Σύνολο ψηφοφόρων: 56
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Παράθεση από: dimstella στις Μάρτιος 25, 2009, 09:57:48 μμΟποιαδήποτε κατηγοριοποίηση των μαθητών με κριτήρια όπως, απόδοση, ευφυϊα, μαθησιακές δυσκολίες, κλπ, είναι απλώς ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ και μου κάνει τρομερή εντύπωση πως έχουν ήδη γραφεί 5 σελίδες στο topic, με απόψεις συναδέλφων, οι οποίοι προσπαθούν να βρούν την "χρυσή τομή"...................................................................................Δεν αφορά εμένα, μια και ήμουνα απολύτως σαφής από το πρώτο κιόλας μήνυμα ότι διαφωνώ με τους διαχωρισμούς σε επίπεδα για όλα τα μαθήματα και κυρίως μέχρι το Λύκειο , αλλά αφείλω για την οικονομία της κουβέντας να πω ότι : α) Την κατηγοριοποίηση με βάση το εισόδημα,την ευφυία ,την ικανότητα κλπ δεν θυμάμαι να την πρότεινε κανένας . Πιθανόν να εκφράστηκε κάποιος προβληματισμός για πιθανά οφέλη στην περίπτωση του διαχωρισμού με βάση την επίδοση, αλλά απαντήθηκε ότι η επίδοση αλλάζει από μέρα σε μέρα ή δάσκαλο σε δάσκαλο και δεν μπορεί να επιβληθεί στο μαθητή ως κάτι μόνιμο. Ωστόσο ο προβληματισμός βοηθάει το διάλογο και δεν αποτελεί τίποτα το ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ(λέξη που δεν χρησιμοποιείται σε διάλογο , όσο και να διαφωνεί κανένας με τον συνομιλητή του). β) Οι κατευθύνσεις στην Β΄η Γ' Λυκείου δεν είναι μερικός διαχωρισμός ; Προφανώς είναι και καλά κάνει και είναι . Τα μουσικά, αθλητικά κλπ σχολεία δεν είναι διαχωρισμός ;Δεν πάνε εκεί οι μαθητές που είναι πιο ''καλοί '' στη μουσική ή την αθλητισμό ; Φυσικά και είναι. Είναι '' .... τομή '' , όχι ίσως '' χρυσή τομή '', μια και ούτε και γω ξέρω πως είναι αυτή. Επομένως την πολιτεία την ενδιαφέρει και αυτός ο τομέας , αλλά δεν μπορεί να προχωρήσει με σωστά βήματα και σε άλλες καινοτομίες, διότι πρέπει ... να πληρώσει και τέτοια διάθεση δεν υπάρχει. γ) Μια παιδεία και ένα σχολείο που ξεκινά από το Δημοτικό και τελειώνει στην Γ ΄Λυκείου, χωρίς να λαμβάνει υπόψιν τις κλίσεις , τις ιδιαιτερότητες , τις αδυναμίες ή τα χαρίσματα των μαθητών είναι μια κακή παιδεία, μια ισωπεδωτική , κουρελισμένη και αναποτελεσματική παιδεία που κυρίως στερεί τη γνώση από τους μαθητές των λαϊκών κυρίως οικογενειών και στρωμάτων.(Τα έχω γράψει αυτά σε άλλα μηνύματα προς συντρόφους -πολιτικά εννοώ - που δεν έχουν καταλάβει ακόμα τι είναι αριστερή άποψη για την παιδεία και επιμένουν σε αναχρονιστικές αντιλήψεις που δεν τις εφάρμοσαν ούτε σοσιαλιστές , ούτε άλλοι - αν υπήρξαν άλλοι !). Θωρώ πως στο μέλλον ένα καλό σχολείο, πέρα από τα άλλα , θα είναι αυτό που θα δίνει στο μαθητή δυνατότητες επιλογής και δεν θα του επιβάλει τα πάντα .Αναφέρομαι για το γυμνάσιο και πάνω.Για παράδειγμα , επιλογή είναι να μπορεί να μαθαίνει περισσότερα μαθηματικά ή φυσική ή αρχαία ή μουσική , αν σε αυτούς τους τομείς έχει περισσότερο ταλλέντο ή διάθεση ακόμα.Και αυτό με τη θέσπιση μέσα στο πρόγραμμα σπουδών μιας δίωρης ζώνης που θα είναι πολύ σωστά σχεδιασμένη . Ο βασικός όμως άξονας των μαθημάτων - ας τα πω '' γενικής παιδείας '' - πρέπει να γίνεται με κριτήριο διαχωρισμού σε τμήματα μόνο την απόλυτη αλφαβητική σειρά, όπως γίνεται σήμερα(αν και έντεχνα μερικά σχολεία την καταστρατηγούν).Αυτή τη θέση μου την εξήγησα στο πρώτο μήνυμα. Αν ωστόσο προκύψουν νέα στοιχεία που πείθουν για κάτι καλύτερο, είμαι έτοιμος να το ξανασκεφτώ. Μπάμπης
Οποιαδήποτε κατηγοριοποίηση των μαθητών με κριτήρια όπως, απόδοση, ευφυϊα, μαθησιακές δυσκολίες, κλπ, είναι απλώς ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ και μου κάνει τρομερή εντύπωση πως έχουν ήδη γραφεί 5 σελίδες στο topic, με απόψεις συναδέλφων, οι οποίοι προσπαθούν να βρούν την "χρυσή τομή"...................................................................................
Οσο καλές προθέσεις και να έχει κάποιος, η κατηγοριοποίηση των μαθητών με οποιοδήποτε κριτήριο, θα μεταφέρει αργά η γρήγορα μέσα στο σχολείο τον ταξικό-κοινωνικό διαχωρισμό που συναντούμε (και βιώνουμε) στην κοινωνία. Οσο για την κατηγοριοποίηση η οποία ήδη υπάρχει (κατευθύνσεις, αθλητικά σχολεία, κλπ), πολύ σωστά ειπώθηκε, οτι εδώ ο μαθητής επιλέγει ελεύθερα με βάση τις προτιμήσεις του.
.....................Οσο καλές προθέσεις και να έχει κάποιος, η κατηγοριοποίηση των μαθητών με οποιοδήποτε κριτήριο, θα μεταφέρει αργά η γρήγορα μέσα στο σχολείο τον ταξικό-κοινωνικό διαχωρισμό που συναντούμε (και βιώνουμε) στην κοινωνία. Οσο για την κατηγοριοποίηση η οποία ήδη υπάρχει (κατευθύνσεις, αθλητικά σχολεία, κλπ), πολύ σωστά ειπώθηκε, οτι εδώ ο μαθητής επιλέγει ελεύθερα με βάση τις προτιμήσεις του.