1
Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση. 3
Μεταθέσεις / Απ: Μεταθέσεις 2014« στις: Ιουλίου 18, 2014, 08:08:53 pm »Τι σου ειπε oufαν επιτρεπεται; το φιλαράκι μου δεν την πήρε....και μου ειπε οτι θα βγουν στο ίντερνετ σήμερα ότι μου είπε μεταφέρω υπομονή 4
Μεταθέσεις / Απ: Μεταθέσεις 2014« στις: Ιουλίου 18, 2014, 08:03:30 pm »
ρε παιδια αυτα τα αποτελέσματα που λεει αφορούν τις γενικές;;;; ειχε και δυνατά την τηλεόραση και δεν καταλάβαινα τι μου λέει ......
5
Μεταθέσεις / Απ: Μεταθέσεις 2014« στις: Ιουλίου 18, 2014, 07:54:01 pm »
Ο κ. Καρλαύτης απαντάει ....
6
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις / Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ« στις: Ιουλίου 08, 2014, 10:31:43 am »Αγαπητοί συνάδελφοι, μήπως ξέρει κανείς εξ υμών πόσες ευκαιρίες έχουμε για τη β΄επιπέδου πιστοποίηση? θαρρώ πως είναι μόνο μια, αλλά παρακαλώ επιβεβαιώστε ή διαψεύστε. Ευχαριστώ! Καλημέρα ![]() ![]() ![]() ![]() 7
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις / Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ« στις: Ιουλίου 08, 2014, 10:21:24 am »εδώ έχει ερωτήσεις.... http://edu4adults.blogspot.gr/2013/05/blog-post_8.html Ευχαριστούμε τούς εξαιρετικούς συναδέλφους Παύλο Τρύφωνα (για τα θέματα +την ανάπτυξη) και τους κ. Μισαϊλήδη ,Σαλονικίδη για τα τεστάκια.... ![]() ![]() 9
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις / Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ« στις: Ιουλίου 08, 2014, 10:06:26 am »ΕΚΦΩΝΗΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ Μελέτη της συνάρτησης f(x)=ηµx Στη Γ' γυµνασίου, το ηµίτονο µελετάται ως τριγωνοµετρικός αριθµός µε βάση τις συντεταγµένες ενός σηµείου Μ µιας ηµιευθείας ΟΜ που σχηµατίζει µε τον θετικό ηµιάξονα Οχ γωνία χΟΜ. Στο Λύκειο η µελέτη της συνάρτησης f(x)=ηµχ γίνεται µε τη βοήθεια του τριγωνοµετρικού κύκλου. Παρά το γεγονός ότι ο τριγωνοµετρικός κύκλος αποτελεί µια ειδική αναπαράσταση που βασίζεται στο καρτεσιανό σύστηµα συντεταγµένων (κύκλος µε κέντρο την αρχή των αξόνων και ακτίνα 1) οι µαθητές συχνά δυσκολεύονται να συνδέσουν τις µεταβολές του ηµιτόνου µε το καρτεσιανό σύστηµα συντεταγµένων και τις µεταβολές στις συντεταγµένες ενός σηµείου Μ µιας ηµιευθείας ΟΜ που σχηµατίζει µε τον θετικό ηµιάξονα Οχ γωνία χΟΜ. Να αναπτύξετε ένα σενάριο, διάρκειας τριών τουλάχιστον διδακτικών ωρών, ώστε να υποστηρίξετε την µελέτη από τους µαθητές των µεταβολών της συνάρτησης του ηµιτόνου µε τη βοήθεια του συστήµατος συντεταγµένων (Γ’ Γυµνασίου) και του τριγωνοµετρικού κύκλου (Α΄ Λυκείου). Με το σενάριο αυτό θα εµπλέξετε τους µαθητές σε διερευνητικές δραστηριότητες µε τη βοήθεια λογισµικού δυναµικής γεωµετρίας µε τις οποίες θα καλύπτεται η σύνδεση της έννοιας του ηµιτόνου ως λόγου των πλευρών ενός ορθογωνίου τριγώνου και ως τεταγµένη σηµείου πάνω στον τριγωνοµετρικό κύκλο. Στο σενάριο θα πρέπει να αναφέρονται: (1) η προστιθέµενη αξία που συνοδεύει τη χρήση λογισµικών δυναµικής γεωµετρίας για την διδασκαλία των µεταβολών της συνάρτησης του ηµιτόνου µε τη βοήθεια του συστήµατος συντεταγµένων και του τριγωνοµετρικού κύκλου, (2) οι ιδιαίτεροι στόχοι που θέτει το σενάριο προς επίτευξη, (3) το πλαίσιο διεξαγωγής του σεναρίου (προαπαιτούµενες γνώσεις των µαθητών, ενορχήστρωση τάξης, ρόλοι µαθητών και εκπαιδευτικού) και (4) συνοπτική περιγραφή της πορείας υλοποίησης του σεναρίου. Επίσης, ζητείται να δοθεί ενδεικτικά ένα τουλάχιστον από τα φύλλα εργασίας τα οποία θα δοθούν στους µαθητές. Η διδακτική αξιοποίηση όσο το δυνατόν περισσοτέρων παραθύρων και λειτουργικοτήτων του λογισµικού είναι βασικό ζητούµενο. Για την εκπόνηση του σεναρίου παρακαλείσθε να χρησιµοποιήσετε τους παρακάτω άξονες περιγραφής. ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ • Το σκεπτικό του σεναρίου Θα περιγραφεί κυρίως µέσω της προστιθέµενης αξίας του. Συγκεκριµένα η προστιθέµενη αξία θα περιλαµβάνει τρείς ενότητες. Α) Τα γνωστικά και διδακτικά προβλήµατα που συνδέονται µε την συγκεκριµένη θεµατική περιοχή των µαθηµατικών. Τις δυσκολίες που αντιµετωπίζει ο διδάσκων αλλά και οι µαθητές όταν η διδασκαλία υλοποιείται µε τα συµβατικά διδακτικά εργαλεία (πίνακας, χαρτί, µολύβι, γεωµετρικά όργανα κ.λ.π) Όταν θέλουµε να διδάξουµε στους µαθητές την έννοια του ηµιτόνου µε το συµβατικό τρόπο που προτείνεται από το σχολικό βιβλίο, παρατηρούµε τα εξής: η σύνδεση της έννοιας του ηµιτόνου οξείας γωνίας µε το λόγο των πλευρών ενός ορθογωνίου τριγώνου δε δηµιουργεί δυσκολίες, αρκεί να κατανοήσουν οι µαθητές την ονοµατολογία των πλευρών (απέναντι κάθετη, υποτείνουσα). Όµως, όταν χρειάζεται να γίνει επέκταση για αµβλείες γωνίες, για µηδενική ή για την ορθή, όπου δηλαδή δεν µπορούµε να χρησιµοποιήσουµε ορθογώνιο τρίγωνο και τον ορισµό των τριγωνοµετρικών αριθµών, τότε επέρχεται µία σύγχυση (κυρίως µία έντονη απορία των µαθητών: «δηλαδή τώρα δεν ισχύει ο ορισµός;»). Επίσης, µε το συµβατικό τρόπο, είναι αρκετά δύσκολο, χρονοβόρο, πολύπλοκο, ίσως και άκαιρο για τους µαθητές (ειδικά για το γυµνάσιο), να συνδεθεί µε τη συνάρτηση του ηµιτόνου και τη γραφική της παράσταση σε καρτεσιανό σύστηµα συντεταγµένων. Από την άλλη µεριά οι µαθητές δυσκολεύονται να κατανοήσουν το γιατί στον τριγωνοµετρικό κύκλο µιλάµε για την τεταγµένη του σηµείου και όχι και για τις δύο ή για ορθογώνιο τρίγωνο. Όµως, µε ένα λογισµικό δυναµικής γεωµετρίας, όπως π.χ. το modellus, οι µαθητές µπορούν µε κατάλληλα φύλλα εργασίας και καθοδήγηση από τον καθηγητή, να ανακαλύψουν σε συνεργασία µε τους συµµαθητές τους, βασικές ιδιότητες και σχέσεις µεταξύ όλων αυτών και να τα κατανοήσουν. 10
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις / Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ« στις: Ιουλίου 08, 2014, 10:03:48 am »
ΕΚΦΩΝΗΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ
Η λογαριθµική συνάρτηση και οι ιδιότητές της Η διδασκαλία της λογαριθµικής συνάρτησης, στο σχολικό εγχειρίδιο της 11
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις / Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ« στις: Ιουλίου 08, 2014, 09:46:46 am »Ελεύθερο Θέμα ΠΕ03 ΕΚΦΩΝΗΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ Ανάλογα και αντιστρόφως ανάλογα ποσά Το γεωμετρικό περιβάλλον συχνά θεωρείται κατάλληλο για να προσεγγίσουν οι μαθητές συναρτησιακές σχέσεις όπως αυτή των ανάλογων και αντιστρόφως ανάλογων ποσών. Οι μαθητές του Γυμνασίου συνήθως αντιμετωπίζουν τα θέματα αυτά με στατικά μέσα και λεκτικές περιγραφές χωρίς να έχουν τη δυνατότητα να «δουν» και να περιγράψουν την συμμεταβολή των αναλόγων και αντιστρόφως ανάλογων ποσών. Να συντάξετε ένα σενάριο διάρκειας τουλάχιστον τριών διδακτικών ωρών για την μελέτη της συμμεταβολής των ανάλογων και αντιστρόφως ανάλογων ποσών με τη βοήθεια ενός λογισμικού δυναμικής γεωμετρίας, με το οποίο να δίνετε τη δυνατότητα στους μαθητές μέσα από πειράματα και διερευνήσεις να καταλήγουν σε σχετικά συμπεράσματα για τον τρόπο συμμεταβολής τους. Το σενάριο θα αναφέρεται σε μαθητές Γυμνασίου. Στο σενάριο θα πρέπει να αναφέρονται: (1) η προστιθέμενη αξία που φέρνει στη μάθηση η διδασκαλία με λογισμικό δυναμικής γεωμετρίας, (2) οι ιδιαίτεροι στόχοι που θέτει το σενάριο προς επίτευξη, (3) το πλαίσιο διεξαγωγής του σεναρίου (προαπαιτούμενες γνώσεις των μαθητών, ενορχήστρωση τάξης, ρόλοι μαθητών και εκπαιδευτικού) και (4) συνοπτική περιγραφή της πορείας υλοποίησης του σεναρίου. Επίσης, ζητείται να δοθεί ενδεικτικά ένα τουλάχιστον από τα φύλλα εργασίας τα οποία θα δοθούν στους μαθητές. 12
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις / Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ« στις: Ιουλίου 08, 2014, 09:44:57 am »Ouf δεν μπόρεσα να δω τίποτα . Ελεύθερο θέμα ΠΕ03 Δεκέμβριος2010- Φεβρουάριος2011 1. Η λογαριθμική συνάρτηση και οι ιδιότητες της Στο σχολικό εγχειρίδιο η λογαριθμική συνάρτηση παρουσιάζεται με βάση την εκθετική συνάρτηση και την ιδιότητα του 1-1 Η γραφική της παράσταση παρουσιάζεται σαν η συμμετρική της εκθετικής ως προς την y=x. Οι ιδιότητες της παρουσιάζονται με βάση την εικόνα της γραφικής παράστασης. Να γίνει σενάριο διάρκειας τουλάχιστον 3 ωρών, ώστε να υποστηριχθεί η διδασκαλία της λογαριθμικής συνάρτησης στην β λυκείου. Με το σενάριο αυτό θα εμπλέξετε τους μαθητές σε διερευνητικές δραστηριότητες με την βοήθεια λογισμικού για χειρισμό αλγεβρικών ψηφιακών συστημάτων. Η διδακτική αξιοποίηση όσο το δυνατόν περισσοτέρων παραθύρων και λειτουργιών του λογισμικού είναι βασικό ζητούμενο 2.Δύναμη σημείου ως προς κύκλο Στο Λύκειο η σχέση μεταξύ των ευθυγράμμων τμημάτων που ορίζονται σε κύκλο από τα σημεία τομής του με ευθεία που διέρχεται από σταθερό σημείο, παραδοσιακά αναφέρεται ως «δύναμη σημείου ως προς κύκλο». Η σχέση αυτή αποτελεί ένα καλό παράδειγμα ανάπτυξης νοημάτων για τη συναρτησιακή σχέση μεταξύ γεωμετρικών μεγεθών η οποία εκφράζεται ως θεώρημα της γεωμετρίας. Να συντάξετε ένα σενάριο διάρκειας τουλάχιστον τριών διδακτικών ωρών για την μελέτη της σχέσης μεταξύ των δύο ευθυγράμμων τμημάτων που ορίζονται από ένα σταθερό σημείο και τα σημεία τομής ενός κύκλου με την ευθεία που διέρχεται από το σταθερό σημείο, με τη βοήθεια ενός λογισμικού δυναμικής γεωμετρίας. Ζητούμενο είναι το συγκεκριμένο σενάριο να δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές μέσα από πειράματα και διερευνήσεις να καταλήγουν σε σχετικά συμπεράσματα τα οποία θα διατυπώνουν ως θεωρήματα και θα αποδεικνύουν. 3. Μελέτη κανονικών πολυγώνων Τα κανονικά πολύγωνα αποτελούν από μόνα τους ένα ξεχωριστό κεφάλαιο της γεωμετρίας (Γυμνασίου ή Λυκείου) Εμπεριέχουν μια σειρά από σχέσεις μεταξύ των γεωμετρικών τους μεγεθών και των στοιχείων του κύκλου. Να γίνει σενάριο διάρκειας τουλάχιστον 3 ωρών, ώστε να υποστηριχθεί η διδασκαλία Με το σενάριο αυτό θα εμπλέξετε τους μαθητές σε διερευνητικές δραστηριότητες με την βοήθεια λογισμικού δυναμικής γεωμετρίας. Οι μαθητές να καταλήγουν σε συμπεράσματα για τον αριθμό των πλευρών, των γωνιών, των σχέσεων μεταξύ τους , καθώς και του εμβαδού και της περιμέτρου τόσο με αυτά όσο και με τα στοιχεία των κύκλων (εγγεγραμμένου-περιγεγραμμένου.) Το σενάριο μπορεί να αφορά μαθητές Γυμνασίου ή και Λυκείου. 4. Ανάλογα και αντιστρόφως ανάλογα ποσά Το γεωμετρικό περιβάλλον συχνά θεωρείται κατάλληλο για να προσεγγίσουν οι μαθητές συναρτησιακές σχέσεις όπως αυτές των ανάλογων -αντιστρόφως ανάλογων ποσών. Οι μαθητές του γυμνασίου βλέπουν συνήθως στατικά και με λεκτικές περιγραφές τα ποσά αυτά και δεν έχουν την δυνατότητα να δουν και να περιγράψουν τις συμμεταβολές των ποσών αυτών Να γίνει σενάριο διάρκειας τουλάχιστον 3 ωρών, ώστε να υποστηριχθεί η διδασκαλία των ποσών αυτών σε μαθητές γυμνασίου Με το σενάριο αυτό θα εμπλέξετε τους μαθητές σε διερευνητικές δραστηριότητες με την βοήθεια λογισμικού δυναμικής γεωμετρίας. Οι μαθητές να καταλήγουν σε συμπεράσματα για τον τρόπο συμμεταβολής των ποσών αυτών 5. Η γραμμική συνάρτηση στην Γ γυμνασίου Η γραμμική εξίσωση αχ+βψ=γ διδάσκεται πρώτη φορά στην Γ γυμνασίου και είναι η βάση για τα γραμμικά συστήματα 2χ2 Η εισαγωγή της έννοιας γίνεται με βάση την παρακάτω υπολογιστική δραστηριότητα και καταλήγει σε 'ένα γενικευμένο ορισμό Συχνά η έλλειψη αναπαραστατικών μέσων και οι χρονοβόρες διαδικασίες οδηγούν τον διδάσκοντα σε επίσπευση των διαδικασιών και τον αναγκάζουν να παίξει πρωτεύοντα ρόλο ο ίδιος και όχι οι μαθητές. Να γίνει σενάριο διάρκειας τουλάχιστον 2 ωρών, ώστε να υποστηριχθεί η διδασκαλία της γραμμικής συνάρτησης στην Γ γυμνασίου. Με το σενάριο αυτό θα εμπλέξετε τους μαθητές σε διερευνητικές δραστηριότητες με την βοήθεια λογισμικού για χειρισμό αλγεβρικών ψηφιακών συστημάτων http://blogs.sch.gr/pavtryfon/2013/05/24/%CE%B8%CE%AD%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B5%CE%BB%CE%B8%CF%8C%CE%BD%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B5%CF%84%CF%8E%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BF/ 13
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις / Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ« στις: Ιουλίου 07, 2014, 09:33:38 am »
https://dl-web.dropbox.com/get/%CE%B8%CE%B5%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1.zip?_subject_uid=174601691&w=AAB5g2nasStwvJTzNPxES69p3ieT3rWYBz_tXZmQpv8c-g&dl=1
https://dl-web.dropbox.com/get/%CE%A0%CE%A1%CE%9F%CE%A4%CE%A5%CE%A0%CE%91%20%CE%A3%CE%95%CE%9D%CE%91%CE%A1%CE%99%CE%91%20(1).zip?_subject_uid=174601691&w=AABsF280A5TSmYIkMMsWKvpAHHgLFrmFMT1hD0n2sKQM5A&dl=1 Εδώ έχει κάποια θέματα και κάποια ενδεικτικά σενάρια για ΠΕ03 14
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις / Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ« στις: Ιουλίου 05, 2014, 10:21:50 am »Αυτοί που έχουν περάσει το ΤΠΕ |