0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Παράθεση από: apri στις Απρίλιος 29, 2009, 02:52:00 μμΗ επιβολή του μονοτονικού αποσκοπούσε στο να αποδοθεί ο σημερινός τονισμός της νέας ελληνικής.τι θελεις να πεις με αυτο; δεν καταλαβαινω (σορυ) Παράθεση από: apri στις Απρίλιος 29, 2009, 02:52:00 μμΔεν υπήρχε λόγος να ταλαιπωρούνται οι μαθητές από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού μαθαίνοντας κανόνες τονισμού που αφορούσαν παλαιότερη μορφή της γλώσσας. καλα, δεν ειναι και ΤΟ δυσκολο. εγω πως τα εμαθα; (που δεν ειμαι και το πρωτο μυαλο!) αλλα ΟΚ.συμφωνωΠαράθεση από: apri στις Απρίλιος 29, 2009, 02:52:00 μμ Με την ίδια λογική επιβλήθηκε και η δημοτική έναντι της καθαρεύουσας.δεν ειναι ακριβως η ιδια....., θεωρω (και ισως ειμαι λαθος) οτι επιβληθηκε επειδη ηταν η ομιλουμενη και η κατανοητη ενω οι τονοι και τα πνευματα δεν δυσκολευουν στη κατανοηση.πολυ μου αρεσει να συζηταω μαζι σου, εχεις φοβερο και ενδιαφεροντα αντιλογο!!!εγω ακολουθω οπως βλεπεις τη σωκρατικη μεθοδο.....(ειμαι και λιγο "γκαου")-καποιος απο το φορουμ μου ειχε πει οτι 1.εγω μονο της ομορφες μαθητριες καταλαβαινω και να λυνω και να δενω μηχανη επισης.
Η επιβολή του μονοτονικού αποσκοπούσε στο να αποδοθεί ο σημερινός τονισμός της νέας ελληνικής.
Δεν υπήρχε λόγος να ταλαιπωρούνται οι μαθητές από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού μαθαίνοντας κανόνες τονισμού που αφορούσαν παλαιότερη μορφή της γλώσσας.
Με την ίδια λογική επιβλήθηκε και η δημοτική έναντι της καθαρεύουσας.
Αφήνουμε τον εθνικιστή και υπερσυντηρητικό Καργάκο για να δούμε την άποψη του παγκοσμίου φήμης και μοντέρνου διανοητή/φιλόσοφου Κορνήλιου Καστοριάδη σε κείμενο της εποχής ¨... Αν δεν θέλετε, κύριοι του υπουργείου, να κάνετε φωνητική ορθογραφία, τότε πρέπει ν' αφήσετε τους τόνους και τα πνεύματα, γιατί αυτοί που τους βάλανε ξέρανε τι κάνανε. Δεν υπήρχαν στα αρχαία ελληνικά, γιατί απλούστατα υπήρχαν μέσα στις ίδιες τις λέξεις. Αυτοί, οι Κριαράς και οι άλλοι, τα κτήνη τα τετράποδα που έκαναν αυτές τις μεταρρυθμίσεις - αυτό παρακαλώ να γραφεί στις εφημερίδες- δεν ξέρουν τι είναι γλώσσα. Δεν ξέρουν αυτό που γνώριζε η κόρη μου στα τρία της χρόνια. Μάθαινε μία λέξη και μετά έψαχνε για τις συγγενείς της. Αυτό είναι μια γλώσσα. Ενα μάγμα, ένα πλέγμα, όπου οι λέξεις παράγονται οι μεν από τις δε, όπου οι σημασίες γλιστράνε από τη μία στην άλλη, είναι μια οργανική ενότητα από την οποία δεν μπορείς να βγάλεις και να κολλήσεις πράγματα, δυνάμει μιας ψευτοκυβερνήσεως, καθισμένος σ' ένα γραφείο στο υπουργείο Παιδείας. Η κατάργηση των τόνων και των πνευμάτων είναι η κατάργηση της ορθογραφίας, που είναι τελικά η κατάργηση της συνέχειας. Ηδη, τα παιδιά δεν μπορούν να καταλάβουν Καβάφη, Σεφέρη, Ελύτη, γιατί αυτοί είναι γεμάτοι από τον πλούτο των αρχαίων ελληνικών. Δηλαδή, πάμε να καταστρέψουμε ό,τι κτίσαμε. Αυτή είναι η δραματική μοίρα τού σύγχρονου ελληνισμού.
παντως, η προσωδια ειχε χαθει απο τη υστεροβυζαντινη εποχη (αν θυμαμαι καλα) χωρις να καταργουνται τα πνευματα και οι τονοι. επομενως, μη κολλαμε στη προσωδια για να δικαιολογησουμε το μονοτονικο.και μια διαπιστωση: απο το μονοτονικο θα περασουμε στην καταργηση της ιστορικης ορθογραφιας και μετα στα greeklish
. Είχαν στα χέρια τους μια οικονομοτεχνική μελέτη που έδειχνε ότι η διατήρηση των τόνων και των πνευμάτων μεταφραζόταν σε περίπου 15.000 περισσότερα χτυπήματα ανά βάρδια λινοτυπικών μηχανών. Η κατάργησή τους συνεπαγόταν τεράστια οικονομία σε μεροκάματα, τα οποία ειδικά στην τυπογραφία της εποχής ήταν υψηλότερα από τις αποδοχές των σημερινών «ρετιρέ».
ετσι ειναι. ας λαβουμε ομως υποψη μας οτι ο λαος σε μεγαλο ποσοστο +-80 % ηταν αναλφαβητος..... η δασεια και η περισπωμενη δεν του ελεγε τιποτα.,συνεπως για ποια λαικη επιταγη μιλαμε (θα ρωτουσε καποιος,...)αρα οχι καθολικη και επομενως οχι κατ'αναγκη ορθη αποφαση.