*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 1049081 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Faidra_

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 96
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #756 στις: Νοεμβρίου 04, 2010, 05:58:42 pm »
Όταν καλούνται να γράψουν σε blog, και μάλιστα του σχολείου, μπορούν είτε να γράψουν σα να γράφουν άρθρο, με τίτλο δηλαδή, είτε να χρησιμοποιήσουν μία προσφώνηση όπως : Αγαπητοί συμμαθητές και συμμαθήτριες.
Προσωπικά προτείνω το στυλ άρθου, διότι αυτό είναι το κλασικό στυλ στα blog.


Στις ασκησεις που δίνεται μία φράση, ένα απόσπασμα του κειμένου και ζητάνε να το σχολιάσουν  οι μαθητές σε μία παράγραφο, πώς πρέπει να δουλέψουν αυτή την άσκηση; Θυμάμαι ο καθηγητής μου που διόρθωνε και πανελληνίες, μας έλεγε ότι τη βάζουμε την ίδια πρόταση για θεματική, χωρίς εισαγωγικά και ξεκινάμε. Αν οι μαθητές δώσουν πρώτα τη φράση σε εισαγωγικά και μετά ξεκινήσουν την ανάπτυξη είναι λάθος;;;;;;

Γενικότερα υπάρχει σαφής οδηγία για τέτοιες ασκήσεις;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 19:29:53 »

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 477
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #757 στις: Νοεμβρίου 04, 2010, 10:32:27 pm »
Τι να σας πως, παιδιά.. Ευχαριστώ πάντως. Συγκεκριμένα, το θέμα λέει: να γράψετε ένα κείμενο που θα φιλοξενηθεί στο blog (ηλεκτρονικό ημερολόγιο) του σχολείου σας..
Επίσης, στην επιστολή εκτός από ημερομηνία γράφουμε απαραίτητα και τόπο; Και πώς τα σημειώνουμε, πάνω δεξιά ως εξής; ΤΟΠΟΣ, 4/11/2010;
Επιπλέον, στην υπογραφή ως εξής; π.χ. Με τιμή, ΥΠΟΓΡΑΦΗ;
Δηλ. σημειώνουμε τις λέξεις ΤΟΠΟΣ και ΥΠΟΓΡΑΦΗ, στη θέση υποτίθεται των πραγματικών στοιχείων;
Τέλος, το γένος της μαθήτριας πειράζει να φαίνεται;

Αποσυνδεδεμένος ypernouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #758 στις: Νοεμβρίου 05, 2010, 03:19:10 pm »
Επίσης, στην επιστολή εκτός από ημερομηνία γράφουμε απαραίτητα και τόπο; Και πώς τα σημειώνουμε, πάνω δεξιά ως εξής; ΤΟΠΟΣ, 4/11/2010;
Επιπλέον, στην υπογραφή ως εξής; π.χ. Με τιμή, ΥΠΟΓΡΑΦΗ;
Δηλ. σημειώνουμε τις λέξεις ΤΟΠΟΣ και ΥΠΟΓΡΑΦΗ, στη θέση υποτίθεται των πραγματικών στοιχείων;
Τέλος, το γένος της μαθήτριας πειράζει να φαίνεται;

Εγώ προτείνω στους μαθητές να γράφουν σε παρένθεση πάνω δεξιά (ημερομηνία, τόπος), έτσι ακριβώς. Το ίδιο και με το όνομα: (ονοματεπώνυμο). Έτσι, δηλώνουν ότι εδώ είναι η θέση τους, χωρίς όμως να δίνουν στοιχεία άλλα.

Κάτι που θέλω να ρωτήσω: στην αξιολόγηση επαγωγικών συλλογισμών με αναλογία δεν έχω καταλάβει τη μεταφορική αναλογία. Συγκεκριμένα, σημείωση: "Στον μεταφορικά αναλογικό συλλογισμό συγκρίνονται αντικείμενα τελείως διαφορετικά μεταξύ τους, που παρουσιάζουν απροσδόκητες ομοιότητες. Το συμπέρασμά του δεν έχει αποδεικτική αξία".
Και από άλλο βιβλίο: "Για την μεταφορική αναλογία πρέπει να ελεγχθεί αν έχει την αποδεικτική αξία ενός λογικού επιχειρήματος. Όταν χρησιμοποιείται στη θέση λογικού επιχειρήματος, μας οδηγεί πάντα σε λογικό σφάλμα".

 Άρα, μια μεταφορική αναλογία είναι πάντοτε ατελής επαγωγή; Και γιατί πρέπει να ελέγξουμε αν έχει την αποδεικτική αξία ενός λογικού επιχειρήματος, όπως λέει παραπάνω;  ???

Επίσης το παρακάτω παράδειγμα είναι κυριολεκτική αναλογία και τέλεια επαγωγή;
"Η ελευθερία που μας παρέχουν οι νόμοι μοιάζει με την ελευθερία που παρέχουν στον οδηγό ενός τροχοφόρου οι κανόνες οδικής κυκλοφορίας. Μπορεί να πάει παντού, σεβόμενος όμως τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας".

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 477
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #759 στις: Νοεμβρίου 08, 2010, 01:26:43 am »
Το "μετέρχομαι" σημαίνει: α) ασκώ (κπ. επάγγελμα), β) χρησιμοποιώ (κπ. μέσο, σύστημα, τακτική κ.τ.λ.). Μπορούμε να πούμε: "ο συγγραφέας μετέρχεται κάποια παραδείγματα στο κείμενό του, προκειμένου να τεκμηριώσει την άποψή του";; :-\

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 19:29:53 »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #760 στις: Νοεμβρίου 08, 2010, 09:14:41 am »
νομιζω πως ναι, αλλά αν δεν με προλάβει αλλος συναδελφος οταν παω σπιτι θα σου απαντησω στα σιγουρα,ψαχνοντας σε ολα τα λεξικα που εχω.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος change73

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 462
  • Mπορώ,παρακαλώ, να έχω κι εγώ το λόγο;
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #761 στις: Νοεμβρίου 08, 2010, 09:29:35 am »
Επίσης, στην επιστολή εκτός από ημερομηνία γράφουμε απαραίτητα και τόπο; Και πώς τα σημειώνουμε, πάνω δεξιά ως εξής; ΤΟΠΟΣ, 4/11/2010;
Επιπλέον, στην υπογραφή ως εξής; π.χ. Με τιμή, ΥΠΟΓΡΑΦΗ;
Δηλ. σημειώνουμε τις λέξεις ΤΟΠΟΣ και ΥΠΟΓΡΑΦΗ, στη θέση υποτίθεται των πραγματικών στοιχείων;
Τέλος, το γένος της μαθήτριας πειράζει να φαίνεται;

Εγώ προτείνω στους μαθητές να γράφουν σε παρένθεση πάνω δεξιά (ημερομηνία, τόπος), έτσι ακριβώς. Το ίδιο και με το όνομα: (ονοματεπώνυμο). Έτσι, δηλώνουν ότι εδώ είναι η θέση τους, χωρίς όμως να δίνουν στοιχεία άλλα.

Κάτι που θέλω να ρωτήσω: στην αξιολόγηση επαγωγικών συλλογισμών με αναλογία δεν έχω καταλάβει τη μεταφορική αναλογία. Συγκεκριμένα, σημείωση: "Στον μεταφορικά αναλογικό συλλογισμό συγκρίνονται αντικείμενα τελείως διαφορετικά μεταξύ τους, που παρουσιάζουν απροσδόκητες ομοιότητες. Το συμπέρασμά του δεν έχει αποδεικτική αξία".
Και από άλλο βιβλίο: "Για την μεταφορική αναλογία πρέπει να ελεγχθεί αν έχει την αποδεικτική αξία ενός λογικού επιχειρήματος. Όταν χρησιμοποιείται στη θέση λογικού επιχειρήματος, μας οδηγεί πάντα σε λογικό σφάλμα".

 Άρα, μια μεταφορική αναλογία είναι πάντοτε ατελής επαγωγή; Και γιατί πρέπει να ελέγξουμε αν έχει την αποδεικτική αξία ενός λογικού επιχειρήματος, όπως λέει παραπάνω;  ???

Επίσης το παρακάτω παράδειγμα είναι κυριολεκτική αναλογία και τέλεια επαγωγή;
"Η ελευθερία που μας παρέχουν οι νόμοι μοιάζει με την ελευθερία που παρέχουν στον οδηγό ενός τροχοφόρου οι κανόνες οδικής κυκλοφορίας. Μπορεί να πάει παντού, σεβόμενος όμως τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας".
Προσωπικά,μου φαίνεται μεταφορική αναλογία και τέλεια επαγωγή,κάτι που,εφόσον τα στοιχεία που παραλληλίζονται είναι επαρκή και η αναλογία εύστοχη,μπορεί να συμβαίνει.
"Ζεις μόνο μια φορά-αλλά αν το κάνεις σωστά,μια φορά είναι αρκετή."  Joe E.Lewis

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 477
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #762 στις: Νοεμβρίου 08, 2010, 02:23:51 pm »
νομιζω πως ναι, αλλά αν δεν με προλάβει αλλος συναδελφος οταν παω σπιτι θα σου απαντησω στα σιγουρα,ψαχνοντας σε ολα τα λεξικα που εχω.

Ευχαριστώ πολύ!! :)

Αποσυνδεδεμένος para5

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1950
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #763 στις: Νοεμβρίου 08, 2010, 04:23:00 pm »
Το "μετέρχομαι" σημαίνει: α) ασκώ (κπ. επάγγελμα), β) χρησιμοποιώ (κπ. μέσο, σύστημα, τακτική κ.τ.λ.). Μπορούμε να πούμε: "ο συγγραφέας μετέρχεται κάποια παραδείγματα στο κείμενό του, προκειμένου να τεκμηριώσει την άποψή του";; :-\
Λογικά ναι. Δες το λήμμα από το λεξικό Τριανταφυλλίδη:

μετέρχομαι [metérxome] Ρ αόρ. μετήλθα, απαρέμφ. μετέλθει : (λόγ.) 1. (για μέθοδο, τρόπο, μέσο) χρησιμοποιώ: Mετήλθε κάθε μέσο για να τον πείσει. 2. ασκώ ένα επάγγελμα ή μια τέχνη.
[λόγ. < αρχ. μετέρχομαι `ακολουθώ, προσέχω κτ.΄]
http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/search.html?lq=%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B5%CF%81%CF%87%CE%BF%CE%BC%CE%B1%CE%B9&dq=

Αποσυνδεδεμένος daffyduck

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 540
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #764 στις: Νοεμβρίου 09, 2010, 09:04:29 pm »
οκ συνάδελφοι σύμφωνα με το λεξικό, αλλά στο γλωσσικό σας αίσθημα κάθεται καλά δηλαδή η φράση: "μετέρχομαι ένα παράδειγμα για να σε πείσω;";;;; ???
Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 477
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #765 στις: Νοεμβρίου 10, 2010, 01:22:46 am »
οκ συνάδελφοι σύμφωνα με το λεξικό, αλλά στο γλωσσικό σας αίσθημα κάθεται καλά δηλαδή η φράση: "μετέρχομαι ένα παράδειγμα για να σε πείσω;";;;; ???

Όντως. Δεν μου καθόταν καλά, γι' αυτό και σας ρώτησα. Τι να πω. Ίσως το θεωρήσω ως σωστό;.. Μάλλον..

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 477
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #766 στις: Νοεμβρίου 10, 2010, 01:42:47 am »
Αγαπητοί συνάδελφοι, όταν ζητηθεί από τα παιδιά να γράψουν ένα κείμενο που θα δημοσιευτεί στο blog, τι είδους κείμενο πρέπει να γράψουν: άρθρο, επιστολή, ομιλία;;
Εάν διευκρινίζεται blog: ηλεκτρονικό ημερολόγιο, τότε;

αφου διευκρινιζει "ημερολογιο" τοτε δεν εχεις ενδοιασμο. Αλλά σε blog  δημοσιευεις "αρθρο" ( εγω παλαιοτερα δημοσιευα σε ηλεκρονικη εφημεριδα αρθρα).

Το θέμα είναι ότι λέει: κείμενο που θα φιλοξενηθεί σε ηλεκτρονικό ημερολόγιο (blog). Εάν έλεγε ηλεκτρονική εφημερίδα, θα καταλαβαίναμε ότι ζητείται άρθρο. Τώρα;; Δηλαδή θα το θεωρήσω ως ημερολόγιο που μοιάζει με επιστολή-δημόσια ομιλία και θα έχει προσφώνηση; Και το ύφος; Θα μοιάζει με του άρθρου; Θα είναι πιο τυπικό ή πιο ελεύθερο; Θα έχει και αποφώνηση;; Δεν ξέρω τι να κάνω τελικά. :'( :-\ :-X :-[ ???

Θα ήθελα τα φώτα σας και σε κάτι άλλο, εάν είναι εφικτό! :) :) :)
Οι παρακάτω φράσεις συνιστούν χιούμορ ή ειρωνεία (ως μέσο της επίκλησης στο συναίσθημα); Και αν ναι, τι από τα δύο σε κάθε περίπτωση;
1. Οι παραβάτες των άγραφων κανόνων είναι... ο κανόνας. ΧΙΟΥΜΟΡ; ή ΕΙΡΩΝΕΙΑ;
2. Απαιτούν να παίζουν ποδόσφαιρο με τους κανόνες του μπάσκετ.
3. Όποιος σου "πουλάει" ψεύτικο ενδιαφέρον (φιλία ή αγάπη που διαλύονται με την πρώτη βροχή)... ΕΙΡΩΝΕΙΑ;
4. Ο άνθρωπος που σε πληρώνει με μια μέρα καθυστέρηση σε έκλεψε!
5. Ο άνθρωπος που σε πληρώνει με μια μέρα καθυστέρηση (στην καλύτερη περίπτωση) σε έκλεψε! ΕΙΡΩΝΕΙΑ;
6. Αλίμονο στον επαγγελματία κλέφτη -αυτόν κάποτε θα τον πιάσει ο νόμος, σε αντίθεση με τον μικροαπατεώνα της καθημερινότητάς μας για τα αδικήματα του οποίου δεν υφίστανται ποινές.
7. Τελικά, είμαστε λαός μικροαπατεώνων. ΧΙΟΥΜΟΡ; (ή πικρή αλήθεια;;)
8. Ναι, ο άνθρωπος που έρχεται με με καθυστέρηση στο ραντεβού σας είναι εξίσου απατεών με αυτόν που σας πουλά ένα ελαττωματικό διαμέρισμα.
9. ελληνικός ωχαδερφισμός
10. Αποκαλούμε χαζό όποιον πιστεύει ό,τι του λένε και κορόιδο όποιον επιμένει να είναι συνεπής στις υποχρεώσεις του. ΕΙΡΩΝΕΙΑ;

Χίλια ευχαριστώ εκ των προτέρων!!!!!!

Αποσυνδεδεμένος change73

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 462
  • Mπορώ,παρακαλώ, να έχω κι εγώ το λόγο;
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #767 στις: Νοεμβρίου 10, 2010, 08:26:56 am »
Οι περισσότερες περιπτώσεις μπορούν να εκληφθούν μόνο ως ειρωνεία.Πάντως,όλα εξαρτώνται από το κείμενο κι από την επικοινωνιακή περίσταση.Το χιούμορ κυρίως το χρησιμοποιεί ο πομπός για να "έρθει" πιο κοντά στο δέκτη,σαν κάτι που προλειαίνει το έδαφος για να γίνει πιο δεκτικός ο τελευταίος.
"Ζεις μόνο μια φορά-αλλά αν το κάνεις σωστά,μια φορά είναι αρκετή."  Joe E.Lewis

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 477
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #768 στις: Νοεμβρίου 10, 2010, 10:30:08 am »
Οι περισσότερες περιπτώσεις μπορούν να εκληφθούν μόνο ως ειρωνεία.Πάντως,όλα εξαρτώνται από το κείμενο κι από την επικοινωνιακή περίσταση.Το χιούμορ κυρίως το χρησιμοποιεί ο πομπός για να "έρθει" πιο κοντά στο δέκτη,σαν κάτι που προλειαίνει το έδαφος για να γίνει πιο δεκτικός ο τελευταίος.

Ευχαριστώ, τυχερούλα. Έχεις δίκιο για το ύφος του κειμένου και το στόχο του, που παίζουν ρόλο, βέβαια, για να χαρακτηρίσουμε τα παραδείγματα. Το νόημα του συγκεκριμένου κειμένου, πάντως, είναι ότι οι μικροαπατεωνιές που κάνουμε καθημερινά, η ασυνέπεια και η υποκρισία μας, είναι περισσότερο επικίνδυνες ακόμη κι από τα σοβαρά εγκλήματα που διαπράττονται, δεδομένου του ότι αυτές οι μικροαπατεωνιές διαμορφώνουν την κουλτούρα μας και τον πολιτισμό μας και είναι ενδεικτικές της έλλειψης κοινωνικής αγωγής των Νεοελλήνων. Άρα, δεν ξέρω αν η περίπτωση 8 (Ναι, ο άνθρωπος που έρχεται με με καθυστέρηση στο ραντεβού σας είναι εξίσου απατεών με αυτόν που σας πουλά ένα ελαττωματικό διαμέρισμα) είναι ειρωνεία, επειδή εννοεί τα όσα λέει. Μήπως απλώς είναι υπερβολή;;  ??? Γι' αυτό ρωτάω.
Ευπρόσδεκτες οι όποιες άλλες απαντήσεις! :)

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #769 στις: Νοεμβρίου 10, 2010, 02:28:08 pm »
οκ συνάδελφοι σύμφωνα με το λεξικό, αλλά στο γλωσσικό σας αίσθημα κάθεται καλά δηλαδή η φράση: "μετέρχομαι ένα παράδειγμα για να σε πείσω;";;;; ???

ναι! μετερχομαι ενα παραδειγμα για να σε πεισω! γιατι οχι? επειδη δεν το λεμε παει να πει πως δεν ειναι σωστο?. (εξαλλου πόσα άλλα δε λεμε !!! μαθαμε πια ενα λεξιλογιο των 500 λεξεων και μας φαινεται παραξενο οταν δουμε μια "νεα" λεξη!)
 
Σωστο να το "εκλάβεις"... ;D
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182670
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 671
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 12
Επισκέπτες: 595
Σύνολο: 607

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.049 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.