Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - Πελαγονία

Σελίδες: 1234 ... 40
15
Δεν μιλάω για την υπόσταση ενός ανθρώπου στη τάξη, αλλά για την υπόσταση της αξίας ενός μαθήματος.

Για την ερμηνεία δεν καταλαβαίνω τί εννοείς. Εγώ μιλάω για την υποκειμενική ερμηνεία που θα δώσει ο μαθητής και πως αυτή θα αξιολογηθεί αντικειμενικά και γιατί να αξιολογηθεί. Εσύ μιλάς για δεξιότητα του να καταλαβαίνουν σε ποιους απευθύνεται ένα κείμενο ή/και να παραγάγουν λόγο κατάλληλο για το αναγνωστικό τους κοινό. Τι σχέση έχει αυτό που λέω εγώ με αυτό που λες εσύ;

Σχετικά με την αξιολόγηση συμφωνώ ότι αυτό που προτείνεται από τους συντάκτες του νέου ΠΣ είναι Αυτό που κάνουμε τόσα χρόνια τώρα. και τίποτα παραπάνω...  :)

16
Θα μιλήσω πιο απλά και πιο κατανοητά ελπίζω για τις θέσεις μου. Θα φέρω ένα παράδειγμα. Είχα μια μαθήτρια σε ιδιαίτερο Γ λυκείου και είχα αναλάβει όλα τα μαθήματα εγώ μέχρι να δώσει εξετάσεις. Η κοπέλα έγραψε άριστα και πέρασε παιδαγωγικό. Οι βάσεις τότε ήταν υψηλές διότι οι τότε πτυχιούχοι διορίστηκαν όλοι.  Η κοπέλα μισούσε τη λογοτεχνία. Και την εξετάζονταν τότε χωριστά ως μάθημα. Πριν τις αλλαγές Τσίπρα. Μιλούσαμε για ποιήματα, λογοτεχνία, δίδασκα την ύλη, τίποτα. Αμφισβήτηση, απεμπλοκή. Κάποια στιγμή βρήκα στην ύλη κάτι που την συγκίνησε. Η σονάτα του σεληνόφωτος, Ρίτσος. Λύγισε το παιδί. Μιλούσαμε, ανέλυα και  εξηγούσα πως αυτή η γυναίκα ένιωθε. Και ιδού το θαύμα. Το παιδί ταυτίστηκε κάπου δίχως βιώματα όμοια. Αγάπησε τη λογοτεχνία, άρχισε να διαβάζει όταν έβρισκε χρόνο. Και δη...εν καιρώ εξετάσεων. Τελικά η ποίηση, το πεζό τη βοήθησε εκφραστικά στην έκθεση αλλά κυρίως πλούτινε τους ορίζοντές της και έκτοτε ήταν διαφορετική. Μια άλλη μαθήτρια, μια άλλη στάση. Αν δεν αφεθείς στη μεταμορφωτική ιδιότητα της λογοτεχνίας δεν έχει νόημα να το συζητάμε. Είναι σαν να αρνείσαι να φας αρακά αν και δεν δοκίμασες ποτέ. Ας όψεται.
Όσο για την εξέταση που αναρωτιέσαι πως θα γίνει...απλό ...υποκειμενικά φίλε μου και κυρίως ελεύθερα όπως η σκέψη ελεύθερων ανθρώπων απαιτεί. Τί θες δηλαδή; Μαθηματικά; ένα και ένα κάνουν 2...μπράβο άριστα. Για πάρτο αλλιώς. Οι αλλαγές ενέχουν και εξέλιξη. Και εμείς οι εκπαιδευτικοί πρέπει να την αποζητούμε.

Το θέμα είναι να τρως τον αρακά όποτε, όσο και όπως θες. Αλλιώς θα τον σιχαθείς.... Αν εσύ ονειρεύεσαι επί χρόνια τη μπριζόλα (ιατρική), αλλά σου λένε ότι αν δε φας έστω και λίγο αρακά (Λογοτεχνία),  μπριζόλα (Ιατρική) δεν έχει.... θα βλέπεις αρακά και θα αλλάζεις δρόμο...

Το πως κάποιος θα αποκτήσει πληρότητα στη ζωή του δεν διδάσκεται και δεν εξετάζεται. Αφορμές και εναύσματα δίνονται στο σχολείο.
Για μένα είναι πιο συγκλονιστικό όταν είδα παιδιά-ναζι στη Γερμανία να τρέμουν όταν συνελήφθησαν από τον κοκκινο στρατο, ή τον γερμανό αιχμάλωτο με το ένα χέρι να συνεχίζει να χαιρετά ναζιστικά.
Αυτή η συμφορά του ναζισμού .... που την έζησαν όλοι οι μεγάλοι ποιητές
,(δείτε όλη τη σειρά εδώ...https://www.youtube.com/watch?v=GYFeMQxYnOw&list=PLdp5o5V2suK2WzOYgGBXV7GP5rnvb1OMT&index=1).
 
Αυτά τα ντοκιμαντερ δεν είναι λογοτεχνία;
Για μένα είναι! Αλλά δεν εξετάζονται στις Πανελλήνιες. Κραυγάζουν τις αλήθειες, δεν αποζητούν κρατικά δεκανίκια ''υποστασιοποίησης'' της αλήθειας.
Δείξτε ένα επεισόδιο στα παιδιά και αφήστε τα να μιλάνε για μία εβδομάδα... Ούτε υποκίνηση διαλόγου, ούτε στοχοθεσίες, ούτε αξιολόγηση...





17
σελ. 16 του νέου ΠΣ  Οι μαθητές/-τριες αναμένεται να είναι σε θέση:.......................
β. να αλλάξουν το είδος του κειμένου: μετατροπή θεατρικού σε αφήγημα, αφηγήματος
σε θεατρικό, συγγραφή ποιήματος με αφορμή πεζό, συγγραφή πεζού με αφορμή ποίημα
γ. να συνθέτουν νέο κείμενο, όπως π.χ.:
i. ποιητικό ή αφηγηματικό κείμενο που διευρύνει ή απαντά σε κάποιο κεντρικό ερώτημα
του κειμένου που συζητήθηκε ή θέτει ένα παραπλήσιο ερώτημα
.................
iii. ποιητικό κείμενο με την κυρίαρχη τεχνική ή συναισθηματική διάθεση του αρχικού.


Είναι σαφές ότι πιθανότατα του χρόνου θα δούμε να ζητάνε ποίημα στις Πανελλήνιες....  ;D


Σχετικά με την ερμηνεία:

σελ 46 του νέου ΠΣ.....Σε αυτό το πλαίσιο η ερμηνεία του κειμένου νοείται ως η
προσπάθεια απόδοσης νοήματος σε αυτό με τη συνδρομή της κειμενικής γλώσσας /
κατασκευής, της υποκειμενικής πρόσληψης του αναγνώστη, αλλά και της συνομιλίας με την
πρόσληψη των άλλων.


Η υποκειμενική πρόσληψη του αναγνώστη προφανώς δεν μπορεί να κριθεί αντικειμενικά ως προς το περιεχόμενό της!

Επίσης θα δούμε στο ΠΣ έννοιες όπως στρατηγικές κατανόησης και ερμηνείας (σελ.16), εργαλεία επέκτασης και εμβάθυνσης του διαλόγου (σελ.21), παρακολούθηση της  της εξέλιξης των μαθητών/-τριών με βάση τη συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία στα πλαίσια της αξιολόγησης _(σελ. 26) κτλ.

Γιατί ανατριχιάζω όταν τα διαβάζω αυτά;

Συγγνώμη... αν θέλετε λύτρωση και ελευθερία από τη Λογοτεχνία, αφήστε την όντως καθαρή και αμόλυντη.... έξω από εξετάσεις, αξιολογήσεις, τεχνικές...

Αλλιώς θα αναγκαστώ να συμφωνήσω με το ρηθέν υπό του συναδέρφου... Κι εγώ είμαι ο κύριος καθηγητής σας που το Κράτος μου δίνει την άδεια να σας βάζω στον κόφτη του κανόνα και πολύ το χαίρομαι καθώς αποκτώ υπόσταση (πώς αλλιώς να κάμω, καθότι αφ' εαυτού δεν την έχω).





18
Και η μετοχή συνάδελφοι τι μετοχή είναι ;

κατηγορηματική συνημμένη στο αντικείμενο του ρήματος

19
Σύμφωνα με το λεξικό του Σταματάκου το ρήμα εἰσέρχομαι χρησιμοποιείται με την έννοια του εἰσοδεύομαι, εἰσπράττομαι (πρόσοδοι εἰσῆλθον), και όχι το εἴσειμι.
 
’ρα στο ερώτημα Γ3α  θεωρείτε σωστή απάντηση απλά το εἰσήρχου ή και τα  εἰσῄεις/εἰσῄεισθα;

Περιμένω απόψεις.  :)

20
Θαυμάσιο κείμενο το άγνωστο! Απλό και σαφές. Απλές και οι παρατηρήσεις για έναν που είχε διαβάσει καλά.

Καλό το κείμενο. Συμφωνώ. Μοιάζει ιδιαίτερα με το Περί ειρήνης του Ισοκράτη, ενότητα 4 , Γ Γυμνασίου.

Και ένας που δεν κατάλαβε γρι από το κείμενο μπορεί να απαντήσει εξάλλου στο θέμα Γ2 επιπέδου γυμνασίου:
Γ2. Με βάση το αδίδακτο κείμενο, ποια είναι τα πλεονεκτήματα της ειρήνης και ποια τα μειονεκτήματα του πολέμου;

Επίσης να επισημάνω ότι ξεχάσαν...  να βάλουν κάτι από την ύλη του Λυκείου στη γραμματική...  :P

21
Τα θέματα στο άγνωστο είναι πανομοιότυπα. Μόνο το Γ4γ διαφέρει.Ποια επομένως η διαφορά παλαιού και νέου;  :o

 Πολύ πιο  δύσκολο το Γ4γ στο παλαιό σύστημα. Τυχαίο;
Το Γ4γ ( το λεγόμενο δύσκολο ερώτημα του Συντακτικού) στο νεο σύστημα πολύ εύκολο. Μπορεί να απαντηθεί και από έναν καλό μαθητή Γυμνασίου.


Και οι ασκήσεις γραμματικής γελοίες. Ένας καλός μαθητής γ γυμνασίου τις παίζει στα δάχτυλα...  :-\

22
Μα εκεί ακριβώς έγκειται το θέμα. Οι λογοτέχνες ήταν πάντοτε πολυμήχανοι και πολύπλευροι. Μήπως αυτό δεν αποζητούμε από τους μαθητές μας? Να μας ξεπεράσουν σε ευρύτητα πνεύματος? Γιατί να μην μάθουν να έκφραζονται επί προσωπικού? Πού το κακό?
Δεν χρειαζοταν να μου παραθέσεις τη wikipedia. Δεν αποτελεί πηγή έγκυρη. Τουλάχιστον αυτό διδάχθηκα στο μεταπτυχιακό μου.
Μόνη σου αποδέχεσαι πως οι λογοτέχνες είχαν ευρύτητα πνεύματος,δούλευαν και δεν ήταν θεωρητικοί του καναπέ. Καιρός λοιπόν να συμβεί αυτό και στα δικά μας παιδιά.

Όταν ζητάς την ευρύτητα πνεύματος με  συνταγές του ΙΕΠ σώθηκες...
Σώστε το μάθημα πριν μας πάρουν με τις ντομάτες...


Σχετικά με τον Σαιντ Εξυπερύ το προσπερνώ... Το wikipedia είναι το μόνο εύκαιρο που είχα στις 630 το πρωί για να κάνω copy paste στο forum του pde. Δεν το έγραψα στη διατριβή μου.

’ ρε Leon λογοτέχνη... και ποιητή... θα χαραμιζόσουν με το νέο σύστημα... ;D

23
Αλλά και οι μεγαλύτεροι λογοτέχνες είχαν επάγγελμα. Φυσικά και είχαν λογική, φυσικά και ασχολούνταν με όλους τους κλάδους των επιστημών, φυσικά και ήταν μέσα στη ζωή... Δεν περίμεναν με συνταγές  του ΙΕΠ να καλλιεργήσουν τον συναισθηματικό τους κόσμο.
π.χ. Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ
Ο Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ (29 Ιουνίου 1900 - 31 Ιουλίου 1944) (Πλήρες όνομα Αντουάν-Ζαν-Μπατίστ-Μαρί-Ροζέ ντε Σαιντ-Εξυπερύ - Antoine-Jean-Baptiste-Marie-Roger de Saint-Exupery) ήταν Γάλλος συγγραφέας , γνωστός στο ευρύ κοινό από το βιβλίο του «Ο Μικρός Πρίγκιπας», το οποίο μεταφράστηκε σε 250 γλώσσες και έρχεται ως ένα από τα πιο πολυδιαβασμένα βιβλία στο κόσμο. Βρίσκεται δεύτερο από την κορυφή της λίστας: Βιβλία με περισσότερα από 100 εκατομ. αντίτυπα. Ο Εξυπερύ δεν ήταν όμως ένας διηγηματογράφος, αλλά ένας βαθύς φιλόσοφος που αποτύπωνε τη ζωή κι ανέλυε τον προορισμό της. Από την άποψη αυτή το έργο που τον χαρακτηρίζει απόλυτα είναι τα βιβλία του «Γη των Ανθρώπων» και το «Ταχυδρομείο του Νότου», που αποτελούν το απάνθισμα της φιλοσοφίας του.
.
Αλλά το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του αφιερώθηκε στην κατάκτηση των αιθέρων της πολιτικής αεροπορίας, της οποίας είναι ιστορικά απ' τους μεγάλους προδρόμους , ήταν ηγετικός παράγων της δημιουργίας της πρώτης διεθνούς γαλλικής εμπορικής εταιρείας από την οποία ξεπήδησε η Air France, ήταν δοκιμαστής αεροπλάνων της Air France και πολέμησε στον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, στην πτώση της Γαλλίας, όπου και παρασημοφορήθηκε για να σκοτωθεί τελικά το 1944. Η Γαλλία και οι γαλλόφωνες χώρες τιμούν με το όνομά του σωρεία δρόμων και εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Το διεθνές αεροδρόμιο της Λυών ονομάζεται Σαιντ-Εξυπερύ.
..................Το 1921 ήρθε η ώρα να υπηρετήσει τη θητεία του στις Ένοπλες Δυνάμεις. Η οικογένειά του τον συμβούλευσε να επιλέξει το ναυτικό, που θεωρείτο πιο αριστοκρατικό σώμα, αλλά μετά από την αποτυχία του στις εξετάσεις δεν αναρωτήθηκε καθόλου ποια θα ήταν η επόμενη επιλογή του, οπότε υπέβαλε την αίτησή του στην αεροπορία, όπου και έγινε δεκτός με την ειδικότητα του μηχανικού, ενώ παράλληλα έπαιρνε και μαθήματα πιλότου με ιδιωτικό εκπαιδευτή. Η ανυπομονησία του ήταν τόσο μεγάλη που πολλές φορές τον οδηγούσε σε σφάλματα, τα οποία κατέληγαν σε μικροατυχήματα. Παρά τις δυσκολίες θα καταφέρει να πάρει το πτυχίο του και στη συνέχεια θα εκπαιδευτεί και στα στρατιωτικά αεροσκάφη, έως ότου στις 10 Οκτωβρίου του 1922, με τον βαθμό του ανθυποσμηναγού είχε πλέον αποκτήσει και το πτυχίο του πιλότου μαχητικών..........

Στην Αμερική τον βρίσκουν τα νέα της κήρυξης του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και αποφασίζει να προσφερθεί για υπηρεσία και προτιμά την δίωξη αλλά ο στρατιωτικός γιατρός τον βρίσκει πολύ ηλικιωμένο και αρκετά αδύναμο για τέτοια καθήκοντα. Ο Εξυπερύ θα χρησιμοποιήσει τη φήμη του και τα μέσα του, καθώς είναι ο διασημότερος Γάλλος αεροπόρος την ώρα εκείνη. Τελικά συμβιβάζεται με την θέση του Σμηναγού Αναγνώρισης. Στις 3 Νοεμβρίου 1939 παρουσιάστηκε στον Επισμηναγό Ρενέ Γκαβουάλ της 2/33 Μοίρας Αναγνώρισης, στο αεροδρόμιο του Ορκόντ στην περιοχή της Καμπανίας, νοτιοδυτικά της Ρενς. Η σύντομη εκείνη περίοδος τον γεμίζει με περισσότερη εμπειρία για τους χαρακτήρες και την μοίρα των ανθρώπων καθώς οι συνθήκες που αντιμετωπίζει είναι ιδιαίτερα απογοητευτικές. Τα αεροπλάνα της Μοίρας του είναι ελάχιστα για να φυλάξουν ένα μέτωπο από την Ελβετία ως τον Ατλαντικό και οι επιδόσεις τους μπροστά στα γερμανικά: «...εξασφαλίζουν μόνο μια ευκαιρία για δόξα...» έλεγε ειρωνικά , εννοώντας τον βέβαιο θάνατο........
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%85%CE%AC%CE%BD_%CE%BD%CF%84%CE%B5_%CE%A3%CE%B1%CE%B9%CE%BD%CF%84-%CE%95%CE%BE%CF%85%CF%80%CE%B5%CF%81%CF%8D

24
Να συμφωνήσω πως η ποίηση είναι όλα αυτά που λες. Τι δουλειά όμως έχει στις Πανελλήνιες δεν μου λες. Και το μπέρδεμα που προσπαθώ να αποτυπώσω φαίνεται και στα θέματα. Το αν κάτι δεν με εκφράζει συναισθηματικά και δεν με καλύπτει στις πνευματικές μου αναζητήσεις  δεν μπορεί να εξηγηθεί λογικά. Προσωπικά δεν περιμένω να λυτρωθώ από τη Λογοτεχνία...


Αν εσύ είσαι ερωτευμένη με τον Μήτσο και όχι με τον Τάκη αυτό δεν μπορείς να το εξηγήσεις λογικά... Αν εσύ τη βρίσκεις με την ποίηση, ο άλλος με το να κάνει βόλτες στο βουνό και ο άλλος με τον κινηματογράφο αυτό δεν είναι θέμα για πανελλήνιες. Δηλαδή αν σε ρώταγε το θέμα τι θέση έχει το σεξ στη προσωπική σου ζωή, τι θα έγραφες; Είναι προσωπικό; Μα και το αν μου αρέσει η ποίηση είναι προσωπικό και δεν θέλω να αισθάνομαι έλεγχο και κριτική για το τι μου αρέσει και τι όχι.


Την μεταφορική χρήση του λόγου κανένας δεν την αποκλείει σε ένα δοκίμιο. Ο υποψήφιος όμως πρέπει να ξέρει σε τί εξετάζεται. Δυστυχώς το μάθημα της Γλώσσας τείνει να μην είναι μάθημα, και αυτό κάποιοι το θεωρούν πρόοδο.

Γιατί όμως όλοι οι μεταρρυθμιστές που βδελύσσονται το γνωστικό κομμάτι και θέλουν να εντάξουν το μάθημα της Γλώσσας σε έναν χώρο, υποτίθεται, ελεύθερου στοχασμού και έκφρασης, γιατί όλοι αυτοί θέλουν να εξετάζεται το μάθημα στις Πανελλήνιες; Αν θέλαν να είναι όντως προοδευτικοί θα έπρεπε να απαιτούν το μάθημα της Γλώσσας να μην βαθμολογείται καν στο σχολείο.



25
Με το πρώτο σκέλος συμφωνώ, σχετικά με το δεύτερο σκέλος φαντάζομαι ότι έχει δοθεί η οδηγία ότι κάθε τεκμηριωμένη άποψη είναι αποδεκτή. Δηλαδή αν βαριέμαι την λογοτεχνία και το γράψω, θα πρέπει να το τεκμηριώσω επαρκώς. Φαντάζομαι ότι ελάχιστοι θα αποτόλμησαν να το γράψουν.

Και εγώ βαριέμαι την ποίηση αλλά δεν μπορώ να το τεκμηριώσω...  >:(

26
Γενικό Λύκειο / Απ: Νέο Λύκειο
« στις: Ιούνιος 16, 2020, 09:02:38 μμ »
Εγώ λέω να καταργηθούν όλα. Μόνο μη φύγει η Έκθεση απ' τα πανελληνίως εξεταζόμενα και χάσει το Έθνος τον προσανατολισμό του.

 ;D ;D ;D

27
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Ιούνιος 16, 2020, 09:01:39 μμ »
Οι κειμενικοί δείκτες χρειάζονται για το θέμα του ποιήματος. Η διατύπωση ήταν αναμενόμενη, με βάση τις οδηγίες που έχουν σταλεί.

 Ποιο είναι το θέμα του ποιήματος, κατά τη γνώμη σας; Ποιο ρόλο έχει η
Ποίηση στην προσωπική σας ζωή; Να απαντήσετε αξιοποιώντας
τουλάχιστον τρεις (3) κειμενικούς δείκτες (150-200 λέξεις).


Τι σχέση έχουν οι κειμενικοί δείκτες του συγκεκριμένου κειμένου με το ερώτημα Ποιο ρόλο έχει η
Ποίηση στην προσωπική σας ζωή;


Θα έπρεπε να διατυπωθεί διαφορετικά το θέμα. Το ερώτημα  Ποιο ρόλο έχει η
Ποίηση στην προσωπική σας ζωή;
είναι αυτόνομο και θα έπρεπε να τεθεί ως β υποερώτημα.

Απ' τη πολλή ποίηση μπλέξαμε το φιλολογικά μας μπούτια...  8)


Σελίδες: 1234 ... 40

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32309
  • Τελευταία: emnik
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160921
  • Σύνολο θεμάτων: 19225
  • Σε σύνδεση σήμερα: 872
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 690
Σύνολο: 699

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.082 δευτερόλεπτα. 24 ερωτήματα.