*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 958155 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος xariklia

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 62
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1092 στις: Μάιος 10, 2011, 10:15:22 μμ »
μα αυτο ρωτάω αν η γενικευση, η αναλογία και το αίτιο αποτελεσμα μπορουν να αποτελεσουν τέλεια επαγωγη....συγγνώμη αν γίνομαι κουραστική
δεχομαι οτι αν δεν τηρεί το καθένα τις προυποθέσεις π.χ. επαρκης και αναγκαίος για το αίτιο αποτελεσμα θα καταληγει σε πιθανολογικό συμπέρασμα....το ερώτημα ειναι αν τηρουν τις προυποθέσεις μπορούν να αποτελέσουν τέλεια επαγωγή και να καταλήξουν σε βεβαιο συμπέρασμα?

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:42:35 »

Αποσυνδεδεμένος Εγώ είμαι

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 769
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1093 στις: Μάιος 10, 2011, 10:18:45 μμ »
xariklia το ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ δίνει τέλεια επαγωγή όταν π.χ η αιτία είναι επαρκής ή οι ομοιότητες ή τα στοιχεία οπότε κατα εμενα ναι μπορείς να το πεις

Αποσυνδεδεμένος chryssoulaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 206
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1094 στις: Μάιος 10, 2011, 10:21:50 μμ »
γιατί δεν έχουν οι επαγωγικοί εγκυρότητα (ή και όχι;). Εξάλλου στη σελ. 16 που αναφέρει την αξιολόγηση των συλλογισμών με βάση την εγκυρότητα και την αλήθεια δε λέει πουθενά ότι αυτά αφορούν τους παραγωγικούς. Μάλιστα στο τρίτο παράδειγμα που ζητάει αξιολόγηση συλλογισμού με βάση αυτόν τον τρόπο δεν έχουμε επαγωγικό συλλογισμό; : Ο κατηγορούμενος για κλοπή είναι άξιος σεβασμόυ και όχι καταδίκης, διότι είναι καλός οικογενειάρχης και υπηρέτησε την πατρίδα του ως στρατιώτης.  Συμφωνώ πάντως ότι αυτά είναι λεπτομέρειες.

Αποσυνδεδεμένος xariklia

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 62
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1095 στις: Μάιος 10, 2011, 10:28:21 μμ »
ευχαριστώ για τισ απαντήσεις σας....στην σελίδα 20 του σχολικου αναφερει ειδικά για τους επαγωγικούς όποτε δεν αναφερουμε εγκυροτητα και ορθοτητα απλα τελεια ή ατελης επαγωγη με αποδεκτο ή μη συμπερασμα

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:42:35 »

Αποσυνδεδεμένος Εγώ είμαι

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 769
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1096 στις: Μάιος 10, 2011, 10:30:35 μμ »
απλά απ ό,τι ξέρω έναν παραγωγικό τον αξιολογείς ως προς την ορθότητα -εγκυρότητα και έναν επαγωγικό εάν είναι τέλειος ή

άτελής ,είναι περισσότερο ζήτημα διατύπωσης, επι της ουσίας συμφωνούμε

Αποσυνδεδεμένος xariklia

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 62
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1097 στις: Μάιος 10, 2011, 10:32:10 μμ »
και σελ 18 ,19 στις ασκησεις αναφερει γαι το 2 ότι έχουμε τελειο επαγωγικό με γενικευση εφόσον στηρίζεται σε επαρκή στοιχεία....σας ευχαριστώ το ξεκαθαρίσα

Αποσυνδεδεμένος Εγώ είμαι

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 769
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1098 στις: Μάιος 10, 2011, 10:37:14 μμ »
:)

Αποσυνδεδεμένος ypernouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1099 στις: Μάιος 10, 2011, 11:37:07 μμ »
 Πάντως όταν μελετούσα την πειθώ το είχα αναρωτηθεί και αυτο chryssoulaki, αν δηλαδή η ορθότητα αφορά όλους τους συλλογισμούς, και θυμάμαι είχα καταλήξει μετά από πολύ ψάξιμο ότι η γενίκευση, αίτιο αποτ. και η αναλογία έχουν σχέση με την εγκυρότητα (και όχι με την αλήθεια) και ότι η ορθότητα αφορά όλα τα είδη συλλογισμών.

Αποσυνδεδεμένος ypernouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1100 στις: Μάιος 10, 2011, 11:41:30 μμ »
απλά απ ό,τι ξέρω έναν παραγωγικό τον αξιολογείς ως προς την ορθότητα -εγκυρότητα και έναν επαγωγικό εάν είναι τέλειος ή

άτελής ,είναι περισσότερο ζήτημα διατύπωσης, επι της ουσίας συμφωνούμε

Τώρα το διάβασα. Ναι μου φαίνεται πολύ λογικό... ίσως είναι όντως θέμα διατύπωσης.

Αποσυνδεδεμένος thanphis

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 47
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1101 στις: Μάιος 10, 2011, 11:51:49 μμ »
Η ορθότητα οποιουδήποτε (παραγωγικού, επαγωγικού, αναλογικού) συλλογισμού εξαρτάται από την εγκυρότητά του ΚΑΙ την αλήθεια του. Τα προβλήματα ξεκινούν από το σχολικό βιβλίο, καθώς κάνει λόγο για τα παραπάνω, αλλά δίνει κριτήρια εγκυρότητας μόνο για τους επαγωγικούς.

Ελαφρώς συμπυκνωμένα αναφέρω τα εξής:

1. Παραγωγικοί συλλογισμοί


α) Εγκυρότητα στους παραγωγικούς - κατηγορικούς συλλογισμούς: κριτήριο η ύπαρξη Μέσου Όρου, Υποκείμενου και Κατηγορούμενου, η σύνδεσή τους και το αν στο συμπέρασμα καταγράφουμε όρους που μνημονεύθηκαν στις προκείμενες.

β) Εγκυρότητα στους παραγωγικούς - υποθετικούς: έγκυρες η Θέση της Υπόθεσης (Modus Ponens) και η Άρση της Απόδοσης (Modus Tollens). Άκυρες η Άρση της Υπόθεσης και η Θέση της Απόδοσης.

γ) Εγκυρότητα στους παραγωγικούς - διαζευκτικούς συλλογισμούς: έγκυρη η Τέλεια Διάζευξη, άκυρο το Σόφισμα Άσπρο - Μαύρο

Τα παραπάνω ΔΕΝ αναφέρονται στο σχολικό βιβλίο, άρα οι μαθητές δε χρειάζεται να τα γνωρίζουν. Εξαίρεση οι Υποθετικοί, που τα κριτήρια εγκυρότητάς τους αναλύονταν στο παλιό βιβλίο του καθηγητή. Αν ο μαθητής έχει διδαχθεί από τον καθηγητή του τα της εγκυρότητας των Υποθετικών Συλλογισμών, και χρησιμοποιήσει τα κριτήρια εγκυρότητας, δε θα κερδίσει σε βαθμούς, αλλά, ίσως, εξασφαλίσει τη θετική προδιάθεση του βαθμολογητή (η οποία, βέβαια, θα εξανεμισθεί στο πρώτο σοβαρό εκφραστικό λάθος..)

2. Επαγωγικοί συλλογισμοί


Εγκυρότητα στους επαγωγικούς με Γενίκευση:
α) τέλεια γενίκευση έγκυρη
β) βεβιασμένη άκυρη.

Εγκυρότητα στους επαγωγικούς με Αίτιο - Αποτέλεσμα:

i). Λογική Σχέση Αιτίας - Αποτελέσματος:

α) Η αιτία επαρκής (κάθε φορά που...) --> άκυρος
β) Η αιτία αναγκαία (αν και μόνο αν...) --> άκυρος (υπεραπλούστευση)
γ) Η αιτία και αναγκαία και επαρκής --> έγκυρος

ii) Χρονολογική σχέση αιτίας - αποτελέσματος --> άκυρος

3. Αναλογικοί Συλλογισμοί

Αναλογικοί συλλογισμοί (κυριολεκτικοί και μεταφορικοί): πιθανολογικοί, άρα δε δίνουν βέβαιο συμπέρασμα, επομένως άκυροι.

Αυτά...

Εγκυρότητα ζήτησαν μόνο το 2004 (παραγωγικός, έγκυρος, αληθής (κακώς), άρα ορθός), όμως ας μην κάνουμε βεβιασμένες γενικεύσεις λέγοντας πως, επειδή δε ζήτησαν κάτι αντίστοιχο, δε θα ξαναζητήσουν...
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 11, 2011, 12:11:16 μμ από thanphis »

Αποσυνδεδεμένος ypernouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1102 στις: Μάιος 11, 2011, 12:00:27 πμ »
 thanphis μου έβαλες σε τάξη κάποια χαώδη που είχα στο μυαλό μου... Ευχαριστώ!
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 11, 2011, 12:02:51 πμ από ypernouli »

Αποσυνδεδεμένος thanphis

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 47
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1103 στις: Μάιος 11, 2011, 12:06:54 πμ »
 :)

Αποσυνδεδεμένος ayala

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 1
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1104 στις: Μάιος 11, 2011, 01:14:22 πμ »
Καλησπερα εχει κανεις δει τις απαντησεις του φετινου οεφε για την εκθεση??
θεωρω τεκμηριωμενα οτι προκειται για επαγωγικο συλλογισμο και οχι παραγωγικο εφοσον το συμπερασμα
(που προηγειται) ειναι σαφωσ γενικοτερο απο τις ειδικεσ θεσεις απο τις οποιες εξαγεται (και αποτελουν τα σχολια).
παρακαλω βοηθηστε
ευχαριστω

Αποσυνδεδεμένος thanphis

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 47
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1105 στις: Μάιος 11, 2011, 01:24:42 πμ »
Επαγωγικός ήταν. Η απάντηση που δόθηκε ήταν εντελώς ατεκμηρίωτη και αυτο-αναιρούμενη: "Ο συγγραφέας ξεκινά από μία γενική διαπίστωση [...] Στη συνέχεια δικαιολογεί την άποψή του με την ειδικότερη θέση..". Ουσιαστικά, θεωρεί πως η πρώτη περίοδος είναι η θέση, το προς απόδειξη, το συμπέρασμα, και ακολουθεί το αποδεικτικό υλικό, η τεκμηρίωση, οι προκείμενες του συμπεράσματος...
Το κλασικό λάθος: βλέπουν να ξεκινάει με κάτι γενικό και τον βαπτίζουν παραγωγικό, αγνοώντας ότι αυτό το γενικό είναι το συμπέρασμα...
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 11, 2011, 12:43:34 μμ από thanphis »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159776
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 556
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 15
Επισκέπτες: 446
Σύνολο: 461

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.088 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.