0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Δε θα γράψω κάτι παραπάνω για το θέμα...νομίζω πως ό,τι είχα να πω το εξήγησα και το υποστήριξα όσο μπορούσα καλύτερα. Δεν πιστεύω ότι έγραψα κάτι που είναι αντίθετο με τη φιλοσοφία του νέου αναλυτικού γιατί, με αυτό το σκεπτικό, πες μου Μαίρη, πώς εξηγείς το θέμα με τη Χιονάτη που ζητούσε τρεις διακριτές δραστηριότητες από γλώσσα, μαθηματικά, δημιουργία-έκφραση? Το ότι από μία δραστηριότητα μπορείς να πάρεις αφορμή και να δουλέψεις πολλές γνωστικές περιοχές δεν σημαίνει ότι ξεκινάς και αποφασίζεις να κάνεις τη δραστηριότητα με ένα σύνολο επιδιώξεων από παντού. Αυτό το κάνεις όταν σχεδιάζεις μία θεματική προσέγγιση.Έχεις κάθε δικαίωμα (κι έτσι πρέπει κιόλας!) να εμπιστεύεσαι την καθηγήτριά σου γιατί τότε δεν έχει νόημα να δίνεις τα ωραία σου λεφτουδάκια. Αλλά το τι κατάταξη είχε η συνάδελφος σε ένα διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, εμένα δε μου λέει απολύτως τίποτα. Υπάρχουν κοπέλες έξω, μάχιμες νηπιαγωγοί, αλλά και εδώ μέσα που βρέθηκαν σε "χαμηλότερη" θέση ( ) από εμένα στον πίνακα ή, ακόμα ακόμα, δεν υπήρξαν ποτέ στους περιβόητους "διοριστέους" (αλλά μπήκαν μέσω προϋπηρεσίας), που, προσωπικά, τις θεωρώ κλάσης ανώτερες από μένα και κυριολεκτικά τους βγάζω το καπέλο... Το ότι δουλεύει αυτή τη στιγμή στο ΥΠΕΠΘ επίσης δεν είναι απόδειξη ικανοτήτων αλλά "γερού δοντιού"! (ρίξε μία ματιά στον πίνακα των μονίμων σε σχετικές συζητήσεις...). Όταν περάσεις τη διαδικασία του ΑΣΕΠ, πίστεψέ με, θα αναθεωρήσεις και θα πάψεις να βγάζεις συμπεράσματα για τις γνώσεις ή τις ικανότητες των συναδέλφων ανάλογα με τη σειρά κατάταξης του ΑΣΕΠ. Αυτός ο διαγωνισμός (το έχω ξαναπεί) δεν ξεχωρίζει τους καλύτερους-κανότερους εκπαιδευτικούς. Θα προτιμούσα να υποστηρίξεις την άποψή σου με δικά σου επιχειρήματα παρά να μου πεις θα το κάνω επειδή μου το είπε η καθηγήτρια και άρα είναι σωστό. Σκέψου μόνο ότι θα μπορούσα εγώ να είμαι στη θέση της και να σου έλεγα να γράψεις αυτό που λέω και τώρα. Προφανώς εμένα θα εμπιστευόσουν γιατί θα ήμουν καθηγήτριά σου. Και με την ευκαιρία όλου αυτού (και τελείωνω γιατί...λόγο έβγαλα τελικά! ) να συμπληρώσω, περισσότερο απευθυνόμενη στη U2 που ζήτησε βοήθεια από τις "διορισμένες", ότι αυθεντία δεν είναι κανένας. Προσωπικά θα ήθελα πολύ να ακούσω τη γνώμη όλων, άσχετα από διορισμό ή όχι...
Παράθεση από: maria_sib στις Ιανουαρίου 18, 2009, 12:03:40 amΚαλησπέρα σας.Ας πω και εγώ τη γνώμη μου Θεωρώ πως αν τίθεται ερώτημα σχετικό με κάποιο γνωστικό αντικείμενο ( ας πούμε γλώσσα ), επιβάλλεται καραρχήν το αυτονόητο, να βάλεις τις σχετικές με γλώσσα επιδιώξεις. Τώρα αν προκύψουν και μαθηματικές επιδιώξεις, όπως στο παράδειγμα της συνταγής, δεν νομίζω πως μπορείς να το προβλέψεις κατά την εκκίνηση της δραστηριότητας, άρα θεωρώ κάπως άστοχο να δηλώσεις τις επιδιώξεις για τα μαθηματικά πριν την εφαρμογή. Ωστόσο στο τέλος της περιγραφής της δραστηριότητας, θεωρώ σκόπιμο να αναφέρεις επιγραμματικά όποιες άλλες επιδιώξεις προέκυψαν και σχετίζονται με τα υπόλοιπα γνωστικά αντικείμενα, όπως για παράδειγμα μαθηματικα --> μέτρηση ή αντιστοίχηση υλικών με σκέυη κλπ++φωνω αν και στο συγκεκριμενο με τη συνταγη γνωριζεις οτι θα αναφερθουν και τα μαθηματικα αφου εχουμε υλικα ποσοτητες κτλ και μονο οταν θα δείξεις στα παιδια το βιβλιο και το επεξεργαστειτε παρεα θα ανατρεξετε απο τα περιεχομενα στη σελιδα που ειναι η συνταγη που θα φτιαξετε ( παλι μαθηματικα )
Καλησπέρα σας.Ας πω και εγώ τη γνώμη μου Θεωρώ πως αν τίθεται ερώτημα σχετικό με κάποιο γνωστικό αντικείμενο ( ας πούμε γλώσσα ), επιβάλλεται καραρχήν το αυτονόητο, να βάλεις τις σχετικές με γλώσσα επιδιώξεις. Τώρα αν προκύψουν και μαθηματικές επιδιώξεις, όπως στο παράδειγμα της συνταγής, δεν νομίζω πως μπορείς να το προβλέψεις κατά την εκκίνηση της δραστηριότητας, άρα θεωρώ κάπως άστοχο να δηλώσεις τις επιδιώξεις για τα μαθηματικά πριν την εφαρμογή. Ωστόσο στο τέλος της περιγραφής της δραστηριότητας, θεωρώ σκόπιμο να αναφέρεις επιγραμματικά όποιες άλλες επιδιώξεις προέκυψαν και σχετίζονται με τα υπόλοιπα γνωστικά αντικείμενα, όπως για παράδειγμα μαθηματικα --> μέτρηση ή αντιστοίχηση υλικών με σκέυη κλπ
.......................
Τα πάντα σχετίζονται αφενός μεν με το αναλυτικό πρόγραμμα που χρησιμοποιείς κάθε φορά, αφετέρου με την εκφώνηση του θέματος στις εξετάσεις.Ειδικότερα, σε ένα μοντεσοριανό σχέδιο μαθήματος θα δείτε να αναφέρονται και έμμεσοι στόχοι (επιδιώξεις για να μη σας μπερδέψω) που αφορούν άλλα γνωστικά αντικείμενα και πιθανές πρεκτάσεις (μετά την ολοκλήρωση της δραστηριότητας και που πάλι αφορούν άλλα γνωστικά αντικείμενα) και επέκταση (πάλι μετά την ολοκλήρωση της δραστηριότητας και αφορά το ίδιο γνωστικό αντικείμενο, αλλά με λίγο πιο προωθημένο στόχο).Σε ένα πρόγραμμα Copple & Sigel, όμως, δε θα βρείτε στόχους από άλλα γνωστικά αντικείμενα, παρά μόνο από τις Φ.Ε..Το δεδομένο είναι ότι η γνώση είναι μία ενιαία, όπως και η πραγματικότητα και η κατάτμησή της σε γνωστικά αντικείμενα έχει γίνει καθαρά για λόγους μείωσης της αβεβαιότητας και της ανασφάλειας που διακατέχει τον άνθρωπο απέναντι στην συνθετότητα της ζωής του.Γιαυτό θα έχετε στο νου σας το εξής:Αν αποφασίσετε να κάνετε μια δραστηριότητα, ένας είναι ο βασικός στόχος πάνω στον οποίο χτίζετε τη δραστηριότητα και με βάση τον οποίο θα αξιολογήσετε την όλη διαδικασία. (εξ ου και η διόρθωση της συμβούλου προς τη Sophie, διόρθωση που με βρίσκει σύμφωνη). (Ως τρισμέγιστη αυθεντία άλλωστε... ) Αν αποφασίσετε να συμπεριλάβετε κι άλλους στόχους αυτοί είτε θα πραγματώνονται ταυτόχρονα λόγω της φύσης της γνώσης (γιατί τα γνωστικά αντικείμενα εμπλέκονται μεταξύ τους και στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν διαχωριστικές γραμμές) αλλά δεν τροποποιείτε για χάρη τους τη δραστηριότητα ή θα ακολουθούν ως πιθανές προεκτάσεις του θέματος, που όμως θα αφορούν καινούριες δραστηριότητες που θα ακολουθήσουν αυτήν που περιγράφετε. Τα κουταλάκια που αναφέρθηκαν για παράδειγμα είναι άλλη δραστηριότητα μετά τη συνταγή.Κατά την ταπεινή μου γνώμη ένα πλήρες σχέδιο μαθήματος θα πρέπει να τα περιλαμβάνει όλα, όμως και πάλι παίζει πολύ σημαντικό ρόλο η διατύπωση του θέματος στις εξετάσεις για να επιλέξετε πώς θα κινηθείτε.Σε γενικές γραμμές θα συμφωνήσω πάντως με τη Sophie. Sorry για το μεγάλο ποστ πήρα φόρα πάλι.
επειδη δεν θέλω να εκθεσω περισσοτερα στοιχεια για το ατομο της απλα σου αναφερω οτι δεν εχει ενα απλο και ταπεινο πτυχιο ... απλα σου λεω μονο οτι εχει διδαξει και σε πανεπιστημιο σε τμημα νηπιαγωγων τεσπαντων δεν εχει ειλικρινα καμμια σημασια , εγω προσωπικα παρακαλω να μην συνεχισουμε αυτο το θεμα με το υπουργειο κτλ ειναι εκτος θεματος και δεν σεβομαστε το χωρο...... και φυσικα δεν με στενοχωρησες αν ηταν να στενοχωριεμαι με τετοια τοτε....... ας μιλησουμε για τις δραστηριοτητες γραφει η u2μιλαμε για διαθεματικοτητα, αλλα το τι θα κατακτησουν τα παιδια απο αλλες γνωστικες περιοχες με το περας ΜΙΑΣ προγραμματισμενης δραστηριοτητας, ΔΕΝ το αναφερεις αρχικα ως βασικη σου επιδιωξη. ΔΙΟΡΘΩΣΤΕ ΜΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ.δεν σε διορθωνω γιατι συμφωνω το αναφερεις ομως στις επιδιωξεις μετα τις βασικες
Κοριτσια εγω πιστευω οτι τα πραγματα ειναι μπερδεμενα απο τους ιδιους τους "μεγαλους" που τα εγραψαν!! Αν τους ρωτησεις μπορει να μην ξερουν να σου πουν καν την ουσιαστικη εννοια της διαθεματικοτητας! κι αυτο φαινεται και απο συνεδρια που μιλανε οι ιδιοι! ασε δεν συμφωνον μεταξυ τους!! Το οτι ουτε οι ιδοι δεν ξερουν τι ζητανε φαινεται ακριβως στην εκφωνηση για την χιονατη, ειναι δυνατον να ζητανε τριες δραστηριοτητες μονο απο μαθηματικα γλωσσα και εικαστικα απο τη στιγμη που ι οι ιδοι μιλανε για διαθεματικοτητα?? θα μπορουσαν να γραψουν : γραψτε τρεις διαθεματικες δραστηριοτητες με θεμα το παραμυθι η χιονατη! ή ας ελεγαν φτιαχτε 3 δραστηριοτητες που να βασιζονται ατο παραμυθι και να εχουν αμεσους στοχους απο τα τρια γνωστικα...ή οτιδηποτε αλλο. Καθομαστε και συζηταμε και αναλυουμε (και καλα κανουμε βεβαια!) τη στιγμη που ακουμα και η εκφωνηση των ιδιων αντικρουεται με τα λεγομενα τους! Το να γραψει κανεις μας στον ασεπ πιστευω ειναι πολυ υποκειμενικο...περα απο το διαβασμα της καθεμιας παιζει ρολο και πως θα ναι η εκφωνηση, αν ειναι ξεκαθαρη ή οχι,πως θα την αντιληφθει εκεινη την ωρα αλλα κ σε τι εξεταστη θα πεσει... μου ετυχε, δυο διαφορετικοι καθηγητες να αναλυουν μια παντηση τελειως διαφορετικα. οποτε απο κει και περα η καθεμια κραταει αυτα που εχει καταλαβει, οπως προαναφερθηκε (Φυσικα δεν τα λεω αυτα για να μην αναλυουμε θεματα, αυτο που κανουμε εδω ειναι παρα πολυ σηματικο και βοηθητικο!..απλα στην συγκεκριμενη περιπτωση οι αποψεις ειναι διαφορετικς κ μπερδευουν καπως) και γραφει δομημενα τεκμηριωμενα και ορθα! προσπαθωντας να εφαρμοζει τη θεωρια και τις αρχες διδασκαλιας στην πραξη. Αυτα....συγνωμη αν κουρασα... Καλη επιτυχια σε ολες μας!!!!