*

Αποστολέας Θέμα: Λογοτεχνία β' λυκείου με το νέο σύστημα....  (Αναγνώστηκε 9508 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος kittoulini

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 652
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία β' λυκείου με το νέο σύστημα....
« Απάντηση #14 στις: Νοεμβρίου 29, 2014, 12:06:25 pm »
εγω τους εβαλα απο αυτα που εχω διδαξει, χωρις παραλληλο

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λογοτεχνία β' λυκείου με το νέο σύστημα....
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 13:18:36 »

Αποσυνδεδεμένος maria3/4

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 81
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία β' λυκείου με το νέο σύστημα....
« Απάντηση #15 στις: Δεκεμβρίου 29, 2014, 10:42:58 am »
Χρόνια πολλά με υγεία και ευημερία σε όλους παιδιά! Παρεμπιπτόντως, μια που συζητάμε για τη Λογοτεχνία στη

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 477
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία β' λυκείου με το νέο σύστημα....
« Απάντηση #16 στις: Οκτωβρίου 23, 2016, 11:45:40 pm »
Χαίρετε!
Μήπως γνωρίζει κάποιος ποιος είναι ο ρυθμός αφήγησης στο απόσπασμα "Η μυστική παπαρούνα" από το "Η ζωή εν τάφω" του Στρατή Μυριβήλη;

« Τελευταία τροποποίηση: Οκτωβρίου 24, 2016, 11:47:06 am από moagniko »

Αποσυνδεδεμένος loulou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 422
  • Φύλο: Γυναίκα
  • My Home is where My Dog is
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία β' λυκείου με το νέο σύστημα....
« Απάντηση #17 στις: Οκτωβρίου 24, 2016, 12:36:34 pm »
Τι εννοείς ο ρυθμός αφήγησης;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λογοτεχνία β' λυκείου με το νέο σύστημα....
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 13:18:36 »

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23,
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία β' λυκείου με το νέο σύστημα....
« Απάντηση #18 στις: Οκτωβρίου 24, 2016, 02:09:30 pm »
   Η  τεχνική  της  αφήγησης  είναι  ρεαλιστική  και  σε  μερικά  σημεία (στην  περιγραφή  των  γεώσακων) νατουραλιστική (ωμός  ρεαλισμός). Η  ρεαλιστική  αφήγηση  εναλλάσσεται  με  λυρικές  περιγραφές, που  αποδίδουν  εκφραστικά  τη  φυσιολατρική  διάθεση  του  συγγραφέα, η  οποία  οξύνεται  μέσα  στην  πολεμική  ατμόσφαιρα.
 Το  κείμενο  είναι  πλούσιο  σε  εσωτερική  δράση, ενώ  η  εξωτερική  δράση  είναι  ελάχιστη. Η  αφήγηση  προβάλλει  κυρίως  τη  συναισθηματική  κατάσταση  του  λοχία  και  έχει  το  χαρακτήρα  της  προσωπικής  εξομολόγησης.

 ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΕΣ  ΤΕΧΝΙΚΕΣ:

 Ο  αφηγητής  συμμετέχει  στην  ιστορία  και  είναι  πρωταγωνιστικό  πρόσωπο.  ΄Εχουμε  λοιπόν ομοδιηγητικό  αφηγητή  ,που  αφηγείται  την  προσωπική  του  ιστορία  σε  α΄ πρόσωπο (πρωτοπρόσωπη  αυτοδιηγητική  αφήγηση ). Ο  αφηγητής  «βλέπει»  από  εσωτερική  οπτική  γωνία ( αφήγηση  με  εσωτερική  εστίαση ) και  αφηγείται  μόνο  όσα  υποπίπτουν  στην  αντίληψή  του. Αυτή  η  αφηγηματική  τεχνική  δίνει  βιωματικό (αυτοβιογραφικό) χαρακτήρα  στο  κείμενο, αφού  καταγράφει  τις  εμπειρίες  του  συγγραφέα  από  τον  πόλεμο. Όμως   ο  συγγραφέας  χρησιμοποιεί  ένα  συγγραφικό  τέχνασμα  για  να  κρύψει  το  συγγραφικό  του  «εγώ» : την  τεχνική  της  πλαστοπροσωπίας. Αναθέτει  δηλαδή  σε  ένα  πλαστό (φανταστικό) πρόσωπο, στο  λοχία  Κωστούλα, την  αφήγηση  των  προσωπικών  του  εμπειριών. Με  την  τεχνική  αυτή  εξασφαλίζει  την  «αντικειμενικότητα» του  βιώματος  και  την  κατάλληλη  συναισθηματική  αποστασιοποίηση.
 ΧΡΟΝΟΣ  ΤΗΣ  ΑΦΗΓΗΣΗΣ:

 Παρά  το  ότι  τα  γεγονότα  της  αφήγησης  τοποθετούνται  στο  παρελθόν, ο  αφηγηματικός  χρόνος  που  δεσπόζει  είναι  ο  ενεστώτας. Η  χρήση  του  δίνει  ζωντάνια  και  παραστατικότητα  στην  αφήγηση, καθώς  και  συναισθηματική  αμεσότητα.
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 477
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία β' λυκείου με το νέο σύστημα....
« Απάντηση #19 στις: Οκτωβρίου 26, 2016, 11:19:01 am »
Ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια!
Λέγοντας όμως "ρυθμός αφήγησης" εννοώ: επιτάχυνση, επιβράδυνση, παράλειψη, περίληψη, έλλειψη (αφηγηματικό κενό).
Τι από αυτά έχουμε στο απόσπασμα;

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23,
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία β' λυκείου με το νέο σύστημα....
« Απάντηση #20 στις: Οκτωβρίου 26, 2016, 12:24:59 pm »
Είδα προσεκτικά το κείμενο.Η αφήγηση είναι ευθυγραμμη και δεν έχουμε αφηγηματικό κενό.Ισως επιβραδυνση στην περιγραφή της παπαρούνας.Δεν βλέπω κάτι άλλο.
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 477
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία β' λυκείου με το νέο σύστημα....
« Απάντηση #21 στις: Οκτωβρίου 26, 2016, 01:56:22 pm »
Είδα προσεκτικά το κείμενο.Η αφήγηση είναι ευθυγραμμη και δεν έχουμε αφηγηματικό κενό.Ισως επιβραδυνση στην περιγραφή της παπαρούνας.Δεν βλέπω κάτι άλλο.

Ευχαριστώ πολύ. Κι εγώ επιβράδυνση νομίζω. Μήπως μπορούμε να κάνουμε λόγο και για επιτάχυνση ίσως σε κάποια σημεία αφήγησης;

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23,
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία β' λυκείου με το νέο σύστημα....
« Απάντηση #22 στις: Οκτωβρίου 26, 2016, 07:45:35 pm »
Δηλαδή, σε ποιό σημείο;
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 477
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία β' λυκείου με το νέο σύστημα....
« Απάντηση #23 στις: Οκτωβρίου 31, 2016, 12:07:30 pm »
Είδα προσεκτικά το κείμενο.Η αφήγηση είναι ευθυγραμμη και δεν έχουμε αφηγηματικό κενό.Ισως επιβραδυνση στην περιγραφή της παπαρούνας.Δεν βλέπω κάτι άλλο.

Επιβράδυνση, ναι, διότι έχουμε περιγραφή.
Θα μπορούσαμε να κάνουμε ίσως λόγο και για κάποια λίγα σημεία επιτάχυνσης, εκεί που υπάρχει αφήγηση;

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23,
    • Προφίλ
Απ: Λογοτεχνία β' λυκείου με το νέο σύστημα....
« Απάντηση #24 στις: Οκτωβρίου 31, 2016, 05:36:10 pm »
Δεν νομίζω ότι βρήκα κάτι άλλο. Νομίζω πως η επιβραδυνση μόνο μπορεί να σταθεί,αλλά και αυτή εντάσσεται στα πλαίσια της προσπάθειας να αναδείξει το λουλούδι και να τονίσει την εντύπωση που του δημιούργησε ψυχικά.
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182562
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 686
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 3
Επισκέπτες: 599
Σύνολο: 602

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.045 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.