0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Η χρήση της δημοτικής ήταν καθολικό αίτημα, γιατί ήταν η μητρική γλώσσα των ομιλητών, ενώ την καθαρεύουσα την μάθαιναν στο σχολείο. Υπήρχε πρόβλημα επικοινωνίας.Η χρήση του μονοτονικού αποφασίστηκε σε μια εποχή, όπου ο αναλφαβητισμός ήταν σχετικά μικρός.
Η εφαρμογή του μονοτονικού σίγουρα στέρησε από την γλώσσα μεγάλο μέρος της ομορφίας και της ορθότητας που είχε.Αλλά πιστευώ πως ακόμα και αν δεν γινόταν επίσημα η ίδια η ζωή θα το επέβαλλε.Τα περισσότερα παιδία σήμερα γράφουν με μόνο με "ι" και με "ο", αν δεν γράφουν greeklish.
Αλλά είναι λίγο οξύμωρο να διαβάζεις απόψεις που υποστηρίζουν το πολυτονικό γραμμένες στο........ατονικό.Και μάλιστα απο εκπαιδευτικούς!!!!!!!
το οτι εχει γινει αποδεκτο (στη συγκεκριμμενη περιπτωση δεν θεωρω απο τους περισσοτερους,αλλα ας το αφησουμε αυτο) δεν σημαινει οτι ειναι και "σωστο". κρινεται κατι εκ του αποτελεσματος.κατι αναλογο δεν συμβαινει με τη πολιτικη; θελω να πω οτι οταν εκλεγουμε καποιο κομμα σημαινει οτι ειναι και το σωστο;επιμενω ομως οτι το μονοτονικο δεν προσφερε και κατι σημαντικο και οσο για τη προσωδια ειναι πολυ ψηλα γραμματα και παντως χωρις ουσια.
Συμφωνώ απολύτως. 103 ετών, αλλά το μυαλό του ανοικτό.Να προσθέσω ότι ενδεικτικά του ακροβατισμού και του αυτοσχεδιασμού των ιθυνόντων είναι κατά τη γνώμη μου τα βιβλία των αρχαίων του γυμνασίου: Από τη μια, επιδιώκουν να δώσουν μόνο μια ιδέα στα παιδιά περί αρχαίας γλώσσας και λογοτεχνίας. Τους ζητούν λοιπόν να μη μεταφράζουν στις πρώτες τάξεις, αλλά απλά να παρακολουθούν το νόημα. Από την άλλη, τα κείμενα είναι μεν "βατών" συγγραφέων, αλλά εντελώς ακατάλληλα για πρώτη επαφή με τη γλώσσα, με γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα που αγνοούν τα παιδιά σ' αυτό το επίπεδο. Άρα, γνωρίζω το νόημα καταλήγει να σημαίνει μαθαίνω παπαγαλία τι λέει περίπου το κείμενο. Επιπλέον, καλούνται να μάθουν λεπτομέρειες ετυμολογικού χαρακτήρα και όλους τους κανόνες γραμματικής και σύνταξης, τη στιγμή που δεν τα χρησιμοποιούν στην πράξη, αφού υποτίθεται δεν μεταφράζουν. Αποτέλεσμα είναι τα παιδιά αφενός να μπερδεύονται, αφετέρου να παπαγαλίζουν και να μην καταλαβαίνουν για ποιον λόγο μαθαίνουν τόσους κανόνες, αφού προς το παρόν δεν τους χρησιμεύουν πουθενά.