο να υποθέσω πως είναι αυτό;;;; .....

14
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Απρίλιος 02, 2017, 07:01:34 μμ »

στο ΦΕΚ του προγράμματος σπουδών του μαθήματος αναφέρει ότι πρέπει να διδαχθούν τα εξής:

Τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα που διδάσκονται είναι τα εξής:

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑ: α) τα γένη των ονομάτων, β) κλίση ουσιαστικών συμπεριλαμβανομένων των ιδιαιτεροτήτων (ετερογενή, ετερόκλιτα, αφθονούντα,ελλειπτικά), γ) η κλίση των επιθέτων και τα ανώμαλα επίθετα, δ) η κλίση των μετοχών, ε) η κλίση των αριθμητικών,στ) ο σχηματισμός των παραθετικών των επιθέτων, ιδιαίτερος σχηματισμός, ανώμαλα παραθετικά, ελλειπτικά  παραθετικά, περιφραστικά παραθετικά, ζ) επιρρήματα, σχηματισμός παραθετικών επιρρημάτων και ανώμαλα
παραθετικά επιρρημάτων, η) κλίση αντωνυμιών, θ) αντωνυμικά επιρρήματα, αριθμητικά, ι) κλίση ρημάτων όλων
των συζυγιών, αποθετικά ρήματα, ημιαποθετικά ρήματα, ανώμαλα ρήματα, περιφραστική συζυγία, ρήματα σε io,
ελλειπτικά ρήματα, απρόσωπα ρήματα, ια) προθέσεις ιβ) σύνδεσμοι.
ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΑ: α) όροι της πρότασης και η συμφωνία τους, β) η συντακτική χρήση των πτώσεων ουσιαστικών,
επιθέτων, αντωνυμιών, αντωνυμικών επιθέτων, γ) οι ονοματικοί τύποι του ρήματος (απαρέμφατο, μετοχή, γερούνδιο
, γερουνδιακό− χωρίς τη γερουνδιακή έλξη), δ) οι ανεξάρτητες προτάσεις και οι ευθείες ερωτήσεις (χρόνοι και
εγκλίσεις), ε) οι εξαρτημένες προτάσεις (εισαγωγή, χρόνοι και εγκλίσεις, η ακολουθία των χρόνων, συντακτική
θέση− εκτός των ενδοιαστικών προτάσεων). Σ’ αυτό το πλαίσιο, δίνεται έμφαση σε συντακτικές δομές που ακο−
λουθούν διαφορετικούς κανόνες σε σχέση με τα αρχαία ελληνικά κείμενα ή απαιτούν περισσότερη άσκηση για
την εμπέδωση (όπως αυτοπάθεια− αλληλοπάθεια, το φαινόμενο του λατινισμού και της άρσης του, η αφαιρετική
απόλυτη μετοχή και η ανάπτυξή της σε πρόταση και το αντίστροφο, ο β όρος σύγκρισης και η απόλυτη σύγκρι−
ση, η μετατροπή της ενεργητικής σύνταξης σε παθητική και το αντίστροφο, ιδιομορφία ως προς την ακολουθία
των χρόνων, δοτική του σκοπού κλπ).
ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ: επισήμανση πρωτότυπων, παράγωγων και σύνθετων λέξεων στα διδασκόμενα κείμενα...
Συνάδελφε ασφαλώς έχω υπόψη το εν λόγω ΦΕΚ. Αναφερόμουν, όμως, σαφώς στην εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικών 2017 στην οποία ουδεμία αναφορά σε ετυμολογικές ασκήσεις δε γίνεται. Οπότε προς τι ο πανικός;;;

Σελίδες: 123 ... 6

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32307
  • Τελευταία: Alexandrop
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160801
  • Σύνολο θεμάτων: 19223
  • Σε σύνδεση σήμερα: 488
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 14
Επισκέπτες: 432
Σύνολο: 446

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.055 δευτερόλεπτα. 24 ερωτήματα.