*

Ψηφοφορία

Πώς μπορεί κατά την άποψή σας να ξεμπλοκαριστεί ο κλάδος των φιλολόγων;

Όλοι οι διορισμοί μέσω ΑΣΕΠ
88 (18.4%)
Με το υπάρχον σύστημα
7 (1.5%)
Με επαναφορά της επετηρίδας
33 (6.9%)
Με διορισμό φιλολόγων και σε Δημοτικά
147 (30.8%)
Με διαχωρισμό του κλάδου σε Αρχαία, Νέα, Ιστορία και μείωση του αριθμού των φιλολογικών σχολών
202 (42.3%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 468

Αποστολέας Θέμα: Πώς μπορεί να ξεμπλοκαριστεί ο κλάδος των Φιλόλογων;  (Αναγνώστηκε 227889 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος shania

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 432
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πως μπορεί να ξεμπλοκαριστεί ο κλάδος των φιλόλογων;
« Απάντηση #84 στις: Μάρτιος 13, 2008, 04:49:43 μμ »
CHRISOULA και elranna συμφωνώ απολύτως μαζί σας.Καλύψατε πλήρως όσα πιστεύω και θα μπορούσα να πω... ;)
Ν'αγαπάς την ευθύνη.
Να λες εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γη.
Αν δε σωθεί,εγώ φταίω.
                                Ν.ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος l.d.k.

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 28
    • Προφίλ
Απ: Πως μπορεί να ξεμπλοκαριστεί ο κλάδος των φιλόλογων;
« Απάντηση #85 στις: Μάρτιος 13, 2008, 06:38:38 μμ »
Δε νομίζω να υπάρχει κανένας που έγινε σοφότερος από το υπάρχον πανεπιστήμιο. Εκτός αν άλλαξαν τα πράγματα τα τελευταία χρόνια και δεν το έχω μάθει. Εγώ πάντως στο πανεπιστήμιο της Αθήνας ξέχασα και τα αρχαία που ήξερα και για έκθεση φυσικά ούτε λόγος.Όλα εξαρτώνται από τη δια βίου μάθηση, την ενημέρωση, την προετοιμασία για το μάθημα και τη διάθεση να προσθέσεις ένα λιθαράκι στο χτίσιμο της προσωπικότητας αυτών των παιδιών.
Θεωρώ  ότι η παιδεία είναι ακριβό "σπορ" και αν θέλουν να λένε ότι παρέχουν παιδεία τότε χρειάζονται και πολλοί ειδικοί παιδαγωγοί και όλες οι ειδικότητες σε κάθε γωνιά της χώρας και ενισχυτική ή πρόσθετη που να λειτουργεί όπως πρέπει και... και....πολλά λεφτά δηλαδή.
σε αυτή τη φάση νομίζω ότι ο πιο ρεαλιστικός τρόπος ξεμπλοκαρίσματος είναι ο διορισμός στις τελευταίες ταξεις του Δημοτικού.

Αποσυνδεδεμένος patokos

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 8
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πως μπορεί να ξεμπλοκαριστεί ο κλάδος των φιλόλογων;
« Απάντηση #86 στις: Μάρτιος 13, 2008, 09:00:50 μμ »
Οι απόψεις περί διαχωρισμού του κλάδου θεωρώ ότι είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες. Είναι δυνατό την αδιοριστία που το ίδιο το κράτος διαιωνίζει να προσπαθούμε να την επιλύσουμε με διάσπαση γνωστικών αντικειμένων; 1. Επιστημονικά δε στέκει. Φιλόλογοι άνθρωποι και πιστεύουμε πως τα αντικείμενά μας δε σχετίζονται μεταξύ τους; 2. Από πότε η ποσότητα των μαθημάτων που κάναμε στη σχολή ορίζει και την ποιότητα που μπορούμε να τα διδάξουμε; Εγώ καλύτερα νομίζω ότι θα μπορούσα να διδάξω αρχαία όταν τελείωσα το σχολείο παρά όταν στη Φιλοσοφική έκανα αρχαία με κάτι τύπους σαν τον Ξυδά και τον Γεωργατζόγλου. Και ας μου πει κάποιος πώς τον βοήθησε η σχολή να διδάξει έκθεση ή λογοτεχνία...
Αρχικά, το γεγονός ότι τα αντικείμενα σχετίζονται δε σημαίνει ότι ταυτίζονται! Η ποσότητα των μαθημάτων ορίζει και το επίπεδο και το βάθος των γνώσεων!!! Το πανεπιστήμιο δηλαδή δεν προσφέρει επιστημονική κατάρτιση ή αυτή δεν έχει σημασία;; Αν είναι έτσι τότε φατάζομαι ότι στη δουλειά μας θα μπορούσαν να μας αντικαταστήσουν οι απόφοιτοι λυκείου που ήταν καλοί μαθητές! Ας γυρίσουμε στην εποχή του Όθωνα τότε. Σε ό,τι αφορά την ανθρωπιστική παιδεία, για να καταλάβω, έχει κατοχυρωθεί ότι όσοι από εμάς κατέχουμε το γνωστικό αντικείμενο έχουμε ως στόχο τη μετάδοση στείρας γνώσης, ενώ όσοι κατέχουν κάτι άλλο έχουν κατανοήσει και μεταλαμπαδεύουν την ουσία της παιδείας; Τι είναι αυτό, θέατρο του παραλόγου; Η σε βάθος γνώση είναι τουλάχιστον προαπαιτούμενο!!! Επίσης νομίζω ότι οι απόφοιτοι του νεοελληνικού ξέρουν αρκετά καλά σε τι τους βοήθησε η σχολή για να διδάξουν, όπως επίσης και οι γλωσσολόγοι ξέρουν καλύτερα απ' όλους το πώς να διδάξουν έκθεση (κειμενογλωσσολογία λέγεται το μάθημα κλειδί για την έκθεση, προσωπικά ήμουν αρκετά τυχερός και το διδάχτηκα)
Αναφορικά με την άποψη της libera για τη "βάπτιση" φιλολόγων θα συμφωνήσω μαζί της. Το ότι αναγνωρίζονται ως φιλόλογοι από ένα άναρχο κράτος δε σημαίνει ότι είναι κιόλας. Προσωπικά έμεινα εμβρόντητος όταν συνειδητοποίησα ότι συνάδερφος στο φροντιστήριο δεν είχε καταλάβει τους κανόνες τονισμού της αρχαίας ελληνικής!!! Ή όταν άλλη συνάδερφος δεν ήξερε γραμματική αρχαίων σε βαθμό να την παίρνουν χαμπάρι παιδιά πρώτης λυκείου! Όταν κάνουν συνολικά 10 φιλολογικά μαθήματα στο πανεπιστήμιο είναι φυσικό κι ακόλουθο. Και μια τέτοια εικόνα υποβαθμίζει τον κλάδο μας γενικά.

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Πως μπορεί να ξεμπλοκαριστεί ο κλάδος των φιλόλογων;
« Απάντηση #87 στις: Μάρτιος 13, 2008, 09:31:52 μμ »
Έχουμε σκαλώσει σε μια συζήτηση, η οποία κατά τη γνώμη μου δεν αρμόζει σε εκπαιδευτικούς. Επαναλαμβάνω αυτά που είπα νωρίτερα: Ο καθένας κοιτάζει ποια οπτική του αντικειμένου τον συμφέρει για τον διορισμό του και αυτήν στηρίζει. Τι μας νοιάζουν οι άλλοι;

Όσο για την έκθεση, κατά τη γνώμη μου, μπορεί ο κειμενογλωσσολόγος να έχει κάνει το "μάθημα-κλειδί" για την έκθεση, αλλά το περιεχόμενο της έκθεσης δεν μπορεί να διδαχτεί σε ένα εξάμηνο. Ίσως ένας κοινωνιολόγος να μπορούσε να αντιμετωπίσει καλύτερα τα θέματα που καλούνται οι μαθητές μας να γράψουν στην έκθεση. Μάλλον καλύτερα απ'ότι ένας φιλόλογος που ξέρει αρχαία καλύτερα από το Δημοσθένη ή ξέρει τον Καβάφη απέξω κι ανακατωτά. Κανένα αντικείμενο δεν εξαντλείται σε ένα εξάμηνο ούτε σε δύο ούτε σε τρία, ούτε καν σε ένα διδακτορικό! Και είναι παράλογο να ζητάμε από τον εκπαιδευτικό να έχει εξαντλήσει ένα αντικείμενο για να μπορέσει να το διδάξει.

Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι οι απόφοιτοι ΦΠΨ ή ΦΚΣ, έχουν κάνει πολύ περισσότερα παιδαγωγικά από όλους μας και μπορεί -κατά τη γνώμη κάποιων, όχι τη δική μου- να μην είναι τόσο καταρτισμένοι όσο οι απόφοιτοι του κλασσικού στα ερμηνευτικά υπομνήματα, αλλά είναι πολύ πιο καταρτισμένοι στα παιδαγωγικά. Και αν συνεχίσουμε να τους απαξιώνουμε με τέτοιο τρόπο, θα γυρίσουν μια μέρα και θα μας ζητήσουν να κάνουμε και εμείς τα παραπάνω παιδαγωγικά που έχουν κάνει αυτοί, αλλιώς να πάμε να γίνουμε ερευνητές, γιατί για δάσκαλοι δεν κάνουμε...

Εξάλλου, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια στροφή προς διαθεματικές μεθόδους. Δεν ξέρω τι γινόταν στην εποχή του Όθωνα, αλλά στην δική μας εποχή, η εξειδίκευση δεν είναι το ζητούμενο στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, μάλλον το αντίθετο θα έλεγα. Η μονομέρεια στη γνώση δεν βοηθάει κανένα, ούτε τους μαθητές ούτε εμάς. Αχ, τόσα και τόσα έχουμε γράψει για αυτόν τον "πνευματικό άνθρωπο" στην έκθεση...

ΥΓ. Μπορεί κάποιος να μου απαντήσει πού ακριβώς θα μου χρειαστούν επιτέλους τα ερμηνευτικά υπομνήματα; Πάντα την είχα αυτή την απορία....
ΥΓ2. Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΛΕΦΤΑ!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος libera

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πως μπορεί να ξεμπλοκαριστεί ο κλάδος των φιλόλογων;
« Απάντηση #88 στις: Μάρτιος 14, 2008, 12:23:41 πμ »
<Δεν ΕΒΓΑΛΑΝ το ΦΠΨ με κατατακτήριες, ΜΠΗΚΑΝ στο ΦΠΨ με κατατακτήριες και στη συνέχεια σπούδασαν κανονικά όπως όλοι οι υπόλοιποι φοιτητές που μπαίνουν με πανελλήνιες. Είναι πτυχιούχοι δύο σχολών και το ένα πτυχίο τους είναι από το ΦΠΨ. Τί εννοείς ΒΑΠΤΙΖΟΝΤΑΙ φιλόλογοι, δεν πήραν κανονικά το πτυχίο τους όπως και τόσοι άλλοι από το ΦΠΨ που σήμερα διδάσκουν σε κατεύθυνση; >

Ήταν λάθος η διατύπωσή μου σχετικά με τις κατατακτήριες εξετάσεις αλλά το ίδιο εννοούμε.Ανέφερα αυτές τις δύο περιπτώσεις για να δείξω ότι είναι μεν φιλόλογοι χωρίς να έχουν διδαχθεί όμως για παράδειγμα λατινικά ούτε στο λύκειο. Σε κάποια σχολή ΦΠΨ μπορεί να έχουν κάποιο μάθημα λατινικών αλλά όχι σε όλες.
Όσο για το διαχωρισμό νομίζω ότι και ο Μαρωνίτης (αν δεν απατώμαι) τον είχε προτείνει ως λύση. Κάτι τέτοιο δεν θεωρώ ότι είναι υποτιμιτικό για κάποιον. Δεν έχω κάμια ρατσιστική διάθεση και δε θέλω να υποτιμήσω κανέναν. Όλοι έχουμε κοπιάσει για να πάρουμε το πτυχίο και έχουμε όρεξη για δουλειά.

<Κανένα αντικείμενο δεν εξαντλείται σε ένα εξάμηνο ούτε σε δύο ούτε σε τρία, ούτε καν σε ένα διδακτορικό! Και είναι παράλογο να ζητάμε από τον εκπαιδευτικό να έχει εξαντλήσει ένα αντικείμενο για να μπορέσει να το διδάξει. >

Σε μάθημα διδακτικής, ο Κακριδής μας έλεγε ότι για να διδάξουμε στους μαθητές ένα πράγμα πρέπει εμείς να ξέρουμε εκατό πράγματα.

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Πως μπορεί να ξεμπλοκαριστεί ο κλάδος των φιλόλογων;
« Απάντηση #89 στις: Μάρτιος 14, 2008, 09:34:04 πμ »
Συμφωνώ και εγώ με το διαχωρισμό των κλάδων!
Όλοι βέβαια που έχουμε τελειώσει τη Φιλοσοφική είμαστε φιλόλογοι, αλλά είναι δυνατόν αυτός του Ιστορικού ή του ΦΠΨ  να ξέρει και να διδάσκει καλύτερα τα αρχαία από μένα που τελείωσα κλασικό;
Αντίστοιχα, εγώ του κλασικού είναι δυνατόν να γνωρίζω καλύτερα τη διδασκαλία της Ιστορίας;
Κακά τα ψέματα, η εξειδίκευση είναι εξειδίκευση!
Και ας μην αρέσει σε κάποιους...  :-X
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Πως μπορεί να ξεμπλοκαριστεί ο κλάδος των φιλόλογων;
« Απάντηση #90 στις: Μάρτιος 14, 2008, 09:35:08 πμ »
libera,πότε το ειπε ο Μαρωνίτης και γιατι το ειπε? (δεν φανταζομαι για τον ασεπ?)

εκεινο που καταλαβαινω εγω,παρακολουθώντας τη συζήτηση ειναι οτι δυστυχως μερικοι δεν τιμαμαι ουτε το πτυχιο μας ουτε την παιδεια μας. διαχωριασμος και διαμαχη για το ποιος κατεχει τι και πως καλυτερα απο τον αλλο.
το εχω πει και αλλοτε,θα το πω για μια φορα ακομα. το 1984 εγινε ο διαχωρισμος της φιλοσοφικης σε τμηματα(φιλολογιας,ιστοριας κλπ).πριν η φιλοσοφικη ηταν ενιαια και μπαινοντας ο φοιτητης/τρια επελεγε την κατευθυνση στο 2ο ετος. και τοτε υπηρχαν φπψ,αρχαιολογιας,κλασικο κλπ.και αυτοι οι καθηγητες μας εκαναν μαθημα και μαλιστα πολυ καλο. εγω ειχα καθηγητρια το 1979 που μας εκανε αρχαια,ιστορια και ειχε τελειωσει τη κατ/νση φιλοσοφιας-ψυχολογιας.
γιατι τωρα μας εχει πιασει αυτος ο ρατσισμος,δεν καταλαβαινω!
τελος, πως επιτρεπουμε στον εαυτο μας να σκεπτεται με αυτο τον τροπο, να θελουμε δηλ.να στερησουμε το δικαιωμα απο εναν/μια του φιλοσοφιας(για παραδειγμα) να διεκδικει θεση στην εκπ/ση, αν μαλιστα εχει πετυχει στον διαγωνισμο με τους ιδιους ορους με τους υπολοιπους?
το πτυχιο δεν ειναι μονο γνωσεις,αυτες τις μαθαινεις,ειναι και τροπος σκεψης,ερευνας,πειθαρχιας,αρχων,σεβασμος στην επιστημη..........κλπ....
εγω θα ελεγα να αφησουμε αυτη την κουβεντα που δεν οδηγει πουθενα και να ασχοληθουμε με αλλα θεματα,
μα αυτη η υλη ποτε θα ανακοινωθει?
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος Rwxanh

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1501
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση -ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Πως μπορεί να ξεμπλοκαριστεί ο κλάδος των φιλόλογων;
« Απάντηση #91 στις: Μάρτιος 14, 2008, 10:30:51 πμ »
Καλημέρα κι από' μένα! Θα διαφωνήσω γενικά με όσα λέγονται και με κάνουν ειλικρινά να λυπάμαι που έχουμε φτάσει στο σημείο να θέλει ο καθένας να "ευλογεί τα γένια του" υποτιμώντας άλλους συναδέλφους. Ειλικρινά δεν μπόρεσα ποτέ να καταλάβω αυτή τη λογική του καθενός να λέει ότι εγώ που τελείωσα κλασσικό είμαι καλύτερος από σένα που τελείωσες ΦΠΨ για να διδάξω αρχαία ή εγώ που τελείωσα ΜΝΕΦ πρέπει να διδάξω Κείμενα κ.ο.κ. Προς τι όλο αυτό? Πραγματικά αδυνατώ να συλλάβω τη λογική κάποιων εδώ μέσα...
   Το Πανεπιστήμιο δεν είναι τίποτα άλλο παρά το εφαλτήριο μας για αναζήτηση περισσότερης γνώσης, πληρέστερης ενημέρωσης πάνω στα εκπαιδευτικά ζητήματα και μεγαλύτερης εγρήγορσης. Συμφωνώ ότι κάποιοι καθηγητές στο Πανεπιστήμιο ήταν ανεπαρκείς αλλά δεν μπορώ να τους βάλω και όλους στο ίδιο καζάνι ούτε να πω ότι ξέχασα τα αρχαία που ήξερα μπαίνοντας στο Πανεπιστήμιο γιατί αν τα ξέχασα λάθος των καθηγητών δεν ήταν σίγουρα αλλά δικό μου που άφησα τον εαυτό μου να τα ξεχάσει.
    Όποιος τελείωσε το Πανεπιστήμιο στην Αθήνα δεν μπορεί να μη θυμάται ότι υπήρχαν καταπληκτικοί καθηγητές και φωτισμένοι επιστήμονες εκεί μέσα που μας έμαθαν πολλά αλλά κυρίως μας έμαθαν πως να μαθαίνουμε, πως να ψάχνουμε, πως να ενημερωνόμαστε πάνω στην Επιστήμη μας, πως να δουλεύουμε κείμενα, πως να ερμηνεύουμε ποιητές, πως να δώσουμε στους μαθητές μας να μάθουν αυτά που ποτέ μας δεν καταλάβαμε όταν πηγαίναμε σχολείο και χίλια δυο πράγματα. Μην τα ισοπεδώνουμε όλα! Ποιος θα ξεχάσει καθηγητές όπως τον Μπαμπινιώτη, τον Χαραλαμπάκη, την Κοντού, τον Μπεζαντάκο, τον Σπανό, τον Κωνσταντάκο και τόσους άλλους? Εμένα πάντως ο καθένας τους μου έδωσε από κάτι, με έκανε να ενδιαφερθώ λίγο παραπάνω για κάποια αντικείμενα, να ψάξω στις Βιβλιοθήκες, να ξεκοκαλίσω βιβλία να ανακαλύψω καινούργιους κόσμους... Κι αν δε μετανιώνω για κάτι είναι που είχα την τιμή να παρακολουθήσω τα μαθήματά τους και να γίνω καλύτερη.

Το ερώτημα εδώ είναι με ποιον τρόπο μπορεί να ξεμπλοκαριστεί ο κλάδος των Φιλολόγων. Οπότε ας μην αναλωνόμαστε άλλο σε τέτοιες συζητήσεις που κανένα όφελος δεν έχουν. Ο κλάδος μας μπορεί να ξεμπλοκαριστεί μόνο με μαζικούς διορισμούς - που χρειάζονται κιόλας βάσει των άπειρων κενών που βγαίνουν κάθε χρόνο για αναπληρωτές και ωρομισθίους. Δεν είναι δυνατόν να διορίζονται κάθε χρόνο μόνο 400 φιλόλογοι. Επίσης, με δημιουργία ολοήμερων Γυμνασίων τουλάχιστον και ουσιαστική Πρόσθετη Διδασκαλία μαθημάτων στο Λύκειο.

Αυτά από' μένα και συγγνώμη για το μακροσκελές του μηνύματος!


Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις αμμουδιές του Ομήρου...

Αποσυνδεδεμένος CHRISOYLA

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 795
  • "Κάτω από την άσφαλτο, υπάρχει παραλία"
    • Προφίλ
Απ: Πως μπορεί να ξεμπλοκαριστεί ο κλάδος των φιλόλογων;
« Απάντηση #92 στις: Μάρτιος 14, 2008, 12:43:04 μμ »
Μπορούμε να έχουμε ο καθένας διαφορετική άποψη και εκτίμηση για έναν καθηγητή, για το τι μας προσφέρει και τι όχι. Μου κάνει εντύπωση που όλοι ασχοληθήκατε με αυτό και προφανώς δεν ενοούσα ότι δεν υπάρχει λόγος ύπαρξης του πανεπιστημίου ούτε είμαι "φωτοσβέστης". Τέλος πάντων, επί του συγκεκριμένου δε θα ασχοληθώ παραπάνω.
Η γνώση ποτέ δε σταματά, αλλά τουλάχιστον μην παραιτούμαστε και από τα εργασιακά δικαιώματα που έχουμε. Δε νομίζω ότι το πρόβλημα βρίσκετε σε εμάς...ακόμα και για τον συνάδελφο που δεν ξέρει κανόνες τονισμού, αν και θεωρώ ότι είναι ακραίο παράδειγμα, κάτι έφταιξε και στο σχολέιο και στο πανεπιστήμιο, και μάλλον οόχι το τμήμα που σπούδαζει. Για να μην επαναλαμβάνομαι θα συμφωνήσω με Markos και elranna

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Πως μπορεί να ξεμπλοκαριστεί ο κλάδος των φιλόλογων;
« Απάντηση #93 στις: Μάρτιος 14, 2008, 03:13:18 μμ »
Ο Μαρωνίτης έχει δίκιο σ'αυτό που είπε. Αλλά δίκιο έχει και η σχολική μας σύμβουλος, η οποία σε εμάς είπε τα εξής:

Για να διδάξεις 10, πρέπει να γνωρίζεις 100. Αν γνωρίζεις 1000 και μεταδίδεις 1, στην τάξη μέσα γνωρίζεις 1.

Και αυτό είναι το ζουμί της διδασκαλίας, συνάδελφοι. Όχι να γνωρίζεις 1000, αλλά να γνωρίζεις τα 100 και να μπορείς να μεταδώσεις τα 10. Προσωπικά, θεωρώ αδιανόητο να απαιτούμε από τους εαυτούς μας να γνωρίζουμε τα 1000. Και τα 100 είναι υπεραρκετά, όταν ξέρουμε πώς να τα διδάξουμε.  ;)

Αποσυνδεδεμένος syrrahm

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1951
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Πως μπορεί να ξεμπλοκαριστεί ο κλάδος των φιλόλογων;
« Απάντηση #94 στις: Μάρτιος 14, 2008, 03:23:39 μμ »
Καλημέρα κι από' μένα! Θα διαφωνήσω γενικά με όσα λέγονται και με κάνουν ειλικρινά να λυπάμαι που έχουμε φτάσει στο σημείο να θέλει ο καθένας να "ευλογεί τα γένια του" υποτιμώντας άλλους συναδέλφους. Ειλικρινά δεν μπόρεσα ποτέ να καταλάβω αυτή τη λογική του καθενός να λέει ότι εγώ που τελείωσα κλασσικό είμαι καλύτερος από σένα που τελείωσες ΦΠΨ για να διδάξω αρχαία ή εγώ που τελείωσα ΜΝΕΦ πρέπει να διδάξω Κείμενα κ.ο.κ. Προς τι όλο αυτό? Πραγματικά αδυνατώ να συλλάβω τη λογική κάποιων εδώ μέσα...
   
Εφόσον υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες φιλολόγων που είναι αδιόριστοι, μπορεί να κατανοήσει κανείς την ύπαρξη φωνών που απαξιώνουν πτυχία συναφών τμημάτων της ίδιας σχολής. Νομίζω ότι αντικειμενικότερες απαντήσεις στο αν αισθάνονται ικανοί δάσκαλοι θα έδιναν οι ήδη διορισμένοι φιλόλογοι απ' όποιο τμήμα κι αν προέρχονται.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Πως μπορεί να ξεμπλοκαριστεί ο κλάδος των φιλόλογων;
« Απάντηση #95 στις: Μάρτιος 14, 2008, 03:58:45 μμ »
πιστευω οτι ειναι θεμα υπευθυνοτητας,οχι ποιο τμημα τελειωσε ο καθενας. αν θελει καποιος να κανει σωστα τη δουλεια του τοτε θα βρει και το τροπο. αν ομως εχει νοοτροπια δημοσιουπαλληλική τοτε.....ενος κακου μυρια επονται.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος efstratia

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 27
    • Προφίλ
Απ: Πως μπορεί να ξεμπλοκαριστεί ο κλάδος των φιλόλογων;
« Απάντηση #96 στις: Μάρτιος 16, 2008, 10:46:26 πμ »
συνάδελφοι καλημέρα!!!
παρακολουθώ με πολύ ενδιαφέρον τη συζήτηση σχετικά με το "ξεμπλοκάρισμα" του κλάδου...
και αισθάνομαι την ανάγκη μετά απο 14 χρόνια διδασκαλίας σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα και γενικώς χρόνια με έντονη αγωνία για τη δουλειά μου, να καταθέσω το δικό μου συμπέρασμα. Ούσα και γω απόφοιτη του ΦΠΨ Αθηνών όταν άρχισα να δουλεύω ένιωθα εκτός τόπου και χρόνου, αλλά σιγά σιγά προσανατολίστηκα σε κάποια γνωστικά αντικείμενα, σε βαθμίδα εκπαίδευσης, δηλαδή δεν είπα όλα τα μπορώ, ή προκειμένου να μη χάσω ιδιαίτερο για ιδιαίτερο θα προβάλω τον εαυτό μου ως παντογνώστη, όπως πολλοί άλλοι συνάδελφοι μου. Άρα εκτός την αδιαμφισβήτητη δουλειά που πρέπει να κάνουμε όλοι μας αν θέλουμε να πείσουμε τα παιδιά, είναι αναγκαίες και κάποιες παραδοχές, ίσως μια οριοθέτηση του πεδίου δράσης μας, χωρίς αυτό να σημαίνει υποχωρητικότητα ή παραίτηση, μάλλον εντιμότητα και   ειλικρίνεια δηλώνει.
Επίσης ας σκεφτούμε ότι πέρα από την ειδικότητα του καθενός μας, πέρα από το βαθμό κατάρτισης ή εξειδίκευσης στο συγκεκριμένο αντικείμενο, ο βαθμός προσωπικής ωριμότητας, το επίπεδο επαγγελματικής σοβαρότητας και δεοντολογίας  (που δεν εξαρτάται πιστέψτε με μόνο από το βαθμό ειδίκευσης) είναι κάποιες από τις παραμέτρους που θα μας βοηθήσουν όχι να ισοπεδώσουμε τους μαθητές μας αλλά να λειτουργήσουμε εμείς και αυτοί ως αλληλοσυμπληρούμενα δοχεία... εμπειρίας, γνώσης, αγάπης.....
   Και μία ερώτηση, μάλλον ρητορική  "πως θα μοιραστούμε την εμπειρία του μαθητή που προετοιμάζεται για τις πανελλήνιες εξετάσεις, αν το απόλυτο πρόβλημα μας είναι η εξάντληση της ύλης, η επιτυχία του, που για μας θα σημαίνει καλή διαφήμση κ.τ.λ."

Αποσυνδεδεμένος persef33

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 129
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Επιτέλους διορίστηκα!-ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Πως μπορεί να ξεμπλοκαριστεί ο κλάδος των φιλόλογων;
« Απάντηση #97 στις: Μάρτιος 16, 2008, 08:01:18 μμ »
Αυτός ο διαχωρισμός και κυρίως η απαξίωση τμημάτων γίνεται κυρίως από τους νεότερους συνάδερφους.Εγώ τέλειωσα το Ιστορικό Αθηνων με βαθμό εισαγωγής 18,7 και ήταν η πρώτη μου προτίμηση.Με ενδιέφερε μόνο η εκπαίδευση απλά αγαπούσα την ιστορία και τη προτίμησα.Μάλιστα έλεγα οτι θα γίνω φιλόλογος με ειδίκευση Ιστορία όπως το εννοεί και η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων που μέλη της είναι απόφοιτοι της Φιλοσοφικής.Την εποχή μου το μόνο παράπονο που υπήρχε ήταν ότι οι απόφοιτοι της επαρχίας ορκίζονταν πρίν των Αθηνών και έμπαιναν πριν από εμάς στην επετηρίδα.Βέβαια τότε υπήρχαν μόνο 4 Φιλοσοφικές Αθήνα,Θεσσαλονόκη,Γιάννενα,Κρήτη και το Ιστορικό Κέρκυρας.Για μένα το πρόβλημα άρχισε όταν γέμισε ο κόσμος Φιλοσοφικές.Πάντως αν διάλεγα τώρα τμήμα θα διάλεγα το ΦΠΨ.Είναι ποιό ολοκληρωμένοι από παιδαγωγική άποψη.Εγώ θύμάμε οτι παρακολουθήσαμε υποδειγματικές διδασκαλίες μόνο ένα εξάμηνο και αυτοί έτρεχαν συνέχεια σε σχολεία είδικά του Π.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32327
  • Τελευταία: pante96
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161772
  • Σύνολο θεμάτων: 19234
  • Σε σύνδεση σήμερα: 463
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 323
Σύνολο: 323

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.088 δευτερόλεπτα. 38 ερωτήματα.