*

Ψηφοφορία

Θα έπρεπε τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες να βρίσκονται σε ΝΕΟ τμήμα Ε.Αγωγής;

Ναι
23 (40.4%)
Οχι
17 (29.8%)
Να δημιουργηθούν τμήματα ανάλογα της απόδοσης
11 (19.3%)
Κάτι άλλο
6 (10.5%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 56

Αποστολέας Θέμα: Δημιουργία ξεχωριστών τμημάτων με βάση: Μαθησιακές δυσκολίες ή Απόδοση μαθητών  (Αναγνώστηκε 29805 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος w1red

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 198
  • ..επειδή όλοι είμαστε θύματα, αλλά και θύτες...
    • Προφίλ
Πιστεύετε θα έπρεπε να δημιουργηθεί ένα νέο τμήμα Ειδικής Αγωγής για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες όπως Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής, Υπερκινητικότητα, Δυσλεξία; Στο τμήμα αυτό θα διδάσκουν οι δάσκαλοι-καθηγητές οι οποίοι έχουν την μεγαλύτερη παιδαγωγική κατάρτιση.
Πήρα ευκαιρία γ' αυτήν την δημοσκόπηση από ένα post του someone που λέει "Απλα να σου πω οτι εκτος απο τους ανευθυνους γονεις, υπάρχουν και γονεις που ευχονται να'χαν τη στηριξη μιας δασκαλας,... γονεις που πηγαινουν το παιδι στην ωρα του στο σχολειο, που ΘΕΛΟΥΝ να κλειδωνει η πορτα και μαλιστα καθονται απέξω κι έχουν το νου τους μεχρι να κλειδωσει ή πηγαινουν να ειδοποποιήσουν τον υπεύθυνο που την 'ξεχασε' ανοιχτη... Και τα παιδια τους μαλιστα αγχώνονται μην τυχον και αργησουν το πρωι... Δυστυχως όμως, μαλλον δεν ειμαστε πολλοι......" Μιλάει λοιπόν για τους γονείς και το γενικεύω στα παιδιά που είναι συνεπείς με τις υποχρεώσεις τους. Τα παιδιά που πιστεύω πως νοιώθουν ζημιωμένα από την σημερινή κατάσταση. Μήπως θα έπρεπε αντίθετα να δημιουργηθούν τμήματα με βάση την απόδοση των μαθητών; Θα μπορούσα να γράψω περισσότερα, αλλά δεν θα ήθελα να προκαταλάβω την συζήτηση. Σας παρακαλώ εκφράστε απόψεις όσο το δυνατόν ποιο κοντά στο θέμα.
ΑΣΕΠομαζέματα.. αδικοσκορπίσματα...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
μια γνωστη μου που εχει κανει μεταπτυχιακο ειδικης αγωγης κ διδασκει μου ειπε οτι περυσι στα επαλ υπηρχαν ειδικα τμηματα ειδικης αγωγης. θεωρω οτι αν τα απομονωναμε κ τα βαζαμε σε ξεχωριστη ταξη θα τους εκανε κακο. το θεμα ειναι να ειναι το ιδιο με τα αλλα παιδια κ οχι να τα θεωρουμε ιδιαιτερη περιπτωση. αυτο που κατα την αποψη μου θα ηταν το καλυτερο ειναι να δημιουργηθουν τμηματα ειδικης αγωγης κατι σαν ενισχυτικη διδασκαλια η ακομα καλυτερα κατι σαν το ολοημερο σχολειο του δημοτικου. εκει τα παιδια θα κανουν τα μαθηματα της επομενης μερας δουλευοντας πανω στις δικες τους αναγκες κ αποριες. κατι σαν εξατομικευμενη διδασκαλια. εκτος αυτου να υπαρχει μια εξτρα ωρα την ημερα οπου εκει θα προσπαθουν οι καταρτισμενοι εκπαιδευτικοι να λυσουν τα κενα τους

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
μια γνωστη μου που εχει κανει μεταπτυχιακο ειδικης αγωγης κ διδασκει μου ειπε οτι περυσι στα επαλ υπηρχαν ειδικα τμηματα ειδικης αγωγης. θεωρω οτι αν τα απομονωναμε κ τα βαζαμε σε ξεχωριστη ταξη θα τους εκανε κακο. το θεμα ειναι να ειναι το ιδιο με τα αλλα παιδια κ οχι να τα θεωρουμε ιδιαιτερη περιπτωση. αυτο που κατα την αποψη μου θα ηταν το καλυτερο ειναι να δημιουργηθουν τμηματα ειδικης αγωγης κατι σαν ενισχυτικη διδασκαλια η ακομα καλυτερα κατι σαν το ολοημερο σχολειο του δημοτικου. εκει τα παιδια θα κανουν τα μαθηματα της επομενης μερας δουλευοντας πανω στις δικες τους αναγκες κ αποριες. κατι σαν εξατομικευμενη διδασκαλια. εκτος αυτου να υπαρχει μια εξτρα ωρα την ημερα οπου εκει θα προσπαθουν οι καταρτισμενοι εκπαιδευτικοι να λυσουν τα κενα τους
συμφωνω ΑΠΟΛΥΤΑ !
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος olgalia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1509
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Σϋμφωνα με τα παιδαγωγικά, πάντως, όπου δημιουργήθηκαν τμήματα με βάση την επίδοση (σύστημα Jena -Ιένα) ή το δείκτη νοημοσύνης (σύστημα Mannheim) δημιουργήθηκαν έντονα ψυχολογικά προβλήματα και συναισθήματα μειονεξίας και απόρριψης στα παιδιά με χαμηλή επίδοση ή δείκτη νοημοσύνης, γεγονός που δε συνέβαινε όταν αυτά τα παιδιά ήταν μέσα σε ανομοιογενείς τάξεις παρόλο που είχαν χαμηλότερη επίδοση από τους υπόλοιπους μαθητές.
Μπορείς να δώσεις μόνο αυτό που έχεις και γι αυτό καλά θα κάνεις να προσπαθήσεις να αποκτήσεις κάτι...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος kellykou

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1537
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Σαφεστατα αυτο που στο εξωτερικο ονομαζεται mixed ability classes εχει ως φιλοσοφια και ως πραξη αποδειχθεί ακατάλληλη και προ πολλου ξεπερασμενη (βλ. αυτοεκπληρουμενη προφητεια - οπου σε καταταξω, αυτο θα αποδειχθει ότι θα γίνει).
Η συγχρονη παιδαγωγικη μιλαει για inclusive education δηλαδη ενσωματωση ολων των παιδιων στην κανονικη τάξη (εκτος απο τις πολυ βαριες περιπτωσεις) με παραλληλα εξατομικευμενα προγραμματα, παραλληλες ενισχυτικές τάξεις, συνδιδασκαλίες, βοηθήματα, συνοδούς κ.λ.π.

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Εγώ είμαι υπέρ του χωρισμού των τμημάτων ανάλογα με την επίδοση τοων μαθητών.
Οι καλοί θα προχωρούν περισσότερο στην ύλη, θα εμβαθύνουν σ' αυτή και θα λύνουν πολλές-πολλές ασκήσεις. Δεν θα καθυστερούν εξαιτίας των κενών των αδυνάτων.
Οι λιγότερο καλοί θα καλύψουν τα κενά τους και θα βελτιώσουν την απόδοσή τους. Δεν θα νιώθουν ότι δεν φτάνουν ή δεν προλαβαίνουν τους καλούς.
Δεν είναι θέμα ρατσισμού και κόμπλεξ, είναι θέμα αυτοεκτίμησης, αλληλοσεβασμού και παιδείας.
Εκτιμώ ότι ο εαυτός μου δεν είναι για μαθηματικά υψηλού επιπέδου. Πηγαίνω στο τμήμα των αδυνάτων, καλύπτω τα κενά μου και, συγχρόνως, αφήνω τους καλούς συμμαθητές μου να προχωρήσουν χωρίς να έχουν εμένα να τους καθυστερώ.
Έτσι, νομίζω, ότι θα έπρεπε να είναι τα πράγματα.
Στο σχολείο μιας φίλης μου προσπάθησαν να το κάνουν πράξη, αλλά τα παιδιά αντέδρασαν πίσω από τη λέξη "ρατσισμός"...

Υ. Γ: Να συμπληρώσω ότι μιλάω για μαθήματα κατεύθυνσης...
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος kellykou

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1537
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Aγαπητη συναδέλφισσα αν με βαση καποια αξιολογηση κατέτασσαν τους εκπαιδευτικους αντιστοιχα σε καλούς μέτριους και κακους και τους προτειναν να πάρουν τ'αντιστοιχα τμηματα θα ηταν καλο ως προς τη ψυχολογια σου?  ;)
Το ιδιο πιστευω οτι θα ενιωθαν τα παιδια που μπαινουν στα αντιστοιχα τμηματα, οι οικογενειες τους και ενα ολοκληρο συστημα που θεωρει τη σχολικη επιδοση πρωτευον ζητουμενο και αδιαφορει για τη ψυχοκοινωνικη κατασταση του καθε παιδιου.
Και μη ξεχναμε οτι αυτη την  κατηγοριοποιηση δεν ειναι δυνατον να τη δεχτει μια παιδικη ή εφηβική ψυχη απο τη στιγμη που υπάρχουν οι ψυχολογικες παραμετροι. Και, τέλος, το ψυχοκοινωνικο και το γνωστικο κομματι του παιδιου ειναι στενα συνδεδεμενο. Τα παιδια που νιωθουν καλα με τον εαυτο τους, εχουν και υψηλο αυτοσυναισθημα αρα και καλυτερες επιδοσεις. Η τραυματισμενη ψυχολογια οδηγει και σε χαμηλη σχολικη επιδοση

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Συμφωνώ απόλυτα με την kellykou για την αυτοεκπληρούμενη προφητεία, το βλέπω στην πράξη καθημερινά. Ας μην ξεχνάμε ότι ανάμεσα στους στόχους του σχολείου είναι και η ομαλή κοινωνικοποίηση των μαθητών. Μερικές φορές θυσιάζουμε τα πάντα στο βωμό της γνώσης (για να μην πω της παπαγαλίας των πανελληνίων) και ξεχνάμε ότι, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του υπουργείου για το αντίθετο, στόχος μας είναι να βγάλουμε Ανθρώπους, με το Α κεφαλαίο. Και ας ξεκολλήσουμε επιτέλους με αυτό το φετιχισμό της ύλης. Ας διδάξουμε λιγότερα σε ένα σχολείο που οι μαθητές θα μαθαίνουν πως να μαθαίνουν αυτά που οι ίδιοι θέλουν να μαθαίνουν με βάση τα δικά τους κριτήρια και όχι τα δικά μας.

Αποσυνδεδεμένος w1red

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 198
  • ..επειδή όλοι είμαστε θύματα, αλλά και θύτες...
    • Προφίλ
Αξιαγάπητη kellykou, πιστεύεις πως παιδιά που θέλουν αισθητά περισσότερο χρόνο για να τα καταφέρουν νοιώθουν καλά με τον εαυτό τους; Έρευνες έχουν δείξει πως φτωχοί οι οποίοι μένουν πολύ κοντά σε πάμπλουτους ανθρώπους, έχουν αισθητά μικρότερο μέσο όρο ζωής από φτωχούς που ζουν ανάμεσα σε φτωχούς. Η διαφορά εντοπίζεται στην ψυχολογία. Όταν έχει κάποιον πάμπλουτο δίπλα του, τότε και ο μικρομεσαίος, νοιώθει φτωχαδάκι. Αλήθεια το έχετε νοιώσει ποτέ αυτό όταν ένα αμάξι των 300,000 ευρώ σας προσπερνάει; Όταν ένα παιδί λοιπόν βλέπει πως ανήκει στα 5-6 άτομα από τα 25-30 τα οποία έχουν μόνιμα μια απορία και τελικά ντρέπονται να ρωτάνε συνέχεια, τελικά τα παρατάνε, αδιαφορούν, μιλάνε για κάτι άσχετο. Το να βρίσκονται σε μικτές τάξεις, δεν τους κάνουν να νοιώθουν πλούσιοι, αλλά ακόμα φτωχότεροι!
ΑΣΕΠομαζέματα.. αδικοσκορπίσματα...

Αποσυνδεδεμένος w1red

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 198
  • ..επειδή όλοι είμαστε θύματα, αλλά και θύτες...
    • Προφίλ
 Τα επιπλέον μαθήματα στο τέλος του σχολείου βοηθάνε, αλλά δεν λύνουν το πρόβλημα. Την επόμενη μέρα, για άλλη μια φορά θα περάσουν 45 λεπτά σύγχυσης, ημιμάθειας και αποριών. Όσον αφορά την αυτοεκπληρούμενη προφητεία, πόσο πιστεύει κάποιος καθηγητής πως θα βοηθήσει έναν μαθητή με δυσκολία να βελτιωθεί, αλλά παράλληλα θα βοηθήσει και τον συνεπή με τις υποχρεώσεις του, μαθητή ο οποίος τα καταφέρνει; Πόσοι καθηγητές το καταφέρνουν; Πόσοι τα παρατάνε και επικεντρώνονται στους "μέτριους-καλούς" μαθητές; Πόσοι παρατάνε τους "καλούς" και από ευαισθησία ασχολούνται μόνο με τους "αδύναμους"; Και όταν μιλάμε για μαθησιακές δυσκολίες, πιστεύω πως πρέπει να έχεις ειδίκευση, να γνωρίζεις πως να βοηθήσεις στην κατάκτηση των στόχων και πως δεν μπορούμε όλοι μας να τα καταφέρουμε.
ΑΣΕΠομαζέματα.. αδικοσκορπίσματα...

Αποσυνδεδεμένος w1red

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 198
  • ..επειδή όλοι είμαστε θύματα, αλλά και θύτες...
    • Προφίλ
Γράφεις πως "αυτη την  κατηγοριοποιηση δεν ειναι δυνατον να τη δεχτει μια παιδικη ή εφηβική ψυχη απο τη στιγμη που υπάρχουν οι ψυχολογικες παραμετροι.". Πιστεύεις πως δεν υπάρχει ήδη κατηγοριοποίηση; Πίστευα πως τα ακριβά αμάξια, απλά είναι ποιο γρήγορα από τα καθημερινά. Όταν όμως οδήγησα κάποιο, τότε δεν σου κρύβω πως σοκαρίστικα και το ωραίο αμαξάκι μου το ένοιωθα κουβά. Στην πράξη; Τι μπορείς να κάνεις στην πράξη για να πετύχεις σε ένα μικτό τμήμα να καλύπτεις τα κενά των "αδύνατων" μαθητών αλλά και να εμβαθύνεις στην ύλη, αλλά και να την προχωρήσεις για τους "δυνατούς" μαθητές, όπως πολύ σωστά θέτει η bikini; Όταν καλύπτεις τις βασικές γνώσεις, και προσπαθείς μόνο για αυτό, τότε όλοι οι μαθητές νοιώθουν πως τα έχουν καταφέρει σχετικά καλά. Όταν εμβαθύνεις στον ίδιο χρόνο και παίρνεις δύσκολες διαδρομές και προεκτάσεις, τα παιδιά που χρειάζονται χρόνο, καταλαβαίνουν πως ποτέ "δεν θα μάθουν όσα πρέπει" και έχουν μεγάλο πρόβλημα.
ΑΣΕΠομαζέματα.. αδικοσκορπίσματα...

Αποσυνδεδεμένος w1red

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 198
  • ..επειδή όλοι είμαστε θύματα, αλλά και θύτες...
    • Προφίλ
Elrana, μήπως στόχος μας είναι να βγάλουμε και άτομα με κριτική σκέψη; Άτομα που δεν μαθαίνουν μόνο τα βασικά, αλλά εμβαθύνουν; Δεν μαθαίνουν μηχανικά να δίνουν μια απάντηση, αλλά καταλαβαίνουν το τι λένε και για ποιο λόγο; Πως ακριβώς θα τα πετύχω όλα αυτά, εγώ ο "ανειδίκευτος" εκπαιδευτικός μέσα σε ένα μικτό τμήμα, με όλα τα παιδιά; Γνωρίζεις πολλούς που το κάνουν αυτό; Εγώ προσωπικά κανέναν. (Ούτε εγώ τα καταφέρνω)
ΑΣΕΠομαζέματα.. αδικοσκορπίσματα...

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
να ρωτησω κατι βρε παιδια: στη κοινωνια που ζουμε, εχουμε ολοι τον ιδιο δεικτη νοημοσυνης και ευφυιας?
μηπως να χωριστουμε και μεις σε "ομαδες"?

σοβαρα μιλαμε τωρα? η σχολικη ταξη δεν ειναι μια μικρογρογραφια της κοινωνιας μας με

 καλους,κακους,ελληνες,ξενους,αγορια,κοριτσια,ωριμα,ανωριμα,επιδεκτικα μαθησεως,ανεπιδεκτα μαθησεως,,αστερια,λιγο μεγαλυτερους,λιγο μικροτερους,κακομαθημενους,καλομαθημενους,τεμπελήδες,εργατικους,πλουσιους,φτωχους ,ειλικρινεις,ψευτες,σοβαρους,πλακατζιδες,με προβληματα ψυχολογικα,χωρις προβληματα ψυχολογικα,με ανεση στην επικοινωνια, χωρις ανεση στην επικοινωνια,ευστροφους,αργοστροφους,καλα ντυμενους,φτωχα ντυμενους,εσωστρεφεις,εξωστρεφεις κλπ κλπ

μηπως να τους ομαδοποιησουμε κατα κατηγορια? θα διοριστουμε ολοι τοτε να΄σται σιγουροι αφου οι ταξεις θα υπερδιπλασιαστουν!

"για Λακεδαιμονιους θα μιλαμε τωρα?"
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος rozy4

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3907
  • Η ζωή είναι ωραία φιλαράκο
    • Προφίλ
η αυτοεκπληρούμενη προφητεία είναι εν μέρει μύθος γιατί όσο και αν θέλει κάποιος, όσο και αν πιστεύουν σε αυτόν οι δάσκαλοι και οι γονείς του, όταν ο πήχυς είναι ψηλότερα από τις δυνατότητές του ποτέ δεν θα καταφέρει να τον ξεπεράσει.
το πρώτο λοιπόν είναι να δούμε πώς τους μαθησιακούς στόχους τους προσαρμόζουμε και σε κάθε μαθητή ξεχωριστά. Φυσικά στην πράξη αυτό είναι πολύ δύσκολο και δυσκολεύει ακόμη περισσότερο από το γεγονός ότι τα προϋπάρχοντα κενά δημιουργούν χρόνο με το χρόνο ένα ανυπέρβλητο τείχος.
Αν όμως οι διορθωτικές κινήσεις δεν είναι χρονικά σύμφωνες με την παρουσίαση των αδυναμιών και των κενών, τότε τον χάσαμε το μαθητή. Ο διαχωρισμός λοιπόν των μαθητών στο λύκειο δεν έρχεται ουσιαστικά να διορθώσει το πρόβλημα.
Η γνώμη μου είναι τα 20μελή τμήματα, η 55΄διδακτική ώρα και η μεγαλύτερη επαγρύπνηση και έγκαιρη παρέμβαση από πλευράς μας μπορούν να βοηθήσουν ώστε να εξομαλυνθούν οι ακραίες διαφορές μέσα στην τάξη.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32292
  • Τελευταία: johntsoum
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159736
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 380
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 344
Σύνολο: 344

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.105 δευτερόλεπτα. 37 ερωτήματα.