*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 955185 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Gwgaki

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 530
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #3108 στις: Φεβρουάριος 28, 2021, 10:47:42 πμ »
Ευχαριστώ για την απάντηση!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 03:23:41 »

Αποσυνδεδεμένος Ebenezer

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 1
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #3109 στις: Μάρτιος 06, 2021, 02:54:22 μμ »
Στο παρελθόν είχα εντοπίσει ένα ιστολόγιο συναδέλφου στο οποίο παρέθετε «προκάτ» απαντήσεις στο θέμα της παραγωγής λόγου. Ανέλυε συγκεκριμένους τομείς (π.χ. πνευματικό, ηθικό) και υποστήριζε πως αν γίνει αναφορά σ' αυτούς τότε το γραπτό ίσως να κεντρίσει το ενδιαφέρον του βαθμολογητή. Το έχει υπόψη του κάποιος/κάποια;

Maria_efi

  • Επισκέπτης
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #3110 στις: Μάρτιος 07, 2021, 11:41:04 μμ »
Καλησπέρα σε όλους! Έρχομαι να παραθέσω και τη δική μου ερώτηση για το μάθημα της έκθεσης. Πότε μπορεί ένας μαθητής να χρησιμοποιήσει α πρόσωπο ενικού/πληθυντικού σε ένα άρθρο; Την προηγούμενη χρονιά στις πανελλήνιες το θέμα ήταν αρκετά επεξηγηματικό σε αυτό το ζήτημα. Αν μία εκφώνηση όμως λέει κάτι τύπου "να γράψετε την άποψή σας για το ζήτημα του χρόνου σήμερα" σε κάτι τέτοιο παραμένουμε στο γ’ ένικο ρηματικό πρόσωπο;
Σας ευχαριστώ πολύ!

Αποσυνδεδεμένος eran

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 358
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #3111 στις: Μάρτιος 08, 2021, 09:03:26 πμ »
Καλησπέρα σε όλους! Έρχομαι να παραθέσω και τη δική μου ερώτηση για το μάθημα της έκθεσης. Πότε μπορεί ένας μαθητής να χρησιμοποιήσει α πρόσωπο ενικού/πληθυντικού σε ένα άρθρο; Την προηγούμενη χρονιά στις πανελλήνιες το θέμα ήταν αρκετά επεξηγηματικό σε αυτό το ζήτημα. Αν μία εκφώνηση όμως λέει κάτι τύπου "να γράψετε την άποψή σας για το ζήτημα του χρόνου σήμερα" σε κάτι τέτοιο παραμένουμε στο γ’ ένικο ρηματικό πρόσωπο;
Σας ευχαριστώ πολύ!

Η απορία προφανώς εκκινεί από διάφορους αστείους "κανόνες" που διακινούμε εμείς οι φιλόλογοι κατά καιρούς: 'δεν χρησιμοποιούμε α΄ πρόσωπο σε άρθρο!" Λες και δεν έχουμε διαβάσει εκατοντάδες άρθρα (γνώμης κυρίως αλλά όχι μόνο) στα οποία κυριαρχεί το α΄ ενικό.
Την απάντηση  πάντως νομίζω ότι την έδωσες ήδη: κάνουμε ακριβώς αυτό που μας ζητάει ο εκθεσιότιτλος και η επικοινωνιακή  του περίσταση.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 03:23:41 »

Maria_efi

  • Επισκέπτης
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #3112 στις: Μάρτιος 09, 2021, 12:26:42 πμ »
Καλώς κακώς αυτοί οι άτυποι κανόνες υπάρχουν και σίγουρα κάνουν δύσκολη τη ζωή των μαθητών όπως και γιατί όχι και τη δική μας... Το ζήτημα είναι ότι δεν είναι πάντα ξεκάθαρο το πλαίσιο μιας εκφώνησης και ειδικά τα τελευταία δύο χρόνια παρατηρούμε μεγάλες αλλαγές στις εκφωνήσεις των εκθέσεων, δίνοντας έναν αέρα ανασφάλειας ακόμα και σε τυπικά ζητήματα όπως την ορθή χρήση ρηματικού προσώπου.

Αποσυνδεδεμένος Korina92

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 32
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #3113 στις: Μάιος 21, 2021, 12:56:13 πμ »
Καλησπέρα! Μήπως γνωρίζετε σελίδες που να έχουν λεξιλογικές ασκήσεις για το μάθημα της έκθεσης και γενικότερα επαναληπτικές ασκήσεις που να αφορούν τη θεωρία του μαθήματος; Έχω παιδιά β´λυκείου και μιας και τελειώνει η χρονιά ψάχνω επιπλέον υλικό, που να σχετίζεται με το κομμάτι της θεωρίας. Ευχαριστώ!

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #3114 στις: Ιούνιος 10, 2021, 12:33:30 μμ »
Προβλέψεις φέτος; Μάρκο;

Αποσυνδεδεμένος doukou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 354
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #3115 στις: Ιούνιος 10, 2021, 02:33:43 μμ »
Δεν είμαι ο Μάρκος αλλά θα κάνω τις προβλέψεις μου :D Λοιπόν θα έλεγα: κριτική-αυτογνωσία, νεοέλληνας, Ευρωπαϊκή Ένωση, αθλητισμός, εκπαιδευτικό σύστημα, ανθρώπινα δικαιώματα, εθελοντισμός.   Αυτά από μένα! Καλή επιτυχία!

Αποσυνδεδεμένος eran

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 358
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #3116 στις: Ιούνιος 10, 2021, 03:41:25 μμ »
Καλησπέρα! Μήπως γνωρίζετε σελίδες που να έχουν λεξιλογικές ασκήσεις για το μάθημα της έκθεσης και γενικότερα επαναληπτικές ασκήσεις που να αφορούν τη θεωρία του μαθήματος; Έχω παιδιά β´λυκείου και μιας και τελειώνει η χρονιά ψάχνω επιπλέον υλικό, που να σχετίζεται με το κομμάτι της θεωρίας. Ευχαριστώ!

https://www.alfavita.gr/panellinies/351149_panellinies-2021-odigies-gia-tin-exetasi-toy-mathimatos-neoelliniki-glossa

Δεν είναι επαναληπτικό υλικό, είναι όμως τυπολογία ερωτήσεων καλά δουλεμένη και μάλλον εξαντλητική. Με βάση την κάθε ερώτηση θα παραπέμπεις σε θεωρία, που μπορείς να αντλήσεις είτε από  το γλωσσάρι (Φάκελος Υλικού Γ΄  Λυκείου) είτε από βοηθήματα είτε διαδικτυακά.

Αποσυνδεδεμένος mixroula

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 314
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #3117 στις: Ιούνιος 10, 2021, 09:11:44 μμ »
Δεν είμαι ο Μάρκος αλλά θα κάνω τις προβλέψεις μου :D Λοιπόν θα έλεγα: κριτική-αυτογνωσία, νεοέλληνας, Ευρωπαϊκή Ένωση, αθλητισμός, εκπαιδευτικό σύστημα, ανθρώπινα δικαιώματα, εθελοντισμός.   Αυτά από μένα! Καλή επιτυχία!

ισότητα φύλων, ιστορική μνήμη/συνέχεια, παράδοση-πατριωτισμός (ανάθεμα τα 200 χρόνια) περιβάλλον και άθληση

Αποσυνδεδεμένος Dwrina

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1914
  • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #3118 στις: Ιούνιος 10, 2021, 10:15:06 μμ »
https://www.alfavita.gr/panellinies/351149_panellinies-2021-odigies-gia-tin-exetasi-toy-mathimatos-neoelliniki-glossa

Δεν είναι επαναληπτικό υλικό, είναι όμως τυπολογία ερωτήσεων καλά δουλεμένη και μάλλον εξαντλητική. Με βάση την κάθε ερώτηση θα παραπέμπεις σε θεωρία, που μπορείς να αντλήσεις είτε από  το γλωσσάρι (Φάκελος Υλικού Γ΄  Λυκείου) είτε από βοηθήματα είτε διαδικτυακά.

Τη θεωρία για τα ερωτήματα που αφορούν στη γλώσσα (π.χ. "να εξηγήσεις την επιλογή του συγγραφέα για μακροπερίοδο λόγο" ή τι αλλάζει αν τρέψουμε μια ρηματική φράση σε ονοματική)  και στην επικοινωνιακή περίσταση πού μπορώ να τη βρω; Υπάρχουν στο σχολικό βιβλίο;  Τον φάκελο υλικό πού μπορώ να τον βρω; Έχετε να μου προτείνετε κάποιο καλό βοήθημα για αυτά τα συγκεκριμένα θέματα;

Δεν διδάσκω Έκθεση και δεν με ενδιαφέρει κάτι άλλο, αλλά αυτά θα ήθελα να τα ξέρω για μένα.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 10, 2021, 10:16:42 μμ από Dwrina »
Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

Αποσυνδεδεμένος eran

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 358
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #3119 στις: Ιούνιος 10, 2021, 11:19:53 μμ »
Δεν υπάρχει "επίσημη" θεωρία για όλα τα ερωτήματα που συμπεριλαμβάνονται σε αυτόν τον οδηγό. Ή δίνουμε δικές μας απαντήσεις ή αναζητούμε σε διάφορα βοηθήματα που κυκλοφορούν.
Για τα ακόλουθα:
"να εξηγήσεις την επιλογή του συγγραφέα για μακροπερίοδο λόγο" ή τι αλλάζει αν τρέψουμε μια ρηματική φράση σε ονοματική)
υπάρχει μια σχετική θεωρία στο βιβλίο της δευτέρας, δε σχετίζεται όμως άμεσα με το επικοινωνιακό αποτέλεσμα.

Επίσημο υλικό καλώ το Γλωσσάρι στο Φάκελο Υλικού (το νέο σχολικό εγχειρίδιο της Γ Λυκείου), τα 5 κριτήρια του ΙΕΠ που δόθηκαν πέρυσι και φέτος, τα θέματα Ιουνίου και Σεπτεμβρίου και φυσικά τις οδηγίες  διδασκαλίας και αξιολόγησης.

Αποσυνδεδεμένος Dwrina

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1914
  • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #3120 στις: Ιούνιος 10, 2021, 11:50:47 μμ »
Α, κρίμα! 

Νόμιζα ότι θα μπορούσα να τα βρω όλα μαζί κάπου. Είναι ενδιαφέροντα πράγματα και μπορούν να εφαρμοστούν και στα κείμενα της αρχαίας Ελληνικής. 

Σε ευχαριστώ για την απάντηση!
Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

Αποσυνδεδεμένος eran

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 358
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #3121 στις: Ιούνιος 11, 2021, 12:07:38 πμ »
Έχεις δίκιο για τη χρησιμότητά τους στα αρχαία. Και εκεί έχει ξεκινήσει η συσχέτιση των γραμματικοσυντακτικών φαινομένων με το "επικοινωνιακό αποτέλεσμα", εδώ και δυο χρόνια. Οι ερωτήσεις του φακέλου υλικού κινούνται προς αυτήν την κατεύθυνση αλλά και τα κριτήρια που είχε στείλει τότε το ΙΕΠ.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158558
  • Σύνολο θεμάτων: 19200
  • Σε σύνδεση σήμερα: 441
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 240
Σύνολο: 241

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.141 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.