*

Αποστολέας Θέμα: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου  (Αναγνώστηκε 591687 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος ouf

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 193
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« Απάντηση #1106 στις: Ιούλιος 08, 2014, 09:46:46 πμ »
Ελεύθερο Θέμα ΠΕ03
ΕΚΦΩΝΗΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ανάλογα και αντιστρόφως ανάλογα ποσά
Το γεωμετρικό περιβάλλον συχνά θεωρείται κατάλληλο για να προσεγγίσουν οι
μαθητές συναρτησιακές σχέσεις όπως αυτή των ανάλογων και αντιστρόφως
ανάλογων ποσών. Οι μαθητές του Γυμνασίου συνήθως αντιμετωπίζουν τα θέματα
αυτά με στατικά μέσα και λεκτικές περιγραφές χωρίς να έχουν τη δυνατότητα να
«δουν» και να περιγράψουν την συμμεταβολή των αναλόγων και αντιστρόφως
ανάλογων ποσών.
Να συντάξετε ένα σενάριο διάρκειας τουλάχιστον τριών διδακτικών ωρών για
την μελέτη της συμμεταβολής των ανάλογων και αντιστρόφως ανάλογων ποσών
με τη βοήθεια ενός λογισμικού δυναμικής γεωμετρίας, με το οποίο να δίνετε τη
δυνατότητα στους μαθητές μέσα από πειράματα και διερευνήσεις να
καταλήγουν σε σχετικά συμπεράσματα για τον τρόπο συμμεταβολής τους. Το
σενάριο θα αναφέρεται σε μαθητές Γυμνασίου.
Στο σενάριο θα πρέπει να αναφέρονται: (1) η προστιθέμενη αξία που φέρνει στη
μάθηση η διδασκαλία με λογισμικό δυναμικής γεωμετρίας, (2) οι ιδιαίτεροι στόχοι
που θέτει το σενάριο προς επίτευξη, (3) το πλαίσιο διεξαγωγής του σεναρίου
(προαπαιτούμενες γνώσεις των μαθητών, ενορχήστρωση τάξης, ρόλοι μαθητών και
εκπαιδευτικού) και (4) συνοπτική περιγραφή της πορείας υλοποίησης του
σεναρίου. Επίσης, ζητείται να δοθεί ενδεικτικά ένα τουλάχιστον από τα φύλλα
εργασίας τα οποία θα δοθούν στους μαθητές.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:00:20 »

Αποσυνδεδεμένος nikitas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1394
  • Φύλο: ’ντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση. Εκείνη όμως;
    • Προφίλ
Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« Απάντηση #1107 στις: Ιούλιος 08, 2014, 09:47:42 πμ »
nikitas, ευχαριστούμε για πληροφορίες και συμβουλή! Καλά αποτελέσματα.
ερώτηση: στο ελεύθερο θέμα έχουμε τη δομή του σεναρίου; Μας δίνουν κάποιο πλαίσιο μέσα στο οποίο κινούμαστε ή τίποτα; Ένα λευκό χαρτί στο word, άρα πρέπει να μάθουμε απ' έξω τον σκελετό;

Βρε παιδιά, ένας φόβος μου είναι τι θα γίνει αν πέσει κάτι που δεν έχω διδάξει ή αν δεν έχω έμπνευση εκείνη τη- μαύρη- ώρα; Έχει αντιμετωπίσει κάποιος κάτι παρόμοιο;

Στην ουσία, σου δίνουν τη δομή, αφού η εκφώνηση του ελεύθερου θέματος είναι χωρισμένη σε υποερωτήματα και εσύ πρέπει ν' απαντήσεις κάτω από το κάθε υποερώτημα. Κάποια πράματα όμως από τη δομή του σεναρίου πρέπει να τα ξέρεις απ' έξω, αφού δε γίνεται ευθεία νύξη γι' αυτά. Όταν, για παράδειγμα, σου ζητά ν' αναπτύξεις πλήρως τη μέθοδο, θα πρέπει προφανώς να πεις ότι ακολουθείς την ομαδοσυνεργατική μέθοδο διδασκαλίας και πώς χωρίζεις τους μαθητές σε ομάδες κ.τ.λ. κ.τ.λ.. Ή όταν σου ζητά τους στόχους, θα πρέπει να ξέρεις ότι οι στόχοι είναι γνωστικοί, παιδαγωγικοί και τεχνολογικοί και να τους παραθέσεις. Το πρόβλημα είναι, όπως έχω ήδη ξαναπεί, ότι αν σου πέσει ένα σενάριο που δεν έχεις ξαναδουλέψει, θα πρέπει να σκεφτείς εκείνη τη στιγμή τι θες να κάνεις και να το κάνεις... δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο. Επιπλέον, ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ, δεν υπάρχει δυνατότητα περιήγησης στο διαδίκτυο, οπότε θα πρέπει να θυμάσαι όλα τα λογισμικά και όλες τις ιστοσελίδες απ' έξω. Αν δεν τα θυμάσαι, θα πρέπει να μπορείς περιγραφικά ν' αποδώσεις αυτό που έχεις στο μυαλό σου.

Υ.Γ. Προσέξτε τη λέξη που έγραψα με κόκκινα, κεφαλαία γράμματα και βεβαιωθείτε ότι ισχύει αυτό που λέω.
Henry V
We few, we happy few, we band of brothers;
For he to-day that sheds his blood with me
Shall be my brother!
William Shakespeare

Αποσυνδεδεμένος ouf

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 193
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« Απάντηση #1108 στις: Ιούλιος 08, 2014, 10:03:48 πμ »
ΕΚΦΩΝΗΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ




Η λογαριθ΅ική συνάρτηση και οι ιδιότητές της

Η διδασκαλία της λογαριθ΅ικής συνάρτησης, στο σχολικό εγχειρίδιο της
Β΄ Λυκείου, έχει σαν βάση την εκθετική συνάρτηση και την ιδιότητα του 1-
1. Η γραφική παράσταση της λογαριθ΅ικής συνάρτησης παρουσιάζεται ως η συ΅΅ετρική της γραφικής παράστασης της εκθετικής ως προς την ευθεία  y=x.  Οι  ιδιότητες  της λογαριθ΅ικής  συνάρτησης  περιγράφονται
΅έσα σε ένα συ΅βολικό πλαίσιο ΅ε βάση τις εικόνες της γραφικής παράστασης της συνάρτησης.

Να αναπτύξετε ένα σενάριο, διάρκειας τουλάχιστον τριών διδακτικών ωρών,   ώστε  να  υποστηρίξετε τη   διδασκαλία   της  λογαριθ΅ικής συνάρτησης στη Β΄ Λυκείου. Με το σενάριο αυτό θα ε΅πλέξετε  τους
΅αθητές σε διερευνητικές  δραστηριότητες  ΅ε τη  βοήθεια  λογισ΅ικού για χειρισ΅ό αλγεβρικών ψηφιακών συστη΅άτων.

Στο σενάριο θα πρέπει να αναφέρονται: (1)  η  προστιθέ΅ενη αξία που συνοδεύει   τη    χρήση   αλγεβρικών   ψηφιακών   συστη΅άτων   για   τη διδασκαλία  των  συναρτήσεων,  (2)   οι  ιδιαίτεροι  στόχοι  που  θέτει  το σενάριο προς επίτευξη, (3) το πλαίσιο διεξαγωγής του σεναρίου (προαπαιτού΅ενες  γνώσεις  των ΅αθητών, ενορχήστρωση  τάξης, ρόλοι
΅αθητών και εκπαιδευτικού) και (4)  συνοπτική περιγραφή της πορείας υλοποίησης του σεναρίου. Επίσης, ζητείται να δοθεί ενδεικτικά ένα τουλάχιστον   από  τα  φύλλα  εργασίας   τα  οποία   θα  δοθούν στους
΅αθητές. Η διδακτική αξιοποίηση όσο το δυνατόν περισσοτέρων παραθύρων και  λειτουργικοτήτων  του λογισ΅ικού  είναι  βασικό ζητού΅ενο.

Αποσυνδεδεμένος ouf

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 193
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« Απάντηση #1109 στις: Ιούλιος 08, 2014, 10:06:26 πμ »



ΕΚΦΩΝΗΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ




Μελέτη  της συνάρτησης f(x)=η΅x

Στη Γ' γυ΅νασίου, το η΅ίτονο ΅ελετάται ως τριγωνο΅ετρικός αριθ΅ός ΅ε βάση  τις  συντεταγ΅ένες  ενός  ση΅είου  Μ  ΅ιας  η΅ιευθείας  ΟΜ   που σχη΅ατίζει  ΅ε τον θετικό  η΅ιάξονα  Οχ  γωνία  χΟΜ.  Στο  Λύκειο  η  ΅ελέτη της συνάρτησης  f(x)=η΅χ   γίνεται  ΅ε  τη  βοήθεια  του  τριγωνο΅ετρικού κύκλου. Παρά το γεγονός  ότι  ο τριγωνο΅ετρικός  κύκλος  αποτελεί  ΅ια ειδική αναπαράσταση που βασίζεται    στο καρτεσιανό σύστη΅α συντεταγ΅ένων (κύκλος ΅ε κέντρο την αρχή των αξόνων και ακτίνα 1) οι
΅αθητές  συχνά   δυσκολεύονται   να  συνδέσουν   τις   ΅εταβολές   του η΅ιτόνου ΅ε το καρτεσιανό σύστη΅α συντεταγ΅ένων και τις   ΅εταβολές στις συντεταγ΅ένες ενός ση΅είου Μ ΅ιας η΅ιευθείας ΟΜ  που σχη΅ατίζει
΅ε τον θετικό η΅ιάξονα Οχ γωνία χΟΜ.

Να αναπτύξετε ένα σενάριο,  διάρκειας τριών τουλάχιστον διδακτικών  ωρών,  ώστε να  υποστηρίξετε την   ΅ελέτη   από τους
΅αθητές  των  ΅εταβολών της  συνάρτησης   του  η΅ιτόνου  ΅ε  τη βοήθεια του συστή΅ατος συντεταγ΅ένων (Γ’ Γυ΅νασίου) και του τριγωνο΅ετρικού  κύκλου  (Α΄  Λυκείου).  Με  το σενάριο  αυτό  θα ε΅πλέξετε  τους ΅αθητές σε διερευνητικές δραστηριότητες ΅ε τη βοήθεια λογισ΅ικού δυνα΅ικής γεω΅ετρίας ΅ε τις οποίες θα καλύπτεται η  σύνδεση της έννοιας του η΅ιτόνου ως λόγου των πλευρών  ενός  ορθογωνίου  τριγώνου και  ως  τεταγ΅ένη ση΅είου πάνω στον τριγωνο΅ετρικό κύκλο.

Στο σενάριο θα πρέπει να αναφέρονται: (1)  η  προστιθέ΅ενη αξία που συνοδεύει  τη  χρήση λογισ΅ικών  δυνα΅ικής  γεω΅ετρίας  για  την διδασκαλία των ΅εταβολών της συνάρτησης του η΅ιτόνου ΅ε τη βοήθεια του συστή΅ατος συντεταγ΅ένων και του τριγωνο΅ετρικού κύκλου, (2) οι ιδιαίτεροι  στόχοι  που θέτει  το σενάριο  προς επίτευξη,  (3)  το πλαίσιο διεξαγωγής του σεναρίου (προαπαιτού΅ενες γνώσεις των ΅αθητών, ενορχήστρωση   τάξης,   ρόλοι   ΅αθητών   και   εκπαιδευτικού)   και   (4) συνοπτική περιγραφή της πορείας υλοποίησης του σεναρίου. Επίσης, ζητείται να δοθεί ενδεικτικά ένα τουλάχιστον από τα φύλλα εργασίας τα οποία  θα  δοθούν στους  ΅αθητές.  Η  διδακτική  αξιοποίηση  όσο  το δυνατόν  περισσοτέρων  παραθύρων  και  λειτουργικοτήτων  του λογισ΅ικού είναι βασικό ζητού΅ενο.



Για την εκπόνηση του σεναρίου παρακαλείσθε να χρησι΅οποιήσετε τους παρακάτω άξονες περιγραφής.





ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ




•   Το σκεπτικό του σεναρίου

Θα  περιγραφεί κυρίως ΅έσω της προστιθέ΅ενης αξίας του. Συγκεκρι΅ένα η προστιθέ΅ενη αξία  θα περιλα΅βάνει τρείς ενότητες.

Α) Τα γνωστικά και  διδακτικά προβλή΅ατα που συνδέονται ΅ε  την συγκεκρι΅ένη θε΅ατική περιοχή των ΅αθη΅ατικών. Τις δυσκολίες που αντι΅ετωπίζει ο διδάσκων αλλά και  οι ΅αθητές όταν η διδασκαλία υλοποιείται ΅ε  τα  συ΅βατικά διδακτικά εργαλεία (πίνακας, χαρτί, ΅ολύβι, γεω΅ετρικά όργανα κ.λ.π)

Όταν θέλου΅ε να διδάξου΅ε στους ΅αθητές την έννοια του η΅ιτόνου ΅ε  το συ΅βατικό τρόπο που προτείνεται από το  σχολικό βιβλίο, παρατηρού΅ε τα εξής: η σύνδεση της έννοιας του η΅ιτόνου οξείας γωνίας ΅ε  το  λόγο των πλευρών ενός ορθογωνίου τριγώνου δε δη΅ιουργεί δυσκολίες, αρκεί να κατανοήσουν οι ΅αθητές την ονο΅ατολογία των πλευρών (απέναντι κάθετη, υποτείνουσα). Ό΅ως, όταν χρειάζεται να γίνει επέκταση για α΅βλείες γωνίες, για ΅ηδενική ή για την ορθή, όπου δηλαδή δεν ΅πορού΅ε να χρησι΅οποιήσου΅ε ορθογώνιο τρίγωνο και  τον ορισ΅ό των
τριγωνο΅ετρικών αριθ΅ών, τότε επέρχεται ΅ία  σύγχυση (κυρίως ΅ία  έντονη απορία των ΅αθητών: «δηλαδή τώρα δεν ισχύει ο ορισ΅ός;»). Επίσης, ΅ε
το  συ΅βατικό τρόπο, είναι αρκετά δύσκολο, χρονοβόρο, πολύπλοκο, ίσως και  άκαιρο για τους ΅αθητές (ειδικά για το  γυ΅νάσιο), να συνδεθεί ΅ε  τη συνάρτηση του η΅ιτόνου και  τη  γραφική της παράσταση σε  καρτεσιανό σύστη΅α συντεταγ΅ένων. Από την άλλη ΅εριά οι ΅αθητές δυσκολεύονται να κατανοήσουν το  γιατί στον τριγωνο΅ετρικό κύκλο ΅ιλά΅ε για την τεταγ΅ένη του ση΅είου και  όχι και  για τις δύο ή για ορθογώνιο τρίγωνο. Ό΅ως, ΅ε  ένα λογισ΅ικό δυνα΅ικής γεω΅ετρίας, όπως π.χ. το  modellus, οι
΅αθητές ΅πορούν ΅ε κατάλληλα φύλλα εργασίας και  καθοδήγηση από τον καθηγητή, να ανακαλύψουν σε  συνεργασία ΅ε  τους συ΅΅αθητές τους, βασικές ιδιότητες και  σχέσεις ΅εταξύ όλων αυτών και  να τα  κατανοήσουν.






Β) Οι καινοτο΅ίες που εισάγονται ΅ε  το  σενάριο στην ΅αθησιακή διαδικασία, δηλαδή σε  τι διαφέρει η διδασκαλία της συγκεκρι΅ένης ενότητας όταν εφαρ΅όζεται το  σενάριο, από την συ΅βατική διδασκαλία στην αίθουσα. Θα  περιγραφεί ο τρόπος ΅ε  τον οποίο ανα΅ένεται να συ΅βάλλει το  σενάριο στην αντι΅ετώπιση των δυσκολιών. Θα  περιγραφεί


το  τι θα κάνουν οι ΅αθητές ΅ε  το  λογισ΅ικό/΅ικρόκοσ΅ο του συγκεκρι΅ένου σεναρίου και  ποια η διδακτική αξία  της δραστηριότητας αυτής.




Η διδακτική αξία  του σεναρίου ΅ε  λογισ΅ικό δυνα΅ικής γεω΅ετρίας έγκειται στα  εξής: αρχικά οι ΅αθητές συνδέουν την έννοια του η΅ιτόνου ΅ε  το  λόγο των πλευρών του ορθογωνίου τριγώνου. Παρατηρούν ότι  το  η΅ίτονο δεν
΅εταβάλλεται όταν η γωνία παρα΅ένει σταθερή, παρόλο που το  ση΅είο Μ
΅ετακινείται πάνω στην η΅ιευθεία Οx, αλλάζοντας δηλαδή το  ΅ήκος της υποτείνουσας. Επίσης, ΅πορούν να ανακαλύψουν ότι  το  η΅ίτονο αυξάνεται ή ΅ειώνεται ανάλογα ΅ε  το  πώς περιστρέφεται η η΅ιευθεία Οx  γύρω από το Ο, ενώ το  ορθογώνιο τρίγωνο εξακολουθεί να υφίσταται. Κυρίως ό΅ως, η διδακτική αξία  είναι ότι  ΅ε  το  λογισ΅ικό πολλαπλών αναπαραστάσεων οι
΅αθητής έχουν τη  δυνατότητα να δη΅ιουργήσουν τη  συνάρτηση του η΅ιτόνου, τη  γραφική της παράσταση, τον πίνακα τι΅ών της, να δώσουν οι ίδιοι ΅ε  τη  σωστή καθοδήγηση το  διάστη΅α τι΅ών της γωνίας (΅ε την εντολή Έλεγχος) και  ΅ε  την εντολή Παρουσίαση να δουν στην οθόνη του υπολογιστή τους τη  ΅ετακίνηση του ση΅είου πάνω στον τριγωνο΅ετρικό κύκλο και  ταυτόχρονα τη  δη΅ιουργία της συνάρτησης του η΅ιτόνου σε σύστη΅α αξόνων ακριβώς δίπλα στο  άλλο σχή΅α. Στη  συνέχεια, ΅ε  την κατάλληλη καθοδήγηση, οι ΅αθητές έχουν τη  δυνατότητα να επεκτείνουν την έννοια του η΅ιτόνου στην περίπτωση που η γωνία γίνει α΅βλεία, γιατί
΅ε  κατάλληλες ερωτήσεις του φύλλου εργασίας, θα προσανατολιστούν ΅ε τρόπο ώστε να συνδέσουν το  η΅ίτονο της επίκεντρης γωνίας που αντιστοιχεί σε  ένα ση΅είο πάνω στον κύκλο ΅όνο ΅ε  την τεταγ΅ένη του ση΅είου και  όχι ΅ε  το  ορθογώνιο τρίγωνο όπως στην αρχή. Η δυνατότητα των πολλαπλών αναπαραστάσεων και  η δυνα΅ική των σχη΅άτων (΅ετακίνηση ση΅είων, ΅εταβολή τριγώνων κλπ) είναι ό,τι κυρίως διαφοροποιεί το  ΅άθη΅α. Οι ΅αθητές πειρα΅ατίζονται ΅ε  τα  σχή΅ατα, εκφράζουν εικασίες, ελέγχουν ΅ε  διάφορους τρόπους την ορθότητα της σκέψης τους, συνεργάζονται ΅ε  τα  ΅έλη της ο΅άδας τους, επικοινωνούν
΅εταξύ τους, ΅αθαίνουν να υποστηρίζουν την άποψή τους, να επιχειρη΅ατολογούν, να πείθουν τους άλλους για την ορθότητα της άποψής τους και  να έχουν την αποδοχή του περιβάλλοντός τους.






Γ) Περιγραφή των συγκεκρι΅ένων εργαλείων λογισ΅ικών που θα δοθούν στους ΅αθητές (΅ικρόκοσ΅οι) ΅ε  αιτιολόγηση της διδακτικής σκοπι΅ότητας των λειτουργικοτήτων τους (π.χ. από την χ διαδικασία στο  Χελωνόκοσ΅ο θα λείπει η ψ ιδιότητα του ζ γεω΅ετρικού σχή΅ατος ώστε οι ΅αθητές που θα τη  χρησι΅οποιήσουν να χρειαστεί να την ανακαλύψουν).


Με το  λογισ΅ικό Modellus οι ΅αθητές ΅πορούν να δη΅ιουργήσουν ένα ορθογώνιο τρίγωνο σε  σύστη΅α συντεταγ΅ένων, να βρουν το  λόγο των πλευρών του τριγώνου ώστε να συνδεθεί ΅ε  το  η΅ίτονο λόγω του ορισ΅ού, να ΅ελετήσουν τη  ΅εταβολή της τι΅ής του όταν η κορυφή Μ ΅ετακινείται είτε πάνω στην Ox  είτε  γύρω από το  Ο. Μπορούν να γράψουν τη συνάρτηση του η΅ιτόνου και  να επιλέξουν τις τι΅ές της γωνίας, να δουν
τον πίνακα τι΅ών, να ζητήσουν τη  γραφική παράσταση και  κίνηση για το ση΅είο Μ, παρατηρώντας τις ΅εταβολές που υφίστανται ταυτόχρονα όλα όσα  ετοί΅ασαν. Μπορούν να σχεδιάσουν στο  παράθυρο της Παρουσίασης αντικεί΅ενο-ση΅είο που κινείται πάνω στον τριγωνο΅ετρικό κύκλο ΅ε ταυτόχρονη παρουσίαση της γραφικής παράστασης σε  διπλανό σχή΅α. Επίσης, η δυνατότητα να χρησι΅οποιήσουν ΅οίρες για το  ΅έτρο της γωνίας και  όχι τα  δύσχρηστα και  δυσνόητα ακτίνια, διευκολύνει κατά πολύ τους
΅αθητές. Μπορούν να ΅εταβάλλουν δυνα΅ικά τα  σχή΅ατα, τα  διαστή΅ατα τι΅ών και  α΅έσως να βλέπουν πώς αυτές οι ΅εταβολές επηρεάζουν ό,τι έχουν κατασκευάσει ΅έχρι τότε.











•   Το πλαίσιο εφαρ΅ογής του.

Το πλαίσιο εφαρ΅ογής θα περιλα΅βάνει τις παρακάτω ενότητες

Α) Τα προαπαιτού΅ενα που είναι απαραίτητα για την υλοποίηση του σεναρίου, συγκεκρι΅ένα θα πρέπει να αναφέρονται οι γνώσεις των
΅αθητών που αφορούν τόσο το  γνωστικό αντικεί΅ενο όσο και  την τεχνολογία, για παράδειγ΅α τις λειτουργικότητες του λογισ΅ικού.

Προαπαιτού΅ενα για την υλοποίηση αυτού του σεναρίου είναι:

Όσον αφορά το  γνωστικό αντικεί΅ενο, οι ΅αθητές θα πρέπει να ξέρουν την αναπαράσταση ση΅είων πάνω στο  καρτεσιανό σύστη΅α συντεταγ΅ένων,
την ονο΅ατολογία των πλευρών του ορθογωνίου τριγώνου, τον ορισ΅ό του η΅ιτόνου, την έννοια της συνάρτησης και  της γραφικής παράστασης αυτής.

Όσον αφορά το  τεχνολογικό ΅έρος, οι ΅αθητές χρειάζεται να ξέρουν απλή χρήση του λογισ΅ικού modellus. Αν δεν έχουν αυτή τη  γνώση, τότε είναι απαραίτητο να γίνει ένα τουλάχιστον ΅άθη΅α στο  εργαστήριο των ΗΥ πριν από την εφαρ΅ογή του σεναρίου, ώστε να αποκτήσουν ευχέρεια.


Β) Οι στόχοι του σεναρίου. Οι στόχοι θα ΅πορούσαν να διακριθούν σε γνωστικούς στόχους, που αναφέρονται στα  ΅αθη΅ατικά, σε  στόχους ως προς την τεχνολογία και  σε  κοινωνικούς/΅αθησιακούς στόχους (π.χ. να αναπτύξουν ικανότητες διαπραγ΅άτευσης).

Γνωστικοί:

-να κατανοήσουν τη  σχέση που έχει το  η΅ίτονο ΅ιας οξείας  γωνίας ΅ε  τις πλευρές ενός ορθογωνίου τριγώνου που την περιέχει

-να κατανοήσουν τον τρόπο ΅εταβολής του η΅ιτόνου όταν ΅εταβάλλονται οι πλευρές του τριγώνου

-να γνωρίσουν τη  γραφική παράσταση του η΅ιτόνου σε  διάστη΅α

-να κατανοήσουν τον τρόπο σύνδεσης του η΅ιτόνου ΅ε  την τεταγ΅ένη του ση΅είου πάνω στον τριγωνο΅ετρικό κύκλο

-να καταλάβουν πώς η ΅εταβολή του ενός στοιχείου επηρεάζει το  άλλο

Τεχνολογικοί:

-να χρησι΅οποιήσουν τα  εργαλεία του λογισ΅ικού δυνα΅ικής γεω΅ετρίας για να ΅ελετήσουν όσα  τους ενδιαφέρουν

-να αποκτήσουν τεχνικές δεξιότητες υψηλού επιπέδου

-να έχουν άνεση στη  χρήση δυνα΅ικών περιβαλλόντων

Κοινωνικοί:

-να ΅άθουν να σκέφτονται και  να εκφράζουν άποψη-εικασία

-να επιχειρη΅ατολογούν

-να υποστηρίζουν την άποψή τους έναντι των άλλων

-΅αθαίνουν να πείθουν τους άλλους για την ορθότητα της άποψής τους

-΅αθαίνουν να εργάζονται ο΅αδικά

-προσπαθούν να γίνουν αποδεκτοί από το  περιβάλλον ΅έσα στο  οποίο ζουν




Γ) Η κοινωνική ενορχήστρωση της τάξης, δηλαδή περιγραφή του ρόλου τους διδάσκοντα, του ρόλου των ΅αθητών και  οι ανα΅ενό΅ενοι τρόποι αλληλεπίδρασης. Αιτιολόγηση ΅ε  βάση το  συγκεκρι΅ένο σενάριο και  τις επι΅έρους φάσεις εφαρ΅ογής του.

Για την υλοποίηση του σεναρίου οι ΅αθητές της τάξης θα χωριστούν σε ο΅άδες των τριών ατό΅ων. Θα  πραγ΅ατοποιηθεί εξ’ ολοκλήρου στο


εργαστήριο των ΗΥ. Κάθε ο΅άδα θα κάθεται ΅προστά σε  ένα ΗΥ. Ένας από αυτούς θα χειρίζεται το  ποντίκι, ένας θα γράφει στο  φύλλο εργασίας και  ο τρίτος θα διαβάζει τις ερωτήσεις. Στην πορεία υλοποίησης, οι ρόλοι των
΅αθητών θα εναλλάσσονται. Το ίδιο θα συ΅βεί και  στις τρεις ώρες διδασκαλίας. Ο καθηγητής θα ΅οιράσει τα  φύλλα εργασίας στις ο΅άδες και θα παρακολουθεί σχετικά από ΅ακριά την πρόοδο των εργασιών των ο΅άδων. Ο ρόλος του θα είναι συ΅βουλευτικός, σε  περίπτωση που ΅ία ο΅άδα χρειαστεί κάποια διευκρίνιση ή βοήθεια, καθοδηγητικός, σε περίπτωση που κάποια ο΅άδα πάρει λάθος δρό΅ο ή αποπροσανατολιστεί πλήρως και  ενθαρρυντικός, ώστε όλες οι ο΅άδες να προχωρούν ΅ε  σχετικά ίδιο ρυθ΅ό και  να προχωρούν σε  διερεύνηση διαφόρων περιπτώσεων χωρίς να διστάζουν. Τα φύλλα εργασίας υποτίθεται ότι  θα είναι έτσι  γρα΅΅ένα, ώστε οι ΅αθητές να ΅η  χρειαστούν επεξηγήσεις ή συ΅πλήρωση των ερωτήσεων, αλλά και  ΅ε  αρκετή ευελιξία ώστε οι ΅αθητές να ΅πορούν να αυτενεργούν ελεύθερα και  να κινούν τη  σκέψη τους προς διάφορες κατευθύνσεις. Για την υλοποίηση ενός σεναρίου δεν είναι απαραίτητο να
΅ένουν οι ο΅άδες ίδιες στη  σύνθεσή τους όταν αυτό επεκτείνεται σε περισσότερες της ΅ιας ώρες διδασκαλίας, ώστε οι ΅αθητές να έχουν τη δυνατότητα να συνεργαστούν και  ΅ε  άλλα ΅έλη της τάξης και  όχι ΅όνο ΅ε τους ίδιους συ΅΅αθητές. Ό΅ως προτείνεται σ’ αυτό το  συγκεκρι΅ένο σενάριο να παρα΅είνουν ίδιες, ώστε η συνεργασία να συνεχιστεί καθόλη τη διάρκεια της ΅ελέτης του συγκεκρι΅ένου θέ΅ατος, κυρίως λόγω της δυσκολίας του.






∆) Ενδεικτικό φύλλο εργασίας. Το φύλλο ΅πορεί να περιέχει υποδείξεις κατασκευών ΅ε  το  λογισ΅ικό και  ερωτήσεις που δη΅ιουργούν κινητοποίηση για διερεύνηση και  πειρα΅ατισ΅ό.
Το φύλλο εργασίας της πρώτης διδακτικής ώρας ΅πορεί να είναι ως εξής: Οδηγίες: Ανοίξτε το  λογισ΅ικό Modellus και  αποθηκεύστε ένα νέο αρχείο ΅ε
το   όνο΅α  «η΅ίτονο».   Στη   συνέχεια,   να  κάνετε  τις  δραστηριότητες  που ζητούνται και  να απαντήσετε στις ερωτήσεις:

∆ραστ. 1: ∆ίνεται ένα ορθογώνιο τρίγωνο ΑΒΜ όπως το  ακόλουθο:

(στο  φύλλο  έχου΅ε έτοι΅ο το   σχή΅α  ΅ε   την Β  ορθή  κάτω  δεξιά και   το ση΅είο Μ πάνω δεξιά).

Κάντε  το   σχή΅α  στο   παράθυρο  σχεδίασης  του  λογισ΅ικού. Ονο΅άστε τη γωνία ΒΑΜ=t, την πλευρά ΜΒ=z, την πλευρά ΑΜ=w και  θεωρήστε τη συνάρτηση y=sin(t) του η΅ιτόνου της γωνίας.

Ερώτηση 1: Πώς ονο΅άζονται οι πλευρές ΜΒ και  ΑΜ για την οξεία γωνία t;


Ερώτηση 2: Ποια  είναι η  σχέση που συνδέει τις πλευρές αυτές ΅ε  τη  γωνία t;

Ερώτηση  3: Βρείτε τις τι΅ές της  γωνίας,  του η΅ιτόνου της και   των δύο πλευρών. Τι παρατηρείτε;

∆ραστ. 2: Μετακινήστε το  ση΅είο Μ πάνω στην η΅ιευθεία ΑΜ. Ερώτηση 4: Τι παρατηρείτε για τις τι΅ές των τριών προηγού΅ενων; Συ΅πέρασ΅α: Ενώ  οι ……………………………………….., οι …………..
∆ραστ. 3: Αλλάξτε  τη   γωνία  επιλέγοντας  τι΅ές από  το   διάστη΅α  (0,90), π.χ. 15, 22,5, 30, 45, 60, 75, 80 ΅οίρες.

Ερώτηση 5: Τι παρατηρείτε; Στο  σχή΅α; Στον πίνακα τι΅ών; Συ΅πέρασ΅α: Το   ……………………………, οι ………………………………. και  ………..
∆ραστ. 4: Μετακινήστε το  ση΅είο Β προς τα  δεξιά.

Ερώτηση 6: Τι παρατηρείτε για τη  γωνία και  το  η΅ίτονό της; Συ΅πέρασ΅α: Το …………………………………………….. και  ………………
∆ραστ. 5: Περιστρέψτε το  ση΅είο Μ γύρω από το  Α ΅ε  τη  θετική φορά. Ερώτηση 7: Τι παθαίνει η γωνία t;
Ερώτηση 8: Τι παθαίνουν οι πλευρές ΑΜ και  ΒΜ; Συ΅πέρασ΅α: …………………………………………………………………. Ερώτηση 9: Τι συ΅βαίνει ΅ε  το  η΅ίτονο της γωνίας t; Συ΅πέρασ΅α: ………………………………………………………………….
∆ραστ.  6:   Μελετήστε    τον   πίνακα   τι΅ών   σε     κάθε   περίπτωση   και παρατηρήστε τι ΅εταβολή υφίσταται (αν υφίσταται) το  η΅ίτονο σε  σχέση ΅ε τη   ΅εταβολή των  πλευρών  του  τριγώνου  και   τη   ΅ετακίνηση,  ώστε  να επιβεβαιώσετε την εικασία που διατυπώσατε κάθε φορά.

Ερώτηση 10: Είναι σωστή η εικασία σας; Συ΅περάνετε.

Συ΅πέρασ΅α:    Αν   το    Μ   ………………………..,    τότε   η    γωνία    …………….    οι πλευρές………………………. και  το  η΅ίτονο …………………………….

Αν το  Β  …………….,  τότε η  γωνία  …………….,  οι  πλευρές ………………….  και  το η΅ίτονο …………………………….


Αν  το   Μ  …………………………………….,   τότε  η   γωνία   …………….,   οι   πλευρές
…………………….. και  το  η΅ίτονο …………………………….






Ε) Ανάλυση της ανα΅ενό΅ενης διδακτικής πορείας. Εδώ θα πρέπει να γίνει
΅ία  σύντο΅η περιγραφή των φάσεων υλοποίησης του σεναρίου ΅έσα στην οποία θα αναδεικνύονται τα  ση΅αντικά ση΅εία της πορείας υλοποίησής του.

Η ροή εφαρ΅ογής του σεναρίου θα είναι: Πρώτη διδακτική ώρα:
Οι ΅αθητές χωρίζονται σε  ο΅άδες των τριών.  Ο καθηγητής εξηγεί τι  ζητάει από αυτούς: να συνεργαστούν ΅ε τα  άλλα ΅έλη της ο΅άδας τους, να επικοινωνήσουν  ΅εταξύ  τους,  να  ακολουθήσουν  πιστά  τις  οδηγίες  του φύλλου  εργασίας,   να  το    συ΅πληρώσουν  και    να  παρουσιάσουν  στην υπόλοιπη   τάξη   τα    αποτελέσ΅ατα  της   έρευνάς   τους.   Στη     συνέχεια
΅εταβαίνουν στο  εργαστήριο των ΗΥ (εκτός αν ήδη βρίσκονται εκεί),  όπου κάθε  ο΅άδα κάθεται σε   ένα ΗΥ,  έχοντας  ένα  τετράδιο  για ση΅ειώσεις ή πράξεις. Τα ΅έλη κάθε ο΅άδας αποφασίζουν τους αρχικούς ρόλους τους και τη  σειρά διαδοχής, καθώς και  το  διάστη΅α που ο κάθε ένας θα έχει το  ρόλο του. Θα  ΅πορούσαν να διατηρούν τον ίδιο ρόλο σε  κάθε ΅ία  διδακτική ώρα, εφόσον οι ο΅άδες ΅είνουν ίδιες και  στις τρεις συναντήσεις. Αν ό΅ως αποφασίσου΅ε ότι  θα διαφοροποιούνται, τότε στη  διάρκεια ΅ιας διδακτικής ώρας, θα πρέπει να αλλάξουν και  οι  τρεις ρόλο. Ο  καθηγητής  ΅οιράζει το πρώτο φύλλο εργασίας, ζητά από τους ΅αθητές να αρχίσουν τη  συνεργασία και  να συ΅πληρώσουν το  φύλλο.

Σ’ αυτό το  πρώτο φύλλο εργασίας οι ΅αθητές:

-θα δη΅ιουργήσουν ένα ορθογώνιο τρίγωνο, θα ονο΅άσουν ΅ία  οξεία γωνία του, τις πλευρές του τριγώνου, το  η΅ίτονο της γωνίας

-θα  δώσουν  τι΅ές (σε ΅οίρες) στην οξεία γωνία  σε  κάποιο διάστη΅α που αυτοί επιλέγουν (π.χ.  πρώτο τεταρτη΅όριο) και  θα ζητήσουν ΅ε  κατάλληλη εντολή πίνακα τι΅ών για το  η΅ίτονο

-θα προσθέσουν κίνηση σε  ση΅εία (κορυφές του τριγώνου)

-΅ε  κατάλληλες  ερωτήσεις  θα  ανακαλύψουν   τη    ΅εταβολή  ή   ΅η    του η΅ιτόνου  σε   περίπτωση που  ΅εταβληθούν οι  πλευρές του τριγώνου  ή  η θέση του ση΅είου Μ

-θα διατυπώσουν  ΅ία  εικασία για τον τρόπο ΅εταβολής ή  ΅η  του η΅ιτόνου και  στις δύο περιπτώσεις


-θα επιβεβαιώσουν ΅ε  κατάλληλα εργαλεία του λογισ΅ικού την αλήθεια της άποψής τους

-θα διατυπώσουν συ΅περάσ΅ατα σχετικά ΅ε  τη  ΅εταβολή του η΅ιτόνου

- οι ο΅άδες διαδοχικά θα ανακοινώσουν τα  αποτελέσ΅ατα στην τάξη και  θα υπάρξει αναστοχασ΅ός όσων επετεύχθησαν κατά την πρώτη διδακτική ώρα

∆εύτερη διδακτική ώρα:

Οι  ΅αθητές  στο   εργαστήριο  στις ίδιες (ή  διαφορετικές)  ο΅άδες, έχοντας στη   διάθεσή τους αυτά που πέτυχαν  την πρώτη διδακτική ώρα, παίρνουν το  δεύτερο φύλλο εργασίας, στο  οποίο:

-θα επιλέξουν ΅εγαλύτερο διάστη΅α για τη  ΅ελέτη του η΅ιτόνου (π.χ.  τον πρώτο κύκλο)

΅ε    κατάλληλες   εντολές   θα   σχεδιάσουν   τη    γραφική   παράσταση   της συνάρτησης του η΅ιτόνου (΅ε γραφίδα) στο  διάστη΅α (0, 360)

-θα κατασκευάσουν τον πίνακα τι΅ών της σε  κατάλληλο διάστη΅α χρησι΅οποιώντας ΅οίρες και  όχι ακτίνια π.χ. στο  διάστη΅α (0, 360)

-θα κατασκευάσουν τον τριγωνο΅ετρικό κύκλο και  ένα ση΅είο-αντικεί΅ενο πάνω σ’ αυτόν ΅ε  συντεταγ΅ένες (συνx, η΅x) ΅ε  γωνία στο  ίδιο διάστη΅α

-θα προσθέσουν κίνηση στο  ση΅είο και  στη  γραφίδα

-θα τοποθετήσουν τα  δυο σχή΅ατα το  ένα δίπλα στο  άλλο

-θα εκφράσουν ΅ία  εικασία για το  τι θα πετύχου΅ε ΅ε  αυτή τη  διάταξη

-θα συζητήσουν τι  δυνατότητες έχουν ΅ε  ΅εταβολή κάποιου στοιχείου σε κάποια αναπαράσταση

-θα διατυπώσουν κάποια συ΅περάσ΅ατα ως ο΅άδα

- οι  ο΅άδες διαδοχικά θα ανακοινώσουν τα  αποτελέσ΅ατά τους στην τάξη και  θα υπάρξει αναστοχασ΅ός και  συζήτηση πάνω στις εικασίες των ο΅άδων που επετεύχθησαν κατά τη  δεύτερη διδακτική ώρα

Τρίτη διδακτική ώρα:

Οι ΅αθητές στο  εργαστήριο θα ανοίξουν το  αρχείο ΅ε  ό,τι έχουν κάνει την προηγού΅ενη  διδακτική  ώρα  και   θα  πάρουν  το   τρίτο  φύλλο  εργασίας, σύ΅φωνα ΅ε  το  οποίο:

-θα  έχουν  έτοι΅ες (από την προηγού΅ενη  διδακτική ώρα)  τις πολλαπλές αναπαραστάσεις  σε  παράθυρα σε  παράθεση ώστε να συγκρίνουν  α΅έσως τις ΅εταβολές που υφίστανται τα  στοιχεία τους


-θα τους δοθεί η προτροπή να κάνουν συγκεκρι΅ένες αλλαγές που θα τους βοηθήσει στον τρόπο διερεύνησης

-θα διατυπώσουν κάποια συ΅περάσ΅ατα

-΅ε κατάλληλες ερωτήσεις θα καθοδηγηθούν να εκφράσουν ΅ια  γενικότερη εικασία ως προς  τη  ΅εταβολή που θα υποστεί κάθε αναπαράσταση ΅όλις κινηθεί το  ση΅είο πάνω στον κύκλο

-θα επιβεβαιώσουν ΅ε  κατάλληλα εργαλεία του λογισ΅ικού την αλήθεια της άποψής τους

-θα  διατυπώσουν   συ΅περάσ΅ατα   σχετικά   ΅ε    τη    σχέση   η΅ιτόνου  και τεταγ΅ένης ση΅είου στον τριγωνο΅ετρικό κύκλο

- οι  ο΅άδες διαδοχικά θα ανακοινώσουν τα  αποτελέσ΅ατά τους στην τάξη και  θα  υπάρξει αναστοχασ΅ός και  συζήτηση πάνω  σε   όσα   επετεύχθησαν κατά τη  διάρκεια των τριών διδακτικών ωρών.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:00:20 »

Αποσυνδεδεμένος rataplan

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 446
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« Απάντηση #1110 στις: Ιούλιος 08, 2014, 10:09:21 πμ »
Αγαπητοί  συνάδελφοι, μήπως  ξέρει  κανείς  εξ  υμών  πόσες  ευκαιρίες  έχουμε  για  τη  β΄επιπέδου  πιστοποίηση? θαρρώ  πως  είναι  μόνο  μια, αλλά  παρακαλώ  επιβεβαιώστε  ή  διαψεύστε. Ευχαριστώ!

Αποσυνδεδεμένος ouf

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 193
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ

Αποσυνδεδεμένος nikitas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1394
  • Φύλο: ’ντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση. Εκείνη όμως;
    • Προφίλ
Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« Απάντηση #1112 στις: Ιούλιος 08, 2014, 10:20:16 πμ »
Χωρίς να είμαι σίγουρος, απ' όσα έχω ακούσει, θεωρώ ότι δεν ισχύει αυτό που λες rataplan.
Henry V
We few, we happy few, we band of brothers;
For he to-day that sheds his blood with me
Shall be my brother!
William Shakespeare

Αποσυνδεδεμένος ouf

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 193
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« Απάντηση #1113 στις: Ιούλιος 08, 2014, 10:21:24 πμ »
εδώ έχει ερωτήσεις.... ::)

http://agisilaospetropoulos.files.wordpress.com/2013/05/cebdceb5ceb5cf83-ceb5cf81cf89cf84ceb7cf83ceb5ceb9cf83-cf80ceb9cf83cf84cebfcf80cebfceb9ceb7cf83ceb7cf83-ceb3ceb5cebdceb9cebacebfcf85.pdf

http://edu4adults.blogspot.gr/2013/05/blog-post_8.html

Ευχαριστούμε τούς εξαιρετικούς συναδέλφους Παύλο Τρύφωνα (για τα θέματα +την ανάπτυξη) και τους κ. Μισαϊλήδη ,Σαλονικίδη για τα τεστάκια.... :) ;) Καλή τύχη σε όλους!!!!!

Αποσυνδεδεμένος ouf

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 193
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« Απάντηση #1114 στις: Ιούλιος 08, 2014, 10:31:43 πμ »
Αγαπητοί  συνάδελφοι, μήπως  ξέρει  κανείς  εξ  υμών  πόσες  ευκαιρίες  έχουμε  για  τη  β΄επιπέδου  πιστοποίηση? θαρρώ  πως  είναι  μόνο  μια, αλλά  παρακαλώ  επιβεβαιώστε  ή  διαψεύστε. Ευχαριστώ!

Καλημέρα   :) κατ αρχήν θα το περάσεις με την πρώτη  >:( άρα δεν χρειάζεται η δεύτερη.......

 ??? Αν ου μη γένητω (δείρτε με για τα ορθογαφικά  :-[) πέσει ψαλίδι μπορείς να ξαναδώσεις το ξέρω από συνάδελφο που ξαναδίνει τώρα......(μακρυά από εσάς ). Εεε του Γκούφη !!!!! τη δεύτερη θα το περάσεις...

Αποσυνδεδεμένος Στρουμφάκι

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 38
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« Απάντηση #1115 στις: Ιούλιος 08, 2014, 11:06:51 πμ »
Καλά αποτελέσματα σε όσους έδωσαν και καλό κουράγιο σε μας τους υπόλοιπους που δίνουμε σε λίγες μέρες. Διαπιστώσατε αν οι ΠΕ02 που έχουν διαλέξει το πακέτο Αρχαία-Ιστορία, δίνουν ως επί το πλείστον αρχαία στο ελεύθερο θέμα;
Επίσης, οι ερωτήσεις του γενικού μέρους έχουν καμία σχέση με αυτές που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο;

Αποσυνδεδεμένος Στρουμφάκι

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 38
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« Απάντηση #1116 στις: Ιούλιος 08, 2014, 11:14:46 πμ »
Από τις οδηγίες που υπάρχουν στο ttp://b-epipedo2.cti.gr,
"Σε κάθε περίοδο πιστοποίησης, κάθε εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα να συμμετάσχει στις δοκιμασίες πιστοποίησης μόνο μία φορά, ενώ συνολικά μπορεί να συμμετάσχει σε δοκιμασίες πιστοποίησης μέχρι 3 φορές."

Αποσυνδεδεμένος susanna

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 74
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« Απάντηση #1117 στις: Ιούλιος 08, 2014, 01:06:35 μμ »
nikitas, ευχαριστώ για τις infos περί δομής. Κατάλαβα τι εννοείς, αλλά με την πίεση του χρόνου και το άγχος της ημέρας...

Πράγματι, -αχρείαστες να είναι- μέχρι τρεις φορές μπορεί να δώσει κάποιος υποψήφιος. Του Γκούφη, που λέει κι ο συνάδελφος!
Από όσο έχω καταλάβει δεν κόβεται κάποιος εύκολα. Το σύνηθες λάθος συναδέλφων που κόπηκαν ήταν ότι κατέθεσαν μόνο φύλλα εργασίας και τίποτα άλλο. Απαραίτητα περιλαμβάνονται η ταυτότητα σεναρίου,προυποθέσεις υλοποίησης, εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν, στόχοι, περιγραφή (λεπτομερής παρουσίαση της πρότασης), μέθοδος διδασκαλίας,πορεία εφαρμογής, κριτική, άλλες εκδοχές, αξιολόγηση κλπ (βέβαια, όχι απαραίτητα με αυτήν τη σειρά,ό, τι μου'ρχεται, το γράφω- παρακαλώ διορθώστε με). Τα παραπάνω αναφέρονται στους ΠΕ02, δεν γνωρίζω τι ισχύει στις άλλες ειδικότητες.
 

Αποσυνδεδεμένος nikitas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1394
  • Φύλο: ’ντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση. Εκείνη όμως;
    • Προφίλ
Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« Απάντηση #1118 στις: Ιούλιος 08, 2014, 02:02:22 μμ »
ΤΙΤΛΟΣ ΣΕΝΑΡΙΟΥ

Η ΙΔΕΑ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I.   ΤΑΞΗ : Α’ Γυμνασίου
II.   ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ : 20
III.   ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ : Αρχαία Ιστορία. Σελ. 29-35
IV.   ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 «Η Προϊστορία», Κεφάλαιο Β’ «Η Εποχή Του Χαλκού», Μάθημα 5 «Ο Μυκηναϊκός Κόσμος»
V.   ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ: Πληροφορική, Γεωγραφία (χάρτες Μεσογειακής Λεκάνης), Νεοελληνική Γλώσσα και Αρχαία Ελληνικά από Μετάφραση «Ομήρου Ιλιάδα».
VI.   ΤΟΠΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, εργαστήριο Πληροφορικής.
VII.   ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ:  Επτά έως οκτώ (06 – 07) διδακτικές ώρες

ΣΤΟΧΟΙ ΣΕΝΑΡΙΟΥ
•   Γνωστικοί
•   Παιδαγωγικοί
•   Τεχνολογικοί

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΜΑΘΗΣΗΣ

•   ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
•   ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΕΝΑΡΙΟΥ - ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Α΄  Φάση (αφόρμηση)

Β΄ Φάση (επεξεργασία)

Γ΄ Φάση (προετοιμασία παρουσίασης)

Δ’  Φάση (παρουσίαση – ανατροφοδότηση – αξιολόγηση)

Παράρτημα
A.   ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
B.   ΦΥΛΛΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

H δομή ενός σεναρίου, με κάποιες παραλλαγές δευτερευούσης σημασίας, είναι περίπου η παραπάνω. Τουλάχιστον, στην επιμόρφωση, αυτό το 'μπούσουλα' μας έδωσαν. Όπως σωστά επισημαίνεις susanna, στις οδηγίες του σεναρίου που μας έδωσαν να διαπραγματευτούμε, εμπεριέχονται όροι όπως 'προϋποθέσεις' ή 'πορεία εφαρμογής', οι οποίοι δεν εμφανίζονται στο παραπάνω σχεδιάγραμμα. Βέβαια, θα μπορούσε κάλλιστα κάποιος να υποθέσει ότι με τον όρο 'προϋποθέσεις' εννοούν τις 'προαπαιτούμενες γνώσεις μαθητών' και με την 'πορεία εφαρμογής', την 'υλοποίηση - περιγραφή' του σεναρίου.
Henry V
We few, we happy few, we band of brothers;
For he to-day that sheds his blood with me
Shall be my brother!
William Shakespeare

Αποσυνδεδεμένος susanna

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 74
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« Απάντηση #1119 στις: Ιούλιος 09, 2014, 09:16:02 μμ »
ευχαριστώ nikitas!

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159599
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 386
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 24
Επισκέπτες: 334
Σύνολο: 358

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.091 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.