0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
1.Μια παράδοση που συνδέθηκε με πολύ συγκεκριμένους πολιτικούς προσανατολισμούς και εξυπηρέτησε πολύ πολύ συγκεκριμένους στόχους (μιλάω για το 1850 ή το 1980, όχι για το 1100 π.Χ.)........2.Και - ξαναρωτώ - πώς συγκεκριμένα βοηθάει κάτι τέτοιο στην πνευματική συγκρότηση των μαθητών; Δηλ. εσύ ως εκπαιδευτικός, μπορείς να πεις με το χέρι στην καρδιά ότι έχουμε εξαντλήσει ΟΛΕΣ τις άλλες πιθανές λύσεις και το μόνο που μας μένει να κάνουμε, η τελευταία μας ελπίδα για να ενισχύσουμε την πνευματική συγκρότηση των μαθητών μας είναι να τα βάζουμε να μαθαίνουν και τους τόνους/πνεύματα κλπ;;; Αλήθεια, το υποστηρίζεις αυτό;
...Έχουμε πολλά προβλήματα με τα νέα ελληνικά, τα οποία, έχω την αίσθηση, οφείλονται στην εμμονή μας με την αρχαία. Συστηματική γραμματική, πέραν από αυτή του Τριανταφυλλίδη, δεν έχουμε. Για συντακτικό, ας μην το συζητήσουμε. (Αν και κάτι πήρε το αυτί μου ότι είναι στη διαδικασία συγγραφής σχολικά βιβλία και γραμματικής και συντακτικού.) ...
Η γραφή της γλώσσας, όπως εξάλλου και η ίδια η γλώσσα, δημιουργήθηκαν για να εξυπηρετήσουν πρώτα και κύρια λειτουργικές ανάγκες. Τα πνέυματα τα εισήγαγαν οι αλεξανδρινοί φιλόλογοι, για να μπορέσουν οι μη Έλληνες να μάθουν να προφέρουν σωστά τις ελληνικές λέξεις. Με αυτή τη λογική, ο τόνος είναι αναγκαίος στα νέα ελληνικά για να υποδείξει την τονιζόμενη συλλαβή. Τα πνεύματα, με την προφορά της νέας ελληνικής, σε τι ακριβώς χρησιμεύουν; Έχουμε πολλά προβλήματα με τα νέα ελληνικά, τα οποία, έχω την αίσθηση, οφείλονται στην εμμονή μας με την αρχαία. Συστηματική γραμματική, πέραν από αυτή του Τριανταφυλλίδη, δεν έχουμε. Για συντακτικό, ας μην το συζητήσουμε. (Αν και κάτι πήρε το αυτί μου ότι είναι στη διαδικασία συγγραφής σχολικά βιβλία και γραμματικής και συντακτικού.) Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην μπορώ να εξηγήσω στα παιδιά τι είναι το "θα πήγαινα" γραμματικά. Αλήθεια, ξέρει κανείς τι είναι; Νομίζω είναι καιρός να ασχοληθούμε σοβαρά με την καθημερινή μας γλώσσα, γιατί τα 'χουμε καταμπερδέψει τα καημένα τα παιδιά.
Μπορείς να μας την περιγράψεις γιατί εγώ, αν και φιλόλογος, ομολογώ ότι έχω πια παραδώσει τα όπλα: μου είναι αδύνατον να καταλάβω πώς ακριβώς το να μαθαίνεις ποιες λέξεις παίρνουν ψιλή, δασεία ή περισπωμένη σε βοηθά στην πνευματική σου συγκρότηση; Και θα ήθελα, παρακαλώ, αν γίνεται, μια συγκεκριμένη απάντηση για τη μέθοδο με την οποία αυτό συμβαίνει.
Η γλώσσα είναι επικοινωνία. Η γλώσσα είναι η έκφραση της σκέψης. Η γλώσσα είναι ζωντανή. Σωστά;Θα ήθελα πραγματικά πολύ να αναφέρετε επιχειρήματα σύμφωνα με τα οποία το πολυτονικό σύστημα θα μας βοηθήσει να επικοινωνούμε καλύτερα και να σκεφτόμαστε ορθότερα.Θα σας παρακαλέσω να μου απαντήσετε όσοι δηλώνετε υπέρμαχοι του συγκεκριμένου συστήματος....