Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - Lucinda

Σελίδες: 123 ... 85
1
Μεταπτυχιακά προγράμματα / Απ: Μεταπτυχιακά ΕΑΠ
« στις: Ιούνιος 24, 2018, 03:26:23 μμ »
Όταν εγγραφείς σε ένα μεταπτυχιακό υπογράφεις ότι δεν είσαι εγγεγραμμένος σε άλλο μεταπτυχιακό άλλου τμήματος ή πανεπιστημίου. Αυτό θεωρείται υπεύθυνη δήλωση με την νομική σημασία.

2
Μεταπτυχιακά προγράμματα / Απ: Μεταπτυχιακά ΕΑΠ
« στις: Ιούνιος 18, 2018, 10:28:50 πμ »
Για όποιον ενδιαφέρεται, το ΕΑΠ έχει βγάλει προκήρυξη για 7 προπτυχιακά και 29 μεταπτυχιακά προγράμματα. Δείτε στην κεντρική σελίδα του πανεπιστημίου (www.eap.gr). Η προθεσμία λήγει στις 9 Ιουλίου στις 15:00.

3
Μεταπτυχιακά προγράμματα / Απ: Διδακτορικό (varia)
« στις: Απρίλιος 27, 2018, 03:49:37 μμ »
Προσωπικά δεν το έχω ακούσει ποτέ και δεν έχω δει καμία διατριβή, τουλάχιστον στην εγχώρια βάση διδακτορικών διατριβών (ΕΚΤ), η οποία να φέρει δύο ονόματα. Έχω ακούσει βέβαια να υπάρχει ερευνητική ομάδα με υποψηφίους διδάκτορες οι οποίοι μελετούν ένα θέμα ευρύτερο των διατριβών τους και από το οποίο να τροφοδοτηθούν δύο διατριβές, αλλά αυτό είναι τελείως διαφορετικό από να εκπονείται το ίδιο ακριβώς θέμα από δύο διδάκτορες σε συνεργασία.

4
Μεταπτυχιακά προγράμματα / Απ: Διδακτορικό (varia)
« στις: Μάρτιος 31, 2018, 04:41:43 πμ »
Αν μιλάμε για επιστημονικό συνέδριο, το σωστό είναι όχι "παρουσίαση" αλλά "ανακοίνωση" σε συνέδριο. Η έννοια της "ανακοίνωσης" υποδηλώνει την παρουσίαση για πρώτη φορά (εξ ού και ανακοινώνονται) νέων δεδομένων επί ενός ζητήματος στην επιστημονική κοινότητα. Το εκάστοτε ζήτημα βεβαίως δεν κλείνει με μία ανακοίνωση, διότι νέα δεδομένα μπορεί να έρθουν στο φως μετά από λίγο (ή και πολύ) καιρό. Η κάθε ανακοίνωση δηλαδή προϋποθέτει μία πρωτοτυπία σε σχέση με ό,τι έχει ειπωθεί όχι μόνον από εσένα αλλά γενικώς από την επιστημονική κοινότητα του συγκεκριμένου θεωρητικού πεδίου.
Συνεπώς, δεν είναι επιστημονικό να ανακοινώνονται τα αποτελέσματα-συμπεράσματα μίας έρευνας-μελέτης δύο φορές σε δύο διαφορετικά συνέδρια, μπορούν όμως να παρουσιαστούν νέα δεδομένα και νέα αποτελέσματα-συμπεράσματα επί ενός ζητήματος του οποίου μία ανάγνωση έχει ήδη ανακοινωθεί.

5
Μεταπτυχιακά προγράμματα / Απ: Διδακτορικό (varia)
« στις: Μάρτιος 29, 2018, 12:51:50 μμ »
Η απόφαση αυτή έχει πολλές αναγνώσεις και στην πραγματικότητα επιβεβαιώνει όσα είπα παραπάνω. Πάντως φιλόλογος με διδακτορικό στην γλωσσολογία δεν έχει πάρει συνάφεια, ακριβώς λόγω του ότι η γλωσσολογία δεν θεωρείται ότι σχετίζεται με το επάγγελμα του καθηγητή δευτεροβάθμιας (να το πω έτσι απλά). Καλή τύχη σε όσους κυνηγήσουν το θέμα.

6
Μεταπτυχιακά προγράμματα / Απ: Διδακτορικό (varia)
« στις: Μάρτιος 29, 2018, 11:46:49 πμ »
Το ζήτημα της συνάφειας είναι λίγο πιο σύνθετο από όσο αρχικά φαίνεται. Καταρχάς, για ποία περίπτωση θέλεις συνάφεια; Σε γενικές γραμμές θα έλεγα ότι είναι δύο ειδών η συνάφεια: 1. συνάφεια με μία συγκεκριμένη θέση εργασίας ή επαγγελματικό τομέα και 2. συνάφεια με το πρώτο πτυχίο. Π.χ., ας πούμε ότι είσαι καθηγητής δευτεροβάθμιας φιλόλογος. Σε αυτή την περίπτωση, τι θέλεις; Συνάφεια με τον εργασιακό κλάδο των καθηγητών δευτεροβάθμιας ή συνάφεια με τους φιλολόγους, υπό την έννοια του επιστημονικού κλάδου, γενικώς; Στην πρώτη περίπτωση, θα πρέπει το διδακτορικό σου α) να είναι από Τμήμα που επαγγελματικά εντάσσεται στο ΠΕ02, η διατριβή σου να σχετίζεται με κάποιο τρόπο με τα όσα διδάσκονται από τους ΠΕ02 και να αποφανθεί το ΠΥΣΔΕ (στους οποίους καταθέτεις είτε το σύνολο της διατριβής είτε μόνο τίτλο και περιεχόμενα, αναλόγως τι θα ζητήσουν) ότι όντως υπάρχει συνάφεια.
Αν το Τμήμα στο οποίο εκπόνησες, δεν εντάσσεται στους ΠΕ02 είναι αρκετά δύσκολο να πάρεις συνάφεια με το πρώτο πτυχίο. Ακόμη όμως και στην περίπτωση που θέλεις σύνδεση πρώτου πτυχίου (ας πούμε για παράδειγμα φιλολογίας)  με το διδακτορικό (ας πούμε ότι και αυτό είναι στον τομέα ευρύτερα της φιλολογίας) δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Π.χ. έστω ότι φιλόλογος κάνει διδακτορικό στην γλωσσολογία , το πιο πιθανό είναι ότι δεν θα του δώσουν συνάφεια στον χώρο της εκπαίδευσης. Αντίστοιχα, φιλόλογος που κάνει διδακτορικό στην νεοελληνική λογοτεχνία, μάλλον θα πάρει συνάφεια. Σκέψου τώρα τι μπέρδεμα είναι όταν γίνεται διδακτορικό σε σχολή που δεν εντάσσεται στον ίδιο επαγγελματικό-εκπαιδευτικό κλάδο με το πρώτο πτυχίο. Ξέρω περίπτωση φιλολόγου που έκανε διδακτορικό σε θεολογικό τμήμα (μετάφραση, μελέτη και ερμηνεία από φιλολογικής απόψεως κάποιων κειμένων της βυζαντινής περιόδου και παρακολούθηση της εξέλιξης της αττικής σε ελληνιστική κοινή, δηλαδή φιλολογικό θέμα), ο οποίος δεν πήρε συνάφεια με το πρώτο πτυχίο του ακριβώς γι' αυτό (λόγω του ότι η Θεολογία δεν εντάσσεται στους ΠΕ02).
Αν θέλεις πάλι συνάφεια με μία συγκεκριμένη θέση, αυτό κρίνεται κατά την εκάστοτε περίπτωση. Δηλαδή, εσύ μπορεί να έχεις διδακτορικό στην ιστορία και να θέλεις να χρησιμοποιήσεις τα μόρια που σου δίνει ένα διδακτορικό για μία θέση διοικητικού σε μία δημόσια υπηρεσία. Σε αυτή την περίπτωση, δεν παίρνεις συνάφεια. Αν πάλι θέλεις να τα χρησιμοποιήσεις για μία θέση σε ένα μουσείο ας πούμε, μάλλον θα την πάρεις, αν με κάποιο τρόπο φαίνεται ότι το διδακτορικό σου περιλαμβάνει την εποχή της τέχνης που το συγκεκριμένο μουσείο εκθέτει. Αν το μουσείο είναι αρχαίας ελληνικής τέχνης και εσύ έχεις διδακτορικό στην ευρωπαϊκή τέχνη, μάλλον δεν παίρνεις.
Γενικώς, είναι αρκετά σύνθετο το ζήτημα και εξαρτάται από ποικίλες παραμέτρους. Σου αναφέρω μόνο ορισμένες περιπτώσεις.

7
Μεταπτυχιακά προγράμματα / Απ: Διδακτορικό (varia)
« στις: Μάρτιος 29, 2018, 09:02:36 πμ »
Μπράβο, ωραία εξέλιξη. Μην ανησυχείς, βολεύεται το θέμα με την σωστή επιλογή τριμελούς. Ο επόπτης δηλαδή είναι τυπικά ένας. Από εκεί και έπειτα συνεπιβλέπουν και τα άλλα δύο μέλη της τριμελούς επιτροπής, τα οποία μπορεί να είναι από διαφορετικά τμήματα, από διαφορετικά πανεπιστήμια και με τελείως διαφορετικά ερευνητικά ενδιαφέροντα. Αυτό σε καλύπτει.

8
Μεταπτυχιακά προγράμματα / Απ: Διδακτορικό (varia)
« στις: Μάρτιος 14, 2018, 10:47:13 πμ »
Καταλαβαίνω το σκεπτικό σου, ωστόσο, θα ήταν ορθότερο αν τον είχες ενημερώσει για την κίνησή σου. Η ειλικρίνεια πάντοτε κερδίζει. Έστω ανεπίσημα, φαίνεται ορθότερο το να είχες λάβει την άδειά του να προβείς σε μία δεύτερη κατάθεση του ίδιου θέματος.

9
Μεταπτυχιακά προγράμματα / Απ: Διδακτορικό (varia)
« στις: Μάρτιος 14, 2018, 08:47:51 πμ »
Ένας γενικός κανόνας είναι πως ό,τι έχει υποβληθεί προς κρίση, μέχρι να κριθεί, δεν κατατίθεται για δεύτερη κρίση αλλού. Αν κριθεί και λάβει αρνητική απάντηση, μετά μπορείς να καταθέσεις το ίδιο θέμα αλλού και να αρχίσει από την αρχή μία άλλη/δεύτερη διαδικασία κρίσης. Αυτό ισχύει σίγουρα στην περίπτωση των άρθρων/μελετών προς δημοσίευση. Κάθε σοβαρό επιστημονικό περιοδικό, το περιλαμβάνει στους όρους του. Θα έλεγα ότι κάτι ανάλογο ισχύει και στην περίπτωση που περιγράφεις.

10
Μεταπτυχιακά προγράμματα / Απ: Διδακτορικό (varia)
« στις: Μάρτιος 10, 2018, 06:59:55 μμ »
Εγώ πάντως έχοντας ολοκληρώσει την διδακτορική διατριβή εντός Ελλάδος, δεν είδα καμία διαφορά σε σχέση με την αυστηρότητα ως προς την αρτιότητα της πρότασης που θα κατατεθεί ή τους χρόνους ολοκλήρωσης ή την ετήσια αξιολόγηση. Είναι λίγο μύθος αυτό (ότι δηλαδή στο εξωτερικό όλα λειτουργούν αλλιώς, και ότι εδώ στην Ελλάδα είναι η κατάσταση ό,τι να 'ναι). Το θέμα είναι ποιος είναι ο καθηγητής σου. Αυτό που είπα ήταν νομίζω σαφές. Αλλά μπορώ να το εξηγήσω άλλη μία. Δεν είπα να πάει κάποιος τουρίστας, είπα ότι η πρόταση διαμορφώνεται από κοινού με τον επιβλέποντα στον οποίο παρουσιάζεται ο υποψήφιος, έχοντας μία σαφή ιδέα για το τι θέλει να κάνει. Και η πρόταση θα πρέπει να είναι άρτια πριν κατατεθεί προς έγκριση. Μπορεί μάλιστα να πάρει και μήνες η αρχική έρευνα, προκειμένου να διαμορφωθεί μία πρόταση ικανή να σταθεί ως διδακτορική και σε αυτό έχει ευθύνη και ο επιβλέπων, διότι στην πραγματικότητα, αφού αυτός προτείνει τον υποψήφιο, προτείνει και το θέμα. Από εκεί και έπειτα, ο υπ. διδ. θα πρέπει να δουλεύει, ακριβώς για να πετυχαίνει τους στόχους και, βεβαίως, τους χρόνους. Και την ετήσια αξιολόγηση δεν θα την θεωρούσα καθόλου ζήτημα τυπικό, αλλά πολύ σοβαρό. Όλα αυτά εντός Ελλάδος.

11
Μεταπτυχιακά προγράμματα / Απ: Διδακτορικό (varia)
« στις: Μάρτιος 10, 2018, 06:31:57 μμ »
Εγώ νομίζω ότι η απρόσωπη αυτή προσέγγιση είναι λανθασμένη: βρίσκω το κενό (που αμφιβάλλω αν κάποιος που δεν έχει εμπειρία στην έρευνα, μπορεί πραγματικά να το βρει), γράφω πρόταση (που επίσης αμφιβάλλω αν μπορεί κάποιος να γράψει σωστή πρόταση, η οποία είναι στην πραγματικότητα η μισή διατριβή), την στέλνω (πού) και περιμένω (τι). Αυτό που θα πρότεινα είναι προσωπική επαφή. Και εξηγώ: το μόνο που μπορεί κάποιος που δεν έχει ασχοληθεί με την έρευνα (ήτοι διδακτορικό και ένα σωρό δημοσιεύσεις, ερευνητικά προγράμματα, συνεργασίες κλπ) να κάνει, είναι να προσδιορίσει το πεδίο έρευνας που τον ενδιαφέρει. Γενικά. Π.χ. με ενδιαφέρει να ασχοληθώ με την ελληνική λογοτεχνία σε σύγκριση με την -ξέρω γω- λογοτεχνία της ίδιας εποχής της Ιαπωνίας (τελείως τυχαίο το παράδειγμα). Μπορεί να είναι ακόμη πιο γενικό (με ενδιαφέρει να μελετήσω φιλοσοφία της αρχαιότητας). Αφού είμαι απόλυτα σίγουρος για το γενικό πεδίο, το συγκεκριμενοποιώ κάπως, όπως μπορώ (π.χ., με ενδιαφέρει η ποίηση ή με ενδιαφέρει ο Πλάτων). Δεν γράφω πρόταση ακόμη, διότι δεν μπορώ να γράψω. Το επόμενο βήμα είναι να κλείσω ραντεβού με κάποιον/κάποιους καθηγητές για να συζητήσω μαζί τους και να τους μεταφέρω όχι την πρότασή μου, αλλά την βαθιά επιθυμία μου να συνεχίσω σε ερευνητικό επίπεδο (βλ. διδακτορικό). Σε αυτή την φάση, πολλά τηλέφωνα, πολλά e-mail, μετακινήσεις, συζητήσεις. Με όποιον ανταποκριθεί. Θα έλεγα ότι αυτοί που δεν θα απαντήσουν καν στο τηλέφωνο ή στο σχετικό e-mail, δεν είναι περισσότεροι από αυτούς που θα δεχθούν να σας συναντήσουν έστω για μία συζήτηση διά ζώσης. Άπαξ και καταφέρει κάποιος να κλείσει ραντεβού, έχει κάνει το πρώτο καλό βήμα. Από εκεί και έπειτα: οι καθηγητές δεν περιμένουν τον φωστήρα που θα έχει βρει ΤΗΝ πρόταση. Περιμένουν νομίζω να δουν ανθρώπους με πραγματική επιθυμία να συνεχίσουν και με διάθεση να δουλέψουν χωρίς δικαιολογίες, ωράρια ή όποια άλλη μπαρούφα. Βεβαίως όλα αυτά ισχύουν στην περίπτωση που ο καθηγητής που θα συναντήσετε ενδιαφέρεται πραγματικά να δαπανήσει ενέργεια σε έναν υποψήφιο διδάκτορα. Διότι δεν είναι διατεθειμένοι όλοι να καταθέσουν χρόνο σε κάτι τέτοιο, αν και λίγοι το παραδέχονται. Για να καταλάβετε: θεωρητικά ο κάθε καθηγητής, από την βαθμίδα του επίκουρου και άνω, μπορεί (αλλά δεν υποχρεούται) να εποπτεύει έως πέντε υπ. διδάκτορες. Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι αν οι καθηγητές πραγματικά ήθελαν και αν πραγματικά υπήρχαν υποψήφιοι που να εμπνέουν εμπιστοσύνη (ότι θα συνεχίσουν με τον ίδιο ζήλο με τον οποίο πρωτοπαρουσιάστηκαν) δεν θα συζητούσαμε τώρα.
Εν ολίγοις, χτυπήστε πόρτες. Μην ντρέπεστε. Και μην ψάχνετε άδικα να βρείτε ΤΟ θέμα. Αυτό θα το διαμορφώσετε από κοινού με τον καθηγητή που θα δεχθεί να είναι ο κύριος επιβλέπων της έρευνάς σας. Έτσι γίνεται. Τώρα, αν κάποιος μου πει ότι εκεί που καθόταν και έχοντας μηδαμινή εμπειρία στην έρευνα (αυτή που σου προσφέρει ένα μάστερ) του ήρθε ξαφνικά ΤΟ θέμα, που το κατέθεσε και έγινε δεκτό (μη σας πω έγινε και σφαγή για το ποιος θα το αναλάβει) ή μας δουλεύει χοντρά ή είναι ο Αϊνστάιν. Σε κάθε άλλη, υγιή περίπτωση και κυρίως με βάση τα ειωθότα, ο υποψήφιος πρώτα βρίσκει τον Καθηγητή και από κοινού καταλήγουν σε ένα θέμα. Το πολύ πολύ να είχε φτιάξει μία πρόταση, λόγω ζήλου, η οποία σίγουρα αναδιαμορφώθηκε με την συνδρομή του Καθηγητή και σίγουρα έγινε αγνώριστη σε σχέση με την αρχική σύλληψη του υποψηφίου. Και πιστέψτε με, το ότι λειτουργεί έτσι, το γνωρίζουν και οι Καθηγητές. Οποιαδήποτε άλλη εκδοχή, θεωρώ ότι είναι απλώς ένας ευγενικός τρόπος κάποιος να αρνηθεί την επίβλεψη. Σε αυτή την περίπτωση, απευθυνόμαστε σε άλλον καθηγητή.

12
Μεταπτυχιακά προγράμματα / Απ: Διδακτορικό (varia)
« στις: Ιανουάριος 06, 2018, 12:30:12 μμ »
Μισό λεπτό...αυτό που λες τώρα είναι διαφορετικό. Από τα προηγούμενα μηνύματά σου εγώ κατάλαβα ότι πρόκειται να κάνεις διδακτορικό την μεταπτυχιακή εργασία σου, την μεγάλη εννοώ, αυτήν που γράφουμε στο τέλος (ορισμένοι την ονομάζουν και μεταπτυχιακή διατριβή). Αυτό κατάλαβα και σου είπα ότι είναι αντιεπιστημονικό. Μία απλή εργασία εξαμήνου (φαντάζομαι των 10-20 σελίδων) είναι κάτι άλλο και βεβαίως θα μπορούσε να αποτελέσει την αφορμή για έναν διδακτορικό. Σε αυτή την περίπτωση δεν βλέπω να υπάρχει κανένα πρόβλημα. Προχώρα κανονικά και στοιχειοθέτησε την πρότασή σου με βάση αυτή την εργασία, η οποία, σημειωτέον, θα πρέπει να εμπλουτιστεί πολύ. Στο statement που σου ζήτησε ο καθηγητής μπορείς αυτό να το εντάξεις στο δεύτερο μέρος ως μελλοντικό στόχο.

Αναφορικά με την πρωτοτυπία, δεν μας ενδιαφέρει αν υπάρχουν ορισμένα άρθρα ή ολιγοσέλιδες μελέτες. Αυτά θα τα χρησιμοποιήσεις στην βιβλιογραφία της δικής σου διδακτορικής ως υποστηρικτικό υλικό ή εναλλακτικές προσεγγίσεις. Ακόμη και μονογραφία ή διδακτορική διατριβή να υπάρχει κάπως σχετική και πάλι μπορείς να εξασφαλίσεις πρωτοτυπία. Να σου δώσω ένα παράδειγμα. Έστω ότι προτίθεσαι να κάνεις διδακτορικό στον Πλάτωνα. Χιλιοειπωμένα πράγματα. Αρχίζεις και το συγκεκριμενοποιείς. Λες, λοιπόν, θέλω να μελετήσω την Πολιτεία. Επίσης ουδεμία πρωτοτυπία, έχει γραφτεί το σύμπαν. Το συγκεκριμενοποιείς ακόμα πιο πολύ. Λες, θέλω να μελετήσω την θεολογία του Πλάτωνα στην Πολιτεία. Και πάλι δεν είναι πρωτότυπο, ωστόσο, πλησιάζεις κάπου. Αρχίζεις και το κάνεις για παράδειγμα συγκριτικό. Οπότε λες, θέλω να μελετήσω την θεολογία του Πλάτωνα στην Πολιτεία σε σύγκριση με την θεολογία του Διονυσίου του Αρεοπαγίτου στο Περί θείων ονομάτων. Τώρα, αυτή η σύγκριση είναι ένα θέμα που δεν έχει γίνει, ασχέτως αν το κάθε μέρος μόνον του έχει βιβλιογραφία-αρθρογραφία από εδώ μέχρι την Αυστραλία. Δεν ξέρω αν καταλαβαίνεις το σκεπτικό. Η πρωτοτυπία δηλαδή μπορεί να είναι δύο πράγματα: α) βρίσκω κάτι καινούργιο και αλλάζω τον κόσμο (συμβαίνει κυρίως σε ιατρικές, φαρμακευτική, θετικές επιστήμες) ή β) προσεγγίζω κάτι μέσα από ένα ειδικό πρίσμα (εδώ θα βρεις κυρίως τις ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήμες).

13
Μεταπτυχιακά προγράμματα / Απ: Διδακτορικό (varia)
« στις: Ιανουάριος 06, 2018, 09:16:43 πμ »
Αν λάβω υπόψη μου τα ελληνικά δεδομένα, τα οποία επιστημονικώς δεν νομίζω να διαφέρουν και πολύ από τα διεθνή, μία τέτοια δήλωση θα μπορούσε να περιλαμβάνει δύο τμήματα. Το πρώτο θα είναι στην πραγματικότητα ένα βιογραφικό σου, αφηγηματικά όμως διατυπωμένο, όπου θα περιγράφεται όλη η προηγούμενη ενασχόλησή σου με την συγκεκριμένη επιστήμη. Είναι νομίζω σημαντικό να παρουσιάσεις τις προϋποθέσεις που έχεις ως εδώ: τι βασικές σπουδές έχεις κάνει, σε ποια μαθήματα ξεχώρισες και γιατί (εννοείται θα πρέπει αυτά να έχουν σχέση με το διδακτορικό το οποίο πρόκειται να εκπονήσεις), τι μεταπτυχιακό έκανες, τι ζητήματα διαχειρίστηκες στην μεταπτυχιακή εργασία σου (όπως καταλαβαίνεις, από την στιγμή που σε αυτή την ενότητα θα αναφέρεις όλα τα παραπάνω, το να κάνεις το μεταπτυχιακό σου πρόταση για διδακτορικό αποκλείεται), ποια είναι ενδεχομένως η επαγγελματική προϋπηρεσία σου που ενισχύει τις γνώσεις σου στον συγκεκριμένο τομέα (εδώ μην βάλεις ό,τι δουλειά έχεις κάνει, μόνον αν κάτι είναι σχετικό), πιθανές δημοσιεύσεις ή συνεργασίες. Στην δεύτερη ενότητα θα παρουσίαζα τους μελλοντικούς στόχους μου από το γενικό προς το ειδικό (π.χ. Μελλοντικός στόχος μου είναι να ασχοληθώ σε επιστημονικό-ερευνητικό επίπεδο με την Ιστορία και συγκεκριμένα με την περίοδο της Ύστερης Αρχαιότητας και του Βυζαντίου, προκειμένου να μελετήσω...). Όσο περισσότερο εξειδικεύσεις, τόσο πιο κατανοητές θα είναι οι προθέσεις σου στον καθηγητή, ώστε να συνδιαμορφώσετε μία κατάλληλη για σένα πρόταση που θα ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντά σου.
Αναφορικά με την έκταση δεν νομίζω ότι μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα. Εξαρτάται από τα επιτεύγματά σου και το πόσο συγκεκριμένη θα είσαι ως προς τους μελλοντικούς στόχους σου.

Υ.Γ. Για την σύνδεση μεταπτυχιακού και διδακτορικού, αναθεώρησε. Το ότι είναι διαφορετικά τα πανεπιστήμια και σε διαφορετικές χώρες δεν σημαίνει τίποτα. Η επιστημονική ταυτότητα είναι δική σου και θα σε ακολουθεί σε ό,τι και να κάνεις. Σε συμφέρει ερευνητικά να εξελίσσεσαι όχι να περιστρέφεσαι γύρω από τα ίδια. Αν και αυτό ισχύει μόνον στην περίπτωση που ένας καθηγητής θα δεχόταν μία τέτοιου είδους πρόταση τύπου προέκταση του μεταπτυχιακού. Εγώ προσωπικά δεν γνωρίζω κανέναν τέτοιο που θα συνυπέγραφε ως επόπτης μασημένη τροφή.

14
Μεταπτυχιακά προγράμματα / Απ: Διδακτορικό (varia)
« στις: Ιανουάριος 05, 2018, 06:48:23 μμ »
Από την δική μου εμπειρία, το διδακτορικό δεν μπορεί να είναι προέκταση του μεταπτυχιακού. Επιστημονικώς δείχνει κάποιον ο οποίος δεν μπορούσε να βρει θέμα, δεν είχε υποστήριξη από έναν έμπειρο επόπτη και κατέθεσε ένα σιγουράκι με κάποιες προεκτάσεις για διδακτορική πρόταση.
Η έκταση και το περιεχόμενο της πρότασης παρουσιάζουν μεγάλη ποικιλία από τμήμα σε τμήμα και σε αυτά μπορεί να δώσει απάντηση μόνον ο επιβλέπων. Σε γενικές γραμμές πάντως θα θεωρούσα απαραίτητους τους στόχους, υπό την μορφή των κεφαλαίων, και μία ανάπτυξη για τον κάθε ένα (στην πραγματικότητα πρόκειται για μία συνοπτική παρουσίαση της διδακτορικής όπως την οραματίζεται ο υποψήφιος), μεθοδολογία και ενδεικτική βιβλιογραφία που μελετήθηκε ή πρόκειται να μελετηθεί.
Αναφορικά, τέλος, με την ευελιξία της πρότασης και τον βαθμό στον οποίο αυτή μπορεί να τροποποιηθεί, έχω την γνώμη ότι η αρχική πρόταση πρέπει να είναι όσο πιο σαφής και δεσμευτική γίνεται για δύο λόγους: πρώτον, διότι μία καλά οργανωμένη πρόταση δείχνει έναν καλά προετοιμασμένο υποψήφιο που έχει διαβάσει, ξέρει ακριβώς τι θα κάνει και βαδίζει με σταθερούς βηματισμούς και, δεύτερον, διότι αποτελεί το πιο ασφαλή τρόπο για να μην χαθεί κάποιος μετά στην βιβλιογραφία και να μην ξεφύγει από το θέμα. Η ευελιξία περιστρέφεται γύρω από το αρχικό πλάνο-πρόταση, δεν είναι δικλείδα σε περίπτωση που το αρχικό θέμα δεν βγει. Η δέσμευση είναι τρόπος να θέτεις κάθε φορά έναν στόχο και να τον πετυχαίνεις για να προχωρήσεις στην συνέχεια στον επόμενο. Και αυτό το εξασφαλίζει μόνον μία πρόταση αρχικά καλά οργανωμένη και δεσμευτική. Σίγουρα θα προκύψουν ζητήματα τα οποία μπορεί να εμφανιστούν ανυπολόγιστα. Αυτά τα χειριζόμαστε με δύο τρόπους: είτε τα εντάσσουμε συμπληρωματικά στο αρχικό πλάνο είτε τα διατυπώνουμε ως ζητήματα τα οποία χρήζουν περαιτέρω έρευνας και μελέτης. Άλλωστε αυτός είναι και ένας από τους στόχους μίας διδακτορικής: αφενός, να καλύπτει κενά, αφετέρου, να ανοίγει και άλλους δρόμους στην έρευνα. Επίσης, τα όποια επιπλέον μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε ως αφορμές-υλικό για να συγγράψουμε άρθρα-μελέτες τα οποία μπορούμε να δημοσιεύσουμε σε ένα επιστημονικό περιοδικό. Επίσης, απαραίτητη διαδικασία για όποιον εκπονεί διδακτορικό.
Για να είμαστε όμως ρεαλιστές, αυτά τα ζητήματα είναι πολύ δύσκολο να τα διαχειριστεί ένας επιστημονικά άπειρος μελλοντικός υποψήφιος διδάκτορας. Απαιτείται καθοδήγηση από έναν καλό επόπτη. Αν δεν έχεις αυτό, δεν έχεις τίποτα.

Να σημειώσω ότι αναφέρομαι στην επίσημη κατάθεση μίας πρότασης για εκπόνηση διδακτορικού και όχι στο απλό πλάνο που πιθανόν έχει ζητήσει ένας καθηγητής πριν αποφασίσει να αναλάβει την επίβλεψη. Όχι ότι το δεύτερο δεν είναι σημαντικό και ότι δεν θα πρέπει να χαρακτηρίζεται από οργάνωση και δέσμευση, αλλά είναι ίσως πιο γενικής φύσεως και σίγουρα ανεπίσημο και τροποποιήσιμο.

Σελίδες: 123 ... 85

Pde.gr, © 2005 - 2020

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 29345
  • Τελευταία: anmitrop
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1009139
  • Σύνολο θεμάτων: 17380
  • Σε σύνδεση σήμερα: 149
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1737
  • (Σεπτέμβριος 06, 2014, 04:03:51 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 2
Επισκέπτες: 80
Σύνολο: 82

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.077 δευτερόλεπτα. 26 ερωτήματα.