Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - MATH

Σελίδες: 123 ... 11
1
Γενικό Λύκειο / Απ: Διαγωνίσματα τετραμήνων
« στις: Νοέμβριος 21, 2017, 01:00:44 μμ »

Καλημέρα !!!

Μήπως γνωρίζει κανένας, αν υπάρχει κάποια εγκύκλιος που να ορίζει τι γίνεται με τα ΓΕΛ αν κάποιος μαθητής  ''χάσει'' το προγραμματισμένο διαγώνισμα του Α' τετραμήνου, είτε λόγω ασθένειας είτε γιατί  έτσι του ήρθε ;

Με ρωτάνε στο σχολείο οι συνάδελφοι, γιατί έχουν πολλές απουσίες μαθητών  και πρέπει να βγάζουν συνέχεια θέματα,πέραν των υπόλοιπων δυσκολιών.

Μερικοί μαθητές δεν θέλουν να γράψουν και απουσιάζουν, άλλοι κάθονται σπίτι, άλλοι έξω κλπ. 

Το ερώτημα λοιπόν είναι αν ο καθηγητής Υποχρεούται να τον εξετάσει άλλη φορά ή είναι στην ευχέρειά του να αποφασίσει αυτός.
ΣΑς ευχαριστώ !!!

2
Συνάδελφοι, στο Λύκειό μας δε γίνεται ποτέ αλλαγή του προγράμματος σε μέρες απεργίας. Δεν ξέρω αν είναι νόμος, ή  ...ανθρώπινος νόμος , αλλά αυτό γίνεται και συμφωνώ.

Συμφωνώ επίσης ότι οι μη απεργούντες πρέπει να είναι στο Σχολείο 8-2, μέχρι τέλος πάντων να φύγει και ο τελευταίος μαθητής. Σήμερα δεν απήργησα(λυπάμαι :(, αλλά μπορεί να απεργήσω ξανά τις άλλες μέρες, αν δω ότι η κατάσταση αγριεύει ), αλλά είμαι εδώ από τις 7 και αυτή τη στιγμή που σας γράφω από το Σχολείο έχουν φύγει όλοι, μαθητές, καθηγητές, Διευθυντής. Όταν γίνεται αγώνας , όλοι συμμετέχουν με όποιο τρόπο μπορούν. Δεν θα πάθει κανένας τίποτα αν μια δυο μέρες το χρόνο που είναι απεργία πάει στο σχολείο του από τις 8. Ο άλλος συνάδελφος που απεργεί θυσιάζει το μισθό του και αυτός αρνείται να κάνει το στοιχειώδες που είναι και αυτονόητο ;

Είναι τουλάχιστον ανήθικο να διαμαρτυρηθεί κάποιος γιατί κάθησε δυο ώρες παραπάνω στο σχολείο και να ρίξει την ευθύνη στο συνάδελφο που απεργεί. Λες και αυτός που απεργεί έχει άλλα συμεφέροντα από αυτόν που δεν απεργεί.Τι να πω, έχει χαθεί σε αυτό τον τόπο κάθε μέτρο, κάθε ίχνος αλληλεγγύης και ανθρωπισμού.

Αν κάποιος βιάζεται συνέχεια να φεύγει από το Σχολείο του στις 10 ή στις 12, δίκαιο θα είναι κάποια στιγμή να του πούνε :

'' ωραία, αφού συνεχώς βιάζεσαι , φύγε για πάντα στη διαθεσιμότητα , για να μην σου είναι άγχος το σχολείο και άσε να έρθει κάποιος άλλος που δε βιάζεται !!!'.

Το ξέρω , ακούγεται σκληρό, αλλά συνάδελφοι, είναι τρομερό να έρχονται οι μισοί στο Σχολείο το πρωί πέντε λεπτά μετά το χτύπημα του κουδουνιού και να φεύγουν το μεσημέρι δυο λεπτά  πριν χτυπήσει για λήξη.
 Αναρωτιώμαστε μετά γιατί η κοινή γνώμη είναι εναντίον μας και για τόσα άλλα !

Με θλίψη για όσα συμβαίνουν  και κυρίως για τον εαυτό μου που δεν μπορώ να αποφασίσω πια τι είναι το καλύτερο.

 Μπάμπης

3
Με αφορμή μια συζήτηση που είχαμε στη μαθηματική μας ιστοσελίδα mathematica και αφορά τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση  θέλω  και εδώ να τονίσω ότι ο τρόπος που αποφασίζονται οι απεργίες στον κλάδο μας  είναι τελείως αναχρονιστικός και τελικά μόνο κακό κάνει.

Λοιπόν, για να προσθέσω την άποψή μου για τον τρόπο της δημοκρατικής έκφρασης των μελών της ΟΛΜΕ:

- Η Ιστοσελίδα της ΟΛΜΕ πρέπει να αναμορφωθεί να γίνει τελείως από την αρχή με άλλο σκεπτικό , όπως γενικά άλλο νόημα πρέπει να αποκτήσει αυτό που τόσα χρόνια αποκαλούσαμε συνδικαλισμό .

- Ανοίγει μεταξύ άλλων  ένα υπομενού με τίτλο : ΑΠΕΡΓΙΕΣ- ΨΗΦΟΦΟΡΙΕΣ

- Κάθε διορισμένος καθηγητής και κάθε αναπληρωτής ή ωρομίσθιος εγγράφεται στη σελίδα με βάση τον αριθμό διορισμού του και η ιδιότητά του επικαιροποιείται κάθε χρόνο από το σχολείο που υπηρετεί με έναν κωδικό που γνωρίζει μόνο το σχολείο.

- Σε περίπτωση που επίκειται απεργία, η ΟΛΜΕ αναγράφει ψηλά στη σελίδα την πρότασή της και στη συνέχεια κάθε εκπαιδευτικός συμπληρώνει στον προσωπικό του χώρο υποχρεωτικά ένα ερωτηματολόγιο-ψηφοδέλτιο που απαντά (με επιλογή σε κουτάκια)στα ερωτήματα :

   α) Εγκρίνετε την πρόταση της ΟΛΜΕ(ΝΑΙ-ΟΧΙ-ΜΕΡΙΚΩΣ);

  β)  Πόσες μέρες απεργίας προτείνετε και στις οποίες θα συμμετάσχετε ; ( 0-1-2-3-4-5 κλπ) ;

Στα ερωτήματα αυτά  μπορεί(αν βοηθάει) να φαίνεται στο πλάι τι ποσοστό επί του συνόλου των εκ/κών έχει ήδη απαντήσει και το ποσοστό συμμετοχής στην κάθε απάντηση.Είναι αυτονόητο ότι σε αυτή τη διαδικασία δεν θα μπορεί να παρέμβει κανένας, κάτι που γίνεται και στις διαδικασίες για την εκλογή των συντονιστών του Μathematica.

Στη συνέχεια, με την οριστική αποστολή της απάντησης, το ερωτηματολόγιο θα κλειδώνει για το συγκεκριμένο καθηγητή . Μόλις λήξει η προθεσμία που έχει οριστεί και είναι εμφανής , ανακοινώνεται και επίσημα στον κλάδο από την ΟΛΜΕ(Αντίστοιχα και από τη ΔΟΕ)  το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας και από εκεί και μετά το ΔΣ παίρνει την οριστική απόφαση.

Με αυτόν τον τρόπο, ερωτώνται και ψηφίζουν ΟΛΟΙ για την απεργία. Να πω επίσης ότι υπάρχει τρόπος ώστε έμμεσα κάθε εκπαιδευτικός να συμμετέχει σε αυτή τη δραστηριότητα(η ενημέρωση θα γίνεται και με αποστολή ατομικών e mail) και μάλιστα οι μη συμμετέχοντες για περισσότερες από μία ψηφοφορία, να διαγράφονται από το όργανο και να χάνουν κάθε δικαίωμα υποστήριξης του κλάδου, σε περίπτωση που υποστούν κάποια βλάβη από αυθαιρεσίες της διοίκησης κλπ.

Επιτέλους και σε αυτό τον τόπο πρέπει να σταματήσουμε να δεχόμαστε να αποφασίζουν άλλοι για μας, χωρίς εμάς .Συγχρόνως όμως, είναι η ώρα να πάρουμε την τύχη στα χέρια μας, να αφήσουμε την αδράνεια και τις ψεύτικες αιτιολογίες ότι διαφωνούμε στα πάντα και ότι κανένας δεν μας εκφράζει ή ότι είναι όλοι ίδιοι και αυτές τις ανοησίες.Σε περίπτωση λοιπόν απεργίας που είναι το έσχατο μέσο διεκδίκησης και όχι αυτό που κατάντησε  σήμερα, θα ερωτώνται όλοι και θα απαντάνε υπεύθυνα όλοι, γρήγορα, ήρεμα, συνετά. Και όχι μόνο αυτό : Η ΟΛΜΕ μπορεί από τις καταστάσεις μισθοδοσίας δειγματοληπτικά να ελέγξει  αν αυτός που δήλωσε δυο μέρες απεργίες, έκανε όντως δύο μέρες.
Δεν δικαιούται κανείς να εμπαίζει την ΟΛΜΕ, διότι είναι να σαν να εμπαίζει το συνάδελφο που είναι καθημερινά μαζί και αυτό θα είναι λόγος διαγραφής .

 Στην ίδια σελίδα και στον προσωπικό χώρο του καθενός, μπορεί θα δίνεται η δυνατότητα καταγγελιών ή διαμαρτυριών για κάποιο θέμα. Τα μηνύματα αυτά θα βλέπει μόνο το ΔΣ της ΟΛΜΕ και έτσι θα ελέγχονται οι ΕΛΜΕ και οι σχέσεις που πολλές από αυτές δημιουργούν με τις Διευν/σεις εκπαίδευσης και τα τοπικά κομματικά ή άλλα όργανα.Με άλλα λόγια, είναι καιρός να δώσουμε στον κάθε συνάδελφο την ευκαιρία και τη δυνατότητα  να νοιώσει ότι τον σέβονται και τον αντιμετωπίζουν ισότιμα στις συλλογικές αποφάσεις, από την άλλη όμως να τον αναγκάσουμε να κατανοήσει και να συμμορφωθεί με την αληθινή έννοια της δημοκρατίας που είναι η έκφραση και η συμμετοχή.

Υπάρχει επίσης η δυνατότητα να γίνονται σε αντίστοιχο forum και ανταλλαγές απόψεων για ευνόητους λόγους. Τεχνικά , τα παραπάνω,  μπορεί πολύ εύκολα να γίνουν και να περάσουμε έτσι σε μια νέα σελίδα στον τομέα Συνδικαλισμός.Υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι που θα βοηθήσουν ώστε όλα αυτά να γίνουν γρήγορα, αξιόπιστα και έμπιστα .

 Οι σκέψεις αυτές αποτελούν ένα απλό περίγραμμα μιας νέας αρχής που επεξεργάζομαι στο μυαλό μου και σκόπιμα δεν γράφω όλες τις λεπτομέρειες. Δεν σας κρύβω ότι το πρωί άκουγα με λύπη  το δημοσιογράφο μεγάλου καναλιού να κάνει σε μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ την ερώτηαη πόσα άτομα συμμετείχαν και τι ποσοστό καθηγητών πήρε σε μια Συνέλευση την απόφαση για πενθήμερες απεργίες. Κι επειδή η  απάντηση ήταν πως παρόντες ήταν 200 από 1000 και πάνω  εγγεγραμμένα μέλη, καταλαβαίνετε τι εντύπωση σχημάτισαν όσοι άκουγαν την εκπομπή  για τον κλάδο μας και για το ενδιαφέρον που δείχνουμε για τη δουλειά και  την τύχη μας .
 
Τι νόημα έχει λοιπόν η έναρξη μιας κινητοποίησης (δεν εννοώ αυτή, μια και τέτοια δυνατότητα δεν έχουμε ακόμα) όταν η συμμετοχή δεν είναι αποδεδειγμένα σε ποσοστό πάνω από 75 % ; Τέτοια ζητήματα δεν θα υπάρξουν , αν αρχίσει ο κλάδος να αποφασίζει για τις απεργίες του επώνυμα  και ηλεκτρονικά από το σπίτι ή το γραφείο του. Οι μαζικές συνελεύσεις μπορεί να γίνονται για διάφορους λόγους, αλλά η εκδήλωση άποψης για απεργία θα γίνεται μόνο με ατομική ψήφο από όλους και με όλες τις λεπτομέρειες.

Εκτός των παραπάνω, μια απεργία θέλει συμμαχίες, θέλει στρατηγική. Αυτοί που κρατάνε τα ηνία του κόσμου και που λίγοι διαισθάνονται ότι υπάρχουν, ξοδεύουν εκατομμύρια για να συντηρούν τα συμφέροντά τους και να κατευθύνουν τις μάζες.Η καλύτερη συμμαχία που έρχεται στο νου είναι η ΔΟΕ και ένας καλά σχεδιασμένος αγώνας με τη ΔΟΕ θα φέρει ίσως πιο καλά αποτελέσματα. Αλλά μήπως και η τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν έχει προβλήματα ; Γιατί όχι και με αυτούς συμμαχία και κοινή δράση. Ο καιρός που μια μικρή ομάδα συνδικαλιστών έπαιρνε απόφαση για απεργία και ο Υπουργός έδινε 50 ευρώ αύξηση,έτσι για να μην χάσει ψήφους,  πέρασε χωρίς επιστροφή.

 Ως προς τα άλλα ζητήματα, είναι πολύ σοβαρές οι απόψεις που εξέφρασαν οι συνάδελφοι σε προηγούμενα μηνύματα. Οι εποχές είναι δύσκολες και καθένας μας οφείλει να είναι πολύ προσεκτικός, ώστε να μην πάρει τη σφαίρα που πονηρά του βάζει στο χέρι ή το όπλο  κάθε μορφής εξουσία για να τη στείλλει ...δώρο στο διπλανό του, γιατί αυτός δεν είναι πάντα ο άλλος,ο ξένος, ο μακρινός, ο αντίπαλος   αλλά ο αδερφός, το παιδί  , ο εαυτός του. Η αλληλεγγύη είναι η πρώτη προϋπόθεση σε κάθε διεκδίκηση.

Μπάμπης


4
Για το μόνο που ενδιαφέρεται το σάπιο πολιτικό μας σύστημα της κομματοκρατίας είναι η επικοινωνία και η κοινή γνώμη,κοινώς,οι ψήφοι (Γι΄αυτό ,και να μου το θυμηθείτε,οι αποσπάσεις θα συνεχίσουν να δίνονται...)
Σε ποιόν άλλο κλάδο έγινε τόση χυδαία επίδειξη δύναμης σε βαθμό που να σου απαγορεύει εκ των προτέρων να απεργήσεις;Θα το έκαναν τόσο βάρβαρα,εάν δεν ήταν  100% σίγουροι ότι η κοινή γνώμη είναι εναντίον των εκπ/κών;Νομίζετε ότι δεν έχουν μυστικές δημοσκοπήσεις στα χέρια τους ή φταίνε μόνο οι δημοσιοκάφροι;

Κι εμείς τί κάνουμε;Πέφτουμε στην παγίδα και πάμε να αντιδράσουμε στη δύναμη με δύναμη υπακούοντας σε παρωχημένα συνθήματα.Καλα είναι όλα αυτά,συμμετέχω κι εγώ περισσότερο συμβολικά,αλλά ειχαν αποτέλεσμα τέτοιες τακτικές,όταν είχες αυξημένο κύρος στην κοινωνία.Σήμερα,που έχουμε ταυτιστεί ως κλάδος με όλους τους υπόλοιπους κλάδους εργαζομένων και δεν αναγνωρίζουμε ούτε οι ίδιοι τους εαυτούς μας ως λειτουργούς,τί αποτέλεσμα περιμέναμε;Χρειάζεται προετοιμασία και,όπως παραδέχτηκε συνδικαλιστής,η ΟΛΜΕ αναγκάστηκε να αντιδράσει τώρα.Ας αποδεχθούμε τώρα κατάμουτρα το πως βλέπει η υπόλοιπη κοινωνία εμάς και το έργο που παρέχουμε,μήπως και ξυπνήσουμε:ως απλούς εξεταστές-επιτηρητές τους της Βθμιας και ως baby-sitters τους της Αθμιας.Ετσι ακριβώς μας βλέπουν.

Πότε επιτέλους κοντά στα εργασιακά μας αιτήματα θα αρθρώσουμε και υπεύθυνες επιστημονικές προτάσεις για την παιδεία γενικότερα και την εκπ/ση ειδικότερα;Συμπεριλαμβανομένης και της τριτοβάθμιας.Βαρέθηκα π.χ. να ακούω επικριτικά σχόλια από μεγαλοκαθηγητάδες για το χαμηλό επίπεδο των φοιτητών που εισάγονται και τα χάλια της (υποχρηματοδοτούμενης) Αθμιας-Βθμιας,όταν βλέπω ότι εκατομμύρια ευρώ δαπανώνται για τμήματα,τα οποία διατηρούνται ή δημιουργούνται για κονδύλια,για το βόλεμα παιδιών,συζύγων κτλ.Επιτέλους έχουμε και εμείς λόγο για την τριτοβάθμια εκπ/ση,όχι μόνο οι πανεπιστημιακοί για εμάς.Εμείς βρισκόμαστε καθημερινά σε επαφή με τα παιδιά κι εμείς βρισκόμαστε σε δυσάρεστη θέση όταν συζητάμε για το μέλλον τους.
Τί να πω στη μαθήτριά μου της θεωρητικής κατεύθυνσης όταν με ρωτάει για το χ τμήμα φιλολογίας,θεολογίας,θεατρικών σπουδών ή κοινωνιολογίας και βλέπω την απόγνωση στα μάτια της;
Τί να πω στο μαθητή μου,που βλέπει ότι θα χάσει τον χρόνο του στο Γενικό Λύκειο επειδή δεν μπορεί να ανταποκριθεί, και σκέφτεται να πάει στο Επαγγελματικό Λύκειο,όταν ξέρω την κατάσταση στο ΕΠΑΛ που θέλει να πάει;

Ερχονται μετά η κυβέρνηση και τα ΜΜΕ και το μόνο που τους ενδιαφέρει από εκπ/ση είναι να παίξει το θέμα των πανελληνίων για καμιά δεκαριά μέρες στα κανάλια.Πουλάνε λοιπόν την ψευδαίσθηση ότι όλα πάνε καλά.Η κοινωνία όμως βράζει.Κι εμείς πότε διαμαρτυρηθήκαμε ως κλάδος με απεργιακές κινητοποιήσεις και συλλαλητήρια για το επίπεδο των προϊόντων που μπαίνουν κάθε μέρα στο σπίτι μας χάρη στην εκμετάλλευση του δημοσίου αγαθού των συχνοτήτων;Νομίζετε ότι δεν είναι δικό μας θέμα;Είναι υποχρεωμένα τα ΜΜΕ να εντάσσουν εκπομπές πολιτιστικού περιεχομένου και αντ΄αυτού δυσχεραίνουν το έργο μας στην τάξη προωθώντας καθημερινά ό,τι φθηνότερο σκουπίδι βρίσκουν και καλλιεργώντας τα κατώτερα ένστικτα του ανθρωπινου είδους και τον λαϊκισμό.Είπαμε ότι ο καπιταλισμός δημιουργεί υπεραξίες.Μέσα σε αυτές αποδεχόμαστε τον κάθε τηλεαστέρα να μας λέει ότι δουλεύει 15 ώρες την ημέρα και γι΄αυτό να νομίζει ότι πρέπει να πληρώνεται με κανα εικοσαχίλιαρο το μήνα.Για να παράγει τί ακριβώς; Για να κρίνει τους πάντες και τα πάντα.Και αυτή την καφενειακού τύπου ενασχόληση (καμία σχέση με ερευνητική δημοσιογραφία κι ενημέρωση) να την αποκαλεί δουλειά!Λες και δεν μπορεί να το κάνει κάποιος άλλος αυτό.

Θα μου πει κάποιος ότι ωραία είναι όλα αυτά,αλλά τώρα τί κάνουμε ή ότι δεν είναι ώρα για "αυτομαστιγώσεις",αλλά για λαϊκή επανάσταση κι όχι για κριτική αφ΄υψηλού.Το παραδέχομαι ότι είμαι ψωνάρα με το λειτούργημά μου και είμαι περήφανος που δεν ακολουθώ την κουλτούρα της δύναμης όπως άλλοι κλάδοι.Πιστεύω ότι η επανάσταση θα ξεκινήσει πρώτα από τον καθένα μας με την αύξηση της κατά κεφαλήν παιδείας,την παραγωγή εναλλακτικών-ριζοσπαστικών προτάσεων και μετά θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις κινημάτων.Θα χαρώ,λοιπόν,που θα φορέσω την στολή παραλλαγής ως νικητής (ή ως γραφικός σύμφωνα με ορισμένους),γιατί,για εμένα,ξεμπροστιάστηκε όλη η βαρβαρότητα της εξουσίας κι αυτό έγινε αφορμή για να συναντηθώ με πολλούς συναδέλφους εκτός εργασίας και να ξαναρχίσουμε να συζητάμε ελεύθερα,έστω κι αν διαφωνούμε!Ο λήθαργος πιστεύω ότι τελείωσε.Ηρθε η ώρα της ώριμης ανταλλαγής επιχειρημάτων μακριά από λαϊκισμούς.Και κάθε φορά που ένας "δημοσιογράφος" θα εξεγείρεται υπέρ του καλού των παιδιών δεν θα θυμώνω πια.Θα θυμώνω με τους αντιπροσώπους μας που θα αισθάνονται την ανάγκη να απολογηθούν σε ιδιωτικούς υπαλλήλους που μεταφέρουν το καφενείο στο σπίτι μας καθημερινά κι έχουν και το θράσος να αυτοαποκαλούνται και δημοσιογράφοι.Ναι,κύριοι,να πει,απεργούμε μέσα στις πανελλήνιες,γιατί αυτές,μαζί με εσάς,καταστρέφουν την ελληνική κοινωνία.Αρκεί να έχει προετοιμάσει το έδαφος για κάτι τέτοιο.
Αλλά όταν έχεις παραδώσει το έργο της διαμόρφωσης πολιτών στους μεγαλοεργολάβους τί περιμένεις;

Αγαπητέ συνάδελφε,

νομίζω ότι το μήνυμά σου συμπυκνώνει την ουσία του προβλήματος και με βρίσκει σύμφωνο. Οι εκπαιδευτικοί , αν θέλουν κάποια στγμή να πετύχουν κάτι , πρέπει πρωτίστως  :

- Να αρχίσουν να συζητάνε σοβαρά για την παιδεία, κάτι που μέχρι ελάχιστοι κάνανε.

- Να σταματήσουν να βλέπουν το χώρο του Σχολείου ως πάρεργο, κάτι που γίνονταν μαζικά μέχρι τώρα και όσοι είναι λίγο πιο παλιοί και κυρίως από τους ΠΕ 2 , 3 , 4 καταλαβαίνουν πολύ καλά τι λέω.

- Να εννώσουν όλοι μαζί τις δυνάμεις τους, δάσκαλοι, καθηγητές, Πανεπιστημιακοί κλπ, έχοντας στο πλευρό τους τα υγιή άτομα του πνευματικού κόσμου αλλά και κάθε κοινωνικού τομέα ,  ώστε αγωνιστικά, μεθοδικά και συντονισμένα να αναδείξουν στην κοινωνία  το πραγματικό μέγεθος του προβλήματος , αλλά και την αξία της εκπαίδευσης και της παιδείας, αποστομώνοντας οριστικά την ηλιθιότητα που αναπαράγουν άχρηστοι άνθρωποι από διάφορους τομείς και κυρίως από τα Μέσα Μαζικής Αποβλάκωσης και Τρομακρατίας .

- Με συνεχή διάλογο και προσπάθεια να ξανακερδίσουν τους φυσικούς τους συμμάχους που είναι οι μαθητές και οι γονείς.
.......................................................................

Το πώς μπορεί να γίνουν όλα αυτά, θα τα πούμε σε άλλο θέμα και σε άλλη πιο ήρεμη στιγμή.

Μπάμπης(ΠΕ-3, ετών 53-λόγω και..... ομοιοκαταληξίας  :))

5
Δε θυμάμαι με ποια χώρα είμασταν σε ...εμπόλεμη πάνω - κάτω κατάσταση ή κάτι τέτοιο μέχρι πρόσφατα , διότι κανένας πριν δεν είχε κάνει άρση της αρχικής διαταγής !

Bρισκόμασταν σε εμπόλεμη κατάσταση με την Αλβανία από το 1946, οπότε είχε κηρυχθεί μερική επιστράτευση που μετετράπη σε γενική κατά την εισβολή στην Κύπρο το 1974.
Η επιστράτευση ήρθη το 2002, δηλ. 56 χρόνια μετά ( !!!! ).

Ευχαριστώ πολύ !

 Εύχομαι το ''νεοτέρας '' που αναφέρει το έντυπο της επίταξης να μην το ξεχάσει ούτε η ....μεθεπόμενη Κυβέρνηση !

   Μπάμπης

6
Και σ'άλλα με υγεία !

Μόλις ήρθαν από το Σχολείο και δώσανε σε έναν συνάδελφο και σε μένα το φύλλο Βλακείας ( '' επίταξης  ''το λένε επίσημα).

Πρόκειται αναμφίβολα για τη Θεοποίηση της ανοησίας σε αυτή τη χώρα της ηλιθιότητας, η οποία όμως-τι καμάρι !- γέννησε τη Δημοκρατία και τη Φιλοσοφία !

 Θέλοντας να διακωμωδήσω λίγο την κατάσταση με τους παρευρισκόμενους συναδέλφους αλλά και με τα ευγενικά όντως παιδιά που ήρθαν με πολιτικά από την Αστυνομία, εξέφρασα την απορία μήπως το έντυπο έπρεπε να αναγράφει από κάτω :

'' Το παρόν έχει ισχύ για 50 χρόνια ''

κάτι ανάλογο δηλαδή με τις φορολογικές ενημερότητες ! Τι ήθελα να το πω ! Μόλις διάβασα από περιέργεια το έντυπο, αναγράφονταν ...'' μέχρι νεοτέρας '' !

Αυτό σημαίνει το Δελτίο αυτό μπορεί να ισχύει και μέχρι 1000 χρόνια, αν δεν έρθει χαρτί που να το ακυρώνει.Και σιγά μην έρθει !
Δε θυμάμαι με ποια χώρα είμασταν σε ...εμπόλεμη πάνω - κάτω κατάσταση ή κάτι τέτοιο μέχρι πρόσφατα , διότι κανένας πριν δεν είχε κάνει άρση της αρχικής διαταγής !

Αλλά , συνάδελφοι, να είμαστε γενναίοι όταν κοιταζόμαστε στον καθρέπτη :

 Τέτοιοιες επιλογές κάναμε ως λαός, αυτές θα ....απολαύσουμε. Το έχω γράψει δεκάδες φορές :

 Αυτός ο λαός έχει έναν και μοναδικό Θεό : Το Κόμμα του και μάλιστα το ...δεξιόστροφο κόμμα του !

Μπορεί να βρίζει, μπορεί να διαμαρτύρεται, αλλά την ευλογημένη στιγμή της ψήφου ψηφίζει το ίδιο κόμμα και τα ίδια άτομα !

 Είμαστε λαός με βαθειά συντηρητική πολιτική συνείδηση, ζυμωμένη με άκαμπτα σύνδρομα και σκληρά αγκυστρωμένοι στην ιδιοκτησία και στη Θρησκεία .
Οι 95 στους 100 Έλληνες ανήκουν  σε αυτή την κατηγορία, οι 5-10 που σκέφτονται ή ξεσηκώνονται ή αμβισσβητούν είναι αδύνατο να υπερνικήσουν την άπειρη αδράνεια του συστήματος '' Αδιαφορία-Βόλεμα- Περιουσία -Συμφέρον- Ρουσφέτι ''.

Αυτό που συμβαίνει γύρω μας , εκτός από εμάς τους εκπαιδευτικούς , δε φαίνεται να συγκινεί κανέναν ! Ο απλός πολίτης και μάλιστα ο πιο ανίσχυρος να καταλάβει τα συμφέροντα που κρύβονται πίσω από τις Κυβερνήσεις και κόμματα εξουσίας ,είναι εναντίον όλων των εκπαιδευτικών , όλων των βαθμίδων!
 Βρίζει με την ίδια ευκολία τον κλέφτη, το βιαστή ,τον απατεώνα , το φονιά ,  το δάσκαλο  ,  τον  καθηγητή Πανεπιστημίου , το διανοούμενο, τον καλλιτέχνη, τον ακτιβιστή , τον οικολόγο  , τον πολιτικό  ,τον Αστυνομικό, το στρατιωτικό ,  όλους !

Από την άλλη μεριά όμως πληρώνει χιλιάδες ευρώ σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα για να περάσει το παιδί του στη Σχολή , να γίνει αστυνόμος , στρατιωτικός, δάσκαλος , νηπιαγωγός κλπ.
Σήμερα και κάθε μέρα  βρίζει αυτό που θέλει να γίνει αύριο το παιδί του !

Μεγαλύτερη απόδειξη ασυνέπειας και βλακείας δεν υπάρχει !

 Αυτά ως προς τις διαπιστώσεις ! Μένει βέβαια να αλλάξουμε τον κόσμο και το μεγαλύτερο ερωτηματικό που προκύπτει είναι ''πώς ; ''. Εδώ σας θέλω !

Καλή δύναμη στις εξετάσεις αλλά και σε ό,τι κάνετε ! Μην ξεχνάτε , μετά από κάθε πράγμα που σας εξοργίζει ,να χαρίζετε  ένα χαμόγελο  :)στους φίλους και στους συναδέλφους σας  ! Ίσως έτσι ο κόσμος να μην αλλάζει μεν , αλλά η ζωή γίνεται πιο γλυκιά !
Είναι μήπως τίποτα άλλο πιο σημαντικό από αυτό ; ''Ναι'' , θα μου πείτε, '' είναι πιο σημαντικό να γίνει η ζωή πιο δίκαιη !''.
Θα συμφωνήσω , όπως συμφωνώ και με τόσα άλλα που γράφετε  !

 Σας χαιρετώ και σας αγαπώ !

Μπάμπης

 

 

7
Σχολική ζώνη / Απ: Κλείσιμο βιβλίων ύλης
« στις: Απρίλιος 27, 2013, 08:12:59 πμ »
H εξεταστέα ύλη δηλώνεται τουλάχιστον 5 μέρες πριν το κλείσιμο των σχολείων.Μετά τις γιορτές θα γίνουν 2 μέρες το πολύ μάθημα, ειδικά στα Λύκεια. Αν λοιπόν η ύλη έχει δοθεί, δεν βλέπω εμπόδιο στο κλείσιμο των βιβλίων ύλης, ειδικά αν ο καθητής υπογράψει ίσως από τώρα και τις ώρες των τελευταίων μαθημάτων.

 Να σημειώσω όμως ότι το '' ....για να μην καθόμαστε μετά  ''  δεν είναι σοβαρός λόγος. Ο εκπαιδευτικός πρέπει πάντα να κάθεται ,οποιαδήποτε ώρα, και ποτέ να μη βιάζεται, όταν είναι να κάνει σωστά τη δουλειά του.

Προσωπικά έχω δώσει την ύλη,αλλά τα βιβλία θα τα κλείσω τη βδομάδα μετά το Πάσχα.Είναι 10 λεπτών δουλειά !

Καλό Σαβ/κο !
Μπάμπης


8
Εργασιακά / Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« στις: Απρίλιος 27, 2013, 12:46:57 πμ »
Αγαπητοί συνάδελφοι και φίλοι γεια σας  !

Μετά από αρκετό καιρό , χρόνια δηλαδή ,μπόρεσα και ξαναβρήκα τους κωδικούς για νας πω μια καλησπέρα ή έστω καλημέρα, μια και πέρασε από 12μμ.
 Από την τελευταία φορά που επικοινώνησα μαζί σας , έχουν μπει στην παρέα εκατοντάδες νέοι συνάδελφοι, όλων των βαθμίδων.Τους καλωσορίζω, έστω και τώρα .
 
    Το παρακάτω μήνυμα το είχα στείλει το 2008. Ούτε καν το θυμόμουνα.Το βρήκα τυχαία και είπα να το ρίξω μια ματιά.Δεν σας κρύβω, νοιώθω  κάποια ντροπή, διότι νόμιζα ότι τότε δεν ήξερα πολλά για την εκπαίδευση, αν και δεν ήμουνα νέος.Με την ψυχή στο στόμα διάβαζα το μήνυμα για να δωπόσες ανοησίες έγραφα, πόσο ονειροβατούσα.Φαίνεται όμως πως όσο νεότερος είναι ο άνθρωπος, τόσο πιο καλά σκέφτεται !

Στα χρόνια που μεσολάβησαν ήρθαν Μνημόνια, φτώχια, η πατρίδα πέρασε σε δύσκολες μέρες, ο κλάδος το ίδιο.

 Δυστυχώς , βλέπω ότι στο θέμα που συζητάμε τίποτα δεν προχώρησε προς το καλύτερο !
 
Αλλά ας μείνω εδώ !

 Θα διαβάσω όσα περισσότερα από τα νέα μηνύματα προστέθηκαν για να γνωρίσω τα νέα μας μέλη και τα ξαναλέμε.Νοσταλγώ να ξαναβρώ τους φίλους  που συνομιλούσαμε τότε και να γνωρίσω τα νέα παιδιά , το νέο αίμα. !


Μέρες που έρχονται, δε μπορώ παρά να σας στείλω την αγάπη μου και να σας ευχηθώ Καλές διακοπές και Καλό Πάσχα.
 
Μπάμπης Στεργίου
( το MATH δεν είναι ...θηλυκό μάτι, αλλά math , δηλαδή όπως καταλάβατε Μαθηματικά, μια και είμαι ΠΕ 03 σε Λύκειο εδώ και 17 χρόνια)

ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ

Το παρακάτω κείμενο το έγραψα χθες , αλλά δεν το έστειλα.Δε μου φάνηκε ότι αποδίδει αυτό που έχω στο νου μου. Τώρα που το ξανακοιτάζω σκέφτομαι ότι είναι καλύτερα να το διαβάσετε , ακόμα και αν σας κουράσει με μερικά ασύνδετα μέρη. Ξεκίνησε ως απάντηση  στο παρακάτω καλό μήνυμα , αλλά εκτός από λίγες γραμμές στην αρχή , το άλλο εκφράζει μερικές σκέψεις  πάνω στο θέμα της αξιολόγησης.Συγχωρέστε με για ορισμένους λαϊκισμούς , αλλά και με το δοκιμιακό ύφος τι έχει βγει τόσα χρόνια ;

@ΜΑΤΗ

...............Βέβαια, εγώ το "η ομάδα που κυβερνάει τον τόπο(δεν εννοώ τις κυβερνήσεις αλλά τα άτομα και τις νοοτροπίες)  και που καρπώνεται τον εθνικό πλούτου" το λέω καπιταλιστικό σύστημα, αλλά όπως και να την ονομάζει κανείς αυτή την κατάσταση ένα είναι το συμπέρασμα:
η παιδεία δεν βρίσκεται μέσα σε 'γυάλα'. για να αλλάξει δραστικά προς το καλύτερο πρέπει να γίνουν αντίστοιχες δραστικές αλλαγές στην κοινωνία και στο πολιτικοοικονομικό σύστημα.

Και όπως λέει και η/ο kellykou το ερώτημα συνοψίζεται στο εξής:
"Ποιοι θα κανουν την αξιολογηση, με ποια κριτηρια και με ποιες συνεπειες?"

        Χωρίς καμιά αντίρρηση είναι όπως το λες.Δεν το διατύπωσα ξεκάθαρα ,αλλά κάπως διπλωματικά, για να μη δώσω έντονα πολιτική χρειά στο θέμα.Θεωρώ ως δεδομένο ότι η κουβέντα γίνεται για το ισχύον κοινωνικό σύστημα.Υπάρχουν καπιταλιστικές χώρες - έτσι θέλω να πιστεύω -  που έχουν καλύτερη εκπαίδευση από εμάς και αυτό φαίνεται και στην οικονομία και στο βιωτικό επίπεδο.Στην Ελλάδα παλεύουμε ουσιαστικά  να βελτιώσουμε το εκπ/κό σύστημα , ώστε  να γίνουμε πρώτα μια καλύτερη καπιταλιστική χώρα και μετά για όλα τα υπόλοιπα .Όμως και αυτό έχει και αυτό σημασία ! Αυτή τη στιγμή ο λαός  προσδοκά να δει τη χώρα να στέκεται στα πόδια της χωρίς να  έχει  όραμα που να φτάνει μέχρι το σοσιαλισμό. Όταν μόνο μέλημα είναι η καθημερινότητα , το όραμα για κάτι καλύτερο πάει περίπατο. ΑΥτό το όραμα μπορεί να το αποδεχτεί και να το κατανοήσει ίσως καλύτερα μέσα από μια καλή παιδεία μέσα σε καπιταλιστικές συνθήκες.Δεν μπορούμε να περιμένουμε  μια εξέγερση με αμφίβολο προσανατολισμό για να βάλουμε στόχους στην παιδεία.Οι βάσεις για τον άνθρωπο και το  μέλλον πρέπει να μπουν τώρα και  ο καπιταλισμός ας ακολουθήσει το δρόμο του.Η ιστορική πορεία θα δείξει πιο σύστημα ταιριάζει στον άνθρωπο , αν και  για μας τα πράγματα είναι μάλλον προδιαγραμμένα.Θα τελειώσουμε τη ζωή μας σε  σκληρά καπιταλιστικές συνθήκες. Αυτή η διαπίστωση  επιβάλλει να παλαίψουμε για όσο καλύτερη παιδεία γίνεται , χωρίς στιγμή να εφησυχάζουμε ή να αδρανούμε. Αν πιστεύουμε και σε κάτι άλλο ,ανώτερο ίσως ,  αυτό δεν μπορεί να έρθει χωρίς παιδεία. Αλλά να μην ξεχνάμε αυτό που διατύπωσα σε άλλο μήνυμα:

 Το θέμα της παιδείας για την Ελλάδα δεν είναι πια θέμα ιδεολογικό ,με την έννοια αν θα οδηγήσει σε ένα βαθύτερο μετασχηματισμό της κοινωνίας - δεν έχουμε πια αυτή την πολυτέλεια ! -  , αλλά πρωταρχικά ζήτημα επιβίωσης ! Η πορεία της παιδείας θα δείξει περίτρανα αν θα σταθούμε ως χώρα στο  διεθνή  ανταγωνισμό ή αν θα υποστούμε  εθνικές ήττες και οικονομικό εκφυλισμό .

Όπως όλα δείχνουν , ο λαός θα γνωρίσει πολύ σκληρές συνθήκες διαβίωσης και ο εκπαιδευτικός σε  δέκα  το πολύ χρόνια θα είναι ένας αξιοθρήνητος υπάλληλος που δε θα έχει να αγοράσε… ούτε ένα βιβλίο.Δε θα έχει καμιά σχέση με τον εκπαιδευτικό που οραματίζόμαστε σήμερα και για τον οποίο κάνουμε αυτή την κουβέντα σε αυτή τη σελίδα.Υπάρχουν πολλοί καλοί εκπαιδευτικοί , αλλά νοσεί βαθιά η πολιτική , η δημόσια διοίκηση  και ολόκληρη η αστική τάξη – μη μου πείτε ότι δεν την βλέπετε - και έτσι  οι εκπαιδευτικοί αυτοί δε θα μπορούν να αλλάξουν τίποτα. Έχει χαθεί πολύς χρόνος και τα προβλήματα είναι τόσα πολλά που με μικροαποφάσεις δε λύνεται κανένα.
Δεν έχει νόημα να απλωθώ περισσότερο. Το θέμα μας είναι η αξιολόγηση . Αλλά για να ενισχύσω τη θέση σου , ας βάλω μερικά ερωτήματα που δεν τα έβαλα σκόπιμα χθες :
  Υποθέστε ότι ξεκινάει η αξιολόγηση στη β/θμια εκπάιδευση , έστω με μια σχετικά καλή διάθεση.
α) Πόσο καλύτερο θα γίνει το δημόσιο σχολείο ;
β) Πόσο θα αυξηθεί το ενδιαφέρον των μαθητών για τη μάθηση ;
γ) Πόσο πιο ελκυστικό θα γίνει το σχολείο;
δ) Πόσο θα περιοριστούν οι καταλήψεις και τα παρόμοια προβλήματα ;
  Αγαπητοί φίλοι , η αξιολόγηση , όπως την εννοούν  σε αυτή τη φάση , δε θα επιφέρει  κανένα αποτέλεσμα από αυτά που προσδοκάτε. Αυτό που θα αλλάξει είναι τόσο λίγο που δεν αξίζει τον κόπο να το συζητάμε. Αν για παράδειγμα αυτή τη στιγμή η πολιτεία έπαιρνε την τολμηρή  απόφαση:
  α) να  ορίσει ανά 10 σχολεία και ένα σχολικό σύμβουλο με μεγαλύτερο βέβαια πεδίο δράσης και αρμοδιοτήτων ( που  να μη φτάνει φυσικά  στην αυθαιρεσία )
β) καθόριζε ως μεγαλύτερο αριθμό μαθητών ανά τμήμα τα 20 παιδιά στα Λύκεια , τα 16 στα Γυμνάσια και τα 12-14 στα Δημοτικά,
γ) τύπωνε απλά , καλογραμμένα σχολικά βιβλία βασισμένα σε ένα σύγχρονο αναλυτικό πρόγραμμα

 και άφηνε τους ίδιους εκπαιδευτικούς , χωρίς αυξήσεις - που έτσι κι αλλιώς ποτέ δε θα κάνει - και χωρίς καμιά άλλη μέριμνα,    θα είχε πολύ καλύτερα  αποτελέσματα από οποιαδήποτε μεγαλόπνοη αξιολόγηση !
 Αλλά πάλι ερωτώ : Ας πούμε ότι έγιναν και αυτά.Ωραία , οι μαθητές θα αποκτούν περισσότερη γνώση στο σχολείο . Νομίζετε ότι οι γονείς θα σταματήσουν να στέλνουν τα παιδιά τους στα φροντιστήρια(πώς θα τα αντέξουν όλο το απόγευμα στο σπίτι ; ) ή ότι οι εκπαιδευτικοί θα πηγαίνουν αυτομάτως με τραγούδι στο σχολείο ή ότι οι πολίτες θα αλλάξουν την αρνητική γνώμη για τους δασκάλους κλπ  ;Η νομίζετε  ότι αν ακολουθήσει και μια στυγνή αξιολόγηση , τότε  θα γίνουμε ..πυρηνική δύναμη ;
    Λοιπόν , δεν εξαντλείται το θέμα , αλλά αυτό που θα θεωρούσα αρκετό  για να αρχίσει να βελτιώνεται λίγο η κατάσταση είναι το εξής :
  α) Να σταματήσει η  φρενήρης  οικονομική αφαίμαξη του λαού από τράπεζες και λοιπούς (τους ξέρετε).
  β) Να στηριχτούν τα χαμηλά και  τα μεσαία στρώματα  , ώστε ο λαός να αποκτήσει  την εμπιστοσύνη του στα δημόσια αγαθά και τους ανθρώπους της κρατικής μηχανής.
  γ) Να αναβαθμιστούν σωστά οι σχολικοί σύμβουλοι , να ιεραρχηθεί  βαθμιαία ο εκπαιδευτικός και να γεννηθούν στελέχη μέσα από την εκπαίδευση.
 δ)  Να εκσυγχρονιστεί το θεσμικό πλαίσιο - βιβλία - οργάνωση - πολιτισμός στο σχολείο - προγράμματα κλπ.
 ε) Να  αρχίσουν  σοβαρές επιμορφώσεις , ετήσιες , εξαμηνιαίες κλπ , ώστε ο δάσκαλος να μην αποκόπτεται από την νέα γνώση και τη διδακτική πρακτική.
 στ) Να αναβαθμιστεί σταδιακά οικονομικά ο εκπαιδευτικός και να προβληθεί ο ρόλος του σχολείου στην κοινωνία.
ζ) Να αρχίσουν να μπαίνουν  τα πρώτα λιθαράκια μιας καλής και αποτελεσματικής αξιολόγησης με σταθερά κριτήρια και με σκοπό να εξαλειφθούν σε πρώτο στάδιο τυχόν αυθαιρεσίες των δασκάλων ή κραυγαλέα άρνηση ή ανικανότητα παροχής της βασικής   γνώσης.
  Ξέρω ότι  με τα α) και β) χαμογελάτε γιατί αυτά με τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξουν.Λοιπόν , επειδή συμφωνώ μαζί σας  , ξεκαθαρίζω :
 
 Καμία απόπειρα αξιολόγησης ή μεταρρύθμισης δεν θα πετύχει , διότι  σε αυτή τη χώρα κανείς δε νοιώθει ότι κάποιοι νοιάζονται για αυτόν.Η εμπιστοσήνη του πολίτη στις αξίες και τους θεσμούς έχει μηδενιστεί.Ο πολίτης νοιώθει προδομένος και εγκατελειμένος.Κι αν σε μια χώρα περιφρονήσεις το λαό , αυτός θα βρίσκεται απέναντί σου διαρκώς ως εχθρός. Μπορεί να μην ξέρει πώς να αντιδράσει , αλλά θα αντιδρά πάντα σε ό,τι και να κάνεις. Και γιατί να σε πιστέψει ή γιατί να σε ακολουθήσει , αφού ξέρει πώς ό,τι και να λές , άλλοι θα είναι οι κερδισμένοι ;
 Η ιστορία  και τα διδάγματά της εδώ είναι αμείλικτα :Αν από την καρδιά των ανθρώπων  και ενός λαού ξεριζώσεις την ελπίδα και το όραμα , αυτός θα σε τιμωρήσει.Μόνο που δεν ξέρεις το Πότε.
 ΑΥτό το αγνοούν προκλητικά όσοι κρατούν αυτή τη στιγμή τα ηνία .Η ρήξη θα έρθει , είναι αναπόφευκτη.Αλλά  η χώρα θα έχει υποστεί  μεγάλο κακό.Και θα το πληρώσουν οι νέες γενιές .
 Math

9
Θετικά μαθήματα / Απ: Μαθηματικά Α΄Λυκείου (Άλγεβρα)
« στις: Σεπτέμβριος 25, 2011, 12:30:45 πμ »
Μέσα στα τόσα περίεργα αυτής της ...Ελληνικής γης και των ανθρώπων της, θα ήταν περίεργο να είναι όλα άψογα !
 Είναι όντως έτσι: δόθηκε λάθος βιβλίο : Η Άλβεβρα είναι η περυσινή !
 
Και να σκεφτείς ότι ακριβώς αυτό το βιβλίο είναι που θέλαμε ! Γεωμετρίες είχαμε πολλές από πέρυσι και δώσαμε σε όλα τα παιδιά !
 Δεν μπορώ όμως άλλο να είμαι ψύχραιμος με αυτά που βλέπω, οπότε σας χαιρετώ !!!

 Καλή σχολική χρονιά σε όλους και ας κάνουμε ό,τι μπορούμε για να δώσουμε μια νότα αισιοδοξίας και δημιουργικής πνοής στους μαθητές μας ! Γι αυτό δεν είμαστε κυρίως ;


Μπάμπης

10
........................
 αν της ειχα δωσει τα χρηματα που μου τα ζηταγε απο την Πεμπτη, το περιστατικο δεν θα ειχε συμβει!
.................

 Αυτό από μόνο του δε λέει τίποτα !Θα υπάρξουν χιλιάδες φορές που το παιδί θα ζητήσει χρήματα και συ θα  πρέπει να του πεις ΟΧΙ. Και σωστά θα κάνεις να  πεις οχι , με τις απαραίτητες εξηγήσεις δηλαδή, έστω και σύντομες.
           
      Πιστεύω πως είναι καλύτερα που ήρθαν έτσι τα πράγματα και το παιδί πήρε τα σωστά μηνύματα , παρά να έκανε στο μέλλον και σε μεγαλύτερη ηλικία αυτή την πράξη, ίσως από κάποιο λάθος ψυχικό μηχανισμό.
 
   Στο ότι είναι δύσκολο να είσαι γονιός , συμφωνώ απόλυτα. Εδικά για μας που είμαστε κάθε μέρα μέσα στα σχολεία !

 Καλή Ανάσταση !

11
Συναδελφοι θελω την γνωμη σας! (κυριως απο ψυχολογους)]
Η κορη μου ειναι πρωτη δημοτικου. απο την Παρασκευη με επρηζε ότι την Δευτερα και την Τριτη θα λειτουργει εκθεση βιβλιου στο σχολειο και να της δωσω 5 ευρω να παρει ενα βιβλίο! Εγω της ειπα ότι θα παμε την Τριτη μαζι να παρουμε το απόγευμα που θα ερχοταν και ο συγγραφεας επισκεψη στο σχολειο.
Τελως παντων σημερα ερχεται σπιτι...την βλέπω ότι κατι ειχε αλλα δεν μου λεει. Κατα το απογευματακι που ηταν να ξεκινησουμε για το σχολείο ερχεται και μου λεει μετα απο πολλους προλογους ότι πήρε απο την τσαντα μιας φιλης της τα 5 ευρω που ήθελε για το βιβλίο και το αγορασε. Μετα που το κοριτσι εψαχνε τα χρηματα του και δεν τα εβρισκε, το ειπε ο δασκαλος στο σχολειο και η μικρη πήγε στο γραφειο, του ειπε ότι εκεινη τα πήρε. του εδωσε το βιβλίο. Ο δασκαλος το εδωσε στο παιδι, η κορη μου της εδωσε τα ρεστα ;D και τελειωσε εκει.
Εμεις βεβαια οταν το μαθαμε παθαμε πλακα, διοτι ειναι κλεψια για τα πω όσο πιο κομψα γινεται, και αναρωτιωμαστε τι να κανουμε με το παιδι. Το να της στερησουμε κατι οπως το παιχνιδι που θα της παιρναμε το Πασχα μου φαινεται πολυ λιγο για κατι τοσο σοβαρο.
Ο ανδρας μου σκεφτεται να παω αυριο σχολειο, να μηλησω με τον δασκλαο και να την βαλω να δωσει τα λεφτα στο παιδι και να του ζητησει συγνμωμη!
Εγω ψαχνω να βρω αιτιες αυτης της συμεριφορας... Απο τη  αρχη της χρονιας της εδινα 1 ευρω που και που σχολειο για να παιρνει φαγητο.Η γιαγια της ανοιξε τον κουμπαρα και της τον εδωσε και γενικα παντα στο σπιτι ειχε τα χρηματα του κουμπαρα της να αγοραζει σοκολατες ή χυμους. Καμμια φορα γυρναγε απο το σχολειο με πραγματα που δεν ετρωγε και την μαλωνα...
μηπως φταιω εγω που της εδειξα αυτη την εμπιστοσυνη?

Δεν είμαι ειδικός για αυτή την ηλικία, αλλά θα εκφράσω δυο σκέψεις :

 α) Θεωρώ πως το θέμα δεν πρέπει να πάρει δραματικές διαστάσεις, ούτε να σας πανικοβάλει !
 β) Προφανώς θα κουβεντιάσετε και θα εξηγήσετε στο παιδί σας ότι αυτό που έκανε είναι σοβαρό λάθος κλπ(το έχετε κάνει ήδη!).

 γ) Μια μικρή ποινή δεν είναι λάθος. Πχ να μην πάει σε κάποιο πάρτυ ή κάτι τέτοι, αν και γω δεν το θεωρώ αυτό και τόσο απαραίτητο, διότι δεν έκανε κάτι που του το είχατε ....σαφώς απαγορεύσει την προηγούμενη μέρα.

 δ) Το παιδάκι ίσως να ντράπηκε που δεν είχε λεφτά να πάρει το βιβλίο(τι να έλεγε στο δάσκαλο ; ότι δεν του έδωσαν οι γονείς του ;ίσως να ήθελε να σώσει και την τιμή(!) των γονιών του.Έτσι σκέφτονται τα μικρά παιδιά ) και έκρινε με το μυαλουδάκι του ότι να πάρει τα λεφτά της συμμαθήτριάς του είναι πολύ πιο ανώδυνο. Εκτός αυτού  μπορεί να σκέφτηκε ότι θα δώσει τα λεφτά στη φίλη του την άλλη μέρα.
 
 Είμαι σίγουρος ότι το παιδάκι είναι μια χαρά και εκτός από την κουβεντούλα που κάνατε , δεν θέλει καμία άλλη σύσταση ή νουθεσία. Το να ζητήσει συγνώμη από το άλλο παιδάκι, δεν βλάπτει, αρκεί να το θέλει και αυτό, σημάδι πως έχει καταλάβει το λάθος του.Με το δάσκαλο ,μια κουβεντούλα δε βλάπτει, όχι για να του εξηγήσετε την καλή ανατροφή του παιδιού , αλλά για να μην δώσει συνέχεια στο θέμα, κάτι που μπορεί να κάνει κακό στο παιδί. Ο δάσκαλος οφείλει να συμβάλει να ξεχαστεί το θέμα πολύ γρήγορα και να μην το αναφέρει καν στο σύλλογο, μια και αφορά τον ίδιο και την τάξη του.Δίνοντας έκταση, δεν βοηθά ούτε τον ..εαυτό του  .

 Αυτά μου ήρθαν , έτσι πρόχειρα , στο μυαλό .... και κλείνω με το να σε βεβαιώσω ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος για ανησυχία και στεναχώρια.Όλα θα κυλήσουν τελείως φυσιολογικά , σαν να μην έγινε τίποτα !Αρκεί η σωστή και ήρεμη κουβεντούλα.

                        Μπάμπης
 

12
Λοιπόν, με χαρά να ανακοινώσω ότι η κατάσταση με τα ονόματα είναι ήδη στο βιβλιοπωλείο Σαββάλας (Ζ.Πηγής 18  και Σόλωνος).Να πάτε στον πρώτο όροφο και να ζητήσετε το βιβλίο, όπως σας έγραψα.
   
      Ίσως μέχρι τον Ιούνιο να είναι έτοιμο και το βιβλίο της Ε΄Δημοτικού, αλλά μέχρι τότε καλά να είστε και τα ξαναλέμε !

 Μπάμπης

13
εγώ δεν μπορώ να αφήσω μαθητή στην ίδια τάξη, μου είναι αδύνατον.... τι νομίζετε είναι αδυναμία εκ μέρους μου;;;;;

Αυτό είναι πολύ σοβαρό και κρίσιμο σημείο. Είσαι σε Δημοτικό ή σε Γυμνάσιο ; Εμείς στο Λύκειο δεν έχουμε τέτοιο πρόβλημα, διότι ποτέ δεν μένει μαθητής από ένα μάθημα ή ακόμα και από πέντε ! Αν ένας μαθητής έχει μέσο όρο το Σεπτέμβριο 8, 5 είναι φανερό ότι και 20 να του βάλει ένας καθηγητής(αν σου έχει γράψει 2) πάλι δεν περνάει. Επομένως μαθητής μένει μόνο επειδή το θέλει ο ίδιος και όχι κάποιος καθηγητής.Ο καθηγητής δεν μπορεί να τον περάσει , ακόμα και αν κανονίσει να βγάλει 10 στο μάθημά του . Στην Γ Λυκείου έχουμε πρόβλημα , διότι δεν υπάρχει Σεπτέμβριος.
 Εκεί και μεις στο σύλλογο συχνά κάνουμε μεγάλα μαγειρέματα  που φτάνουν το όριο της βλακείας , ειδικάα αν πρόκειται για παιδιά που είτε άρρώστησαν είτε είχαν προβλήματα οικογενεικά κλπ.
 Όλα θέλουν όμως κάποιο μέτρο!
   Καλό μεσημέρι - Μπάμπης

14
Αφού είδα το θέμα που συζητάτε , ας πω και γω δυο λόγια.

Τα δικά μου σφάλματα  - ουδείς .... άσφαλτος (!!!)  :)που είπε και γνωστή τραγουδίστρια ή παρουσιάστρια , δε θυμάμαι - τα έχω  βέβαια γράψει έμμεσα και σε άλλα μηνύματα, αλλά θα αναφέρω σύντομα μερικά  :

 α) Ξεκινούσα με σχετικά μεγάλη βαθμολογία στο Α΄τετράμηνο και οι μέσοι μαθητές επαναπαύονταν !

 β) Δεν έβαζα ποτέ κάτω από τη βάση , αλλά πέρυσι που έβαλα τέσσερα 8-ρια στην Β΄Λυκείου(λόγω ..μπλα μπλα!) , είδα ότι οι κοπελιές που τα αντίκρυσαν  , στο άλλο τετράμηνα άλλαξαν συμεριφορά και έτρεχαν  από κοντά μου σε κάθε διάλειμμα ρωτώντας αν στο Β΄πάνε καλύτερα !

 γ) Ήμουνα λίγο πιο ανεκτικός από το επιτρεπτό( αυτό είναι ταυτόσημο με τη νειότη και τις λεγόμενες δημοκρατικές αντιλήψεις για το σχολείο !) , όταν στην τάξη μερικοί δεν συμμορφώνονταν με την πρώτη ματιά ή παρατήρηση.Προσπαθούσα όλα να τα εξηγώ με κουβέντα και πειθώ , αλλά αυτό δεν είναι πάντα εφικτό , οπότε χρειάζεται πιο αποφασιστική μεταχείριση(λιγος φόβος πάντα κρατάει την τάξη σε μαθησιακό κλίμα).Αυτό με κούραζε , σταματούσε τη ροή του μαθήματος και σίγουρα πείραζε εκείνους που θέλαν να προσέξουν.Διορθώνεται όμως πολύ εύκολα στο επόμενο σχολικό έτος. Διότι κατά κανόνα, αν αλλάξεις συμπεριφορά μέσα στο τρέχον σχολικό έτος , δημιουργούνται αρρυθμίες και παρεξηγήσεις  .Ξεκινάς λοιπόν από την πρώτη ώρα με τους κανόνες σου και τους κρατάς σταθερούς μέχρι το τέλος της χρονιάς , χωρίς να χαλαρώνεις ή να βάζεις νερό στο κρασί σου.

   Τώρα , πάντα και κάτι απρόβλεπτο ξεφεύγει . Μπορεί κάποιος να έχει  κάποιο οικογενειακό πρόβλημα και να μην το αντιληφθείς , δυο μαθητές να έχουν μια κόντρα και να μην ξέρεις τίποτα , ένα παιδί να έχει πρόβλημα υγείας και να μην συγκεντρώνεται ενώ εσύ να νομίζεις ότι χαζεύει (και να το επιπλήξεις)  και πολλά άλλα , οπότε κάτι ίσως σου ξεφύγει.
   
   Στη σχολική τάξη κάθε μέρα αλλάζεις και βελτιώνεσαι ! Ποτέ δεν είσαι τέλειος , ποτέ δεν είσαι ολοκληρωμένος , ποτέ δεν είσαι σίγουρος ότι έκανες το καλύτερο , όσα χρόνια και να περάσουν(Και αφήνω στην άκρη το διδακτικό μέρος, διότι αυτό είναι το ευκολότερο). Διαρκώς σκέφτεσαι, επινοείς , ανιχνεύεις,πειραματίζεσαι ενίοτε ,  προσπαθείς να καταλάβεις τους μαθητές σου και πριν επιρρίψεις κάτι σε αυτούς , πάντα πρέπει πρώτα να ρωτας γενναία τον εαυτό σου :
     '' Τι δεν έκανα καλά σήμερα ; Τι μπορούσα να κάνω για να το αποφύγω αυτό ; ''
 Είναι ερωτήματα που δεν πρέπει να σε γεμίζουν ενοχές , αλλά που σε αφυπνίζουν και σε κάνουν καλύτερο. 
 

       Η αντίληψη :

  '' Ποτέ δεν κάνω λάθος! Μια φορά νομιζα πως είχα κάνει, αλλά τελικά έκανα λάθος! '' δεν σε κάνει ποτέ καλύτερο δάσκαλο.
   
      Πριν κλείσω , θα ήθελα να σας πω ένα  στοιχείο που  που βλέπω σε πολλούς συναδέλφους  και δεν τους βοηθά να κάνουν τη δουλειά τους πιο εύκολα : Δεν ρωτούν τους άλλους συναδέλφους και δε συζητούν μεταξύ τους για τα παιδιά , τη συμπεριφορά  και τα προβλήματά τους ,από τον πρώτο κιόλας μήνα! Προσπαθούν να τα βγάλουν όλα πέρα μόνοι τους .Βλέπω- και στους παλιούς ακόμα- έναν ανόητο εγωϊσμό που κανει τη ζωή τους πιο δύσκολη .Μια νέα συνάδελφος πέρυσι περνούσε δύσκολα στην τάξη, αλλά ακόμα και στο σύλλογο δεν έλεγε τίποτα.Στο τμήμα της ευτυχώς που δεν .. έπεσαν οι τοίχοι , αλλά αυτή απτόητη , αγέρωχη ! Της είπα διακριτικά κάποια στιγμή πως αν οι μαθητές φωνάζουν και δεν μπορεί να κάνει μάθημα, να σταματά , να μιλά πιο σιγά, να τους υπαγορεύει κάτι (μεγάλο κόλπο αυτό που πιάνει πάντα !!!) , να βάζει ένα θεματάκι σοβαρό για συζήτηση , να μαζεύει μερικά τετράδια για έλεγχο ,   να τους κανει μια έκπληξη κλπ , αλλά να στέλνει και κανένα στο γραφείο !
  (Τώρα , το ποιους συναδέλφους μπορείς να εμπιστεύεσαι στο σύλλογο  ,  σε πιο βαθμό  μπορείς να ανοίγεις τον εαυτό σου για να ζητήσεις βοήθεια χωρίς να το εκλάβουν ως αδυναμία και να αρχίσουν να το κουβεντιάζουν δεξιά αριστερά, είναι μεγάλο ζήτημα και θέλει κουβέντα ! Εδώ φαίνεται η μικροψυχία των εκπαιδευτικών , όπως και των περισσότερων ανθρώπων , που δεν ξέρουν να ακούν και να βοηθούν, αλλά μόνο να αναδεικνύουν τον εαυτό τους ως τέλειο και αλάνθαστο).
 
       Αυτά όμως είναι πράγματα που με την εμπειρία τα διορθώνεις.Να τονίσω μόνο ότι οι μαθητές  αυτό που δεν θέλουν με τίποτα είναι ειρωνία και άνιση μεταχείριση ! Μου τα έλεγαν πριν ακόμα διοριστώ :'' κύριε, αν πάτε στο σχολείο να μην ειρωνεύεστε τους μαθητές και να μην κάνετε διακρίσεις . Να αυτός ο καθηγητής μας κανει αυτό κλπ  και δεν μας αρέσει .'' .Αυτό μου το έμαθαν τα παιδιά , όταν έκανα φροντιστήρια και το κράτησα βαθειά στο μυαλό μου . Οι μαθητές σε παραδέχονται όταν και τον πιο βλάκα τον αντιμετωπίζεις με την ίδια ευγένεια και υπομονή που δείχνεις και στους καλύτερους(σε ήθος και επίδοση) μαθητές.

 Μπάμπης
   
 
             

Σελίδες: 123 ... 11

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32309
  • Τελευταία: emnik
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160941
  • Σύνολο θεμάτων: 19225
  • Σε σύνδεση σήμερα: 872
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 23
Επισκέπτες: 552
Σύνολο: 575

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.069 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.