*

Ψηφοφορία

Θα έπρεπε τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες να βρίσκονται σε ΝΕΟ τμήμα Ε.Αγωγής;

Ναι
23 (40.4%)
Οχι
17 (29.8%)
Να δημιουργηθούν τμήματα ανάλογα της απόδοσης
11 (19.3%)
Κάτι άλλο
6 (10.5%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 56

Αποστολέας Θέμα: Δημιουργία ξεχωριστών τμημάτων με βάση: Μαθησιακές δυσκολίες ή Απόδοση μαθητών  (Αναγνώστηκε 29789 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Η αλλαγή ξεκινά σήμερα από εσένα, από εμένα, από όλους όσους έχουν βαθιά πεισθεί ότι αυτό που σύμβαίνει δεν είναι αρκετό ούτε ποιοτικό. Αυτά που μπορείς να κάνεις στην τάξη σου, οι συζητήσεις με τους συναδέλφους σου και οι διεκδικήσεις όλων μας θα αλλάξουν την κατάσταση. Χαίρομαι που είδες την ευρύτερη εικόνα, γιατί πράγματι δεν υπάρχει τίποτα έτοιμο και παραδεισένιο. Πρέπει να παλεύουμε και για τα αυτονόητα. Γιατί στη ζωή του ανθρώπου και στην επιστήμη δεν υπάρχουν αυτονόητα. Τα πάντα αλλάζουν και πρέπει να αλλάζουμε κι εμείς ανάλογα.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 27, 2009, 09:09:46 πμ από Ritalamp »
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος happiness

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 19 - Μηχ. Η/Υ & Πληρ. - ΠΠ
    • Προφίλ
Συνάδελφοι γιατί το κουράζουμε;
Μικτά τμήματα, έως 12 παιδιά ανά τάξη. (και όχι το συμβιβαστικό 20 της ΟΛΜΕ)
υπάρχει κανένας που θα έχει πρόβλημα να ανταπεξέλθει στις διαφορετικές απαιτήσεις των παιδιών σε αυτή την περίπτωση; Εάν είναι να "κουραζόμαστε" για να διεκδικήσουμε κάτι, ας διεκδικούμε αυτό, που σίγουρα θα ανεβάσει το επίπεδο της παιδείας, αντί να αναρωτιόμαστε για την εφαρμογή ενός μέτρου (διαχωρισμός ανά επίδοση) που είναι αμφιλεγόμενο.

Και εκτός από αμφιλεγόμενο είναι και ανεφάρμοστο. Διότι τίθεται το πρακτικό ζήτημα: πως θα γίνει ο διαχωρισμός; απόλυτα με βάση την βαθμολογία; (δλδ ένα τμήμα για παιδιά του 15-20, ένα για 10-15, ένα για 5-10 και ένα για 0-5) ή σχετικά με βάση την απόδοση του συνόλου των παιδιών; (δλδ κατατάσουμε όλα τα παιδιά μιας τάξης με βάση τον βαθμό τους και μετά διαιρούμε δια 4. Το 1/4 με την μεγαλύτερη βαθμόλογία κάνει ένα τμήμα, το επόμενο 1/4 άλλο τμήμα κτλ).
Διότι εάν ακολουθηθεί ο πρώτος τρόπος, θα κλείσουν ένα σωρό σχολεία στις ακριτικές περιοχές. Διότι που θα βρεθούν 22 παιδιά με βαθμό 15-20 (ή 0-5) σε σχολείο που έχει λιγότερα από 50 παιδιά ανά τάξη; Θα πρέπει αναγκαστικά να "συμπτιχθούν" σχολεία.
Εάν ακολουθεί ο δεύτερος τρόπος τότε δεν θα γίνουν ανακατατάξεις στα σχολεία, αλλά χάνεται το όποιο πλεονέκτημα του μέτρου, καθώς σε ένα σχολείο με χαμηλό μέσο όρο βαθμολογίας, το "καλύτερο" 1/4 μπορεί να περιλαμβάνει παιδιά με βαθμούς από 12-20, το οποίο είναι ουσιαστικά ανομοιόμορφο.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
απορω, γαιτι καποιοι συναδελφοι επιμενουν στο διαχωρισμο των μαθητων σε ταξεις αναλογα με την επιδοση!!!
που το διαβασαν? το θεμα δεν ειναι μονο πρακτικο αλλα και κοινωνιολογικο,ψυχολογικο.
αποκταμε ολοι τις ιδιες γνωσεις στο ιδιο βαθμο και μετρο? εχουμε ολοι τα ιδια ενδιαφεροντα? αφιερωνουμε ολοι τις ιδιες ωρες για μελετη? αφομοιωνουμε ολοι τα ιδια πραγματα ταυτοχρονα?

Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος someone

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 100
    • Προφίλ
Σαν γονιός, θα συμφωνήσω με τη happiness για μικρότερα τμηματα που θεωρω ότι θα δίνουν την ευκαιρία στον εκπαιδευτικό να ασχολείται περισσότερο και καλυτερα με κάθε παιδι...
Και αν μπορω να κανω ένα σχολιο - ας υποθεσουμε ότι ειναι παιδαγωγικά σωστός ο διαχωρισμος με βαση αποδοση του μαθητη και ας υποθεσουμε οτι εφαρμοζεται.
Φαντάζεστε τι θα γινόταν?
Οι δάσκαλοι δεν θα ήθελαν τα 'δυσκολα' τμηματα (εδω αυτη τη στιγμη υπαρχουν 2-3 δυσκολα παιδια σε ένα τμημα των 16 και δεν βρισκεται δάσκαλος για να του το 'φορτωσουν' - και το λεω απο προσωπικη εμπειρια),
Οι γονεις θα έστελναν τα παιδια σε ιδιαίτερα ήδη απο το νηπιαγωγειο, για να προχωρησουν και να μπορουν να μπουν στο 'καλο' τμημα,
και άλλα χαριτωμενα.....
Και τα μονα χαμενα απο την όλη κατάσταση θα ήταν τα παιδια.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Επειδή με προβλημάτισε το θέμα για πολλοστή φορά, ψάχνοντας ανακάλυψα (με πολύ μεγάλη καθυστέρηση βεβαια) αυτό το topic εδώ στο forum. Διάβασα αρκετές απόψεις που ολες είναι ενδιαφέρουσες και σεβαστες!

Επειδή η θεωρία μερικές φορές διαφέρει απο την πράξη, θα ήθελα να μου πείτε την άποψή σας για το εξής:

Διδάσκω Μαθηματικά στην Γ Λυκείου κατεύθυνση.
Εχω μια ομάδα άριστων μαθητών που πάνε για βαθμό πανω απο 18 στις πανελλήνιες
Εχω μια ομάδα μαθητών με πολλές δυσκολίες που δεν γνωρίζουν βασικά πράγματα απο προηγούμενες τάξεις.
Εχω μια ομαδα μαθητών που ήταν θεωρητική στην Β τάξη, και το μετανιωσαν και άλλαξαν σε θετική φέτος, και έχουν επίσης πολλά κενά!
Εχω μια ομαδα μαθητών με κενα απο το Γυμνασιο ακόμα, αλλά θα ήταν ευχαριστημένα αν εγραφαν ένα 10 για να μπουν σε κάποιο ΤΕΙ της προτιμησής  τους
Να σημειώσω ότι ΟΛΟΙ οι παραπάνω θέλουν να μάθουν και δεν είναι κανενας αδιαφορος.


Στο διάλειμμα έχουν έρθει κατα καιρούς μαθητές να με βρουν από όλες τις "ομάδες". Τι μου λένε;
-"Κύριε δεν καταλαβαίνουμε τίποτα. Αυτα που κάνετε μας φαίνονται Κινέζικα και τα καταλαβαίνουν μόνο οι άριστοι που πάνε για 19", θα μου πουν οι μετριοι και οι αδυναμοι.
-"Κύριε δεν μπορουμε να καθόμαστε να ακουμε αυτονόητα πραγματα και να καθυστερουμε επειδή κάποιοι εχουν κενά. Ας διάβαζαν τα προηγουμενα χρονια. Ας προσεχαν. Ξεχνάτε οτι δίνουμε Πανελληνιες σε λίγους μήνες; Σας παρακαλούμε να μας κανετε μαθημα στο πνεύμα των Πανελληνίων", θα μου πουν οι καλοί-άριστοι.

Πως θα κάνω το μάθημά μου βοηθώντας και ικανοποιώντας ΟΛΟΥΣ τους μαθητές;
Θα ήθελα μια πολύ συγκεκριμένη απάντηση παρακαλώ, για τον τρόπο που θα πρέπει να διδάξω αυριο το πρωι που θα μπω στην τάξη.
Και επειδή ακριβώς κανένας δεν είναι χαβαλες από τους μαθητές αυτούς, θα πρέπει ο τρόπος που θα μου προτείνετε να διδάξω αύριο το πρωι να τους ικανοποιεί ΟΛΟΥΣ! Έστω και μια ομάδα να μην είναι ευχαριστημένη, ο τρόπος σας θα έχει αποτύχει.
Θέλω κάτι που να εφαρμόζεται στην πράξη και όχι τι λενε οι θεωρίες του Piaget και του Vigotsky.

Συνάδελφοι, πιστεύω οτι πρέπει να δουμε στην πράξη τι αποδίδει καλύτερα, και ότι θα πρέπει να ρωτήσουμε τα ίδια τα παιδιά τι θα ήθελαν!
Θα είχε ενδιαφέρον αυτή η ψηφοφορία να τεθεί σε ένα forum μαθητών και όχι καθηγητών.
Να δουμε τα παιδιά τι θέλουν, τι θεωρούν καλύτερο για τα ίδια, για την απόδοσή τους και αν εναν διαχωρισμό με βαση τις γνωσεις τους θα το θεωρουσαν ρατσιστικό ή αν αντίθετα θεωρούν ότι θα βοηθούσε μαθητές του 5 να πάνε στο 10.
Και νομίζω οτι ήδη έχουν απαντήσει όταν έρχονται και μου λένε αυτά που ανέφερα στο διάλειμμα...

ΨΗΦΙΖΩ ΛΟΙΠΟΝ: ΟΤΙ ΠΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΘΕΩΡΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΤΟΥΣ!
Αυτό δεν είναι και το ζητούμενο στο κάτω κάτω;
Και για να γίνω πιο σαφής όταν λέω "ότι πουν οι μαθητές", εννοώ ότι ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ θα επιλέγουν αν θέλουν να μπουν σε τμήμα ομοιογενές όσον αφορά το επίπεδο ή όχι.
Αν κάποιος είναι μαθητής του 5 και νιώθει ότι υφίσταται ρατσισμό με το να μπει σε τμήμα με αδύνατους μαθητές, φυσικά και θα μπορεί να μπει στο τμήμα με μαθητές του 20 και ας μην καταλαβαίνει τίποτα. Τότε άραγε δεν θα νιώθει ρατσισμό όταν ο καθηγητής θα τον "αγνοεί" και δεν θα του απευθύνει ερωτήσεις ποτέ γιατί θα είναι αδύνατον να απαντήσει; Και αυτό ρατσισμός δεν είναι;

Αλήθεια, γιατί όλες οι ταμπέλες των φροντιστηρίων αναγράφουν "Ολιγομελή και Ομοιογενή τμήματα" και όλοι τρέχουν σε αυτά γιατί στο σχολείο δεν μπορει να γίνει σωστή δουλειά;

Τέλος πάντων, "ότι θέλει ο μαθητής"!
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 01, 2017, 11:25:41 μμ από killbill »

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4124
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Υπό ιδανικές συνθήκες αυτό μόνο με μάθημα σε ομάδες θα μπορούσε να προσεγγιστεί. Δηλαδή γίνεται η παράδοση από τον καθηγητή και μετά κάθε ομάδα με την καθοδήγησή του επιλύει διαφορετικές ασκήσεις ανάλογα με το επίπεδο και τους στόχους των μελών της. Αυτό όμως προϋποθέτει κάποιον χρόνο που φαντάζομαι ότι δεν υπάρχει σε αυτές τις τάξεις....

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Ακριβώς! Έτσι όμως σε κάθε μάθημα θα λύνεις το πολύ 1 ή 2 ασκήσεις αφού θα έχεις να επιβλέψεις και να ασχοληθείς με πολλές διαφορετικές.
Αντίθετα, όταν το τμήμα είναι ομοιογενές και είναι όλοι στο ίδιο επίπεδο θα λύσεις πολύ περισσότερες σε 1 διδακτική ώρα.

Το έχω δοκιμάσει και αυτό, και κυλησε η 1 διδακτική ώρα λύνοντας 1 μόνο άσκηση για κάθε ομάδα, αφού είχα να επιβλέψω 4-5 ομάδες με διαφορετική άσκηση στην κάθε μία!

Λέτε να είναι χαζά τα φροντιστήρια που έχουν ταμπέλα "ομοιογενή τμήματα"; Αυτό επιζητούν και οι γονείς. Το παιδί τους, αν είναι άριστο,  να είναι σε τμήμα με άριστους και όχι με άσχετους!
Καλά τα λέει ο Piaget αλλά δεν νομίζω ότι ο Piaget μπήκε ποτέ σε τάξη 25 ατόμων να διδάξει Μαθηματικά για Πανελλήνιες και να έχει και μαθητές του 20 και μαθητές του 5 και να πρέπει να βγάλει έναν μεγάλο όγκο ύλης σε συγκεκριμένο διάστημα.

Τα περι "χωρίζω το τμήμα σε ομάδες και κάθε ομάδα δουλεύει χωριστά", δουλεύει στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό και σε μαθήματα όπως καλλιτεχνικά και μουσική. Στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης, ...άστο καλύτερα

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4124
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Αυτό το πρόβλημα υπάρχει από τη στιγμή που παριστάνουμε ότι θέλουμε λύκειο γενικής παιδείας αλλά ταυτόχρονα θεωρούμε αυτονόητη και την εντατική προετοιμασία για σκληρές εξετάσεις. Αυτά τα δύο δεν συμβαδίζουν και δεν κατσλαβαίνω και γιατί χρειάζεται να συμβαδίσουν. Η γενική παιδεία μπορεί να σταματά μετά την Α ή Β Λυκείου και να σκολουθούν 1-2 χρόνια εντατικής δουλειάς φροντιστηριακού τύπου στο επίπεδο που ο κάθε μαθητής επιθυμεί. Νομίζω ότι τέτοια συστήματα υπάρχουν σε άλλες χώρες, δεν χρειάζεται να εφεύρουμε τον τροχό.

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Συμφωνώ με Έσπερος!
Μην ξεχνάτε ότι πριν λίγα χρόνια οι Πανελλήνιες ήταν υποχρεωτικές και μάλιστα ο βαθμός απολυτηρίου καθορίζονταν από αυτές! Έλεος! (ήταν η εποχή που βάζαμε 20 στους αδύνατους μαθητές γιατί θα έγραφαν 0 στις Πανελλήνιες, προκειμένου να πάρουν απολυτήριο).
Θέλουμε Γενικό Λύκειο, όμως όλοι θα δώσουν Πανελλήνιες.
Αφού το κατάλαβαν αυτό μετά από χρόνια, κάπως διορθώθηκαν τα πράγματα. Η επίδοση στις Πανελλήνιες δεν καθορίζει πλέον τον βαθμό του απολυτηρίου, και οι Πανελλήνιες έγιναν προαιρετικές.
Εχει παραμείνει όμως ένα αγκάθι. ΟΛΟΙ παρακολουθούν μαθήματα κατεύθυνησης, ακόμα και όσοι δεν θα δώσουν Πανελλήνιες! Ελπίζω αυτό να διορθωθεί.

Στο θέμα μας. Γιατί πάνε φροντιστήριο τα παιδιά; Αν τα ρωτήσετε, οι κυριότεροι λόγοι είναι:
1) Είμαι μαθητής του 19 και θέλω μόνο μάθημα υψηλού επιπέδου, κάτι που στο σχολείο δεν γίνεται γιατί υπάρχουν και πολλοί αδύνατοι μαθητές και ο καθηγητής πολλές φορές καθυστερεί εξηγώντας τους πράγματα που για μένα είναι αυτονόητα.
2) Είμαι μαθητής του 5, και στο σχολείο δεν καταλαβαίνω τίποτα, αφού ο καθηγητής κάνει το μάθημα κυρίως για αυτούς που θα δώσουν Πανελλήνιες και είναι άριστοι, και δεν θα κάτσει να μου εξηγήσει εμένα τα κενά που έχω από το Γυμνάσιο
3) Χάνονται πολλές ώρες μαθήματος στο σχολείο.

Το (3) είναι μια άλλη ιστορία. Τα (1) και (2) αφορούν ακριβώς το μειονέκτημα που έχει μια μεικτή τάξη με μαθητές διαφορετικών επιδόσεων.

Αλήθεια, πείτε μου, πόσες φορές σας ρώτησε κάτι ένας πολύ αδύνατος μαθητής και απαντήσατε "μείνε λίγο στο διάλειμμα να στο εξηγήσω" γιατί δεν θέλατε να καθυστερήσατε την ροή του μαθήματος επειδή αυτό που ρώτησα ήταν κενό του μαθητή που είναι προφανές για τους καλούς μαθητές;
Αν το είπατε, τότε είστε "οπαδοί" του ότι καλύτερο θα ήταν οι τάξεις να ήταν χωρισμένες σε επίπεδα.
Αν δεν το είπατε ποτέ και κάτσατε και διακόψατε το μάθημα να του εξηγήσετε πως κάνουμε πρόσθεση, τότε είστε υποστηριχτές ότι οι τάξεις πρέπει να είναι ανομοιογενείς!

Διάβασα παραπάνω ότι "μα η ίδια η κοινωνία μας είναι ανομοιογενής. θα ήταν ρατσιστικό να χωρίσουμε τις τάξεις σύμφωνα με τις επιδόσεις. θα νιώσει άσχημα ο μαθητής".
Απαντώ:
1) ακόμα πιο ρατσιστικό θα είναι όταν δεν θα ασχοληθείς στη ανομοιογενή τάξη που υποστηρίζεις, με τους αδύνατους μαθητές γιατί θα σε καθυστερήσουν και θα δυσαρεστήσεις τους καλούς μαθητές.
2) ακόμα πιο ρατσιστικό θα είναι όταν εσύ θα λύνεις Πανελλαδικά θέματα στην τάξη, και θα βλέπεις τους αδύνατους μαθητές που δεν θυμούνται πως γίνεται η πρόσθεση και δεν θα μπορείς να κάνεις τίποτα για αυτούς.
3) ακόμα πιο ρατσιστικό θα είναι όταν θα έρθει στο διάλειμμα ο μαθητής και θα σου πει "κύριε εγώ έχω κενά από το δημοτικό ακόμα βοηθείστε με να μπορέσω να γράψω ένα 6 στις Πανελλήνιες τουλάχιστον" και εσύ δεν θα μπορείς.

Ρώτησε πιο πάνω κάποιος "και ποιός θα κρίνει το πως θα γίνει ο διαχωρισμός των μαθητών σε τμήματα;"
Απαντώ: Οι ίδιοι οι μαθητές! Κάθε μαθητής θα επιλέγει αν είναι καλύτερο για αυτόν να πάει στο δυνατό ή στο αδύνατο τμήμα. Πιστεύω όλοι θα το δεχθούν και με χαρά! Και θα μπορεί ο μαθητής και μέσα στη χρονιά αν νιώσει ότι μπορεί να πάει στο δυνατό τμήμα, να πάει, και αντίθετα αν νομίζει ότι έχει χάσει την μπάλα στο δυνατό τμήμα, να πάει στο αδύνατο.
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 03, 2017, 09:15:26 πμ από killbill »

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4124
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Αν μιλάμε για διαχωρισμό μόνο στις τελευταίες τάξεις και σε επίπεδο κατεύθυνσης (δεν ξέρω αν θα αυμφωνούσα αν μιλούσαμε για άλλες τάξεις), σαφώς και οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν. Δεν χρειάζεται να τεθεί θέμα δυνατού και αδύναμου τμήματος, μπορεί να ονομαστεί τμήμα απλό και τμήμα εμβάθυνσης πχ χωρίς αξιολογικούς χαρακτηρισμούς. Κάπως σαν μάθημα επιλογής δλδ. Οι μαθητές σαφώς γνωρίζουν το επίπεδο και τους στόχους τους σε αυτήν την φάση. Για τους γονείς τους δεν είμαι σίγουρη...

Για τα φροντιστήρια είναι σωστά όλα αυτά, προσθέτω και μιαν άλλη παράμετρο: οι μαθητές των ιδιωτικών γιατί κάνουν ιδιαίτερα και φροντιστήρια ( συνήθως και τα δύο) παρόλο που στο σχολείο τους κάνουν παραπάνω ώρες και έχουν μεγαλύτερη ομοιογένεια; Είναι γιατί όσο θεωρείται τόσο μεγάλη αξία η εισαγωγή σο πανεπιστήμιο (αξία για το πρεστίζ της οικογένειας κυρίως), οι γονείς που μπορούν να διαθέσιυν, θα διαθέσουν ώστε να είναι βέβαιοι ότι το καμάρι τους θα έχει μια ελπίδα να κάνει το 12.5 13, το 16 17 και το 19 19.5. Οπότε και με όρους φροντιστηρίου να λειτουργούσε το δημόσιο σχολείο, αυτοί που είναι να πληρώσουν για το παραπάνω, θα πληρώσουν. Ίσως όχι όλοι, αλλά σίγουρα θα συνεχίσουν να υπάρχουν.

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Θεωρώ ότι ο διαχωρισμός θα πρέπει να είναι σε όλες τις τάξεις μόνο και μόνο για τα "δυνατά" μαθήματα (Μαθηματικά, Αρχαία, Φυσική), και με επιλογή του μαθητή σε ποιό τμήμα επιθυμεί να είναι.

Όσον αφορά τα ιδιωτικά:
1) Τα ιδιωτικά ακολουθούν την ίδια νομοθεσία με τα δημόσια και εκεί τα τμήματα χωρίζονται αλφαβητικά και όχι με βάση την επίδοση.
2) Στα ιδιωτικά δεν πάνε μόνο άριστοι αλλά και αδύναμοι, οπότε δεν νομίζω οτι υπαρχει ομοιογένεια. Το σκεπτικό είναι, γιατί να τα δίνω στα φροντηστήρια. Πιο φθηνά θα μου βγεί στα ιδιωτικά.
4) Βέβαια υπάρχει και αυτό που λες, κάποιοι πάνε ιδιωτικό πάνε και φροντιστήριο! Εγώ το εξηγώ αυτό ως εξής: είναι το κάτι παραπάνω. Ο γονέας λέει "Ότι παραπάνω προσφέρω τόσο καλύτερα". Κάποιοι πάνε ιδιωτικό, πάνε φροντιστήριο, και κάνουν και εμβόλιμα ιδιαίτερα! Φροντιστήριο στο φροντιστήριο!
5)υπάρχουν και κοινωνικοί λόγοι. κάποιοι στέλνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά για να είναι μόνο με συμμαθητές από εύπορες οικογένειες, και όχι με αλλοδαπούς.
6) στα ιδιωτικά δεν χάνονται ώρες (καταλήψεις κλπ)

Η λύση στο πρόβλημα, γράφτηκε σε προηγούμενα ποστς, είναι η ενισχυτική διδασκαλία. Δυστυχώς δεν λειτουργεί... Θα μπορούσαν τα τμήματα να μείνουν μεικτά, χωρίς διαχωρισμό σε επίπεδα, και οι πολλοί αδύνατοι μαθητές να καλύψουν τα κενά τους στην ενισχυτική.

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4124
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Στο τελευταίο για την ενισχυτική διδασκαλία συμφωνώ απόλυτα και πιστεύω ότι σωστή εφαρμογή της από το δημοτικό θα έλυνε αρκετά προβλήματα ανομοιογένειας. Όχι όλα, αλλά σίγουρα δεν θα είχαμε αναλφάβητους μαθητές μετά από 6 τάξεις δημοτικού. Γι' αυτό λέω ότι δεν μου αρέσει η ιδέα των επιπέδων σε μικρότερες τάξεις, πιστεύω ότι υπάρχουν προςφορότερες λύσεις. Τώρα για τα μαθήματα που λες, ίσως επίπεδα θα μπορούσαν να υπάρχουν από τη γ γυμνασίου, σαν προπαρασκευή για το λύκειο.

Για τα ιδιωτικά να διευκρινίσω ότι δεν θεωρώ ότι λειτουργούν καλύτερα λόγω οργάνωσης ή καλυτερων κσθηγητων ή αξιολόγησης ή όποιου αλλου λογου επικαλούνται οι υποστηρικτές τους. Ομως γενικά έχουν πιο ομοιογενη τμήματα λογω των γονεων που επιλεγουν να στειλουν τα παιδια τους εκει, δεν υπαρχουν λοιπον παιδια που το οικογενειακο τους περιβαλλον, η καταγωγη ή η κατασταση της υγειας τους τους αποτρεπει απο την ενταξη στο σχολικο κλιμα. Επισης ειναι κοινο μυστικο οτι κινουνται στα ορια της νομιμοτητας ως προς την εφαρμογη των αναλυτικων προγραμματων και του ωρολογιου προγραμματος, ωστε να εξασφαλιζουν εμφαση σε σημεια της υλης που ειναι αναγκαια για τη συνεχεια (αυτο το κανουν απο το γυμνασιο ηδη), και να κανουν κ περισσοτερες ωρες τα μαθηματα κατευθυνσης. Κι ομως, ακομα και με αυτους τους ορους, οι περισσοτεροι μαθητες τους κανουν φροντιστηρια και ιδιαιτερα και απο τα πιο ακριβοπληρωμενα μαλιστα, ακριβως για το κατι παραπανω που ειπες κι εσυ.

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Έχω διδάξει και σε ιδιωτικό μια περίοδο. Είναι ομοιογενή ως προς την οικογενειακή οικονομική κατάσταση και μόνο! Τελεία!
Απλά εκεί εφαρμόζουν την ενισχυτική, και καλά κανουν, κάτι που αδυνατεί, δυστυχώς, το δημόσιο σχολείο.

Τι να κάνουμε. Δώσανε εκατομμύρια για δωρεάν λαπτοπ στους μαθητές (τα λεγόμενα netbooks), για βιντεοπροβολείς κλπ, και για την ουσία της μάθησης τίποτα. Όχι ότι δεν είναι χρήσιμος ο τεχνολογικός εξοπλισμός, απλά έπρεπε να μπουν κάποιες προτεραιότητες και δεν νομίζω ότι το πρόβλημα στην εκπαίδευση ήταν η έλλειψη λαπτοπς και εξοπλισμού. Όλα αυτά έγιναν για να κονομήσουν κάποια εκατομμύρια κάποιες εταιρίες, και για να βγει η εικόνα ότι "να στηνΕλλάδα εκσυχρονίζεται η παιδεία"! Βάλτε πετρέλαιο βρε!

Το σχολείο μου πήρε 2 διαδραστικούς πίνακες και 1 βιντεοπροβολέα, την ίδια στιγμή που τα τζάμια είναι σπασμένα, θέρμανση δεν υπάρχει κλπ. Βελτιώθηκε η απόδοση των μαθητών με αυτά; Όχι βέβαια!

Ενισχυτική και πάλι ενισχυτική! Εκεί βρίσκεται η λύση πιστεύω..  Εκεί πρέπει να δωθούν χρήματα.
Δεν απαιτείται κανένας διαχωρισμός μαθητών σε κατηγορίες αν υπάρχει η ενισχυτική. Όλοι θα μπορούσαν να βοηθηθούν, κυρίως οι αδύνατοι.
Από τη στιγμή όμως που δεν υπάρχει, θεωρώ ότι τα τμήματα, στα δύσκολα μαθήματα, πρέπει να χωριστούν με βάση τις γνώσεις των μαθητών, πάντα με ευελιξία, ο μαθητής θα κρίνει ποιο θέλει να παρακολουθήσει και ο μαθητής θα έχει το ελεύθερο να μεταπηδήσει από το ένα στο άλλο εφόσον νομίζει ότι είναι καλύτερο για αυτόν.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159556
  • Σύνολο θεμάτων: 19211
  • Σε σύνδεση σήμερα: 320
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 10
Επισκέπτες: 296
Σύνολο: 306

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.108 δευτερόλεπτα. 37 ερωτήματα.