Dwrina και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Από μικρές έως μηδαμινές θα έλεγα...
Καλησπέρα σας... Στο σχολείο ενός μαθητή μου, ο καθηγητής τους τους κάνεις μετατροπές αντωνυμιών... π.χ με την αντωνυμία ille-illa illud να δηλώσετε την στάση σε τόπο=illic.. Εσείς κάνετε τέτοιες ασκήσεις μετατροπών;
Τι πιθανοτητα υπαρχει, θεωρειτε, να πεσει τονισμός ή ετυμολογια ή μεταφραση απο ελληνικα στα λατινικα;;;
Δε νομίζω να υπάρξει τέτοιος αιφνιδιασμός... Το ότι το study4exams προσθέτει τέτοιες ασκήσεις θεωρώ πως δείχνει απλώς την πρόθεσή τους να βάλλουν στο μέλλον και ετυμολογικές ασκήσεις. Στην εξεταστέα ύλη δεν αναφέρει κάτι για ετυμολογικές...
Εγώ το θεωρώ πολύ πιθανόν την ετυμολογική και την μετάφραση..στο study4exams προστίθενται συνεχώς ασκήσεις τετοιου τύπου σε όλα τα κείμενα...μπείτε να δείτε δείγματα...
στο ΦΕΚ του προγράμματος σπουδών του μαθήματος αναφέρει ότι πρέπει να διδαχθούν τα εξής:Τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα που διδάσκονται είναι τα εξής: ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑ: α) τα γένη των ονομάτων, β) κλίση ουσιαστικών συμπεριλαμβανομένων των ιδιαιτεροτήτων (ετερογενή, ετερόκλιτα, αφθονούντα,ελλειπτικά), γ) η κλίση των επιθέτων και τα ανώμαλα επίθετα, δ) η κλίση των μετοχών, ε) η κλίση των αριθμητικών,στ) ο σχηματισμός των παραθετικών των επιθέτων, ιδιαίτερος σχηματισμός, ανώμαλα παραθετικά, ελλειπτικά παραθετικά, περιφραστικά παραθετικά, ζ) επιρρήματα, σχηματισμός παραθετικών επιρρημάτων και ανώμαλαπαραθετικά επιρρημάτων, η) κλίση αντωνυμιών, θ) αντωνυμικά επιρρήματα, αριθμητικά, ι) κλίση ρημάτων όλωντων συζυγιών, αποθετικά ρήματα, ημιαποθετικά ρήματα, ανώμαλα ρήματα, περιφραστική συζυγία, ρήματα σε io,ελλειπτικά ρήματα, απρόσωπα ρήματα, ια) προθέσεις ιβ) σύνδεσμοι.ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΑ: α) όροι της πρότασης και η συμφωνία τους, β) η συντακτική χρήση των πτώσεων ουσιαστικών,επιθέτων, αντωνυμιών, αντωνυμικών επιθέτων, γ) οι ονοματικοί τύποι του ρήματος (απαρέμφατο, μετοχή, γερούνδιο, γερουνδιακό− χωρίς τη γερουνδιακή έλξη), δ) οι ανεξάρτητες προτάσεις και οι ευθείες ερωτήσεις (χρόνοι καιεγκλίσεις), ε) οι εξαρτημένες προτάσεις (εισαγωγή, χρόνοι και εγκλίσεις, η ακολουθία των χρόνων, συντακτικήθέση− εκτός των ενδοιαστικών προτάσεων). Σ’ αυτό το πλαίσιο, δίνεται έμφαση σε συντακτικές δομές που ακο−λουθούν διαφορετικούς κανόνες σε σχέση με τα αρχαία ελληνικά κείμενα ή απαιτούν περισσότερη άσκηση γιατην εμπέδωση (όπως αυτοπάθεια− αλληλοπάθεια, το φαινόμενο του λατινισμού και της άρσης του, η αφαιρετικήαπόλυτη μετοχή και η ανάπτυξή της σε πρόταση και το αντίστροφο, ο β όρος σύγκρισης και η απόλυτη σύγκρι−ση, η μετατροπή της ενεργητικής σύνταξης σε παθητική και το αντίστροφο, ιδιομορφία ως προς την ακολουθίατων χρόνων, δοτική του σκοπού κλπ).ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ: επισήμανση πρωτότυπων, παράγωγων και σύνθετων λέξεων στα διδασκόμενα κείμενα...
Ενδιαφέρον...Θεωρείς πως θα μπορούσαν να βάλουν ενδεχομένως και τονισμό; Μιας και το σχολικό βιβλίο έχει και τέτοιες ασκήσεις. Δεν ξέρω κατά πόσο πρέπει να αφιερώσω χρόνο στη διδασκαλία του,
Συνάδελφε ασφαλώς έχω υπόψη το εν λόγω ΦΕΚ. Αναφερόμουν, όμως, σαφώς στην εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικών 2017 στην οποία ουδεμία αναφορά σε ετυμολογικές ασκήσεις δε γίνεται. Οπότε προς τι ο πανικός;;;
Πρωταπριλιάτικο αστείο να υποθέσω πως είναι αυτό;;;; .....
στην εξεταστέα ύλη -αν δεν κάνω λάθος -αναφέρει μόνο τα κείμενα που ειναι προς εξέταση και την θεωρία γραμματικής και συντακτικού..αναφέρει καπου το είδος των ασκήσεων που μπαινουν ; κάτω από το κάθε κείμενο στο σχολικο βιβλιο δεν έχει ετυμολογικά σχόλια ;το ΦΕΚ δεν "απαιτει" απο τους διδασκοντες την ύλη να διδάσκουν και ετυμολογία ; γιατί αποκλείουμε λοιπον την ετυμολογική ασκήση σε συνδυασμό -επαναλαμβάνω- με τις ασκήσεις τετοιου τύπου που "ανεβαίνουν" συνεχώς στο study4exams τον τελευταίο καιρό;