*

Αποστολέας Θέμα: Διαθεματική δραστηριότητα  (Αναγνώστηκε 12166 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διαθεματική δραστηριότητα
« Απάντηση #42 στις: Ιανουάριος 18, 2009, 02:59:45 πμ »
Τα πάντα σχετίζονται αφενός μεν με το αναλυτικό πρόγραμμα που χρησιμοποιείς κάθε φορά, αφετέρου με την εκφώνηση του θέματος στις εξετάσεις.
Ειδικότερα, σε ένα μοντεσοριανό σχέδιο μαθήματος θα δείτε να αναφέρονται και έμμεσοι στόχοι (επιδιώξεις για να μη σας μπερδέψω) που αφορούν άλλα γνωστικά αντικείμενα και πιθανές πρεκτάσεις (μετά την ολοκλήρωση της δραστηριότητας και που πάλι αφορούν άλλα γνωστικά αντικείμενα) και επέκταση (πάλι μετά την ολοκλήρωση της δραστηριότητας και αφορά το ίδιο γνωστικό αντικείμενο, αλλά με λίγο πιο προωθημένο στόχο).
Σε ένα πρόγραμμα Copple & Sigel, όμως,  δε θα βρείτε στόχους από άλλα γνωστικά αντικείμενα, παρά μόνο από τις Φ.Ε..

Το δεδομένο είναι ότι η γνώση είναι μία ενιαία, όπως και η πραγματικότητα και η κατάτμησή της σε γνωστικά αντικείμενα έχει γίνει καθαρά για λόγους μείωσης της αβεβαιότητας και της ανασφάλειας που διακατέχει τον άνθρωπο απέναντι στην συνθετότητα της ζωής του.

Γιαυτό θα έχετε στο νου σας το εξής:
Αν αποφασίσετε να κάνετε μια δραστηριότητα, ένας είναι ο βασικός στόχος πάνω στον οποίο χτίζετε τη δραστηριότητα και με βάση τον οποίο θα αξιολογήσετε την όλη διαδικασία. (εξ ου και η διόρθωση της συμβούλου προς τη Sophie, διόρθωση που με βρίσκει σύμφωνη). (Ως τρισμέγιστη αυθεντία άλλωστε... ::) ::) :P)

 Αν αποφασίσετε να συμπεριλάβετε κι άλλους στόχους αυτοί είτε θα πραγματώνονται ταυτόχρονα λόγω της φύσης της γνώσης (γιατί τα γνωστικά αντικείμενα εμπλέκονται μεταξύ τους και στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν διαχωριστικές γραμμές) αλλά δεν τροποποιείτε για χάρη τους τη δραστηριότητα ή θα ακολουθούν ως πιθανές προεκτάσεις του θέματος, που όμως θα αφορούν καινούριες δραστηριότητες που θα ακολουθήσουν αυτήν που περιγράφετε. Τα κουταλάκια  που αναφέρθηκαν για παράδειγμα είναι άλλη δραστηριότητα μετά τη συνταγή.

Κατά την ταπεινή μου γνώμη ένα πλήρες σχέδιο μαθήματος θα πρέπει να τα περιλαμβάνει όλα, όμως και πάλι παίζει πολύ σημαντικό ρόλο η διατύπωση του θέματος στις εξετάσεις για να επιλέξετε πώς θα κινηθείτε.
Σε γενικές γραμμές θα συμφωνήσω πάντως με τη Sophie. Sorry για το μεγάλο ποστ πήρα φόρα πάλι.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 18, 2009, 03:32:27 πμ από Ritalamp »
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Διαθεματική δραστηριότητα
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 16:17:25 »

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διαθεματική δραστηριότητα
« Απάντηση #43 στις: Ιανουάριος 18, 2009, 03:09:05 πμ »
Επιπλέον (γιατί άμα παίρνω φόρα δεν΄εχω σταματημό :P :P) θεωρώ ότι αν έχεις χρονο και γνώση και τεκμηριώσεις επιστημονικά αυτό που γράφεις επαρκώς, είναι πολύ δύσκολο να στο διαγράψουν.

Και το ξαναλέω, συμφωνώ με τη Sophie.
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος sophie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • 2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
    • Προφίλ
Απ: Διαθεματική δραστηριότητα
« Απάντηση #44 στις: Ιανουάριος 18, 2009, 09:34:31 πμ »
Δε θα γράψω κάτι παραπάνω για το θέμα...νομίζω πως ό,τι είχα να πω το εξήγησα και το υποστήριξα όσο μπορούσα καλύτερα. Δεν πιστεύω ότι έγραψα κάτι που είναι αντίθετο με τη φιλοσοφία του νέου αναλυτικού γιατί, με αυτό το σκεπτικό, πες μου Μαίρη, πώς εξηγείς το θέμα με τη Χιονάτη που ζητούσε τρεις διακριτές δραστηριότητες από γλώσσα, μαθηματικά, δημιουργία-έκφραση? Το ότι από μία δραστηριότητα μπορείς να πάρεις αφορμή και να δουλέψεις πολλές γνωστικές περιοχές δεν σημαίνει ότι ξεκινάς και αποφασίζεις να κάνεις τη δραστηριότητα με ένα σύνολο επιδιώξεων από παντού. Αυτό το κάνεις όταν σχεδιάζεις μία θεματική προσέγγιση.

Έχεις κάθε δικαίωμα (κι έτσι πρέπει κιόλας!) να εμπιστεύεσαι την καθηγήτριά σου γιατί τότε δεν έχει νόημα να δίνεις τα ωραία σου λεφτουδάκια. Αλλά το τι κατάταξη είχε η συνάδελφος σε ένα διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, εμένα δε μου λέει απολύτως τίποτα. ::) Υπάρχουν κοπέλες έξω, μάχιμες νηπιαγωγοί, αλλά και εδώ μέσα που βρέθηκαν σε "χαμηλότερη" θέση ( :P) από εμένα στον πίνακα ή, ακόμα ακόμα, δεν υπήρξαν ποτέ στους περιβόητους "διοριστέους" (αλλά μπήκαν μέσω προϋπηρεσίας), που, προσωπικά, τις θεωρώ κλάσης ανώτερες από μένα και κυριολεκτικά τους βγάζω το καπέλο... 8) Το ότι δουλεύει αυτή τη στιγμή στο ΥΠΕΠΘ επίσης δεν είναι απόδειξη ικανοτήτων αλλά "γερού δοντιού"! ;D (ρίξε μία ματιά στον πίνακα των μονίμων σε σχετικές συζητήσεις...). Όταν περάσεις τη διαδικασία του ΑΣΕΠ, πίστεψέ με, θα αναθεωρήσεις και θα πάψεις να βγάζεις συμπεράσματα για τις γνώσεις ή τις ικανότητες των συναδέλφων ανάλογα με τη σειρά κατάταξης του ΑΣΕΠ. Αυτός ο διαγωνισμός (το έχω ξαναπεί) δεν ξεχωρίζει τους καλύτερους-κανότερους εκπαιδευτικούς. :P
Θα προτιμούσα να υποστηρίξεις την άποψή σου με δικά σου επιχειρήματα παρά να μου πεις θα το κάνω επειδή μου το είπε η καθηγήτρια και άρα είναι σωστό. Σκέψου μόνο ότι θα μπορούσα εγώ να είμαι στη θέση της και να σου έλεγα να γράψεις αυτό που λέω και τώρα. Προφανώς εμένα θα εμπιστευόσουν γιατί θα ήμουν καθηγήτριά σου. ;D
Και με την ευκαιρία όλου αυτού (και τελείωνω γιατί...λόγο έβγαλα τελικά! ;D) να συμπληρώσω, περισσότερο απευθυνόμενη στη U2 που ζήτησε βοήθεια από τις "διορισμένες", ότι αυθεντία δεν είναι κανένας. Προσωπικά θα ήθελα πολύ να ακούσω τη γνώμη όλων, άσχετα από διορισμό ή όχι... ;) Βασιστείτε στις δυνάμεις σας και, κυρίως, στις γνώσεις σας και στο μυαλό σας κορίτσια!!!!! :) :-* :-* :-*

ΥΓ. Συγνώμη για την "κατάχρηση" του χώρου για μία απάντηση που παρέκλινε από το αρχικό θέμα! :-\
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 18, 2009, 09:36:25 πμ από sophie »
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος vasp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1638
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60, ΠΕ 60.50
    • Προφίλ
Απ: Διαθεματική δραστηριότητα
« Απάντηση #45 στις: Ιανουάριος 18, 2009, 10:26:07 πμ »
Καλημέρα,
Απο το προσωπικό μου διάβασμα και μόνο, θα συμφωνήσω με την προσέγγιση της sophie...

Κατ' εμε όλα εξαρτώνται απο τη διατύπωση του θέματος. Αν μου ζητήσουν ΜΙΑ δραστηριότητα θα γράψω ΜΙΑ και στο τελος θα βάλω επεκτάσεις και απο άλλους τομεις του ΔΕΠΠΣ, σύντομα και περιληπτικά.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Διαθεματική δραστηριότητα
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 16:17:25 »

Αποσυνδεδεμένος MairyLiscious

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1021
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Never give up!
    • Προφίλ
Απ: Διαθεματική δραστηριότητα
« Απάντηση #46 στις: Ιανουάριος 18, 2009, 11:37:12 πμ »
Δε θα γράψω κάτι παραπάνω για το θέμα...νομίζω πως ό,τι είχα να πω το εξήγησα και το υποστήριξα όσο μπορούσα καλύτερα. Δεν πιστεύω ότι έγραψα κάτι που είναι αντίθετο με τη φιλοσοφία του νέου αναλυτικού γιατί, με αυτό το σκεπτικό, πες μου Μαίρη, πώς εξηγείς το θέμα με τη Χιονάτη που ζητούσε τρεις διακριτές δραστηριότητες από γλώσσα, μαθηματικά, δημιουργία-έκφραση? Το ότι από μία δραστηριότητα μπορείς να πάρεις αφορμή και να δουλέψεις πολλές γνωστικές περιοχές δεν σημαίνει ότι ξεκινάς και αποφασίζεις να κάνεις τη δραστηριότητα με ένα σύνολο επιδιώξεων από παντού. Αυτό το κάνεις όταν σχεδιάζεις μία θεματική προσέγγιση.

Έχεις κάθε δικαίωμα (κι έτσι πρέπει κιόλας!) να εμπιστεύεσαι την καθηγήτριά σου γιατί τότε δεν έχει νόημα να δίνεις τα ωραία σου λεφτουδάκια. Αλλά το τι κατάταξη είχε η συνάδελφος σε ένα διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, εμένα δε μου λέει απολύτως τίποτα. ::) Υπάρχουν κοπέλες έξω, μάχιμες νηπιαγωγοί, αλλά και εδώ μέσα που βρέθηκαν σε "χαμηλότερη" θέση ( :P) από εμένα στον πίνακα ή, ακόμα ακόμα, δεν υπήρξαν ποτέ στους περιβόητους "διοριστέους" (αλλά μπήκαν μέσω προϋπηρεσίας), που, προσωπικά, τις θεωρώ κλάσης ανώτερες από μένα και κυριολεκτικά τους βγάζω το καπέλο... 8) Το ότι δουλεύει αυτή τη στιγμή στο ΥΠΕΠΘ επίσης δεν είναι απόδειξη ικανοτήτων αλλά "γερού δοντιού"! ;D (ρίξε μία ματιά στον πίνακα των μονίμων σε σχετικές συζητήσεις...). Όταν περάσεις τη διαδικασία του ΑΣΕΠ, πίστεψέ με, θα αναθεωρήσεις και θα πάψεις να βγάζεις συμπεράσματα για τις γνώσεις ή τις ικανότητες των συναδέλφων ανάλογα με τη σειρά κατάταξης του ΑΣΕΠ. Αυτός ο διαγωνισμός (το έχω ξαναπεί) δεν ξεχωρίζει τους καλύτερους-κανότερους εκπαιδευτικούς. :P
Θα προτιμούσα να υποστηρίξεις την άποψή σου με δικά σου επιχειρήματα παρά να μου πεις θα το κάνω επειδή μου το είπε η καθηγήτρια και άρα είναι σωστό. Σκέψου μόνο ότι θα μπορούσα εγώ να είμαι στη θέση της και να σου έλεγα να γράψεις αυτό που λέω και τώρα. Προφανώς εμένα θα εμπιστευόσουν γιατί θα ήμουν καθηγήτριά σου. ;D
Και με την ευκαιρία όλου αυτού (και τελείωνω γιατί...λόγο έβγαλα τελικά! ;D) να συμπληρώσω, περισσότερο απευθυνόμενη στη U2 που ζήτησε βοήθεια από τις "διορισμένες", ότι αυθεντία δεν είναι κανένας. Προσωπικά θα ήθελα πολύ να ακούσω τη γνώμη όλων, άσχετα από διορισμό ή όχι... ;) Βασιστείτε στις δυνάμεις σας και, κυρίως, στις γνώσεις σας και στο μυαλό σας κορίτσια!!!!! :) :-* :-* :-*

ΥΓ. Συγνώμη για την "κατάχρηση" του χώρου για μία απάντηση που παρέκλινε από το αρχικό θέμα! :-\

δεν συμφωνω με τη καθηγητρια μονο και μονο επειδη ειναι καθηγητρια μου
 με βρισκει συμφωνη αυτο που μας ειπε --αυτο για τα δοντια δεν το ξερω και ουτε θελω να μπω σε αυτη τη διαδικασια γιατι ειχα απεναντι μου ενα ατομο πραγματικα ενημερωμενο , εναν επιστημονα που θαυμασα και δεν θελω να μπω σε αυτη τη διαδικασια ειναι αδικο γιατι υπαρχουν και εξαιρεσεις που μπαινουν καπου με την αξια τους --οσο για τη σειρα καταταξης εχει τυχει και αλλες φορες να πουμε και για κοριτσια που γραφουν εδω και εχουν διοριστει τι σειρα εφεραν και απλα το ανεφερα -- οπως και να χει δεν ειναι και λιγο να σαι 2ος , 5ος , 10ος στον ασεπ αλλα τονιζω δεν θαμπωνομαι απο τιτλους και αξιωματα και πρωτιες απλα το ανεφερα
δεν θεωρω οτι τα κουταλακια οπως ειπε και η ριτα ειναι αλλη δραστηριοτητα εμπλεκονται μεσα στην ιδια δραστηριοτητα ---συνταγη---γλωσσα --- που ομως εχει μεσα της και τα μαθηματικα αυτη ειναι η γνωμη μου και δεν ειμαι απο τα ατομα που μολις μου πει καποιος αυτο ειναι λεω ναι τελειωσε το σκεφτομαι το αναλυω το κριτικαρω και μετα βλεπω αν με βρισκει συμφωνη



οπως και να χει
ο καθενας τη στιγμη που γραφει ειναι μονος του με τις γνωσεις του και την κριτικη του σκεψη


 ευχομαι σε ολες μας καλη επιτυχια
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 18, 2009, 11:49:46 πμ από MairyLiscious »
Μαθαίνω σημαίνει οικοδομώ γνώσεις αλληλεπιδρώντας με τους άλλους.

Αποσυνδεδεμένος U2

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 105
    • Προφίλ
Απ: Διαθεματική δραστηριότητα
« Απάντηση #47 στις: Ιανουάριος 18, 2009, 12:33:53 μμ »
Καλησπέρα σας.

Ας πω και εγώ τη γνώμη μου  ;D
Θεωρώ πως αν τίθεται ερώτημα σχετικό με κάποιο γνωστικό αντικείμενο ( ας πούμε γλώσσα ), επιβάλλεται καραρχήν το αυτονόητο, να βάλεις τις  σχετικές με γλώσσα επιδιώξεις. Τώρα αν προκύψουν και μαθηματικές επιδιώξεις, όπως στο παράδειγμα της συνταγής, δεν νομίζω πως μπορείς να το προβλέψεις κατά την εκκίνηση της δραστηριότητας, άρα  θεωρώ κάπως άστοχο να δηλώσεις τις επιδιώξεις για τα μαθηματικά πριν την εφαρμογή. Ωστόσο στο τέλος της περιγραφής της δραστηριότητας, θεωρώ σκόπιμο να αναφέρεις επιγραμματικά όποιες άλλες επιδιώξεις προέκυψαν και σχετίζονται με τα υπόλοιπα γνωστικά αντικείμενα, όπως για παράδειγμα μαθηματικα --> μέτρηση  ή αντιστοίχηση υλικών με σκέυη κλπ

++φωνω αν και στο συγκεκριμενο με τη συνταγη γνωριζεις οτι θα αναφερθουν και τα μαθηματικα αφου εχουμε υλικα ποσοτητες κτλ και μονο οταν θα δείξεις στα παιδια το βιβλιο και το επεξεργαστειτε παρεα θα ανατρεξετε απο τα περιεχομενα στη σελιδα που ειναι η συνταγη που θα φτιαξετε ( παλι μαθηματικα ;) ;) ;)   )

Η ΤΑΠΕΙΝΗ μου αποψη ειναι πως καταρχας ηταν ατυχες το παραδειγμα με τη δραστηριοτητα της μαγειρικης και μας μπερδεψε περισσοτερο. Ο λογος που το λεω αυτο ειναι διοτι οι δραστηριοτητες μαγειρικης ενδεικνυνται ΚΥΡΙΩΣ για επιτευξη μαθηματικων επιδιωξεων, οποτε εκει αναφερεις και -ως δευτερευουσες- καποιες επιδιωξεις απο γλωσσα πχ προφορικο λογο καθως -το"χω πει πολλες φορες και γινομαι κουραστικη- η γλωσσα διατρεχει ολα τα προγραμματα και αυτο δεν ισχυει και αντιστροφα για τις αλλεςγνωστικες περιοχες. Βλ ΔΕΠΠΣ. Ναι, μιλαμε για διαθεματικοτητα, αλλα το τι θα κατακτησουν τα παιδια απο αλλες γνωστικες περιοχες με το περας ΜΙΑΣ προγραμματισμενης δραστηριοτητας, ΔΕΝ το αναφερεις αρχικα ως βασικη σου επιδιωξη. ΔΙΟΡΘΩΣΤΕ ΜΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ.
"....Ακόμα νύχτα λέγεται ,εκτός αν εν λευκώ αισιοδοξείς........"
 Κική Δημουλά
"Επτά φορες κλείνεις τα μάτια...την όγδοη καταδικάζεις μονομιάς..."
 Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος U2

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 105
    • Προφίλ
Απ: Διαθεματική δραστηριότητα
« Απάντηση #48 στις: Ιανουάριος 18, 2009, 12:38:33 μμ »
Δε θα γράψω κάτι παραπάνω για το θέμα...νομίζω πως ό,τι είχα να πω το εξήγησα και το υποστήριξα όσο μπορούσα καλύτερα. Δεν πιστεύω ότι έγραψα κάτι που είναι αντίθετο με τη φιλοσοφία του νέου αναλυτικού γιατί, με αυτό το σκεπτικό, πες μου Μαίρη, πώς εξηγείς το θέμα με τη Χιονάτη που ζητούσε τρεις διακριτές δραστηριότητες από γλώσσα, μαθηματικά, δημιουργία-έκφραση? Το ότι από μία δραστηριότητα μπορείς να πάρεις αφορμή και να δουλέψεις πολλές γνωστικές περιοχές δεν σημαίνει ότι ξεκινάς και αποφασίζεις να κάνεις τη δραστηριότητα με ένα σύνολο επιδιώξεων από παντού. Αυτό το κάνεις όταν σχεδιάζεις μία θεματική προσέγγιση.

Έχεις κάθε δικαίωμα (κι έτσι πρέπει κιόλας!) να εμπιστεύεσαι την καθηγήτριά σου γιατί τότε δεν έχει νόημα να δίνεις τα ωραία σου λεφτουδάκια. Αλλά το τι κατάταξη είχε η συνάδελφος σε ένα διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, εμένα δε μου λέει απολύτως τίποτα. ::) Υπάρχουν κοπέλες έξω, μάχιμες νηπιαγωγοί, αλλά και εδώ μέσα που βρέθηκαν σε "χαμηλότερη" θέση ( :P) από εμένα στον πίνακα ή, ακόμα ακόμα, δεν υπήρξαν ποτέ στους περιβόητους "διοριστέους" (αλλά μπήκαν μέσω προϋπηρεσίας), που, προσωπικά, τις θεωρώ κλάσης ανώτερες από μένα και κυριολεκτικά τους βγάζω το καπέλο... 8) Το ότι δουλεύει αυτή τη στιγμή στο ΥΠΕΠΘ επίσης δεν είναι απόδειξη ικανοτήτων αλλά "γερού δοντιού"! ;D (ρίξε μία ματιά στον πίνακα των μονίμων σε σχετικές συζητήσεις...). Όταν περάσεις τη διαδικασία του ΑΣΕΠ, πίστεψέ με, θα αναθεωρήσεις και θα πάψεις να βγάζεις συμπεράσματα για τις γνώσεις ή τις ικανότητες των συναδέλφων ανάλογα με τη σειρά κατάταξης του ΑΣΕΠ. Αυτός ο διαγωνισμός (το έχω ξαναπεί) δεν ξεχωρίζει τους καλύτερους-κανότερους εκπαιδευτικούς. :P
Θα προτιμούσα να υποστηρίξεις την άποψή σου με δικά σου επιχειρήματα παρά να μου πεις θα το κάνω επειδή μου το είπε η καθηγήτρια και άρα είναι σωστό. Σκέψου μόνο ότι θα μπορούσα εγώ να είμαι στη θέση της και να σου έλεγα να γράψεις αυτό που λέω και τώρα. Προφανώς εμένα θα εμπιστευόσουν γιατί θα ήμουν καθηγήτριά σου. ;D
Και με την ευκαιρία όλου αυτού (και τελείωνω γιατί...λόγο έβγαλα τελικά! ;D) να συμπληρώσω, περισσότερο απευθυνόμενη στη U2 που ζήτησε βοήθεια από τις "διορισμένες", ότι αυθεντία δεν είναι κανένας. Προσωπικά θα ήθελα πολύ να ακούσω τη γνώμη όλων, άσχετα από διορισμό ή όχι... ;) Βασιστείτε στις δυνάμεις σας και, κυρίως, στις γνώσεις σας και στο μυαλό σας κορίτσια!!!!! :) :-* :-* :-*

ΥΓ. Συγνώμη για την "κατάχρηση" του χώρου για μία απάντηση που παρέκλινε από το αρχικό θέμα! :-\
Σοφη μου, δεν ζητησα ακριβως "βοηθεια", αλλα αποψεις. Οπως και ναχει, σ'ευχαριστω γι'αυτες γενικοτερα.Αναμενω κι αλλες.................ΟΚ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
"....Ακόμα νύχτα λέγεται ,εκτός αν εν λευκώ αισιοδοξείς........"
 Κική Δημουλά
"Επτά φορες κλείνεις τα μάτια...την όγδοη καταδικάζεις μονομιάς..."
 Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος sophie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • 2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
    • Προφίλ
Απ: Διαθεματική δραστηριότητα
« Απάντηση #49 στις: Ιανουάριος 18, 2009, 12:43:50 μμ »
.......................
Με συγχωρείς αν σε στενοχώρησα...δεν ήταν αυτή η πρόθεσή μου...
Να σημειώσω εδώ (υπό μορφή "παρένθεσης" και μόνο) κάτι που μάλλον δεν κατάλαβες (ίσως επειδή είναι καθαρά διοικητικό θέμα). Το ποιος μπαίνει στο ΥΠΕΠΘ, ξαναλέω, δεν έχει να κάνει με ικανότητες. Ο οποιοσδήποτε μόνιμος εκπαιδευτικός μπορεί να ζητήσει απόσπαση για οποιοδήποτε φορέα (υπουργείο, πανεπιστήμιο, γραφείο εκπαίδευσης κλπ). Δε διαλέγουν τους καλύτερους εκπαιδευτικούς να δουλέψουν στο υπουργείο. ;D Απλοί διοικητικοί υπάλληλοι είναι και αυτοί. Απλά, επειδή από πολλούς θεωρούνται αυτές οι θέσεις "λουκουμάκια" (πράγμα που δε με βρίσκει σύμφωνη αφού δεν είσαι μέσα σε τάξη), το αν θα πάρεις την απόσπαση που ζητάς, έχει να κάνει με το βύσμα. Απόσπαση για το ΥΠΕΠΘ μπορεί να πάρει ένας με 15 χρόνια υπηρεσίας και τριάντα μεταπτυχιακά όπως κι ένα νεοδιόριστος με το απλό και ταπεινό του πτυχίο. Διοικητική δουλειά θα κάνουν και οι δύο, δε θα εκπονούν παιδαγωγικά προγράμματα!

Ως προς τα υπόλοιπα έχεις δίκιο. Ο καθένας με την άποψή του και μένουμε εκεί! ;)

ΥΓ. U2, το είπα μόνο και μόνο για να μην έχει κάποιος την εντύπωση ότι θεωρούμε τον εαυτό μας (μόνο και μόνο επειδή διοριστήκαμε) μεγάλους παιδαγωγούς και αλάνθαστους! ::) :P ;D
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 18, 2009, 12:47:08 μμ από sophie »
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος U2

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 105
    • Προφίλ
Απ: Διαθεματική δραστηριότητα
« Απάντηση #50 στις: Ιανουάριος 18, 2009, 12:51:25 μμ »
Τα πάντα σχετίζονται αφενός μεν με το αναλυτικό πρόγραμμα που χρησιμοποιείς κάθε φορά, αφετέρου με την εκφώνηση του θέματος στις εξετάσεις.
Ειδικότερα, σε ένα μοντεσοριανό σχέδιο μαθήματος θα δείτε να αναφέρονται και έμμεσοι στόχοι (επιδιώξεις για να μη σας μπερδέψω) που αφορούν άλλα γνωστικά αντικείμενα και πιθανές πρεκτάσεις (μετά την ολοκλήρωση της δραστηριότητας και που πάλι αφορούν άλλα γνωστικά αντικείμενα) και επέκταση (πάλι μετά την ολοκλήρωση της δραστηριότητας και αφορά το ίδιο γνωστικό αντικείμενο, αλλά με λίγο πιο προωθημένο στόχο).
Σε ένα πρόγραμμα Copple & Sigel, όμως,  δε θα βρείτε στόχους από άλλα γνωστικά αντικείμενα, παρά μόνο από τις Φ.Ε..

Το δεδομένο είναι ότι η γνώση είναι μία ενιαία, όπως και η πραγματικότητα και η κατάτμησή της σε γνωστικά αντικείμενα έχει γίνει καθαρά για λόγους μείωσης της αβεβαιότητας και της ανασφάλειας που διακατέχει τον άνθρωπο απέναντι στην συνθετότητα της ζωής του.

Γιαυτό θα έχετε στο νου σας το εξής:
Αν αποφασίσετε να κάνετε μια δραστηριότητα, ένας είναι ο βασικός στόχος πάνω στον οποίο χτίζετε τη δραστηριότητα και με βάση τον οποίο θα αξιολογήσετε την όλη διαδικασία. (εξ ου και η διόρθωση της συμβούλου προς τη Sophie, διόρθωση που με βρίσκει σύμφωνη). (Ως τρισμέγιστη αυθεντία άλλωστε... ::) ::) :P)

 Αν αποφασίσετε να συμπεριλάβετε κι άλλους στόχους αυτοί είτε θα πραγματώνονται ταυτόχρονα λόγω της φύσης της γνώσης (γιατί τα γνωστικά αντικείμενα εμπλέκονται μεταξύ τους και στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν διαχωριστικές γραμμές) αλλά δεν τροποποιείτε για χάρη τους τη δραστηριότητα ή θα ακολουθούν ως πιθανές προεκτάσεις του θέματος, που όμως θα αφορούν καινούριες δραστηριότητες που θα ακολουθήσουν αυτήν που περιγράφετε. Τα κουταλάκια  που αναφέρθηκαν για παράδειγμα είναι άλλη δραστηριότητα μετά τη συνταγή.

Κατά την ταπεινή μου γνώμη ένα πλήρες σχέδιο μαθήματος θα πρέπει να τα περιλαμβάνει όλα, όμως και πάλι παίζει πολύ σημαντικό ρόλο η διατύπωση του θέματος στις εξετάσεις για να επιλέξετε πώς θα κινηθείτε.
Σε γενικές γραμμές θα συμφωνήσω πάντως με τη Sophie. Sorry για το μεγάλο ποστ πήρα φόρα πάλι.
Βρε Ριτα, τι καταπληκτικα δομημενος γραπτος λογος ειναι αυτος; Χαιρομαι παραγματικα να διαβαζω εσενα και τη Σοφη..............and then I think to myself:"που πα ρε Καραμητρο ξυπολητος στ'αγκαθια;;......!"
"....Ακόμα νύχτα λέγεται ,εκτός αν εν λευκώ αισιοδοξείς........"
 Κική Δημουλά
"Επτά φορες κλείνεις τα μάτια...την όγδοη καταδικάζεις μονομιάς..."
 Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος MairyLiscious

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1021
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Never give up!
    • Προφίλ
Απ: Διαθεματική δραστηριότητα
« Απάντηση #51 στις: Ιανουάριος 18, 2009, 12:51:54 μμ »
επειδη δεν θέλω να εκθεσω περισσοτερα στοιχεια για το ατομο της απλα σου αναφερω οτι δεν εχει ενα απλο και ταπεινο πτυχιο ... απλα σου λεω μονο οτι εχει διδαξει και σε πανεπιστημιο σε τμημα νηπιαγωγων τεσπαντων δεν εχει ειλικρινα καμμια σημασια , εγω προσωπικα παρακαλω να μην συνεχισουμε αυτο το θεμα με το υπουργειο κτλ ειναι εκτος θεματος  και δεν σεβομαστε το χωρο...... και φυσικα δεν με στενοχωρησες  :D αν ηταν να στενοχωριεμαι με τετοια τοτε....... ;D ;D ;D
ας μιλησουμε για τις δραστηριοτητες


γραφει η u2


μιλαμε για διαθεματικοτητα, αλλα το τι θα κατακτησουν τα παιδια απο αλλες γνωστικες περιοχες με το περας ΜΙΑΣ προγραμματισμενης δραστηριοτητας, ΔΕΝ το αναφερεις αρχικα ως βασικη σου επιδιωξη. ΔΙΟΡΘΩΣΤΕ ΜΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ.


δεν σε διορθωνω γιατι συμφωνω ;) ;)
το αναφερεις ομως στις επιδιωξεις μετα τις βασικες
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 18, 2009, 12:57:20 μμ από MairyLiscious »
Μαθαίνω σημαίνει οικοδομώ γνώσεις αλληλεπιδρώντας με τους άλλους.

Αποσυνδεδεμένος U2

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 105
    • Προφίλ
Απ: Διαθεματική δραστηριότητα
« Απάντηση #52 στις: Ιανουάριος 18, 2009, 01:16:02 μμ »
επειδη δεν θέλω να εκθεσω περισσοτερα στοιχεια για το ατομο της απλα σου αναφερω οτι δεν εχει ενα απλο και ταπεινο πτυχιο ... απλα σου λεω μονο οτι εχει διδαξει και σε πανεπιστημιο σε τμημα νηπιαγωγων τεσπαντων δεν εχει ειλικρινα καμμια σημασια , εγω προσωπικα παρακαλω να μην συνεχισουμε αυτο το θεμα με το υπουργειο κτλ ειναι εκτος θεματος  και δεν σεβομαστε το χωρο...... και φυσικα δεν με στενοχωρησες  :D αν ηταν να στενοχωριεμαι με τετοια τοτε....... ;D ;D ;D
ας μιλησουμε για τις δραστηριοτητες


γραφει η u2


μιλαμε για διαθεματικοτητα, αλλα το τι θα κατακτησουν τα παιδια απο αλλες γνωστικες περιοχες με το περας ΜΙΑΣ προγραμματισμενης δραστηριοτητας, ΔΕΝ το αναφερεις αρχικα ως βασικη σου επιδιωξη. ΔΙΟΡΘΩΣΤΕ ΜΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ.


δεν σε διορθωνω γιατι συμφωνω ;) ;)
το αναφερεις ομως στις επιδιωξεις μετα τις βασικες
Πώς συμφωνεις βρε Μαιρη μου, εφοσον συνεχιζεις να εχεις αλλη αποψη; .................. ??? ???Εν παση περιπτωσει, ας μεινει ο καθενας μας στην αποψη του. Σεβαστες ολες.
"....Ακόμα νύχτα λέγεται ,εκτός αν εν λευκώ αισιοδοξείς........"
 Κική Δημουλά
"Επτά φορες κλείνεις τα μάτια...την όγδοη καταδικάζεις μονομιάς..."
 Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος MairyLiscious

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1021
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Never give up!
    • Προφίλ
Απ: Διαθεματική δραστηριότητα
« Απάντηση #53 στις: Ιανουάριος 18, 2009, 01:20:03 μμ »
ΔΕΝ το αναφερεις αρχικα ως βασικη σου επιδιωξη λες εσυ(και συμφωνω σε αυτο ) αλλα
το αναφερεις ομως στις επιδιωξεις μετα τις βασικες ( λεω εγω  )

Εν παση περιπτωσει, ας μεινει ο καθενας μας στην αποψη του. Σεβαστες ολες.
(λες εσυ )
και +++φωνω και εγω ;) ;) καλη κυριακη
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 18, 2009, 01:21:57 μμ από MairyLiscious »
Μαθαίνω σημαίνει οικοδομώ γνώσεις αλληλεπιδρώντας με τους άλλους.

Αποσυνδεδεμένος Rinaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 429
    • Προφίλ
Απ: Διαθεματική δραστηριότητα
« Απάντηση #54 στις: Ιανουάριος 18, 2009, 03:06:15 μμ »
Κοριτσια εγω πιστευω οτι τα πραγματα ειναι μπερδεμενα απο τους ιδιους τους "μεγαλους" που τα εγραψαν!! 
Αν τους ρωτησεις μπορει να μην ξερουν να σου πουν καν την ουσιαστικη εννοια της διαθεματικοτητας! κι αυτο φαινεται και απο συνεδρια που μιλανε οι ιδιοι! ασε δεν συμφωνον μεταξυ τους!!  :-\ Το οτι ουτε οι ιδοι δεν ξερουν τι ζητανε φαινεται ακριβως στην εκφωνηση για την χιονατη, ειναι δυνατον να ζητανε τριες δραστηριοτητες μονο απο μαθηματικα γλωσσα και εικαστικα απο τη στιγμη που ι οι ιδοι μιλανε για διαθεματικοτητα????? θα μπορουσαν να γραψουν : γραψτε τρεις διαθεματικες δραστηριοτητες με θεμα το παραμυθι η χιονατη! ή ας ελεγαν φτιαχτε 3 δραστηριοτητες που να βασιζονται ατο παραμυθι και να εχουν αμεσους στοχους απο τα τρια γνωστικα...ή οτιδηποτε αλλο. Καθομαστε και συζηταμε και αναλυουμε (και καλα κανουμε βεβαια!) τη στιγμη που ακουμα και η εκφωνηση των ιδιων αντικρουεται με τα λεγομενα τους!
Το να γραψει κανεις μας στον ασεπ πιστευω ειναι πολυ υποκειμενικο...περα απο το διαβασμα της καθεμιας παιζει ρολο και πως θα ναι η εκφωνηση, αν ειναι ξεκαθαρη ή οχι,πως θα την αντιληφθει εκεινη την ωρα αλλα κ σε τι εξεταστη θα πεσει... :-\
μου ετυχε, δυο διαφορετικοι καθηγητες να αναλυουν μια παντηση τελειως διαφορετικα. οποτε απο κει και περα η καθεμια κραταει αυτα που εχει καταλαβει, οπως προαναφερθηκε (Φυσικα δεν τα λεω αυτα για να μην αναλυουμε θεματα, αυτο που κανουμε εδω ειναι παρα πολυ σηματικο και βοηθητικο!..απλα στην συγκεκριμενη περιπτωση οι αποψεις ειναι διαφορετικς κ μπερδευουν καπως)  και γραφει δομημενα τεκμηριωμενα και ορθα! προσπαθωντας να εφαρμοζει τη θεωρια και τις αρχες διδασκαλιας στην πραξη.
Αυτα....συγνωμη αν κουρασα... :)
Καλη επιτυχια σε ολες μας!!!!  :) :) :-*

Αποσυνδεδεμένος U2

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 105
    • Προφίλ
Απ: Διαθεματική δραστηριότητα
« Απάντηση #55 στις: Ιανουάριος 18, 2009, 07:57:28 μμ »
Κοριτσια εγω πιστευω οτι τα πραγματα ειναι μπερδεμενα απο τους ιδιους τους "μεγαλους" που τα εγραψαν!! 
Αν τους ρωτησεις μπορει να μην ξερουν να σου πουν καν την ουσιαστικη εννοια της διαθεματικοτητας! κι αυτο φαινεται και απο συνεδρια που μιλανε οι ιδιοι! ασε δεν συμφωνον μεταξυ τους!!  :-\ Το οτι ουτε οι ιδοι δεν ξερουν τι ζητανε φαινεται ακριβως στην εκφωνηση για την χιονατη, ειναι δυνατον να ζητανε τριες δραστηριοτητες μονο απο μαθηματικα γλωσσα και εικαστικα απο τη στιγμη που ι οι ιδοι μιλανε για διαθεματικοτητα????? θα μπορουσαν να γραψουν : γραψτε τρεις διαθεματικες δραστηριοτητες με θεμα το παραμυθι η χιονατη! ή ας ελεγαν φτιαχτε 3 δραστηριοτητες που να βασιζονται ατο παραμυθι και να εχουν αμεσους στοχους απο τα τρια γνωστικα...ή οτιδηποτε αλλο. Καθομαστε και συζηταμε και αναλυουμε (και καλα κανουμε βεβαια!) τη στιγμη που ακουμα και η εκφωνηση των ιδιων αντικρουεται με τα λεγομενα τους!
Το να γραψει κανεις μας στον ασεπ πιστευω ειναι πολυ υποκειμενικο...περα απο το διαβασμα της καθεμιας παιζει ρολο και πως θα ναι η εκφωνηση, αν ειναι ξεκαθαρη ή οχι,πως θα την αντιληφθει εκεινη την ωρα αλλα κ σε τι εξεταστη θα πεσει... :-\
μου ετυχε, δυο διαφορετικοι καθηγητες να αναλυουν μια παντηση τελειως διαφορετικα. οποτε απο κει και περα η καθεμια κραταει αυτα που εχει καταλαβει, οπως προαναφερθηκε (Φυσικα δεν τα λεω αυτα για να μην αναλυουμε θεματα, αυτο που κανουμε εδω ειναι παρα πολυ σηματικο και βοηθητικο!..απλα στην συγκεκριμενη περιπτωση οι αποψεις ειναι διαφορετικς κ μπερδευουν καπως)  και γραφει δομημενα τεκμηριωμενα και ορθα! προσπαθωντας να εφαρμοζει τη θεωρια και τις αρχες διδασκαλιας στην πραξη.
Αυτα....συγνωμη αν κουρασα... :)
Καλη επιτυχια σε ολες μας!!!!  :) :) :-*

Νομιζω οτι η εκφωνηση της Χιονατης ηταν αρκετα ξεκαθαρη. Ζητουσε τρεις ξεχωρες δραστηριοτητες που αναδυθηκαν απο το παραμυθι, αυτο που ειπες.............. θα μπορουσαν να γραψουν : γραψτε τρεις διαθεματικες δραστηριοτητες με θεμα το παραμυθι η χιονατη! ή ας ελεγαν φτιαχτε 3 δραστηριοτητες που να βασιζονται ατο παραμυθι και να εχουν αμεσους στοχους απο τα τρια γνωστικα...ή οτιδηποτε αλλο απλως -απ 'ό,τι μου ειπε καταρτισμενο ατομο- η διευκρινηση εγινε για να μην ενταξουν γραφη/εικαστικα/μαθηματικα σε μια δρασηριοτητα δραματοποιησης που ειναι το συνηθες μετα απο αναγνωση παραμυθιου, καθως εμπεριεχει και τα τρια.
"....Ακόμα νύχτα λέγεται ,εκτός αν εν λευκώ αισιοδοξείς........"
 Κική Δημουλά
"Επτά φορες κλείνεις τα μάτια...την όγδοη καταδικάζεις μονομιάς..."
 Μπρεχτ

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32323
  • Τελευταία: dondon
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161479
  • Σύνολο θεμάτων: 19232
  • Σε σύνδεση σήμερα: 524
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 23
Επισκέπτες: 446
Σύνολο: 469

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.068 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.