Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - ANI

Σελίδες: 12
1
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά: Γραμματική
« στις: Σεπτεμβρίου 28, 2011, 03:12:44 pm »
Σωτήρη, επειδή -εκτός από εγκρατής φιλόλογος- τυγχάνεις και άριστος γνώστης της κομπιουτερικής(!), θέλω να σε ρωτήσω κάτι. Έχω εγκατεστημένο στον υπολογιστή μου το Διογένη και δεν ξέρω πώς να ψάξω για μια λέξη στα λατινικά. Για παράδειγμα, έβαλα τη λέξη immensissimae, που σύμφωνα με το λέξικό Lewis- Short απαντά άπαξ, και δεν μπόρεσα να βρω κάτι. Έχω και το  Μουσαίο, από τον οποίο χρησιμοποιώ το word index για τα αρχαία. Τα φώτα σου...

2
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« στις: Σεπτεμβρίου 23, 2011, 02:30:47 pm »
Σας χαιρετώ μετά από απουσία δύο μηνών. Έχω το εξής ερώτημα να σας θέσω: Υπάρχουν συγκεκριμένα αποθετικά ρήματα που έχουν και παθητική σημασία? Για παράδειγμα, είδα στον Κουμανούδη ότι το tutor έχει και τη σημασία προστατεύομαι, φυλάττομαι. Μπορούμε λοιπόν να πούμε " patria tutatur a nobis" κι αυτό να σημαίνει " η πατρίδα προστατεύεται από εμάς?

3
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά: Γραμματική
« στις: Ιουλίου 29, 2011, 03:27:04 pm »
Γειά σας μετά από πολύ καιρό! Επειδή δε σκαμπάζω από τεχνολογία, το download του Διογένη πώς θα το κάνω? Soto, θα κάνω download και τα 5 items? Και κάτι άλλο. Στα αρχαία έχω το Μουσαίο. ΤΟ Word index με βοηθάει πολύ. Υπάρχει αντίστοιχο για λατινικά?Ο Διογένης έχει word index?

4
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά - Πανελλήνιες 2011
« στις: Ιουλίου 04, 2011, 10:33:45 pm »
Γεία σας μετά από καιρό. Θα ήθελα κι εγώ να σε ρωτήσω κάποια πράγματα, Σωτήρη ( έχεις πέραση στα λατινικά!)

1. Στο μάθημα 25, αν ζητηθεί να μεταφερθεί στον πλάγιο λόγο η πρόταση: Neminem credideritis patriae consulturum esse, η απάντηση μπορεί να είναι :Eos admonet ne quemquam (?) patriae consulturum esse credant ή  Eos admonet
non quemquam(?) patriae consulturum esse credere?

2. Στο μάθημα 27, στη δευτερεύουσα ubi recesserat, η ορ υπερσ γίνεται στον πλάγιο λόγο υποτ πρκ από αρκτ και υποτ υπερσ από ιστορικό??

5
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά - Πανελλήνιες 2011
« στις: Ιουνίου 04, 2011, 04:01:46 pm »
Φιλέ soto, σε βρίσκω πολύ ενημερωμένο. Για το "NOLITE CREDERE ALIQUEM" θα διαφωνήσω. Εντάξει, πολύ σωστο και το quemquam, αλλά γιατί να είναι λάθος το aliquem?

6
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά - Πανελλήνιες 2011
« στις: Ιουνίου 01, 2011, 11:07:56 pm »
  Τι να λέμε τώρα. Και μόνο που το λέει ο Παπαγγελής φτάνει. Ήταν καθηγητής μου στο Α.Π.Θ. Ο άνθρωπος είναι απίστευτος!  Διάβασα και το mail της ΠΕΦ. Συμφωνώ ότι πολλά παιδιά-βασισμένα στην ακολουθία των χρόνων-έβαλαν "praeripuerit". Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι η προχειρότητα με την οποία η κεντρική επιτροπή έβγαλε τα θέματα. Και ακόμη περισσότερο δεν μπορώ να καταλάβω την επιμονή συναδέλφων βαθμολογητών να θεωρούν σωστό το "praeripuerit" και να σε κοιτάνε σαν εξωγήινο, όταν αναφέρεσαι σε θέματα που ξεπερνούν τα σχολικά εγχειρίδια "τύπου Τζάρτζανου", όπως αναφέρει και ο μέγιστος Παπαγγελής.

7
Μπορεί να γίναμε κουραστικοί με το θεμα praeripuerit- praeripuisset, αλλά νομίζω ότι μας πνίγει το δίκαιο. Αλήθεια, αυτοί οι "συντονιστές" ή "επόπτες" των βαθμολογικών δεν έχουν ποτέ ανοίξει-έστω από περιέργεια-ένα συντακτικό λατινικών?Πολλοί απ'αυτούς διδάσκουν το μάθημα άπειρα χρόνια... και έχουν την έπαρση του παντογνώστη. Και η επιτροπή... Τι το ήθελαν το συγκεκριμένο παράδειγμα του πλαγίου λόγου; Ας έβαζαν ένα απλό, όπως "  Satis salutationum talium audio " Dicit se.. audire" , για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο!

ΥΓ: Δεν πειράζει. Αυτή η "απρόσωπη" επιτροπή εκτέθηκε ανεπανόρθωτα...

8
Σωτήρη ή omnia sciens, μας τα είπες πολύ καλά τώρα! To βιβλίο του woodcock είναι εξαιρετικό. Το λέει ξεκάθαρα ότι η υποτακτική ιστορικών χρόνων δε μεταβάλλεται στον πλάγιο λόγο. Σε άλλα συντακτικά, βέβαια, αναφέρεται και η εξαίρεση στον κανόνα αυτό ( δηλαδή να μεταβάλλεται η υποτακτική ιστορικού χρόνου μετά από αρκτικό), με παραδείγματα από τη λατινική γραμματεία. Αυτό, όμως, συμβαίνει κάτω από συγκεκριμένες προυποθέσεις. Θα χαιρόμουν να συζητούσαμε και το θέμα της οριστ πρτ σε δευτερεύουσα πρόταση ( εννοώ πως μετατρέπεται στον πλάγιο λόγο). Σε κανένα ελληνικό συντακτικό δε διευκρινίζεται. Μόνο σ'ένα βοήθημα των εκδόσεων Ζήτη βρήκα τα εξής: "Η οριστ πρτ δευτ. πρότασης, όταν τονίζεται το προτ. σε σχέση με την κύρια, μετατρέπεται σε υποτ. πρκ από αρκτ και υποτ υπερσ. από ιστορικό, ενώ όταν δηλώνει το σύγχρονο σε υποτ πρτ".Ποια η γνώμη σου;

9
Οι επίσημες απαντήσεις είναι αυτές που στέλνει η κεντρική επιτροπή των εξετάσεων στα εξεταστικά κέντρα. Κάποιοι συνάδελφοί μας που εξέταζαν προφορικά τους φυσικώς αδυνάτους μου είπαν ότι οι οδηγίες-ενδεικτικές απαντήσεις-ήρθαν μισή ώρα μετά την αποστολή των θεμάτων

10
Φίλε μου, Spsyr, ασφαλώς και δεν ήταν σε θέση οι μαθητές να κάνουν ολόκληρη ανάλυση επί του θέματος. Άπλως, από τη στιγμή που έγκριτοι ελληνες και ξένοι λατινιστές αναφέρουν στα συντακτικά τους ότι η υποτ. ιστορ. χρόνου δε μεταβάλλεται, θα πρέπει οι διορθωτές να το γνωρίζουν αυτό. Δεν ξέρω τι πρέπει να πω του χρόνου στους μαθητές μου, όταν κληθώ να διδάξω τον πλάγιο λόγο. Να τους πω ότι "κανονικά η υποτ υπερσ δεν αλλάζει, όποια κι αν είναι η εξάρτηση, αλλά αν ζητηθεί στις πανελληνίες να το αλλάξουν; Κι αν η επιτροπή του χρόνου δώσει τη σωστή απάντηση;

ΥΓ: Αλήθεια, οι μαθητές σου τι έγραψαν; praeripuerit ή praeripuisset; Οι δικοί μου ήθελαν να γράψουν praeripuisset, αλλά επειδή είδαν ότι η άσκηση "έπιανε" 4  μονάδες, θεώρησαν ότι ήθελαν 4 αλλαγές, και έγραψαν praeripuerit. Κι εγώ τους κατσάδιασα,μέχρι που έμαθα τις επίσημες απαντήσεις!

11
Συμφωνώ με τον quendam omnia scientem(!), αλλά όχι και με τον τρόπο που εξέθεσε την άποψή του (αρκετά άκομψος, θα έλεγα) .Νομίζω ότι όλοι όσοι πρόκειται να βαθμολογήσουν πρέπει να ψάχνονται λίγο περισσότερο. Είναι αλήθεια πως μερικά ζητήματα στο συντακτικό  (πχ πως μετατρέπεται η οριστ. πρτ δευτ. πρότασης στον πλάγιο λόγο ) δεν ξεκαθαρίζονται στο σχολικό εγχειρίδιο. Για το λόγο αυτό, καλό είναι να συμβουλευόμαστε και έγκυρα συντακτικά. Στο δια ταυτα :  Η επιτροπή έδωσε την οδηγία για το " praeripuerit ".  Μην ξεχνάμε, όμως,  και την  άλλη οδηγία που η ίδια δίνει " Κάθε απάντηση επιστημονικά τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή"  Άρα...

12
Απ' όσο ξέρω, η επιτροπή των εξετάσεων δίνει μόνο τις απαντήσεις ( όχι πάντα) στα θέματα ( βλ και απάντηση για praeripuerit, που ακόμη δεν μπορώ να χωνέψω!). Αυτός που αποφασίζει πόσο "κατεβαίνει ' ένα λάθος είναι ο υπεύθυνος διορθωτής του κάθε  εξεταστικού κέντρου , λαμβάνοντας φυσικά υπόψιν τις μονάδες που "΄πιάνει"η κάθε άσκηση

13
Γεία σας, παιδιά. Τα θέματα μου φάνηκαν πιο δύσκολα από άλλες φορές, άλλα ένας καλός μαθητής μπορούσε να αντεπεξέλθει. Όσον αφορά την παρατήρηση για τον πλάγιο λόγο, θεωρώ ότι ήταν ατυχής. Οι επίσημες oδηγίες του υπουργείου  έδώσαν praeripuerit.  Σύμφωνα, όμως, με έγκυρα συντακτικά και βοηθήματα η υποτακτική παρατατικού και υπερσυντελίκου παραμένουν ίδιες, ακόμη και μετά από αρκτική εξάρτηση. Για παράδειγμα, στο συντακτικο του Γιαγκόπουλου  αναφέρει το εξης παράδειγμα αντλημένο από πρωτότυπο λατινικό κείμενο : Memoriam teneo ( αρκτ. χρόνος) quandam mulierem, cum essem( δεν αλλάζει η υποτ πρτ) in Asia... damnatam esse. Επίσης, στα " Λατινικά γ λυκείου" των εκδόσεων Ζήτη ( Παπακώστας-Αθανασιάδου) αναφέρει: " Aν μια δευτερεύουσα πρόταση εκφέρεται με υποτακτική πρτ ἠ υπερσ. , στον πλάγιο λόγο δε μεταβάλλεται, όποιο κι αν είναι το ρήμα εξάρτησης. Παρόλα αυτά μπορεί να μετατραπεί -σε ορισμένες περιπτώσεις-η υποτ. πρτ σε ενεστ και η υποτ. υπερσ. σε υποτ πρκ μετά από αρκτικό, εφόσον δε χρειάζεται να εκφραστεί καμιά συγκεκριμένη χρονική σχέση με την κύρια" Συμπέρασμα: πρέπει να θεωρηθούν σωστά και τα δύο, για να μην αδικηθούν τα παιδιά. Επιμένω: πολύ ατυχές παράδειγμα για μετατροπή ( εννοώ τη δευτερεύουσα μόνο)

14
Φιλολογικά μαθήματα / Λατινικά - Πανελλήνιες 2011
« στις: Μαΐου 21, 2011, 08:54:48 pm »
 Καλησπέρα, παιδιά! Ποια κείμενα πιστεύετε ότι θα βάλουν στα λατινικά;  Έχω ένα προαίσθημα  ότι θα είναι το 34 και  το 43, που έχουν και πολλές μετατροπές ( ευθείες ερωτήσεις, σκοπός, πλάγιος λόγος)

Σελίδες: 12

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32873
  • Τελευταία: eirini0709
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182792
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 716
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 5
Επισκέπτες: 647
Σύνολο: 652

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.045 δευτερόλεπτα. 25 ερωτήματα.