0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Θα αναψω και εγω ένα για συμπαράσταση Μαρκο είμαι νηπιαγωγός και βλέπεις γονεις στην αρχή της χρονιάς που ρωτούν: πότε θα μάθουν τα γραμματα? και αναλύεις τους λόγους που δεν πρεπει με το βούρδουλα να τους μάθεις γραμματα και έρχεται η απάντηση: ναι αλλα το δικό μας παιδι είναι προχωρημένο γιατι δεν κάνετε κατι?Και βρίσκεσαι εσυ, εγω, ο άλλος σε κατάσταση αμόκ. Λες και αν τα μαθει από το νηπιαγωγείο θα γίνει Αινσταιν (ασε που τελικα αν υπαρξει ένα προβλημα σου απαντουν και ο Αινσταιν στα απλά δεν τα κατάφερνε)και χτυπας ξανα το κεφάλι σου στον τοιχοΚαι τώρα που άλλαξαν τα βιβλία της γλώσσας( που κατ'εμε είναι πιο καλα από τα άλλα ),τους ξινίζουν.Που καποιοι δασκαλοι οργανώνουν τη διδασκαλία τους σαν να έκαναν το "Η γλώσσα μου". αααααααα είναι δυσκολα λεν οι γονείς. αφου το παιδακι σου είναι Αινσταιν τι σκας? Αφου γραφει από τα 3 του μόνη σου το είπες. Αφου ενώνει τελειες με ανεση, αφου τελικά το δεκαχρονο είναι πιο έξυπνο!!!!!!!ξερεις με τι διαφωνώ? Ναι έχουν πολλα να αποστηθίσουν, πολλες πληροφορίες συγκεντρωμένες αλλα οι γονεις, οι δάσκαλοι, η κοινωνία τους τα έκανε ευκολα όλα.....πολυ ευκολα! όταν ο δασκαλος ζητα πληροφορίες όλοι την επομένη του πηγαίνουν! Απο το Intrnet μόνο, που καθόταν η μαμα μέχρι τις 12 για να τα βρεί και ο δασκαλός αντι να τους πει ναι ωραία αλλα υπάρχει και η εγκυκλοπαίδεια δεν λεει τπτ.γιατί όταν έχουν θρησκευτικά αφήνει το περιθώριο όποιος θέλει ας μαθει το "πιστευω".ΔΕν μου αρεσουν τα θρησκευτικα και δεν μου άρεσαν απο μαθήτρια που είχαμε την καινη και την παλαια(οχι παλια )διαθήκη.αλλα θα μπορουσαν αφού υφίσταται(?) να το υποστηρίξουν και να μιλήσουν για τις φιλοσοφίες που μπορεί να ενεπνευσαν το χριστιανισμό.......Απ ότι καταλαβαίνεις το ζήτημα είναι πολύ πιο συνθετο από ένα:είμαι ΥΠΕΡ ή Κατα στην εισαγωγή των Αρχαίων. Και ρωτώ και κατι άλλο αφου΄ούτε στο Γυμνασιο δεν κατανοουν τα παιδια τη συνέχεια γιατι να την καταλάβουν στο δημοτικό???Και επίσης γιατι να μην μπορουν επίσης να κατανοήσουν ενα νεο κείμενο και να δωσουν σωστές ολοκληρωμένες απαντησεις?
θεωρω οτι τα νεα ειναι η απολυτη συνεχεια των αρχαιων κ για να μιλαει καποιος σωστα ελληνικα πρεπει να ξερει κ αρχαια. διαφωνω ομως στον τροπο που μαθαινονται τα αρχαια. ναι θεωρω υπερβολικο να μαθαινουν τα ιστημι κτλ. μεσα ομως απο τα αρχαια μαθαινουν κανονες συντακτικου που πολλοι απο αυτους ισχυουν κ στα νεα ελληνικα. ποτε διδαχτηκαν κανονικα τα παιδια για τα απροσωπα ρηματα στα νεα ελληνικα? τουλαχιστον οσους μαθητες εχω εγω -αν κ μερικοι απο αυτους ειναι αριστοι- μονο μεσα απο τα αρχαια καταλαβαν κ την απροσωπη συνταξη στα νεα. συμφωνω οτι ειναι υπερβολικες 6 ωρες αρχαιων στην α λυκειου. επισης θεωρω οτι θα επρεπε να μειωθουν οι ωρες των αρχαιων κ στη θεση τους να μπει ενα μαθημα γλωσσολογιας. μονο μεσα απο τη γλωσσολογια μπορουν τα παιδια να καταλαβουν την πραγματικη συνεχεια της γλωσσας. ειναι πολυ ενδιαφερον μαθημα κ χωρις ιδιαιτερους κανονες αν διδαχτει σωστα. δεν θα ηταν πολυ ενδιαφερον να μαθουν τα παιδια πώς απο τη λεξη υδωρ των αρχαιων προηλθε η νεοελληνικη νερο? δυστυχως ομως ο τροπος που διδασκονται τα αρχαια, δεν αφηνει τα παιδια να αγαπησουν αυτο το μαθημα...
Άρα, καταλήγω στα εξής:1. Η νέα είναι συνέχεια της αρχαίας (αναμφισβήτητα...). Ή μήπως είναι νεκρή γλώσσα ( ), όπως διάβασα παραπάνω και, άρα, τσάμπα κρατάμε το "εστάλη", "ετέθησαν", "οίκος", "πρώην" κτλ κτλ κτλ;;; 2. Η γραμματική της Νέας ελληνικής δεν διδάσκεται αναλυτικά στο δημοτικό, παρόλο που μερικοί δάσκαλοι κρίνουν (κατ' εμένα άψογα!) να "δουλεύουν" τους γραμματικούς τύπους "πατώντας" στους παραδοσιακούς κανόνες της γραμματικής (εκείνα τα υπέροχα μπλε βιβλιαράκια με τους κανόνες, τα παραδείγματα, τις εξαιρέσεις, είχαν και ασκησούλες ή άλλη γραμματική έχω στο μυαλό μου; ).3. Τα παιδιά είναι ήδη πολύ φορτωμένα, ποιος ο λόγος, επομένως, να φορτωθούν και με τα αρχαία;;; Όχι, καλύτερα να πηγαίνουν αγγλικά, γερμανικά, μπαλέτο/καράτε, παραδοσιακούς χορούς (να τιμήσουμε και την "ξεχασμένη" παράδοση! Τι σόι Έλληνες είμαστε πια;;; ) παρά να μάθουν με τη μορφή παιχνιδιού λεξούλες που διατηρούνται και στα νέα (για να μην επαναλαμβάνομαι, τα έχω γράψει παραπάνω...)4. Να μειωθούν οι ώρες των αρχαίων στην Α' Λυκείου (κι εγώ συμφωνώ...) υπερ της έκθεσης και της λογοτεχνίας.5. Πολλά παιδιά (σε αντίθεση με το 2...) μαθαίνουν τους κανόνες της νέας ελληνικής μέσω της γραμματικής της αρχαίας (σε αντίθεση με το 1...)Συμπέρασμα: Αν ο τωρινός, ο πρώην, ο τέως, ο μέλλον Υπουργός Παιδείας δεν αποφασίσει κάτι, ώστε να παρέχεται ουσιαστική παιδεία στα Ελληνόπουλα, εμείς απλώς θα αναλωνόμαστε σε τέτοιες συζητήσεις και θα προχωράμε στην "Ιερά Οδό" της Παιδείας σαν την αρκούδα του Σικελιανού...
κλασικη φιλολογος? με αγαπη στα αχαια ελληνικα?....φανταζομαι να μη τα λατρευες κιολας! ναι, δεν μιλαμε σαν τους αρχαιους ελληνες, ομως......
Δεν μιλιέται όπως τη μιλούσαν Θουκυδίδης, Σοφοκλής, Πλάτωνας, Δημοσθένης, Λυσίας, αλλά επιβιώνει μέσα από τη Νέα (βλέπε από την παράθεσή σου το 1 )
διαβαζα ενα αρθρο σε ενα περιοδικο οπου ειχε συνεντευξη απο φοιτητες ξενων χωρων που εχουν ερθει στην ελλαδα με ερασμους. ενας φοιτητης λοιπον -αν θυμαμαι καλα απο ισπανια- ειπε οτι διδασκονταν αρχαια απο τις πρωτες ταξεις του δημοτικου κ ετσι χωρις δευτερη σκεψη επελεξε να ερθει στην Ελλαδα για ερασμους. προσωπικα ντρεπομαι να μαθαινουν στο εξωτερικο αρχαια κ στην Ελλαδα να δυσανασχετουν τοσο πολυ. πηγα αμερικη κ η σπιτονοικοκυρα του αδερφου μου οταν εμαθα οτι θα παω - επειδη ηξερε οτι ειμαι φιλολογος- χαρηκε παρα πολυ κ ειπε οτι πρεπει οπωσδηποτε να με γνωρισει γιατι θελει να της μιλαω για τον Ευρυπιδη. οποτε τι να λεμε? αυτοι που ζουν στο εξωτερικο γνωριζουν μου φαινεται περισσοτερα για τους αρχαιους απο εμας τους ιδιους. κ δε νομιζω οτι μια τραγωδια μπορει να αποδοθει στα νεα οπως πρεπει κ να τη διδασκονται τα παιδια απο μεταφραση. χανουν την ομορφια της...κατι αλλο που θα ηθελα επισης να προσθεσω. με ειχε παρει ο αδερφος μου απο αμερικη κ με ρωτουσα αν η "αθηνα" στα αρχαια ηταν σε πληθυντικο αριθμο. του το ειχε πει ενας αμερικανος κ δεν το πιστευε. πώς λοιπον γινεται να το γνωριζουν οι αλλοι κ να μην το γνωριζουμε εμεις οι ιδιοι?
Παράθεση από: Μarkos στις Μαρτίου 31, 2009, 02:25:42 pmκλασικη φιλολογος? με αγαπη στα αχαια ελληνικα?....φανταζομαι να μη τα λατρευες κιολας! ναι, δεν μιλαμε σαν τους αρχαιους ελληνες, ομως......Θεωρώ ότι δε σου απευθύνθηκα με αυτό τον τρόπο. Ούτε έχω να αποδείξω κάτι. Απόψεις ανταλλάζουμε ή τουλάχιστον έτσι νόμιζα. Σε κάθε περίπτωση το ότι αγαπώ και μελετώ κάτι δε σημαίνει ότι πρέπει να είμαι και προκατειλημμένη.